بازتاب خارجی بیانات مقام معظم رهبری در حمایت از تیم هسته‌ای و مذاکره با غرب

بیانات رهبر انقلاب در حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای و مذاکره با غرب به سرعت در رسانه‌های خارجی بازتاب یافت.

به گزارش خبرآنلاین، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار در دیدار پرشور هزاران نفر از دانشجویان و دانش آموزان، ضمن اعلام حمایت خود از مسئولان و تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور نکاتی را در خصوص روند مذاکرات بیان کردند.

ایشان در عین آنکه بر حمایت مسئولان از تیم هسته‌ای کشور و عدم تضعیف آنها تاکید کردند، این نکته را نیز یادآور شدند که «مذاکرات با شش کشوری که امریکا نیز جزو آنهاست فقط درباره مسئله هسته‌ای است ولاغیر. و بأذن الله از این مذاکرات ضرری هم نمی‌کنیم بلکه تجربه‌ای در اختیار ملت قرار می‌گیرد که مثل تجربه تعلیق موقت غنی سازی در سالهای 82 و 83، ظرفیت فکری و تحلیلی مردم را بالا خواهد برد.» {اینجا}

بیانات رهبری با بازتاب مختلفی در رسانه‌های خارجی روبرو شد. آنگونه که خبرگزاری فرانسه در انعکاس خود از سخنان رهبری گزارش داده است «رهبر ایران روز یکشنبه حمایتش از مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های غربی را بیان و در عین حال نسبت به آن‌ها ابراز بدبینی کرد.»

این خبرگزاری در گزارشی با عنوان «آیت‌الله خامنه‌ای خوش‌بین نیست، ولی از مذاکرات هسته‌ای حمایت می‌کند» نوشت: آیت‌الله علی‌خامنه‌ای، گفت که کسی نباید تیم مذاکره‌کنندگان هسته‌اتی ایران را سازشگر بداند.

خبرگزاری فرانسه علاوه بر آن به بخشی از اظهارات ایشان درباره این‌که نسبت به مذاکرات هسته‌ای خوش‌بین نیست، ولی این مذاکرات ضرری هم ندارد اشاره کرد.

سایت اینترنتی روزنامه‌ النهار هم پس از انتشار اولیه سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خبری با عنوان «آیت الله خامنه‌ای به مذاکرات خوشبین نیست اما از مذاکره‌کنندگان ایرانی در مساله هسته‌ای حمایت می‌کند» آورده است: آیت‌الله علی خامنه‌ای، درباره مذاکرات خوشبین نیستم اما کسی نباید مذاکره کنندگان را که مسوولیت مهمی بر عهده‌شان است، تضعیف کند.

بنا به گزارش ایسنا، سایت لبنانی النشره نیز در خبری با عنوان «خامنه‌ای: مانعی بر سر انجام مذاکره بر سر برنامه‌ هسته‌ای ایران وجود ندارد اما خوشبین نیستم» نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خصوص مذاکرات مربوط به برنامه‌ هسته‌ای ایران گفت: قبلا گفتم که مانعی برای انجام مذاکرات نیست اما من خوشبین نیستم.

وی گفت که جانبداری‌های مستکبران به نفع هیچ کشوری نیست. هم‌چنین آمریکا قدرت بزرگی است که بسیاری از ملت‌های جهان از آن بیزارند.

به نوشته النشره، مقام معظم رهبری ایران تاکید کرد: روش استکباری آمریکا احساس بی‌اعتمادی و نارضایتی از دولت آمریکا را در بین ملت‌های جهان ایجاد کرد. هر دولتی که به آمریکا اعتماد کرد ضرر دید حتی دوستانش.

سایت لبنانی لیبانون فایلز نیز در تیتری با عنوان «خامنه‌ای: خوشبین نیستم اما از مذاکره کنندگان ایرانی در مساله هسته‌ای حمایت می‌کنم» آورده است: آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران امروز اعلام کرد که به مذاکرات خوشبین نیست اما از تیم مذاکره کننده ایرانی حمایت می‌کند. وی گفت که کسی نباید مذاکره کنندگان را که مسوولیت دشواری بر عهده دارند، تضعیف کند.

روزنامه‌ الجریده نیز در خبری با عنوان «خامنه‌ای به مذاکره با غرب خوشبین نیست» نوشت: سید علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران امروز یک‌شنبه با ابراز خوشبینی‌ نبودنش نسبت به مذاکرات با غرب گفت که این مذاکرات ضرری برای طرف ایرانی ندارد.

وی که به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار با دانشجویان دیدار کرد، درباره مذاکرات ایران و غرب بیان کرد که شایسته نیست کسی اعضای تیم مذاکره کننده را سازشکار بنامد. این‌ها فرزندان این انقلاب هستند و مسوولیت دشواری را بر عهده دارند.

وی افزود، همان‌طور که قبلا گفته است نسبت به مذاکرات با غرب «خوشبین نیست» اما در عین حال معتقد است که این مذاکرات به ضرر طرف ایرانی نیست و تجربه‌ای برای بالا بردن سطح فکری ملت ایران است.

سایت عربستانی ایلاف نیز در خبری با عنوان «خامنه‌ای اسراییل را نظامی نامشروع و سرراهی توصیف کرد» نوشت: علی خامنه‌ای، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران امروز یک‌شنبه تاکید کرد که به مذاکرات خوشبین نیست اما از تیم مذاکره کننده ایرانی حمایت می‌کند.

