حمید سوریان قهرمان به نام کشتی ایران که 5 طلای جهان و المپیک دارد ، چند سال قبل ناگهان مدالهای طلایش را به رئیس جمهور پیشین ایران اهداء کرد. همان زمان گفته شد او در مقابل از رئیس وقت دولت مجوز ورود خودرو گرفته است.

 

سعید اکبری :  این گزارش قصد دارد با ارائه اسناد و مدارک مستند، به افشاگری یکی از تلخ‌ترین مسائل ورزش ایران بپردازد. با وجود مشکلات معیشتی متعدد در کشور و همینطور، واردات پردردسر اغلب موارد مورد نیاز، یکی از ورزشکاران ایران با «امضای طلایی» وزرای دولت دهم موفق شده سه خودروی گران و لوکس را وارد ایران کند.

۲۶ شهریور ۱۳۹۲

خبری مهم، بازار خودرو در ایران را تکان می‌دهد. سایت‌های مختلف، از فروش 8.5 میلیارد تومانی «فراری 458» در تهران خبر می‌دهند. شنیدن این خبر برای عده زیادی غیر قابل باور است اما وقتی عکس‌های این خودرو، با پلاک ایران و در خیابان‌های تهران منتشر می‌شود، بی‌برو برگرد همه آن را باور می‌کنند. عکس‌های منتشر شده، این فراری لوکس و سوپر اسپورت را در حال گشت زدن در تهران و پارک شدن در باکلاس‌ترین مناطق تهران نشان می‌دهد. با این حال، هنوز سخت‌باورها منتظر دیدن این فراری قرمز و اخمالو هستند. در یکی از تبلیغ‌های تلویزیونی، سرانجام این غول ایتالیایی برای تمام مردم ایران رونمایی می‌شود تا پس‌لرزه‌ها همچنان ادامه داشته باشد. سایت‌های مختلف خبری به تحلیل ورود چنین خودرویی می‌پردازند و عده‌ای از «امضای طلایی» برای ورود این خودرو می‌نویسند. خیلی زود، نام یک ورزشکار به میان می‌‌آید، یک کشتی‌گیر‌؛ حمید سوریان؛ او که مدال طلای المپیک و جهانی را دارد و جزو پرافتخارترین‌ها به حساب می‌‌آید. سوریان مصاحبه می‌کند و می‌گوید: «تنها امتیاز ورود ماشین برای من بوده و آن را به‌ فرد دیگری فروخته‌ام.» آگهی فروش ماشین نیز به اسم او در سایت‌های مختلف فروش خودرو، دیده نمی‌شود و در مقابل نام مالک اسم ‌فرد دیگری دیده می‌شود‌. جست‌وجوها در اینترنت برای یافتن اطلاعات بیشتر از کسی که مالک خودرو نامیده شد، بی‌نتیجه می‌ماند اما همچنان سایت‌های مختلف «کشتی‌گیر» معروف را مالک اصلی این فراری متحیرکننده، می‌خوانند. تحلیل‌های مختلفی از فروش چنین خودروی گرانقیمتی صورت می‌گیرد. یکی ارز حاصل از خرید این فراری را دلار 3200 تومانی می‌داند و یکی دیگر 300 تومان اما مستندات گمرک جمهوری اسلامی نشان می‌دهد این خودرو در سال 90 با دلار پیش از گرانی‌ها وارد شده است.

در اسناد گمرک جمهوری اسلامی ایران، قیمت خودروی خریداری شده از گالری «اتو پرویز دبی» به پول ایران در سال 88، 175 میلیون و 991 هزار و 127 تومان بوده است، در حالی که گمرک برای ورود این خودرو تنها 171 میلیون و 767 هزار و 340 تومان دریافت کرده است. این در حالی است که گمرگ خودروهای وارداتی بالای صددرصد است اما فراری 458، از این قانون مستثنی بوده‌؛ همان‌طور که قوانین دیگر مملکتی شامل حالش نشده است!

این خودروی لوکس طبق اسناد، روز 27 مهرماه سال 90 به ایران وارد شده اما زمان فروش و آگهی آن، نزدیک به دو سال بعد بوده است‌؛ یعنی روز 26 شهریور 92. فراری قرمزرنگ در حالی با قیمت 8.5 میلیارد تومان برای فروش روی سایت‌ها قرار گرفت که مالک برای خرید و وارد کردن آن تنها 347 میلیون و 758 هزار و 467 تومان هزینه کرده است! اسناد نشان می‌دهد موانع برای پلاک کردن خودرو، به نفع مالک بوده چراکه از زمان ورود تا آگهی شدن، قیمت خودرو در بازار ایران دو و حتی سه برابر شده بود. اگر 153 میلیون دیگر هم به قیمت خودرو اضافه کنیم و آن را برای خریدار 500 میلیون تمام شده بدانیم، او با فروش فراری خود 8 میلیارد تومان سود کرده است! اتفاقی که فقط و فقط ممکن است در ایران رخ بدهد.

