معمولا بسیاری از ما از سنین نوجوانی و حتی کودکی در کلاس های آموزش زبان انگلیسی شرکت کرده ایم اما هنوز قادر به تکلم و فهمیدن این زبان نیستیم.

هادی معیری نژاد- گرچه در سیستم آموزشی ما در مدارس زبان انگلیسی به عنوان زبان در کنار عربی آموزش داده می شود اما این آموزش در مورد هر دو زبان به مرحله تکلم و حتی فهمیدن ابتدایی زبان دوم نمی رسد.
اما در بسیاری از کشورهای جهان اهمیت زبان انگلیسی به حدی است که دانش آموزان در سنین قبل از15  سالگی به این زبان تسلط پیدا کرده و آن را مانند زبان مادری صحبت می کنند.
بر اساس تازه ترین مطالعات سازمان بین المللی تحصیلیEF - که به مدت شش سال از 2007 میلادی الی 2012 میلادی در 60 کشور غیر انگلیسی زبان و برروی 5 میلیون نفر آزمون انجام داده است کشورهای سوئد ،نروژ،هلند، استونی، دانمارک، اطریش وفنلاند حائز بالاترین رتبه ها در آموزش این زبان شده اند.
جدول زیر نشان دهنده رتبه های بالا و متوسط جدول است .

زبان
کشورما با نزول نسبت به سال قبل در رتبه 41 ام جدول و پائین تر از ترکیه و امارات متحده عربی در منطقه ضعیف قرار گرفته است.
جدول زیر نشان دهنده مراتب پایین جدول است.

زبان

برای تصویر بزرگتر روی آنها کلیک کنید.

این تصویر وضعیت کلی آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در کشورهای جهان را نشان می دهد.

زبان
در این جدول کشورهای دارای بیشترین افزایش امتیاز در آموزش انگلیسی مشخص هستند

زبان
در این جدول وضعیت کمترین تحرک و پسرفت در آموزش نشان داده شده است.

زبان
متاسفانه کشور ما با رتبه منفی در زمینه آموزش زبان انگلیسی بسیار ضعیف عمل کرده است.

 

 

منبع: http://www.ef-iran.ir/

45301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 162
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    درکشوری که رییس جمهورش در جواب hello بگه ok ببین چه شود احمدی پاک آبرومونو برد
    • حسن IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      نه در جواب همتای روسی اش که گفته بود how are you ( حال شما چطور است؟ ) اقای احمدی نژاد گفت : yes و مدودف هم خیلی تعجب کرد و سرشو تکون داد اصلا انتظارشو نداشت .البته دست کمی از ok نداشت.
    • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      اون موقع احمدی نژاد گفته بود nice-نه yes-دیگه در این حد رو بلد بوده بنده خدا!!! :)
    • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      83 18
      هیچ کس در جواب how are you نمی گه nice!!!! مطمئن باش همون yes بوده!!!
    • رامین IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
      15 74
      انگلیسی زیاد هم مهم نیست خودتونو نکشید الکی. اگه نیاز بود هم یاد بگیرید ولی نه با انگلیش فایل و هدوی.
  • بی نام IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    جالبه در ترکیه ماکزیمم مردم اصطلاحات اولیه زبان انگلیسی رو هم بلد نبودن!!!!!!!!!!!!!
  • بهمن IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    هیچکی مثل مهندس علی آبادی نمیتونه انگلیسی حرف بزنه !
    • بی نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      ایضا مهندس زنگنه.
    • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      جواب yes احمدی نژاد به happy new year پوتین تاریخی ترین جمله انگلیسی تمام ادوار تاریخ است
    • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      271 9
      پوتین نبود٬ مدودو بود
    • منصور نوين RO ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      احمدي نژاد همه چيش به همه چيش مياد
    • کیا A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      391 4
      و همینطور آقای خوش خنده کفاشیان...تو اون کنفرانس فیفا ترکوند....بیچاره حضار چه عذابی میکشیدن
    • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      98 5
      یکی بمن بگه بهترین جا برا یادگیری زبان کجاس؟یه موسسه؟
    • فرزان IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      74 6
      فیلم٬ سریال٬ نصرت٬ روزنامه خارجی٬ اینترنت. اینجوری کاربردی یاد میگیری
    • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      76 12
      چرا رای منفی زیاد ب دوستمون دادین مهندس زنگنه اون روز یه سخنرانی به زبان انگیسی کرد و واقعا با تلفظ خیلی بد و یکیم پشت سرش بهش داشت تلفظا رو می گفت واقعا خجالت کشیدم از اقای زنگنه بعید بود
    • نتداذ A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      54 3
      کفاشیانو ندیدید حتمن ... هر دوتاشون رو گذاشته تو جیبش
    • منِ خنگ A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      78 20
      آمريكا هم خيلي اوضاعش خرابه، اسمش تو ليست نبود!!!!!!!!!
    • مهدی A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      61 7
      خود انگلیس آخره :)
    • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      86 7
      ملت ما زبان خودشون هم بلدنیستند تا برسه زبان دوم.
    • علی IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
      13 4
      خوب معلم ها درس نمیدن
  • رضا A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    183 5
    سیستم آموزش و پرورش سال هاست بجای آموزش زبان وقت دانش آموزان رو تلف میکنه . برای گرفتن تافل یا آیلتس فقط 2 الی 3 سال وقت لازمه درصورتیکه بچه ها از راهنماییی زبان دارند تا دانشگاه ولی نهایتاً هیچ چیز یاد نخواهند گرفت . این رتبه 41 رو هم مدیون آموزشگاه های آزاد هستیم نه وزارت خانه . 1000 سال دیگه هم کسی بفکر تغییر سیستم آموزش زبان و بهینه سازی روش و کتب آموزشی و ارتقای معلمین نخواهد افتاد .
  • rabin A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    يعني ازنظر يونسكو كشور ما بيسواد محسوب ميشود. راستي آيا ميدانيد دركشور تركيه هركسي بخواهد پروانه اشتغال براي هر صنفي بگيرد بايد گواهينامه آموزش انگليسي درسطحي متناسب با صنفش ارائه دهد؟
    • سحر IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      چون ترکیه کشور توریستی و ایران کشوری توریست گریز می باشد !
