سرمربی تیم ملی می گوید اگر در جام‌جهانی‌ به آرژانتین بخوریم، نصف تیم او به پیروزی و بازی فکر نمی‌کنند.

علی جوادی - فرهاد عشوندی : کارلوس کروش خسته است. خسته از برخوردهای دوگانه. او پیش از یک دیدار مهم، نامه‌ای برای علی کفاشیان نوشته است. نامه‌ای که می‌خواهد یک حقیقت را برای رئیس فدراسیون، وزارت ورزش و همه تصمیم‌سازان فوتبال ایران روشن کند. اینکه او اصلاً دوست ندارد به سرنوشت تومیسلاو ایویچ بزرگ دچار شود. مربی بزرگی که همه، درخشش نسل طلایی ما را در جام‌جهانی‌ 98 متعلق به او می‌دانند و کروش هم عقیده‌ای جز این ندارد.

سرمربی تیم‌ملی در گفت‌وگو با «خبرورزشی» از همه این مشکلات می‌گوید. گفت‌وگویی که پر است از دغدغه‌های مشترک برای تیم‌ملی فوتبال. گفت‌و‌گویی صمیمی‌ اما بی‌پرده برای تشریح دنیایی از مشکلات. گفت‌و‌گویی در یکی از رستوران‌های شلوغ تهران‌؛ روبه‌روی پارک ملت!

* البته دوست داشتیم فضایی آرام‌تر برای گفت‌و‌گو پیدا کنیم‌؛ اما به‌هر‌حال ما آمده‌ایم. مثل همه این مدتی که تقریباً در کنار هم بودیم برای موفقیت تیم‌ملی.

به عنوان پرتیراژترین روزنامه ورزشی ایران، شما مسئولیت ویژه‌ای دارید. شاید این آخرین مجال برای من است تا پیامم را به همه اهالی فوتبال ایران برسانم. برای همین هم هست که خواستم در کنار شما باشم. البته خیلی از اشخاص مهم، در حال تلاش برای کمک به تیم‌ملی هستند‌ اما گروهی هم جوسازی می‌کنند و با شلوغ کردن می‌خواهند ما درجا بزنیم. برای اینکه بدانید من چه می‌خواهم بگویم، قصه را برایتان از آخر شروع می‌کنم تا ببینید الان کجا ایستاده‌ایم. همین امروز، دقیقاً دومین روز از دومین اردوی ما برای آماده‌سازی تیم‌ملی است که باید مثل دیگر کشورها کار می‌کردیم اما از بین همه کشورها، این فقط ما هستیم که اینجا نشسته‌ایم و داریم با هم در یک رستوران ناهار می‌خوریم! این حال و روزی که امروز داریم، شرم‌آور است. من حالا بعد از 30 ماه دیگر آنقدر از شما و کشورتان شناخت دارم که با اطمینان، حرف‌های بسیاری بزنم. شانس بد تیم‌ملی و بزرگ کفاشیان و تاج و بقیه این است که درست در زمانی که اردوی تیم‌ملی لغو می‌شود، اینجا در تهران بازی دربی استقلال و پرسپولیس است و همه این قدر هیجان این بازی مهم را دارند که کسی اصلاً به یاد تیم‌ملی نباشد. فیفا تصمیم‌ساز اصلی فوتبال دنیا این قدرت را دارد که وقتی اراده می‌کند، همه باز‌ی‌های باشگاهی دنیا لغو شود تا تیم‌های ملی با هم بازی کنند. جمعه همین هفته 70 بازی ملی در دنیا برگزار می‌شود و ما اینجا دربی بزرگ تهران را پیش‌رو داریم. کدام 4 تیم قبل از همه به جام‌جهانی‌ رسیدند؟ ما، ژاپن، کره و استرالیا. آنها الان چه می‌کنند و ما در چه حالی هستیم؟ نگاهی به صفحه تیم‌ها در سایت فیفا بیندازید تا ببینید آنها با چه تیم‌هایی بازی می‌کنند و بعد برای آنکه تأسف بخورید نگاهی به صفحه ایران بیندازید. آنها با برزیل و فرانسه بازی دارند و ما با کویت و تایلند! آنها به بازی ملی برای جام حهانی فکر می‌کنند و مهم برای ما بازی استقلال و پرسپولیس در روز جمعه است. در حالی که الان باید در پرتغال تیم‌مان را برای بازی با برزیل یا تیم‌های بزرگ دیگر دنیا آماده می‌کردیم.

* شاید به این دلیل است که شما الان نباید سرمربی تیم‌ملی باشید. شاید شما جای‌ فرد دیگری را روی نیمکت تیم‌ملی گرفته‌اید.

من زیاد نگران این نیستم که چه کسی خواب صندلی‌‌ام را می‌بیند. این نگران‌کننده نیست. هر کدام از مربیان لیگی می‌توانند دوست داشته باشند جای من باشند. آنها مختارند اما کارلوس کار خودش را می‌کند. او اینجاست تا دغدغه‌هایش را برای مسئولیتی که بر عهده‌اش گذاشته شده انجام بدهد. من اصلاً مشکلی ندارم که قلعه‌نویی یا دایی یا هر مربی دیگری الان به جای من مشغول کار شود. من درباره «تیم‌ملی ایران» حرف می‌زنم. اینجا هستم تا از شما رسانه‌ها کمک بگیرم برای کمک به تیم‌ملی برای اینکه با مردم ایران حرف بزنم. به آنها بگویم چه خبر است. خیلی شفاف. برای همین هم هست که از آخر همه چیز را تعریف می‌کنم و به اولش می‌رسم.

* جالب است که به جای اینکه الان تیم‌‌تان را تمرین بدهید، باید اینجا بنشینیم و از مشکلات بگوییم.

بله حق با شماست. ما الان باید در اردو می‌بودیم. باید دومین روز دومین اردوی‌مان را پشت‌سر می‌گذاشتیم‌ اما این چند روزه اتفاقاتی افتاده که حتماً مردم باید همه چیز را درباره آن بدانند. این روزها آقایان تاج، فتح‌ا...‌زاده و رحیمی طوری حرف می‌زنند که انگار آدم «بد» این فوتبال من هستم. آنها مدام می‌گویند این سرمربی تیم‌ملی است که می‌خواهد لیگ را تعطیل کند، جام‌حذفی را نمی‌خواهد و طوری می‌گویند که انگار هر مشکلی که فوتبال ایران دارد زیر سر کارلوس کروش است.