پس از موضع‌گیری‌های مختلف مردم در سایت‌ها و همین‌طور شبکه‌های اجتماعی درباره وضعیت معیشتی مردم و وارد شدن چنین خودروی لوکسی، یکی از افرادی که در پلاک کردن این ماشین نقش داشت در صفحه شخصی خود در شبکه‌ای اجتماعی خود نوشت: «این پلاک ثمره ١٤ ماه کار شبانه‌روزی ماست. مالک خودرو به هرکس که فکر کنید جواب پس داد و بارها نه شنید ولی هرگز ناامید نشد تا اینکه موفق شدیم پس از ٣٥ سال اولین فراری را رسماً وارد ایران و مزین به پلاک ملی کنیم حالا هم...  نوش جونش که به حق برازندشه!»

امضای طلایی متعلق به «محمدرضا رحیمی» بود!

وارد کردن خودرو کار آسانی نیست، به ویژه خودروهای خاص. به عنوان مثال پس از موفقیت‌های فوتبال، والیبال و کشتی، دولت محمود احمدی‌نژاد به ملی‌پوش‌های این رشته‌ها حواله خودرو داد. در ابتدا، به نظر می‌رسید آنها هر نوع خودرویی می‌توانند وارد کنند اما خیلی زود مشخص شد، مجوزی که در اختیارشان قرار گرفته، اجازه حضور خودروهایی تا سقف قدرت 3500 سی‌سی را می‌دهد. اغلب ورزشکاران تصمیم گرفتند تا «لندروور رنجروور» وارد کنند‌؛ خودرویی لوکس و گرانقیمت در ایران اما به دلیل رابطه نامناسب ایران و انگلیس، دولت ورود این خودرو را ممنوع کرد اما چند روز بعد، سروصدای برخی از بازیکنان تیم‌ملی فوتبال درآمد: «چطور رنجروور ممنوع‌الورود است که 10 دستگاه از این خودرو در ایران پلاک شده است؟!» عابران در خیابان شریعتی وقتی از کنار نمایشگاه یکی از معروف‌ترین کمپانی‌های تیونینگ ماشین ایران عبور می‌کردند، یکی از این رنجروورهای پلاک شده را می‌دیدند اما کلید این ماجرا، فراری قرمزرنگ بود‌؛ اینکه چطور حمید سوریان موفق شده، مجوز ورود فراری را بگیرد؟!

اسناد نشان می‌دهد هیأت وزیران در تاریخ 88/12/16 با ورود «3» دستگاه خودروی لوکس به ایران موافقت کرده است. در این نامه آمده: «ورود و ترخیص سه دستگاه خودرو متعلق به آقای حمید سوریان بدون رعایت شرط سال ساخت و داشتن نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش در ایران و ضوابط فنی واردات خودرو موضوع تصویب نامه شماره..... ...  و بدون انتقال ارز و با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط مجاز است.» پای این نامه که رونوشت آن به وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت بازرگانی ارسال شده است، «امضای طلایی» معاون اول رئیس جمهوری ایران در دولت دهم یعنی محمدرضا رحیمی  به چشم می‌خورد. این نامه 6 روز بعد در دبیرخانه وزارت اقتصاد به ثبت رسیده است و مهر «پیام توسط سیستم دریافت گردید» ذکر شده است.

اما این نامه دو نکته کلیدی دارد؛ اول‌ ورود ماشین بدون داشتن نمایندگی رسمی! این با قانون جمهوری اسلامی ایران مطابقت ندارد. طبق قانون، تنها خودروهایی در ایران پلاک می‌شوند که نمایندگی رسمی داشته باشند اما خودروی فراری 458 بدون داشتن نمایندگی این کمپانی در ایران، پلاک شده است! جالب اینجاست که تا به حال هیچ‌یک از نمایندگان مجلس و یا سایر مسئولان دولتی که درباره مسائل مختلف به ویژه فوتبال اظهار ‌نظر می‌کنند، پس از انتشار عکس‌های پلاک‌شده این خودرو، به طور کامل سکوت کرده‌اند اما باید این سؤال را از مسئولان دولتی ایران پرسید که با مشکلاتی که در واردات دارو وجود دارد و با مشکلات اقتصادی موجود در جامعه، چطور به یک ورزشکار مجوز ورود چندباره چنین خودروی گرانقیمتی داده می‌شود؟!

دومین نکته به خط اول نامه هیأت وزیران بازمی‌گردد که در آن ذکر شده «حمید سوریان» اجازه ورود سه دستگاه خودرو را دارد! اسناد فاش‌شده در خبرورزشی که برای مردم ابعاد تازه‌ای از این اتفاق را موشکافی می‌کند، نشان می‌دهد دو خودروی فراری 458 با نام حمید سوریان وارد گمرک ایران شده است. خودروی اول در تاریخ90/7/27و خودروی دوم در تاریخ 92/5/14. یعنی هنوز یک فراری دیگر در گمرک ایران وجود دارد که مالک خودرو که در اسناد «حمید سوریان» ثبت شده به دلیل تغییر دولت، موفق به ترخیص این خودرو نشده است. سوریان امسال همزمان با وارد کردن فراری دوم، یک «BMW» سری 6 هم وارد کرده است که لوکس‌ترین سواری این کمپانی به حساب می‌‌آید. این خودرو در بازار ایران نایاب است و در روزهای گرانی تا یک میلیارد و 400 میلیون تومان، به فروش می‌رسید. طبق اسناد، این خودرو 249 میلیون و 193 هزار و 396 تومان از آن سوی آب خریداری شده و مالک آن 214 میلیون و 50 هزار و 812 تومان به عنوان حق گمرک پرداخت کرده است.