    • po A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      87 2
      البته اگر در ایران هم چنین پروانه ای نیاز باشد به جای یاد گرفتن زبان دبنال این خواهیم بود که با پول و پارتی پروانه ی زبان را بخریم
    • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      17 3
      به خاطر همین یک پله وضعش بهتر از ماست.
  • پارسا.شناط ابهر IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    35 10
    42 جدول نه 41
  • سحر IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    79 31
    الان شما برو یه چرخ تو فیس بوک ایرانی ها بزن همه زدن حداقل آشنایی با دو زبان که یکی اش بدون شک انگلیسی هست !
    • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      118 4
      آشنايي بله ... ولي آيا ميتونن يه جمله درست و درمون بگن ...!؟
    • سحر IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      71 3
      نکته جالبش هم همینه همچی طرف یه اوکی میگه فکر می کنه ختم انگلیسی شده :)
  • بی نام IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    من دکترا تخصصی دارم هنوز نمیتونم انگلیسی صحبت کنم وای ب حال بقیه جامعه!! تا زمانیکه آموزش زبان از دوران ابتدایی ب دانش آموزان داده نشه همین وضعه
    • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      البته آقای دکتر باید به یاد داشت که فقط آموزش از دوران ابتدائی کافی نیست بلکه شیوه اموزش هم مهمه .اگر شیوه درست باشه از همون راهنمائی هم می تونه مفید باشه
    • مدرس زبان EU ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      اشکال از خودته: 1- خجالت میکشی صحبت کنی که یه موقع اشتباه صحبت نکنی.در حالیکه تا هماه حدی هم که بلدی باید صحبت کنی. 2- خودت را در محیطی که مجبور بشی صحبت کنی قرار ندادی کلا ایرانیها با توجه به محدودیت برای صحبت کردن رو speaking ضعیف هستند ولی در مهارت نوشتاری خوب هستند.
    • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      احتمالا شما هم مثل بقیه دانشگاه آزادی بودید و کیلویی نمره گرفتید ! راستی، احیانا جز هیت علمی هم هستید فکر کنم ؟!
    • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      در جواب توهین کننده به دانشگاه آزاد: نه که دانشگاه تهرانتون مدرکش رو کیلویی نمیده.آزاد باز بهتر ه که بنا بر ادعای شما نمره رو کیلویی میده! همین دو شب پیش خبری از صدا و سیما منتشر شد که یک موسسه وابسته به دانشگاه تهران به یک دیپلمه داشت مدرک فوق لیسانس! میفروخت و میگفت با این مدرک(که آرم دانشگاه تهران داشت) میتونی بری در دانشگاه تدریس کنی!یا همونهایی که میرن کشورهای خارج مثل آلمان یا ترکیه تحصیل میکنند و میان پز میدن که مدرک از خارج گرفتم مگر انگلیسی بلدند؟استاد دانشگاه سراسری میشناسم (پروفسور تحصیلکرده آلمان!)که یک صفحه بروشور یک آنزیم رو نتونست بخونه و ترجمه کنه و من براش ترجمه کردم و گفت من از اول هم انگلیسیم ضعیف بود!
    • محمد IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      یعنی همه این افراد که رای مثبت را انتخاب کرده اند دکترای تخصصی دارند و نمی توانند صحبت کنند ؟؟؟!!!!!!!
    • مجتبی IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      شک ندارم بهتر از ترکیه و بسیاری از کشورهای دیگه صحبت میکنیم
    • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      101 6
      بی نام 08:13:55 دوست عزیز من در دانشگاه سراسری تحصیل کردم نه تنها من خیلی از دوستان دیگه در صحبت کردن مشکل دارند! در مدرک ام سی اچ ای یا تولیمو اصلا صحبت کردن مهم نیست برای همین اکثر دانشجویان این مدارکو برای دکترا ارائه می دهند. این وضعیت در رشته های انسانی خیلی وخیمتر هست! این مشکلات از پایه تحصیلی ما بوجود اومده و در سنین بالا جبرانش خیلی سخت تره
    • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      28 32
      خودت یاد میگرفتی ، این همه منبع آموزش زبان ریخته ، منم از راهنمایی شروع کردم ، ولی خارج از مدرسه یکی دو سال آموزشگاه رفتم الانم از منابع رایگانی که تو اینترنت ریخته استفاده میکنم ، فوق دیپلم دارم ولی میتونم گلیم خودمو از آب بکشم بیرون
    • حمید A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      53 11
      آقا مجتبی چند سال پیش که چند روزی را در ترکیه گذراندم رویکرد این کشور توریستی که بهشت اروپایی های آفتاب دوست است درباره زبان برای عجیب بود. بیرون از محل اقامت بویژه با جوان ها که وارد گفتگو می شدم و چیزی به انگلیسی می پرسیدم اغلب یا می گفتند انگلیسی نمی دانند یا بی تفاوت عبور می کردند گویی نفهمیده اند چه پرسیده ام. حتی روی نقشه های توریستی یا تابلوهای راهنما زبان انگلیسی، به ندرت دیده می شد اما با توجه به تحرکات ترک ها در یک دهه اخیر که هم اقتصاد و حمل و نقل شان را زیر و رو کرده هم جایگاه سیاسی شان را ارتقا داده بعید نیست در زمینه زبان هم تحولاتی در سرزمین شان اتفاق افتاده باشد. باید سفر دیگری بروم تا ببینم آیا براستی چنین بوده است یا نه؟
    • کیارش A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      18 25
      چطور ممکنه؟ حد اقل از 20 سال پیش کلیه تزهای دکترا می بایست به زبان انگلیسی و زبان دیگر (انتخابی) بوده باشه. حتی تو فرانسه ما باید دفاعیه رو هم به انگلیسی می کردیم.
    • امیر IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      88 20
      آقای بینام عزیز دانشگاه آزاد در برخی شعب خود از بسیاری از دانشگاههای دولتی هم پیشی گرفته است متاسفم که بدون اطلاعات حرف می زنید .ضمن اینکه میزان قبولی کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در امتحانات مقاطع کارشناسی ارشد دولتی و دکتری موید این نکته است و اینکه هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد در مورد صحبت به زبان انگلیسی اگر بحثی دارید بفرمایید
    • احمد A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      49 1
      آموزش زبان در مدارس ایران و حتی کلاس های زبان ناکارامد هست و من صحبت دوست بزرگوار هیئت علمی رو تایید می کنم. دانشگاهیان ما در سنین بالا وارد محیط انگلیسی زبان میشن که دیگه انگیزه و توان یادگیری در حد زیادی کاهش یافته است. شحصاً افرادی رو می شناسم که نزدیک 30 سال هست در انگلیس هستند و حالا در سن هفتاد سالگی هم به اندازه یک بچه ده ساله که فقط چهار سال مدرسه انگلیسی زبان رفته به این زبان تسلط ندارند. اول یکی باید به خود دبیر زبان های ما و مدرسین کلاس های زبان اموزش بده تا بعد!