* به‌هر‌حال این جوی است که ایجاد شده. شما چه برنامه‌ای برای این گفته‌ها دارید؟

اتفاقاً می‌خواهم در همین مورد برای اولین بار برای شما حرف بزنم. من به هیچ‌وجه این دغدغه و این شرایط پر از استرس را دوست ندارم. برای اینکه شما بدانید چقدر در برنامه‌ام جدی هستم، برای اولین بار حقیقتی را به شما می‌گویم. من نامه‌ای را به علی کفاشیان نوشته‌ام. فردا (امروز) نشستی با کفاشیان دارم درباره فسخ قراردادم. چون کسی نیستم که بتواند قبول کند او را شیطان این فوتبال بنامند. من یک چیزی را خیلی شفاف می‌گویم. کارلوس با آرامش خاطر و با قلبی زلال و پاک به فوتبال ایران آمد. دوست دارم همین‌طور هم از فوتبال‌تان بروم در حالی که تا ابد محبت هواداران فوتبال ایران را در قلبم نگه می‌دارم.

* فسخ قرارداد؟ شوخی می‌کنید؟

نه، اتفاقاً خیلی هم جدی هستم. من خیلی مصمم هستم تا در این باره با علی کفاشیان حرف بزنم چون حاضرم با هر مشکلی کار کنم‌ اما حاضر نیستم که مردم فکر کنند من مشکل اصلی و دشمن فوتبال‌شان هستم. با همه مشکلاتی که هست، با تمام قوا برایتان کار می‌کنم. برای اینکه جلوی ژاپن، استرالیا، ازبکستان، برزیل، پرتغال، تیم‌های آفریقایی یا هر تیم دیگری بجنگم. حاضرم با همه مشکلات موجود کنار بیایم. بدون بازیکن، عدم حمایت مالی، بدون حقوق و بدون بازی تدارکاتی کار می‌کنم اما هیچ وقت حاضر نیستم جلوی فوتبال ایران بایستم. مطمئنم که می‌دانید چرا نمی‌خواهم این کار را بکنم‌؛ چون من یک مربی حرفه‌ای هستم. در قرارداد من چیزی درباره جنگ و کلنجار با مدیران باشگاه‌های سپاهان یا استقلال یا مربیان باشگاه‌های دیگر لیگ نوشته نشده. من یک مربی حرفه‌ای هستم و در قراردادم نوشته‌اند کار کن برای بازی برابر «تیم‌های حریف». تیم‌هایی مثل برزیل یا پرتغال و ژاپن و لبنان. اگر قرار است با «افراد» بجنگم، این بند را به قراردادم اضافه کنید و پولش را هم بپردازید. اگر من مربی پرسپولیس بودم، اگر یکی مثل مانوئل ژوزه بودم، وظیفه داشتم تیمم را برابر استقلال بچینم. اگر کرانچار بودم، باید تیمم را تمرین می‌دادم که جلوی پرسپولیس بازی کند‌ اما من مربی تیم‌ملی فوتبال ایران هستم. من در مقام مربی تیم‌ملی هیچ وقت نمی‌توانم رودرروی باشگاه‌ها و فوتبال ایران بایستم و به جنگشان بروم. خیلی صادقانه و شفاف می‌گویم می‌خواهم به علی کفاشیان بگویم اگر فکر می‌کند من آدم بد این فوتبال هستم، این پست را نمی‌خواهم. وقتی آقای تاج همین امروز می‌گوید من برابر فوتبال ایران ایستاده‌ام و می‌خواهم بازیکنان را از تیم‌هایشان بگیرم، ایرادی ندارد. من این پست را با این شرایط نمی‌خواهم. آقای کفاشیان من دوست ندارم «آدم بد» این قصه باشم. پولم را به من بدهید و بگذارید به خانه‌ام بروم.

* دارید نگرانمان می‌کنید. رفتن شما در حقیقت همان خواسته‌ای است که منتقدان فعلی تیم‌ملی دارند!

ببینید من دارم با شما خیلی صادقانه حرف می‌زنم. من با سابقه مربیگری در تیم‌های ملی مختلف، حضور در اسپورتینگ، منچستر‌یونایتد و رئال‌مادرید، اصلاً نمی‌توانم خودم را در این شرایط تجسم کنم. از لحاظ حرفه‌ای و اخلاقی اصلاً قبول ندارم که هر روز باید به جنگ رسانه‌ای یکی بروم. با افراد مختلف. من مخالف اختلاف نظر و صحبت نیستم ولی مخالف مبارزات غیرمحترمانه هستم. من خیلی هم دوست دارم با مربیان ایران، بحث فنی کنم‌ ولی حرف زدن با مدیران مختلف باشگاه‌ها درباره مسائل فنی، آن‌هم با دوستانی که هنوز اعتقاد دارند کره زمین صاف است و همه کرات به دور زمین می‌گردند، خیلی سخت است! می‌دانی چه چیز برای من خیلی جالب است؟ اینکه چرا مدیران خوب ما به جای اینکه به دنبال داشتن زمین‌های مناسب، لباس‌های خوب و پرداخت به‌موقع حقوق بازیکنان باشند، وقتشان را می‌گذارند برای اینکه با سرمربی تیم‌ملی درباره مسائل «فنی» بحث کنند. بحثی که باید بین من و همکاران مربی‌ام در تیم‌های لیگی باشد. متأسفانه این حقایق را که برایتان می‌گویم واقعیت‌های موجود است و آنها را از ته قلبم می‌گویم. مدیرانی که باید به فکر حل مشکلات تیم‌شان باشند، باید برای بازی‌هایشان و برای هوادارانشان شرایط بهتری فراهم کنند که اقلاً سکوها و صندلی‌ها و سرویس‌های بهداشتی تمیز باشد، ترجیح می‌دهند درباره مسائل فنی حرف بزنند. متأسفانه این دوستان همان‌هایی هستند که وقتی تیم‌ملی با چالشی جدی مواجه می‌شود، از مردم دعوت می‌کنند به تیم‌ملی بخندند. متأسفانه این شرایط امروز ماست. این احوال ماست که دوباره برایتان می‌گویم. من آماده‌ام که بجنگم. آماده‌ام که باشم بدون حقوق، بدون حمایت، بدون لباس مناسب و حرفه‌ای، بدون اردو و دیگر مشکلات، می‌مانم و می‌جنگم تا به جنگ برزیل و پرتغال و فرانسه یا آرژانتین برویم ولی حاضر نیستم اینجا بمانم که به جنگ با فوتبال شما بروم اما بگذارید حالا برایتان کمی توضیح بدهم تا شاید روشن شود «آدم بد» فوتبال ایران، من هستم یا دیگران. با هم مروری کنیم روی برنامه لیگ تا ببینیم چه کسی قصد کمک به لیگ و تیم‌ها را دارد و چه کسی می‌خواهد بازیکنان را از بین ببرد.

* دقیقاً بگویید انگشت اتهام شما به سمت مدیران و مربیان باشگاه‌هاست یا مدیران فدراسیون فوتبال؟

اجازه بدهید همه چیز را می‌گویم. ببینید، طبق قوانین لیگ، باشگاه‌ها چیزی حدود 15 روز قبل از جام‌جهانی‌ می‌توانند به تیم‌ملی بازیکن بدهند. با توجه به این مسئله مسئولان کنفدراسیون آسیا برای بازی‌های لیگ قهرمان برنامه‌ریزی کردند. تیم‌ها هر 7 روز در این لیگ بازی دارند. می‌دانید چرا 7 روز فاصله گذاشته‌اند؟ (با لحنی که اصلاً جدی نیست). چون آسیا قاره خیلی کوچکی است و با دو ساعت پرواز به هر نقطه‌ای از قاره می‌رسید! چون امکانات تیم‌های ما مانند باشگاه‌های بزرگی مثل رئال و بارسلونا و منچستر است که برای بازی‌ها از هواپیمای اختصاصی استفاده کنید و به هر کشوری در قاره بروید! حالا برویم سراغ جدول بازی‌ها. حالا اگر استقلال ما تا بازی فینال پیش برود، 4 بازی‌اش در لیگ عقب می‌‌افتد. من این را به عنوان کسی می‌گویم که در دو تیم‌ملی آسیایی و یک باشگاه از این قاره مربی بودم. در فوتبال قاره آسیا این یک قانون است. وقتی یک اشتباه کردی، همان اشتباه حتماً باید تکرار شود! اگر دو سال اشتباه کردی، سال سوم باز همان کار را تکرار می‌کنی و البته برای سال چهارم! البته اگر شد این اشتباه را بزرگتر هم می‌کنند چون شیخ قطری که مثلاً رئیس AFC است و این برنامه را ریخته، باید همه جلویش تا کمر خم شوند و برایش دست تکان دهند و کسی اصلاً جرأت ندارد که بگوید این برنامه اشتباه است! اشتباه که نه، یک برنامه افتضاح است.

* به‌هر‌حال این آدم فوتبال آسیا را از حالت سنتی‌اش خارج کرد و لیگ آسیا را به سمت حرفه‌ای شدن پیش برد.

این بار من می‌پرسم. اگر یکی فوتبال آسیا را از سنتی بودن خارج کند آیا حق دارد در موارد دیگر، مدام اشتباهش را تکرار کند؟ من می‌گویم نه. اگر برویم کمی عقب‌تر، می‌رسیم به بازی‌های ماه مارس 2014 که 4 تیم در لیگ قهرمانان داریم و بازی‌های عقب افتاده ما می‌شود 16 بازی و این یعنی پایان لیگ! باید همان جا تعطیلش کنیم! در آسیا چیزی که اتفاق می‌افتد، تکرار اشتباهات است. اصلاً هیچ‌کس هم نیست که اعتراض کند. چون کسی هم نیست که جلویشان بایستد، متأسفانه آنها کار خودشان را می‌کنند. حالا به بحث خودمان برگردیم. 5 ماه قبل ما این برنامه را خیلی دقیق بررسی کردیم و به آقای تاج دادیم. برنامه‌ای که همه حالات ممکن را دیده بود. من همان جا این مشکل را گوشزد کردم. پیشنهاد دادم که لیگ را اول تمام کنید و بعد در میان برنامه‌های تیم ملی،  جام‌حذفی را با پاره‌ای محدودیت‌ها برگزار کنید. البته پیشنهاد دوم هم این بود که بازیکنان فقط 15 روز در اختیار تیم‌ملی باشند. ولی آقای تاج از تمام حرف‌های من فقط همین 17 فروردین را برداشت و اصرار دارد همه بازی‌ها همان روز تمام شود. ولی من گفتم بیایید یکی از دو آپشن من را انتخاب کنید. او درست همان کار فصل قبلش را می‌کند. او می‌خواهد این قدر بازی‌ها را فشرده برگزار کند که همه بازیکنان یا بمیرند یا مصدوم شوند! این تصمیم، ضد باشگاه‌ها، بازیکنان، مربیان و حتی شما رسانه‌هاست. حاصل فشار فصل قبل او چه بود؟ او فصل را در زمانی که گفت، تمام کرد اما در عمل چه اتفاقی افتاد؟ مشکل اینجا بود که وقتی لیگ تمام شد بازیکنان ما در استقلال بودند. این همه فشار آمد اما در عمل ما بازیکنانمان را در اختیار نداشتیم.

* ولی منتقدان شما می‌گویند لیگ‌برتر16 تیمی شده، بازی‌های لیگ کم شده و ما هنوز مشکل داریم درحالی که در لیگ‌های مهم دنیا، بازیکنان در لیگی 20 تیمی برای تیم‌های ملی، جام اتحادیه، جام حذفی، لیگ اروپا، لیگ قهرمانان و بازی‌های ملی، هر 3 روز یک بار بازی می‌کنند. چرا باید بچه‌های ما چند ماه قبل از بازی ها در اختیار تیم‌ملی باشند؟ منتقدان شما سعی می‌کنند جا بیندازند که شما نگاهی از بالا به پایین نسبت به فوتبال ایران دارید. با این شرایط ما نیاز به راهکاری بینابینی داریم.

من دقیقاً برای همین موضوع است که از شما خواستم این نکات را برای مردم شرح بدهید و نگذارید دیگران، مردم را گول بزنند و با فرافکنی سر مردم کلاه بگذارند. فکر می‌کنید من اگر جای دوستان و همکاران خوبم چون اسکولاری، بنتو، دشان، سابه‌یا و یا پراندلی بودم بیشتر از 15 روز برای آماده‌‌سازی تیمم زمان می‌گذاشتم؟ اگر من رونی، نیمار یا مسی را داشتم، 6 هفته برای ساختن تیمم زمان می‌خواستم؟ اگر بازیکنی مثل گرت بیل داشتم که رئال 100 میلیون یورو برایش می‌دهد، برای ساختن او 6 هفته زمان می‌خواستم؟ حالا بگذار سری به ترکیب اصلی تیم‌ملی ایران بزنیم (او برگه‌ای در دست می‌گیرد و اسم بازیکنان را یکی یکی می‌نویسد) دژاگه بهترین بازیکن این روزهای ایران مصدوم است و اصلاً در 18 بازیکن تیمش هم جایی نداشته. مسعود شجاعی در روز آخر نقل و انتقالات دنیا اصلاً تیمی ندارد. رضا قوچان‌نژاد که حالا برای مردم ایران بت شده، نمی‌داند در استاندارد می‌ماند یا نه. جباری به دلیل اتفاقی که درکش نمی‌کنم، در سال جام جهانی، تصمیم گرفته به خودش استراحت مطلق بدهد. آندو دستش شکسته و با وضعیت خاصش، الان چند وقتی است که بازی می‌کند. خلعتبری مشکلات خاص خودش را داشت. پولادی با یک مشکل کوچک، اسیر یک دوره درمان طولانی شد. یک پزشک با اشتباه بزرگش، این بازیکن را کشت. این اتفاق اگر در اروپا می‌افتاد، این پزشک احتمالاً زندانی می‌شد. من دارم برایتان از تیمی حرف می‌زنم که 7 بازیکن آن، شرایطی مبهم دارند. حالا به اینها جواد نکونام 33 ساله را اضافه کنید، می‌بینید این تیم اگر زمان کافی برای استراحت و تمرین نداشته باشد، نمی‌تواند اصلاً بازی کند. بگذارید من میانگین دوندگی بچه‌های خودمان را با یک تیم کوچک اروپایی برایتان مقایسه کنم. تیمی در لیگ بلژیک که مطمئن هستم شما یک بازیکن آنها را نمی‌شناسید. آنها 12 کیلومتر می‌دوند و ما به سختی 8 کیلومتر! این آماری که برایتان می‌گویم از جام ملت‌های آسیاست. چند سال قبل. آن هم بعد از 6 هفته اردوی آماده‌سازی! آنها فقط 8 تا 9 کیلومتر در هر بازی دویده بودند؛ اما همان زمان بازیکن من یعنی پارک که در منچستر بازی می‌کرد، بیش از 13 کیلومتر می‌دوید. حالا شما می‌گویید بدون آماده‌سازی و با 15 روز تمرین به مصاف حریفان بزرگ جام‌جهانی‌ برویم؟ باشد مشکلی نیست. می‌رویم برای تفریح در سواحل ریو!

* شما پذیرفته‌اید سرمربی فوتبال ایران شوید. با مختصاتی که به آن رسیده بودید. اینها داشته‌های ما هستند و مشکلات فراوان مالی هم داریم که اردوها را لغو می‌کند.

مشکل مالی؟ بگذار یک طرف دیگر قصه را برایت بگویم. از آقای هادی عقیلی. او به تیم‌ملی پشت کرد. پاداش این کارش چه بود؟ قرارداد خوب، حقوق مکفی و خوب و بازی لذتبخش در لیگ ایران. یک نفر آمد رأی کمیته انضباطی را عوض کرد. چطوری این اتفاق افتاد و چرا این اتفاق افتاد؟ چه کسی این کار را کرد؟ اردوی ما در ماه آگوست که لغو شد، حدود 100 هزار یورو هزینه داشت. اردوی اخیرمان که باید الان برگزار می‌شد هزینه‌اش 160 هزار یورو بود. البته بدون پرداخت هزینه‌های بلیت. هرچند کلاً در فدراسیون فوتبال هیچ وقت پول بلیت هواپیما را به آژانس هواپیمایی‌اش نمی‌دهند! حالا دستمزد آقای عقیلی چقدر است؟ هادی که پشتش را به تیم‌ملی کرد با پول قراردادش می‌توانست 3 تا 4 اردوی ما را پوشش دهد. کسی که پشتش را به تیم‌ملی کرد، دارد از یک فرصت و حقوق خیلی خوب لذت می‌برد در صورتی که بازیکنانی که تیم به جام‌جهانی‌ بردند، خیلی‌هایشان پول فصل قبل را نگرفته‌اند و حقوق این فصل را هم دریافت نکرده‌اند و مهمتر اینکه دارند فرصت آماده‌سازی برای جام‌جهانی‌ را هم از دست می‌دهند. راستی آقای رحیمی دوست ندارند به این واقعیت‌ها بخندند؟ باز برگردیم به واقعیت برنامه‌های لیگ. سال اول حضورم، برخلاف خواست من در لیگ این اتفاق افتاد. بازیکنان و مربیان می‌دانند با این امکانات، نمی‌شود هر 3 روز یک بازی داشت. ما به دلیل برنامه‌ریزی آنها قبل از بازی با لبنان 7 بازیکن‌مان را از دست دادیم. گناه آن اتفاق گردن چه کسی افتاد؟ کروش. تیم‌ملی هم که به لبنان باخت خیلی با من نرم برخورد نکردند. همه شما واقعیت آن بازی را می‌دانستید و از من انتقاد کردید... بگذریم. برسیم به لیگ دوم. باز من تذکر دادم که بازیکنانم را نیاز دارم. آنها لیگ را فشرده برگزار کردند و در نهایت در اردوی تیم‌ملی، من 7 ملی‌پوش را نداشتم چون با استقلال بودند. قبل از اردوی نهایی ما نشستی داشتیم با تاج و کفاشیان. آنجا من گفتم قول دادید که بازیکنانم در اردو باشند ولی فقط فرافکنی کردند. کار را به جایی برایم رساندند که احساس کردم مستأصل شدم. بی‌خیال شدم و گفتم باشد، هر کاری دوست دارید بکنید. دستیارانم بودند و دیدند که وقتی گفتم باشد اردو را بدون استقلالی‌ها می‌گذارم، تاج و کفاشیان آمدند و صورتم را بوسیدند! راستش آن لحظه می‌دانستم تصمیمم اشتباه است اما دیگر به این نتیجه رسیدم که بحث، فایده‌ای ندارد. سعی کردم فقط به هدفی که قولش را به مردم داده بودم فکر کنم، همین کار را کردم.

*و امسال. چرا باز زمان کم داریم؟

خیلی واضح است. لیگ را 16 تیمی کردند تا 4 هفته زمان ما بیشتر شود‌ اما لیگ را 2 هفته دیرتر شروع کردند! آقای تاج و کسی که هیچ یک از ما نمی‌دانیم کیست! خواستند که این بازی‌ها به تعویق بیفتد و ما دو هفته زمان از دست دادیم. برنامه‌های لیگ قهرمانان هم 6 هفته بازی‌های لیگ ما را مختل می‌کند. درحالی که ما فقط 4 هفته زمان ذخیره کرده بودیم. حالا برای اینکه شما خیلی شفاف بدانید چه کسی «آدم بده» است، برایتان می‌گویم. من می‌‌گویم برنامه سازمان لیگ برای باشگاه‌ها و بازیکنان خوب نیست. حرف مرا آقای کاظمی در سازمان لیگ هم تأیید کرد. خود او هم می‌گوید برنامه تاج غیرممکن است که هر تیم هر 3 روز بازی کند. بله آقای تاج می‌خواهد این کار را بکند. همه سال مربیان لیگ گلایه می‌کنند که چرا بازیکنان مصدوم می‌شوند. این اتفاقات می‌افتد تا آخر فصل، آقای تاج بگوید من همان‌طور که گفتم لیگ را سر وقتش تمام کردم. همین الان بروید سایت فارس را نگاه کنید، می‌بینید که گفته: «من سال قبل سپاهان را کشتم.» بعد می‌گویند من چرا به اصفهان نمی‌روم و بازی‌های این شهر را نمی‌بینم. او با این حرف‌ها مردم را علیه من می‌کند و انتظار دارد که به اصفهان بروم و جانم را به خطر بیندازم. او حتی نمی‌گوید سپاهان را کشتم برای تیم‌ملی. می‌گوید سپاهان را کشتم تا «کروش» راضی شود. بدتر از این، شرایطی است که فشردگی به بازیکنان وارد می‌کند. بازیکنان تیم‌ملی بیش از همه در خطر مصدومیت قرار می‌گیرند. حالا اصلاً ما بازی‌ها را طبق برنامه هم تمام کردیم. چه اتفاقی می‌افتد؟ وقتی هنوز لیگ قهرمانان را داریم و قرار است اردوهای تیم بدون 95 درصد ملی‌پوشان شاغل در این 4 تیم برگزار شود، چه اصراری داریم که بازی‌ها با این فشردگی به پایان برسند؟ بگذارید تا لیگ و جام‌حذفی بدون فشار انجام شوند. در این بازی فقط یک برنده داریم، آن هم تاج است چون از نظر خودش، هم من را راضی نگه داشته و هم برنامه‌هایش سر زمان مقرر تمام شده‌اند ولی وقتی از او می‌پرسیم چرا 7 بازیکن مصدوم شده‌اند، می‌گوید این تقصیر من نیست. یا وقتی می‌گویی بازیکنانی که در تیم‌های آسیایی‌مان بازی می‌کنند، کجا هستند؟ می‌گوید: «این بخش به من ارتباطی پیدا نمی‌کند.» بله لیگ تمام شده اما ملی‌پوشانم را ندارم و او می‌گوید: «این مشکل من نیست» برای اینکه شما بدانید، می‌گویم. این من هستم که دارم می‌گویم انجام دادن این تقویم با این فشار کاملاً اشتباه است. اگر قرار است من فقط 15 روز بازیکنانم را داشته باشم چرا این قدر به تیم‌ها فشار می‌آورید؟ خب برنامه را بدون فشار پیش ببرید و بگذارید در آن 15 روز بازیکنانی که می‌آیند به اردو، خسته نباشند. وقتی من بازیکنانم را در اردو ندارم، چرا باید در این فشار آنها را بکشیم؟

* الان فدراسیون اصرار دارد با اعتراضی که کرده، می‌تواند مرحله حذفی (یک‌شانزدهم) لیگ قهرمانان را حذف کند، اگر آن اتفاق بیفتد، چطور؟

حالا که این اتفاق نیفتاده. بعد هم خیلی بعید است که این اتفاق بیفتد و این را خود دوستان در فدراسیون بهتر از دیگران می‌دانند. به آنها گفتند برنامه به هیچ‌وجه عوض نمی‌شود و این را به آنها گفتند. خودشان می‌دانند که این اتفاق نمی‌افتد. آنها این حرف را می‌زنند تا برای خودشان زمان بخرند چون می‌دانند این دو بازی عوض نمی‌شود.

*و آخر این قصه، چه باید کرد؟

این سؤال روشن من از فوتبال ایران است. اگر می‌خواهید در جام‌جهانی‌ موفق باشید آیا 15 روز برای آماده‌سازی تیم‌ملی با این بازیکنان کافی است؟ از من بپرسید می‌گویم نه.

*چقدر زمان می‌خواهید؟

از من بپرسید، می‌گویم باید زمان آماده‌سازی 6 هفته‌ای را داشته باشیم تا بتوانیم این دوندگی بین 4 تا 5 کیلومتر بازیکنان را به 8 تا 10 کیلومتر برسانیم چون می‌دانم آنها 13 کیلومتر نمی‌دوند.

*یعنی اگر تیم‌ملی برای 6 هفته در اختیارتان باشد، برنامه‌هایتان عملی می‌شود؟

شانس بالاتری برای مبارزه خواهیم داشت ولی همین حالا که ما اینجا نشستیم و حرف می‌زنیم، کره و استرالیا دارند با برزیل و فرانسه تمرین می‌کنند اما برنامه تدارکاتی ما که قطعاً انجام خواهد شد، بازی با تیم‌هایی مثل تایلند، لبنان و کویت است. قبل از بازی ایران و کره ما بازیکنانی داشتیم که وقتی وارد زمین شدند، مثل توریست‌ها ایستاده بودند وسط زمین و داشتند با هیجان برای خانواده‌هایشان عکس یادگاری می‌گرفتند چون سابقه و تجربه بازی‌هایی به این مهمی را نداشتند. حالا فکر کن حریف ما آرژانتین باشد. در آن شرایط 5 یا 6 بازیکن ما اصلاً به بردن بازی فکر نمی‌کنند. چون همه فکر و ذهن این بچه‌ها به لباس مسی است. اینکه کدام‌شان در پایان بازی می‌تواند سریع‌تر بدود و خودش را به مسی برساند و پیراهن مسی را از او به یادگار بگیرد. با همه احترامی که برای همه قائل هستم، فکر می‌کنید این درست است که من به عنوان یک مربی که قهرمان جهان بوده، قهرمانی در اروپا دارد و کلی تجربه دیگر، به آقای فتح‌ا...‌‌زاده یا یک مدیر دیگر توضیح بدهم که چرا تیم‌ملی نیاز به تمرینات بیشتری دارد؟ من نظرم این است برای اینکه شانس‌مان برای نمایشی با افتخار در جام‌جهانی‌ بالاتر باشد، نیاز به تمرین بهتر داریم. همان کاری که ایویچ در سال 1998 کرد. همان حرفی که او آن سال برای پیشرفت فوتبال‌تان زد ولی من نمی‌خواهم جای ایویچ باشم جایی که بدون حق و حقوق دارم کار می‌کنم و یک هفته مانده به جام‌جهانی‌ عذرم را بخواهند و بگویند به سلامت! من خیلی شفاف بگویم الان باید تکلیفم را مشخص کنید. من نمی‌توانم وقتم را بگذارم، حیثیت و اعتبارم را خرج کنم و 7 روز مانده به جام‌جهانی‌ یکی بیاید و از حاصل کارم استفاده کند. شما فکر می‌کنید برای چه آن‌طور سخت با یوگسلاوی مبارزه کردید و به خاطر زحمات کدام مربی آمریکا را بردید؟ برای همین است که الان با کفاشیان حرف می‌زنم. همین فردا (امروز) به او می‌گویم تصمیمش را بگیرد. اگر می‌خواهد این کار را بکند همین حالا پولم را بدهد و بگذارد بروم پی کارم. من خسته‌ام از این دعوای مضحکانه میکی‌ماوسی! دوست ندارم مدام با کسانی بجنگم و انرژی‌ام را تلف کنم برای آنهایی که فقط به اهداف خودشان فکر می‌کنند. من آماده‌ام برای اینکه با هر کسی بنشینم و توضیح بدهم که بهترین راه برای رسیدن به موفقیت و دفاع از آبرو و غرور فوتبال ملی ایران چیست. ولی نمی‌توانم و نمی‌خواهم انرژی‌ام را برای آنهایی هدر بدهم که می‌گویند و فکر می‌کنند کره زمین صاف است. اگر فوتبال ایران به این نتیجه رسید که راه موفقیت، بیشتر شدن اردوهای تیم‌ملی است، پس باید یک‌سری فداکاری هم انجام بگیرد. برای اینکه این فصل را کشته است. آنها مشکل را برای ما ساختند. باز تکرار می‌کنم. ما دو راه داریم برای آماده‌سازی تیم‌ملی. به هیچ‌وجه نمی‌شود تیم‌ملی را بدون فداکاری آماده کرد. اگر برنامه آقای تاج را ادامه بدهیم، 3 ماه فوتبال را تعطیل می‌کنیم و فقط 4 تیم هستند که در لیگ قهرمانان بازی می‌کنند. تازه اردوی تیم‌ملی هم نداریم چون بازیکنی نداریم که اردو بگذاریم. پیشنهاد من برای اردوها همان بود که گفتم. اینکه بازیکنان این فصل در تیم‌هایشان در یک‌شانزدهم بازی نکنند. ولی لیگ را خیلی قوی و با وقت کامل ادامه بدهند. تازه برنامه جام‌حذفی هم بعد از پایان لیگ باشد، آن هم بدون ملی‌پوشان تا فوتبال هم تعطیل نشود. من می‌گویم برنامه فعلی مثل یک جنایت است و به هیچ‌وجه قبول نمی‌کنم که فرض کنم بازیکنان را دارم اما در عمل آنها در اردو نیستند. ما دو راه داریم. اینکه 15 روز قبل از جام‌جهانی‌ بازی‌ها را تمام کنیم و تور تفریحی خوبی در برزیل داشته باشیم. اما راه دیگری هم هست. اینکه با فداکاری به موفقیت تیم‌ملی فکر کنیم. راه حل اول من (برای تور تفریحی) یک ریسک شرم‌آور است که سرشکستگی بزرگ برای فوتبال ایران به بار می‌آورد. البته با راه دوم باز هم به احتمال قوی ما به دور دوم نمی‌رویم‌؛ اما تضمین می‌دهم که تیم‌ملی قدرتمند بازی می‌کند و با سربلندی از جام‌جهانی‌ بازخواهد گشت.

من از 5 ماه قبل و در بیش از 10 جلسه از آنها خواهش کردم که از بین این دو مسیر یکی را انتخاب کنند. من اصلاً نمی‌گویم کدام مسیر را انتخاب کنید. من فقط می‌گویم مسیری که الان دارید می‌روید اشتباه است. این کار را نکنید. حالا چه کسی دارد برای این فوتبال می‌جنگد و چه کسی دارد این فوتبال را خراب و بی‌آبرو می‌کند؟ بعد می‌بینم در رسانه‌ها می‌گویند کروش «آدم بده» فوتبال ایران است. من تنها چیزی که می‌گویم این است که با کروش بازی نکنید. الان دیگر رقیب ما قطر نیست ما از برزیل و آرژانتین یا اسپانیا باید حرف بزنیم. دیگر بس است. به فوتبال ایران دروغ نگویید و بیندازید گردن کروش. خواهش می‌‌کنم، خواهش می‌کنم. یکی از این دو مسیر را انتخاب کنید و به من بگویید. من فقط می‌جنگم که برنامه اولیه (که کفاشیان می‌گوید تاج ریخته تا همه راضی باشند)، متوقف شود چون به همه لطمه می‌زند. من می‌خواهم یکی از همین دو راه انتخاب شود و تصمیم بگیرید. ببینید این بازی‌های لیگ قهرمانان اینقدر فشرده است که حتی اگر ما دو هفته از اردوی تیم‌ملی کم کنیم باز هم اتفاقی نمی‌افتد. تازه من برای آماده‌سازی تیمم نیاز دارم که بین اردوهایم به بازیکنان استراحت هم بدهم. نمی‌‌توانم به یک آدمی که از گرسنگی زیاد، در حال مرگ است، 3 وعده غذایی را یکجا بدهم، چون حتماً می‌میرد. چیزی که فوتبال ایران باید به آن فکر کند این است که شما در جام‌جهانی‌ این فرصت را دارید که خودتان را به نمایش بگذارید. حیثیت مربیان‌تان، تاریخ فوتبال، فرهنگ‌تان، ریشه و ذهن و فکر مردم‌تان. این بهترین فرصت است که خودتان را به دنیا‌ نشان بدهید تا همه ذهنیت‌های بد را از بین ببرید. همه با زبان فوتبال. شما این فرصت را دارید که آبرومندانه آنجا حاضر باشید. کره‌شمالی که آمد در جام‌جهانی‌ از پرتغال 7 گل خورد چه شد؟ تازه اگر شما 15 روز قبل از جام‌جهانی‌ شروع کنید، مثل کره‌شمالی جام‌جهانی‌ 2010 هم نخواهید شد چون این تیم مقابل برزیل بسیار آبرومندانه بازی کرد. آنهایی که می‌گویند تیم‌ملی باید در 15 روز برای جام‌جهانی‌ آماده شود، آیا واقعاً به منفعت تیم‌ملی فکر می‌کنند؟ 6 دسامبر ما حریفانمان را می‌شناسیم. فکر می‌کنید، تیم‌های بزرگ چه تیمی را برای بازی جام‌جهانی‌ قبل از بازی‌ها انتخاب می‌کنند؟ آنها ایران را می‌خواهند؟ چطوری می‌توانیم همه اختیارمان را به کسانی بدهیم که چیزی از حقایق فوتبال نمی‌دانند؟ موقع آن رسیده که نظر جهان را به تیم‌ملی ایران عوض کنیم. حتی تیمی مثل کاپ‌ورده که ما می‌خواستیم با آن بازی کنیم و یک جزیره کوچک است، قبل از بازی از ما که به جام‌جهانی‌ هم رسید‌ه‌ایم 50 هزار یورو خواست! الان واقعیت این است که کسی نمی‌خواهد با ایران بازی کند. کسانی هم که می‌گویند با ما بازی می‌کنند بالای 400 هزار یورو می‌خواهند. بگذار در پایان یک بار دیگر تأکید کنم. اول: نمی‌خواهم «آدم بده» فوتبال ایران باشم چون تنها چیزی که می‌گویم این است که باید تیم آماده‌تری را به جام‌جهانی‌ ببریم و آنجا از آبرو و فرهنگ و تاریخ ایران دفاع کنیم. مربیان هم اگر بخواهند صادق باشند، حرفم را تأیید می‌کنند. آنها هم می‌دانند که تیم‌ملی با 15 روز برای جام‌جهانی‌ آماده نمی‌شود. دوم: فوتبال ایران امروز به من بگوید کدام راهکار را می‌خواهد. مدیران فدراسیون فوتبال تمام تلاش‌‌شان این است که تصمیم‌گیری را به ژانویه بیندازند، چون برایشان راحت‌تر است که اشتباهشان را به گردن فردی دگیر بیندازند. سوم: کفاشیان باید امروز به من بگوید من بخشی از برنامه‌هایش برای جام‌جهانی‌ هستم یا نه. نمی‌خواهم 7 روز مانده به جام‌جهانی‌ به این سؤالم پاسخ بدهند. من به هیچ‌وجه قبول نمی‌کنم. لطفاً همین حالا برنامه‌تان را به من بگویید. قبلاً هم گفتم با قلب پاکی به ایران آمدم و می‌خواهم همین‌طورهم از پیش‌تان بروم.

