چهارده تصویر پاییزی از سرزمینی که در خاموشی و انفعال حیرت‌انگیز سازمان‌های متولی طبیعت ایران و اهالی‌اش، خزانش شتاب گرفته است ...

 

    روزهای نهم و دهم آبان 1392 را رفته بودم به گلستانک، به کجور، به منطقه حفاظت شده‌ی البرز مرکزی در ارتفاعات شمالی مشرف به شهرستان نوشهر. جایی که شتاب تغییر کاربری اراضی، تجاوز به عرصه‌های جنگلی، چرای بیش از حد دام، ساخت جاده‌هایی غیر قانونی، شکار غیر مجاز قرقاول و رشد قارچ‌گونه‌ی ویلاهای گران‌قیمت، کاملاً مشهود، نگران‌کننده و انکارناپذیر می‌نمود. آن هم در سرزمینی که حدود یک هفتم از مجموع کل گونه‌های گیاهی کشور به همراه 156 گونه پرنده، 46 گونه پستاندار و 26 گونه خزنده زیست می‌کنند.
    مانده‌ام که این حجم عظیم تخلف و قانون‌شکنی و زمین‌خواری چگونه در منطقه‌ای رخ داده که هم تحت مدیریت شدید سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و هم در شمار ذخیره‌گاه‌های جنگلی ارزشمند سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور؟!
    به عنوان نمونه به این عمارت‌ میلیاردی در دل جنگل‌های کجور و در مسیر روستاهای برکن، کلیک و کهنه‌ده نگاه کنید که چگونه صاحب ثروتمند و لابد پرنفوذش حتی توانسته‌ به صورت اختصاصی هم جاده بکشد و هم تیر برق نصب کند!
    چه سندی از این گویاتر که بتواند تمامی بضاعت و منزلت و جایگاه سازمانی و قدرت قانونی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان حفاظت محیط زیست را در برابر زمین‌خواران به سخره کشد؟!
    شما به من بگویید: با این شتاب آزمندانه‌ی متخلفین صاحب نفوذ از یک سو و قدرت حقیر مهارکننده‌ی سازمان‌های متولی طبیعت در برابر ایشان از سوی دیگر، تا چند سال دیگر نگین سبز هیرکانی بر فراز البرز شمالی می‌درخشد و دوام می‌آورد؟

    برای مطالعه بیشتر:

    - جاری شدن سیل‌های هولناک، پیامد تخریب جنگل گلستان نیست

    - تخریب جنگل ابر، سپر حفاظتی منطقه را از بین می‌برد

    - خسارت تخریب جنگل‌های زاگرس ، چند برابر بودجه سالانه محیط زیست!

    - چرا به جنگل‌های ایران باید مجال تنفس دهیم؟

    - آغاز موج جدیدی از جنگل‌خواری و زمین‌خواری در کشور به بهانه‌ی توسعه!!