    • علی- A1 ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      16 3
      آقا زیاد هم این رتبه بندی بر اساس واقعیات نیست .من به دلیل نوع کارم با کارشناسای ویتنام و اوروگوئه همین سال قبل کارکرده ام.اتفاقا چه از نظر دایره واژگان و چه از نظر لهجه همه از توان کارشناس های ایرانی تعریف میکردن و برعکس ما تعجب می کردیم که چرا حداقل اون بابای اوروگوئه ای نمی تونه انگلیسی رو خوب حرف بزنه حالا ویتنامی ها که شرق آسیا هستن و ...شاید رتبه بندی بیشتر براساس مستندات آموزشیه.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      35 12
      پاسخ به مجتبی:آقا مجتبی تا جایی که من تو ترکیه ایها دارم میبینم به شدت از ما بهترن.شما اطلاعاتت رو از کجا آوردی؟؟ترکیه ایها به لطف توریستها و رفت و امدهاشون به اروپا و امریکا اتفاقا اکثرشون به راحتی حرف میزنن.
    • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      29 13
      لیسانس رو از دانشگاه ازاد و شعبه علوم تحقیقات یکی از رتبه های زیر 5 ش خوندم. ارشد رو اومدم دانشگاه صنعتی باید بگم دانشگاه ازاد در وضعیت اسفباری به سر می بره متاسفانه خیلی از دوستان مخالف نمیخوان واقعیات رو ببینند برای مثال ما الان داریم میانترم امتحان میدیم خیلی از دانشگاه های ازاد که من سراغ میگیرم هنوز 20٪ مطالب رو جلو نبردن. اون هم چه عرض کنم که منظور از 20٪ یک سری جزوه است در حالیکه ما اینجا باید کلی کتاب به زبان اصلی و مرجع بخونیم و از چند کتاب تمرین حل کنیم تا تازه 60٪ نمره مناسب رو بگیریم باقیشم پروژه است که اغلب سنگین و بالای 5-6 تا در طول هر درس در ترم باید تحویل بدیم اغلب بچه هایی که از دانشگاه ازاد حمایت می کنند ترم پایینی هستند و من کاملا درکشون می کنم چون خودم یه روزی...
    • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      11 1
      آقای دکتر خودت باید دنبالش باشی، البته که سیستم نقص داره. من خودم هم دکتری دارم ولی زبانم خوبه چون خودم پیگیر بودم. مؤسسه و کلاس هم اصلاً نرفتم. بیشتر مواقع اخبار انگلیسی می خونم، فیلمها و سریالها رو بدون زیر نویس می بینم و ... تا هم لغات یادم نره و هم اینکه تقویت بشم.
    • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      15 1
      بي نام 08:30:36 شما امير كبيري ها چرا دوست داريد همه را بكوبيد وبگيد از بقيه بالاتريد،يك بار نظير شريفي ها ،علم و صنعتي ها ه ارا مي كوبونيد يك بار دانشگاه هاي شهرستاني را مي كوبونيد يك بار هم آزاد،فقط كافيه به ميزان قبولي شما در كنكور كارشناسي ارشد نگاه كنيد،همون ارشد معدن دانشگاتون بيشترشون دانشگاه ه آزادي وتهراني هستند،شما بهترين نيستيد،خيلي از دانشگاه هاي ديگه از شما سر تر هستند
    • رضا A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      46 1
      واقعا خجالت آوره یک نفر پیدا شده که میگه من زبانم به اون حدی که باید خوب نیست ، اونوقت بعضی از هموطنا سرزنشش میکنن !! این برخورد ها مخصوص آدم های عقب مونده هست که از ضعف دیگران خوشحال میشن. خیلی واضح هست که زبان انگلیسی ایرانی ها خیلی ضعیف هست.
    • امیر IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      20 9
      آقای بی نام بنده لیسانس را در یکی از دانشگاههایی گرفتم که شاید به گوش شما هم نخورده باشه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان اصفهان فوق لیسانس را در دانشگاه دولتی اصفهان و دکتری رو در دانشگاه تهران جالب اینجاست که سالی که بنده در مقطع دکتری دانشگاه تهران قبول شدم 3نفر از پذیرفته شدگان از هم دانشگاهیان بنده در دانشگاه آزاد بودند ومشابه آن را در دانشگاههای دیگر دانشگاه تهران بسیار دیده ام و هم اکنون که خودم کارآفرین هستم به هیچ عنوان از دانشگاههای خاص دولتی جذب نیرو نداشته و بهترینهای دانشگاه آزاد را در حوزه کاری و تحصیلی جذب می کنم
    • عزيز IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
      15 3
      واقعأ واى به حال جامعه اى كه دكتراى تخصصى ش نميتونه به زبان انگليسى صحبت كنه !!!
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    تا به حال یاد ندارم رئیس جمهور و یا یکی از وزرا و یا مسئولین در صحنه های بین المللی، به زبان انگلیسی صحبت کنند !!!
    • بی نام EU ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      233 9
      یکیشون با کمک یک نفر از پشت صندلی صحبت کرد که آخر آبرو ریزی بود.انگار مجبور بود. قابل توجه آموزش پرورش.زبان انگلیسی بایستی جایگزین زبان عربی شود.از همان ابتدایی.
    • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      ظریف جون که به چند زبون مسلطه!
    • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      انگلیسی حرف زدن در عرصه بین الملل افتخار نیست ما باید زبان خودمون رو صحبت کنیم
  • rabin A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    65 25
    البته هيتلر عقيده داشت يك زبان ساده زبان كل جهان باشدوبهمين دليل به دكتر زامنهوف دستورداد تا زبان اسپرانتو را اختراع كندكه كم هوشترين افراد درعرض دوماه ميتوانند اين زبان را يادبگيرند .اما كشورهايي مثل فرانسه وانگليس مخالفت كردند.وبدنامي هيتلر نيز به اين مخالفت دامن زد. تااينكه سرانجام انگليسها بعداز فرانسوي ها موفق شدند زبان خودشان را به دنيا تحميل كنند. خوش بحالشون چون درس زبان انگليسي رو توي دروسشون ندارند. درعوض ما كلي وقت ميگذاريم تاانگليسي ياد بگيريم.
    • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      52 28
      گسترش و نفوذ زبان انگلیسی خیلی قدیمی تر از هیتلر است.
    • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      31 5
      اونجا هم باید فرانسه یاد بگیرن همه دنیا میخوان ملتشون دو زبانه باشن
    • خالد بن ولید A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      27 4
      آخه وقتی اطلاعی از این موضوع نداری چرا الکی نظر میدی بنده خدا؟ مجبورت کردن مگه؟ دکتر زامنهوف سال ۱۹۱۷ فوت کرد یعنی ۱۶ سال قبل از به قدرت رسیدن آدولف هیتلر. در ضمن هیتلر در کتابش ٬ماین کامپف٬ نفرت عمیقش رو از زبان اسپرانتو و مخترع یهودی اش که همان دکتر زامنهوف باشد ابراز میکنه. در همین کتاب یادشده هیتلر به وفوراز زبان آلمانی ستایش به عمل میاره و مطمعن باش اگر آلمانها جنگ رو میبردن زبان اول جهان آلمانی بود نه اسپرانتو.
  • بی نام IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    92 5
    آی ام ا ویندوزززززززززززززز...........
    • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      22 2
      آییییی گفتی ! من هم ویندوزززززززز میخوام البته 8 باشه .
  • آبی IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    146 7
    به نظر بنده هدف از آموزش زان انگلیسی در مدارس ایران، جلوگیری از یادگیری زبان انگلیسی است نه یادگیری.. باید آموزش زبان انگلیسی به طور کامل به بخش خصوصی واگذار گردد، متاسفانه معلمان زبان در آموزش و پرورش خود سطح بسیار پایینی در زبان انگلیسی دارند...
    • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
      10 2
      من چند بار مدرس دوره های ضمن خدمت معلمان و دبیران زبان بودم واقعا افتضاح بودن بعضیاشون
  • بی نام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    80 9
    وقتى روابطمون باسايركشورهابسته اس،توريستى هم نميادوبره،انگليسى عملا چه كاربردى داره؟جزاينكه كسى كه اهل تحصيلاته ازطريق اينترنت ازش استفاده بكنه.بايدنيازش باشه كه رفت سراغش.وگرنه چينى ها با اون هوش نداشتشون باهركشورى كه روابط دارن اول زبانشو يادمىگيرن
    • هورن A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      23 6
      در پاسخ به آن دوستمان كه چيني‌ها را كم‌هوش دانسته بودند بايد بگم كه اتفاقاً براساس مطالعات بين‌المللي، چيني‌ها داراي بهرة هوشي بسيار بالاتر از متوسط جهاني هستند و ايراني‌ها كه اين قدر ادعاي هوش دارند پايين تر از متوسط جهاني قرار دارند. كافي است مطلب زير را در گوگل تايپ كنيد تا نتايج مطالعات دربارة ميزان هوش ملتها را ببينيد. (نيشنز، اينتليجنس، رنكينگ)
  • بی نام EU ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    195 8
    مگر تو ایران جز افغانی و عراقی چه توریستی میاد که 4 نفر بروند دنبال زبان.اون از طرز انگلیسی صحبت کردن وزیر نفت.دیگه از بقیه چه توقعی میشه داشت؟
    • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      شاید تو شهرهای شما مثل خوزستان و کرمان و یزد و مشهد و... توریستها فقط از این دو کشور باشند ولی در استان آذربایجان شرقی همانطور که در بازی تراکتور هم اومده بودند ما توریست از کشورهای درست و حسابی مثل استرالیا و ژاپن و آلمان و ترکیه و... هم داریم.حتی یکبار توریستی که اهل جمهوری چک بود اومد ازم آدرس مکانهای تاریخی رو پرسید و من کلی راهنماییش کردم و یکبار هم دو تا توریست دیگه بودند که میخواستن به دهکده توریستی کندوان بروند و راهنماییشون کردم.یعنی به نوعی به انگلیسی صحبت کردن با توریستهای اروپایی دیگه عادت کردیم.با توریستهای ترکیه و جمهوری آذربایجان هم از نظر زبان و سایر مسائل مشکلی نداریم. هموطنهای فارسی زبان هم بیان باهشون با زبان فارسی صحبت می کنیم. افاغنه و عراقی رو هم راه نمیدیم.
    • جیگرم IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      56 6
      تو افغانستان تقریبا تمام تحصیل کرده ها به انگلیسی مسلط هستن. آخه ما با افغانیای ایرانم بلد نیستیم حرف بزنیم.
    • بی نام EU ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      12 3
      والله ما تهران هستیم
  • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    52 4
    وقتي آموزش و پرورش هر سال يكبار تغيير سيستم ميدهد و همه چي در مدارس پولي شده،بهتر از اين نميشود.حالا اينكه زبان است،در دروس ديگر هم همين پسرفت را خواهيد ديد،ضمن اينكه براي زبان در مدارس و دانشگاه ها بايد ساعت بيشتري حتي نسبت به عربي در نظر گرفته شود.
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    94 5
    مشکل ما اینه که از یه زبان به عنوان واسط استفاده میکنیم انگلیسی رو اول ترجمه میکنیم به فارسی بعد جوابمون رو منطبق بر زبان فارسی به انگلیسی بیان میکنیم که پروسه سخت و طولانی میشه. زبان رو باید مثل بچه های 1ساله یادگرفت
    • مترجم A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      20 2
      افتضاح تر آنکه ترجمه را از زبان فارسی به انگلیسی انجام میدیم! و تازه چقدر هم خوشحالیم! فارغ از اینکه خلاقیت فقط در زبان مادری صورت میگیرد!
