شرق نوشت:

اینجا «ایران‌زمین» است؛ خیابانی در «شهرک غرب» با خانه‌های چند ده‌میلیاردی‌اش که حالا صاحبانشان در هتل آزادی اسکان پیدا کرده‌اند. ساعت پنج‌صبح روز 13 مهر بود که صدای مهیب ریزش، خواب اهالی ایران‌زمین را آشفته کرد. علت صدا ریزش ضلع شمالی پروژه شرکت ستسا متعلق به بابک زنجانی بود. جاده ضلع شمالی فروریخته است و خانه‌ها تخلیه شده‌اند. اجازه ورود به پروژه را نمی‌دهند. مرد مسنی که کلاه ایمنی بر سر دارد و از قرار یکی از مدیران پروژه است، با خانم میانسالی از مالکان محل در حال گفت‌وگو است. مرد مسن می‌گوید: «ببینید آقای زنجانی که شخصا نمی‌آیند برای خرید خانه با شما صحبت کنند نماینده می‌فرستند.»

زنگ خانه‌ها را می‌زنم، کسی جواب نمی‌دهد. بالاخره خانم مسنی جواب می‌دهد. ‌می‌گوید: «از خرداد خانه‌ها شروع کرده بود به ترک‌برداشتن، نامه نوشتیم، اعتراض کردیم اما هیچ‌کس توجه نکرد. از دو سال پیش پروژه شروع شد. یواش‌یواش کوبیدند، قبلا اینجا تالار سبز بود، سپاه بود، بسیج بود همه را کم‌کم کوبیدند. کوبیدنشان چهارماهی طول کشید. بعد از آن تاکنون در حال گودبرداری هستند. حالا هم 45متر رفتند پایین و معلوم است غیراصولی است. همه خانه‌ها به خاطر این ترک برداشتند.» او می‌افزاید: «پیشنهاد خرید دادند اما من دوست ندارم خانه‌ام را بفروشم، تازه‌ساخت است خانه‌های دیگر کلنگی است. البته فقط حرف زدند و قیمت ندادند باید کارشناس بیاید.» دوباره پرسه می‌زنم. ظاهری پسرک جوانی است با گرمکن و شلوار مارک که ساکن یکی از این خانه‌هاست. خانه سه‌طبقه است با حیاطی بزرگ. درباره صبح حادثه می‌گوید: «ساعت یک ربع به پنج بود که نگهبان کوچه زنگ را زد و گفت بیایید از خانه بیرون؛ دارد می‌ریزد. ما خواب و بیدار بودیم که یکی از همسایه‌ها گفت ریخت و صدای مهیب و وحشتناک آمد. نصف خیابان ریخت و ما خیلی سریع ماشین‌ها را جابه‌جا کردیم و سر کوچه گذاشتیم. بعد رفتم سر کوچه دیدم خیابان رفته پایین، لوله ترکیده بود و آب هم داشت با فشار بیرون می‌زد. تازه اگر یک ساعت دیرتر ماموران شرکت آب و فاضلاب می‌رسیدند، خانه ما هم می‌رفت. بعد هم کانکس سقوط کرد و سقوط آن هم صدای مهیبی داشت که همه ترسیدند. کلانتری که آمد اقدام کرد آب و فاضلاب و آتش‌نشانی از راه رسیدند.» ظاهری ادامه می‌دهد: «مرتبا می‌آمدند ترک‌ها را اندازه‌گیری می‌کردند، هفته پیش هم آمدند، دونفر از شرکت ستسا، همکارشان اندازه‌گیری کرد با کولیس وقتی عدد را گفت آن دیگری که یادداشت می‌کرد شک کرده بود، متعجب پرسید: چرا اینقدر؟ زیاد شده! دوباره و سه‌باره اندازه‌گیری کردند همان بود و رفتند. الان ترک عمیقی هم در حیاط ما ایجاد شده که جدید است.»
او درباره فروش خانه‌شان می‌گوید: «هنوز فقط صحبتش است و جلو نیامدند. البته ما شکایت کردیم باید ببینیم چی می‌شود.»

خانم مسن می گوید : «الان هم تماس گرفتند گفتند بابک زنجانی آمده من با عجله آمدم آنقدر که دکمه‌های روپوشم را در خیابان بستم. بابک زنجانی صبح آمده یک‌دقیقه سر زده و رفته شورای شهر.» او می‌افزاید: «الان به‌نظرم تنها همین سه‌تا خانه را می‌خواهند بخرند. اول برای آرام‌کردن، مردم را بردند هتل آزادی و استقلال. گفتند تخلیه کنید گفتیم کجا برویم گفتند بروید هتل استقلال و آزادی. من گفتم: متضرر شدم. گفتند: ما پرداخت می‌کنیم. گفتم: توافقنامه و قولنامه در بنگاه است خودتان بروید.» مرد میانسال می‌گوید: «من خودم بنگاه‌دارم بیایید آنجا بنویسم برایتان، کدام بنگاه رفتید؟ من املاکی هستم.» زن می‌گوید: «اتفاقا گفتند املاکی‌ها می‌آیند با شما صحبت می‌کنند که قیمت را ببرند بالا شما نفروشید. من هم گفتم آقا من قیمت کارشناسی را قبول دارم.» مرد املاکی می‌گوید: «قیمت کارشناسی اینجا متری 22‌میلیون است. البته زمین.»
