نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی معتقد است اطلاعات منتشر شده از نشست ایران و گروه 1+5 در ژنو کمتر از مذاکرات گذشته نبوده است.

سیداحمدرضا دستغیب نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره محرمانه بودن مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: روند مذاکرات هسته​ای ایران همواره به همین شکل بوده و در مذاکرات قبل از ژنو نیز ما اطلاعات بیشتری به دست نمی آوردیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: اطلاعات ارائه شده از نشست ایران و گروه 1+5 در ژنو کمتر از مذاکرات گذشته نبوده است. فکر می کنم بکار گیری لفظ محرمانه توسط آقای ظریف حساسیت ها را افزایش داده است.

وی تاکید کرد: کسی منکر این موضوع نیست که تیم جمهوری اسلامی ایران باید مذاکراتی را در چارچوب سیاست های کلی نظام داشته باشد و با حفظ آن چارچوب و سیاست ها باید تدبیر کنند.

دستغیب ادامه داد: در موضوع مذاکره ژنو مطرح شدن لفظ مذاکرات محرمانه حساسیتی را در افکار عمومی داخل ایجاد کرده که البته غربی ها هم بیش از حد به این موضوع می پردازند. فکر می کنم این موضوع اهمیت زیادی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که موضوع مهم برای ما چارچوب کلی مذاکرات و منافع جمهوری اسلامی است، گفت: حفظ منافع جمهوری اسلامی و منویات رهبری که در چارچوب سیاست کلی ابلاغ شده است برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که نمی توان اینگونه مذاکرات را به صورت علنی برگزار کرد، گفت: اگر قرار بود تمام جزئیات مذاکرات علنی شود نیازی به برگزاری جلسات پشت درهای بسته نبود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به جلسات غیرعلنی مجلس تصریح کرد: مردم نمایندگان خود را انتخاب کرده اند تا درباره مسائل مختلف و با اهمیت تصمیمات مناسب را اتخاذ کنند. نمی توان بررسی تمام مسائل در مجلس را به صورت علنی مطرح کرد. مذاکرات هسته ای نیز در همین راستا است.

/29295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    5 2
    اینجا به نظرم تقصیر خود آقای ظریفه که خیلی تاکید کردن محرمانه بمونه در حالی که میتونستن هیچی نگن، البته این از صداقتشونه ولی دنیای سیاست باید گرگ باشی، اگه قرار باشه یه مذاکره به اینجا برسه یا با تیتر یه روزنامه راهی بیمارستان بشن که فاتحه خوندست، متاسفانه قبلا میگفتن وزرا با وضع داخلی آمریکا آشنایی ندارن الان مثل اینکه بر عکسه و ایشون با جو داخلی آشنایی ندارن!
  • علی IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    9 2
    جناب آقای دستغیب: مگر تیم مذاکره کننده ی قبلی اطلاعاتی هم منتشر میکردن و ما نمیدونستیم؟؟؟؟؟
  • ... توسی A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    3 3
    جالب بود موافقم
  • علی IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    1 1
    این مطلبی که دارم می نویسم ربطی به این خبر نداره ولی واقعا باید در این مورد بحث بشه متاسفانه از ساعت 7 بعداز ظهر توپخانه سیما فعال شده و چنان به دولت می تازه که واقعا جای نگرانی داره نمی دونم آقای ضرقامی از چی ناراحته ولی این نوع هجمه رو در زمان آقای خاتمی هم ندیده بودم به نظر شما چرا سیما داره این کارو می کنه ؟ پیشنهاد می کنم خبر آنلاین صفحه ای رو راه بندازه که خواننده گان سایت در مورد هر موضوعی که به نظرشون مهمه بتونن تبادل نظر کنن
  • نیما IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    4 2
    فکر کنم آقای دستغیب از اینکه در جریان مسایل مهم نمیذارنش ناراحته ;)
  • م رعیت A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    4 3
    زنده باد نماینده ی بصیر، شجاع و واقعی مردم شریف شیراز.
  • بی نام A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    3 3
    ما مردم ایران به هیات دولتمان که برامده از ارای مردم است و موردتایید مقام معظم رهبری قرار گرفته وبرامده از حماسه سیاسی است اطمینان داریم و برایشان دعا میکنم زنده باد دکتر ظریف
  • بنده خدا A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    3 1
    ما بامحرمانه بودن مذاکرات اخیر مشکلی نداریم شاید مصلحت ملت ومملکت درآن باشد مشکل فعلی مادروغ گویی مشئولین است که مردم را هالو ونادان میپندارند درمذاکرات گذشته برای رسانه های دشمن امکان سوء استفاده وتحقیر ملت ونظام مقدس جمهوری اسلامی نبود ولی چه یکی دوروز قبل ازمذاکرات چه بعدازآن همه مسئولین ازرئیس جمهور تامعاون رئیس جمهوروزیرمدیر کل تولیدکننده و... داداز نداری وبی پولی ومشکلات ناشی از تحریمها میزنند باوجودیکه حتی ماهم که چندان دستی درکار نداریم می دانیم آنقدرها که میگویند نیست ما اگرهیچ درآمدی حتی مالیات ودرآمدهای جانبی دیگر نداشته باشیم قادریم حداقل دوسال ونیم بخوبی مقاومت کنیم
  • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    4 0
    جناب دستغیب چطور برای بر قراری روابط با امریکا نظر سنجی از مردم خوبه , اما دانستن جزئیات مذاکرات برای مردم بده
  • صادق IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    1 1
    این مدت تمام استدلال های طرفین موافق و مخالف محرمانه ماندن مذاکرات را خواندم و سه سوال برایم پیش آمد: 1-چطور می توانیم در مورد أمری نامشخص نظرسنجی کنیم در حالی که حتی متن یک مذاکره ساده را محرمانه می دانیم! 2- حضرت علی(ع) می فرمایند تنها اموری را بر شما مردم عرضه نمی کنم که دانستن آن توسط دشمنان شما باعث صدمه به دین خدا و ملت رسول الله باشد.با این پیام روشن حضرت زمانی که آمریکا به صراحت میگه متن مذاکرات و برنامه ایران رو به اسرائیل داده و اونها 100% دشمن ما هستند،چرا مردم رو نامحرم بدونیم. 3-اونهایی هم که مخالف محرمانه بودن مذاکرات هستن چطور تهمت خیانت به دولت میزنن زمانی که رهبری و مردم به دکتر روحانی اعتماد کردن و خود رئیس جمهور نیز میدونه و گفته همه فعالیت‌های دولت بدون اشکال نیست...
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 6
    گل گفتي آقاي دستغيب .... ولي كو گوش شنوا؟ ....
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    1 1
    اره باباملت ایران بزعم شماهانامحرمند.