به نوشته این سایت، رهبر ایران چند روز قبل از سی‌ و چهارمین سالروز تسخیر سفارت آمریکا در تهران در سخنانی در جمع دانشجویان و دانش‌آموزان گفت:‌ در خصوص مذاکرات خوشبین نیستم اما کسی نباید مذاکره‌کنندگان را که مسئولیت سختی برعهده دارند، تضعیف کند.

خامنه‌ای هم‌چنین اسراییل را «نظامی نامشروع و سرراهی» توصیف کرد و گفت که آمریکایی‌ها باید در مذاکرات هسته‌ای با ایران نسبت به صهیونیست‌ها ملاحظه داشته باشند اما ما از همان روز اول گفتیم که رژیم صهیونیستی رژیمی نامشروع و سرراهی است.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    140 1
    درود بر آقا...متشکریم
  • بی نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    285 0
    قابل توجه کسانیکه جلوترازرهبرقدم برمی دارندولنگه کفش پرتاب می کنن.لطفاپیرورهبرباشیدنه پیشرو
    • majid A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      6 0
      حرفتون درست ولی رهبری اون همه صحبت کردند و روزنامه های زنجیره ای بدون استثنا یک تیتر داشتند واقعا خیلی جالبه
  • بی نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    94 0
    اما شبكه خبر و كلا شبكه هاي سيما دارن با قصد و غرض 13 آبان رو از پيش تدارك مي بينننن اما به روش خودشون!
    • بی نام IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      7 0
      همان طور که امریکا از روش چماق و هویج استفاده می کنه اوبا ما دست دراز می کنه وتلفن می زنه گنکره دنبال تحریمه و.... ما هم باید همین طور عمل کنین از یک طرف اماده ی مذاکره واز طرف دیکه مرگ بر امریکا . یادمون باشه اگه خیلی واله وعاشق نشون بدیم دمار از روزگارمون در می یارن باریکلا نمی گن
  • عباس IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    36 1
    از وقتی که قسمت منفی رو برداشتید اصلا رغبتی به دادن نظر ندارم.
    • شهروند IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      2 0
      چه نظری داری که بدی
  • ایرانی IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    15 0
    اقای شریعتمداری لطفا ازسخنان گهرواررهبرعزیزمان وبینش والای ایشان یادبگیرید. بنفع شماست سنجیده قلم بدست بگیریدودرمورددیگران قضاوت بحق کنید. درودبرخامنه ای جانم فدای ایشان
  • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    23 0
    درود بر رهبر حالا خواهشا اونهايي كه كأسه داغتر از آش هستند بكشند كنار
  • ایرانی IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    17 0
    سلام و درود به چنین رهبر
  • حسینی IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    9 0
    خدابه حق حضرت زینب این نعمت را ازما نگیرد
  • تهی IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    7 0
    برگشتیم به سال 84.......
  • محمد-افی A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    11 0
    دوستان (کاسه داغ تر از آش)....... این کشور با درایت رهبری و ابتکار عمل دولتمردان جلوتر از 1+5میزنه...شما زحمت نکشیدخسته میشین!!!!!
  • ایرانی A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    8 0
    درود خداوند بر دشمنان استکبار جهاتی وایادی داخلی
  • بی نام GB ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    13 1
    همه ي ملت دست همين گروه افراطيه ديگه از صدا و سيما بگير تا پايگاهها و...........
  • مونا آوایی IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    15 0
    افراطیون بدانند که نظر آقا سربلندی ملت است، و پرت کردن لنگه کفش فقط ماهیت آنها را بیشتر آشکار می کند.
  • علی A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    14 0
    امروز از صحبت های رهبری بسیار لذت بردم چون از موضع قدرت صحبت میکرد.
  • علی IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    9 0
    بصیرت و نرمش قهرمانانه همراه با اعتدال و اقتدار از یکایک جملات رهبر عزیزمان پیداست ایا بازهم بهانه ای برای تند روی هست؟قدم به قدم پشت سر رهبرمان نه یک قدم جلوتر نه یک قدم عقبتر
  • حسین IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    12 0
    من به عنوان یک مسلمان ایرانی به داشتن چنین رهبری افتخار می کنم
  • ایرانی 2 EU ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    7 3
    قابل توجه نصب کنندگان بیلبردهای صداقت آمریکایی !!!! یک سوال :آیا کسانی که حرف از صداقت در سیاست می زنند ،ابله نیستند؟؟ سیاست یعنی حفظ منافع کشور به هر صورت ممکن
  • ناشناس A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    16 0
    دو سه ماه قبل دولت این آقایون له له میزد برای مذاکره مستقیم باآمریکا اما آنقدر دیپلماسی ضعیفی داشت که افغانستان هم براش ناز می کرد الان که دولت جدید باهوشیاری وظرافت این کارا رومیخواد جلوش سنگ اندازی میکنند
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    7 0
    بایستی همیشه پیرو رهبر باشیم چرا که تجربه نشان داده در هر موردی بی تدبیر عمل کرده ایم مایه ننگ شده است
  • محمد امین GB ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    5 0
    واقعا اقا خوب صحبت کردن.چون کلمات ایشان مرا به فکر فرو برد.تامل کردم وفهمیدم ایشان بینش وسیعی دارندو خیلی جلوتر ما هستند.احسنتم .ای کاش همه رهبران جهان این بینش را داشتند.والسلام.
  • اسی A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    7 0
    رهبرمعظم با این فرمایشات یکبار دیگر وحدت وهمدلی را بین مردم بیش از پیش گسترش داد!
  • بی نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    7 0
    دورد بر رهبر فرزانه مان که بادرایت بی نظیر خود تیم مذاکره کننده را هدایت میکند
  • سعید ترکاشوند IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    3 1
    جانم فدای رهبر اماده جهادیم حرف رهبر بر ما حجت است