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 86
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    67 0
    بابا چرا یکی نیست جلو اینا رو بگیره؟؟؟؟
    • بهروز کجوری IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      46 0
      شاید دلیلش این است که آقایان کارهای مهم تری دارند رفیق!
    • پارسی A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      13 0
      شما بشین یکی می گیره!تا خودمون به فکر نجات کشور نباشیم هیچ کی به داد ما نمیرسه.وقتی هر کی میگه من چرا بزار اول بقیه بلند بشن یا می‌گه به من که آسیبی نمیرسه ولش کن یا می‌گه پول میگیرم چشمامو می‌بندم مگه همه این کارو ؟ پس خلایق هر چه لایق
    • مشهدی A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      6 0
      حالا شما میخواید چه جوری بگیرید؟
    • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      13 0
      وقتی اونی که باید جلوشونو بگیره یکی از مالکان همین ویلاها باشه خب ....
    • بی نام EU ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      16 0
      شما آشغال نریز تو بیابون و خیابون با شیر آب حیاط و ماشین رو نشور شوفاژ بازه پنجره رو باز نکن. هر کی اندازه عرضش خلاف میکنه
  • فرهادي A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    565 0
    موافقان برگشتن دكمه منفي بپسندند لطفا
    • شين نون A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      145 0
      جنگل را بيابان مي كنند
    • مهدی IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      98 0
      یا شاید از قول فرزندان مان باید بگوییم: جنگل را بیابان کردند!
    • وب زی IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      168 0
      برا ما که «وب زی» هستیم، کلیک منفی هم جزئی از محیط زیستمونه که مثل همین درختا قطع شده!
    • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      54 0
      اين جنگل ها براي همه مردم ايران هست نه چند نفر كه توش ويلا بسازند
    • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      52 0
      راه حل همه مشکلات شعار مرگ بر آمریکاست!
    • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      88 0
      نميدونم به چه دليلي منفي برداشته شد. خبرآنلاين اگه ممكنه توضيح مختصري ميخوام.
    • کنی A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      25 0
      قانون ابدی مملکت ما پول بده رو سبیل شاه ناقاره خانه بزن آقای درویش اصالتا مال کجاست بچه محله ما نیست؟
    • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      7 1
      من مخالف برگشتن دکمه منفی هستم. اگر با نظری موافق نیستید می توانید به آن رای مثبت ندهید. تعداد رای هایی که هر نظر جمع می کند نشان دهنده وزن آن نظر در میان بازدید کنندگان است.
    • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      25 0
      خواهشمندم هر چه سريعتر اين ساختمان ها را خراب كنيد و كم كم اون جنگل ها را احيا كنيد
    • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      0 0
      سند داره عزیز من؛ مگه میشه بدون سند ویلا ساخت؟! خونه ی مردم رُ که همینجوری نمیشه خراب کرد!
    • علی اصغر A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      29 0
      در پاسخ به اون شخصی که ادعای سند دار بودن جنگل و عرصه های طبیعی رو کرده !!!!!!!!میگم شاید سند دار باشن ولی همین سند رو چه جوری جفت و جور کردن ؟غیر از اندر تیبل!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • ایرانی IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      6 0
      سلام/ سند داره عزیز من!!!!! اقای عزیز من، سند رو از کجاشون در آوردند؟! این مناطق مطلقا جنگلی بوده و قانون از سال 42 این تیپ سندها رو باطل کرد! بعدشم اگه سند هم داشته باشه که خودش غیر قانونیه! اکیدا کاربری مسکونی نداره! عزیز جوگیر من تغییر کاربری در این مناطق حفاظت شده و جنگلی فقط غیر قانونی و تحت نفوذ است!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      6 0
      آقا يا خانم بي نام، صرف امتيازهاي مثبت دليل مورد توجه بودن يك خبر نيست. بايد ياد بگيريم به نظرات منفي هم احــــــتـــــرام بذاريم
    • بی نام EU ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
      0 0
      حذف مرگ بر آمریکا هم دردی از ملت دوا نمیکنه .زیادی شور نزنید
  • علی اصغر A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    139 0
    جناب درویش فکر کنم که شما هم با من هم عقیده هستین که این تعرضها و دست اندازیهای وحشتناک به محیط زیست و عرصه های جنگلی بدون یک حمایت و لاپوشانی در رده های بالا مطمئنا به سرانجام نمیرسد .
    • مجتبی IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      87 0
      کاملاً با نظرتان موافقم جناب علی اصغر. مگر می شود به همین راحتی و در روز روشن قانون را دور زد و مأمور قانون این دور زدن را نادیده بگیرد؟ مگر آنکه سیبیل مأمور قانون را حسابی چرب کرده باشند؟!!!
    • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      17 0
