فارس نوشت:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از پایان مذاکرات هسته‌ای، با حضور در نشست خبری این دور از گفت‌وگوها را با جزئیات بی‌سابقه توصیف کرد.
کاترین اشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی پس از پایان چهار دور مذاکره در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: بعد از چند جلسه ما برای اولین بار بر سر یک بیانیه مشترک توافق کردیم.

اشتون دور جدید مذاکرات هسته‌ای را «واقعی» توصیف کرد. به گفته وی دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 در روزهای 16 و 17 آبان برگزار می‌شود.

مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد تا زمان دور بعدی مذاکرات، کارشناسان هسته‌ای و تحریم‌ها، دیدار خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران حاضر است غنی‌سازی 20درصد را متوقف کند، گفت با ایران توافق شده است که محتوای مذاکرات تا زمان دستیابی به توافق، محرمانه باقی بماند.

به گفته اشتون، ایران و گروه 1+5 در مذاکرات اخیر می‌دانستند که باید به دنبال برداشتن اولین گام باشند. ضمنا باید مشخص شود که نتیجه نهایی مذاکرات چیست. وی طرح جدید ایران را «جامع‌ترین» طرحی توصیف کرد که تاکنون ارائه شده است. اشتون تاکید کرد در این دور از مذاکرات به طرز بی‌سابقه‌ای به جزئیات پرداخته شده است.

وی با این حال، تصریح کرد که برای دستیابی به نتیجه به زمان لازم است و 1+5 باید بتواند طرح ایران را بررسی کند.

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی از ارائه جزئیات بیشتر در مورد روند مذاکرات خودداری کرد، اما در پاسخ به این سوال که گفته شده است آمریکا قصد ندارد به هیچ وجه هیچ‌یک از تحریم‌های ایران را کاهش دهد، گفت آمریکا نیز نظیر دیگر کشورهای 1+5 یکی از اعضای گروه است و قرار بر این است که عملکردی هماهنگ با دیگر اعضا داشته باشد.

2323

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    15 1
    همون بهتر محرمانه بمونه وگرنه داخلیا خرابش می کنند.
  • مسعود EU ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    7 1
    روحانی مچکریم
  • سامان A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    9 0
    دكتر ظريف دمت گرم من خودم يه تنه هواتو دارم
  • محمد مهدي A1 ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    2 0
    امريكا با عقب نشيني بي سابقه با تمام خواسته هاي ايران موافقت كرده و براي اينكه اون پرستيژ توخاليش دست نخورده باقي بماند يا حفظ شود از تمام اعضاء خواسته نسبت به اين عقب نشيني بي سابقه و غافلگير كننده براي سناتورهاي تندرو جنگ طلب امريكائي كه در واقع به يك نوعي هم لابي صهيونيسم بحساب ميايند چيزي را افشاء نكنند تا اين تندروها و سران صهيونيسم از يكطرف تو خماري بمانند و از طرفي هم نتوانند خللي در روند مذاكرات ايجاد كنند چرا كه خود اوباما و دموكراتها به پيشرفت مذاكرات هسته اي براي انتخابات اينده نياز دارند و از طرفي هم با توجه به شرايط بحراني و حساس اقتصادي امريكا كه جمهوريخواهان بوجود اورده اند و با گروگان گرفتن بودجه دولت ميخواهند اوباما را ناكارامد جلوه بدهند اوباما هم ميخواهد تلافي كند .
  • بی نام A1 ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    8 1
    خب محرمانه بودن یعنی واقعا دره یه توافقات مثبتی رخ میده. توافقات بزرگ همیشه پشت درهای بسته به ثمر میرسه.
  • بی نام A1 ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    3 0
    ولی ایشون نگفتند برای چه کسانی محرمانه باقی میمونه؟ برای اسرائیلی ها که حتما غیرمحرمانه هستش . اونا مطمئنا قبل از تمام شدن جلسه خبرها رو گرفتن و ........
  • فرهاددددددددددد IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    6 1
    اي جان تو رو خدا همين جور سكرت نگه دارين تا آقايون و روزنامه هايي كه فقط حرفهاي نا اميد كننده مي زنن تو كف باشن.// اي جان
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    25 2
    اشتون خطاب به اعضای 1+5 : آخهههه از شنیدن بیانیه های طولانی و بی حاصل در این شش سال اخیر خلاص شدیم . برای اولین بار فهمیدیم که طرفمان چه میگوید .این ظریف تاحالا کجا بود ؟
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    3 22
    پس شرط ایران این بوده که اتفاقات داخل مذاکرات به گوش مردم ایران نرسه.................
  • مرتضی IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    6 0
    محتوای مذاکرات برای چه کسانی محرمانه است ؟؟؟؟ مردم ایران ، رژیم صهیونیستی ، نمایندگان مجلس ایران و.....
  • مرتضی IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    3 6
    خبرگزاري فرانسه دقايقي پيش با ارسال خبري فوري از بيت المقدس به نقل از مسئولان صهيونيست ادعا کرد که ايران درباره اقداماتش و نه بر پايه اظهاراتش مورد آزمايش قرار خواهد گرفت . احیاناً این مطلب در راستای همان محرمانه بودن مذاکرات گفته شده است . و حتماً رژیم صهیونیستی هم برای همین به دنبال جزئیات می باشد . خیالبافی و ساده انگاری بس است . نگویید که سیاه نمایی می کنم چونکه اروپا و آمریکا ثابت کردند که قابل اعتماد نیستند ( البته اگر وکیل مدافع ایشان جناب زیبا کلام به این موضوع خرده نگیرند ) وقتی حتی نمی توانند یک موضوع محرمانه که به استناد هر دو طرف محرمانه است را کمتر از یک روز در اختیار رژیم صهیونیستی قرار ندهند از آنها چه توقعی دارید ؟؟؟!!!
    • بی نام A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
      4 1
      انقدر منفي نباف. براي رسيدن به نتيجه خوب دعا كن.