ایسنا نوشت:

یک عضو تیم مذاکره کننده ایران با 1+5 گفت: مذاکرات در سطوح کارشناسی و رییسان هیات‌ها ادامه دارد و الان به مراحل حساس و پیچیده‌ای رسیده‌ایم.

سید عباس عراقچی در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار ظریف و اشتون روز جمعه گفت: این دیدار یک ساعت به طول انجامید و درباره نحوه ادامه مذاکرات در سطح کارشناسی و رسیدن به توافق درباره متن نهایی رایزنی شد.

او ادامه داد: خوشبختانه مذاکرات کارشناسی درباره متن تفاهمی که قرار است در قالب یک بیانیه مشترک باشد پیشرفت خوبی داشته است اما هنوز نمی‌توان گفت که این مذاکرات امشب به نتیجه می‌رسد یا خیر؛ درعین حال که روند به خوبی در حال پیشرفت است.

عراقچی با بیان این که به مراحل "حساس" و "پیچیده" مذاکرات رسیده‌ایم ادامه داد: با توجه به حساسیت مذاکرات اشتون از ظریف خواست که درباره متن تفاهم مشترک جلسه‌ای سه جانبه با حضور وزیر خارجه آمریکا برگزار شود تا بر روی مطالب باقی مانده در متن تفاهم گفت وگو شود.

این عضو هیات مذاکره کننده ایران با 1+5 افزود: ظریف برای یک جلسه سه جانبه با اشتون و کری به دفتر اشتون در نمایندگی اتحادیه اروپا در سازمان ملل در ژنو می‌رود.

وی هم‌چنین از دیدار وزیر خارجه کشورمان به طور دوجانبه با نمایندگان چین و روسیه خبر داد و در پاسخ به این پرسش که ظریف با کری ملاقات دوجانبه خواهد داشت؟ گفت: تا الان برنامه‌ای برای ملاقات دوجانبه با آمریکا نداریم و در دستور کارمان هم نیست. کری به درخواست خانم اشتون به ژنو سفر کرده است.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    24 0
    آقای ظریف برای حذف تحریم ها تلاش کن
  • رضا A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    1 0
    آقا اين يعني دو به يك . يعني چي ؟ بايد عراقچي هم بره. اگه دعوا شد ظريف بنده خدا چيزيش نشه :-) زنده باد ظريف. ظريف ،ظريف ، حمايتت ميكنيم.
  • نظري A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    4 0
    دوستان ، ضمن خسته نباشيد به تيم مذاكره كننده كه تا اينجا تلاش خود را انجام دادند ، موافقيد يك يادي هم از آقاي عراقچي كه به واقع با دبد مثبت و پرتلاش به مانند ظريف عمل ميكنه داشته باشيم ؟
  • بی نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    2 0
    هم آقاي ظريف متين و داناست هم آقاي عراقچي موفق باشيد .
  • محسن A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    تیم مذاکره کننده مخصوصا آقای ظریف خسته نباشید ... روح امید رو به جامعه دمیدید
  • بی نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    5 0
    خدا به همراهتون آقای ظریف . 75 میلیون نفر چشم انتظار هنر نمایی شما هستند . موفق باشید .