      در هر روستایی به تعداد مردان روستا بنگاه املاک وجود دارد . اگر محلی ها دلسوز بودند وضع ما این نبود.
  • جنگل دوست IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    7 0
    این ویلاها جون میده واسه مطالعه، کنکور، فیلمنامه نویسی و ...
    • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      21 0
      جنگل دوست اونوقت !!!؟ خوندي نوشته رو !!!!؟
    • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      11 0
      بی نام عزیز؛ شما با صنعت کنایه، طعنه و متلک در زبان فارسی آشنایی ندارید ؟!
    • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      18 0
      و برای تهیه سخنرانی برای همایش یا پذیرایی از مهمانان ویژه برای حاجی که تازه از حج آمده برای ... بله دیگه برای همه خوبه غیر از ملت
    • رضا ازرشت DE ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      9 0
      جنگل دوست دچارجنون است زیادحرفاش روجدی نگیریدحیف این جنگلهای زیباکه افتادن بجونشون وسازمان بیعرضه مراتع ومحیط زیست خوابند
  • نفیس A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    45 0
    دست در دست هم دهیم به مهر کشور خود را کنیم ویران....
    • سارا IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      22 0
      متآسفانه حق با شماست ...
  • مسعود كرامتي A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    38 0
    آن هايي هم كه جنگل ها را مي ترشند تا ويلا بسازند براي اين كه جنگل زيباست و مي خواهند در دل جنگل باشند ؛‌چنين مي كنند ! واي به وقتي كه جز يك متري مان را نمي بينيم !
  • رضا IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    42 0
    برای رییس منابع طبیعی متاسفم.
    • ناصر ملک آرا IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      18 0
      و البته برای رییس محیط زیست
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    9 0
    نکنه که دارن ادای بیل گیتس و مایکل جکسون رُ در میارن☺ ؟!
    • محمود IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      5 0
      مگه این دو نفر چکار کردند؟!
    • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      3 0
      کاری نکردن؛ خونه های بزرگ وسط جنگل (یا ی همچی چیزی) دارن
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    2 1
    کارشون مشکلی نداره پول دارن و میتونن انجامم میدن جنگل میخاهیم چیکار خدا کنه همه جا رو پولدار ها بخرن و ویلا بسازن و جنگل ها رو هم خراب کنن
    • یارعلی A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      14 0
      چون پول دارن دلیلی نمیشه هرغلطی دلشون میخوادبکنن
    • ناشناس A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      10 0
      به بی نام:خداشفات بده حتمابه روانپزشک مراجعه کن دارن جنگل روخراب میکنن بعدمشکلی نداره!شایدقرصات رونخوردی کامنت گذاشتی
    • ملانصرالدین A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      8 0
      بی نام توحالت خوب نیست باباجان برودکترروانشناس بایددرمون بشی
  • شمالی A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    18 0
    امان از دست این تهرانی ها .....
    • محمد رضا IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      22 0
      دوست عزیز٫ تخریب منابع طبیعی تهرانی و غیر تهرانی نداره٫ امان از سودجویان و دنیا پرستان!
    • محمدازساری DE ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      8 0
      همشون بدنیستندخوبم بینشون زیاده ولی ازدست بدهاشون واقعابایدبخداپناه بردواقعاخودشون فکرنمیکنن حیف این جنگهانیست که ویلابشه
  • رضا ک A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    5 0
    خوش بحالشون عجب جای باصفای ویلا ساختن ای بابا من خودم دانشجوی ارشد مرتع جنگل دانشگاه زابلم دیگه کسی گوشش به این حرفها بدهکار نیست خبرجان از من میشنوی اگه میتونی اونجا واسه خودت یه جایی علم کن، نجنبی فردا پشیمون میشی
    • رضا ازرشت A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      15 0
      معلومه چقدرسوادداری حیف صندلی های دانشگاه که یکی مثل توروشون بشینه
    • رضا-ک A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      0 0
      دوست گرانقدرم از رشت . نه فک کردی این دانشجو های که رو صندلی های دانشگاه ها نشستن همه انشتین هستن نه فدات معلومه یا سن جنابعالی قد نمیده یا وارد جامعه نشدی تا بدونی که دنیای اصلی دیگه دانشگاه و حرفهای ریالیسم نیست سوادو اونی داره که بتونه تو این جامعه خودشو بکشه بالا. وقتی مث من کا آزاد بکنی و با جامعه اجین شی میفهمی من چرا این حرفو زدم خیلی از رفتار های جامعه رو اصلا دوست ندارم ولی چیزی از دست من برنمیاد قدرتشم ندارم رابین هود و سوپر من هم نیستم
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    28 0
    مملکتی که زمینش بی صاحب باشه مملکت نیست
    • رضا ازرشت DE ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      17 0
      دمت گرم گل گفتی اگه این جنگلهاتوآلمان یااروپابوداینقدرامنیت داشت که حیوون هاش ازدست مردم غذامیخوردن ولی اینجا....
