ایرنا نوشت:

 دبیرکل حزب مردمسالاری روند مذاکرات هسته ای ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: انتقاد از محرمانه ماندن نخستین مذاکره دولت یازدهم با کشورهای عضو گروه 1+5 در ژنو، دلسوزی برای مردم ایران اسلامی نیست.

مصطفی کواکبیان درباره انتقادات درباره غیرمحرمانه ماندن مذاکرات را «غیرمنصفانه» دانست و افزود: اینگونه اظهارنظرها گرهی از موضوع هسته ای باز نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه محرمانه نگه داشتن مذاکرات اولیه کار اشتباهی نیست، تاکید کرد: این یک رسم دیپلماتیک است که مذاکرات تا رسیدن به نتیجه نهایی محرمانه باقی بماند.

دبیر کل حزب مردمسالاری با انتقاد از گمانه زنی در خصوص محتوای مذاکرات هسته ای اظهارداشت: دیر یا زود محتوای مذاکره ژنو پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد؛ بنا براین شتابزدگی در این موضوع جایز نیست.

کواکبیان یادآور شد: برخی دشمنان ایران اسلامی با مطرح کردن برخی موضوع ها و گمانه زنی های نادرست در رسانه های خود به دنبال لطمه زدن به ایران هستند که متاسفانه برخی رسانه ها و شخصیت های سیاسی داخل نیز راه آنها را ادامه می دهند.

وی تصریح کرد: افرادی که به انتقاد از تیم مذاکره کننده می پردازند، باید این موضوع را درک کنند که این تیم همگام با سیاست های نظام پیش می رود و تایید مقامات حکومتی را به همراه دارد.

کواکبیان همچنین اظهار داشت: اعضای تیم مذاکره کننده کشورمان تاکنون عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته و عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای حل موضوع هسته ای را نشان داده اند.

وی شش ماه را زمان مناسبی برای به نتیجه رساندن موضوع هسته ای ایران دانست و گفت: ما باید هدف خود را از مذاکرات هسته ای مشخص کنیم.

وی مهمترین دستاورد مورد نظر جمهوری اسلامی ایران را انتقال پرونده هسته ای ایران از شورای امنیت سازمان ملل متحد به آژانس بین المللی انرژی اتمی و برداشتن تحریم ها بیان کرد و یادآور شد: هم ایران و هم 1+5 برای حل این موضوع باید اعتماد یکدیگر را جلب کنند و اراده لازم را داشته باشند.

دبیرکل حزب مردمسالاری اظهارداشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند ایران با مذاکره و گفت و گو با دیگر کشورها و ایجاد روابط با آنها مخالف نیست و برای حل موضوع هسته ای با دیگر کشورها مذاکره می کند.

کواکبیان تاکید کرد: البته نباید فراموش کرد که انجام مذاکره با دیگر کشورها به معنی خوشبینی کامل نسبت به آنها نیست و بهبود شرایط در راستای منافع ملی صورت می گیرد.

وی یادآور شد ارتباط ما با دیگر کشورها در راستای سه اصل عزت، حکمت و منزلت است.

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    21 3
    ما مردم ایران خواستار محرمانه ماندن مذاکراتیم و برای سربلندی ایران دعا میکنیم
    • بی نام A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
      2 0
      ولی ما ایرانیان خواستار اطلاع از جزئیاتیم...
  • بی نام A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    1 1
    واقعیت اینه که اوباما شاید ته دلش بخواد پرونده هسته ای حل بشه ولی اختیاری نداره، چون تمام بودجه و سیاست های آمریکا در دستان لابی صهیونیسم و میلیاردرای خیابان وال استریت است، تو همون دورانی که بوش ،دولت محمد خاتمی رو محور شرارت خواند رییس کنگره که دموکرات بود واقعیت تلخی را گفت که در اصل ما خواستار نابودی مردم ایران هستیم، چون مردم ایران اکثریت شیعه هستند و شیعیان هیچ وقت در تاریخ تسلیم نشده اند و نخواهند شد، شاید یه جاهایی آن هم تاکتیکی توقف کنند ولی عقب نشینی نمیکنند
  • بی نام A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    ایشان که مثلا خیلی مردوسالار هستند؟! حالا چرا مردم را نامحرم میدانند؟؟؟