سرنوشت فراری دوم چه می‌شود؟

در یکی از انبارهای گمرک نوشهر، یکی دیگر از غول‌های خفته فراری آرام گرفته است. در تاریخ92/5/14 دومین فراری وارد گمرک ایران شده است و مالک که نام او «حمید سوریان» ذکر شده، مثل خودروی اول مراحل را برای پلاک کردن این ماشین لوکس پشت‌سر می‌گذارد. فراری اول نزدیک به دو سال در گمرک ایران بود و سرانجام پلاک شد و به خیابان‌های تهران راه یافت. به نظر می‌رسد دومین فراری لوکس نیز تا سال 94 از گمرک ترخیص خواهد شد تا زیر پای یکی از میلیاردرهای ایران بیفتد.

 


 4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 161
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كارمند A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    دمش گرم!! خودمن يا هركس ديگري هم بودازين امكان نهايت استفاده را ميبرد!! گربه دستش به گوشت فيله نميرسه ميگه بو ميده!!
    • بی نام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      96 9
      لطفا اینقدر با اطمینان خودتون رو با دیگران یکی ندونین
    • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      77 8
      خدا بيامرزدت تختي پورياي ولي كجاييد ؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    آخه این چه وضعیه ؟؟؟؟؟ . تختی هم کشتی گیر بود .
    • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      9 2
      والا...........
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    حميد سوريان پرسپوليسي.
    • بی نام A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      بحث پرسپولیس و استقلال نیست بحث 8 میلیارد پول زبون بسته است
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    175 6
    بهش نمیومد اینقدر زرنگ باشه-این اگه فوتبالیست بود فکرر کنم الان مولتی ترلیاردر بود، حالا که کشتی گیره
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    158 8
    عدالت کجایی که یادت بخیر!!!!
    • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      22 2
      هعی
  • شاعره A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    150 5
    يه امضاي طلايي، ديشب برات نوشتم!!! ميخام بيام تنت كنم، بياي توسرنوشتم!!!!!!!!
  • نوید IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    230 7
    از پاک ترین دولت کل تاریخ ایران ! اینکارا بعید بود ! دروغه ! کار کار اینگلیسه ! چه کردین با ملت تو اون 8 سال !
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    131 4
    درود به ورزشكاراني كه عزت خود را نفروختند . كسي كه عزت خود را بفروشد در بين مردم طرد مي شود . ولو اينكه 5 تا مدال جهاني و المپيك داشته باشد .
  • جواد A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    121 1
    آی آقا! بگم ؟ بگم ؟!!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    اي كاش من هم مدال داشتم تا خدمت دوستان تقديم ميكردم و از ثواب اوخروي آن بهره ميجستم!
    • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      114 1
      ای کاش 8 میلیارد داشتم!!! همه چیز واسه پولداراس اونوخ مردم عادی باید بین پراید و 131 و121 و 110 و ... یکیو انتخاب کنن!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      114 3
      بهترین خبری بود که توی خبر آنلاین خوندم ...... کشور ما به این روشن سازی ها نیاز داره تا بفهمیم پول مردم کجا می ره
    • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      59 1
      تصحیح کنم براتون " ثواب دنیوی "
    • قندنمک A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      42 48
      متاسفانه اکثر ما اگه موقعیت سوریان را داشتیم همین کار را میکردیم هر چند عاشق مرام "جهان پهلوان تختی" هستیم!!
  • مهراد IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    این یکی از اون دلایلی هستش که خیلیا نمی خوان تحریما برداشته شه..چون درآمده 8 میلیاردیشون به خطر میوفته... آفرین پهلوون خوب کارتو بلدی!!!! بیچاره مردم ایران با یارانه 45 هزارتومنی که با شنیدن این رقم ها فقط نمک رو زخمشون پاشیده میشه
    • حميد IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      28 37
      كاملا با نظر شما موافقم. ولي خداييش جاي ديگه دنيا به قهرماناشون اونقدر مي دن كه نيازي به اين كارا ندارند .مثلا كجاي دنيا به بازيكن تيم فوتبالش اجازه ورود خودرو رو جايزه ميده؟؟؟
    • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      94 1
      وجود تحريم و دشمن فرضي نون دوني خيلي هاست، و به اين راحتي از دستش نميدن
    • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      93 1
      تو به این میگی پهلون. پهلون اون ورزشکاری که تمام مدالهاشو به حراج گذاشت واسه کمک به زلزله زده ها اسم نمی برم و لی مردم ایران یادشونه
    • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      79 3
      تختی هم کشتی گیر بود !!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      63 2
      تازه کلی از همین یارانه بگیرها استرس اینو دارن که اسمشون جزء دهکهای بالا دربیاد و همین چندغازشون هم قطع بشه. یکیش خود من
  • ناشناس IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    102 5