    • بی نام A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      16 4
      حرفتون رو قبول دارم. نکته جالبی بود. واقعا من همین مشکل رو دارم. می شه بگین چطوری می تونم پیشرفت کنم ؟ ممنون می شم جواب بدین. یعنی چطوری مثل یه بچه یک ساله؟ این رو متوجه نشدم
    • علی A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      49 2
      آفرین برشما نکته همینجاست دستورزبان فارسی با انگلیسی متفاوت است ولی روش آموزشی ما اصراردارد ما به روش فارسی ترجمه کنیم وبفهمیم که غلط است اصولا چه لزومی دارد هنوزکتاب رابازنکرده ایم وحروف را یادنگرفتیم دستورزبان انگلیسی را به ماغالب میکنند مگرمائی که فارسی صحبت میکنیم واقعا چند درصد دستورزبانش رامیدانیم به نظرمن باید تا سه سال مدرسه فقط اسم اشیائ را به زبان انگلیسی یادبگیرم وبتدریج به سراغ بقیه موارد برویم .
    • کورش A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      14 1
      بزرگترین اشکال اینه که خود معلم ها هم در سطوح متوسطه به مکالمه زبان مسلط و روان نیستند و فقط لغت خوب بلدند برای همین آموزش ها همه به سمت دستورات زبان متمرکز میشه و زندگی و وقت بچه هارو هدر میده درصورتیکه با یادگیری جملات و مقصود آنها یادگیری ساختار زبان هم همراهش میاد و خودبخود کسب میشه ولی توی آموزش کشور ما اساتید زبان زیربار این حرف نمی روند که ضعف خودشون را بپوشانند البته بهتراینه پس از یادگیری تئوری زبان در ایران باید حتمی (البته در صورت توانایی)حداقل شش ماه هم شده به یک کشور انگلیسی زبان و خوش لهجه رفت تا آموزه ها ملکه ذهن بشه چون فقط با تکرار که میشه اینو بدست آورد.این حداقل تجربه کوچک خود منه
    • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      22 2
      دقیقا !! باید به انگلیسی فکر کرد ، ...
    • بی نام RO ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      9 1
      در جواب به بی نام. این مشکل هیچ راه حلی جز تمرین بیشتر و خوندن متون انگلیسی نداره. باید جملات انگلیسی که می سازید منطق اصطلاحی idiomatic زبان انگلیسی رو رعایت کنه. به عنوان یک توصیه تا مطمئن نشدید که جمله ای به همون صورت در انگلیسی کاربرد داره ازش استفاده نکنید. از جملات ساده تر استفاده کنید و ساختار زبان فارسی رو عینا ترجمه نکنید.
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    کشوری که توریست نداشته باشه همینه دوستان. وقتی هیچکس پاشو تو ایران نمیذاره همینم هست
    • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      20 21
      نه من اینطوری فکر نمیکنم، شما یه نگاه به جدول کنید رتبه ی ترکیه که یه کشوره توریستی است رو ببیند فقط یک پله بالاتر از ایرانه، مشکل اصلی بحث زمان آموزش و کیفیت آموزشیه، متاسفانه خیلی از آموزشگاه ها یا اصلا مدارس استاد انگلیسی داره به فارسی این درس رو میده، یا زکانی داریم آموزش میبینیم که دیره
  • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    98 66
    والا من كه تركيه رفته بودم، دريغ از يك كلمه انگليسي صحبت كردن، مردمش صفر صفرن
    • بی نام A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      44 18
      نه اینکه ایرانی ها فول هستند !!! دستت رو روی کلاه خودت بگذار !
    • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      13 23
      تركيه رو ببينيد اينقدر پيشرفت كرده تازه رسيده به ما، ببينيد قبلا چه افتضاحي بوده اند...
  • حسن IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    55 11
    بنظرم در کویت و ترکیه اینطور نیست و انگلیسی بخصوص در نسل جوان و دانش آموز خیلی خیلی بهتر و قابل مقایسه با ایران نیست
  • بی نام EU ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    113 5
    از این پس با افغانیها و عراقیها انگلیسی صحبت کنید در خیابان تا زبانتان تقویت بشه. قابل توجه سازمان سیاحت و جهانگردی
  • حسین 2007 IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    34 7
    واقعا تاسف باره ... سیستم آموزشی در حد جلبک
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    27 24
    من سالهاست در سازمانهای بین المللی کار میکنم بدون اغراق میگویم این رتبه بندی هم مثل رتبه بندی فیفا پر از اشکال است. بدون هیچ شکی سطح زبان انگلیسی ایرانیها از ترکهای ترکیه بالاتره
  • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    48 41
    متاسفانه روش تدریس زبان انگلیسی در ایران اشتباه بزرگی است که از زمان رژیم گذشته پایه آن گذاشته شده و کسی در صدد رفع اشکال و تدریس درست آن بر نیامده است
  • سیما A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    57 3
    سلام منم با کله نظرات بی نام موافقم خوشم اومد من خودم دانشجو ترمه 7حقوقم در یکی از دانشگاه های سراسری تهران .باورتون شاید نشه زبانم صفر.واسه خودم متاسفم.
    • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      17 1
      منم چند ساله معطل دكترا هستم چون زبانم داغونه... واقعا سرگردون موندم زبان تخصصي بخونم يا روي مكالمه كاركنم......استادم هم گير داده زبانت رو تقويت كن ..درساي تخصصي ات خوبه ....
  • دوست A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    44 40
    آقا چه نیازی به انگلیسی دارم اخه....من که توان مالی واسه رفتن اون ور آب ندارم...به جز برادران افغان و عراقیمون هم که کسی نمیاد ایران که اونم میشه با همین فارسی جمع و جورش کرد!با همین سواد reading در حد دبیرستان میتونم گلیممو از آب بکشم. دیوانه ام برم speaking کار کنم؟
  • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    59 6
    به جای زبان عربی که فقط وقت را میگیرد باید انگلیسی تدریس شود عربی دوران دبیرستان وقعاً خسته کننده بود بعد هم به درد نخورد
    • چوپان IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
      9 38
      تو چه میدونی زبان عزبی چه گوهریه...
    • چوپان چ A1 ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      3 28
      عربی برای سفرلازمه شاید گذرت به مکه افتاد
    • میکاییل FI ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
      7 1
      ببخشید ولی انگلیسی برای سفر لازم نمیشه ؟ وقتی زبون جهانیه
  • صادق A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    29 4
    ای عزیز از چه بنالیم ؟ وقتی معلم و یا دبیر زبان خود زبان انگلیسی نمی داند دانش آموزش چه كند.؟!!!
