مایکروسافت از نسل دوم تبلت های خود موسوم به "سرفیس 2" و "سرفیس پرو 2"پرده برداشت.

 

آنچه دیشب در نیویورک معرفی شد در واقع همان سرفیس های نسل قبلی است (با تغییر نگهدارنده پشت تبلت یا همان kickstand و کیبورد جدا از تبلت) که حالا بهتر کار کرده و مجهز به ویندوز 8.1 شده اند.

آنچه در مدل سرفیس پرو تغییر کرده وجود لوگوی Surface در پشت تبلت است و این همان جایی است که قبلا لوگوی ویندوز داشت. نسخه دارنده ARM را سروفیس 2 نامیده اند که حالا به رنگ خاکستری درآمده است.(به جای رنگ مشگی که در سرفیس پروی 2 البته آن را مشاهده می کنیم)

قاب جلویی شیشه ای بوده و سایر قسمتها آلومینیومی است. نگهدارنده پشت تبلت (kickstand) دوباره طراحی شده و به جای یک موقعیت، دارای دو موقعیت ایستنده برای تبلت شده و به جای موقعیت 22 درجه ای هنگام ایستادن تبلت اینک 45 درجه ای شده است. زاویه جدید حتی هنگام قرار دادن تبلت روی پا و یا حتی روی میز موقعیت بهتری را برای کاربر ایجاد می کند.

مایکروسافت روی هر دو محصول اسپیکرهای جدید با کیفیت بالای دالبی تعریف کرده و کاربر را برای دیدن فیلم و شنیدن آهنگ ترغیب می کند.

سرفیس2

اما مشخصات فنی موجود در سرفیس 2 را با هم مرور می کنیم.

یکی از اشکالاتی که به نسل قبلی سرفیس گرفته می شد رزولوشن پایین 1366 در 768 پیکسل و پردازنده ضعیف در آن بود. اما در نسخه سرفیس 2 تغییر کرده است؟

اسکرین که همان قبلی است ، یعنی 10.6 اینچ ولی رزولوشن به 1920 در 1080 پیکسل تغییر کرده است. (همین رزولوشن در سرفیس پرو 2 نیز دیده می شود)

مایکروسافت البته می گوید کیفیت رنگ و تصویر را تا 50 درصد بالا برده است. به هر حال با دیدن صفحه تبلت می توان تفاوت را به خوبی مشاهده کرد.

پردازنده سرفیس 2 اینک چهار هسته ای NVIDIA Tegra 4 است که 1.7 گیگاهرتز سرعت داشته و عملکرد روی شبکه بی سیم دو برابر قبل شده است. درگاه ورودی یو اس بی مجهز به نسخه 3 شده است که قبلا 2 بود.

دو گیگ رم، بلوتوث 4 ،بی سیم a/b/g/n و 64 گیگ حافظه داخلی از دیگر مشخصات فنی "سرفیس 2" به شمار می رود.

پردازنده تگرا 4 قطعا از نسخه 3 بالاتر بوده و در آزمایش باز کردن و اجرای چند اپلیکیشن به خوبی جواب پس داد. ویندوز 8.1 با آتلوک جدید و برنامه های آفیس مانند ورد، پاور پوینت و اکسل و وان نوت نیز روی آن موجود است.

همچنین دو صدم یک اینچ ظریف تر ساخته شده و وزن آن نیز (680 گرم) کمی سبک تر از قبلی شده است. عمر باطری 10 ساعت تخمین زده شده است (قبلی 8 ساعت بود)

دوربین در سرفیس قبلی افتضاح بود و برای کنفرانس ویدئویی با اسکایپ مشکل داشت. اما اکنون بسیار بهتر شده و دوربین اصلی 5 مگاپیکسل و دوربین جلو نیز 3.5 مگاپیکسل تعریف شده و ویدئوی آن 1080 پیکسل ضبط می کند.

مدل قبلی 349 دلار بود اما مدل "سرفیس 2" در حجم 32 گیگی 449 دلار، و برای حجم 64 گیگ نیز 549 دلار تعیین شده که همچنان نسبتا گران محسوب می شود.(البته اگر اپ های آفیس را در نظر بگیریم انصافا نباید بگوییم گران است)

 

سرفیس پرو 2

"سرفیس پرو 2 " کمی سبک تر و ظریف تر از مدل قبلی یعنی "سرفیس پرو" شده و از روی نگهدارنده پشت و لوگوی تبلت می توان ان را از نسل قبلی متمایز کرد.

در سرفیس پروی 2 از نسل چهار  پردازنده اینتل یعنی هاسول استفاده شده که نام فنی آن i5-4200 بوده و گرافیک سری 4000 اینتل روی آن تعریف شده است. سی پی یوی دستگاه 1.6 گیگاهرتزی بوده و تا 2.6 گیگاهرتز نیز با معماری هاسول روی پردازنده جواب می دهد.

مایکروسافت می گوید عملکرد و پرفورمنس دستگاه 20 درصد، رندر کردن گرافیک تا 50 درصد افزایش یافته است. همچنین از همه مهمتر عمر باطری تا 75 درصد ارتقا یافته و 5 ساعت نسل قبلی به 9 ساعت تبدیل شده است. یکی از مشکلات سرفیس پرو نسل قبلی همین عمر بازری بود که حالا با هاسول، خیلی بهتر از قبل شده است.

برای کاربرانی که دنبال تغییرات زیاد بودند، باید گفت سرفیس پرو 2 مایوس کننده بوده است.

مدل سرفیس پرو 2 با 64 گیگ حافظه و 4 گیگ رم قیمتی معادل 899 دلار تعیین شده و با هارد 128 گیگ حدود 990 دلار و با هارد 256 گیگ نیز 1299 دلار تعیین شده است. برای کاربران خیلی حرفه ای نیز سرفیس پرو 2 با 512 گیگ حافظه و 8 گیگ رم قیمتی معادل 1799 دلار تعیین شده است.

از امروز 24 سپتامبر می توان به صورت آنلاین سفارش خرید داد و 22 اکتبر 2013 آن را دریافت کرد.

منبع: ارس تکنیکا

56502

 

 

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    66 7
    ایرانیان! بشتابید ! و تا میتوانید بخرید !!!
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    67 5
    کاش ما هم می تونستیم ی اصلشُ آنلاین سفارش بدیم
    • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
      14 2
      آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه
  • ایرانی IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    44 6
    بی نام اولی خیلی باحال گفتی خوشم اومد دمت گرم ایرانیاالبته نه همشون جزو کسایی هستن که تایه چیز اومدتوبازار میرن میخرنش و به پول توجیبشونم توجه نمیکنن
    • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
      28 4
      خوشم میاد نکته رو گرفتی
  • A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    12 1
    واقعا علیییییییییییه!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
      11 0
      کو علی؟؟؟
  • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    17 8
    منم حسرتشو میخورم !
  • سعید NO ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    5 22
    تبلتش خوبه اما سیستم عاملش بدرد نمیخوره، یک سیستم عامل کاملاً خشک و بدون گرافیک.
  • بی نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    24 14
    حالم از کاپیتالیسم بهم می‌خوره. ای کاش یه شهاب‌سنگ بیاد بزنه زمین رو کلا نابود کنه تا جنازه‌ی تمام آدم‌های حریص و بی‌مغز تو برای سالیان سال در فضا معلق بمونند! حالم از پول هم بهم می‌خوره. ریشه‌ی تمام بدبختی‌ها و فساده همین پوله. عامل حرص زدن یه عده و بیچاره شده بقیه همینه. حالم از خودم هم بهم می‌خوره که این‌قدر منفی فکر می‌کنم!!
  • سید مهدی A1 ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    7 46
    تمام تکنولوژی های غیرِ اپل یه شوخی بیشتر نیست :)
  • با نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    13 3
    بی نام جان ضد کاپیتالیسم !خونسرد باش،خودتو کنترل کن. دنیا به این بدی هم نیست عزیز دل برادر !
  • بی نام A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    16 1
    بيخيال بابا، حتما كه نبايد نظر بدين.بعضي وقتا سكوت بهترين جوابه
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    5 0
    خوبه
  • بهنام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    2 4
    گوشی الکی است
  • مهدی IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    3 0
    زنده باد ماکروسافت.به قول انصاری :خدایا مرا آن ده که آن به:)