متن کامل سخنرانی دکتر روحانی در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در سخنان مهمی در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ضمن تبیین دقیق شرایط و اوضاع کنونی منطقه و نظام بین الملل، پیشنهادات و راهکارهایی از سوی جمهوری اسلامی ایران در راستای برون رفت از اوضاع پیش روی جامعه جهانی ارائه کرد.

متن کامل سخنان دکتر روحانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«الحمد لله رب العالمین و الصلوه و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و اله الطاهرین و صحبه المنتجبین»
آقای رئیس،آقای دبیرکل، عالیجنابان،خانم ها و آقایان
در آغاز مایلم تبریکات صمیمانه خود را به مناسبت انتخاب شایسته جنابعالی به ریاست مجمع عمومی ابراز نمایم و از تلاش های جناب آقای بان کی مون نیز تقدیر نمایم.
آقای رییس
جهان ما جهانی پر از بیم و امید است: بیم جنگ و مناسبات خصومتآمیز منطقهای و جهانی، بیم رویارویی هویتهای مرگبار مذهبی، قومی و ملی، بیم نهادینه شدن خشونت و افراطیگری، بیم فقر و تبعیض خُرد کننده، بیم تباهی و نابودی منابع حیاتی، بیم بیتوجهی به کرامت و حقوق انسان ، و بیم غفلت از اخلاق. در برابر همه این بیمها، امیدهای جدیدی نیز وجود دارد: امید اقبال مردم و نخبگان در سراسر جهان به "آری برای صلح و نه برای جنگ"، و امید به ترجیح گفت و گو بر ستیز، و اعتدال بر افراط.
یک نمونه زنده، گزینش هوشیارانه امید و تدبیر، و اعتدال توسط مردم بزرگ ایران در انتخابات اخیر است؛که با تبلور مردم سالاری دینی و انتقال آرام قدرت اجرائی نشان داد که ایران لنگرگاه ثبات در دریای ناآرامی های منطقه ای است. اعتقاد راسخ حکومت و مردم ما به صلح پایدار، ثبات، آرامش، حل مسالمت آمیز مناقشات و تکیه بر آراء عمومی به عنوان پشتوانه قدرت، مقبولیت و مشروعیت، نقشی والا در فراهم کردن چنین محیط امنی داشته است.
آقای رئیس،خانم ها و آقایان
دوران حساس انتقالی کنونی در روابط بین الملل مشحون از خطرات، و البته توأم با فرصت های کم نظیری است. هرگونه محاسبه نادرست از وضعیت خود و دیگران، آسیب های تاریخی را در بر دارد تا جایی که خطای یک بازیگر، اثرات منفی بر همگان خواهد داشت. آسیب پذیری، پدیده ای جهانی و فراگیر شده است.
در این گذر حساس در تاریخ مناسبات جهانی، عصر بازی های با حاصل جمع صفر پایان یافته است؛ولی هنوز معدودی از بازیگران روش ها و ابزارهای کهنه شده، و عمیقاً ناکارآ را بکار می گیرند تا برتری و سلطه پیشین خود را حفظ کنند. نظامی گری و استفاده از ابزارهای نظامی و خشن برای انقیاد دیگران، نمونه ناکارآمدی از تداوم کنش های کهنه در شرایط نوین است.
اقدامات زورمدارانه اقتصادی و نظامی برای حفظ و تداوم سلطه و برتری گذشته، با مجموعه ای از قالب های مفهومی همراه شده که همگی ضد صلح، ضد امنیت، ضد کرامت انسانی و ضد آرمان های بشری می باشند. از جمله این قالب های مفهومی، یکسان سازی جوامع و تعمیم ارزش های غربی بعنوان ارزش های جهانی است. قالب دیگر، حفظ فرهنگ جنگ سرد و تقسیم دو اردوگاهی جهان به "مای برتر "و "دیگراندون تر" می باشد. قالب دیگر مفهومی، ایجاد ترس و تهدید، از برآمدن بازیگران نوظهور در جامعه جهانی است.
در چنین فضائی، خشونت های دولتی و غیردولتی، مذهبی و فرقه ای و حتی نژادی افزایش یافته و هیچ تضمینی وجود ندارد که دوران آرامش بین قدرت های بزرگ نیز در دام گفتمان ها، رفتارها و کردارهای خشن گرفتار نیاید. ئاثرات فاجعه بار روایت های افراطی و خشن را نباید دست کم گرفت.
در این میان،خشونتِ راهبردی که در تلاش برای حذف بازیگران منطقه ای از فضای عمل طبیعی آنها، سیاست های موسوم به مهار، تغییر نظام های سیاسی از بیرون مرزها ، و تلاش برای بر هم زدن حدود و ثغور سیاسی متبلور می شود،بسیار خطرناک و تنش آفرین است.
در گفتمان متعارف سیاسی بینالمللی، یک مرکز متمدّن با حاشیه های غیرمتمدن به تصویر در آمده است. در این تصویر نسبتِ کانون قدرت جهانی و حاشیه ها، نسبتی آمرانه قلمداد شده است. گفتمان مرکزگرایی شمال و حاشیهگرایی جنوب سبب استقرار نوعی نظم تکگویی و مونولوگ در سطح روابط بینالمللی شده است. ایجاد مرزهای نادرست هویتی و بیگانه ستیزیهای خشن رایج نتیجة قهری این گفتمان است.گفتمان های تبلیغاتی و بی اساس دین ستیزانه، اسلام هراسانه، شیعه هراسانه و ایران هراسانه به واقع تهدیدی جدی علیه ثبات جهانی و امنیت انسانی است.
این گفتمان تبلیغاتی، با طرح و القای تهدیدات فرضی و خیالی شکل خطرناکی به خود گرفته است. یکی از این تهدیدات خیالی، خطر موهوم ایران است. به بهانه این تهدید موهوم، چه اقدامات ناهنجار و چه جنایت ها در سه دهه گذشته صورت نگرفته است؟ تسلیح صدام حسین به سلاح های شیمیایی و حمایت طالبان تنها نمونه ای از این جنایت هاست. صریحاً و با قاطعیت تمام و با استناد به مدارک و شواهد متقن اعلام می دارم که آنهائی که دم از تهدید ایران می زنند، یا خود تهدید علیه صلح و امنیت بین المللی اند یا به تهدید دامن می زنند. ایران نه فقط تهدید نیست، بلکه در آرمان و عمل، پیوسته منادی صلحِ عادلانه و امنیت همه جانبه بوده است.
آقای رئیس ؛خانم ها؛آقایان
درکمتر نقطه ای از جهان، خشونت مانند غرب آسیا و شمال آفریقا خانمان سوز بوده است. مداخله نظامی در افغانستان، جنگ تحمیلی صدام حسین علیه ایران، اشغال کویت، مداخله نظامی علیه عراق و رفتار خشن سرکوبگرانه علیه مردم فلسطین، ترور شخصیت های سیاسی و مردم عادی در ایران و بمب گذاری در کشورهای منطقه نظیر عراق ، افغانستان و لبنان نمونه هایی از خشونت در سه دهه گذشته در این منطقه اند.
آنچه بر مردم مظلوم فلسطین می رود، چیزی جز یک خشونت ساختاری نیست. سرزمین فلسطین در اشغال است. حقوق اولیه فلسطینیان به طور فاجعه باری نقض می شود و آنها از بازگشت به خانه، محل تولد و دسترسی به سرزمین مادری محرومند. جنایاتی که بر مردم بی گناه فلسطین می رود، خشونت نهادینه ای را به نمایش می گذارد که برای توصیف آن، آپارتاید مفهوم و واژه کم وزنی بنظر می آید.
