تسنیم نوشت:

معاون نخست وزیر سوریه اعلام کرد، این مسئله مطرح است که در کنفرانس ژنو ۲ طرح تعویق انتخابات ریاست جمهوری سوریه به دو سال دیگر مورد بررسی قرار گیرد که در این صورت ریاست جمهوری «اسد» تا سال ۲۰۱۶ تمدید خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الوطن،‌ »قدری جمیل»، معاون نخست وزیر سوریه اعلام کرد که درحال حاضر ایده «تعویق انتخابات ریاست جمهوری» در سوریه مطرح است که قرار است ژوئیه سال آینده برگزار شود.
وی در این‌باره توضیح داد که این موضوع در کنفرانس ژنو 2 که قرار است، ماه نوامبر آینده برگزار شود، مورد بحث و مناقشه قرار گیرد و این به بدین معناست که عملا «بشار اسد» تا دو سال دیگر در سمت ریاست جمهوری سوریه ابقا خواهد شد.
جمیل که دبیرکل حزب معارض «اراده مردمی» و عضو کمیته رهبری «جبهه مردمی برای تغییر و آزادی سوریه» است در ادامه افزود: تعویق موعد انتخابات ریاست جمهوری سوریه به این معنا نیست که معارضان از خواسته‌های خود چشم پوشی کنند، بلکه ما در حزب «اراده مردمی» همچنان برخواسته‌ها و مطالبات خود تاکید می‌کنیم.
وی به درازا کشیدن وعده‌های داده شده و عدم عمل به آنها را به معنای طولانی شدن درد و رنج مردم سوریه دانست و خواستار اجرای برخی اصلاحات و تعدیلات شد.
جمیل درباره تعویق دو ساله انتخابات ریاست جمهوری سوریه گفت که وی و حزبش موافق این امر نبوده و تنها با تعویق این موعد برای یک یا دو ماه و نه بیشتر موافق هستند.
معاون نخست وزیر سوریه درباره تصریحات یکی از رهبران معارضان که حضور معارضان در ژنو 2 را به سه گروه کمیته هماهنگی ملی و اتئلاف معارضان سوری و کمیته عالی کُردهای سوریه محدود کرده بود، گفت: سوریه جدید طیف‌های مختلفی از معارضان را در برمی‌گیرد و نمی‌توان آنها را به این سه گروه محدود کرد.
جمیل پیشتر اعلام کرده بود که «جبهه مردمی برای تغییر و آزادی» که دو کرسی را در دولت «وائل الحلقی» در اختیار دارد، با یک هیئت مستقل و نه در قالب هیئت سوری در کنفرانس ژنو 2 مشارکت خواهد کرد.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    33 4
    بعله دیگه! تا آخر عمرش تمدید کنن دور هم باشیم!
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    5 21
    با این وضع که نمیشه انتخابات برگزار کرد. کشور پر شده از عناصر القاعده و جبهة النصره و داعش... که اصلا نمیدونن رای چی هست.
    • بی نام DE ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      11 5
      توی این 45 سال حاکمیت خاندان اسد هم عناصر القاعده توی سوریه بودن که انتخابات آزاد برگزار نشد؟
    • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      0 0
      یعنی تا قبل این انتخابات در سوریه خیلی مفهوم داشت. اون انتخابات‌های تک کاندیدایی که صدام و مبارک و اسد در آن بیش از 99 درصد و بعضا 100 درصد آرا را به خود اختصاص میدادند.
  • بی نام EU ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    24 2
    2100 چطوره اگه کمه 2200
  • بی نام UA ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    30 5
    خانواده اسد پادشاهی تشکیل داده و هیچ حق انتخابی برای مردم مظلوم سوریه قایل نیست...
    • عبدالرضا IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      3 3
      باز اینجا یه انتخابات برگزار میشه.مردم مظلوم بحری رو چی میگی که از همینم محروم هستن
  • بی نام DE ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    10 3
    حالا چه کاریه 2016 ! اسد 5 ساله وقت لازم داره مخالفین رو سرکوب کنه بعد تازه دوران سازندگی کشور آغاز میشه یک 20 سالی هم اون وقت میبره و بعد از 25 سال حالا که کی حوصله داره انتخابات برگزار کنه یک 20 سالی مینداریم تعویق تا زمان پسر بشار الاسد در سال 2060 یک انتخابات آری یا نه برگزار میکنیم 99 درصد مردم به پسر بشار الاسد رای میدن میره انتخابات بعدی برای 50- 60 سالبعد زمان ریاست جمهوری بشار الاسد.
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    7 3
    موندن اسد باید دید بنفع چه کشوریه که پشتیبانشه ؟!!!!!
    • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
      5 4
      موندن اسد بنفع کشوری نیست
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    2 1
    اتهام زنی بدون دلیل و مدرک
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    2 4
    تا زمانی که تندروی و تروریسم و در کنارش امریکای جنایتکار و منفعت طلب و زیاده خواه در جهان وجود دارند هرگز هیچ صلحی وجود نخواهد داشت. عکس بچه های سوریه رو دیدم که با لبخند به مدرسه می رفتند بدجور حالم گرفته شد اخه چرا بعضی ها حاضرند به خاطر منافع خودشون دست به هر جنایتی بزنند. این بچه ها میخندیدند ولی هر کسی میدونه که دلشون از این شرایط سختی که برای کشورشون بوجود اوردند خون هست. البته دختر بچه هایی هم بودند که میدونیم با اومدن القاعده و طالبان روزهای سخت و سخت تری هم پیش رو خواهند داشت خوش به حال ترکیه و قطر و اسراییل و القاعده !!!!