    من بچه شهرری هستم راستش را بخواهید همون موقع که حمایت سوریان را از احمدی نژاد دیدم متوجه چنین مسائلی شدم ؛ از آقای سوریان می خواهم قدر پهلوان بودن را با رانت خواری فراموش نکند ؛آقای سوریان می خواهی طرفدار هر شیوه و سیاستی باش مشکلی نیست اما به یاد داشته باش عده بسیار زیادی از مردم به خاطر مشکلات مالی بارها دست به دامان حضرت عبدالعظیم حسنی شدند و چه ناله ها و شیون هایی را با خدای خود می کنند؛ آقای عزیز پهلوان ماندن خیلی سخت است ما در ری این پایتخت واقعی ایران زمین پهلوان ورزشکار می خواهیم نه رانتخوار قهرمان .
  • مهرداد IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    70 1
    8میلیارد کجا یارانه 45 هزار تومان کجا تازه میخوان دیگه یارانه هم ندن
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    50 3
    اگه تعرفه ی گمرکی انقدر زیاد نبود نمیگم همه فراری سوار بودن ولی این قیمتای نجومی ماشین وجود نداشت، اینهمه رانت خواری و سودای میلیاردی نبود و اینهمه مسئله ی روانی بوجود نمی میومد!!!!!
  • یاسر A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    73 0
    دلم واسه خودم میسوزه همینو بس!!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    106 1
    من در 25 سال زندگی در این کشور به این رسیدم: قانون فقط و فقط برای بدبخت بیچاره هاست.
  • بی نام SE ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    نوش جونش من را ضی هستم ، ایرانی هستم و حمید برام افتخار آورده ، اشکم رو تو غربت در آورده ، قلبم رو شاد کرده ، سرم رو بالا گرفتم ، نوشجونت جوون باغیرت ، حلالت باشه ، نه از دیوار کسی بالا رفته نه جیب کسی رو زده ، خدا ازت را ضی باشه .
    • امیر A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      21 2
      چون تو خارج کشور داری زندگی می کنی ( فرض بگیریم که با فیلتر شکن، کامنت نذاشته باشی!) این حرفارو زدی .... چون هیچی ، از زندگی مردم یه کشور جهان سومی نمی فهمی ... اگه اینجا بودی ، و کاملا تو همه چیز ، حقت خورده میشد و سر کوب می شدی، هیچوقت با خوشحالی ، نظر نمی دادی ...
  • مهران . ت A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    56 2
    مدال ها به چه درد احمدی نژاد می خوره واقعاً؟! به این می گن از کیسه خلیفه بخشیدن.
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    27 2
    چي بگم....!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    41 1
    من بدبخت میخوام یه کالای صنعتی وارد کنم هزار جور مشکل جلو پای آدم میذارن
  • کامران IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    41 1
    تیتر خبر اینجوری باید باشه: رشوه از نوع مدال برای واردات خودروهای لوکس!
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    41 1
    قهرمان زیاد داریم. ولی قهرمانی که به احمدی نژاد نامه نوشته باشه فقط همین است. ولی اصلا ربطی نداره ها! که فقط ایشون مجوز 3 تا ماشین سوپرلوکس داره.
  • بی نام AE ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    6 69
    نوش جون صاحبش ... ایشالله نوبت ما هم بشه البته اگه عمری باقی باشه
  • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    69 2
    دمت گرم پهلوون راستی آقا تختی پیاده میرفت سر تمرین!
    • حمید-ایران A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
      16 1
      صمیمی ترین دوست تختی کبریت فروش درباشگاشون بود
    • رضا A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      15 1
      اون اسمش آقا تختی بود. نزدیک 50 ساله فوت شده اما عزیز دله جونایی هست که بیست و پنج سال بعد از فوتش تازه به دتیا اومدن.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    37 1
    ای والله پهلوون!!!!
  • مجتبي US ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    50 1
    هزار تا خودرو هم بياره، پيش مردم بي ارزش هست!!!!
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    69 2
    خدایا تختی کی بود و اینا کین؟ روح تختی شاد . قبلا ها با خودم میگفتم چرا تختی رو تو ایران بزرگ کردن ؟ در حالی که اونقدر بزرگ نبود ! ولی مدتهاست فهمیدم تختی چرا نامش در ایران بلنده چون واقعا مرد بود. روح تختی شاد .
  • ناشناس IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    46 1
    خوبه والا تو مصاحبه هاي بعد از قهرمانيشون مي گن من مدال تقديم ملت ايران مي كنم و به عشق مردم كشتي مي گيريم و از اين حرفها .اين پولها را كجا تقديم مي كنند .
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    39 2
    درسته كه براي كشور مدال ميارن اما انصاف نيست تا اين حد وحشتناك از جامعه ايران فاصله داشته باشن، فقط چون زورش زياده و خوب ميتونه سالتو بزنه! يا خوب ميتونه بشوته!
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    35 2
    من یه مدال دارم...طلا...تقدیم به احمدی نژاد
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    23 2
    از خبر آنلاین بسیار ممنونم
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    33 1
    اصلا بیاین همه مدالامونو تقدیم احمدی نژاد کنیم
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    41 3
    از چشم مردم افتادی
  • وحید IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    31 5
    بعد ما تو پول بنزین پرایدمون موندیم ... نوش جونت حمیدجان ... ولی کاش واسه تجارت مثل علی دایی بودی و روی پای خودت وایمیستادی