فاجعه انسانی در سوریه نمونه دردناکی از گسترش فاجعه آمیز خشونت و افراط در منطقه ماست. از ابتدای بحران و از زمانی که برخی از بازیگران منطقه ای و بین المللی با سرازیر کردن منابع تسلیحاتی و اطلاعاتی و تقویت گروه های افراطی سعی در نظامی کردن این بحران داشتند، ما تأکید کردیم که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد. نمی توان اهداف استراتژیک و توسعه طلبانه و بهم ریختن توازن و تعادل های منطقه ای را با پنهان شدن پشت کلمات بشردوستانه، تحقق بخشید. هدف مشترک جامعه بین المللی باید خاتمه سریع به کشتار مردم بی گناه باشد. ما ضمن محکوم کردن هرگونه استفاده از سلاح های شیمیایی، از پذیرش کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی توسط سوریه استقبال می کنیم و بر این باوریم که دستیابی گروه های افراطی و تروریست به این سلاح ها بزرگترین خطر فراروی منطقه است که باید مدنظر قرار گیرد. همزمان استفاده غیر قانونی و غیرکارآمد از تهدید یا استفاده از زور ، تنها به گسترش خشونت و بحران در منطقه دامن خواهد زد.
تروریزم و کشتن انسان های بی گناه، اوج افراط و خشونت است. تروریزم، بلائی خشن، فراگیر و فرامرزی است. اما خشونت ها و افراط هائی که تحت عنوان مبارزه با تروریزم و از جمله استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه مردم بی گناه صورت می گیرد نیز محکوم است. در اینجا باید از ترور دانشمندان هسته ای ایران توسط جنایتکاران نیز سخن بگویم. آنها به چه جرمی ترور شدند؟ سوالی که از ملل متحد و شورای امنیت باید پرسید این است که آیا ترورکنندگان محکوم شدند؟
تحریم های غیر عادلانه،به عنوان جلوه دیگری از خشونت،ذاتاًضد صلح و ضد بشری هستند که برخلاف تبلیغات تحریم گران، دولت ها و نخبگان سیاسی را هدف قرار نمی دهند، بلکه بیش از همه مردمان عادی را قربانی دعواهای سیاسی خود می کنند. میلیون ها عراقی را فراموش نکنیم که در اثر تحریم هائی که با زرورق های حقوقی در نهادهای بین المللی پیچیده شده بودند، آسیب دیدند؛ جان باختند؛و هنوز عده قابل توجهی از آنها سرتاسر زندگی را باید زجر بکشند.این تحریم ها خشونت آمیزند. هوشمند و غیر هوشمند ویک جانبه و چند جانبه ندارند. این تحریم ها ناقض حقوق مسلم بشری، من جمله حق صلح، حق توسعه، حق دسترسی به بهداشت، حق آموزش و فراتر از همه حق حیات می باشند. نتیجه تحریم ها ، علیرغم هرگونه لفاظی و بازی با واژه ها، همان آتش افروزی و جنگ طلبی و نابودی انسان هاست. این آتش فقط دامن قربانیان تحریم را نمی گیرد، بلکه به اقتصاد وزندگی مردمِ جوامع تحریم کننده نیز، لطمه وارد می کند.
آقای رئیس، خانم ها و آقایان
خشونت و افراط امروز نه تنها ابعاد مادّی، بلکه ابعاد معنوی زندگی انسان و جامعة امروز را در بر گرفته است. خشونت و افراط جایی برای مدارا و تفاهم که لازمة زندگی انسان و جامعة مدرن است نمیگذارد. نابردباری مسئلة امروز جهان ماست، باید بردباری را در پرتو اندیشه های دینی، رویکردهای فرهنگی و رهیافتهای سیاسی تقویت کرد. جامعه انسانی را باید از مرحلة بردباری منفی به مرحلة تعاون مشترک ارتقا داد. دیگران را نباید فقط تحمّل کرد بلکه باید با دیگران کار کرد.
مردم جهان از جنگ، خشونت و افراط خسته اند و این فرصتی بی نظیر است. آنها امید به تغییر وضعیت کنونی دارند. جمهوری اسلامی ایران باور دارد که با ترکیب هوشمندانه ای از امید و اعتدال می توان همه چالش ها را مدیریت کرد. جنگ افروزانمی خواهند امیدها را بخشکانند. در حالی که امید به تغییر مثبت، مفهومی فطری، دینی، فراگیر و جهانی است.
زیربنای امید، باور به اراده عمومی مردم جهان برای مبارزه با خشونت و افراط، تغییر پذیری، مخالفت با ساختارهای تحمیلی، بها دادن به گزینش و عمل مسئولانه انسانی است. امید، بی تردید یکی از بزرگترین نعمت های خداوند مهربان به همه انسان هاست. اعتدال نیز به معنای حرکت خردمندانه، هوشمندانه، زمان مند و مکان مند در تلفیق آرمان های والا، گزینش راهبردهای اثرگذار و در نظر گرفتن واقعیت هاست.
مردم ایران در انتخابات اخیر درحرکتی هوشمندانه به گفتمان امید و تدبیر و اعتدال رای دادند.ترکیب امید و تدبیر و اعتدال در سیاست خارجی ما به آن معناست که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای نسبت به امنیت منطقه و جهان، مسئولانه برخورد می کند و آمادگی همکاری چند جانبه و همه جانبه با سایر بازیگران مسئول در این عرصه ها است. ما از صلح مبتنی بر دموکراسی و صندوق رأی در همه جای جهان منجمله در سوریه و بحرین و دیگر کشورهای منطقه دفاع میکنیم و معتقدیم راههای خشونتآمیز برای بحرانهای جهانی وجود ندارد و تنها به کمک خرد انسانی و با تعامل و اعتدال میتوان بر واقعیتهای تلخ جامعه بشری غلبه کرد. لذا تضمین صلح و دموکراسی، و تأمین منافع مشروع همه کشورها در جهان، و از جمله در منطقه خاورمیانه، با نظامیگری محقق نمی شود.
ایران بدنبال راه حل مسایل و نه تولید مشکلات است. هیچ پرونده و موضوعی نیست که با امید و اعتدال، با احترام متقابل، و با نفی خشونت و افراط قابل حل نباشد. اجازه دهید به پرونده هسته ای ایران اشاره کنم. پذیرش حق طبیعی، قانونی و مسلم ایران، بفرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ساده ترین راه حل این موضوع است. این یک شعار سیاسی نیست. بلکه بر اساس شناخت عمیق وضعیت فن آوری در ایران، شرایط بین المللی و پایان بازی های با حاصل جمع صفر و ضرورت یافتن اهداف و منافع مشترک برای رسیدن به تفاهم و امنیت مشترک است. به عبارت دیگر، ایران و دیگر کنشگران باید دو هدف مشترک را به عنوان دو قسمت غیرقابل تفکیک راه حل سیاسی پرونده هسته ای ایران دنبال نمایند.
