سومین زن هم وارد کابینه شد؛ شهیندخت مولاوردی، معاون حسن روحانی در امور زنان

بالاخره آخرین معاون رییس جمهور هم منصوب شد؛ حسن روحانی شهیندخت مولاوردی را به سمت معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مولاوردی آخرین معاون رییس جمهور یاردهم و سومین زن حاضر در کابینه است که منصوب می شود. پیش از این مریم مجتهدزاده، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده بود.

او در دولت دهم رییس مرکز زنان و خانواده محمود احمدی نژاد بود. احمدی نژاد اما در روزهای آخر حضور در پاستور، مرکز امور زنان را به معاونت ریاست جمهوری ارتقا داد. 

در حکم روحانی برای مولاوردی که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت منتشر کرده، چنین آمده است؛

"سرکار خانم شهیندخت مولاوردی
به استناد اصل 124 قانون اساسی و نظر به تجارب ارزشمند سرکار عالی، به موجب این حکم شما را به عنوان «معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده» برمی‌گزینم.
امید است با عنایات الهی، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

حسن روحانی"

شهیندخت مولاوردی، سومین زن کابینه یازدهم است؛ پیش از این حسن روحانی در احکامی، الهام امین زاده به سمت معاون حقوقی رییس جمهور و معصومه ابتکار را به سمت معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرده بود. 

شهیندخت مولاوردی، متولد یک آبان ۱۳۴۴ در خوی، مانند حسن روحانی حقوق‌دان است. دوره کارشناسی را در دانشگاه شهید بهشتی در رشته حقوق خوانده و کارشناسی ارشد حقوق بین الملل از دانشگاه علامه طباطبایی دارد. اما بیش از حقوق در رسانه ها به فعالیت در حوزه زنان شناخته می شود؛ پژوهشگر و فعال امور زنان، دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان و مسئول کمیته حقوقی ائتلاف اسلامی زنان.

او درباره ورودش به حوزه زنان چنین روایت می‌کند: "انتخاب موضوع مرتبط با مسایل زنان - بررسی اقدامات بین المللی مقابله با خشونت علیه زنان - برای پایان نامه دوره کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی افق جدیدی پیش رویم گشود و با آن پا در وادی بی انتهایی نهادم که پشت سرگذاشتن آن جز با پایان عمر میسر نیست. درواقع قریب یک دهه قدم و قلم زدن در این وادی چنان نگاه و زاویه دیدی به من بخشید که دیگر به راحتی نمی توانم خود را از بند آن برهانم و زین پس این نگاه همیشه و همه جا با من است و همراهیم می کند."

ملاوردی در اردیبهشت امسال در گفت‌وگویی با خبرآنلاین انتقاداتی به عملکرد مرکز امور زنان در دولت احمدی‌نژاد داشت: "وظیفه اصلی این مرکز، با توجه به این که در دوره اصلاحات در جلسات هیات دولت شرکت می‌کرد تا در جریان سیاست‌های کلان جامعه قرار بگیرد، جریان‌سازی‌های جنسیتی در کلیه برنامه‌ریزی‌ و سیاست‌گذاری‌های جامعه است. هدف از حضور رییس مرکز امور زنان و خانواده در جلسات دولت این است که آنجا حضور داشته باشد و بتواند در بحث‌های مهمی مانند تصویب بودجه، از حقوق زنان دفاع کند نه این که صرفا وظایفش را به مسائلی تقلیل بدهد که تنها خواسته بخشی از زنان جامعه است به عنوان مثال در کنار توجهی که به زنان خانه‌دار می‌کند و برای آنها اقداماتی را در نظر می‌گیرد، باید به زنان متخصص و کارآفرین و تحصیلکرده در جامعه هم بها دهد. الان کارهایی که کرده‌اند و معتقدند به نفع زنان است، می‌تواند حتی به ضرر آنها باشد."