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    10 0
    متاسفانه در بسیاری از جنگلهای شمال کشور این موضوع مبتلا به است.در استان گلستان روستای زیارت طی 5 سال گذشته رشد پر شتاب ویلا سازی و تخریب عرصه های ملی به وضوح دیده می شود.
    • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      6 0
      مثل بچه های جنوب یه زنجیره انسانی بزنیم در شمال . یکی برنامه ریزی کنه ما بیاییم در اون زنجیره شرکت کنیم.
  • بی نام EU ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    7 0
    اينارو بگيرد بندازين زندان
    • بی نام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      2 0
      زندان؟ زندان. بپا نیان بندازنت زندان.مگه نمیدونی که رییس اداره بووووووووووق.رییس قوه قوووووووق و...خودشون مالکن خواستم بیشتر بنویسم یاد حرف یک نفر تو سال 88 افتادم که گفت ما برا این انقلاب کشته ها دادیم شما هم اگه میخواین...............
  • برادرشهید DE ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    8 0
    یکی رییسان سازمانهای مراتع ومحیط زیست روازخواب بیدارکنه تا اینهابخوان کاری کنندجنگلهارونابودکردن توروخداجنگلهارونابودنکنید
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    24 0
    محيط زيست ايران يك سوشيانت مي خواهد ديگر !
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    14 0
    آقای دکتر حمید روحانی مردم نامحم نیستند بگویید زمین خواران چه هستند. مدعی العموم
  • مجید IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    17 0
    مگه میشه بدون اجازه مسئولین کاری کرد.ماداشتیم انباری خونمونو تعمیر می کردیم چون مقداری ماسه تو کوچه بود مامور شهرداری یک اخطاریه برامون اورد مبنی براینکه شمادارید بدون مجوز خونه می سازیدهرچه سریعتر خودتونو به قسمت ماده 100 معرفی کنید.(البته مااهمیت ندادیم ونرفتیم)حالا چطور تو روز روشن اینها ویلا ساختن واقعا معلومه دیگه جای سئوال کردن نیست. جواب سئوال شما همکاری جناب مسئول.
  • نصیری A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    8 0
    آقا مسئول این تخلفات کیه؟ مگه بر طبق قانون کوه و جنگل متعلق به همه نیست؟
  • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    4 0
    چه اشکالی داره که 2 جنگل به این قشنگی که خرسا و جک جونورا زندگی می‌کنن آدمم زندگی کنه!
    • رضا ازرشت DE ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      12 0
      آدم ازطبیعته وازاون حفاظت میکنه اما مشکل اینجاست که امثال شما که اینطورفکرمیکنین آدم نیستید
    • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      8 0
      جناب رضا ازرشت؛ گیلان هم وسط جنگله که شما توش زندگی می کنی، ی زمانی چند خونه بوده وسط جنگل بعد آبا اجدادت هی درختا رو بریدن شهرا توسعه پیدا کرده؛ یعنی طبق نظریه ی جنابعالی خودت و اونا هم آدم نبودن ؟! چرا اون موقع از طبیعت محافظت نمی کردین؟!
    • رضا ازرشت DE ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      2 0
      آقای بی نام آباواجدادمن تومناطق جلگه ایی بودن واونجاهاروآبادکردن نرفتن مثل تهرانیهابیفتن به جون این جنگلهای زیبا که متعلق به همه مردمه ایرانه
    • رضا ازرشت DE ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      1 0
      گیلان زمانی چندتاخونه بوده!برویکم سوادت روزیادکن بعدجواب بده
  • محمد م A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    14 0
    من اهل مازندرانم و از نزديک شاهد همچين مسائلي هست. متايفانه در مناطق ما هم افراد جنگل‌ها را تخريب و تبديل به باغ و زمين‌هاي زراعي مي‌کنندو اين اتفاق فقط با باج دادن به مسئولين مرتبط با اين حوزه امکانپذيره. در مورد کساني هم که ميگن بايد با پول هر کاري که دوست دارند انجام بدن هم ميگم: مثل اينکه واقعا از ماست که بر ماست برادر من!!
  • محسن امامي A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    7 0
    ممنون جناب درويش كه آگاه مي كنيد
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    10 0
    تمام این ویلا ها متعلق به مسولین محترم هستش..بی شک
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    6 0
    آقای درویش شما که در همایش ها مسولان را می بینید تو رو خدا این همه تخریب رو بهشون بگید . به نظرم ان ج او ها باید بیان وسط . مثلا تخریب ها رو شناسایی و به گروهی امضا و بدیم دست مسولان و .... نمیدونم من خیلی ناراحتم ...............آخه تا کی فقط نگاه کنیم .............یعنی نمی تونیم کاری کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یه طومار امضا کنیم ............من واقعا ناراحتم ......................خیلی دردناکه............فقط میدونم نگاه کردن فایده نداره عزم ملی می خوایم ...........باید شروع کنیم به اعتراض نسبت به تخریبها ..........مسولان رو بیدار کنیم .......محلی های سودجو رو بشونیم سر جاشون
    • بی نام A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
      0 0
      از کجا معلوم آونها یک رشته از این زنجیر نباشند.