1- برنامه هسته ای ایران - و همه کشورهای دیگر -- می باید تنها در جهت اهداف صلح آمیز باشد. من اینجا به صراحت اعلام می کنم که این هدف،صرف نظر از مواضع دیگر بازیگران، هدف جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود. سلاح هسته ای و کشتار جمعی هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی ایران نداشته و با باورهای بنیادین مذهبی و اخلاقی ما در تعارض است. منافع ملی ما ایجاب می کند که هر گونه نگرانی منطقی پیرامون برنامه هسته ای ایران را مرتفع نماییم.
2- هدف دوم یعنی پذیرش اعمال حق غنی سازی و سایر حقوق هسته ای در خاک ایران تنها راه تامین هدف اول است. دانش هسته ای در ایران بومی شده و فن آوری هسته ای منجمله غنی سازی به مرحله تولید انبوه رسیده است. لذا تصور اینکه با مانع شدن ازبرنامه هسته ای ایران از طریق اعمال فشارهای غیرقانونی می‌توان صلح آمیز بودن چنین برنامه ای را تضمین کرد موهوم و به غایت غیر واقع بینانه است.
لذا جمهوری اسلامی ایران ضمن پافشاری بر اعمال حقوق خود و ضرورت احترام و همکاری بین المللی در اعمال این حقوق، آماده گفتگوهای بدون تأخیر برای اعتمادسازی متقابل ورفع دوسویه ابهامات از طریق شفافیت کامل می باشد.
ایران به دنبال تعامل سازنده بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک با دیگر کشورهاست و در این چارچوب در پی افزایش تنش با ایالات متحده نیز،نیست. من سخنان امروز پرزیدنت اوباما را با دقت دنبال کردم ؛ در صورت عزم سیاسی رهبران آمریکا و خودداری از دنبال کردن منافع گروه های فشار جنگ طلب، می توان به چارچوبی برای مدیریت اختلافات رسید. در این چارچوب موضع برابر، احترام متقابل و اصول مسلم شناخته شده بین المللی باید مبنا باشد.البته در این زمینه انتظار ما از واشنگتن شنیدن صدای واحد است.
آقای رئیس، خانم ها و آقایان
در این سالها، یک صدای مسلط پیاپی شنیده شده است که "گزینه جنگ روی میز است" ، اما امروز بگذارید در برابر این سخن ناکارآمد وغیرقانونی بگویم "صلح در دسترس است." پس به نام جمهوری اسلامی ایران در گام نخست پیشنهاد میکنم طرح "جهان علیه خشونت و افراطیگری" در دستور کار سازمان ملل متحد قرار گیرد و همه دولتها و سازمانهای بین المللی و نهاد مدنی تلاشهای جدیدی را برای سوق دادن جهان به این سو سامان دهند. باید به جای گزینة ناکارآمد "ائتلاف برای جنگ" در مناطق مختلف جهان به "ائتلاف برای صلح پایدار" در سراسر جهان اندیشید. امروز جمهوری اسلامی ایران شما و همه جامعة جهانی را به برداشتن گامی فراپیش می‌خواند؛ دعوتِ "جهان علیه خشونت و افراطی‌گری"ما باید بپذیریم وبتوانیم در اینجا افقی را بگشاییم که درآن به جای جنگ صلح،به جای خشونت مدارا، به جای خونریزی پیشرفت،به جای تبعیض عدالت،به جای فقربرخورداری وبه جای استبدادآزادی درسراسرجهان بهتردیده شود.به گفته فردوسی، شاعر بلند آوازه ایران؛
بکوشید نیکی به کارآورید     چو دیدید سرما، بهار آورید
علیرغم همه مشکلات، من عمیقاً به آینده امیدوارم. با همبستگی جهانی علیه خشونت و افراط، تردیدی ندارم که آینده روشن است. اعتدال، آینده جهان را درخشان خواهد کرد. امید من، علاوه بر تجارب شخصی و ملی، از این باور مشترک همه ادیان آسمانی نشأت می گیرد که جهان را سرانجامی نیکوست و روشن که : «و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون».
آقای رییس متشکرم

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 171
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    یعنی وقتی دیدم رییس جمهورم این طور با صلابت و منطقی سخنان خودشو ایراد کرد لذت بردم از اینکه مثله سال های پیش نصف جمعیت حاضر در سالن مراسم رو ترک نمیکردند لذت بردم خلاصه امشب از ایرانی بودن خودم لذت بردم
    • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      3 3
      بعضی دوستان تند رو انتظار داشتن بره بیفته به دست و پای امریکا و به زور دست بده بهش و بد خواهش و التماس بکنه که تحریم ها رو بردارن. دوران افراط گذشته اقایون و خانمها. دوران اعتدال است.
    • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      26 12
      البته بخش اول سخنرانیش رو میگن احمدی نژاد براش نوشته بوده!
  • بی نام IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    18 5
    روحانی مچکریم
  • بی نام IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    واقعا لذت بردم دکتر مچکریم به این میگن صحبت دیپلماتیک نه از موضعت اومدی پایین نه امتیاز اضافه ای بهشون دادی به این میگن اعتدال
  • بی نام A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    110 8
    زنده باد صلح زنده باد ايران زنده باد دكتر روحاني
  • بهی IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    12 6
    زیاد ذوق زده نشدم
  • احمد A1 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    9 4
    خیلی خوب و باوقار صحبت کردند و متن صحبت هاشون فوق العاده سنجیده تهیه شده بود.
  • بی نام A1 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    15 5
    جناب روحانی فقط دو بار از امریکا نام برد و یکبار از واشنگتن. عجب انتظاری داشتیم و چه شد!
  • lمهدی IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    12 13
    بازم یکی به نعل یکی میخ بازم هیچی بازم هیچی ولی بازم دمه اوباما گرم حداقل شفاف صحبت کرد. روحانی ما داشت انشا میگفت
  • حمیدرضا A1 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    89 83
    توقع داشتیم آقای روحانی حرفهای جدید برای گفتن داشته باشه و انقدر حرف هایی رو که در این 8 سال شنیدیم تکرار نکنه، این سخنرانی خیلی ملاحظه کارانه بود. تقریبا تمام این حرف ها رو قبل از این از رییس جمهور قبلی هم شنیده بودیم.
  • بی نام IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    88 23
    واااای واااای من به روحانی رای ندادم ولی اگه زمان به عقب بر میگشت حتما بهش رای می دادم انصافا هیچکدومشون نمی تونست به این خوبی حرف بزنه
  • ج.ر A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    آقای روحانی باید ازاین فرصت استفاده بهتری میبردی.
  • بی نام A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    67 27
    عالی بود، واقعا سیاستمدارانه سخنرانی کرد
  • علی A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    فکرمیکنم خیلی با محتاطانه وفلسفی .فکرمیکنم که مابایدحالا حالاهامنتظر بهترشدن اوضاع کشور بمونیم.بیشترتدبیر معلوم بود در سخنانش تا امید!
  • بهروز IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    3 1
    چه عرقی کرد!! خسته نباشی ... این دفعه واقعا مچکرییییم
  • آرش DE ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    4 3
    اين اولين بار هست که من به عنوان نفر اول کامنت مي زارم و من اين موفقيتم را مديون پدر و مادرم هستم که همواره مرا در اين راه پر پيچ و خم همياري کردند در اين جا لازم است از معلم اول راهنمايي که به من اميد داد که بلاخره يه روز هم تو نفر اول کامنت مي زاري تشکر کنم و اين افتخار جهاني را به تمامي هموطنان عزيزم که هميشه در پشت من بودن و به من اميد دادن تقديم کنم . روحــــــــــــــــــــــــــانی دمت گرم ترکوندی به مولا
  • خسرو A1 ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    66 35
    درود بر روحانی ، از سخنرانی اش حسابی لذت بردم.