زن می‌پرسد: «ساختمان چقدر است؟»
مرد املاکی پاسخ می‌دهد: «باید ببینید تمیزی‌اش چطور است، اما ساختمان‌های اینجا بیشتر کلنگی است. 25، 26ساله متری 24‌میلیون می‌شود. نوساز باشد یا بازسازی‌شده شاید تا 30تومن هم بخرند. چون بَرِ خیابان است کشش دارد برای کارهای دیگر. معامله کنید برود، می‌شود مثل گلستان که نمی‌توانی یک‌ثانیه بایستی.» زن میانسال آهی می‌کشد و با حسرت می‌گوید: «اینجا دنج‌دنج بود، یک بازارچه بود که 25سال تعطیل بود. بهترین موقعیت را در این منطقه داشت اما با این پروژه خراب شده است.» حالا باید دید سرنوشت پروژه تجاری - اداری سه‌هزارمتری بابک زنجانی در ایران‌زمین چه می‌شود؛ پروژه‌ای که زنجانی در دولت پیشین در کمیسیون ماده 5 وزارت مسکن و شهرسازی مجوز گودبرداری 50متری‌اش را گرفت و حالا تا 45متر پیش رفته است. زنجانی اگر بخواهد تنها سه خانه «بر» پروژه را که به‌خاطر فرونشست خیابان دچار آسیب شدید شده بخرد باید 26میلیاردو400‌میلیون‌تومان بپردازد.

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 126
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    به به ، خرید خانه های مردم به زیر قیمت و افزوده شدن بر سرمایه های این آقای "سرمایه دار از طاق افتاده" به جای اینکه محکوم بشه ، پولدارتر می شه!
    • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      باز ردي از دولت گذشته ميبينيم
    • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      514 5
      قرار بود دولت ایشون حامی مستضعفین باشد و خیلی قرارهای دیگر که بابک زنجانی پرورده شد .
    • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      اینشون دیپلم ردی هم بوده خودش توی یه مصاحبش گفته بود که توی 22 سالگی دیپلم گرفته مغز اقتصادی مملکت مارو باش
    • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      بابا نگران مردم اون منطقه نباشید.. با این قیمته ملک و اینا ماشاالله خودشون یه بابک زنجانیه کوچولو ان !!
    • رضا IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      236 4
      این آقا یکی از افرادی است که اینچنینی از تحریم ها سود برده .خیلی ها را هم ما نمی شناسیم پس معلوم است که یعده نان خوردرست حسابی خوششان از توافق صلح آرامش نمی آید تا پولها بجیب بزنندو پروژه های از ای قبیل درست کنند .
    • یاور IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      224 5
      26 میلیارد و 400 میلیون تومان 0.065 درصد 13.5 میلیارد دلار (40.500.000.000.000تومان) ثروت ایشون هست البته ثروت این جوون پول یارانه پرداختی یکسال کل ایرانیان است.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      من توی کامنتای خبر اول گفتم اینا از اول هم قصد خرید خانه های مارو داشتن از همون اول که خانه ها ترک برداشت گفتن بیاید بفروشید. آخه این انصافه زندگی مارو داغون کردن بعدم ماالان نزدیک بیست ساله اینجا زندگی میکنیم بحث میلیادر بودن نیست قبلا که اینجا اینقدر قیمت نداشت یه محله دنج و آروم بود به گند کشیده شده بخدا این درست نیست پدر من بازنشسته است درسته که خونه ما اینجا الان خیلی قیمت داره ولی دلیل نمیشه ما میلیادر باشیم فقط یه ساکن بیست ساله هستیم که دلمون میخواد توی خونه خودمون زندگی کنیم خواهش زیادیه؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      162 2
      فـکر کنم اسـم این بابک زنجــانی تو همون لیسـته بود که قرار بود از جیب احمدی نژاد بیرون بیاد! اول آشناییشون با جناب مرتضوی و... هم از اونجا شروع شد. حالا اینقدر پول نفت هم تو حسابشه نمیشه از گل نازکتر بهش گفت فشارش بره بالا یه چیزیش بشه، پول ملت بمونه تو بانکه، نتونیم در بیاریم!!!! """"آقا مراقبت کنید از آقای زنجانی ، حرف نابجـا نزنید بودجه یه عمر مملکت گرو دست ایشونه"""""
    • بی نام US ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      58 13
      زیره قیمت؟ واسه شهرک متری 22 میلیون تا 30 میلیون هیچ کس نمیده
    • حمید A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      12 4
      صاحبخونه متری 30 بفروشه ضرر کرده ؟ بچه کجایی؟
    • مجيد A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      9 27
      آقا خدا خواسته پولداره تازه مجتمع بزنه خودمون ميريم توش همچنين زيبايي شهرمون هست تازه بازم خدا را شكر كه تو ايران داره خرج مي كنه
    • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      34 1
      برین تو سایت سورنت ببینین ارزش این پروژه رو چقدر نوشته. 7 تیریلیون و 530 میلیارد تومن.اونوقت میبینین 26 میلیارد تومن عددی نیست مقابلش
    • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      5 4
      اي واي چه مصيبتي من ميخواستم بخرم چرا اين آقا ميخره ؟؟؟ فكر كنم يك پول قلمبه اومده دستش خوش بحالش . واقعاً كه متاسفم براي شهرداري....
    • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      13 3
      من ردی از شهرداری آقای قالیباف میبینم. واقعا آقای قالیباف الان کجاست که حق مردم این شهر داره خورده میشه و همچین تخلفی در روز روشن جلوی چشم شهرداری رخ داده؟؟
    • صمد IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      11 1
      کی به کیه بابا توی این مملکت اقتصادمون آلوده به سیاست ، سیاستمون آلوده به اقتصاد ، اونم که از حال و روز فرهنگمون خدایا شکرت شکر
    • بی نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      11 1
      زنجانی زنجانی حق منو پس بده
    • سعید IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      7 2
      بهرام که گور می گرفتی همه عمر دیدی که چطور گور بهرام گرفت ؟
    • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      13 2
      این آدما اگه راست می گن برن توی این شهرهای محروم یه بیمارستان یا یه مدرسه بسازن نه اینکه داشته هاشون رو اینقدر به رخ مردم فقیر و بیچاره بکشن توی همون کشورهایی که ما بهشون می گیم نامسلمون ببینین پولداراشون داوطلبانه وارد چه کارهای بزرگ انسان دوستانه ای شدن و چه خیریه هایی رو اداره می کنند
    • سید IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      10 1
      این آدم موقعی که انقلاب شد 5 سالش هم نبوده ما کجا و اون کجا
    • سنگ صبور IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      20 1
      کاش یه ذره فقط یه ذره از پول این مولتی تیلیاردر را می گرفتن و باهاش چند تا بخاری برای مدارس فارس می گرفتن تا دیگه دانش آموزان در آتش علاءالدینها نسوزند ؟ صورت سوخته و از شکل برگشته آن بی گناهان را یادتان هست ؟
    • آذین IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      16 4
      اینجور آدما بالاخره یه روزی در محضر خداوند محاکمه می شن
  • امیر A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    پول داشته باش. همه رو می خری. آقای زنجانی خدا رو که نمی تونی بخری!
    • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      نیازی نداره بخره.
    • اسماعیل IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      برای هر خریدار یک فروشنده هم هست شما چرا فقط خریدار رو میبینید؟؟؟ خوب نفروشه!!!
    • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      36 0
      يكي نمي تونه دارو 500 هزار تومني براي بچش بخره و جايي نمي تونه وتام بگيره يكي همچين پولي به هم ميزنه،ريالايي كه ميگفتي ليست تو جيبت داري،آقاي دولت مهرورز تحويل بگير
    • بی نام EU ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      11 0
      طرف یک کار علمی می کنه و بعد از کلی تلاش و سود رساندن به بشریت، صاحب مال و منال می شود آقای زنجانی هم با رانت و دلالی صاحب مال و منال می شود. فقط یکی به من بگه، بزرگترین دست آوردی که آقای زنجانی داشت و باعث خدمت به مردم شد، چی بود؟! واقعا می خوام بدونم... از این می سوزم که خانواده من و فامیل هام و دوستامو میبینم که در از بی پولی در حال عذاب هستند، بعد از یک عمر مستاجری و کارگری و ... هنوز زیر خط فقر هستند اما امثال آقای زنجانی طی 10 15 سال هزاران میلیارد تومان سرمایه بدست می آورند.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    175 3
    کسی به کسی نیست !
    • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      97 1
      اونایی که باید پیگیر کارهای این آقا باشن خودشون این مدلین
  • امیررضا GB ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    301 9
    هیچ کس نیست بیاد بگه آقای زنجانی شمای 37 38 ساله این همه ثروت از کجا آوردی؟ چه جوری انقدر رشوه دادی که پروژه ت پیش بره؟
    • بی نام A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      10 1
      احسنت به شهرداری که مجوز این پروژه خانه برانداز رو داده!! در بحث نظارت روی ساخت هم که خدا میدونه پشت پرده چه اتفاقی افتاده که کسی هیچ نظارت درست و درمونی نکرده، احسنت به شهرداری خدمتگذار
  • حميد IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    244 4
    ....باید 26میلیاردو400‌میلیون‌تومان بپردازد. بي خيال بابا يارو دو ميليارد و هشتصد مليون دلار پول نفت دستشه.با سود پول يه روزش 26 ميلياردو مي ده.
    • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
      0 0
      پولی که تو بانک خارج هست و بلوکه شده سود روش نمیاد.
  • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    108 7
    ببخشید؛معذرت میخوام؛ این اعداد به ریاله دیگه؟ :|
    • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      88 1
      چندتا صفر داره؟ :(
  • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    162 2
    خــدایی بـابک اینـهمه پـول رو از کـجـا اوردی؟؟!! اصـــلا امـــــــــکــــــــــــان نــداره، اگه داره بگو بقیه هم یاد بگیرن!!
    • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      112 7
      اگه تو هم دوران سربازیت می رفتی راننده رئیس بانک مرکزی شی الان تو هم پول دار بودی. به قول خود بابک زنجانی خدا خواسته !!!!!!!!!!!!!11
    • بابک زنجانی IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      2 2
      عزیزم همشو با کت یمین و عرق جبین بدست آوردم!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      2 1
      خوش به حالش که خدا براش اینجوری خواسته ما که هر چی می دوییم و دعا میکنیم و از خدا خواهش میکنیم به هیچ جا نمی رسیم. خدا چقدر خوب برا بعضی ها میخواد.
  • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    اينقدر بخيل نباشيد اي خدا مردم ايران چرااينجوري اند !!!
    • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      83 2
      اینکه بحث بخالت نیست ، موضوع ثروت هنگفتی است که بعضیها از راه دلالی، رانت خواری، سواستفاده از شرایط بد اقتصادی و تحریم جمع می کنند و به هیچ جا هم پاسخگو نیستند، این ثروت از راه صحیح کسب نشده
    • بانوى ايرانى IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      6 1
      اى خدا من فكر كردم اين بنده ى خدا منظورش بى خيال بوده اشتباه نوشته ! از امتياز هاى منفى متوجه شدم! كاربر محترم وقتى به كاركردن وزير بهداشت در كلينيك نور اشاره مى شد واينكه ايشان از نظر مادى وضع خوبى دارند بايد اينرا بيان مى كرديد. يا زمانى كه به اقاى هاشمى تهمت زده مى شد مى دانيد مردم از اين ناراحت هستند كه ثروت اقاى زنجانى به خاطر توانمندى ها نبوده است.بلكه روابط در اين ميان نقش داشته،حالا يك اختراع كرده بودند دلمان نمى سوخت! البته اختراع علمى!
  • بابک IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    194 2
    40 ساله این همه ثروت.بنازم به اقتصاد این مملکت که بعضی از آدمها یه شبه ره صد ساله میروند و کسی هم جلو دارشون نیست.
    • اعتراض A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      120 1
      صد ساله نه 100 هزار ساله،من حساب ردم امسال بودجه کشور 120 هزار ملیارد هست،البته گفتن 200 هزار تا،اما 120 هزار تاش موجود هست،کشور ما هفتاد و اندی میلیون آدم درش دارن زندگی می کنن،حالا شما فکر کن یک نفر به تنهایی 40 هزار میلیارد داشته باشه،یعنی 1/3 درآمد سال 92 کل کشور !!!
  • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    141 6
    مسئولین همت برخورد با این آقارو ندارند و از این آقا حتی نمی پرسند شما با این سن این همه ثروت رو از کجا اوردی بعد دم از عدالت محوری می زنند
  • محمد A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    109 1
    اینجا ایران است..................
    • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      12 90
      دوست داریم بابک زنجانی ی ی ی ی
  • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    92 1
    26میلیارد تومان که چیزی نیست - این آقا 4 میلیارد دلار از سرمایه شون رو پارسال برای سرمایه گذاری (از ترس بلوکه شدن توسط آمریکا) آوردن ایران
  • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    75 1
    بابا این آقا همه را با هم می خرد
  • عباس A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    130 4
    6 ساله عقد كردم خانه و هزينه عروسي ندارم .اين آقا 10 سال بزرگتره 5000 تا زن ميتونه بگيره دروغ بگم تا قبر ها ها ها......
  • reza IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    184 2
    هر کس به دولت قبلی نزدیک شد میلیاردر شد
    • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      51 2
      ماده پنج به شوراي شهر برمي گرده که خيلي از اين افراد فعلي در ان دوره بودند. ايشان ريشه اش خيلي محکمتره
  • مهدی IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    35 94
    بازم ایول به مرام بابک خان که مثل بعضیا نمیگه مقصر یکی دیگه است اول کارای خسارت دیده ها رو انجام میده بعد ...
    • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      74 1
      پرفسور اون این خونه ها رو میخره و میچسبونه سر پروژه چند میلیاردیش و از روی اینت هم صدها برابر سود میکنه.اینم ی جور ترفنده.
    • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      21 1
      اينجت نه ولي خيلي جاها اين تاكتيك بساز بفروش هاست كه كاري مي كنند با سر وصداي بنايي يا نشست ساختمان هاي بغلي همسايه ها عاصي بشن و خونشون را به زير قيمت به همان بساز بفروش يا يا دوستان وي بفروشند
  • حسن A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    138 3
    خدایا عدالت کجاست من برا 10میلیون رهن خونه ماندم جیکارکنم اقا چیکارداردمیکند
  • سایکو A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    57 1
    عجب! من با نصف این پولا میتونم بهترین نقطه استانبول یا آنتالیا خونه بخرم
  • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    86 2
    شهرداری وکلانتری مهندس ناظر پروژه را زندان نکردن چطورتا حالا !
  • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    101 2
    من در اسلامشهر منطقه 1 از سال 90 به دنبال مجوز تعمیر دیوار ملک خود هستم، هنوز هم نتوانسته ام مجوزش را بگیرم و دیوار بکلی خراب شده و ریخته است. این آقا در شهرک غرب ببین چه کار می کند! شاید دست عوامل غیبی در کار باشد، که می داند؟
  • ایرانی - اردبیلی A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    74 3
    دوستان بابک زنجانی گفته دیگه چجوری با این سن کم پولدار شده مگه مصاحبش رو نخوندین؟؟؟اول باید سرباز توی بانک مرکزی بودیم که نیستیم بعد هم نباید کسی ما رو سفارش کنه این و فرموش نکنین بعدش باید چند بار بیافتیم زندان بهدش تو ترکیه بریم واسه تحصیل ولی ولش کنیم بیافتیم تو کار دباغی بعدش سهم شرکت های ورشکسته رو بخریم آخرش بشیم بابک زنجانی :)))))))))))))))))))))))
    • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      47 2
      آخــه شــمــا بـــاور مـی کــنیـد همچـین حـرفــایی رو؟؟ ایشون فقط رفته سربازی راننده رئیس بانک شده پوست گوسفند فروخته؟؟سهم خریده؟..... چطور تا قبل سربازی هیچی نبود یهـو ترقی کرد؟ ..شد صادر کننده نفت؟... نخیـر! پشتش به یه جایی گرمه... تنها هم نمیخوره
    • بابک غیر زنجانی A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
      3 0
      جونم همشری ...استدلالت منو نابود کرد...خخخخخخخخخ
  • محمد IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    72 9
    از قدیم گفتن تا حق کسی خورده نشه کس دیگه این همه ثروت بدست نمیاره...قضیه ایشون ؟؟؟؟
  • بی نام AU ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    95 14
    بابك زنجاني به جايي به جز دولت وصله وگرنه تا حالا مجوز هاش رو مثل دانشگاه احمدي نژاد باطل كرده بودن
  • بی نام GB ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    49 1
    هر کس تخلف کرد و جان مردم را به خطر انداخت و مردم نتوانستند بعد از 50 روز بدو بدو ، عدالتی ببینند می تواند بخرد (چه چیز را؟ عدالت را ؟ قانون را؟ ...نه هیچکدام بلکه )خانه مردم را به قیمت دلخواه. نشسته ای در خانه ات یک دفعه یک سری مهندس از سوی یک از مابهتران زیر خانه ا ت را خالی می کنند بعد با منت از تو می خرند. خدایا من اینجام تو کجایی؟
    • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      21 3
      خدا کار داره بعدن بیا
  • قندنمک A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    25 74
    چقدر قاضی القضات داریم تو این کشور! تا میبینیم یکی پولاداره میگیم یا خودش دزده یا باباش، تا میبینیم یکی با سواده و درسخون میگیم بچه دسپاچلفتی خرخون! وقتیکه هم پا میشن از کشور میرند صدای وااصفا همه در میاد!!
    • مهر IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      16 8
      وااسفا چقدر تحصیل کرده داریم اینجا
    • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      48 5
      می خوام بدونم آقای پروفسور روشن فکر اگه موقعی که الان داشتی کامنت می نوشتی یهو خونت ترک ور می داشت و می خواستن خونت رو مفت ازت بخرن باز هم همینجوری ادعای روشنفکری می کردی ؟!!!!!!
    • علی DE ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      34 3
      اتفاقا منم یکی از اون قاضی القضات(!!!) هستم که میگم : هر که از بیش بود زرش؛ از اسماان که نباریده بر سرش؛ یا خودش دزد بوده یا پدرش!!! اره عزیز من....مسلمه یه جا یه کاری انجام شده وگر نه این همه نخبه اقتصادی تو مملکت هستند که عمرشون رو صرف اموزش اقتصاد کردند ولی یه پاپاسی ندارن!!! دفاع الکی و بی دلیل و منطق؛ علت چیست؟؟؟!!!!!!!!
    • قابل توجه منفی دهندگان (قندنمک) A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      3 10
      به کتاب "ایرانیان" نوشته ی "همايون کاتوزيان" که به فارسی هم ترجمه شده (کتاب به سفارش دانشگاه ییل نوشته شده) که تحقیقی است در ارتباط با ایرانیان و در مورد بعضی از مشکلات فرهنگی ایرانیها هم (از جمله همین مورد) بحث شده یه نگاهی بیاندازند بد نیست صواب!! داره.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      0 0
      آقا علی آیا نظر شما یا این بیتی که گفتی درمور بیل هم صادقه؟ منظورم گیتسه، بیل گیتس! یا فقط در مورد ایرونیها صادقه؟
    • پدرام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      2 0
      2.8 میلیارد دلار بدهکاری داره به دولت ! میدونی یعنی چی ؟ یعنی 3% سرمایه ی کل این ممکلت دست این آقاست صداش هم در نمیاد
    • مهدیه IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      4 0
      ما قاضی نیستیم ولی در تمام دنیا ثروت پشتوانه یه چیزی هست مثلا داشتن شرکت بزرگی یا تولید کننده یا حداقل یه رستوران زنجیره ای بعد همشون هم تاریخچه دارن که از کجا شروع کردن چطور پولدار شدن یا صاحب یک برند هستن دوو - مایکروساف - مک دونالد و.... ولی پولدار های کشور ما اکثرا بی ریشه بدون هیچ تاریخچه کاملا زیر پوستی پولدار میشن . من که یه تولید کننده هستم از این اخبار خیلی نا امید میشم و انگیزه رو واسه کار کردن از دست میدم
  • esi IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    78 1
    شهرداری !!!! ..... کـــــشــــــــــک !!!!
