"ائتلاف اسلامی زنان" به معصومه ابتکار تبریک می گوید؛ و خداقوت

یک دوره شورای شهر تهران هم تمام شد و برگی افتخار آفرین از دفتر کار دکتر معصومه ابتکار هم ورق خورد. "ائتلاف اسلامی زنان" این پایان را بر یار دیرپای خستگی ناپذیر خود تبریک می گوید و امیدوار باز شدن درهای رحمت حق است برای فرصت های دیگر و خدمت های بزرگتر.

معصومه ابتکار بانویی افتخار آفرین است به گونه ای که هم ایران و هم جامعه مسلمان و هم زنان به وجود او افتخار می کنند تا با او همراه شوند. نه فقط تقابل با شیطان، نه فقط تلاش برای حفظ محیط زیست، نه فقط "قهرمان زمین" نه فقط همراهی و همگامی او با حق طلبان و ستمدیدگان و کودکانی که از داشتن پدر و مادر محرومند، بلکه کارنامه او معرفی می کند معصومه ابتکار را. بانوی مسلمانی که تلاش می کند جز برای حق و حقیقت گام برندارد، جز در مقابل حق خم نشود و خود را جز به خدا نفروشد اگر چه وامداران قدرت نپسندند و تایید نکنند او را. 

زنان و دختران ایرانی قرار است مثل چه کسی باشند؟ زن مسلمان خود را در کدام آینه ببیند؟ معصومین (ع) نور هستند و چراغ راه و پرچم هدایت و نمونه چه گونه بودن و چه گونه زیستن برای همه انسان ها در همه تاریخ. این پاکان می نمایانند که چه گونه باشیم و به کدام راه برویم و در بند چه باشیم و مراقب باشیم که در کدام بند گرفتار نشویم. با اقتدا به ائمه معصومین (ع) است که الگوهای عملی به عنوان نقش های برجسته در هر جامعه رشد می کنند و رخ می نمایند و نشان می دهند چه گونه بودن را و خود ستاره می شوند.

زن مسلمان زنی است که با اقتدا به الگوهای راستین خود نگاهی به آسمان هدایت و ولایت دارد تا راهش روشن باشد هم فراراه خود و هم راه بنماید دیگران را. او با معرفتی از خداوند متعال راه رشد و کمال را می یابد و می پیماید و در این راه با هر آن چه ظلم و سیاهی است در تقابل است. این گونه است که فقط در مقابل خداوند باریتعالی زانو می زند و سر به خاک می ساید تا در مقابل قدرتی غیر خدا سرتعظیم فرود نیاورد و قدرتی غیر خدا را بنده نباشد. آسمان تاریخ انقلاب اسلامی ایران از این زنان نستوه کم ندارد که معصومه ابتکار یکی از این ستارگان است که می درخشد و راه را برای زنان و مردان و دختران و پسران جوان باز می کند.

"ائتلاف اسلامی زنان" که با هدف پی گیری مطالبات زنان بر اساس رفع تبعیض از آنان شکل گرفت و معصومه ابتکار نقشی پررنگ و حضوری مداوم در آن داشته است همچنان با اوست و او با این ائتلاف تا رفع همه تبعیض ها و همه خشونت ها و همه ظلم ها از زنان اعم از مسلمان یا غیر مسلمان و ایرانی یا غیر ایرانی. شاید به ظاهر این گونه بنماید که تلاش هایی که معصومه ابتکار به منظور تکریم زنان و جهت ارتقاء جایگاه آنان انجام داده است بی نتیجه مانده، ولی نه کار خیر از بین می رود و نه کار شر حتی اگر به قدر"مثقال ذره" ای باشد. این خداست که به آن چه خالص برای او انجام می شود برکت می دهد.

گفتمان ها راه می نمایانند و راه ها هم دیر یا زود باز می شوند. معصومه ابتکار از سد شکنان کابینه های مردانه جمهوری اسلامی بوده است اگر چه زنانی بیایند و بر این صندلی بنشینند، و به خوش آمد قدرت که می خواهد مردانه بماند بگویند جای زنان فقط در خانه هاست و بس و زنان از تبعیضی هم رنج نمی برند. معصومه ابتکار آن گاه که سد تبعیض جنسیتی سیاسی را شکست نشان داد که مسولیت های محوله را با توکل به خدا می توان انجام داد و همین طور زنانی که بعد از او قدم به این راه گذاشتند. او نعمت نگاه زنانه/مادرانه را به مراکز تصمیم گیر وارد کرد تا نشان دهد که خدایی که زن و مرد آفریده، نه تنها زن و مرد را بر سرنوشت خود حاکم کرد که زنان را با نگاه خاص مادرانه در راس نشاند و منادیان صلح قرار داد.

"ائتلاف اسلامی زنان" این پایان را، که خود آغازی است بر پویایی بیشتر و تلاش هایی پربارتر به عضو فعال خود تبریک گفته و همراه این یار عزیز، امیدوار به بازشدن راه هایی بزرگتر است در مسیر رفع ظلم و تبعیض که تحقق آرمان های مقدس جمهوری اسلامی از این مسیر می گذرد.

خدا قوت خانم ابتکار عزیز.

توران ولی مراد
دبیر ائتلاف اسلامی زنان
12 شهریور 1392

از همین قلم در پایگاه "شبکه ایران زنان" بخوانید

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    10 1
    کاش ایشون رو برای سازمان محیط زیست در نظر بگیرند
  • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    12 1
    یک خدا قوت هم به کسی که این زحمت را کشیده و از زبان همه از ایشان تقدیر کرده است.