  • رضا A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    8 0
    ایران کشوری بیابانی است .ولی متاسفانه یکی از زیباترین ساحل های دنیا با حدود 700 کیلومتر ساحل شنی قابل شنا کردن درجوار بزرگترین دریاچه دنیا چسبیده به یکی از زیباترین و تاریخی ترین جنگلهای دنیا بازمانده از جنگلهای هیرکانی در حیطه حفاظت ماست.غیر قابل مقایسه با هیچ ساحلی در منطقه از انتالیا بگیر تا دبی بیابانی---چرا جای دور می رویدشما می توانید از ویلاهای ساخته شده در دل کوه رامسر -از ویلاهای ساخته شده در دل پاک جنگلی نور هم عکس بگیرید جاده کناره شمال که یکی از زیباترین جاده های منطقه بود الان در چه وضعیتی قرار دارد؟
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    19 0
    یک مراجعه ای به جنگلهای سه هزار کنید و ببینید که تا کجا زمین خواری کرده اند.
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    3 0
    چرا جنگلها و منابع طبیعی به سازمان محیط زیست واگذار نمیشه؟؟ خانم ابتکار این سازمان رو از وزارت کشاورزی پس بگیرن .
  • م IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    3 0
    آقای درویش جملات آخرتون نا امیدانه بود . شما نباید نا امید بشید . امید من و خیلی های دیگه به امثال شماهاست . خیلی ها برای جنگلها و مراتع شمال نگرانند .
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    5 0
    کجا را اباد کردن که حالا منتظر ابادی شمال ایران باشیم .خود شمالی ها فروختند وساختند . رفتند .از ماست که بر ماست ..تمام مرغ های وحشی را و مرغابی ها را فسنجون کردند .
    • علی شمالی A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
      1 1
      مال پدرت روکه نخوردیم
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    6 0
    پشت سر همين اداره محيط زيست انگار کوير لوته جنگل کوير کرديم دست مريزاد شما که نقاد هستين منفي ها رو چرا برداشتين ؟
  • بی نام RO ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    7 0
    ننگ وشرم برسازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    6 0
    بدتر از این ویلاها جاده هایی هستند که از وسط جنگل رد میشن. چرا کسی از آثار جاده هایی که به خصوص در شما کشور بیش از حد لزوم وجود داره حرفی نمیزنه
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    2 0
    قرار بود کلاردشت به عنوان قطب گردشگری شود و به عنوان منطقه توریسم پذیر شناخته شود که با سیاست ویلا سازی شد انچه که همه میدانند . تا وقتیکه هر بخش و شهرستانی از صدور مجوز ویلا سازی به عنوان یک درآمد به حق نگاه میکند و تا وقتی که فرهنگ اینکه هر کسی یک تکه زمین و دو تا اطاق به عنوان ویلا داشته باشد وجود دارد وضع همین است . مگر آنتالیا در ترکیه این کارها را کردند که هم درآمد ایجاد کرده اند و هم محیط زیست خودشان را سالم نگه داشته اند .
  • شهرام EU ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    1 0
    اينكه دقيقا داري آدرس ميدي و عكس ويلا رو هم كه مورد نظرت هست انداختي معلومه كه حساب و كتابي تو كارت هست وگرنه اون همه ويلا هايي كه تو كلاردشت سالهاست در جنگلهاساخته شده و كسي از جمله شما به آنها اشاره نميكني وحجم تخريب منابع طبيعي اونجا خيلي گسترده تره و اسم اين منظقه خيلي كمتر شنيده شده را مي آوري و يكدفعه اينهمه عكس گذاشتي معلومه با كسايي منافعت در تضاده
  • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
    0 0
    به هر حال بايد ويلا ساخت ديگه عصر حجر كه نيس
    • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      0 0
      عصر حجر که نیست طبیعت رو برای زندگی خودت از بین ببری !!!
  • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    2 0
    چرا بخش امور اراضی مازندران را از افراد غیر بومی انتخاب نمیکنید تا راه فرار مسدود شود؟
  • بی نام A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    1 0
    اوووووووووووووه اینکه خوبه بیاین زیارته گرگانو ببینین به چه روزی افتاده؟!!!! همه بافت قدیمو خراب کردن کل جنگلم تا نوک کوه ویلا ساختن
  • بی نام US ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    1 0
    مسول تمام این جنایات سازمان محیط زیست و شورا های روستا هستند
  • بی نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    1 0
    تاوقتی یه قانون درستو درمون برای مقابله با اینا نداشته باشیم همین آش و همین کاسه داداشه من
  • بی نام A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    اقای درویش محترم، شما هم بعضا از روی عدم وجود اطلاعات صحیح نکاتی مطرح مینمایید که گمراهی اذهان عمومی را در بر دارد-چگونه متوجه شده اید که این ساخت و ساز غیر مجاز است؟ مسلما" اگر غیر مجاز بود یا بنیاد مسکن که متصدی طرح هادی است یا اداره منابع طبیعی که ممانعت از واگذاری اراضی ملی میکند و امور اراضی جهاد کشاورزی و محیط زیست که مانع واگذاری اراضی حفاظت شده است ممانعت از این اقدام مینمودند-اگر هم متوجه شده ای کل موارد را متصدی این واحد دور زده است سریع دادخواست بده و روسای این 3 اداره بررسی قضائی شوند زیرا باج گرفته اند- البته به این راحتی هم که گزارش تهیه مینمایید نیست.