  • ای اس A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    34 3
    مال مفت و دل بی رحم
  • بی نام EU ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    13 51
    هر چي كامنت ميبينم بر عليه زنجانيه....ولي چون من ميشناسمش ميدونم كه ايشان از عدم توانايي دولت استفاده كرده و پول دار شده....خلاف نكرده....حالا مردم ما عادت دارند به هر كي كه پول داره گير ميدن ...هنوز روح انقلاب 57 تو وجودمون هست...همين باعث شده كه افرادي كه خيلي سرمايه دار هستند از كشور بروند و نتايجش هم همين است كه وقتي سرمايه از كشور رفت ..ما (جامعه) فقير و فقير تر خواهد شد و 70 ميليون ادم كه چشم ندارند بقيه را پول دار ببينند دور هم جمع ميشوند و فقط حرف ميزنند دولت اگر ميتوانست خودش نفت را بفروشد كه چه نيازي به زنجاني داشت ..ان مبلغ پولي هم كه بلوكه شده واسه يك پارتي از فروش نفته
    • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      3 0
      شما که میشناسیشون چی شد که "نفت فروش" شد؟ تا قبل از سربازی سرمایه ای داشت؟ با فروش پوست و پشم گوسفند سرمایه دار شد؟ اینهمه آدم نفتی و مهندس و اقتصاد دان و.... چرا کسی مثل بابک زنجانی یهو میشه همه کاره؟؟عدم توانايي دولت رو خوب اومدی اتفاقا همه ما اینو قبول داریم، البته همونایی هم که به اینجا رسوندنش الان باهاش شریکن...فقط اسم شهرام جزایری بدبخت بد در رفت این وسط!
    • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      4 0
      ايشان از عدم توانايي دولت استفاده كرده و پول دار شده....خلاف نكرده.. خدا کنه همه مثل شما فکر نکنن
    • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      6 0
      تو دوره سربازي روزي بيست ميليون دلار ميفروخته او يك تومان براي هر دلار كارمزد ميگرفته. اين كه حداقلش ميشه رانت! روح انقلاب ٥٧ هم تو نوشتم نيست. !! ا
  • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    34 0
    من با نام شخص کاری ندارم، بازاراچه ای را که سالها تنها بازارچه شهرک غرب بود تبدیل به متروکه ای کردند.پایگاهی شد برای بسیج و سپاه ،حال نامی از نامها بازارچه را خرید و مجوز گرفت و از ابتدا نشان داد که در اندازه ای نیست که چنین کاری کند.بخ خدا میسپاریم آنان که به ساکنین این منطقه جفا کردند ،به خدا میسپاریم آنان که مجوز ساخت دادند و بدانند که این پروژه نفرین بسیار شده و خواهد شد.
  • محمد A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    39 2
    به من هم وام میلیاردی بدن ظرف 10 سال از بیل گیتس بزرگتر میشم..والااا
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    38 2
    این ها همه برنامه ریزی شده بوده. این ها در ابتدا با مالکین منازل مسکونی اطراف به توافق نرسیدند و نتوانستند با قیمت پایین زمین ها اطراف را بخرند بنابراین برنامه ریزی کردند تا با ایجاد مشکل و خطر رانش زمین مالکین را مجبور به فرار و فروش بکنند. در آینده و با تکمیل پروژه قیمت زمین های اطراف با تغییر کاربری از مسکونی به تجاری اداری چند برابر خواهد شد.هر کسی امروز فروشنده باشد ضرر کرده.
    • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      0 0
      چه تحلیل جالبی
    • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      2 7
      عزيزم اين تاكتيك بساز بفروش هاست كه زمين هاي اطراف پروژشون را ارزانتر بخرند
    • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      2 1
      حالا شما فکر کردی این آقا بساز نگه داره؟؟؟
  • هادی IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    9 38
    دمش گرم
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    26 1
    تو اونجا پول هر خونه 800 متری حد اقل بیست میلیارد تومانه
  • وطنم IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    31 3
    این پولهاازکجامیادباباچرامانداریم
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    36 0
    از وقتی فـهـمیـدم ایـشـون از ســربازی رفتن به اینجـا رسـیـده میخوام از طرف همه خانوم ها پیشـنـهاد بدم با سربازی رفتن خانم ها هم موافقت بشــه!!!!!!!!!!!!!!! ترجیح میدیم به جای درس خوندن و آخرش بیکار موندن سربازی بریم شاید فرجی شد مثل این آقـا....والاااااااااااا
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    18 44
    بابک زنجانی مثل بقیه سرمایه دارا بذاره از مملکت بره خوبه؟ ما گداها با هم بمونیم دور هم ! بسه بابا اونجاهای دنیا که میبینین خوشگله حقوق یسالتونو جمع می کنید میرید دیدنش امثال همین پولدارا ساختن
    • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      6 1
      سرمایه ارث پدریشون نبوده که...همونایی هم که بقول شما رفتن؛ »»دزدیدن و فرار کردن!««....پول بدبخت هایی مثل ما رو خوردن که گدا موندیم! آدم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه! اگه همچین آدمی قدرتی داشته باشه که بتونه کاری کنه البته
  • s IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    32 0
    خدایا این پولا رو به چه کسانی می دی و اون وقت من واسه اجاره کردن خونه 50 متری 2 ساله که نتونستم اما یسری آدما براشون این دنیا با دنیای امثال من فرق داره . از بس واسه گرفتن وام این در و اون در زدم دیگه از زندگی کردن ناامیدشدم . بی عدالتی تا به کی ؟.....
    • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      0 3
      اين از بي درايتي و بي عرزگي خودته زنجاني پرتلاش بوده، مزدش رو هم گرفته
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    36 1
    بایک زنجانی ایرانی معادل است با دیمیتری کامبیس روسی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vow!!!
    • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      0 0
      دیمیتری کامبیس، سلطان کشتیراني یونانه
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    55 6
    زنده باد بسیجی اقتصادی!!! آقای بابک زنجانی
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    51 2
    یک جایی خوندم 1200 میلیون یورووووووووووو توی حسابشه! سوال به تومان خودمون میشه چقدر؟ 4800000000000 تومان راستی من یک مقدار پول پیش نیاز دارم برای اجاره خونه ، در حدود 5 تا 10 میلیون تومان. آیا بانکی یا جایی هست که به من این پول را قرض بده؟ باور کنید قسطشو پس میدم سر موقع. به مدرک دکترایم قسم می خورم! البته میدونم این مدارک توی ایران بی ارزشه! اگر ندادید میرم پیش آقای زنجانی ها!!!
  • علی DE ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    7 0
    اقایون مدافع زنجانی!!! یک حد معقولی از ثروت قابل درک و پذیرشه.مثلا چند ده میلیارد .اونم وقتی مسیر مشخصه.طرف کارخونه داشته, طرف ورزشکار بوده رفته اروپا پول در اورده؛ طرف تلاش کرده زحمت کشیده درس خونده پزشک متخصص شده کلی پول پارو میکنه ....اینها همه نوش جونشون.کسی بخیل نیست.به فرهنگ هم ربطی نداره .لطفا ادای روشنفکری در نیارید....بحث وقتی شروع میشه که مسیر مبهمه...فروش نفت؟!! استفاده از ناکارامدی دولت؟ اینها شد دلیل منطقی؟چرا هیچ فردعادی دیگری نمیتونه وارد فروش سرمایه ملی کشور بشه و سود ببره؟ طوری میگن نفت فروخته انگار رفته یه دبه نفت سفید معامله کرده!! مگه به این راحتی ها هر کی میتونه بیاد در کار فروش سرمایه ملی که بودجه ممکلت رو تشکیل میده وارد شه؟
    • بی نام IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
      0 0
      كاش ميشد هزارتا مثبت داد باين نظر. واقعا عده اي چقدرررررر كوتاه فكر هستن يا خودشونو به كوري زدن .اه
  • پا برهنه IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    4 1
    حدود یک ماه که کفش م پاره شده و رفتم برای خرید کفش کمتر از 50هزار تومان پیدا نکردم و فعلا مجبورم همین کفش های پاره را استفاده کنم.امیدوارم بارندگی شدید نیاید چون آب میره تو کفشم. خدایا از اینکه کفش پاره دارم ناراحتم ولی باز هم شکر که حداقل به حقوق دیگران تجاوز نکردم و حقی را ناحق نکردم.
  • صادق A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    8 1
    آقا ماست الآن کیلویی چنده؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    14 0
    ناقلا چه نقشه استادانه ای طراحی کرده.
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    17 0
    هیج قانون .و مرجع و شرعی نیست بپرسه این آقا از شغل پوست گوسفند فروشی با مدرک دیپلم ردی چه جوری صاحب اینهمه پول شده و جتما یارانه 45 هزار تومن هم میگیره من 20 ساله کار میکنم با مدرک مهندسی برق از آمریکا هنوز نمی تونم سر سال پیش احاره خونه رو حتی 10 درصد برای سال بعد اضافه کنم ...فقط اگه آمریکا بود می دیدید چه حوری رسانه ها آبروشو می بردن !
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    34 1
    چی بگم. دیگه نظر هم نمیتونم بدم!
  • شهاب IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    5 1
    این آقا گفته میشود 18 میلیارد دلار برای ایران نفت فروخته حق کمیسیونش هم 5% باشد ببینید چه پولی گرفته تازه همه پول ها رو هم به بهانه تحریم به حساب دولت واریز نکرده در واقع سهم 70 میلیون ایرانی رو خورده که انقدر چاق شده! بنابراین خیلی جای تعجب نداره که چرا انقدر پولداره منم اگه پول 70 میلیون آدم رو میخوردم همین قدر پولدار میشدم؟!