  • جمال IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    15 2
    ساده نباشيد خيليها كنار اون 8 ميليارد خوردن فقط سوريان نخورده .بگردين دنبال ماست فوشو نه ماست خرين را
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    6 48
    نه شرقي نه غربي جمهوري اسلامي،
  • مبینا A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    40 1
    همه اینها به کنار فردا روزی کاندید شورای شهر نشود خوب است !
  • علی A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    28 1
    یادتختی بخیر!!
  • آرش IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    44 1
    پيگيري بشه خداي ناكرده يارانه 45500 تومني آقاي سوريان و راننده فراري به موقع پرداخت بشه و خداي ناكرده قطع نشه!!!!!!!
  • سيد هادي A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    48 3
    فقط مي تونم بگم حالم ازت بهم ميخوره
  • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    42 1
    مدال ها را داد و 20 میلیارد سود کرد !!!!!
  • مصطفی A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    33 6
    ماهم اگه بجای درس خواندن دنبال ورزش بودیم تا حالا یه جای رسیده بودیم
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    32 1
    مافيا مافيا مافيا در كشور بيداد ميكنه تو همه زمينه ها
  • مجید IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    15 1
    بابا شما چرا اینقدر بخیل هستید!. اون از جریان مگانها و حالا نوبت فراری بعدش چه ماشین گرانقیمت متعلق به کدام عزیز باشه کی میدونه؟!!!!!
  • سها A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    34 2
    نوش جونت .... راستی 8/5 میلیارد چند تا صفر داره ؟
  • محمد50 A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    21 2
    پول نفت را سر سفره ملت آوردند بابا .....مردم نباید این به اصطلاح ورزشکار !! پهلوان !! را تحویل بگیرند. خداوند خودش رحم کند
  • بی نام FI ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    43 1
    معاون اول احمدی نژاد آقای رحیمی امضای طلایی برای وارد این خودروها کرده راستی پرونده بیمه ایران ایشون به کجا رسید
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    23 5
    خواهش ميكنم از اين خبرا نذارين به خدا دچار افسردگى ميشيم
  • میلاد A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    31 1
    قهرمان ملی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
  • مهدی IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    35 1
    منم قبض بدهی خط تلفن همراه 80 هزار تومان که قطع شده رو به دولت قبلی اهدا میکنم! دولت عدالت مهور مچکریم.
  • مجید IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    9 53
    مهردادجان مگه حمید سوریان چیش از رونالدو مسی و خیلیای دیگه کمتره . اون افتخاره کشورمونه حقشه . خیلی از این بیشترم حقشه که با مدالاش ملتو خوشحال میکنه . تو خلوتت بهش فک کن
    • مهدي A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      9 0
      فكر كن يكم بابا، رونالدو و مسي رو داري با سوريان مقايسه ميكني؟ پس چرا به بهداد سليمي ندادن؟
  • منصوری IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    38 1
    تختی،غلامرضا تختی،جهان پهلوان آقا تختی
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    22 1
    هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد و یک جای دیگه شاعر می گه باش تا صبح دولتت بدمد کین هنوز از نتایج سحر است تازه هنرهای دولت دهم داره رو می شه
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    32 1
    بلای هشت ساله:دولت نهم ودهم
  • علی A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    15 1
    قابل توجه مسولان دولت دهم.............؟
  • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    16 1
    قهرمانان ملی ؟؟؟!!!!!
  • مشهدی IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    24 1
    هر دم از این باغ، بری می رسد... تازه تر از تازه تری می رسد.... این ادعای پر طمطراق "پاک ترین دولت" رو کجای دلمون بزاریم؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    33 3
    دم رسول خطیبی گرم که گفت به خاطر اون بچه فقیره دیگه سوار ماشین لوکس نمیشه.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    45 1
    یکی مدالشو هدیه میکنه حرم امام رضا ، یکی میفروشه برای کمک به زلزله زده ها، کمک به کودکای سرطانی، یکی هم به بهانه لابی و رانت به رییس دولت.. سوریان خیلی وقته جاشو بین مردم از دست داده
  • شايان A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    28 1
    اينجا ست كه ميگن فردين مرد!
  • ارش A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    30 5
    اینجاست که فرق پهلوانایی مانند اقا تختی با به اصطلاح قهرمانایی مثل حمید سوریان مشخص میشه یکی طرف مردم میره و محبوب مردم میشه و یکی هم.....
  • داود A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    18 1
    بقیه کشتی گیرهای طلایی المپیک چی گرفتن؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    25 2
    از ورزش هم بدم اومد
  • ali IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    4 29
    خدا کنه که همه سودش مال آقای سوریان باشد، و از عنوان و اعتبار ایشان به نفع آقا زاده ها خرج نشده باشد.
  • علی IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    26 1
    شاهکاری دیگر از دولت پاک......
  • salman IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    25 2
    ديگر افتخاري ندارد كه به آن ببالد چون آن را كاملا و گران قيمت فروخت. نام او را از رديف قهرمانان ايران خارج كنيد.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    24 1
    البته پهلوون پنبه معامله پر سودی کرده
  • محمدرضا A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    24 1
    از ماست که بر ماست .... این یکی از نمونه های شاهکارهای دولت مردمی بودش!! هنوز مانده تا با چاه هایی که دولت خدمتگزار برای این مملکت کند و رفت آشنا بشیم.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    36 4
    حميد سوريان ننگت باد.
  • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    22 1
    اون دنيا بايد حساب پس بدي . اونجا خودت با اونهائي كه برات جاده صاف كردند فتيله پيچ ميشين پهلوان.
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    23 1
    دیگه کشتی هم بوی گند میده. کجایی آقا تختی؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    24 1
    دقیقا موافقم که دلیل مخالفت با رفع تحریمها همین رانت ها است.
  • سایه A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    21 1
    خدایا! به جامعه ما انصاف و عدالت رو برگردون. آمین!
  • احمد A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    18 1
    انشا الله که نیتشون خیر بوده {خودتی
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    16 1
    حالا از فرداست که خبر رو تکذیب کنه .شاید فراری مال شما نبوده امتیاز ورودش که مال شما بوده اونم 3تا ماشین
  • منصور A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    22 1
    اگر نرخ ارز کاهش پیدا کند و به زیر 1000 برسد همچنین ارز تک نرخی شود ما شاهد قاچاق سوخت و اینگونه رانت ها نخواهیم بود ضمنا ماجرای سوریان فقط یکی از میلیونها باز هم میگم میلیونها رانت خواری و فساد میباشد
  • افسوس A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    20 1
    حالا میفهمیم تختی چرا جهان پهلوان بود. هرکسی لیاقت نام پهلوانی رو نداره...
  • نوید A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    20 1
    چقدر من عاشق این ورزش کارای مردمی هستم!!
  • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    24 1
    ابن به اون مدال هدیه می کنه، اون به این رانت میده! صدا و سیما هم از هر دو به عنوان قهرمان نام برده میشد!
  • نوید A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    16 1
    والا اگه ورزشکاری که در سطح المپیک افتخار کسب کرده باشه واقعا حقشه اما استفاده از رانت؟ سواستفاده از موقعیت؟؟ این روزی آیا حلاله؟؟؟
  • رضوی US ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    12 1
    خیلی مقاله خوبی بود.مرسی آقا سعید.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    20 1
    واقعا پشیمونم اونقدر دعا می کردم که پیروز بشه،اینم از پهلوان کشورمون!
  • علی A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    21 1
    چه دولتی بود که مصوباتش بر خلاف قانون بود و 1) خودش رو قانونمدارترین دولت تاریخ می‌دونست 2) هیچ احدالناسی صداش جلوی این امضاها در نمیومد 3) هیچ کس نیست الان با این بی‌قانونی‌ها برخورد کنه 4)... (جای خالی را با هر عبارتی که مناسب می‌دونید پر کنید)
  • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    21 1
    جهان پهلوان حمید سوریان !!!!!
  • فرهاد IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    9 37
    سوریان افتخار ایرانه....به نظر من اگه هرکی اندازه سوریان تونسته باشه پرچم ایران رو با اقتدار به اهتزاز دراره از این بیشتر حقشه
  • بی نام LU ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    14 4
    بعضی ها به خاطر پول غرور و شرف اعتبارشون رو میفروشن
  • بی نام GB ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    8 20
    نوش جونششششش نصف حقشه
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    بیخود نبود هی تو بغله احمدی نژاد میرفت. اونوقت همین اقا میاد تو تلویزیون طوری صحبت میکنه یا مظلوم نمایی میکنه انگار از اسمون اومده.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    واقعا گزارش آماتور، غیر حرفه ای و جهت داری بود. متاسفانه ما هنوز تو ایران یاد نگرفتیم چشممون به مال دیگران نباشه. من خودم دارم اما هیچ وقت به خودم اجازه نمی دم اینقدر تابلو به کسی که حتی ماشین 8 میلیاردی داره حسادت کنم. این نوع برخورد شما، فقط این روحیه ناسالم و خباثت رو تو جامعه افزایش میده.
    • بی نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      43 1
      چه ربطی داشت آقای عزیز... اینجا مساله اصلی استفاده ایشون از رانت هستش نه حسادت...
    • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      30 2
      حسادت نکردن - منظور این رانتهاست که خیلیها رو بدون زحمت به غرش رسونده و خیلیها رو بدبخت کرده.
    • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      10 60
