شیلی، اکوادور و هندوراس برزیلی شدند/ مصر شش تایی شد، اردن حریف اروگوئه و مکزیک به نیوزیلند رسید

مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 به پایان خود نزدیک می شود و تاکنون به جز برزیل میزبان، چهره 20 تیم دیگر حاضر در این تورنمنت معتبر مشخص شده و تکلیف 11 تیم دیگر در ماه نوامبر مشخص می شود.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ در قاره آسیا مسابقات به پایان رسیده و ایران، ژاپن، استرالیا و کره جنوبی 4 تیم حاضر در جام جهانی هستند و اردن نیز در پلی اف باید به مصاف تیم پنجم آمریکای جنوبی برود که اروگوئه این تیم خواهد بود.

در قاره اقیانوسیه نیوزیلند فاتح مسابقات شد، اما این قاره سهمیه مستقل ندارد و نیوزیلند باید در پلی اف بین قاره ای به مصاف تیم چهارم کونکاکاف برود که آن تیم مکزیک خواهد بود.

در قاره آمریکای شمالی و کونکاکاف، مسابقات به پایان رسید و آمریکا، کاستاریکا و هندوراس به جام جهانی صعود کردند و تیم مکزیک نیز راهی پلی اف بین قاره ای شد.

در قاره آمریکای جنوبی نیز مسابقات مرحله گروهی به پایان رسید و تیم های آرژانتین، کلمبیا، شیلی و اکوادور جواز حضور در جام جهانی 2014 را گرفتند و تیم اروگوئه نیز با قرار گرفتن در مکان پنجم جدول راهی پلی اف بین قاره ای شد تا با اردن روبرو شود.

از قاره اروپا تیم های بلژیک، ایتالیا، آلمان، هلند، سوئیس، روسیه، بوسنی، انگلستان و اسپانیا حضور خود در جام جهانی را قطعی کردند و از بین 8 تیم کرواسی، سوئد، رومانی، ایسلند، پرتغال، فرانسه، اوکراین و یونان 4 تیم دیگر جواز صعود را پس از حضور در مسابقات پلی اف بدست خواهند آورد.

در قاره آفریقا نیز دور رفت مرحله حذفی برای صعود به جام جهانی برگزار شد که غنا با زدن 6گل به مصر صعود خود به جام جهانی را تا حد زیادی قطعی کرد. در مسابقات دور رفت تیم های ساحل عاج، نیجریه، غنا و بورکینافاسو پیروز شدند و تونس مقابل کامرون به تساوی رسید.

بدین ترتیب 5 تیم از قاره آفریقا، 4 تیم از قاره اروپا و 2 تیم از مسابقات پلی اف بین قاره ای جواز صعود به جام جهانی 2014 را بدست خواهند آورد تا ترکیب 32 تیم حاضر در این تورنمنت مشخص شود.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غـــزل IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    51 9
    خوشم آمد که ترکیه نرفت جام جهانی ، با اون همه ادعا والا قباحت داره !
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    80 39
    دوست جدید شش تایی های وطنی! مصر- استقلال پیوندتان مبارک
  • بهروز IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    34 25
    شما چقدر عقده ای تشریف دارید زیر خبر جام جهانی کل کل باشگاهی می کنی
  • دوست A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    23 19
    اخییییییییییی!100 چندهفته است صدرو ندیدینننننننننننننننننن؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    28 8
    كي ميخواهيد دست از اين بجه بازيها برداريد . بابا يه كم منطق داشته باشيد .
  • سامان IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    6 11
    اگه ترکیه تو آسیا بازی میکرد همیشه میرفت جام جهانی و همیشه اول میشد و هر تیم آسیایی مقابل هلند بازی میکرد حتما شش تایی میشد. غزل خانوم
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    چه گروهی بشه برزیل هلند غنا و ایران :))