  • امیر IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    44 11
    ما که رفتیم امریکا.... تیم ملی بمونه آسیا
  • بی نام A1 ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    سر کارمون گذاشت. یه پا احمدی نژاد بود
    • سارا1 A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      1 4
      متاسفانه منم همین حس رو دارم بسیار محافظه کارانه بود این انتظار رو نداشتیم
  • صادق IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    50 11
    با متانت . منطقی . لحن ارام و مودبانه .... "صلح در دسترس است." عالی بود ...
  • بی نام IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    28 33
    اعتدال به معنای واقعیه کلمه
  • ali IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    39 22
    با وجود اینکه انتخابات بهت رای نداده بودم ولی خیلی عالی بودی فراتر از حد انتظار ظاهر شدی در کل روحانی مچکریم!!
  • علی US ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    69 17
    توقع من از سخنرانی اقای روحانی خیلی بیشتر از این حرفا بود. احساس خوبی ندارم. فکر میکنم..... بگذریم! یه مقدار ناراحت هم هستم.
    • مهسا A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      2 0
      دقيقا!!!با اينكه از آقاي احمدي نژاد بهتر بودن اما از ايشون بيشتر انتظار ميرفت
  • فاضل A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    حرفاشون عالی بود کلمه هاش خیلی سخت بود بیچاره مترجم!!!!
    • بی نام IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      47 0
      ترجمه رو وزارت خارجه میده به مترجم ها و اونا از رو میخونن
    • مهدی A1 ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      29 3
      دقیقا . منم همش تو این فکر بودم چجوری این کلمه ها رو میخواد ترجمه کنه
    • بی نام A1 ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      کلا سخنرانیش خیلی ساختاری و پیچیده بود بیشتر برای سیاستمداران و تحلیل گر ها حرف زد. بر عکس احمدی نژاد که مخاطبش سبزی فروش توی قاهره بود!
    • بی نام IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      23 0
      متن سخنرانی قبلا ترجمه و در اختیار مترجم قرار گرفته بود . اگه دقت میکردی می دیدی بعضی جاها جلوتر بود :دی
    • ام.جی A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      20 3
      دوست عزیزم پیش از سخنرانیش اینا ترجمه شده:-)
    • بدیع الزمان A1 ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      30 79
      کلیشه ای سرد و ناامید کننده بود .....بعد از 6 ماه که آمریکا افکار عمومی را اقنا کرد که به ایران به حد کافی فرصت داده رویکرد خصمانه خود را پیش از پیش جلو میبرد ..آمریکا ! مرگ بر نیرنگ تو....
    • بدیع الزمان A1 ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      اتفاقا سرد کلیشه ای و ناامید کننده بود .....
    • بی نام A1 ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      19 12
      درسته آقای فاضل حرفاشون خیلی عالی بود
    • بدیع المکان! A1 ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      45 21
      آقای {بدیع الزمان} شما ایرانی هستی؟ بعید میدونم
    • بی نام EU ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      10 0
      بیچاره مترجم ؟ مترجم از روی کاغذ میخوند متن ترجمه شده رو قبلا داده بودن بهش
    • بی نام A1 ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      ترجمه سخنان به مترجمها داده شده بود.ضمنا روحانی به نظرم فرصت رو از دست دداد و بیچاره اوباما چقدر حرفای جالبی زد ولی ما فرصت رو از دستددادیم دیگه امریکا چی باید میگفت که نگفت. صحبتها خیلی جالب نبود اخرش یه کم بهتر شد ولی جنگی به دل نززد
    • sina beskut A1 ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      67 13
      آخه کلیداشو نبرده بود .... !
    • احسان A1 ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      تقریبا حرف های احمدی نژاد با ادبیات جدیدومحترمانه وضع موجود کشور اراده بیشتر می طلبه
    • بی نام IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      149 8
      اوباما رک صریح واضح و شفاف حرف هاش رو زد با نرمش فوق العاده ای که هیچ ایرانی انتظارش رو نداشت، در عوض آقای روحانی کلمه به کلمه حرفاش رو تو لــفــافــه پیچـونده بود محافظه کارانه و محتاط ، نرمشی هم که ندیدیم.... اصولا از لفافه در بیاریم همـون حرفای احمدی نژاد بود، نفهمیدم چـرا تحــریم عــراق مهمــتر از 30 سال تـحــریم مردم ایـران بود؟؟؟
    • بی نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      5 4
      خیلی تعجب کردم، فکر می کردم روحانی هم چراغ سبز رو به کدخدا نشون می ده، فرصت خیلی خوبی بود که از دست رفت
    • ایرانی A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      47 41
      آخه چرا اینجوری برداشت کردید .اگه روحانی غیر از این و خیلی احساسی و با ذوق زدگی نسبت به سخنرانی اوبا حرف میزد آمریکا چه فکری میکرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟روحانی جا برای هر شرایط پیشبینی نشده ای گذاشت .در نظر داشته باشید که ما با باهوشترین حیله گر دنیا طرفیم و میدونه که از طرف مقابلش چطوری در جهت منافع ملتش سو استفاده کنه .روحانی باید با قدرت وبدون باج خواهی حقمونو بگیره.....................................
    • بی نام IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      27 29
      به نظرم واقعا زیبا بود. یادش بخیر آن کسی که سخن از «گفتگوی تمدن ها» نمود. امروز سخنهای زیباتری می شونیم: «گزینه صلح روی میز است» «جهان علیه خشونت و افراطی گری» واقعا زیبا بود. ** یادمان باشد، نشست عمومی سازمان ملل جلسه دادرسی نیست که همدیگر را محکوم کنیم. جلسه همفکری و تبادل نظر است. به نظر من اتفاقا اوباما بسیار ضعیف و پرتنش صحبت کرد.
    • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      2 0
      سخت تر از ترجمه قطع نامه دون که نبود!!!!!
  • سید IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    از نتایج سحر باش تا دولت امید وتدبیر بدمد
  • سیاوش IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    اگه اخرش رو نمیگفت کم کم سکته میکردم.جون عزیزت درستش کن برگرد
  • بی نام IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    به اين ميگن رييس جمهور ... اينبار از مردم ايران مچكرم بااين رايي كه دادن :)))))))))))
    • بی نام IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      39 17
      منظورت چیه؟ فکر می کنی باید می رفت ایران رو خوار ذلیل می کرد اتفاقا در عین اقتدار پیام صلح را در سخنرانی داشت.باید بگیم روحانی مچکریم.
  • سام A1 ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    23 5
    روحانی خیلی دوستت داریم ولی فکر میکردم حرف جدیدی بگی همه اینارو قبلا شنیده بودیم با این حال خوشحالمون کردی حرفای آخرت خیلی خوب بود دوستت داریم
    • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      6 1
      بازهم امریکا برنده شد..وما هنوز اندرخم یک کوچه ایم...