      افرين اگر سوريان اين ماشينو نياره پس كي بياره ، بقاله سره كوچه اي ما بياره . نوشه جونه صاحابش انشااله بهترشو بخره .
    • حامد A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      44 2
      احتمالاً شما هم یه رانتی مثل سوریان داری که اینقدر ناراحت شدی.یا احتمالاًگزارش رو کامل نخوندی:امضای طلایی رحیمی و...
    • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      27 1
      بابا روشنفکر
  • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    275 7
    اونوقت منه بدبخت لنگه 15 یا 20 هزار تومن هستم. باید انتظار بکشم کی حقوق 500 هزار تومنیم واریز میشه
    • وحید IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      47 1
      اگه هرماه 500 هزار تومنت رو کنار بزاری ، بعده 1416 سال تو هم صاحب هشت و نیم میلیارد پول میشی
    • محمد US ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      38 3
      مهم اينه که من و شما داريم با شرف زندگي ميکنيم، يه روز خوب مياد
    • بی نام A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      10 1
      اشتباه حساب کردی آقا وحید. خیلی بیشتر از این حرفاست
  • سعید A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    18 1
    قهرمانان لطف خدا یاورتان سربلند از سعی شماست کشورتان
  • بی نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    26 1
    امضای طلایی معاون اول پاک ترین دولت تاریخ چقدر می ارزه ؟؟!!
  • بی نام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    15 1
    توی جامعه بی پول ما ... چی بگم
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    22 2
    شمایی که خیلی با شخصیتی،کسی حسودی نکرد از اینکه با چاپلوسی امضای 16 میلیاردی گرفته بقیه ناراحتن!
  • رضا US ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    24 1
    نون به نرخ روز خوری عزیزم . الان شما برید ببینید که بهترین استاد بهترین دانشگاه ایران به اندازه اینا درامد داره ؟ کدوم بیشتر ارزش دارن ؟
  • بی نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    26 1
    حالا همه این حرفا به کنار - حمید سوریان همان پول اولیه واردات چنین خودروهایی را وقتی تمام کشتی گیران دارند با سیلی صورتشان را سرخ میکنند از کجا تهیه کرده ؟ آیا او از خانواده ای ثروت مند است ؟
  • عادل A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    20 1
    يك مدال 8 ميليار مي ارزد يعني......
  • بی نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    22 3
    قهرمان و پهلوان کسیه که متعلق به مردم باشه مدالهاشو به مردم هدیه کنه تا همیشه ماندگار بمونه مثل تختی و ساعی
  • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    14 1
    آنوقت ما نشستیم خدا خدا میکنیم همین یارانه کمی که می گیریم را قطع نکنند با گرونی ها.
  • بی نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    28 19
    عجب قهرمان هایی داریم یکی با بابک زنجانی زدو بند دارد یکی را میگویند مافیا بیچاره ملت
  • بی نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    27 1
    حمید جون داداش خیلی مردی .اون مدالاتو که با سرمایه کشور بدست اوردی و پرچم کشورمون باهاش بالا رفتو خوب فروختیییی!
  • mohammad A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    20 1
    تختی کجایی؟
  • شمالی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    19 1
    کجایی آقا تختی؟؟؟
  • احسان IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    6 1
    من رفتم تو سایت گمرک چک کردم ماشین اولی رو یک فراری 458 توی برج آبان 90 وارد شده نه مهر و از بندر نوشهر بوده 166328 دلار و 1،759،911،277 ریال سایت گمرک، آمار و اطلاعات، آمار سالیانه خودرو
  • باربارا IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    19 1
    خوبه والا! یکی از دلایل مخالفت با دوستی ایران و آمریکا، و رفع تحریم ها هم معلوم شد!
  • محمدرضا IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    20 1
    ما هم باید روز شماری کنیم تا سر برج برسه حقوق بگیریم.
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    16 1
    خدا بیامرزد اونی که گفت: "اگه نون به نرخ روز نخوری گشنه ای".
  • حسین CN ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    12 1
    هر دم از این باغ بری می‌رسد
  • اسماعیل A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    32 3
    اگر المپیک بعدی هم بازی کنه و مدال طلا بگیره اینبار مدالش رو تقدیم میکنه به روحانی و "بوگاتی ویرون" وارد می کنه...
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    23 1
    تحریم چه حالی میده به بعضی ها
  • امیر IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    19 1
    کسی که امتیاز داده خیلی اشتباه کرده. بخدا این پولا حرومه. بعضیا پول دارو ندارن بدن. متاسفم واسه مسولین
  • رضا IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    32 5
    یه ذره بچه ماشینش فقط 8 میلیارده بعد پدرای ما واسه لباس و خورد و خوراک ما باید دست به دامن یارانه باشن اصلا مهم نیست دست پدرمو میبوسم که نون حلال مبده بهم
  • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    15 2