مشروح این گفت‌وگو را اینجا بخوانید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 12
    خانم مجتهدزاده مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکزامور زنان و خانواده بودند که این پست در دولت جدید به معاونت ارتقا یافته است.
    • محمد A1 ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      1 0
      چنان تيتر زدن اضافه شدن سومين زن انگار وزير كشور شه. معاون رئيس جمهور در امور زنان خب خودش هم بايد زن باشه ديگه .
    • میلاد حمیدی IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      25 6
      خانم ملاوردی شما رو به خدا به ما مردها رحم کنید ما بی گناهیم! نام معاونت شما معاونت زنان و خانواده هست و خانواده شامل مردان و کودکان هم می شود. لطفا به حقوق تضییع شده ما مردان هم رسیدگی کنید. طبق موازین شرع عمل کنید. عدالت آری تساوی خیر،خانم ملاوردی فکر نکنید فقط زنان خلا قانونی یا مشکل دارند و تنها علیه زنها تبعیض وجود دارد. شما را به خدا حق حبس را بردارید. شما مسئول مردان هم هستید. ما نه فراکسونی در مجلس داریم و نه معاونتی. بخاطر همین همه فکر میکنند فقط زنان مشکل دارند و باید مشکلات آنها حل شود و هیچ کس به مردان توجه نمی کند. به خدا مردها هم خیلی مشکلات دارند. اگر ما هم فراکسیون و معاونت داشتیم حقوق ما هم مثل مهریه و نفقه از اصول دین میشد.
  • مهربان توسی A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    10 7
    انشاا... موفق باشند جای خانم شجاعی خالیست
  • بی نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    17 8
    مبارک است انشاالله که ایشان نگاه جنسیتی به مسائل نداشته باشند و واقعا حامی حقوق خانمها باشند نه اینکه صرفا قائل به تفکیک های جنسیتی باشند.
    • بی نام IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      16 4
      خود قائل بودن به حقوق یک جنسیت یعنی خانم ها یعنی تفکیک جنسیتی،اصلا خود معاونتی به نام زنان تبعیض در حق مردان و خشونت علیه مردان و نگاه جنسیتی است. همیشه ضد و نقیض است
  • آیس IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    23 14
    مهم طرز فکره نه جنسیت... چنتا نماینده زن تو مجلس داریم اما چه فایده وقتی قوانینی که تصویب میشه زن ستیزانس ...
    • بی نام IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      17 8
      اتفاقا قوانین مرد ستیزانه است. شماها دست پیش رو گرفتید پس نیفتید. از بس زیاده خواهید
    • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      16 8
      اتفاقا قوانین مرد ستیزانه است.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      5 16
      منظورتون از قوانین مرد ستیز چیه تنها چیزی که مردا ازش شاکی هستن اینه که باید مهریه بپردازن در صورتی که اصلا متوجه نیستن به خاطر همین قوانین زن ستیزانست که زنها حاضر نیستن راحت تن به ازدواج بدن و به خاطر همین قوانین نا عادلانست که همچین مهریه هایی باب شده....
    • میلاد حمیدی IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      8 5
      اتفاقا بخاطر قوانین مرد ستیزانه و از بین رفتن حقوق و اختیارات مردان است که ازدواج کمشده.فکر کنم درتمام دنیا این اتفاق افتاده و بخاطر اینکه زنها برای سرمایه دارها سود دارن و سیستم سرمایه داری و بهره کشی دنیا رو گرفته در تمام دنیا الان مردا در فشارند و بخاطر همین مردها زیر بار این ظلم نمیرن و ازدواج کم شده! تنها مهریه نیست، نفقه هست، حق حبس هست، حق حبس به معنای منوط کردن تمکین در ازای دریافت کامل مهریه، 12شرط عقدنامه هست.نصف اموال اگر مرد بخواد طلاق بده،تازه 6تا شرط هم بعضی ها اضافه می کنن و مردهای نادان بیچاره و عاشق بعضا قبول می کنن. الان برای تمکین زن ضمانت قانونی ضعیف وجود داره، درجلوگیری از اشتغال زوجه مردخیلی محدوده،موقعیت های تحصیلی وشغلی توسط زنان اشغال شده که مسئولیت مالی ندارن و ...
  • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    7 7
    ایشون در مورد قانون گذرنامه ی دختران و همچنین ازدواج سرپرست با فرزند خوانده موضع خوبی داشتند. امیدوارم در عمل هم کارآمد باشند و با قاطعیت و جدیت مسائل مربوط به حقوق زنان رو پیگیری کنند.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    9 16
    وقتی کامنتهای خبر انلاین رو میخونم واقعا شوکه میشم و بیشتر از قبل از ازدواج متنفر...جامعه ایران به شدن زن ستیز...اگه کسایی که خبر انلاین میخونن جز قشر روشنفکر باشن و اینقدر براشون اخبار مهمه که کامنت بنویسن که دیگه اوضاع بدتر...
  • میلاد حمیدی IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    18 5
    خانم ملاوردی اگر شما می خواهید برای فارغ التحصیلان دختر و زنان اشتغال ایجاد کنید باید به آنها مسئولیت مالی هم در قانون بدهید. نه ماده ی 30 لایحه حمایت از خانواده را تصویب کنید. اینطوری دراین شرایط بیکاری مردان بیکار می مانند و کار و پول به کسانی می رسد که به دلیل نداشتن مسئولیت مالی جای مردان نان آور خانه و پسری را که در آرزوی ازدواج است اشغال می کنند. شما را به خدا قانونی تصویب نکنید که زنان بتوانند به راحتی و به ناحق مردان را تحت فشار بگذارند و زنان هم بیخود فشار نباشند. کنوانسیون های بین الملل زمانی در کشور ما قابل اجراست که با اسلام تطابق داشته باشد. البته نه تطابق فمینیسم اسلامی، و اگر می خواهید با فقه پویا کار کنید این پویایی باید شامل حذف برخی حقوق زنان هم باشد نه فقط تضیع حقوق مردان
    • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      1 3
      وقتی زنان اینفدر شیفته بچه هاشون هستن که حاضرن به خاطرش یه عمر با مردی که ازش متنفرن و ازارشون میده زندگی کنن مطمپن باشین حقوقشون رو ازش دریغ نمیکنین...تا حالا چند تا زن رو دیدین که بگه بچش دانشگاه نره تا اون پول تو حسابش ذخیر نکنه....فراموش نکنین که پدر و مادرا از لباس و غذاشون واسه بچه میزنن. اگه قانون حق مسپولیت مالی برای زنان رو به رسمیت نمیشناسه به این دلیل که بعدن باید به زنان و مردان حقوق برابر بده... به خصوص در برابر بچه که هیچوقت اینکارو نمیکنه....
  • آیس IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    7 3
    " حذف برخی حقوق زنان"؟؟!!! مگه ما حقی هم داریم؟؟!
  • بی نام A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    3 1
    اگه فقط یک دقیقه از ثبت ازدواج بگذرد اگر بخواهد طلاق بگیرد زن می تواند نصف مال تو را تصاحب شود اسم این چیه لابد عدالت
    • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
      1 3
      اونوقت این قانون الان تو ایران اجرا میشه؟؟؟
  • استاد خانم از دانشگاه صنعتی شریف FI ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    سرکار خانم مولاوردی ضمن تبریک برای سمت معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده امیدواریم از زنان متخصص و کارآفرین و تحصیلکرده استفاده بهینه شود.