  • علی A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    5 18
    نوش جونت جوون ،ما که نمیتونیم تو اقلآ حال کن
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    5 1
    دولت قبل ثابت كرد به نفع مستضعفين بوده. ظاهرا اقاي زنجاني قبلا مستضعف بودن!
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    1 1
    داشتم لیست ثروتمندان ایرانی را می دیدم، آقای زنجانی در کنار کسانی بودن که نوآوری و خدماتشان جهان را تکان داده. آیا آقای زنجانی هم همین طور هستند؟ کدام کشور سرمایه داری است ایران یا آمریکا؟
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    2 9
    بابا طرف زرنگ بوده رفته دنبالش به این ثروت رسیده آقاحمایت از بخش خصوصی همینه سرمایداری بوجود می آید که ما توی دنیای غرب می بینیم که تعداد سرمایه دارها زیاد شدند هنر دولت ها این هست که نظارت کنه برسرمایه های این افراد جهت سرمایگزاری در بخش تولید
  • احسان A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    4 2
    در ضمن ایشون رفیق صمیمی آقای علی دایی هستند که میخوان جلوی فساد فوتبال رو بگیرند
  • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    1 0
    به ما هم ياد بده يك هزارم اين ثروت رو دربياريم! شهريه شو هم ميدم!
  • امین A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    3 0
    احمدی نژاد دولتش حامی مستمندان بود و ثابت کرد میتونه یه مستمند و یک شبه میلیاردر کنه واقعا به قولاش عمل کرد دستش درد نکنه
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    جووونم پولداري هم حال ميده ها جايي كه بخواد بخره رو اطرافشو تخريب ميكنه بعدش پيشنهاد خريد ميده اين فيلما تكراري شده آقاي خانوادتا پولدار ! مسئولان رسيدگي كنن لطفا البته اگه مسئولي بتونه يا جراتشو داشته باشه هه
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    10 26
    تو ایران اگر رشد کنی دیگران سعی نمی کنند به تو برسند بلکه سعی میکنند تو را زمین بزنند
    • بی نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      5 0
      اینجا بحث اقتصادیه چه ربطی به رشــد داره آخه؟؟؟ماشالله مفاسد اقتصادی و رانت خوار هامون بسکه زیادن مگه راه میدن به کسی رقیب بشه واسشون!
    • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      11 0
      این رشد عادی نیست ، مسلما یک رشد غیر عادی واز مجاری غیر قانونی است ونشان دهنده اقتصاد ناسالم است . این پدیده هاصرفا در کشورهایی که هرج ومرج اقتصادی دارند رخ میدهد!!
  • محسن A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    20 1
    بابی تو با این سرمایه خودت یه دولتی :)
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    14 1
    روزی در کتاب های تاریخی شاید در سال 1492 آیندگان خواهند خواند که در بازه زمانی 1384 تا 1392 چند صد میلیارد دلار در ایران چه گونه هدر شد. آن هم در دورانی که با نام پیروی محض از عقاید خاص و مقدس این پولها را به جیب زدند و خود را پاک ترین دولت از زمان ابداع خط تا آن زمان می دانستند.
  • حمید A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 18
    ایشون پول وداره داره لذتشو میبره پس چرا شما با غیبت وتهمت اخرت خودتون را خراب میکنید حالا حساب کنید پول خمسش چقدر میشه اگر بده چی میشه شاید هم داده باشه ما چرا گناهش رابشوریم
  • انوش IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    7 0
    یه چند متر دیگه گود برداری کنه ،شاید برسه به نفت اونوقت خیابون ایران زمین تو شهرک غرب میشه کویت؟!
  • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    4 0
    خدایا یه آرزو دارم . اگه بشه تو خدمتم راننده ی بانک مرکزی بشم . اگه نشد دیگه حداقل راننده ی بانک محلمون بشم حداقل وام ازدواجمو زود تر بده. آمین
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    12 0
    ﻧﺮﺩﺑﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺟﻬﺎﻥ ﻣﺎ ﻭ ﻣﻨﯿﺴﺖ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﺍﯾﻦ ﻧﺮﺩﺑﺎﻥ ﺍﻓﺘﺎﺩﻧﯿﺴﺖ ﻻﺟﺮﻡ ﻫﺮ ﮐﺲ ﮐﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﻧﺸﺴﺖ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻧﺶ ﺳﺨﺖ ﺗﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ
    • فرخ IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
      1 0
      اگه اینونگی چی بگی
  • عطا IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    21 2
    آهای ساکنین تهران همه خانه هایتان را به بابک زنجانی بفروشید بروید شهرها و روستاهای خودت و خوشبگذرانید بگذارید تهران مال بابک جون و دوستاش باشه
  • پاییز IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    6 2
    این هم یک مدل از غصب هست،که به زور و بدون تمایل کسی را وادار به فروش کنند،آقای زنجانی منتظر روزی هستم که بفهمی آرامش ما اهالی محل را بهم زدی چه حالی داره.این هم از مملکت مسلمانی ما...