    تختی جان برات نگرانم میدونم تنت تو گور داره میلزه،حیف !
  • فردوس توسی A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    16 1
    من که راضی نیستم پول بیت المالو بهش بدند
  • بی نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    8 26
    به نظر من چرا كه نتونه وارد كنه شما هم همت كنيد يه كار در حد حميد سوريان براي كشور انجام بديد هم رده هاي ايشون رو در دنيا ببينيد كه چي دارند !؟!؟
  • بی نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    13 27
    نوش جونش حاصل دست خودشه....سیاست داشت
  • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    18 1
    مرگ بر ظلم
  • باربارا IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    21 1
    جهان پهلوان تختی کجااااایی؟!!! عجب دوره و زمانه ی کثیفی شده!
  • آیدین IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    33 2
    و من اندیشه کنان غرق این پندارم که چرا باغچه خانه کوچک ما سیب نداشت...
  • بی نام A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    19 1
    حالا هی سر ما رو با دعواهای فوتبال و مافیا جون هم میندازن مافیا کیه واقعا عقلمونو به کار بندازیم
  • ميلاد IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    36 2
    دوستان بحث بيخود نكنيد ... از ماست كه بر ماست ...!
  • مقیمی A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    49 1
    سربلند مان کردی بچه محل !! حالا میشه بگی زندگی توی برجها و نشستن توی این جور ماشینها چه حسی بهت میده ؟؟
  • ahad IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    21 2
    روحت شاد پهلوان تختی
  • فرزين IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    8 1
    دولت پاك دهم .دولت پاك دهم
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    35 2
    حالمون رو از هرچی ورزش هست بهم زدند! ما رو باش برای موفقیت چه کسانی استرس می کشیم و دعا می کنیم!
  • ندا GB ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    9 0
    پرسید زان میانه یکی کودک یتیم کاین تابناک چیست که بر تاج پادشاست آن یک جواب داد چه دانیم ما که چیست پیداست آنقدر که متاعی گرانبهاست نزدیک رفت پیرزنی کوژپشت و گفت این اشک دیدهٔ من و خون دل شماست
  • علی A1 ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    7 2
    آقایون یادتون نره حمید سوریان همون کسی هست که وقتی دستش بعنوان قهرمان رو تشک المپیک بالا رفت ٧٠ میلیون ایرانی خوشحال شدن این آقا قهرمان المپیک هست پس حقشه این پولها گیرش بیاد فوتبالیستها فقط با حضور در یه تیم نچندان مطرح چندین برابر سوریان درآمددارن برین وضع بقیه مدال آوران المپیک رو ببنید غصه تمام وجودتون رو میگیره این آقای سوریان زرنگی کرده و حقشو گرفته نوشششششششه جونششششش
  • حامد IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    1 1
    من واقعا تعجب ميكنم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • حسن IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    4 0
    مملکت گلو بلبله اصلا" جای تعجب نیست
  • حمید میگه : IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    4 0
    نمی دنم شما نظرتون چیه ؟ خوب یا بد . فقط میخوام بدونم خودت یا حالا مثلا دادشت همچین کسی بود یا همچین امتیازی داشت ، خداوکیلی استفاده نمی کردی ؟ وقتی خودمو جای حمید سوریان میزارم ، میگم منم بودم حتما این کارو میکردم ، یعنی میگفتم : امن چرا نخورم ؟
  • مهرشاد A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    0 0
    اگر میخواهی فرد موفقی در این دنیا باشی از کارای روزگار تعجب نکن... سعی کنیم خودمان خوب تختی گونه باشیم...
  • شاسکول A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    شوشولی...
  • جواد A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    4 2
    واقعا برای این افراد نمک نشناس بی حیا متاسفم که این قدر زود وبدون داشتن اطلاعات کافی ویاحتی بدون اندکی تامل راجع به اسطوره کشورشون این جوری صحبت میکنن شماهایی که دم از تورم وفقروبدبختی میزنید وظیفه رسیدگی به این مسایل وحلشون باسیاسیون ودیگرمسؤلین ذی ربطه نه با یک قهذمان ورزشی اگه هم حمید این کارو کرده مگه کار غیر قانونی انجام داده؟ اگرهم این طورباشه شمابایدیخه ی اون کسی که مجوز رو به حمیدداده بگیرید.خواهشا یه ذره شرف داشته باشیدوافتخار آفرینیاو کارای خیر حمیدم ببینید و موقعی که میخاید راج‌ب یه بنده ی خدا قضاوت کنید که صدالبته درجایگاهش نیستید خداروهم درنظر بگیرید به امید روزی که یادبگیریم چطورراجع به قهرمانانمون صحبت کنیم.یاعلی
  • رضا IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    2 1
    از این فوتبالیست ها که بهتره 5 تا مدال اورده این فوتبالیست ها به غیر از سر افکندگی چه اوردند هر چی باشه مایه افتخار ایرانی هاست لطفا چنین ورزشکارانی رو با فوتبالیست های بدرد نخور مقایسه نکنید
  • مهدی محقق از قم A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    1 1
    چون عمر قهرمانی محدوده حمید سوریان بهترین کار را انجام داده.اینقدرم بدون اطلاع تختی تختی نکنید اگه خدابیامورز زنده بود همین کار رو میکرد تختی رو بزرگ کردن تا از اسمش سواستفاده کنن وعلت مرگ تختی رو به مردم نمیگن تا مردم نفهمن پهلوان ملی شون خودکشی کرده.