  • صادق A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    23 7
    عوضش عربی ماشا الله
  • علی A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    16 8
    من که هر کاری میکنم یاد نمیگیرم کلاس هم رفتم نشد
  • بی نام IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    52 10
    انگلیسی رو بذارند جای عربی
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    41 2
    زيباترين عبارت انگليسي كه تلفيقي با فارسي بود و نشان دهنده همبستگي مردم دنياست و از زبان رييس جمهور يك كشوري :) در سازمان ملل مطرح شد "وان دقيقه" بود، كه در تاريخ ماندگار شد :)
  • ع ا A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    26 14
    خوب اونا زبان دومشون انگلیسیه اما ما چی مخصوصا بچه های آذری اول باید آذری یاد بگیرم بعد فارسی بعد عربی بعد انگلیسی خوب معلومه تمرکز رو زبان انگلیسی سخت می شه
    • مهاباد IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      20 13
      گل گفتی دوست آذری. پسر 6 ساله ام هنوز کردی را کاملا یاد نگرفته باید به زبان فارسی خواندن و نوشتن را یاد بگیره.ترجیح میدم فعلا به کلاس آموزش زبان کردی در یک آموزشگاه خصوصی بره بعد برای زبان انگلیسی هم خدا بزرگه یه فکری باید کرد. ضمنا اگر کسانی آگاهانه این مشکلات را بوجود آورده اند حلالشان نمیکنم.
  • پاي ثابت IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    21 0
    يه جايي مثل امارات بسكه كارگر هندي و فيليپيني توشه خيلي انگليسي صحبت ميكنن اما خود اماراتيها تو اين جمع زياد نيستن.كشوراي اروپاي غربي مثل هلند و سوئد و نروژ از دبستان كار ميكنن و از كارگر شهرداري و راننده اتوبوس تا دكتر و وكيل وزيرش انگليسي ميدونن.يا مثلا آمستردام پره ازتوريست.اما بعضي جاها هم هست توريست زياد داره مثل ايتاليا اما انگليسي نميدونن.ايران مثلا خودمعلم مدرسه انگليسي خوب ميدونه كه شاگرداش چي بدونن؟هر كي هم 4 تا كلمه ميدونه خودش هزينه كرده
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    13 25
    فکر نون باشید که خربزه آبه
  • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    24 9
    ترکیه که جای خودداردماایرانیهاازبرادران عراقی وافغانی هم به مراتب ضعیفتریم
  • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    48 21
    ایرانیان در ریاضیات بسیار قوی هستند ولی در زبان زیر متوسط
  • جواد A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    3 38
    کتاب 504 حلال مشکل بان . چندبارکتاب ومثالها و متن انگلیسی رو بخونید و حفظ کنید مشگل بان تا 70 درصد حل میشو د مشگل زبان با خوندن 504 به زبان فارسی 6 ماهه قابل حل است
  • بی نام NZ ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    37 5
    اگر از سن 5 سالگی با آموزش های استاندارد شناخته شده به کودکان آموزش زبان بدهیم بچه ها به راحتی به 2 زبان مسلط میشوند. دیگه مثل من و شما تو 20 یا 30 سالگی کاسه چه کنم چه کنم نمیگیرن دستشون
  • خشایار IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    29 5
    باید از پایه تدریس بشه من یادمه که در سال 1351 دوران ابتدایی در دبستان مخصوص اهواز همزمان با فارسی انگلیسی به ما آموزش میدادنند.
  • کاوه یوسفی IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    25 2
    با آوردن بازیکن های خارجی مثل ساموئل، مجبور می شویم انگلیسی یاد بگیریم.
  • فسایی A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    35 5
    یادمه سال 64 وقتی معلم زبان ما اولین روز اومد سر کلاسمون اولین حرف انگلیسی را " آ " تلفظ کرد و توی همه اون سالهایی که خانم فیروزی معلم ما بود ما به اون حرف میگفتیم آ. وقتی معلم خودش سواد نداشت، انتظار دارید دانش آموزان چه پیشرفتی بکنند؟
  • mr A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    27 1
    پس چرا اسم پاکستان تو لیست نیست/اونجا بپشتر مردم انگلیسی فول بلدند/ و بیشتر لقات زبان اردو از انگلیسی است مثل /کالج/ هسپتال/ پن/پنسل/ داکتر/ درایور/ لیسنس/ میدکل/ شاپینگ/ فلات/ کامره/ کار موتر/ چنج/ و خیلی لقات دیگر که وقت ندارم بنویسم . در ضمن اردو فول بلدم . سوالی داشتید در کامنتم درج کنی
    • بی نام IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      16 2
      لغات نه لقات دوست عزيز
    • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
      2 0
      بنده ی خدا خود پاکستان دو زبان رسمی داره انگلیسی و اردو اونوقت به نظر تو باید کشوری که زبان رسمیش انگلیسی هستش رو تو این آمار حساب کنند ؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    36 6
    در 8 سال گذشته کاری کردند که سر وته یه جمله فارسی رو هم نمیتونیم درست به هم وصل کنیم .
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    27 1
    هركس بايد از خودش و خانوادش شروع كنه
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    5 49
    این جدول ناقصه. پس جایگاه استرالیا کجاست؟
    • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      48 0
      دكتر جان ، استراليا خودش انگليسي زبانه. نكنه جايگاه انگلستان و آمريكا رو هم مي خواي؟؟؟
    • محسن IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      28 1
      خداوندااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    28 6
    مردم باید به فکر خودشون باشند...برادرم بچه اش را در زمان نوزادی مدام باهاش انگلیسی صحبت میکرد و در کل سیدیهای انگلیسی برای کودکان براش میزاشت در کل محیطی مناسب براش فراهم کرد...معتقد هست فارسی را در مدرسه یاد میگیره...الان 17 سالش هستش و آیلتس 7.5 داره...تمام فیلم انگلیسی میبینه...جالبه یک کلام هم عربی نمیدونه
  • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    3 48
    این جدول ایراد داره. چرا آمریکا و کانادا توش نیس؟؟!!
    • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      39 4
      خوبی؟ اونا که از دوسالگی همه انگلیسی حرف می زنن......منظور کشورهای غیر انگلیسی زبانه
    • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      10 2
      بی نام دوم, ببخشید منفی بیجا و اشتباه دادم
  • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    23 25
    فکر نمیکنم آمار درستی باشه چون مردیم ما به زبان انگلیسی علاقه دارند و سعی دارند یاد بگیرند. مردم ترکیه واقعا عادی ترین کلمات انگلیسی رو هم بلد نیستن. دیدم که میگم
  • بی نام CN ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    46 8
    هندی ها انقدر وحشتناک و بد انگلیسی حرف میزنن که بعضی وقتا خود آمریکایی ها هم متوجه نمیشن که چی میگن!!! یه سری واژه ها رو از خودشون در آوردن به انگلیسی اضافه کردن و شدیداً هم لهجه دار و زشت حرف میزنن!!!
