ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه انگلیس اولین روز مذاکرات بین ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 درباره برنامه هسته‌یی تهران را «مفید» دانست و گفت: مذاکرات «یک فرصت واقعی» برای پیشرفت ارائه می‌کنند.

 ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه گفت: اولین روز مذاکرات که دیروز بین ایران و E3+3 (پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان) برگزار شد مفید بود. روزی بود که در آن مذاکرات جدی انجام گرفت.

به گزارش شبکه خبری پرس‌تی‌وی، این مقام انگلیسی افزود: یک فرصت واقعی برای پیشرفت در این مذاکرات وجود دارد و من از ایران می‌خواهم هم امروز و هم در هفته‌های آینده از این فرصت استفاده کنند.

دور جدید مذاکرات بین ایران و روسیه، چین، انگلیس، فرانسه، آمریکا و آلمان روز سه‌شنبه در ژنو برگزار شد. اولین دور مذاکرات صبح برگزار شد و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آن شرکت داشتند.

در جلسه صبح سه‌شنبه، ظریف پیشنهاد ایران را ارائه کرد.

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، مذاکرات ایران و گروه 1+5 را مثبت دانست و افزود که طرف مقابل از پیشنهاد جدید ایران استقبال کرده است.

مایکل مان، سخنگوی اشتون نیز گفت که شش قدرت جهانی «خوش‌بینی محتاطانه‌ای» نسبت به مذاکرات هسته‌یی با ایران دارند و افزود: ما معتقدیم که اکنون واقعا زمان گرفتن نتایج ملموس است.

/21249

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم FI ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    1 0
    خداروشکر
  • ایرانفر IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 1
    ما به شما بخصوص به انگلیس اعتماد نداریم و همیشه حواسمان جمع است.