فارس نوشت:

آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه نمازجمعه گفت: طرحی در قانون شورای انقلاب فرهنگی وجود دارد که مدتهاست دارد خاک می‌خورد و این مورد را به رئیس جمهور قبلی هم گفتیم اما اجرا نشد.

وی افزود: رئیس جمهور نیز در جلسه شورای فرهنگی گفتند که حجاب و عفاف پیگیری شود اما بدون افراط و تفریط باشد.ما هم می‌گوییم پیگیری کنید تا فقط در حد حرف نباشد و مامورین را بگمارید تا پیگیری کنند و ببینند که عفاف و حجاب کجا عمل می شود و در کجا اجرا نمی‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: عفاف و حجاب را از جیره خواران باید شروع کرد چرا که آنان ناچارند طبق بخشنامه عمل کنند. اجرای قانون عفاف و حجاب در کوچه، بازار و در کنار دریا مشکل و سخت است اما محال نیست؛ اجرای این قانون در بیمارستان، ادارات و دانشگاه‌ها آسانتر است.

وی ادامه داد: دانشجو در دانشگاه به دنبال نمره است و هرچه استاد بگوید، گوش خواهد داد. اگر استاد به دانشجو بگوید برای دادن نمره، حجاب و عفاف خود را رعایت کن، دانشجو این کار را انجام می​دهد چراکه برایش هزینه ای ندارد. خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه خیلی ها به ما می گویند دانشجو با حجاب وارد دانشگاه می شود اما بعد از مدتی تغییر می کند، افزود: اگر کسی را جلوی درب بگذارند و بگویند اگر حجابتان را رعایت نکنید در نمره‌تان اثر خواهیم داد، مسلما به آن عمل خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اوضاع سوریه، وضع این کشور را فلاکت بار خواند و گفت: ویرانی‌ها و آوارگی‌ها درخارج و داخل سوریه ایجاد شده و القاعده هم دست بردار نیست. چرا که کارشان خون خوردن است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: آمریکایی‌ها نیز می‌خواهند حمله‌ای صورت دهند تا قدرتی از خود به نمایش بگذارند و از طرف دیگر می‌دانند که مداخله در امور سوریه برای آنان گران تمام می‌شود.

جنتی تاکید کرد: عقل حکم می‌کند که مسائل سوریه با جلسات سیاسی و مذاکره حل شود و آمریکایی‌ها خود را بیش از این ذلیل نکنند و از چشم مردم نیندازند و مردم سوریه را ناراحت نکنند.

وی افزود: پرونده شهادت که بعد از کربلای حسینی مختومه شده بود، دوباره در دفاع مقدس باز شد و این هجوم جوانان به سوی جبهه، اسلام، روحیه ایثار و فداکاری را زنده کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: جوانان در جبهه جنگ به دنبال پست، درجه و پول نبودند بلکه به دنبال اطاعت از خدا، فرمان از امام(ره) و شهادت بودند و همین روحیه بود که باعث شد دشمن با ذلت و خواری از مملکت خارج شود و حتی یک وجب از خاک ایران نیز اشغال نشد.

جنتی همچنین به دیدار اخیر فرماندهان سپاه پاسداران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و ایستادگی، اخلاص و صداقت را ویژگی‌های پاسداران دانست.

219219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    12 0
    "دانشجو در دانشگاه به دنبال نمره است و هرچه استاد بگوید، گوش خواهد داد. اگر استاد به دانشجو بگوید برای دادن نمره، حجاب و عفاف خود را رعایت کن، دانشجو این کار را انجام می​دهد چراکه برایش هزینه ای ندارد" پس کی بدنبال دانشه؟؟؟؟؟!!! الآن هرچی خواستم بگم دیدم سانسور میشه!!!
  • بی نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    3 0
    آیا کسی هست که خودش را بزرگتر از خداوند رحمان بداند..هر کس اینطور فکر کند متکبر است.تمام امور به خداوند برمیگردد.ونهایتا خداوند تصمیم گیرنده است.آنهاییکه به ناحق در زمین تکبر میورزند و فساد میکنند.آنهارا در دنیا و آخرت سزای همچو اعمالشان خواهند دید.فرعونی که مردان و کودکان را سر میبرید و زنان را به بردگی میکشید هم نتونست در مقابل خداوند دوام بیاورد.او میگفت آبهای نیل و سبزی باغات مصر از اوست. و موسی را گفت ولی خدای تو جز بلا نازل کردن ندارد.و با تکبر با او حرف زد و سیاهی های خودشو اصلا ندیدوخودستایی کرد.و قومش هم او را تایید کردند.بلکه آنها قومی فاسق بودند.و با او هر صبح و شام در دوزخ میسوزند و یاری بر آنها نیست.و خداونددارالفاسقین را به موسی ع نشان داد.که بناحق در زمین تکبر خواهند کرد ..
  • بی نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    0 18
    آقای جنتی ممنون که از حریم مقدس حجاب دفاع کردید. دلمان خون شد این تابستان از رواج بدحجابی. مسئولین امر به معروف انگار خواب تشریف دارند.
  • بی نام FI ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    22 0
    مگر جنابعالی نماینده مردم ایران هستی؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    14 0
    محال است. 35 سال تجربه این رو می گه. نذارید وضع از این بدتر شه با این بگیر و ببندها
  • بیتا A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    19 0
    ادبیات فاخر !!!! ایشون در مورد جیره خواران دولت انصافا ستودنی است... کم مونده کارمندان دولت رو به القابی نظیر مزدور و نوکر هم مزین فرمایند.....
  • بی نام A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    15 0
    فقط همین مونده که برای طرز لباس نمره بدن!!!!!!!!!ما به کجا داریم می رسیم؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    11 0
    میدانید چرا استاد به شاگردش به خاطر حجاب نمره نمی دهد ؟ چون این کار درست نیست و خود استاد هم می داند مسائل را از راه زور نمی توان حل کرد آقای جنتی یادتان است پارسال هر چه فکر می کردید نمی توانستید برای مشکلات اقتصادی راه حل پیدا کنید ؟
  • مجید A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    5 0
    خوبه دیگه همه مشکلات جامعه حل شده مونده حجاب فقط...
  • ناشناس A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    16 1
    من گاهی وقتها برای اینکه استاد بهم نمره بده زیاد با استاد سر کلاس لاس میزدم. اما حالا دیگر گوهر خود را جلو استاد حفظ میکنم. درس کمتر میخوانم و با حجاب و عفاف نمره قبولی می آورم. ای زن به تو از جنتی اینگونه خطاب است ارزنده ترین نمره زن کسب حجاب است
  • بی نام IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    15 0
    دانشگاه را چقدر ذلیل و بدبخت کردیم