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    61 13
    متاسفانه در ایران انقدر که به زبان عربی اهمیت میدهند به زبان انگلیسی اهمیت داده نمیشود....
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    16 13
    دست كم در مورد كره جنوبي كه مي دونم كاملا اشتياهه. داغونن اينا تو انگليسي.
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    62 11
    من فقط یک جمله ی انگلیسی بلدم، خیلی هم بدرد خورده: i love you
    • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      18 4
      خیلی باحال بوددمت گرم
  • دانیال IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    32 3
    صد رحمت به علی آبادی؛ زنگنه که گل اساسی کاشت؛ تازه یک نفر مترجم رو پشت صندلی قایم کرده بود، هر جا تپق میزد سرش رو بیرون می اورد و اون کلمه رو تکرار میکرد. یعنی انتهای اعتماد به نفسن این مسئولین ما!!!
  • دانا A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    40 2
    با وضعیت ارتباطی که ما با دنیا داریم بعید نمیدونم فارسی هم از یادمون بره. نه جایی میریم نه کسی میاد/
  • مری IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    13 31
    همش تقصیر فارغ التحصیلن بیسواد دانشگاه هایی سراسریه
    • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
      25 2
      خنک شدی ؟ افرین !
  • !attention! attention IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    46 8
    در ایران اگه کسی جدی بدنبال زبان بره فقط به ی دلیله: مـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــهاجرت!
  • farshad IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    13 9
    ترکیه که هیچ کی انگلیسی بلد نیست.مشکل ما اینه که هیچ توریستی تو کشورمون نیست .شما در تهران هفته ها یه ادم اروپایی نمی بینی ،ولی دبی از همه ملیتها هستن. البته خانوادهها خیلی جدیدآ بها می دن به اموزش زبان.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    15 4
    احتمال داره آمار ایران مربوط به جاهایی با شه که مردم آنجا امکانات و انگیزه برای آموختن زبان انگلیسی داشتند و گرنه به نظرم رتبه ایران باید بدتر باشه
  • rabin A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    53 4
    ما نبايد زياد ناراحت بشيم چون در عوض اونا هم فارسي بلد نيستند!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    26 4
    من قبل از اینکه الفبای فارسی را یاد بگیرم الفبای زبان انگلیسی را یاد گرفتم .اولین کتاب انگلیسی رو هم پدرم برایم تهیه کردند مدرسه در یادگیری من کمترین تاثیر را داشته . الان هم هر روز حداقل یک ساعت زبان انگلیسی مطالعه میکنم به جز فیس بوک و خبرگزاری های انگلیسی زبان .الان در سطح بسیار مطلوبی هستم . اخیرا هم از طرف یکی از اساتیدم دعوت به ترجمه کتاب شدم. هیچ گاه هم در کلاس های بیرون شرکت نکردم. فقط خودم متن های زیادی رو می خونم. البته روند یادگیری زبان انگلیسی برای من به شدت طولانی بوده است و می بایست در این مدت چند زبان را فرا می گرفتم ولی جهان سومی بودم و در جهان سوم هم در منطقه سه بودم و وضعیت از این بهتر نمیشد. خلاصه برای یادگیری زبان در ایران باید زحمت خیلی زیادی کشید.
  • دانیال A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    26 0
    دیگه وقتیی سطح زبان مسئولین محترم من جمله ( آفایان احمدی نژاد، علی آبادی، کفاشیان و زنگنه) این شکلی است چه انتظاری از مردم دارید!!
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    25 1
    دانستن زبان انگلیسی فقط مربوط به توریست نمیشه . انگلیسی زبان علمه و بیشتر مقالات و متون علمی به زبان انگلیسی نوشته میشه ما نخواستیم بقال و نانوا انگلیسی بدونند ولی حداقل دانشگاهیان ما که با علم سروکار دارند که باید انگلیسی بدونند تا سطح علمیشون بالا بره والا در همین سطحی که هستیم راکد می مانیم .
  • فاتح A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    5 49
    حالا چه فاجعه ایه انگلیسی بلد نباشیم؟ من فوق لیسانس آموزش انگلیسی می خونم و به نظرم برای مردم حرف زدن به انگلیسی نباید مهم باشه. تا اونجا که نیاز داریم خوندن بلد باشیم و گرنه یاد گرفتن صرف پر از ایدیولوژیه. استعمار زبانی فارسی رو داغون می کنه...
    • من A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
      18 1
      یادگرفتن زبان دوم و حتی سوم هیچ ضرری به زبان مادری نمیزنه و خیلی هم مفیده! خود انگلیسیهام زبان های دیگر رو یاد میگیرن... بهتره تفکرتونو اصلاح کنید
  • بی نام GB ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    5 8
    من این تحلیل را قبول ندارم.مالزی و سنگاپور افتضاح است.
  • یک مادر IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    19 1
    من به عنوان یک مادر به نظرم آموزش در مدارس به هیچ وجه موثر نیست و علتش هم این است که آموزگارهای ما در زبان انگلیسی خودشان بسیار ضعیف هستند و بچه هایی که خارج از مدرسه به کلاس می روند به خوبی به کم سوادی معلم ها اشراف دارندحق بچه هایی که تنها راه آموزششان مدرسه باشد و از رفتن به کلاس های بیرون محروم باشند کجاست که نه تنها پیشرفت نمی کنند بلکه اشتباه هم یاد می گیرند. به نظر من این رسالت صدا و سیماست که در یک کانال فقط و فقط باید کارتون ها و فیلم های زبان اصلی پخش کند با مجری انگلیسی زبان یا کسی که خارج زندگی کرده باشد زیرا لهجه در زبان بسیار مهم است و بچه ها به خوبی یاد می گیرند و لهجه را تقلید می کنند.
  • بی نام NL ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    20 4
    عربی درس میدن تو مدرسه ها
  • علی اصغر IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    39 1
    خدا وکیلی ببعی کلاه قرمزی از خیلی از ماها بهتر صحبت میکنه.
