دادستان کشور در برنامه خبری امروز در مورد پیگیری حادثه تصادف در جاده قم توضیحاتی داد.همچنین رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت کمیته‌ای ویژه برای پیگیری حادثه رانندگی در جاده قم از سوی کمیسیون عمران امروز به محل حادثه اعزام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در برنامه 14 خبری امروز با بیان این که دادگستری قم به محض اطلاع از حادثه و از شب گذشته وارد پیگیری قضایی و کارشناسی حادثه شده است، گفت: سه قاضی اختصاصی برای این پرونده تعیین شده تا با کمک کارشناسان، مقصران احتمالی را شناسایی و خارج از نوبت به پرونده آنها رسیدگی کنند.
وی افزود: در این رابطه ممکن است شرکت سازنده اتوبوس‌ها یا راهدار، شرکت تعاونی مالک اتوبوس‌ها و مدیریت کننده راننده‌ها مقصر باشند که توسط دادگستری پیگیری می‌شود تا از تکرار این حوادث جلوگیری شود.
دادستان کل کشور تاکید کرد؛چنین حوادثی برای این اتوبوس‌ها تکرار شده است که می‌طلبد وزارت صنایع دقت بیشتری در این زمینه داشته باشد.

همچنین رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت کمیته‌ای ویژه برای پیگیری حادثه رانندگی در جاده قم از سوی کمیسیون عمران امروز به محل حادثه اعزام می‌شود.

سید مهدی هاشمی به ایسنا گفت: پیشنهادی به آقای لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم کردیم مبنی بر اینکه تیمی از کمیسیون عمران عازم محل حادثه شده و پس از بررسی‌ها در کمیسیون، رسیدگی‌های لازم صورت گیرد و گزارش آن در صحن قرائت شود.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد مورد تایید و تاکید رییس مجلس قرار گرفت، خاطر نشان کرد: آقایان حسینی، حسین‌زاده و اسماعیلی از کمیسیون عمران امروز از محل حادثه بازدید کرده و جلساتی با عوامل محلی و کشوری خواهند داشت که گزارش آن را تهیه خواهند کرد و کمیسیون عمران نیز در اولین روز برگزاری مجلس پیگیر موضوع خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: این موضوع هرچند مصیب‌بار است اما اهمیت ویژه‌ای دارد از آن جهت که باید وضعیت خودروسازان ما با توجه به تکلیفی که بر عهده دارند مشخص شود.

هاشمی با تاکید بر ارتقای سطح ایمنی خودروها و بررسی آن در شرکت‌های خودروسازی، گفت: وضعیت وزارت راه و شهرسازی باید از لحاظ برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز و معضلات و مشکلاتی که وجود دارد و وضعیت نیروی انتظامی از جهت اجرای مقررات و آموزش‌های همگانی باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.

45233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    31 7
    فاجعه آتشین و دودین بوده نه حادثه خونین
  • پویا A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    10 1
    خب اگه مقصران دیشب فوت کرده باشن چی؟ یقه کیو میگیری؟
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 2
    حداکثر کاری که در این موارد میشه انجام داد تعیین قاضی اختصاصی هست
  • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    15 2
    شما که یه عمر پیگیر این حوادث هستید.. بابا یه کار اساسی کنید این وضعیت بی فرهنگی رو در جامعه ریشه کن کنید... از دسته این راننده های بی قانون و موتور سوارهای جانی خسته شدیم به والله
  • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    14 2
    نقص فنی عامل حادثه اعلام شده. اوتوبوسهای اسکانیا ساخت داخل سابقه ی بدی دارن. گاردریل نتونسته مانع از گذر اوتوبوس به اون سمت اوتوبان بشه!
    • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      4 0
      گاردیلها هم مسلم بدونید مثل همه چیز تقلبی شدن مثل ماشینها که ورقشون شده پوست پیاز!!!!!!
  • جواد IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    19 2
    همیشه دنبال مقصر میگردید.مقصر اصلی تمام مسئولین هستند،جاده گرفته تا اتوبوس،راننده ،راهداری و ...خلاصه همه مقصر هستند.نهایتش آخرش میگن راننده اتوبوس که احتمالا کشته شده مقصره.
    • بی نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      3 0
      سازنده خودرو را فراموش کردید.
  • بی نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    5 0
    چرا شیشه های خودروهای مسافربری عمومی نباید مانند شیشه های خودروهای شخصی باز شود؟ مگر زندان مسافربری اند؟
  • بی نام IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    3 0
    جلوی اسکانیاها که قاتل های سریالی جاده ها شده اند، را بگیرید. هووهای مسافربری شده اند که در جاده ها قتل های زنجیره ای می کنند.
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    0 0
    گرهی را که با دست باز می شود، چرا با دندان باز کنیم؟! اگر شیشه های اتوبوس ها بازشو باشند، دیگر چه نیازی به شکستن شیشه است.