دایی: نیروهای امنیتی وارد شوند در 2 سوت بعضی ها گناه های نوجوانی شان را هم می گویند!

علی دایی در برنامه 90 هم روی حرفش ایستاد و گفت موضوع محسن قهرمانی را ته خط آن پیش می رود و تمام آبرویش را هم پای این قصه می گذارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ علی دایی که مثل محسن قهرمانی مهمان تلفنی برنامه 90 در ماجرای داوری بازی پرسپولیس و سپاهان بود بعد از حرف های بخش ابتدایی محسن قهرمانی روی خط آمد و به گفته های این داور پاسخ گفت. او ابتدا از توجیه صحنه توسط قهرمانی شروع کرد و گفت:« مگر می شود قهرمانی صحنه را ندیده باشد؟خطایی که 7 یا 8 ثانیه طول کشیده است را حتما دیده است. داور کنار را هم که موقعیت قرار گیری اش در دوربین ها ببینید ، کاملا مشخص است که هر دوی این دوستان صحنه را دیده اند. این روی هر دو نفر به سمت صحنه است. مگر می شود آنها این خطای واضح را ندیده باشند؟»
دایی البته دلیل دیگری هم برای نقد حرف های قهرمانی داشت. آن هم بحث کارت قرمز به میثم حسینی بود:«می گوید خطای اولیه و فن کمر را ندیده و فقط لگد میثم را دیده است. باز ببخشید اگر این طور باشد هم چطور میثم که با ساق پا زده بودرا مستحق اخراج دید ولی کف گرگی شجاع خلیل زاده را ندید؟ ببخشید محوطه دید انسان چقدر است؟ هر طوری ببینید مشخص است که چه اتفاقی افتاده است. چرا به شجاع خلیل زاده برای کف گرگی اش کارت نداد. آنی که هم فن کمر زده و کف گرگی و باید اخراج شود در زمین می ماند اما بازیکن من که کتک خورده است، اخراج می شود؟ بعد داور کنار چرا ندیده است؟ این داور که چشمش به صحنه است و دارد می بیند. دیگر عین آب خوردن همه می فهمند چه خبر است. »
او سپس قهرمانی را برای حرفهایش متهم به مظلوم نمایی کرد و گفت:« آقای قهرمانی یکسری داستان ها شروع کرد و راجع به ورودش به هتل گفت. ببخشید برای بازی به این حساسی داور مسابقه باید یک شب برسد به هتل؟ بعد یک شب برسد ساعت چند می خوابد؟ او باید فعالیت بدنی داشته باشد. مگر می تواند بعدش بازی کند؟ کجای دنیا این طور برنامه ریزی می کنند؟»
دایی که از استفاده نام امام رضا(ع) توسط داور مشهدی شاکی بود گفت:« این آقا چون مشهدی هستند نباید فکر کنند آقا امام رضا(ع) فقط برای ایشان است و به داد ایشان می رسد. نه امام برای همه مسلمانان است و قطعا اگر قرار باشد اتفاقی برای کسی بیفتد برای کسی می افتد که حق را ناحق کرده است. من رفتم فدراسیون حرف هایم را زدم و در آینده نزدیک همه چیز مشخص می شود . خیلی دور نیست روزی که مشخص می شود چه کسی چه کارهایی کرده است.»
دایی درباره حرف های قهرمانی درباره ارتباط با مولایی و اینکه او گفته یکسال قبل با مولایی ارتباط داشته تا کاری را برایش انجام دهد هم گفت:« ایشان روی خط برنامه شما گفت یکسال است با مولایی تماس نداشته. این که دیگر پرینت مکالماتش هست. درخواست ها وجود دارد و معلوم است چه کسی به چه کسی و چه زمانی زنگ زده و چه خواسته هایی داشته . البته حالا ما فقط وارد بحث آقای مولایی نمی شویم و خیلی موضوعات دیگر هم بوده که در این زمینه مطرح کرده ایم.»
او ادامه داد: بحث شمارهحساب ها و دوستانی که من مطرح گردم جدای از بحث تماس با مولایی است. ببینید من آب رویم را ذره ذره جمع کردم ولی حالا که وارد این ماجرا شدم تا پای آبرویم می ایستم و این ماجرا را ته آن پیگیری می کنم. من به سپاهانی ها اتهامی نزدم . چون فقط این سپاهانی ها نیستند که از باخت ما در آن بازی منتفع می شدند. من وقتی گفتم داور غش کرده می دانستم چه خبر است. شب قبل از بازی برایم تقریبا مسجل شده بود اما گفتم امکان ندارد این اتفاق بیفتد. برای همین بعد از بازی با اطمینان درباره اش حرف زدم . در این دو روز هم کلی سند و مدرک درباره مسائل پشت پرده دستم آمده که همه را به مسئولینش داده ام تا تحقیق کنند و تصمیم بگیرند. » دایی وارد جزئیات صحبت هایش در فدراسیون نمی شد و همین طور سر بسته از ماجرا می گذشت و فردوسی پور دنبال شفاف سازی بود اما سرمربی پرسپولیس می گفت این برنامه که نقش قاضی یا محکمه را نمی تواند بازی کند پس حرفهایش را او در مرجع ذی صلاح آن گفته است.
دایی بعد از این پرده از مکالمه یکشناه شبش با قهرمانی برداشت. مکالمه ای که دایی می گفت به خواست قهرمانی و توسط یک دوست مشترک یعنی مرتضی کریمی داور بازنشسته و جنجالی اتفاق افتاده است:«آقای قهرمانی شما برای چه دوست مشترکت را فرستادی که دوستت بیایدپیش من و با من حرف بزنی ؟ مگر خودت با من حرف نزدی؟ چرا این را نگفتی که دیروز با من تلفنی حرف زدی؟ »
او ادامه داد:« من سالم زندگی کردم و سالم زندگی می کنم. ببینید این آقای قهرمانی که این قدر خودش را زد به این راه و آن راه چرا یک شب قبل از 90 مرتضی کریمی را فرستاد تا همه چیز را ماست مالی کند؟ من زیر بار این ماجرا نمی روم. من تا ته قصه هستم. هیچ جای دنیا و هیچ فوتبالی این فن کمر را نمی بینی. من این صحنه را صد بار دیدم.زاویه دید داور در تصاویر مشخص است. او همه چیز را دید اما چرا اخراجش بازیکن ما بود؟ این که میثم ما با ساق پا زد به بازیکن حریف کجایش اخراج داشته است؟ بعد چرا داور برای آن کف گرگی خلیل زاده هیچ واکنشی نشان نداد. » این گفته دایی که لگد میثم حسینی نمی توانسته اخراج داشته باشد را هدایت ممبینی ناظر بازی و کارشناس داوری برنامه هم تائید کرد. اما او اعتقاد داشت داور اشتباه کرده اما کل صحنه را ندیده است ولی دایی برای حرفش شاهد دیگری داشت:«خبرورزشی در جلد روز یکشنبه خود 3 تا عکس انداخته است و معلوم است داور دارد از روبرو صحنه را می بیند.من یک چیزی بگویم، اشتباه با تخلف فرق دارد. یک مثال برای تان می زنم از همین آقا تا ماجرا روشن تر شود . سال 87 مس کرمان با راه آهن بازی داشت. یک پنالتی به نفع مس گرفته می شود و گل زده می شود و درحالی که هیچ کس دور نورمحمدی نیست گل سالم او خطا اعلام می شود. آن مسئله پیگیری شد به نتایج مهمی هم رسید اما مسکوت ماند. متاسفانه در ما همین سکوت های بی دلیل است که کارمان را به امروز رسانده است. اگر زودتر با این چیزها برخورد می کردیم الان نیازی به فریاد زدن علی دایی نبود.»
دایی ادامه داد:«من مدارکم را ارائه دادم .کلی آدم آمدند و برای من راجع به اتفاقات پشت پرده حرف زدند اما می ترسند بیایند دادگاه. ببخشید مشکل این است که همه از هم آتو دارند و هیچ کس جرات گفتن این اتفاقات را ندارد. بعد کسی تخلف می کند شماره حساب خودش را می دهد؟ من می گویم با متخلف باید برخورد کرد. هر کسی در این فوتبال تخلف کرد باید مجازات شود. مگر می شود چنین خطایی که حق الناس را ضایع می کند را با یک عذرخواهی تمامش کرد؟خود امام رضا از حق مردم می گذرد؟ شما خودتان این فیلم را دیدید . اگر مسئولان امنیتی وارد این جریان شوند در 2 سوت همه چیز مشخص می شود و ماجرا تمام می شود چون همه چیز آشکار است. اگر آنها ورود کنند بعضی ها از دوران نوجوانی شان هم خلاف های شان را می گویند. اینکه کجا بودند الان کجا هستند ، عین آب خوردن همه چیز در می آید. این که برای دفاع از خود هر چیزی خواستید بگویید ایرادی ندارد اما به شعور مردم توهین نکنید.» بعد از این دقایقی قهرمانی و دایی روی آنتن با هم همکلام بودند. قهرمانی می گفت تا صبح هم قسم بخورد دایی نمی خواهد باور کند. او گفت شکایتش را بیرون از فوتبال پی می گیرد و دایی گفت که او حتما این کار را بکند...
4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =