۰ نفر
۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
بی رحمانه بود ، آقای هفت!

کسی باید به تو می گفت که رفتنت پایان نسل دریبل و استارت انفجاری خواهد بود.

محمد نوری‌فر / برای تو خداحافظی بود و برای ما شلیک بی رحمانه خاطره های دهه 60 ، دهه جنگ و حسرت ، دهه ای که ما بودیم و گل کوچک و دریبل ، ما بودیم و توپ پلاستیکی و کفش میخی ! آسفالت داغ و آلاسکا ، ما بودیم و زمین های خاکی و رویای قیچی برگردان ، عشق و شوری که هرگز پاییز را به رسمیت نمی شناخت اما اکنون تابلوی تعویض بالاست . تابلویی که دیروز در نیمه اول روشن نمی شد اما ناگهان برای پایان یک ستاره به کار افتاد . خداحافظی ات بی رحمانه بود آقای هفت ، با هر کسی که مشورت کردی یک چیز را نگفت : تو می روی و تکلیف این همه علاقه چه می شود ؟ دیشب چند میلیون چشم در این دنیا خیس شدند ؟ فوتبال برای چند صد هزار نفر بی بهانه شد ؟ کسی باید به تو می گفت که رفتنت پایان نسل دریبل و استارت انفجاری خواهد بود . نسل فوتبال خیابانی ، نه این موکت های سبز دور تا دور حصار امروز ، رفتن تو پایان نسل زمین های خاکی بود . زمین هایی که برج شدند و قوطی کبریت

2 - فرهاد مجیدی هم یکی از ما چند میلیون جوان بالای 30 سال است . بچه های متولد محدوده انقلاب 57 ، نسلی که خیلی کم، بازی و شیطنت کرد . وداع ناگهانی محیدی با دنیای فوتبال ، در روز غیبت سیاسیون و مسئولانی که می خواستند با شهرت او دور افتخار بزنند ، متفاوت بود و قابل تامل . فوتبال نیمه جان ایران در حالی با یکی از ستاره های بزرگش وداع کرد که حاشیه و خبرسازی و دروغ تا اعماق سلولهای آن نفوذ کرده اند و مجیدی و کریمی بسان باتری های پزشکی ؛ آخرین زیبایی های این فوتبال را به نمایش گذاشتند . اکنون اکران فرهاد هم به پایان رسید . نمایشی که نه تهیه کننده داشت و نه سرمایه گذار ، نه تفکری برای ساختنش وجود داشت و نه برنامه و هدفی .

3 - فرهاد مجیدی با هواداران میلیونی اش چقدر برای باشگاه استقلال درآمدزا بود ؟ منهای پیراهن شماره 7 که گاهی اوقات توسط مدیران مختلف سالهای اخیر به سیاسیون هدیه شد ، نام و برند فرهاد مجیدی برای خود او و باشگاهش چقدر درآمدزا بود ؟ هیئت مدیره باشگاه استقلال ( آنها از خداحافظی مجیدی ناراحت و در تلاش هستند که او را بازگردانند و البته باید به اهمیت آنها احترام گذاشت ) کدام برنامه اقتصادی و هدفمندی را برای استفاده از محبوبیت فرهاد مجیدی ارائه کرد ؟ در همسایگی ما ، باشگاه السد قطر برای جذب رائول اسپانیایی چقدر هزینه کرد و چرا به تماشاگرانش اضافه نشد ؟ مارادونا چقدر تماشاگر به فوتبال امارات آورد که فرهاد مجیدی در الوصل و علی کریمی در الاهلی نیاوردند ؟! از مدیرانی که مدام از ساختار و زیرساخت صحبت می کنند ، باید پرسید در همه سالهایی که فرهاد مجیدی ستاره مجبوب قلبهای آبی بود ، چه کردند با این میزان محبوبیت؟!

4 - اهالی رسانه اما در این میان هوشمند بودند . کدام سردبیر و مدیرمسئول منصفی حاضر است تکذیب کند که مخاطب رسانه اش - در روزی که تیتر و عکس یک ، فرهاد مجیدی بود - افزایش چشمگیر نداشت ؟ ( فرهاد البته چندان رسانه ای نبود ، خیلی کم و محدود مصاحبه می کرد و برای همین خبرسازی درباره او همیشه فراوان بود )

موخره : غروب هفتم آبان ماه پائیز 92 ستاره ای از آسمان کم ستاره فوتبال ایران کسر شد اما نام مجیدی روی در و دیوارهای این شهر باقیست ، یادگار حسرت برانگیز نسل ما روی نیمکت های چوبی دبیرستان ، چند سال خواهد گذشت تا ستاره ای دوباره به قلبها نفوذ کند ؟ پاسخش سخت است چون سازنده اش ما نیستیم و تخصصی هم برای پاسخ به این سئوال نداریم !

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 320075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =