صادق زیبا کلام در یادداشتی در روزنامه شرق درباره رای الهه راستگو نوشت:

از روز یکشنبه 17شهریور که خانم راستگو به‌همراه آقای دنیامالی، دو عضو حاضر در فهرست اصلاح‌طلبان شورای شهر، به جای دادن رای به محسن هاشمی نامزد اصلاح‌طلبان، به قالیباف نامزد اصولگرایان رای دادند و در نتیجه با همان دو رای باعث ماندن شهرداری در دست اصولگرایان شدند، رسانه‌های پرتعداد آنان دفاع شداد و غلاظی از عمل خانم راستگو را کلید زده‌اند. همچنین به موازات حمایت از خانم راستگو، اصولگرایان حملات سنگینی را هم متوجه اصلاح‌طلبان کرده‌اند. آنان در رسانه‌های پرتعدادشان، اصلاح‌طلبان را به واسطه انتقاداتشان به عمل الهه راستگو، متهم به استبداد کرده‌اند.

از دید اصولگرایان، این حق خانم راستگو بوده که به‌عنوان یک عضو شورای شهر، تصمیم بگیرد و انتخاب کند که به چه کسی رای دهد؟ این انتظار و توقع اصلاح‌طلبان از وی که همه اعضای فراکسیون باید به تصمیمات جمعی احترام بگذارند، از دید اصولگرایان، مصداق روشن استبداد، تحکم و دیکتاتوری است.

آنان همچنین مدعی هستند با اینکه آقای عباس جدیدی به جناح آنان تعلق دارد اما وقتی به جای آقای قالیباف به آقای محسن هاشمی رای داد، اصولگرایان به هیچ روی از وی کدورتی به دل نگرفتند.

اما با وجود همه سرزنش‌ها و استدلال‌های اصولگرایان نسبت به اصلاح‌طلبان و با در نظر گرفتن همه دسته‌گل‌هایی که آنان به واسطه عملکرد «آزادمنشانه» رای خودشان می‌فرستند، همان‌طور که گفته شد عمل خانم راستگو، غیردموکراتیک بود و دفاع اصولگرایان از وی و متقابلا حملاتشان به اصلاح‌طلبان و متهم‌کردن آنان به رفتار غیردموکراتیک، نهایت فرصت‌طلبی سیاسی است.

این درست است که راستگو از این حق برخوردار است که به هرکس که می‌خواهد رای دهد اما همه این حق و حقوق، زمانی تحقق می‌یابد که وی به اعتبار شخص «الهه راستگو» انتخاب می‌شد و به عضویت شورا درمی‌آمد. اما آیا رای خانم راستگو، به واسطه اینکه ایشان «الهه راستگو» بودند به ایشان داده شد؟

به بیان دیگر، اگر خانم راستگو در فهرست اصلاح‌طلبان نمی‌بود، همین میزان رای را می‌آورد؟ تصور نمی‌رود که نه خانم راستگو و نه طرفداران جدید اصولگرای وی، بتوانند چنین ادعایی را مطرح کنند. بنابراین رای ایشان اخلاقا و اصولا برحسب ضوابط و قواعد دموکراسی، تعلق به خودشان نداشته و تعلق به جریان سیاسی‌ای دارد که موجبات انتخاب ایشان را فراهم آورده است.

اگر ایشان به‌راستی مایل هستند که حسب انتخاب فردی و شخصی خود تصمیم‌گیری کند، در آن صورت اخلاقا موظف بود روزی که اصلاح‌طلبان، وی را در فهرست خود قرار دادند به آنها می‌گفت در صورتی که انتخاب شود، هیچ تعهدی به تصمیمات جمعی و اهدافی که به مردم اعلام شده و به واسطه آن رای گرفته شده ندارد و هر طور که صلاح دید، عمل می‌کند.

اما در عمل خانم راستگو بعد از آنکه از اعتبار اصلاح‌طلبان استفاده (یا درست‌تر بگوییم سوءاستفاده کرد) مقایسه آقای جدیدی با نامبرده که بعضا از سوی اصولگرایان صورت می‌گیرد هم قیاس مع‌الفارق است. به همان میزان که حضور خانم راستگو در شورای شهر مدیون اصلاح‌طلبان است، به همان میزان حضور آقای جدیدی صرفا و فقط مدیون و مرهون «عباس جدیدی» است.

تقریبا اکثریت قریب‌به‌اتفاق رای‌دهندگان تهرانی، به واسطه شخصیت ورزشی وی، به واسطه علاقه به کشتی و اینکه آقای جدیدی در مقطعی قهرمان المپیک و قهرمان ملی کشور بودند، به وی رای دادند. به عبارت دیگر چه عباس جدیدی در فهرست «آبادگران» بود چه در فهرست کارگزاران یا اصلاح‌طلبان و دیگر اصولگرایان، همین میزان رای را می‌آورد چون رای به جدیدی به واسطه فهرست نبود. این چه دخلی به خانم راستگو پیدا می‌کند که اگر در فهرست اصلاح‌طلبان نبود یک‌هزارم این رای را هم نمی‌آورد؟

بعید به نظر می‌رسد که اصولگرایان این نکات و قواعد ابتدایی، بدیهی، اولیه دموکراسی، حزبی و کار تشکیلاتی را ندانند. اما اینکه با وجود این، چرا خود را به تجاهل زده و با همه وجود به دفاع از عمل غیراخلاقی خانم راستگو برخاسته و اصلاح‌طلبان را متهم می‌کنند شاید در گرو این پرسش است که اصولگرایان به‌راستی چقدر پایبند به ضوابط اخلاقی در سیاست هستند؟

پاسخ به این سوال البته بارها برای مردم روشن شده است.

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 175
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    احسنت
    • رضا A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      همين كه به آقاي زيباكلام ميگي احسنت. ديروز يه مصاحبه كرده بود ، گفته بود روحاني شانسي راي آورد !!!!نميدونم چرا خبرآنلاين مصاحبه رو نذاشت اما تو كيهان يه تيتر زده بود براش !!!!!!( من كيهان بخون نيستم ولي تيتر همه روزنامه ها رو ميخونم) اين آقا هر روز نظرش عوض ميشه. منتشر كن لطفا.
    • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      209 8
      آقا رضا مشکل همین است که شما تیتر را خواندی در حالیکه متن شانس را از اینکه هر اصلاح طلب دیگری جای روحانی می اود و هاشمی و خاتمی حمایتش می کردند اورده شده.
    • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      91 8
      شما اگر منطق داشتی و در بین طرفداران اصلاح طلب بودی می دیدی که موج حمایت از روحانی در چند روز آخر اتفاق افتاد .متاسفم برای شما
    • مهربان توسی A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      براستی رفتار اصولگرایان در موضوع رای خانم راستگو و عدم رای به دکتر نجفی در مجلس یکسان است؟ اگه خانم راستگو به قالیباف رای داده چون خوبتر بوده چرا نمایندگان اصولگرا به دکترنجفی که معلما دوستش داشتند رای ندادند وحزبی عمل کردند؟
    • بی نام US ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      بدبختی ما اینه که بنده خدا کیهان میخونه بعد میگه من کیهان بخون نیستم! آخه آدم از روزنامه ی محبوبش باید شرمش بیاد که اسمشو ببره؟
    • مهدی IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      12 20
      نجفی رای نیاورد اما زنگنه و 2-3 تای دیگه بر خلاف رای گروهی اصولگرایان رای آوردند و البته کسی هم از ائتلاف اصولگرایان اخراج نشد و فحشی هم رد و بدل نگشت
    • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      14 31
      واقعا اینگونه افکار بسیار خطر ناک است . اگر واقعا هدف اصلاح جامعه و پیشبرد مملکت است که قاعدتا اختلاف سلیقه و نگرش افراد بر مسائل جامعه بایستی امری بدیهی در بین گروه ها باشد . با این دیدگاه جناب زیبا کلام نیم بیشتر وزرای پیشنهادی جناب روحانی نبایستی از مجلس اصول گرا رای اعتماد میگرفتند . خدا به داد مملکتی برسد که اینگونه افراد احاطه کامل بر امور مملکتی پیدا کنند .
  • بی نام RS ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    اون بیستو سی شورشو درآورده دیدی چه گزارشی از این قضیه تهیه کرده بود؟
    • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      دقیقا .اگر یکی از اصولگریان نظرش تغییر می کرد و به هاشمی رای می داد و مورد مواخذه اصولگرایان قرار می گرفت آیا باز هم در نکوهش اصولگرایان این چنین گزارش با آب و تابی تهیه می کرد.
    • كامران IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      ٢٠:٣٠ صحبت هاي راستگو و بيانيه حزب كار را پخش كرد چه آب و تابي!!؟ بعد هم مگر جديدي به هاشمي و مسجدجامعي راي داد اصولگراها محكومش كردند!؟
    • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      61 3
      جدیدی توسط قهرمانی المپیک و ورزشکار بودنش رای آورد و تو هیچ حزبی نبود که بهش پایبند باشه اینو بفهمید اما این خانوم ای اینجا رسیدنش از طریق حزب بوده و هر حزبی منشوری داره اگه بدونی منشور چیه؟
    • حقیقت گو A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      119 8
      به نظر من انتخاب قالیباف به عنوان شهردار خیلی هم انتخاب بدی نیست با توجه به اینکه قرار شده محسن هاشمی هم به شهردار کمک کند اما در مورد 20:30!!! اولا 20:30 با هیچ یک از منتقدان راستگو مصاحبه نکرد و با اظهاراتی مانند "تهدید جانی" و "دیکتاتوری" از سوی راستگو نشان داد که اصلا در این قضیه بی طرف نیست. تازه در بیانیه ی حزب اسلامی کار تصریح شده بود که رای به اخراج راستگو از این حزب یک تصمیم سیاسی نیست بلکه به خاطر زیر پا گذاشتن اخلاق و ارزش های اسلامی صورت گرفته در حالی که 20:30 در ابتدای خبر 20:30 صراحتا خبرنگار گفت: "پس لرزه های سیاسی یک رای"!!!!!!!!! این بی طرفی صدا و سیما که ما رو کشت!!!! آیا با فردی مثل آقای مختاباد هم نمی توانستند مصاحبه کنند؟!!!
    • بی نام A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      10 46
      خبرانلاین عملا اصلاح طلب شده آقا حداقل بگید به زبون که اصلاح طلب شدید بلکه انقد ما رو حرص ندید با این اخبارتون
  • هادی A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    احسنت بر این فرد صادق و زیبا کلام
    • قاسم IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      6 29
      شما که میگی احسنت.برای من سوال شده که وقتی آقای زیبا کلام میگن رای خانم راستگو صرفا به دلیل حضور ایشون در لیست اصلاح طلبان بوده چرا یه شخص دیگری رو معرفی نکردن؟؟؟؟؟!!! طبق گفته های آقای زیبا کلام هر کی رو تو لیست اصلاح طلبا قرار می دادند رای میاورد.اگه بگن چون خانم راستگو فرد شایسته ای بوده که تو لیست قرارش دادن بازم این حرف جور در نمیاد چرا که خانم دانشور گفته باید درباره فعالیت های اقتصادی برادران راستگو تحقیق کنیم، یعنی خانم راستگو فرد شایسته ای نبوده.لطفا یـــه جــــــــــواب منطقی بدین.
  • حامد A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    برخلاف نظر آقای دکتر زیبا کلام ، رآی خانم راستگو مدیون نام خودشان است زیرا ایشان بارها در انتخابات مختلف کاندید شده اند و چهره ی شناخته شده ای برای مردم بوده اند و وجود نام ایشان در لیست اصلاح طلبان به همان تعداد که برای ایشان رأی آور بوده باعث شده برخی از اصولگرایان هم به ایشان رأی ندهند .
    • ناشناس A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      بارها کاندیدا شدند درست.ولی رای هم آورده بودند؟
    • حسین EU ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      111 2
      خانم راستگو (!) برای مجلس ششم هم کاندید شده بود ولی رأی نیاورد عزیزدل برادر... شاید هنوز خیلی ها انبوه تابلوها و بیلبوردهای بسیار بزرگ و خیره کننده در سطح خیابانهای تهران را به یاد داشته باشند که به عنوان نامزدی مستقل به نام سرکار خانم راستگو و طرح "فــَروهر" (نماد ایران باستان) مزین بود! که با تاکید بر راستگویی و گفتار نیک، رای به خانم " راستگو " را توصیه می کرد. البته آن همه تلاش و هزینه آقای راستگو در جبهه های سه گانه کمترین سودی نبخشید و خانم راستگو از ماندن در مجلس و راهیابی به مجلس ششم باز ماند!
    • بی نام EU ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      67 2
      به فرض که ایشون تو انتخابات زیادی کاندید شده بودند ایا این دلیلی برای رای اوری ایشونه؟!!مگه اقای رضایی که تو تمام ادوار ریاست جمهوری کاندید بودند تضمینی برای رئیس جمهور شدن و رای اوردن دارند؟!!شماها خودتون هم میدونید که تمام دلائل و استدلالهاتون غیر منطقیه اما به قول اقای زیبا کلام خودتون رو چنان به تجاهل زدید که جدیدی رو با راستگو مقایسه میکنید و رای دادن یک نفر رو؛که مدیون یک حزب خاصه؛به خاطر منافع فامیلی و برادرانش مصداق دموکراسی و دفاع از منافع مردم جا میزنید!!
    • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      260 7
      خانم الهه راستگو هربار که قبلا رای آورده به سبب اصلاح طلبان بوده و از اول هم اصلا طلب شناخته شده
    • اخوان IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      22 0
      حامد جان با نظرت موافقم چون ایشان بعد از ملایر در انتخابات مجلس که از طرف مردم تهران شرکت کردند و در لیست اصول گرایان بودند رأی اول تهران را کسب کردند ولی چون می خواستند تمرین دموکراسی بکنند به مجلس نرفتند و تمام تجربیات دموکراتیک خود را برای شورای چهارم از کیسه ی اصلاح طلبان و به کام اصولگرایان استفاده کردند.به ایشان به خاطر این همه گذشت و فداکاری باید تبریک گفت.
    • امیر IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      32 0
      حامد خان من یکی از کسایی هستم که بواسطه حضور نام ایشون در لیست اصلاح طلبان بهش رای دادم نه بخاطر خودش . ایشون رای من و امثال من رو هدر داد با عملکردش
    • بی نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      15 0
      خوب ایشان مواضعشان را قبل از انتخاب به صورت روشن اعلام می کردن و اگر در لیست بودن هیچ فایده ندارد پس راحت از شعار لیست انتقاد می کردن و امروز هیچ کس نمی توانست از ایشان ایراد بگیرد
  • بی نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    آخرش من نفهمیدم این مردمی که احمدی نژاد و حسین شریعتمداری و الهه راستگو از اونها حرف میزنن کدوم مردم هستن؟؟؟. خصوصا الهه راستگو که میگه مردم خودشون بهتر میفهمن !!!!!!!
    • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      همان مردمی که مدیریت هشت ساله قالیباف و تحول تهران را دیده اند و مثل من و شما هم به همه چیز در قالب سیاست نگاه نمی کنند. حرف درست برای مردم حرف درست است نه حرف شریعتمداری یا مسجدجامعی!
    • جهان A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      خانم راستگو اگر مردم رو ميخواهد ببينه همين كامنتها رو بخونه تا ببينه كه از منظر مردم راستگو نيست!
    • محمد IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      162 5
      این مردم مورد نظر ایشون اگر میخواستند قالیباف شهردار بشه به لیست اصولگرایی و پیشرفت و عدالت رای میدادند نه لیست اصلاح طلبان
  • كامران IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    زيباكلام هم همان حرف و عمل افراطي ها را با كلامي زيبا تاييد كرد!! پس نتيجه ميگيريم كه بودن در حزب سخت تر از بودن در ارتش است! هرچه دستور آمد فقط بگو بله قربان!!؟؟
    • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      در حزب دستور نمي ايد ، اعضا با هم بحث مي كنند نظر اكثريت مي شود تصميم و همه بايد پيروي كنند . در غير اين صورت و اگر هر كسي بخواهد ساز خودش را بزند چرا تشكيل حزب ؟
    • پویا IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      295 8
      دوست عزیز هم صدا شدن با حزب هیچ ربطی به بله قربان گویی نداره، اگر شخصی می خواد بنا به سلیقه خودش رای بده و کار کنه پس بی جهت وارد حزب و گروه می شه چون ابتدایی ترین شرط عضویت در یک گروه یا حزب کار مشترک و رای مشترکه ...
    • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      45 1
      یک سوال از شما و تمام اصولگراها: اگر شما اینقدر به آزادی رای معتقدید پس چرا وقتی آقای ولایتی به نفع ائتلاف کنار نرفت با اینکه رفتنش هم تاثیری در نتیجه انتخابات نداشت اینقدر به ایشون تو رسانه های اصولگرا حمله میشد و ایشون رو به شکستن عهدشون متهم میکردید؟؟؟؟؟؟ چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جواب بدید!
    • بی نام A1 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      17 1
      قاعدتا بايد بدونيد عضويت در حزب اجباري نيست! شما رو نميكشن بگن بايد تو اين حزب باشي. در نتيجه فردي كه به عضويت حزبي درمياد بر پايه ي اصولي هست و در اين راستا، هم شما از امكانات حزب استفاده ميكني و هم حزب از دانش و حضور شما. نه اينكه نمك بخوري نمكدون بشكني. عضويت در حزب مثل هرجاي ديگه اي اصول و مرام خودش رو داره. ايشون تو خونشون ننشستن كه بگن به هر كي دلم خواست راي ميدم. حالا به هر كي دلت خواست راي بده، حداقل مرام و شهامتش رو داشته باش كه توي جلسات و به هم حزبي هات اين موضوع رو اطلاع بدي و اگر حقيقتا به راي كه ميدي ايمان داري اون ها رو مجاب كن... دبستانم كه آدم بره برا خودش يك سري قواعد داره، اين كه حزبه...
  • امیرم IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    آقای زیبا کلام ... اصلا هرچی تو میگی!!! ممنون که دموکراسی رو برای ما تعریف کردی!!! اما ما تعریف تورو قبول نداریم
    • محمدجواد IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      آقای باهوش شما وقتی با یک قایق که همسفراهات را خودت هم انتخاب کردی نمی تونی بر خلاف دیگران پارو بزنی و یا قایق را سوراخ کنی!!! برای همینه که تشکلات حزبی تو ایران هیچوقت موفق نیست، چون افراد به گروه کوچک خودشان که هم قسم شده اند پایبند نیستند پس چگونه می توانند به حقوق مردم پایبند باشند؟اونها به خودشان و منافعشان فکر می کنند و در آخر شکست اجتماعی سختی می خورند!!!خانم راستگو در دور بعد به هیچ عنوان نمی تواند به شورا راه پیدا کنند چون با جمع خودشان صادق نبود چه برسد به مردم تهران!!!
    • بی نام EU ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      2 57
      آقای باهوش قبلی، وفادار بودن به حزب در صورتی ارزش داره که فرد مناسبی معرفی شده باشه، ردحالیکه آقای محسن هاشمی به هیچ عنوان نه توانایی و نه رزومه کاری دکتر قالیباف رو نداشتند و خانم راستگو با این حرکتشون نشون دادند وفادار بودن به عدالت و حق طلب بودن در اولویت است نسبت به اصلاح طلب یا اصولگرا بودن. انسان باید در درجه اول حق را ببیند و به صرف اصولگرا بودن رقیب نسبت به او قضاوت نکند اون هم در پست حساسی مثل شهردار تهران آقای باهوش.
    • محمد IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      3 43
      آقای باهوش قبلی مهم انجام کار درست است نه درست انجام دادن کار غلط. شما که باهوش هستی، برو یه نگاه خیلی کوتاه به رزومه کاری دکتر قالیباف فارغ از تعلقات جناحیت بنداز، بعد ببین خانم راستگو پیش کی الان سر بلنده پیش خدا یا پیش اصلاح طلبانی که شاید چهار سال دیگه خودشون هم تو این شورا نباشن، یه جوری میگی شورای شهر بلدم بلدم آدم فک می کنه داری در مورد مجلس سنا حرف می زنی. اتفاقاً اخراج شدن از این چنین احزاب بی ظرفیتی که یک رای مخالف رو از بین خودشون نمی تونن تحمل کنن، شرافتمندانه تره از عضو بودن در آنها. به نظر شما اگر الان آقای قالیباف با اختلاف ده رای به جای دو رای، انتخاب می شدند باز هم خانم راستگو اخراج می شد، نه. چرا که خانم راستگو نشون داد عده کمی در هر شرایطی طرفدار حق هستند.
    • رش7 A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      18 1
      یه سوالی تو ذهنم مطرحه این خانم که به قول اصولگرایان یک فرد حق محور بود پس چرا خود را اصااح طلب ./که یک جریان منحرف به نظر دوستان اصولگراست/ معرفی میکنه فکر کنم حق یعنی ه چی راستیها میگن و باطل یعنی اصلاح طلب اا از فرمایشات اصولگرایان چنین استنباط مشود. باتشکر
    • بی نام A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      1 6
      خدايا سر ِ منو بكوب توو ديوار ببين چه كسايي دارن حرف از دموكراسي ميزنن شمايي كه به اصلاح طلبا ميگيد :"پس چي شد زنده باد مخالف من" خودتون يكبار در عمرتان به اين شعار عمل كرده ايد؟ اصلا به اين شعار اعتقاد داريد؟ اصلامعني ش را ميدانيد؟
  • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    حملاتی که به خانم راستگو می شود به آقای دنیامالی نمی شود چون آقای دنیامالی از اول موضعش مشخص بود ولی رنگ عوض کردن خانم راستگو غیرقابل قبول بود
  • عادل IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    بسمه تعالي. به عنوان بنده اي حقير عرض كنم كه در نظام الهي؛ آنچه مطلوب و مورد تأييد و رضاي الهي است عبارت از فرد،گروه،حزب،نيت،عمل،ايده و فكري است كه در جهت خدا،خدمت به خدا و خلق او باشد و هيچ چيزي جز اين اصالت و ارزش ندارد اعم از حزب و حزبي كاري و .... به اين نكته نيز بايد انتخاب كنندگان و اتخاب شوندگان توجه كافي و وافي داشته باشند كه فقط با لحاظ رضاي خدا گام بر دارند. و در پايان اينكه از آموزه هاي ديني بر مي آيد كه " بد بخت كسي است كه آخرت خود را به دنيا بفروشد و بدبخت تر كسي كه آخرت خود را به دنياي ديگران."
    • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      الان تو این قضیه شما "جهت خدا،خدمت به خدا و خلق " رو چطور تشخیص میدی؟
    • مهدی IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      191 9
      با سلام اگه شما حرف خودتو قبول داری پس خانوم راستگو خیانت کرده چون کسانی که ایشان را انتخاب کرده بودند بعنوان اصلاح طلب به ایشان رای داده اند و خیر دنیا و آخرتشان را در این دیده بودند که منتخب شان به رای انها پایبند باشد نه اینکه هر چه را که براساس منافع شخصی تشخیص بدهند به آن عمل کنند
    • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      161 7
      یه خرده برو مطالعه کن ببین اصل قضیه چی بوده بعد بیا از خدا و راه راست و این چیزا حرف بزن
    • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      3 22
      اشتباه به مهدی مثبت دادم
    • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      7 0
      احتراما همون اشخاصی که واسه اشتباه این خانم نیت و رضایت الهی رو پیش میکشند و دیگران رو بدبخت دو دنیا بحساب می اورند لااقل یه سری به ایه (یا ایهاالذین امنوا اوفوابالعقود - ای کسانی که ایمان اوردید به پیمانهای خود وفا کنید و پای بند انها باشید)بزنند ،بعدا بیایند ادای انسانهای ازاده رو در بیارند، عمل این خانم از نظر دینی هم جای اشکال هستش چه برسه از دیدگاه انسانی و حزبی.
    • عادل IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      3 24
      بسمه تعالي. در پاسخ به بي نام پنجشنبه 21 شهریور 1392 - 10:13:27. خدمت شما عرض شود:"1. "معصوم عليه السلام مي فرمايد: حق را بشناس آنگاه اهل آن را خواهي شناخت." 2. گاهي اوقات براي شناخت يك چيز بهتر است نقيض آن را بشناسي. فكر مي كنم خيلي بديهي باشه كه رأي دادن به صرف منافع حزبي كاملا مردوده. بنا بر اين صرف اينكه كسي از منافع حزبي عدول كرده باشه دليل بر بي تقوايي او نيست كه گاهي شايد به عكس هم باشه. 3. شما به اين سوال پاسخ بده لطفا: " اگه خدا گفت گزينه الف و حزب گفت گزينه ب من عضو شورا و حزب چه بايد بكنم؟ 4. در اسلام اصل بر پاكي و مبرا بودن است مگر آنكه خلاف آن ثابت شود. 5. فراموش نشود كه اعضاي شوراي شهر سوگند ياد كرده اند كه به خداي خود وفادار باشند نه به حزب و جناح و دسته خود. "
    • عادل IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      4 16
      بسمه تعالي. در پاسخ به بي نام پنجشنبه 21 شهریور 1392 - 10:13:27. خدمت شما عرض شود:"1. "معصوم عليه السلام مي فرمايد: حق را بشناس آنگاه اهل آن را خواهي شناخت." 2. گاهي اوقات براي شناخت يك چيز بهتر است نقيض آن را بشناسي. فكر مي كنم خيلي بديهي باشه كه رأي دادن به صرف منافع حزبي كاملا مردوده. بنا بر اين صرف اينكه كسي از منافع حزبي عدول كرده باشه دليل بر بي تقوايي او نيست كه گاهي شايد به عكس هم باشه. 3. شما به اين سوال پاسخ بده لطفا: " اگه خدا گفت گزينه الف و حزب گفت گزينه ب من عضو شورا و حزب چه بايد بكنم؟ 4. در اسلام اصل بر پاكي و مبرا بودن است مگر آنكه خلاف آن ثابت شود. 5. فراموش نشود كه اعضاي شوراي شهر سوگند ياد كرده اند كه به خداي خود وفادار باشند نه به حزب و جناح و دسته خود. "
    • رضا A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      30 3
      آحسنت به اقای زیبا کلام. که همیشه نظرات سازنده ای دارند
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    199 8
    خواهشا شما اين كامنت را بگذاريد چون در رجا و جهان صدبار گذاشتم و منتشر نكردند. خداوكيلي اگر سروري به هاشمي راي ميداد از ايثارگران و كلا جريان اصولگراي اخراج نمي شد؟ مگر جبهه بايداري غلامحسين الهام را اخراج نكرد چون به سمت احمدينژاد رفت؟ تازه احمدي نژادي كه طرفدارانش بايداري را تاسيس كردند.
    • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      3 35
      محض اطلاعتون جدیدی در لیست اصولگراها بود و به هاشمی رای داد و بلایی هم سرش نیومد. در ضمن همین مثال شما نشونه حدود درک اصلاح طلبان شورا و طرفدارانشون از دمکراسی ه. خبر ظاهراً فقط نظرات اصلاح طلبان رو منتشر میکنی. من هم اصلاح طلبم به خدا
  • علی A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    ولی اکثریت مردم ایران به هاشمی و خانواده هاشمی رای دادند ولی بعضیها نمیخوان اینو یفهمن . اگه درک کنید چرا مردم به ایشون متمایل شدند شما هم میتونید از خدمت به مردم حرف بزنید . در ضمن این خانواده روز بروز داره محبوبتر میشه علتش هم معلومه
    • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      3 27
      راي مردم به كانديداي هاشمي وخانواده وي از سر ناچاري بور.نوعي فرار به جلو بود تا اصولگراها راي نياورند.
  • بی نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    احسنت جناب دکتر به زیبایی به نکته ظریفی که شاید بسیاری ازمردم نسبت به آن غافل بودند اشاره فرمودید
  • koresh A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    الهه راستگو 4سال نماینده شهرستان ملایر درمجلس بود هیچ کاری واسه شهرما نکرد حالا چه گلی میخواد به سرپایتخت بزنه من نمیدونم.......
    • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      93 3
      گل میخک
  • ﺣﺎﺝ داود A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    ﺍﻗﺎﻱ ﻋﺎﺩﻝ ﺍﺯ ﻛﺠﺎ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﻲ ﺭﺿﺎﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﺭﺍﻱ ﺩﺍﺩﻥ ﺧﺎﻧﻢ ﺭﺍﺳﺘﻜﻮ ﺑﻪ ﺩﻛﺘﺮ ﻗﺎﻟﻴﺒﺎﻑ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻳﻦ ﻏﻴﺐ ﺷﻨﺎﺳﻲ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﻛﺠﺎﺳﺖ ﺧﺎﻧﻢ ﺭﺍﺳﺘﻜﻮ ﺑﻪ ﺭﺍﻱ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎ ﺧﻴﺎﻧﺖ ﻛﺮﺩ برادر
    • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      47 1
      خوب معلومه هر کجا که نفع آقایون باشد همان طرف رضا و نظر خدا است!!!!!!!!!!!!!!!!!!! استغفرالله
  • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    شورا محل سیاسی بازی نیست؛ خرد جمعی به این معنا نیست که ریئس حزب هر چیزی گفت همان شود؛ هر شخصی با هر لیستی که وارد شورا شود باید قدرت انتخاب داشته باشد نه رای تحمیلی ارائه دهد؛ شورا نباید جایگزین لابی بازی ها شود که نتیجه تقلید تحمیلی یا غیر عاقلانه شود. اصلاح طلبان در دوره شهرداری آقای احمدی نژاد هم همین روند نزولی را طی کردند. تاریخ تکرار مکررات است.
    • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      8 0
      اگه قرار باشه افراد هرجور كه دوست دارن عمل كنن، خوب ديگه حزب معني پيدا نميكنه. شما وقتي كه عضو يك حزبي ميشي، يعني با بيشتر نظرات اون حزب موافقي و حاضري به خاطر برآورده شدن اهدافت از بعضي خواسته هاي خودت بگذري.
  • ابوالفضل A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    آقای زیبا کلام فقط خوب حرف میزنه همین!!! خانم راستگو 2 دوره نماینده مجلس بودند و اینم یادمون باشه که خانم راستگو برای حضور در لیست اصلاح طلبان درخواستی نداشتن و این اصلاح طلبان بودن که به دنبال جذب نظر موافق خانم راستگو در لیست خود بودند...آقای زیبا کلام اگر طبق نظر شما رای خانم راستگو فقط به دلیل حضور در لیست اصلاح طلبان بوده و نه به واسطه شخصیت سیاسی الهه راستگو پس چرا اصلاح طلبان فرد دیگه ای که کاملا مطیع حزب باشه رو معرفی نکردن؟؟ مردم دروغ رو میفهمن و لی خیلی از شخصیت های سیاسی کشور چه اصلاح طلب و چه اصول گرا متاسفانه فقط به منافع سیاسی خودشون فکر میکنند..به امید روزی که هدف سیاسیون پیشرفت کشور باشه نه منافع سیاسی
  • مرتضی A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    اصول گرا ها اگه به حزب اعتقاد داشتن این قدر دسته دسته نمی شدن !!! احمدی نژآد ثابت کرد حزب و تشکیلات توی اصول گراها معنی نداره فقط هرکی حرف خودش رو میزنه ! یکبار (سال 84) که واقعاً به هم صد شدن تونستن به یه جایی برسن بعدش دیگه از دستشون دردرفت همه چی خانم راستگو هم 4 سال بعد معلوم میشه نتیجه کارش (جدا از اینکه اعتمادی توی این مدت بدست آورده بود توی جامعه یک شبه از دست داد و از همه مهمتر اعتماده)
    • محمد EU ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      4 13
      اونقدر که از قشر بی طرف ایشون با این کارش الان اعتماد به دست آورد از اصلاح طلبان از دست نداد. چرا که خیلی از اصلاح طلبان هم در دل خودشون این کار ایشون رو تحسین می کنند، دلیلش هم اینه که هر انسان عاقلی وقتی عملکرد دکتر قالیباف رو در شهرداری در این هشت سال با شهرداران قبلی تهران مقایسه می کنه، اگر تعصب جناحی نداشته باشه، بین آقای قالیباف و آقای هاشمی، همین انتخاب رو می کنه حتی اگر به قیمت اخراج از حزبش تموم بشه و مهم انجام کار درست است، نه درست انجام دادن یک کار غلط.
    • بی نام DK ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      3 6
      می گید اصولگراها این قدر دسته دسته نمی شدن!؟ اصولگراها کلاً دو دسته هستن. جبهه پایداری، و غیر جبهه پایداری که میانه رو و معتدل هستن. بد نیست یه مقدار به قدیم مراجعه کنیم. تو شورای اول که همه اصلاح طلب بودن این قدر اختلاف سلیقه زیاد بود که آخر سر شورای اول منحل اعلام شد. تو سال 84 سر همین مثلاً وحدت(!) اصلاح طلب ها با چند کاندیدا وارد انتخابات شدن که طوری شد که هیچ گزینه اصلاح طلبی به دور دوم نیومد! همین الآن کلی تنوع سلیقه و فکر سیاسی در اصلاح طلب ها هست که نظراتشون با هم متفاوته! اگه اصلاح طلب ها مطمئن بشن که رقیب ندارن(مثل شورای اول و انتخابات 84) دوباره اختلاف هاشون رو میشه. این وحدت فقط به خاطر غلبه بر جریان مقابل هست.
    • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      3 2
      محمد باید منفی میخوردی اشتباهی مثبت دادم
  • علی.دانشجو.بسیجی.اصلاح طلب A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    50 0
    تندرو ها 5% کل جامعه اند که صداشون از 95% دیگه بیشتره !راستی کسی به صرف رای دادن به قالیباف ایشونو مواخذه نکرده کما این که اقای دنیامالی تو جلسه گفتند که به قالیباف رای میدن و کسی ایشونو مواخذه نکرد سرکار خانم تو جلسه گفتن به هاشمی رای می دن و خلف وعده کردند سند این ادعا گفتگوی اقای مختاباد با تیناپرس مگر این که بخواین بگین مختاباد هم دروغ می گه که در این صورت من دیگه حرفی ندارم !!!راستی ظاهرا 20:30 نمی خواد تغییر رویه بده نه ؟؟؟ خبر انلاین به همون اسمی که نوشتم نظرمو منتشر کن تا دوستان بدونن میشه بسیجی بود دانشجو بود اصلاح طلب هم بود هر اصلاح طلبی مزدور نیست ولی وجود دارد اصلاح طلبی که مزدور باشد
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    5 56
    رضا زاده در لیست جبهه پایداری بود ولی در دور اول به محسن هاشمی رای داد جناب زیباکلام که همیشه تحقیر اصولگریان هستی چمران 3 برابر مسجد جامعی رای آو رد
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    6 42
    چرا اصولگرایان رضا زاده و جدیدی رو اخراج نمی کنند؟
    • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      19 1
      چون رضا زده و جدیدی به قدر کافی شناخته شده ان..خود من اصلاح طلب طرفدار روحانی و خاتمی والا به خدا به جدیدی رای دادم.ولی خانوم راستگو چی؟!!ایشون نون اصلاح طلبا رو خورده..ولی جدیدی فقط تو لیست رفته..به قدر کافی خودش رای داشته.اینو تو متنم نوشتن...نخوندی درست؟!!1
  • امیر IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    6 21
    من نمیدونم بر چه اساسی ایشون رای مردم رو تفسیر میکنن خود من چون عباس جدیدی تو لیست اصولگرا بود بهش رای ندادم. با این تفاسیر پس آقای احمدینژاد هم حق داشت با رایی که در سال 84 از جریان اصولگرا گرفته بود رد اصلاحطلبان رو از دولت پاک کنه. اصولا هر جریانی که رای میاره به خاطر رای مردم باید خشک و تر هر نیروی شایسته و غیر شایسته جریان مخالف رو بیرون بریزه. چون در مقابل رای مردم مسئوله. این میشه تعریف دوستان از دموکراسی و احمدینژاد هم یک دموکرات 2آتیشه بود. فقط برام سواله این مردمی که به خانم راستگو رای دادن اون موقع اصلا میدونستن قراره هاشمی کاندید بشه که به خاطر هاشمی به ایشون رای دادن؟
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    4 37
    اصلاح طلبان وآزادی بیان و اندیشه؟ تازه این مقدمات مدینه فاضله یشان هست.حالا نظر سید همیشه خندانتان چیست؟
  • هادی IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    خانم راستگو باید به تفکر اصلاح طلبی وفادار می ماند که عمل کرد بعنی انتخابی از عقل ودرایت .نیازنیست به افراد وفادار ماند اصل تفکر است که راه را مشخص می کند نه افراد. لطفا حذف نکنید اگر به اصول اصلاح طلبی وفادارید.
    • بی نام EU ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      8 0
      تفکر اصلاح طلبی رو؛که به قول شما خانم راستگو بهش وفادار موند؛رو چه کسی مشخص میکنه؟!!یعنی درک وفهمش انقدر سخته که تفکر یک حزب و جریان باید توسط بزرگان اون جریان و به صورت خرد جمعی مشخص بشه نه اینکه هر کسی بر اساس تشخیص خودش عمل کنه؟!شما تا حالا تو انتخابات مختلف اسامی کاندیداهای مستقل به گوشت خورده؟!مطمئنا خورده...اینها همون کسانی هستند که دوست ندارند وامدار هیچ حزب یا گروهی باشند و ترجیح میدن مصلحت رو اونطور که خودشون تشخیص میدن؛و نه اونطور که حزب تعیین میکنه؛انتخاب کنند...پس خانم راستگو هم اگه میخواست مصلحت رو بر اساس تشخیص فردی مشخص کنه باید به صورت مستقل شرکت میکرد و اگه تن به حزب و چارچوب احزاب داده باید به قواعد حزب و کار حزبی هم پایبند باشه...به خدا فهمش انقدر ها هم سخت نیستا!!
    • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      75 1
      خیانت بود..اصول نبود
  • علي A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    34 1
    كيهان : فوتوشاپه
  • اسماعیل IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    35 5
    من اصلاح طلبم.اما بخاطر عملکرد گذشته آقای قالیباف در شهرداری خوشالم از انتخابش-ولی کار خانم راستگو در هر صورت محکومه-یا جزء حزبی نباش یا هستی همرنگ باش
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    33 0
    باید هزینه دروغگویی در سیاست بالا رود
  • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    2 17
    به این میگن بی جنبه بازی به اصطلاح اصلاح طلب ها
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 8
    ایا نظر اکتریت همیشه درست است ؟ ایا در یک حذب همبشه باید نظر حذب تائید شود یعنی کلا همیشه یک حذب درست میگوید- حق همیشه با حذب است؟ ( لابد الحق مع الحذب و الحذب مع الحق )!!- والا! ایا اگر بواسطه معرفی در یک گروه یا حذب رای اوردیم باید همیشه تابع ان باشیم - پس تعریف حق و باطل چه میشود؟ فقط در صورتی میتوان این چنین بود که با یک معصوم همراه باشیم مثلا ( الحق مع علی و علی مع الحق ) واگر این بود میتوان همه گفته های ان حذب را چشم بسته تائید کرد ولاغیر!
    • امیر IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
      5 0
      شماطرفداران اصولگراها چرا خودتونو به اون راه می زنید؟ همه می دونستند که چمران مطلوب اصلاح طلبها نیست و تو برنامه هاشون تعویض ایشون جز سرفصلهای شعارها بود . پس وقتی خانم راستگو اومد تو لیست اصلاحات میدونست رای اونها اگه چمران انتخاب بشه شخص دیگریه. ولی با اینوجود ایشون خودشو تو لیست اصلاحات جا زد و دو بار ضد برنامه های اصلاحات رای داد, دفعه اول به چمران و دفعه دوم به قالیباف.یعنی یک رای اصلاح طلبان رو براحتی سوزوند. پس این عنی اینکه ایشون اصلاً برنامه اصلاح طلبان رو قبول نداشته ولی خودشو تو لیستی که مخالف نظرش بوده ولی میدونسته لیست رای آوریه جا زده که این نشونه عدم صداقته ایشونه و بس
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    3 2
    زیبا کلام: اساسا خود آقای روحانی هنگامی که رئیس‌جمهور شدند، بیش از هر کس دیگری و بیشتر از همه بهت‌زده شدند
  • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    2 3
    ی ادامه می‌دهد: اتفاقا آنچه که باعث پیروزی آقای روحانی شد ۵۰ درصدش تصادف بود و ۵۰ درصد دیگر آن بد عمل کردن اصولگرایان در هشت سال گذشته. حوادثی که گفتم همه تصادف است، برنامه‌ریزی نیست
  • امیر IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    8 3
    درو بر شرفت صادق جان که اینچنین صادقانه و به زیبائی جان کلام را گفتی.
  • مصطفی A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 7
    اعضای شورای شهر ولو هر قولی قبل از انتخابشان داده باشند، حالا قسم خورده اند که بهترین تصمیمات رو برای شهرشون بگیرند. و این بالاترین قول و قسمیه که به گردنشونه. نه اینکه بگم کسی از کس دیگر بهتر بود، اما تصمیمات خلاف حزبی رو باید پذیرفت وگرنه به همون استبداد حزبیی دچار میشیم که دیگران دچار شدند. حزب تنها جاییه که در اون نظرات مختلف بررسی بشه. اما اگر کسی متقاعد نشد نباید وادار به کاری بشه که خلاف عقلشه.
  • مهدی A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    14 0
    اگر بودجه شهرداری تهران را بر مساحت آن تقسیم کنیم حدود 16 میلیارد تومان برای هر کیلومتر بدست می آید اگر 20 درصد این فضا مربوط به معابر و شهرداری باشد یعنی برای هر 200 هزار متر مربع 16 میلیارد بودجه . یعنی به هر متر مربع 80 هزار تومان می رسد والا با این بودجه میشود خیابانها را فرش کرد . پس تا حالا اتفاقی رخ نداده که نشان دهنده ی مدیریت عالی و متعالی کسی باشد . این پول را به من هم بدهید 2حداقل برابر این کار خواهم کرد
  • رضا IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    2 20
    حزبي كه نتوانست يكي از هم حزبي هاي خود را از نظر فكري قانع كند تا رايخود را در سبد خاص مورد نظر ش بيندازد به نظر شما اشكال از فردي است كه قانع نشد و يا از حزبي كه دليل كافي نداشت فكر نمي كنم فرداي قيامت بپرسند چرا به حزبت راي ندادي اما مي پرسند چرا كسي از نظر تو لايق نبود راي دادي
    • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      26 1
      اشکال از فردی است که به دروغ گفته قانع شدم و رایم هاشمی است برادران عزیز چرا خودتان را به تجاهل زده اید قضیه واضح است
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    27 1
    دور بعد انتخابات شورای شهر خانم راستگو با لیست اصولگرایان یا مستقل وارد انتخابات شود ببینم باز هم رای میاره ؟؟؟؟؟؟؟؟ .
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    14 2
    عزیزان اصولگرا توجه توجه لطفا به رای های مثبت و منفی توجه کنید اونوقت نظر مردم را میفهمید
  • محمد EU ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    3 8
    دوستان ما جوون های دهه شصت و هفتادیم، الان دیگه شعور سیاسی مون به جایی رسیده که بد رو از خوب تشخیص بدیم، آقای قالیباف یک حرف بی ربطی به دکتر روحانی زد و دکتر روحانی هم با هوشمندی توپ رو به زمین ایشون انداخت با گفتن واژه گازنبری و همین اشتباه دکتر قالیباف باعث شد که مردم نظرشون نسبت به ایشون منفی بشه و به خاطر اینکه ایشون رقیب انتخاباتی آقای روحانی بودند، شدند دشمن مردم. دوستان ساخت تونل توحید و اتوبان امام علی یکی از کوچکترین کارهایی بوده که آقای قالیباف انجام داده، همین الان برید رزومه کاری دکتر قالیباف رو در شهرداری بخونید و با شهردارهای قبلی مقایسه کنید، اگر عقل و منطقتون و نه تعلقات جناحیتون گفت بله حق آقای هاشمی بوده که رای بیاورند من نویسنده این مطلب رو لعنت کنید.
  • بی نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 4
    بالاخره چيزي بوده . تا اتيشي نباشه دودي بلند نميشه
  • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    7 2
    اولین کسانی که از رای داده به قالیباف پشیمان شوند همین اصولگرایانند. دورقبل اصلاح طلبها به او رای دادند و پشیمان شدند و حالا برعکس شد!! ضمنا طبق فانون سال69 که ملغی نشده و جواب سیاسی رئیس مجلس که با تمهیدات لفظی و مبهم مظفر تهیه شده هم مشکل گشا نیست انتخاب قالیباف مجاز نیست و دیوان عدالت اداری باید آن را معوق کند
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    7 1
    انتخابش هم از سر تشخیص اصلح و ازادیخواهی و دمکراسی و ... نبوده باید بررسی بشه پشت پرده چی بوده؟!!!
  • بیوک IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    8 2
    به هر حال همیشه گفته اند قول مردانه و این بنده خدا هم که زن بوده و شکستن قولش به خاطر زن بودنش مجازه!!!!! این که دکتر روحانی هیچ کدام از وزرا را زن نگذاشت خودش بیانگر همه چیز است!!!! و می رسیم به خانم راستگو که گرچه اسمش راستگو است اما نمی خواهد از مردم مایه بگذارد، چون اون به جمع چند نفری وفادار و راست نبوده، چگونه می خواهد به مردم تهران وفادار بماند کسی که اصول اولیه اخلاق را رعایت نمی کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علی A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    12 0
    خانم راستگو یک بار در دوره 5مجلس رای آورد در شهر ملایر آنهم بنا برشرایطی . ازآن زمان تاکنون 18سال میگذرد که طی این مدت ایشان درتمام انتخابات های شورا و مجلس کاندید شده و در هیچ کدام رای نیاورد.والله من صرفا بخاطر اینکه لیست اصلاح طلبان بودبه ایشان رای دادم .درغیر این صورت اورا مانند 18 سال گذشته نادیده میگرفتم.تنها عذرخواهی ایشان شاید ازناراحتی من قدری بکاهد.
  • بردیا A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    11 0
    جدای از همه این مسائل خانم راستگو به سوگندی که نه به اجبار خورده بود پایبند نماند. جالب اینجاست که بنده دیدم بعضی از افراد مثل آقای احمد توکلی از این فرد حمایت می کنند .درصورتی که همین آقای توکلی زمان رای اعتماد به آقای زنگنه ،از سوگند منتسب به آقای زنگنه بعنوان ابزاری برای عدم رای اعتماد به ایشان استفاده نمود!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    96 18
    اگر میدانستیم به ایشان رای نمی دادیم
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    15 0
    ياد افرادي افتادم كه مي گفتن نماز را بايد در خانه علي (ع) خواند و نهار را در خانه معاويه خورد!
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    13 0
    این خانم ادعا میکنه که وامدار هیچ حزب وگروهی نیست .درصورتیکه عینا قضیه بر عکسه! ایشان فقط به واسطه حضورشان در لیست اصلاح طلبان رای آوردن.وگرنه شاید1000رای هم نمیداشتند. وقتی که مردم اکثریت اصلاح طلب راواردشورایی میکنند،اختیار راهم دراین موارد به انها میسپرند تا شهردار ورد نظرشان راانتخاب کنند.درست مثل همان کاری که اصولگرایان در شوراهای قبلی وفعلی برخی شهرستانها دارند میکنند وحتی یک کاندیدای اصلاح طلب در بین شهرداران نیست.در ضمن اگر ایشون قرار نبوده وامدار حزب وگروهی بشوند،چرا در لیت اصلاح طلبان شرکت کردند!مستقل وارد میشدند.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    98 9
    مگه خانم راستگو قهرمان المپیک یا خواننده و بازیگر بودند که مردم همینطوری بهشون رای بدن .ما تا همین چند روز پیش ایشون رو از نزدیک هک میدیدیم نمیدونستیم کیه.
  • محمد IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    89 3
    این کار خانوم راستگو فرهنگ کل جامعه ماست این خانوم هم جزوی از همین فرهنگ مریضه
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    69 8
    الهه راستگو همون کاری رو با اصلاح طلبها کرد مه احمدی نژاد با اصولگراها کرد
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    86 4
    هر آدمی یک بهایی دارد و هر رایی هم بهایی دارد.باید دید این رای به چه بهایی فروش رفته
  • ايراني A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    68 8
    الحق كه صادقي وكلامت زيباست.!!1
  • مهدی IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    74 5
    راستگو از این حق برخوردار است که به هرکس که می‌خواهد رای دهد اما همه این حق و حقوق، زمانی تحقق می‌یابد که وی به اعتبار شخص «الهه راستگو» انتخاب می‌شد و به عضویت شورا درمی‌آمد. خارج از لیست اصلاح طلب ها عمراً ایشان رای نمی اورد که بخواهد از طرف مردم به شهردار رای دهد.
  • محمد EU ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    37 6
    خبرآنلاین چرا نظرات من رو نمیذاری پس کو آزادی بیان، کو اعتدالت. متاسفم.
  • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    2 8
    اگر به پشتوانه اصلاح طلبی بود که همه اصلاح طلبان رای می آوردند
  • علی صادقی A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 24
    درود بر راستگوی مظلومه.
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    12 0
    مشکل خانم راستگو این نبود که چرا به قالیباف رای داد. مشکل ایشان ترجیح منافع شخصی به منافع ملی و دورویی و نفاق تشکیلاتی بود. دنیامالی هم به قالیباف رای داد ولی کسی به او حرفی نزد.
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    12 0
    من به خانم راستگو رای دادم، اشتباه کردم، از این به بعد در هنگام نوشتن برگه رای بیشتر توجه می کنم.
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    7 49
    انشاالله خداوندكه ناظر همه اعمال آدم وعالم هست همه ماوهمه اصلاح طلبان واصولگرايان رابه راه راست هدايت فرماييداگرراي خانم راستگو براي خدا بوده حتما مبارك است
  • علی IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    8 88
    اینو نگی چی بگی طرفدار رضاخان!
  • علی صادقی A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    4 14
    راستگو یه شیرزنه.اون با سابقه سیاسی و نمایندگی مجلس نیازی به اعتبار هوچیگرا نداشت بلکه اونا بودن که نباز به اعتبار اون داشتن.الآن هم برا معروف شدن و توجیه شکستشون به دنبال یه دستاویز میگردن.برین خدا رو شکر کنین که ریاست شورا رو اصولگراها به شما هدیه کردن همینم از سرتون زیاده.اگه این افراد باعث انحلال شورا نشدن.این خط- اینم نشون$
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 11
    درود بر این شیر زن که مقابل سیاست بازان ایستاد و به شهردار مطلوب مردم رای داد راستگو رایش رو از مردم گرفته نه حزب ناشناخته 20 نفره کار که این روزها معروف شده.
  • امیرحسین A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    7 2
    من و بسیاری دیگر که به لیست اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر رای دادیم چون نمی خواستیم قالیباف مجددا شهردار شهرمان باشد این انتخاب را کردیم و گرنه به افرادی رای می دادیم که می دانستیم انتخابشان قالیباف است.خانم راستگو اگر می خواست نظرات شخصی اش را ملاک قرار دهد چرا پذیرفت (ولو با درخواست دیگران) که در لیست اصلاح طلبان قرار گیرد؟ درحالی که از ابتدا می دانست شهردارانتخابی این لیست قالی باف نیست.شاید بهتر باشد مثل بسیاری از کشورها فهرست کاندیداهای شورای شهر، شهردار مطلوبشان را نیز در زمان انتخابات اعلام کنند تا حجت برهمه تمام شود.
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    2 7
    جناب زیبا کلام اگر کمی اطلاعات خود رو بالا می برند خوب بود خانم راستگو در انتخابات مجلس در تهران کاندید شد و قبلا هم نماینده مجلس بود و برابر افراد مشهور مجلس در تهران رای نیاورد ایشون در برابر اعضای ناشناخته شورای شهر برای مردم شناخته شده بود و در نهایت 20 درصد رای خود رو به خاطر قرار داشتن در لیس اصلاح طلبان آورد پس دیکتاتور نباشید.
  • محمد IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 5
    من از دوستان خواهش می کنم، یک دقیقه از همه این حال و هواهای سیاسی بیان بیرون و فک کنن که به هیچ حزب و جناحی تعلق خاطر ندارند، البته خیلی افراد از پس همین کار هم بر نمیان. ولی اونایی که می تونن با منطقشون به مسائل نگاه کنند برن یه نگاه خیلی سریع به رزومه کاری و نه سیاسی دکتر قالیباف بندازن و با رزومه کار همین آقای هاشمی، مقایسه کنند و ببینند کدوم یکی توانمند تر، مدیر و مدبر تر و لایق تره، چون شهردار در درجه اول باید یک مدیر توانمند و با رزومه کاری قوی باشد بعد مال فلان حزب و جناح. اولاً خانم راستگو جلوی خدا سربلند شد و چه اهمیتی داره که افرادی که فقط دنبال مسائل حزب و جناحی هستند و نه صلاح مردم و پیشرفت شهر، ایشون رو از حزبش اخراج کنند. در آینده خواهیم دید چه کسی خیانت کرده.
  • علی صادقی A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 8
    80% مردم تهران از قالیباف رضایت دارن.پس باید نظرشون در نظر گرفته بشه.این خانم فقط منافع مردم رو در نظر گرفت و بس. حزب فقط برا انتخاباته و بعد انتخابات دیگه جایگاهی نداره فرای جایگاه مردم و سوگند.در ضمن آقای زیباکلام دموکرات یه کم درباره قضیه رضاخان توضیح بدن علی الحساب.
    • بی نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      3 0
      اگر آقای قالیباف 80 درصد آرای مردم را داشت پس چرا رئیس جمهور نشد
  • سامان IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    اقای زیبا کلام از چی دفاع میکنی خانم راستگو گفتند اگر شخص دیگری از اصلاح طلبان می امد به اون رای میدادند ثانیا اگر کسی گزینه دیگری رو برای خدمت به مردم مناسب میدید که بانظر همفکرانش متفاوت بود چه کار باید بکنه از نظر بعضی از اصلاح طلبان مردم فدای جریان اصلاح طلبی باید به گزینه جریان سیاسی رای بده
  • احسان EU ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    11 0
    اصولگرایان را هشدار می دهم از این خانم پرهیز کنند کسی که به ولی نعمتش پشت کرد معلوم نیست با بقیه چه کار می کنه
    • ناشناس IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      1 0
      راست میگی اقای احسان
  • رسول IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    4 1
    اگر انچنان که خانم دانشور فرموده اند که خانم راستگو در جلسات خصوصی به اصلاح طلبان بارها گفته گزینه من هاشمی است تا انجا که برقران هم قسم خورده است کار خانم راستگو ناجوانمردانه و غیراخلاقی می باشد و باعث ترویج فرهنگ ریا و دوروئی و تظاهر در بین دولتمردان ما میشود .انشاا... قران به کمر دروغگو و خیانتکار بزند .انشاا...
  • علی صادقی A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    2 11
    درود بر راستگو.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    4 2
    کار این خانم گل به خودی (عمدی) انهم دربازی فینال
  • بنده خدا A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    3 27
    سلام دوستان (حزب فقط حزب خدا و لا غیر) به نظر بنده حزب بازی در کشور داریم و از آنجایی که تصمیمات حزب ها همیشه در راستای دستورات الهی نیست در پاره ای از موضوعات اعتقادات فردی و شخصی اعضا هم با حزب دچار تناقض می شود بنده با این حزب بازی ها مخالفم و اعتقاد دارم که در زمان بروز چنین مواردی ضعف و عدم کارآیی احزاب نمایان می شود فقط باید رهنمودهایی را که خدا برایمان مشخص و تعیین نموده در زندگی و اجتماع به کار بگیریم راه دیگری وجود ندارد به امید سرافرازی اسلام و ایران در پناه حق
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    46 3
    انتخاب شهرداری هم باید مستقیم با رای مردم بشه. که این لابی بازیها کمتر و کمتر بشه.
  • مصطفی A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    41 6
    عدم صداقت سیاست مدارها خیلی آدم رو رنج میده. هم خانم راستگو و هم آقای مالی- که نمیدونم چرا راجع بهش کسی چیزی نمیگه- اصول تحزب رو از امثال من بهتر میدونن. خیلی بیشتر از ما توی مینینگ ها و زد وبندهای حزبی بوده اند و حتمن می‌دونن. پایبندی به تعهد حزبی یعنی چی. اینکه ایشون آگاهانه نعل وارون می‌زنن و با مستبد قلمداد کردن حزب متبوعشون مردم رو-معذرت میخوام- احمق فرض میکنن؛ ظلم کثیفیه
  • عربلو A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    6 35
    پس اين همه نماينده مجلس كه بر اساس اسمشان نه ، بلكه بر اساس جدول اسامي وارد مجلس ميشن و اين همه تصميمات مخالف و متناقض و متضاد با درخواست مردم ميدن پس چي ميشن و به اونا چي بايد گفت ، آقاي زيبا كلام براي اونا چي داري كه بيگي ، يعني مرگ خوبه براي همسايه ؟
    • مصطفی A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      1 0
      با احترام. کلمه‌ی مردم خیلی کلیه. اصلن حزب برای همین به وجود اومده. همه‌ی مردم با هم همعقیده نیستند پس با عضویت درحزب نظرشونو اعلام میکنن. کسی هم که به اعتبار لیست یک حزب انتخاب میشه به مردمی که طرفدار اون حزب هستن (و در واقع به رای دهنده های خودش) متعهده
    • روحيه A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      4 0
      با صحبتهاي زيبا كلام موافقم ، به شرطي كه همين نوشته و رويه را براي نمايندگام به اصطلاح مردم داشته باشند كه با راي ما ميرن داخل مجلس اما در بيشتر مواقع تصميمات متناقض و عدم همسويي با خواست مردم ميگيرن
  • بهروز US ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    7 0
    مسأله برادر خانم راستگو و ارتباطات کاریش با قالیباف باید به طور جدی توسط سازمان بازرسی کل کشور پیگیری بشه
  • hami A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    4 2
    " که اصولگرایان به‌راستی چقدر پایبند به ضوابط اخلاقی در سیاست هستند؟ پاسخ به این سوال البته بارها برای مردم روشن شده است."
  • بینا A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    5 6
    درود بر راستگو
  • شاکی A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    5 2
    خداحافظ سرکار خانم الهه راستگو.. خداحافظ
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    4 1
    خيلي ادم بايد سقوط كرده باشه تا بتواند عملي انجام دهد كه تعهد به انجام ان نداده باشد و از ان بدتر اينست كه تعهدش را با سوگند به قران هم پيوند زده باشد
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    4 2
    تحلیل اقای زیبا کلام کاملا منطقی است
  • داس A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    26 0
    "ضوابط اخلاقی در سیاست" چه پارادوکس زیبایی! دیگه اشکم داره در میاد از این همه سیاسی بازی.
    • فردوس توسی A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      6 2
      عزیزان اگر کار سیاسی درست نیست چرا دکتر نجفی باوجود توانایی و علایق فرهنگیان رای اعتماد نگرفت؟ کار خانم راستگو که عضو اصلاح طلب باشه اما به کاندیدای اصولگرا رای بده درست نبود
  • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 2
    به حساب حرف شما اصولگرایان هم در مجلس به اعتبار اصولگرایی توانستند از مردم رای بگیرند و لذا باید تمام اصلاح طلبان کابینه روحانی رو رد کنند و کسانی رو که اصولگرا بودند تایید کنند...حرف شما بی اساس هست بی اساس...برین یک کم خودتون رو درست کنین...در ضمن خانم راستگو اعلام کردند نه قسم خورده ام و نه نامه ای رو امضا کردم...این هم از دروغ های سرکار دانشور...
  • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 3
    رای خانم راستگو از آقای دنیا مالی مهمتر بوده؟ پس چرا از آقای دنیامالی انتقاد نمی شود؟ ایشون هم انگار برخلاف اصول حزبشان عمل کرده اند. مگه نه؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    جناب زیبا کلام، اگر یادتان باشد آقای علی مطهری در سهمیه آقای احمدی نژاد در لیست اصولگرایان مجلس قرار گرفت و وارد مجلس شد. به محض اینکه رای آورد هم کاملا بر خلاف احمدی نژاد موضع گرفت و از احمدی نژاد سوال هم کرد. هیچ این کارهایی که اصلاح طلبان با هاش کردند هم اصولگرایان با اون نکردند. در ضمن اصلاح طلبان هم کلی تشویقش کردند و کلی در روزنامه هایشان با اون مفصل گفتگو کردند و حمایتش کردند. بنابر این این ابروریزی تان را نمی توانید به راحتی پاک کنید و به عبارتی می شه گفت که اصلاح طلبان به صورت خیلی بچه گانه ای دیکتاتوری خودشان را بروز دادند. اون هم همین اول کار!
  • محمدرضا IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    6 1
    قیاس رای آقای جدیدی با خانم راستگو عملا با توجه به سخنان دکتر زیباکلام قیاس مع الفارق است چون آقای جدیدی به عنوان یه فرد مستقل از جریانات اصلاح طلبی و اصولگرایی در انتخابات شوراها شرکت کرد و رای آورد و هیچ وظیفه ای نسبت به هیچ جریانی نداشت و ملاک نظر شخصی خود اون در انتخابات بود در حالیکه خانم راستگو بعنوان یه اصلاح طلب در انتخابات شرکت کرد و در لیست آنها حضور داشت و از امکانات این حزب برای رای آوردن استفاده کرد.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    3 4
    اين كه بدليل وابستكي حزبي مغاير باعقيده ات در يك موضوع خاص عمل كني و حق وعقل را عليرغم اعتقاد باطني زيربا بكذاري از اموزه هاي دموكراسي غربي است كه متاسفانه اقاي زيبا كلام هم انرا شالوده تفكرات خود قرار داده ومطلب فوق راافاضه نموده اند
  • 11111111111111111111111111111 A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    4 4
    البته خانم راستگو دیگه معروف شدن وازاین پس اصولگراها به ایشان رای میدن
  • lمجتبی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    4 9
    درسته خانم راستگو با حمایت اصاح طلبان به شورای شهر راه پیدا کرد اما این طرز تفکر هم اشتباه است که فکر کنیم ایشان بدون چون وچرا باید به گزینه اصلاحات رای بدهد ایشون باید به کسی رای می داد که فکر می کرد بهترین گزینه است و در رای دادن ازادی کامل وشخصی دارد . من به عنوان حامی اصلاحات به نظر خانم راستگو احترام می گذارم و از عزیزان خواهش میکنم که از تند روی دست بردارند همین تند روی ها باعث شد که چندین سال از فضای سیاسی و اجرایی کشور محو بشیم اگه از دولت تدبییر و اعتدال وامید حمایت می کنید این کارتون هیچ ارتباطی با اعتدال نداره خواهش میکنم از تند روی دست بردارید . انتظار من از اقای زیبا کلام بیشتر از اینه بود
  • هادی A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    9 1
    حالا اینا بی خیال رفتار دوگانه صدا و سیما رو حال کنید یادشون رفته احمدنژاد رفته
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    4 11
    یعنی هرکی با هر لیستی اومد باید تابع بدون چون و چرای حزبش باشه و به تمام تصمیماتش عمل کنه حتی اگر تشخیص بده به ضرر مردم داره رای میده این برداشت من از حرفای شما اصلح طلب ها هست اگر غیر از این هست توضیح بدیداین تفکر با مرامنامه خودتون جور در میاد؟؟؟؟
    • شهروند A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      3 1
      دقیقا" همینطوره احزاب که یک شبه تشکیل نمیشن نتونی بفهمی مرامشون چیه همه میدونن رقابت برای ورود به شورا برای در اختیار گرفتن سمت شهردارییه.پس وقتی کار حزبی میکنی باید تابع حزب باشی اصولا"حرفهای این خانم هم برای عوامفریبی هست که بالاخره تو ایران جواب میده.
  • مصطفی A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    8 18
    باید به صداقت و شجاعت خانوم راستگو آفرین گفت. جریان اصلاحات به چنین همفکران منتقد و منصفی احتیاج دارد نه متعصبانی که تمام رفتار و گفته های جریان متبوع خود را تایید کنند.
  • سعید A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    8 19
    به نظرم اصلاح طلبها دو تا مشکل اساسی دارن 1) هرگز شکست رو نمی پذیرند 2)قواعد دموکراسی رو اون طوری تفسیر می کنن که به سود خودشونه مثلا وقتی خانم راستگو به یک اصولگرا رای داده از دید اونها خلاف موازین دموکراسی است اما وقتی مجلس اصولگرا به سه وزیر اصلاح طلب رای نمیده میشه نشنیدن صدای مردم . البته باید قبول کرد تعداد مشکلات اصول گراها خیلی بیشتره !!
    • بی نام US ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      11 7
      ولی به نظرم شما فقط یه مشکل اساسی دارید: اصلا فکر نمیکنید!
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    12 5
    زیباکلام میخوامت به شدت.
  • علی A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    12 5
    خبر آنلاین لطفا یه نظر سنجی در مورد استعفای الهه راستگو بزار ...
  • جواد IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    9 4
    احتمالا در فصل نقل و انتقالات جذب تیم اصولگراها شده ، مگه یادتون رفته وقتی مهدی هاشمی نسب از پرسپولیس به استقلال رفت چه جنجالی شد ،اینم مثل همونه .
  • احمد IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    3 3
    چقدر بی انصافید. من با محسن هاشمی مشکلی ندارم و بنظرم بسیار هم مدیر توانمندیه. اما چرا وقتی یه جای این کشور دازه نسبتا درست کار میکنه و تقریبا همه اذعان دارن روش ریسک کنیم؟ منم به روحانی رای دادم، اما نه من به قالیباف تو انتخابات به معنای نه به خدمات بینظیر قالیباف در تهران نبود. قالیباف یه اصولگرای معقول و معتدل و مدرنه. با قالیباف کار نکنیم با مجلس و...که دیگه هیچی! قبلی هام شهرو میفروختنو و پل و تونل نمی ساختن، حداقل الان یه طرح تفصیلی جامع برای تهران وجود داره. قبلا اینهمه پارک و فضای سبز چشم نواز داشتیم؟ پروژه ها معطل چند ساله رو کی تموم کرد؟ نه شورایاری بود و نه اورژانس اجتماعی. نه بخش توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و... تازه همه اینا بدون کمک دولت مهرورز! قبلی بوده. یکم انصافم خوبه.
  • محسن A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    2 2
    اولین واکنش حزبی بود... کاری ندارم این خانم راستگو بوده یا نبوده ولی من این حرکت حزبی رو شروعی برای قدرت گرفتن احزاب به معنای واقعی میدونم و امیدوارم رئیس جمهور بعدی نماینده یک حزب باشه که پاسخگوی اشتباهاتش باشند...
  • mahzad IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    11 12
    یادتون نره که آقای روحانی بعد از انتخابات تو اولین نشست خبری چی گفتن: "من رئیس جمهور همه ملت ایرانم. دولت خود را وامدار حزب و گروه خاصی نمی داند" ایشون هم نماینده کل تهرانن نه گروه خاص
  • صادق IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    5 3
    گل گفتی اقای دکتر زیباکلام دمت گرم.
  • ناصر A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    14 2
    من واقعا" این عناد را درک نمی کنم. رفتار خانم راستگو یک رفتار غیر دموکراتیک بوده اگر فقط کمی اطلاعات سیاسی و اجتماعی داشته باشید به صحت این نکته پی می برید. حال چرا برخی از عمل غیر تشکیلاتی و خیانت گونه وی (خیانت به رای مردم و تشکیلاتی که به او برای حضور در شورا کمک کرده اند) حمایت می کنند اصلا" قابل فهم نیست....
  • بی اسم IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    8 3
    همانطور که میدانید بیشتر مردم با احزاب اشنایی چنانی ندارند مردم ما به اشخاص رای میدهند نه به احزاب همانطور که ورزشکاران زیادی در انتخابات شورا منتخب مردم شدند
  • بی نام A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    11 0
    درس عبرتی باشد برای اصلاح طلبها
  • مجید A1 ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    7 2
    خانم راستگو کارش درست نبوده. مهم نیست کی بهتره ولی راستگو اگه از امکانات اصلاح طلبا استفاده کرده باید پایبند باشه.را از اول مستقل شرکت نکرده
  • ارسطو خسته IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 7
    آقای زیبا کلام! رای دادن به کسی که به قول شما قوی ترین مدیر اجرایی بعد از انقلاب بوده و حدود63 درصد مردم تهران از کارش رضایت دارند،(به فرض که بدون حمایت اصلاح طلبان خانم راستگو رای نمی اورد)اشتباه است؟
  • بی نام A1 ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    6 8
    زیبا کلام واسه چی این روزا اینقدر تو خبرگزاری ها هست؟!!!
  • حسین IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    1 4
    اخراج خانم راستگو مصداق بارز افراطی گری است و با اعتدال منافات دارد. اعتدالی که شما دم از ان می زدید. جناب زیبا کلام، چشمتان را بازکنید، زمان حزب و حزب بازی گذشته است، به منافع ملی فکر کنید.
  • فرزانه A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    4 1
    ديگه اصلاح طلب و اصول كرا را ول كنيد اين بحثها فقط در ا نتخابات است بعد ديگه همش يكي ميشه
  • بی نام A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    4 3
    برای چی رفتی تو حزب تو معنی حزب را نمی دونی راسگو جان
  • امیرمانی A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    1 8
    خیلی از دوستان دیگر اصلاح طلب بودند ولی رای نیاوردند پس برخلاف نظر آقای زیبا کلام شخصیت خانم راستگو بسیار موثرتر از جناحشون بوده ضمنا هر موقع اصلاح طلبا تو شورای شهر بودند کارشون نهایتا به اختلاف و تشتت انجامیده زیرا اینها همشون ادعای عقل کل بودن و ... دارند و فقط مصلحت رسیدن به قدرت ممکنه اونا کمی به حاشیه ببره
  • حمید A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 1
    دوستان!اینکه بحث نداره!هر کسی یه قیمتی داره!رای هم مثل هر کالایی قابل خرید و فروشه!!!!!
  • رامین IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    3 0
    من به لیست اصلاح طلبان رای دادم و یکی از آن اصلاح طلبانی که من رای داددم و به صدهای نفر توسیه کردم به لیست اصلاح طلبان رای بدن به ما خیانت کرده و اگه این تصمیم خانم راستگو در آینده منجر به زیان و خسارت مملکت بشه مثلا آقای قالیباف با استعدادهای شهرداری رئیس جمهور بشه و راه اصلاح طلبی بسته و مسدود بشه آنونت کی مقصره من .اصلاح طلبان خانم راستگو و یا... من فکر می کنم این رای بسیار مهم بوده به راحتی نباید از خانم راستگو و دنیا مالی گذشت
  • نسیم IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    ببینید داریم در باره یک اتفاق سیاسی افتاده و باید به دید سیاسی هم تحلیلش کرد. موضوع خیلی ساده است و از این قبیل اتفاقات هم در عرصه بین المللی زیاد می افته . البته وقتی جناح حریف یه نقطه ضعف بزرگ از طرف می گیره باهاش معامله می کنه . حالا باید دید این نقطه ضعف چی بوده که اصلاح طلب ها ازش غافل بودن و اصول گراها ازش هنایت استفاده رو کردن.
  • حسن خزائی A1 ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 0
    خانم راستگو ، ای کاش از اول وقبل از رأی گیری اعلان میکردی که می خواهی به آقای قالیباف رأی بدهید آنوقت هیچ ایرادی بر شما نمی بود هر چند که اصلاح طلب هم باشی.
  • بنده خدا A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    1 1
    بندگان خدا آیا می دانید: 1-انگلیس 200 سال پیش با غارت محصولات کشاورزی ایران و ارسال برای غرب، 9 میلیون ایرانی را از گرسنگی و قحطی به کشتن داد! 2-یهودیان در زمان خشایارشاه 70 هزار ایرانی رادر یک روز کشتند! 3-منافقین 14هزار ایرانی را کشتند! 4-در جنگ حدود 400 هزار نفر از ایرانیان شهید شدند و میلیون ها نفر جانباز و معلول و بی خانمان! 5-میلیاردها دلار از امول و ثروت ملی به صورت نقدی و غیرنفدی توسط غربیان و آمریکا به غارت رفته است! 6- الان هم با میلیاردها دلار هزینه جهت تخریب فرهنگ و سلامت و شرف ایرانیان!؟ و و و ... رگ غیرتتان به جوش نیامد بیشتر بگویم امان از آتش تفرقه داخلی!!!؟؟؟ پناه بر خدا حال شما می خواهید یار دشمن باشید یا خاری در چشم دشمنان؟
  • مستقل A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    2 4
    یعنی اصلاح طلبان چشم بسته به کسی که خود را اصلاح طلب معرفی کرده بود رای دادن؟؟چقدر روشنفکر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1