  • سعيد AE ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    26 5
    عالي بود از اينكه به كشوري حمله نكرد و كشوري از كره زمين نخواست محو كنه ...همه نشستن تا اخرش و كسي هم جلسه ترك نكرد.تشويق هم كردن
  • بی نام A1 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    22 7
    خوب نبود بهتر بود از دید بازتری سخن میگفت
  • محمود IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    6 4
    باورم نمیشه ! دارم خواب می بینم ! بعد از این همه سال یعنی میشه 2 تا رئیس جمهور ایران و آمریکا رو کنار هم ببینم ؟ وای اگه بشه چی میشه .... روحانی مچکریم (با اینکه اول سخنرانیش داشتم ناامید می شدم بس از کشور های دیگه صحبت کرد ، جالبه موندم چرا این قدر رئیس جمهور های ما به کشور های دیگه علاقه مند هستن و صحبت می کنن تا مردم عزیز و خوب خودمون ! بازم روحانی مچکریم ...)
    • محمد IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      0 2
      از رابطه با آمریکا ذوق زده شده ای؟ رابطه باید منطقی باشد و نه احساسی. به نظر من اگر کشوری مصالح و منافع ما را رعایت نکند لزومی ندارد که برای دست دادن رئیس جمهورش، این قدر بخواهیم ذوق زده بشیم. متاسفانه افراط و تفریط در بین ما ایرانی ها انگار ذاتی است/
  • بی نام DE ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    10 12
    روحانی بد جور مچکریم
  • رضا IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    16 8
    ممنون ازسخنرانی خوب رئیس جمهور عاقلانه /مدبرانه/و بدون ضعف
  • بی نام A1 ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    6 22
    آمریکا ی نامرد در حد سفیر بود ولی مادر حد وزیر...
  • ایران A1 ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    22 9
    مشخص بود که دکتر روحانی خیلی سیاست مدار تر از این حرفاست که بخواد احساسی عمل کنه. واقعا زیبا و سنجیده سخن گفتند. نرمش قهرمانانه رو دقیقا میشه گقت همین بود. جوری صحبت کرد که نه رهبری و نظام ناراحت بشن، نه مردم ایران و دنیا. نه آمریکا نه خلاصه هیچکس این وسط ناراحت نشه به جز اسرائیل ( والبته شاید تو ایران هم یه سری ها ناراحت بشن، باید سرمقاله های فردا صبح رو خوند)
  • حمید رضا علیجانی IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    13 3
    عالی بود هر چند قسمت اولش خیلی سخت بود اما بقیه اش بخصوص راجع به تحریم ها و رابطه با امریکا و انرژی هسته ای رو دوست داشتم
  • ارموند IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    19 2
    جرا اینجور شد
  • بی نام IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    10 6
    اول قهرمانانه، بعد نرمش! در مجموع بد نبود
  • سجاد مقدم IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    7 5
    دولت دانشمندم را آروز بود ............. دولت دانشمندم و رئیس جمهور دانشمندم. آری به صلح و نه به خشونت
  • صدیق EU ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    14 3
    در این سالها، یک صدای مسلط پیاپی شنیده شده است که "گزینه جنگ روی میز است" ، اما امروز بگذارید در برابر این سخن ناکارآمد وغیرقانونی بگویم "صلح در دسترس است."
  • روح الله RS ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    12 4
    خوشحالم که ریشه ها خشک نشدند و ساقه های سبز گلهای ارغوانی دادند
  • بی نام A1 ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    15 1
    روخوانی قشنگی بود :) راستی پارازیتام خیلی خوبه شبکه های خودشونم زدن :))))))))))))))))))
  • پیمان IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    23 2
    اولش افتضاح بود ولی اواخر سخنرانیش خوب بود ولی از روحانی بیشتر انتظار می رفت امیدواریم دستاوردش مثبت باشه
  • سمیه279 IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    23 2
    اولاش که زیاد خوب نبود باز اخرش بهتر شد ولی فکر نکنم وضعیت ما بدبخت بیچاره ها بهتر بشه
  • پیمان IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    23 4
    اولش افتضاح بود ولی اواخر سخنرانیش خوب بود ولی از روحانی بیشتر انتظار می رفت امیدواریم دستاوردش مثبت باشه
  • محمد US ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    28 3
    یعنی اگه وسط صحبتش برق میرفت صبح جنگ شده بود؛ بازم اون آخرش حرف دلشو زد
    • فرشته A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      4 0
      واي خيلي باحال بود. كل خانواده ما رو خندونديد. ممنون :)
  • رضا ایرانی IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    29 5
    متاسفانه خیلی چنگی به دل نزد
  • سعید IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    18 3
    اقای روحانی شما انتظارات را براورده نکردید مادر لحن صحبت ها ی شما تغییر می بینیم اما در سیاست ها خیر این فرصت طلای راما از دست دادیم البته تا این جا وقتی که دو ریس جمهور میانه رو چه در تهران چه در واشنگتن بودند ما باید بهترین استفاده را میکردیم
  • بی نام IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    27 5
    ما که نرمش قهرمانانه ای ندیدیم در صحبتهای ایشون. فکر کنم اوباما قهرمانانه تر نرمش نشون داد تو حرفاش
  • بی نام EU ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    12 4
    مرسی دکتر....به خصوص به خاطر ده دقیقه آخر سخنرانی که مشخص بود به نطر خود شما نزدیک تره
  • درود بر اون شرفت روحانی GB ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    6 22
    آنچه بر مردم مظلوم فلسطین می رود، چیزی جز یک خشونت ساختاری نیست. سرزمین فلسطین در اشغال است. حقوق اولیه فلسطینیان به طور فاجعه باری نقض می شود و آنها از بازگشت به خانه، محل تولد و دسترسی به سرزمین مادری محرومند. جنایاتی که بر مردم بی گناه فلسطین می رود، خشونت نهادینه ای را به نمایش می گذارد که برای توصیف آن، آپارتاید مفهوم و واژه کم وزنی بنظر می آید.
    • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      3 0
      دقيقا با اين قسمت از سخنرانيش مخالفم،سخنراني تو سازمان ملل يه فرصت طلاييه كه راجع به كشور خودمون صحبت كنيم نه كشوري كه هزاران كيلومتر دورتر از ما مردمش در سواحل قليون ميكشن و ميرقصن و حال ميكنن...آيا فلسطين يكي از استانهاي ايرانه؟ما چه منافع مشتركي باهاشون داريم؟كي و كجا به دردمون ميخورن؟تورو خدا يكي منو از اين جهل دربياره.
  • آرمین اصغریان IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    15 3
    آقای روحانی می تونستن با دفاع از سیاست های خود حتی خیلی بهتر پیام ملت را بِدن و صحبت کنن
  • علی A1 ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    به نظر من خوب بود و امیدوارانه بود . در قسمت اول یکمی منتقدانه بود و در قسمت دوم هم کاملا" معتدل و صلح جویانه بود
  • سونیک A1 ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    12 7
    حرفهای روحانی رو مقایسه کنید با حرفهای 7 ساله رئیس جمهور سابق!!!!
  • بی نام NL ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    18 23
    مرســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی حســــــن (به افتخارش لایک کنید لطفا)
  • بی نام IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    35 3
    اوباما مسالمت جویانه تر از روحانی صحبت کرد
  • ام.جی A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    21 17
    مردم توقع دارن روحانی بباد از آمریکا خواهش و التماس کنه!! بابا خوب صحبت کرد، خیلی سیاستمداره!!! یعنی اصلن از سمت ضعیف تر وارد نشد
    • بی نام IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      1 0
      اگه این سیاسته من یکی نمیخوام سیاستمدارانه حرف بزنه!!!! سمت ضعیف ماییم که 30 ساله تحریم رو شونه هامونه آخ نگفتیم! بسه دیگه
  • آرمان A1 ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    1 1
    برای اولین بار بعد از شنیدن سخنان رییس جمهور به ایرانی بودنم افتخار کردم.روحانی ممنونم
  • امیر IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    1 1
    انشالا دیدار رییس جمهور اوباما و جناب روحانی هم شکل بگیره و سخنان سازنده بین دو طرف رد و بدل بشه و کمک کنند به کم شدن تحریم ها علیه ایران و بهبود وضیعت اقتصادی منتشر کنید خبر آنلاین عزیز
  • سید محمود جمشیدی IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    ایشون بسیار خوب صحبت کردند و به نظر من نمره خوبی میگیرند.البته اگر در مورد تحریم های اقتصادی صحبت نمی کردند بهتر بود، زیرا راه بی اثر کردن تحریم ها تلاش در مسیر خود کفایی است نه محتاج ماندن به غرب.همچنین ممکن است دشمنان از این سخن ریاست جمهور سواستفاده کند همین طور که این همه اصرار برای رودرو شدن آقای روحانی با اوباما صرفا برای تامین خوراک بنگاه های خبری است.به نظر من تلاش برای رفع تحریم ها به صورت دیپلماتیک پیگیری شود و به این صورت علنی نشود.یادمان باشد ایران مقتدر ایرانی است که به هیچ کشوری وابسته نباشد.البته نیت ریاست جمهوری خیر و در راستای حل مشکلات کشور است اما ما نباید غرور ملی خود را از دست دهیم.
    • ناشناس IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      1 0
      محمود جان متاسفانه ما سالهاست درگیر غرور ملی هستیم . ویادمان رفته که چه تاریخ چند هزار ساله را بخاطر غرور ملی از دست داده ایم.ولی آقای روحانی بهتر از هر کسی جو داخلی و خارج از ایران را می داند و هر جوری غیر از این سخنرانی هزینه های داخلی هم برای ما و هم برای غرب داشت.
    • بی نام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      1 0
      آقا شمام داري حرفهاي احمدي نژاد رو تكرار ميكني كه ميگفت قطعنامه ها كاغذ پاره هستند و همينجوري 8 سال وضعيت اقتصادي روز به روز بدتر شد.همه دنيا هم مي دونن تحريم چه بلايي سر كشورها مياره .نمونش عراق.
  • بی نام A1 ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    من که نرمشی ندیدم
  • سفیر A1 ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    قشنگ مشخص بود کجا حرف دلشه و کجاشو باید از رو متن بخونه!!
    • بی نام IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      12 4
      زدی تو خال!
  • محمد A1 ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    26 3
    خدا رحم کنه نمیدونم چرا یه حسی بهم میگه خوب استفاده نکرد از فرصتی که داشت.
  • مسلم IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    روحانی خداوکیلی امیدوارمون کردی حماسه سیاسی داره کامل میشه
  • حامد IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    98 2
    1. امسال بیا و این صلحی که میگی رو به مملکت برگردون , حالا سال دیگه که رفتی از صلح جهان صحبت کن , خواهشا نه اینکه هر چی گفتن بگی چشم اما باهاشون راه بیا بلکه تموم شه این تحریما 2. تو یه شرکت خودرو سازی دارم کار میکنم , خدا شاهده از وقتی که تحریما شروع شده که هر روز شایعه تعدیل نیروست , از اینکه به اسراییل گیر ندادی ممنونم ازت ./ 3. عملکرد صدا و سیما جالب بود , هیچ شبکه ای تحلیل نداشت , بازم دمه بی بی سی گرم اگر این نظراتو مقامات میخونن تورو خدا بذارید , همونایی که میگن تحریماا کاغذ پاره است , بی اثره ...
  • بی نام A1 ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    86 9
    قسمت اول سخرانی خیلی نگـــــــران شدم .. اما هرچی به انتها نزدیک شدیم بهتر و بهتر شد ، خداروشکر ، با ارزش ترین نکته در مورد آقای روحانی ادب ایشون هست ، ایشون دین دار واقعی هستند و مانند بعضـــی به دشمنان خود فحش و توهین نمی کنند ... در جنگ صفین هنگامی که دو لشکر حق و باطل، سپاه امیرالمؤمنین علی علیه السلام و معاویه- لعنة الله علیه- در مقابل هم صف آرایی کردند، گروهی از سربازان امیرالمؤمنین علیه السلام شروع کردند به لشگر شام فحش دادن. حضرت وقتی شنید بعضی از افراد سپاهش، دشنام می دهند و ناسزا می گویند. ایشان را از این کار نهی کرد و فرمود: «من دوست نمی دارم که شما این گونه دشنام داده، مردمی بد زبان و ناسزاگوی باشید (زیرا فحش و ناسزاگویی، عمل زشت و ناپسندی است.)
  • بی نام IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    من که داشتم دق میکردم.اولش نا امید شدم ولی خب اگه بخوام کمی انصاف داشته باشم باید بگم مقتدرانه و منطقی صحبت کرد،هرچند میتونست بهترم باشه.
    • بی نام DE ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      30 3
      اوباما خیلی بهتر بود
  • بدیع المکان! A1 ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    3 8
    آقای {بدیع الزمان} شما ایرانی هستی؟ بعیدر میدونم
  • سینا A1 ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    26 3
    مانند احمدی نژاد از اهداف فلسطین دفاع کرد و در انتها و انرژی هسته ای حق مسلم ماست رو گفت و چیزی خاصی نداشت البته اگر منصفانه قضاوت کنید
  • بی نام A1 ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    53 22
    افتخار منی ایران
  • آستیران EU ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    کلاس درس سیاست برای آقایی که هشت سال عرصه سیاست را با چاله میدون اشتباه گرفته بود !
  • امین IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    28 1
    در مقایسه با حرفهای احمدی نژاد خوب بود ولی با توجه به سخنان مسالمت جویانه اوباما که در مقابل تندروهای آمریکا ایستاد نا امید کننده بود
  • محمد كرمان IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    12 11
    كاش زودتر تحريم ها برداشته شود ..افرين به اين ريس جمهور .خوشبينم همچي درست ميشه
  • بی نام A1 ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    2 1
    چيز خاصي نگفت. همون حرف هاي احمدي نژاد با لحن قشنگ تر
  • دریا IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    5 9
    سخنرانی ایشون بسیار دقیق و درست بود و البته مقتدرانه.دوستانی که میگن سازش نکرد باید بدونن که سازش به معنای التماس و زیر پای آمریکا افتادن نیست.سازش یعنی با حفظ اقتدار ملی یک قدم ما جلو بذاریم و یه قدم اونا.همون طوری هم شد
  • بی نام IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 1
    هیچ چیز خاصی وجو نداشت و همش حرفای تکراری و بی نتیجه. سیکل سخنرانی های بی نتیجه ادامه داره ظاهرا!
  • مینو IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    4 1
    روحانی راضیم ازت
  • مجتبی A1 ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    1 1
    نمی دونیم خوشحال باشیم یا ناراحت!! البته انقدر توقعات بالا بود که حالا که اینجوری شد کمی دلسرد شدم... اول سخنرانی زدم تو سرم!!
  • بی نام A1 ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    46 21
    کدوم چهره جدید از ایران معرفی کردن ؟؟!!!. واقعا کامل قطع امید کردم از روحانی .
  • ذاکری A1 ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    13 8
    انبظار تعضی ها این بود که اول بسم الله بگه اقای اوباما مخلصیم ارادت داریم والفاقا در مقابل سخنان حسین اوباما دکتر حسن روحانی خوب و جالب صحبت کرد.یک رییس جمهور که نباید چاله میدانی در سازمان ملل صحبت کنه.
  • سعید EU ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    70 8
    خیلی دلسردکننده بود . اوباما که خیلی یخیلی بیشتر نرمش کرد . به نظرم جناب آقای دکتر روحانی بیشتر به فکر راضی کردن تندروهای داخلی بود تا تلطیف اوضاع بین دو کشور ایران و ایالات متحده و در نهایت تاثیرش بر معیشت مردمی که زندگیشون تحت تاثیر تحریم ها به سختی می گذره
  • بی نام A1 ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    56 4
    چکیده مودبانه ای از همه مواضع نظام و اصولگرایان و ... حتی نود درصد حرفهای احمدی نژاد با بیان زیبا و مودبانه تر فقط ای کاش یک تعبیرساز و گفتمان ساز حرفه ای می داشت آقای روحانی...جهان علیه خشونت و افراط گری ...تعبیر زیبایی نیست...اصلا در حد گفتگوی تمدن ها نبود
  • reza A1 ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    18 26
    مرسی حسن اقاااااااااا
  • مسعود KR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    17 33
    تو مگر فصل بهاری که چنین معتدلی؟!!
    • بی نام IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      11 20
      فوق العاده زیبا گفتی
  • بی نام IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    16 48
    روحانی مچکریو
  • محمد A1 ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    21 26
    بنده طرفدار سرسخت جلیلی بودم و به نظرم رییس جمهورمون بسیار عالی صحبت کرده
  • بی نام IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    17 2
    من نشنیدم اگه در سازمان ملل براش دست نزدند و تشویق نکرده اند یعنی حرفاش تازگی نداشته و تکرار مکررات بوده
    • علیرضا A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      1 1
      اما شدید تشویق شد
  • اهوازیم US ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    35 7
    زنده باد صلح
  • عباس IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    7 22
    سخنان رییس جمهور درمورد صلح پایدار جهانی بسیار ارزنده بو دوهمچنین حق انرژی هسته ای برای مصارف صنعتی وصلح پایدارجهانی
  • بهداد A1 ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    55 10
    فکرکنم برگه احمدی نژاد رو اشتباهی جای برگه خودش برده بود
    • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      0 1
      چرا به ایشون مثبت میدین ؟؟؟؟ آقای روحانی نرم و با اعتدال حرف زدن ، از همه ی دنیا صلح رو خواستند ، بسیار با دیپلماسی حرف زدن ، من دلیل این مثبت ها رو نمی فهمم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ali30 A1 ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    11 21
    زنده باد روحانی به امیداینده روشن.........
  • ریز بین IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    86 8
    مانند حرفهای پارسال احمدی نزاد بود اما با یک لحن دیگه.با این کلی گویی هیچی درست نمیشه.مشکلات هنوز روی میر است.
  • محمد حسین IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    102 6
    سخنرانی پر از شعار و ناامیدکننده فقط با لحن بهتر و در مقابل سخنرانی اوباما که 25 بار نام ایران را آورد و کلی گویی نکرد و از راه حل های مشخص صحبت کرد. به نظرم سخنرانی اوباما در مجموع خیلی بهتر بود و سخنرانی روحانی نا امید کننده. کاش این رهبران میانه رو یاد می گرفتن از حداقل فرصتهای باقیمانده در مقابل تندروها استفاده کنند. در حالیکه فرصت فراهم و ذهن ها آمده بود ولی فرصت سوزی شد و دیگه معلوم نیست کی همچین فرصت مناسبی به دست بیاد. مردم دیگه تحمل این شرایط اقتصادی را ندارند در حالیکه آقایان فرصت ها را از دست می دهند.
  • بی نام A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 1
    نتیجه سخنان رییس جمهور چند روز آینده مشخص خواهد شد و اثرات مفید آن در اقتصاد و معیشت مردم پدیدار می شود . خواهشا دوستان قضاوت مغرضانه نداشته باشند و صبر پیشه کنند
  • یاوری A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    1 0
    به نظر من خوب صحبت کرد.حداقل فحش به کشور خواستی نداد.به کسی توهین نکرد.خیلی این خوبه
  • بی نام A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    عرض کرده بودم ، رئیس جمهور عزیز و محبوبم که با اون همه به به و چه چه برایت آرزوی عاقبت بخیری دارم . . . " هر کسی از ظن خود شد یار تو"
  • بی نام FR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    3 0
    دقیقا چیزاییو گفت که نتانیاهو و تندروهای ایران دوس دارن!!!!
  • بی نام A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    1 2
    روحانی متشکریم
  • بی نام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    3 1
    برای من ایرانی سخنرانیش ناامید کننده بود.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    2 1
    دلار گرون شد با حرفهای ......
  • امید IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    2 1
    آقای روحانی انتظار مردم ایران از شما بیشتر بود کاش رایشون رو محترم می شمردی و حرف دل مردم رو می زدی نه حرفای مبهم تندرو پسند رو...
  • علیرضا A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    3 1
    روحانی هنوز دوتا سخنرانی دیگه داری میتونی درسش کنی ولی دم اوباما گرم از یه امریکایی بعید بود اینقدر نرمش کنه کاش بعضی افراطیون میفهمیدن
  • sasha IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    صحبتهای سیاستمدارانه ای زد ازش ممنونم مرگ بر آمریکاو اسرائیل و انگلیس
  • بی نام IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    6 1
    سخنان روحانی تکراری و بی نتیجه و مبهم بود در صورتیکه سخنان اوباما زیبا پر امید و متفکرانه و اجرایی بود
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    2 0
    خواهش می کنم این یک سوال من رو چاپ کنید تا شاید ایشان جوابی به این سوال کهنه ما بدهند. ایشان به عنوان رئیس جمهور فلسطین سخنرانی کردند یا ایران؟ آیا آقای روحانی از وضع داخل مردم ایران و بیماران محتاج به دارو و کارگران با حقوق زیر خط مطلق فقر خبر ندارند؟!!! ایران گلستان است و دغدغه ما باید فلسطین باشد؟ در ضمن از وضع مسلمانان اویغور در چین و همچنین از وضع فارسی زبانان ازبک و همچنین از مشکلات تاجیکستان به عنوان یک کشور هم زبان و دارای فرهنگ مشترک با ایران خبر ندارند؟ تمام انرژی ایران باید صرف حمایت از کشورهای عربی خاور میانه شود؟ لطفا منتشر کن خبرآنلاین. من توهینی به کسی نکردم.
  • مرتضی A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    24 25
    سخنرانی خوبی بود با اقتدار و نرم روحانی مچکریم
  • نايب لو IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 3
    من به جناب روحاني راي نداده ام اما فرمايشات ايشان را بسيار معتدل و معقول و با زيرکي ايراني ها ديدم . خدا يارش
  • حامد A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    2 4
    روحاني مچكريييييييييييييم!
  • بی نام A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    1 0
    بابا آقاي روحاني -شيخ ديپلمات - با آمريکا يا بدون آمريکا-با اتحاديه اروپا يا بدون اتحاديه اروپا-با چين يا بدون چين -با.........يا بدون............- فقر و سنگيني تورم پدر صاحب بچه را درآورده زندگي سختي را مردم دارن ميگذرانن توره بخدا بفکر حل اقتصاد باشيد خسته شديم ديگه-شديم مرده هاي متحرک جلوي زن وبچه هرروز شرمنده ايم هروز که سرکارميريم معلوم نيست فردا بر سرکار بياييم يا باما تسويه کنند وخداحافظ کار-فکري بکنيد که نتيجه اش را مردم در کمترين زمان احساس کنند(خبر آنلاين عزيز اميدوارم اينقدر جرات داشته باشي نظرم را مطرح کني تا براي سياستمدارها مشخص بشه مردم چقدر با نظرم موافقند وحرف دل کارگرها چيه)
  • سمیه A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    2 1
    وقتی کار دست روحانی و ظریفه من یکی که خیالم راحته
  • ميثم IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    1 0
    فكر ميكنم بايد كمي بيشتر مشكلات مردم رو به ياد داشتند .
  • بهروز A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    1 1
    خلاصه حرفاى روحانى اين بود كه به اوباما گفت: بيا دوست معمولى باشيم
  • علی IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    1 0
    صحبتها کلیشه ای بود.کلی گویی مانند پارسال اما با ادبیات متفاوت(بازی با کلمات). معلومه متن را از شخص دیگری گرفته بوده مانند آقای احمدی نژاد در سال گذشته.
  • کارمند جهاد کشاورزی رضوی A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 1
    آفرین ، مرحبا به این سیاست مدار و دین دار واقعا" صحبتهای زیبایی بیان نموده اند و احساس غرور نموده ام ، اگر چه بنده به برادر دکتر سعید جلیلی رای داده ام به دیگران توصیه می نمایم نسبت به رئیس جمهور محبوب ایران دکتر حسن روحانی بد بین نباشند و همه ما وظیفه داریم برای اقتدار ایران اسلامی باید ازرئیس جمهور که مورد تائید رهبر و مردم می باشد حمایت جانانه بنمائیم تا انشاا.. به لطف پروردگار و تحت امر امام زمان (ع) و نائب برحقش رهبر فرزانه انقلاب ، ایران را به جایگاه رفیع برسانیم
  • شيما A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 1
    صحبتها بسيار عالي و سياستمدارانه بود.روحاني مچكرييم.مرگ بر اسرائيل.كساني كه به اين سخنراني اعتراض دارند يا ايراني نيستند و يا با حقوق ايراني بودن آشنا نيستندو بايد بيشتر مطالعه كنند.
  • رها IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    2 0
    ایشون خیلی خوب صحبت کردن ... فقط سوال من از هموطنان عزیز اینه که این چه حرفیه یاد گرفتید فوری واسه همه مرگ میخواهید؟؟..... حالا به فرض بگو مرگ بر آمریکا و اسرائیل اخه اونا با این حرفها میمیرن؟؟؟ بهتر نیست ادبیات رو بهتر کنیم؟؟؟ 35 سال گفتید مرگ بر همه دنیا ... کسی چیزیش شد؟؟؟ جز اینکه ایران داشت تو اون 8 ساله گذشت میمرد؟؟؟؟؟
  • سیاوش وحدتی IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    1 1
    چی بگم وا...! انتظارم بیشترازینا بود هیجانی که داشتم به حرفا ایشون گوش کنم مثه بعد دربی پایتخت دپسوردم کرد
  • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    1 0
    امید است خبرهای خوبی برسه انشا..
  • امين IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    1 0
    به خاطر داشتن همچين رئيس جمهوري به ايراني بودنم افتخار ميكنم. احسنت به دكتر روحاني و همه كساني كه از اعتدال حمايت كردند.
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 1
    به نظر من در عین اعتدال بود ، واقعا عالی بود ، نمیدونم چرا بعضی ها میگن خوب نبود !!!!!!!! من به ایشون با تموم وجود افتخار میکنم ...
  • مسعود IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    1 1
    آخیش، راحت شدیم. دیگه از میکروفون سازمان ملل نمیشنویم: "دیگه اون ممه رو لولو خورد" و اینجور چیزا!!! اوه، مرسی
  • شهریار A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 1
    درآخر حرفای دوستان باید بگم که ایران لیاقت بهترین هارو داره!باید امیدوار بود ب آینده.از حرفهای آقای روحانی میشد فهمید که امید جان دوباره ای گرفنه!ب امید سربلندی کشورمارن ایران...
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    1 2
    خبرآنلاين هيچ ميدوني شماهم تواين آشتي كنان ايران وآمريكا نقش خوبي بازي كردي اي بلا
  • حجت A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    3 1
    جانا سخن از زبان ما می گویی
  • lnhn sdhi A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    2 0
    روحانی یا احمدی نزاد و یا....فرقی نمکنه. ارزشهاشون یکیه فقط روشهاشون متفاوته ما نمیدونیم اینا نمایده ملت ایرانن یا حامیان فلسطین! دیگه وقت این شده که بگیم (من ایرانیم اما آرمانم شهادت نیست -آرمانم زندگی انسانیست بدون فقر وتبعیض و تحریم !!!!
  • میثم A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 1
    زنده باد مشی اعتدال؛ همون چیزی که توی سخنان بعضی از این دوستانی که نظر دادن نیست!
  • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    2 2
    هرچی بود بهتر از احمدنژاد حرف زد
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 2
    من که از اولش نترسیدم چون میدونم داره با سیاست میره جلو مردم توقع دارن بریم دست اوباما رو ببوسیم؟ من که افتخارکردم به رئیس جمهورمون هر چی باشه داره کارایی که خراب شده رو کم کم درست میکنه واین زمان میبره
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    2 2
    "صلح در دسترس است" ، "ائتلاف برای صلح پایدار"
  • امید IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    3 0
    حالا که چی شد مثلا یه مشت حرف وروخوانی از روی کاغذ باب تورورخدا بسکنین آمرکا با زبان خوش آماده مذاکره س شما ناز میکنین ومیگین مصلحت نیست باب مگه مصلحت چیه؟؟ همه مردم راضی هستن مصلحت بیشتر از اینه؟ معلومه از اینم آبی داغ نمیشه سلام دوباره بر تورم-برگرانی-برگرسنگی-برشرمندگی پیش خانواده ودرود بر مرگ که از این زندگی راحت شیم
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    1 8
    عالی بود اما از روحانی بهتر حرفای آقا بود که نشون داد به خاطر مردم باید نرمش داشت
  • اکبر IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    1 2
    انشاءالله نتیجه هم بده
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    1 6
    زنده با د ملت ایران که خیلی مردن و با این گرونی های سرسام آور میسازن غربی ها همیشه در پی خار کردن ملت های دگه بودن با امتیاز و خواهش و تمنا جری تر میشن . روحانی خوب حرف زد . اونا تا الان به ما ظلم کردن حالا باید کوتاه بیان و از ما معذرت خواهی کنن
  • خاطره IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    8 3
    چه خوبی بابا ازصبح تاحالا سکه55000تومان گران شد طلا5500تومان مثلا چی میشه دست دوستی دراز کنیم به آمریکا
  • فرشته A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    5 9
    روحــــــــــاني متشـــكريــــــــــــــــــــــــــم ♥ خيلي با فرهنگ و متين بود، به عنوان نماينده ي مردم شريف ايران.
  • متین A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    5 10
    سخنرانی ایشان خیلی جذاب بود
  • نیما US ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    4 2
    "صلح در دسترس است." و "جهان علیه خشونت و افراطیگری" زین پس این دو شعار ماست...عالی بود دکتر... مرسی