  • رهگذر IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    14 8
    دوستان این که دانشجویان دانشگاه آزاد زبان انگلیسی بهتری نسبت به بچه های سراسری دارند واضح است و افتخاری نیست زیرا که اغلب از سطح مالی بهتری برخوردار هستند و به کلاس های زبان رفته اند ولی دانشجویان دانشگاه های سراسری خیلی ها از مناطق محروم قبول می شوند و تاکیدشان روی درس بوده است. تنها راه کم کردن این فاصله ها همت صدا و سیما است زیرا از آموزش و پرورش هم با معلم هایی که در اختیار دارد کاری ساخته نیست!!!
  • سیما A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    7 1
    درسا تخصیصیم خوبه ولی واسه رشته ما زبان خیلی مهمه البته تقصیره خودمه ک سهل انگاری کردم
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    15 1
    هر کسی باید خودش تلاش کنه. درسته که نظام آموزشی ما برای زبان نتونسته کاری بکنه ولی اگه به دنبال یاد گیری بریم نه برای تافل و آیلتس مطمئنا به نتیجه می رسه .نباید منتظر دیگران باشیم..........
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    10 2
    تعجبی نداره که سوئدی ها بتونند انگلیسی خوب صحبت کنند چون اگر مسئله آموزش را کنار بگذاریم زبان آنها با زبان انگلیسی از یک ریشه است. من 5 سال سوئد زندگی کردم درست که انها انگلیسی صحبت می کردند اما پر از غلط غلوط گرامری بود بطوری که دوست انگلیسی من می گفت که باید خیلی دقت کنم که از نظر زمانی اشتباه متوجه نشوم . فقط دایره ی لغوی آنها و و شجاعت آن ها در صبحت کردن به زبان دیگر بیشتر از ما بود.
  • مهندس IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    21 11
    از اول راهنمایی تا آخر دبیرستان و یه ترم هم تو دانشگاه عربی خوندیم (میشه بیش از 7 سال) به هیچ دردی هم نخورد. متاسفانه کج اندیشی و شاید هم کند ذهنی مسئولین و عدم برنامه ریزی در این خصوص عامل جایگاه کنونی ما در این لیسته. شاید مسئولین محترم فکر نمی کردند که (یا بهتر بگم باور نداشتند) که زبان عربی جایگاهی در دنیای جدید و بیرون ایران نداره. فقط به درد قرآن خوند می خوره. اونم که اگه کسی اهلش باشه یا ترجمه پارسی شو میخونه که بفهمه چی گفته و یا میره حوزه تا دلش می خواد عربی یاد میگیره. اما با آموختن زبان رسمی بین المللی میشه کارهایی کرد که با زبان شیرین مادری هم نمی تونیم بکنیم.
    • هانیه US ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      12 17
      اتفاقا عربی لازمه.من که عربی ام خیلی خوبه واخبار عربی هم نگاه میکنم.گاهی ترجمه هایی از قرآن را میبینم که گیج میشم چی گفته ولی وقتی زبان خود قرآن رامیخونم به راحتی متوجه منظور میشم.کلمات عربی قرآن خیلی بهتر تو ذهنم میمونه تا ترجمه.
  • بی نام IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    7 4
    واقعا جای تاسف داره ........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • دختر دهه شصتی IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    20 2
    من قبول دارم سیستم آموزشی ما در مورد آموزش زبان انگلیسی نقطه ضعف های وحشتناکی داشته و داره ولی قبول کنید که خودمونم بی تقصیر نیستیم. الان چند درصد از ما ماهی - نه اصلا سالی - 4 تا کتاب غیر درسی و درست و درمون می خوونیم؟ چند نفرمون سعی می کنیم واقعا زبان یاد بگیریم؟ (سعی واقعی ها نه از اینا که بری ترمی چندصد تومن خرج کلاس زبان کنی و هفته ای دو بار واسه تفریح بری بشینی سر کلاس و آخر ترمم فقط با رایتینگ نمره بیاری) ببخشید دوستان ولی من فکر می کنم ما ایرانی ها کلا یه کم تن پروریم. همه چیزو که نباید یادمون بدن. خودمون هم باید سعی کنیم یاد بگیریم. تغییر رو باید از خودمون شروع کنیم تا کم کم تو کل جامعه نفوذ کنه.
  • ليلا IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
    14 2
    جالبه كه استانبول جزو ١٠ شهر توريستى دنياست ولى تو زبان انگليسى يه پله از ايران بالاتره !
  • بابك A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    9 1
    بابا اگه بين شما يه كارشناس هست يه نظر كارساز بده لطفا
  • مجید سامری A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    19 2
    سال دوم راهنمایی که اولین سال اموزش زبان انگلیسی ما بود معلم زبان انگلیسی ما چنان افتضاح درس میداد که ما فقط می خندیدیم. همان معلم سال بعد شد معلم عربی و قرآن .. حال شما رابطه اش با یادگیری زبان از پایه رو پیدا کنید
  • مهدی حاجت پور IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    12 1
    سلام. دو مشکل عمده ای که سد راه یادگیری ما ایرانیهاست اینه که اولاً ما همیشه برای یادگیری دنبال میانبر هستیم درصورتی که انگلیسی یا هر زبان دیگه ای میانبر نداره و باید یک مسیر نسبتاً دشوار را بصورت کامل طی کرد و دوم اینکه بجای اینکه یک کتاب یا یک متد را شروع کنیم همیشه دنبال بهترین کتاب یا بهترین متد یا بهترین معلم می گردیم در صورتی که اگه یک دهم این وقت را صرف یکی از صدها منبعی که دم دست داریم کرده بودیم الان وضعیتمون خیلی بهتر بود.
  • هلیا زاغی A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    0 4
    اصلا نفهمیدم؟؟؟؟؟؟؟
  • سایان A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 4
    اگه زبان معمولی هم باشه از درس دادن مدرسه بهتره
  • تاتاتا IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    8 2
    میشه بگین چند درصد ایرانی ها انگلیسی بلدن
  • سارینا A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    2 21
    چرا الکی تمام ملتو با هم جمع میبندین من الان ۱۱سالمه یه سال بیشتر تا تافلم نمونده
  • asma SA ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    1 3
    ذا
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    8 1
    البته که کشور ما هفت هشت گویش داره که ب جز فارس هامون الباقی فارسیو خوب نمی تونن حرف بزنن ها امو بیشترشو نیترن فارسی گپ بزنن