روزی به شوخی به همکاران و دوستانم می گفتم ، چرا درهر شغل و حرفه ای شهادت یافت می شود اما در حرفه وکالت اینطور نیست. اینک و امروز شهادت را در کسوت حرفه وکالت این همکار جانبازم به خوبی حس کردم.

ساعت نه شب بود که تلفنم همراهم زنگ زد.آقا سید "همکار وکیلم" بود. خبر داد که کهریزک نیز نتوانسته خدمات لازم را ارایه دهد و سید احمد "همکار و دوست مشترکمان" به ناچار مادرش را به خانه برگردانده است. سید احمد پدرش را سالیان پیش از دست داده و خواهری هم ندارد. یک برادرش سید محمود شهید و جاویدالاثرست و سید قاسم "دیگر برادر" همچون خودش جانباز دفاع مقدس هستند.
به کسی هیچ مربوط نیست که چرا این سه برادر در جبهه شهید و جانباز شده اند.
به کسی ربطی ندارد که این همکار وکیل یکه و تنها به رغم بیماری ناشی از جراحتهای جنگ ، مادر ناتوان جسمی و حرکتی را به دوش و بغل کشیده و منت مادر را می کشد.
همچنین تودیع پروانه وکالت او به من و امثال من هیچ ارتباط ندارد.
داشتن پروانه وکالت را منافی حلالیت از بابت مستمری ناچیزی که به مادرش می دهند ، می داند. می توانست آنرا تودیع نکند. یک پروانه وکالت کمتر یا بیشتر به درآمد کدام وکیلی ضرر می زند.
اما در این کشور نهادی بنیاد شده که وظیفه و ربط مستقیم به واژه های "شهید" و "جانباز" و "جاویدالاثر" و خانواده و مادر آنها دارد.
همکارم گفت بنیاد شهید کاری برایشان نکرده و آزرده خاطر از بی مهری به این خانواده بود.
گفت همکار دیگرمان آقای زمانی شرحی مبسوط درباره آن مادر در اینجا نوشته اما پاسخی نیامده.
بمن می گفت آیا می دانی ناتوان جسمی و حرکتی چیست؟
آیا می دانی چنین فردی به چه خدماتی نیازمندست؟
آیا می دانی آنگاه که سه پسرش را به جبهه می فرستاد تمام قد و رشید و رعنا آنها را بدرقه کرده و ناتوان نبود؟
... و من گفتم خبرآنلاین سنگ صبور این پرسشگری هاست. شاید کسی پاسخش را بتواند بدهد.
روزی به شوخی به همکاران و دوستانم می گفتم ، چرا درهر شغل و حرفه ای شهادت یافت می شود اما در حرفه وکالت اینطور نیست. اینک امروز شهادت را در کسوت حرفه وکالت این همکار جانبازم به خوبی حس کردم.
مصطفی ترک همدانی
وکیل دادگستری

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    9 0
    بنیادها در اندیشه کار اقتصادی ...
  • مادر حمدا... IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    0 2
    یک نفر پیداشده که خودش صلاح کارش را بهتر از شما میدونه یک وقت نگذارید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!بابا چکار دارید کی چکار میکنه .دلش خواسته پروانه کارش را تودیع کند.
  • سپهر IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    4 0
    چقدر زود ، همه چیز را فراموش کردیم!!!!!
  • یا رب الحسین IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    3 0
    مسئولینی که از موضوع خبردار شوند و کاری نکنند مدیون شهدا هستند امید وارم کسی این پیام را به خدمت اقا ببرد
  • بی نام IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    1 2
    نخستين رونوشت تومار مطالبات حقوقی بازماندگان جنگ شامل رزمندگان، جنگ زدگان و ديگر آسيب ديدگان هشت سال تجاوز عراق به كشورمان، با ۳۵ هزار و ۳۱۹ امضای مستند (مرحله يكم شمارش برگه ها تا تاريخ ۲۲ مهر ۱۳۹۲) از روز چهارم آبان ماه جاری به يكايك مسؤولان دستگاه ها و نهادهای ذی ربط سپرده شد و از اين پس جامعه پنج ميليونی «بازماندگان جنگ» منتظر رسيدگی جدی و اثربخش مسؤولان به حقوق، خسارات و بازماندگی های خود هستند. به اميد آن كه گردانندگان كشور نگذارند «ستون ايثار و پايداری» فروريزد... http://www.toomar92.ir
  • جانباز 60% از شهرکرد IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    3 2
    به نام خدا من یک جانباز 60% هستم 6سال است میدوم از این اداره به آن اداره از بنیاد شهید استان به بنیاد شهید شهرستان پیش این مسئول و پیش آن مسئول ولی تاکنون نتوانسته ام برای تنها پسرم شغلی در ادارات دولتی پیدا کنم این در حالی است که به قول امام راحل جانبازان رهبران این نهضتند . دارم دیوانه میشوم پسرم ازدواج کرده ولی بیکار و دستش خالی است حتی حاضر است در یک اداره مستخدم شود ولی می گویند باید لیسانس یا بالاتر داشته باشد!!
  • ع. ح چ IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    1 1
    ضمن احترام به مادر محتر م شهدا وقدردانی از این برادر متاسفانه موضوع را طوری بیان کرده اند که نیازمند به مفسر عالم به غیب میباشد از آن گذشته از آن خوشبختانه دربنیاد شهید خدمات شفاف مادی وفرهنگی درخور نیاز خانواده ها به اندازه درجات وابستگی به شهدای والامقام وجانبازان وآزادگان سرافراز وجود داشته وبه سهولت ارائه میشود .بنظر میرسدحل مشکلات مطروحه درحدتوان و وظایف بنیاد نبوده که اینگونه دررسانه مطرح شده است .