251 41

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 150
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    ضرورت فراخوان عمومی برای آگاهی عمومی و مقابله با دست اندازی باند مافیا و فتل ترقه به صندلی سرمربی گری تیم ملی . یکبار برای همیشه باید جلوی این ویروس ایستاد و خبر ورزشی باید بعنوان پرتیراژترین روزنامه ورزشی بعنوان پرچمدار این حرکت اقدام کند .
    • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      کروش عزیز دلم به حال شما و فوتبال ایران میسوزه
    • 2* IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      خدا تمام مریضها رو شفا بده به خصوص بیمار فوق!!!
  • ایرانی IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    حیف این مربی که اومده ایران آخه چرا خودمون به خودمون ظلم می کنیم
    • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      اردو می خواییم چیکار.تا جک 3 دی هست به این برنامه ها احتیاجی نداریم
    • علی مسی A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      اردو می خواییم چیکار.تا جک 3 دی هست به این برنامه ها احتیاجی نداریم
    • دیوید IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      مشکل اینه که ما ی مشت جهان سومی با فرهنگ و رفتارهای بی منطق و افتضاح هستیم و اون از ی کشوری اومده که از لحاظ اخلاقی و فرهنگی خیلی خیلی جلوتر از ماست .
    • بهنام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      140 7
      آقایونی که خودتونو مدیر فوتبالی میدونید یا امسال شما که تصمیم گیرنده هستید ما که با این رو راستی تو حرفای کیروش بیشتر فهمیدیم فوتبالمون در چه حدی هست میشه حدس زد تو بهترین شرایط تو جام جهانی به کجا میرسیم حداقل واسه یبار بکشید کنار و احساسات ما مردم رو وسط نکشین که اهدافتونو جلو ببرید ما لیگ شکوفای هرسال شمارو نمیخوایم بزارید یبارم کسی که میفهمه واسه ما برنامه بچینه و طبق اون پیش بریم حداقل اونموقه یکی هست که پای تصمیمی که گرفته وایسه حالا با هر نتیجه ای آقایون ما راضی هستیم
    • بی نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      بحث ظلم نیست ! بحث اینه که آقایون کاملا عمدی و طبق برنامه قبلی دارن کی روش رو به سمت استعفا هدایت میکنن ! شک نکنید بعد از استعفای کی روش ، اولین گزینه قلعه نوعی هستش ! این نقشه قبل از بازی قطر شروع شد. اولش کلی مانور روی قلعه دادن و بعدش جو راه انداختن که اگر ببازیم کی روش باید استعفا بده ولی خوشبختانه اون بازی رو بردیم. البته اینا کوتاه نیومدن و در قدم بعدی بعد از اینکه صعود کردیم به جام جهانی اول گفتن تیم ملی با سیستم قلعه نوعی رفت جام جهانی و بعدشم که کی روش گفت اگه پشتیبانی نکنبد من نیستم ، بلافاصله کارشکنی ها شروع شد و اردوها یکی پس از دیگری لغو شد !!!
  • سجاد444 A1 ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    کی روش عشقی عشق
    • اميد A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      137 8
      آقاي کي روش عزيز...بيخودي خودتو خسته نکن. هراتفاقي بيفته آخرش تورو خراب ميکنن.هيچ مسئولي از فدراسيون نمياد بگه من اشتباه کردم.الانم اگه برنامه شمارو قبول کنن وسط کار و در حساس ترين زمان چوب ميذارن لاي چرخت!! مسئولاي فدراسيون و سازمان ليگ و باشگاهها و مربيان و بازيکنان و کليه وابستگان... چرا نميفهمين امسال اولويت اصلي تيم مليه؟؟؟/!!!!!! حالا يه تيم توي جام حذفي يا ليگ يا توي آسيا عملکردش ضعيف بشه و درعوض تيم ملي قوي و باصلابت باشه ؛ آيا واقعا ارزش نداره؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!من ازشما ميپرسم...
  • بی نام IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    404 9
    تا وقتی امثال تاج . کفاشیان و . . . در این فوتبال هستند روزگارمان همین است . اختیار فوتبالمان دست کسانی است که جز منفعت شخصی فکر دیگری ندارند . دست کسانی است که سقف آرزوهایشان صعود به جام جهانی است و بالاتر هم نمیرود . متاسفیم از این اوضاع . متاسفیم که مسئولان نمیدانند پیروزی و سربلندی در جام جهانی چه تبعات مثبتی نه برای فوتبال بلکه برای کل ایران دارد و نمیدانند چه تبلیغ مثبتی برای ایران و ایرانی است این جام جهانی و البته درخشش در آن . آقای کروش مردم شما را درک میکنند ولی چه کنیم که اختیار فوتبالمان دست کسانی است که . . .
  • ایرانی IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    126 5
    بنده خدا رو چقدر اذیتش کردن
  • سامان US ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    واقعا شرم بر خائنین به وطن. انتظار می رود آقای دکتر روحانی شخصا در موضوع به این مهمی که 75 میلیون ایرانی را خوشحال و سرافراز یا غمگین و سرشکسته می کند ورود کند. همدلی ملی بعد از پیروزی مقابل کره از یاد ما نرفته.
  • سعید A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    144 8
    با صحبت های مربی ایران کاملا موافقم. در فوتبال روز دنیا جواب سرمربی هر کشوری رو بازیکنان درجه 1 میدن توی کشور ما آقای شوالیه..... راست میگه سرمربی تیم ملی که خسته هستش.... ما که فقط بازی لیگ از تلویزیون نگاه می کنیم خسته ایم چی برسه به ایشون
  • امیر A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    60 3
    ما مردم چه گناهی کردیم که باید به خاطر سوء تدبیر آقایان اینقدر زجر بکشیم، لیگ و حذفی و ... مگر جز برای اینه که بریم جام جهانی و حالا هم که رفتیم بتونیم سربلند باشیم، توی این لیگ ما که الکی الکی این همه پول جابجا میشه نوبت به مهمترین کار میرسه پول نیست؟! چقدر جالب و نیش دار بود اونجا که آقای کیروش گفته: "هادی که پشتش را به تیم‌ملی کرد با پول قراردادش می‌توانست 3 تا 4 اردوی ما را پوشش دهد."
  • ايمان A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    در بى كفايتى كفاشيان شكى نيست ولى از ان بدتر وجود كار شكنانى به مانند تاج. و ....است
    • ایــــران IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      منفی دادید که چی؟ نکنه تو باند آقایون هستید؟. حرف راست زده و همه می دونیم که اینجا هر کسی برای منافع شخصی خودش حرف می زنه.
  • بابك A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    هرچي بدبختي تو اين فوتباله از دست افرادي مثه تاج و امثال اونه بابا ول كنيد ورزش رو شما يه عكسم با شورت ورزشي نداري
  • بی نام US ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    خدایا ما که زورمون نمی رسه . خودت فوتبال ایران رو از دست مافیاها ، فتل ترقه ها و سردارها آزاد کن .
  • بی نام IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    132 8
    آن چيزي كه ما قديم به غلط مي گفتيم غيرت ، امروز اسمش تعهد كاري است . اميدوارم اين اتفاقات از چشم رئيس حمهور دور نماند ، تغيير در كميته ملي المپيك و فدراسيون و ليگ فوتبال يك فشار از بالا لازم دارد . پيشنهاد مي شود از اين دو نهاد هم تحقيق و تفحص انجام شود
  • امــــــــــــــــــــ IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    109 8
    به نظرم تیم ملی باید با یه تیم بزرگ بازی کنه اینجوری توجهات از بازی پرسپولیس و گسترش فولاد و استقلال و ذوب آهن به تیم ملی منعطف میشه. اوضاع تیم ملی ما مثل آدمیه که مازراتی داره ولی چون رانندگی بلد نیس ماشینش تو پارکینگ خاک می خوره و خودش با مینی بوس جا به جا میشه.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    خوش آمدی کیروش جان. فقط علی دایی
    • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      کاسه کوزه ها را سر علی دایی نشگون،بحث را منحرف نکن،یکی دیگه که همه میدونند برای تیم ملی دندون تیز کرده
    • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      92 11
      علی دایی اگه 20 سال دیگه مربیگری کنه اونم نه توی یه تیم داخلی درجا بزنه و دانش مربیگریش رشد بکنه اونوقت میتونه بشه کی روش.
    • مهدی92 A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      55 9
      استون متاسفم شما از همان ادمهایی هستید که کره زمین را صاف مدانید
  • امیرحسین IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    50 5
    یا مربی خازجی نیارید ، یا ازش حمایت کنید ،
  • غزل A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    آقای کی روش. از اولش هم کسی واسه شما فرش قرمز پهن نکرده بود! حالا خوبه با 2 تا پاس اشتباه مدافع قطر و کره جنوبی به جام جهانی صعود کردیما. برو به سلامت
    • فتل IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      72 18
      هر کی از راه میرسه کارشناس می شه دیگه . !!!!
  • بی نام A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    خدا رو شکر که بالاخره میخواید استعفا بدید. تو این چند سال میلیونها دلار دستمزد گرفتید خیلی زود یادتون رفته. انوقده مربی داخلی داریم که بهتر از شما باشن. مثل امیر مافیا !!!!!
  • رضا **** IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    98 7
    كارلوس كي روس (كيروش) لطفا وخواهشن اگر آبرويت و سوابقت را دوست داري و ارزش قائلي همين امروز از فوتبال ايران كنار گيري كن تا سال بعد مضحكه دوستان وآشنايانت دركل جهان نباشي اين فوتبال ما از لحاظ زدوبند ومافياي اقتصادي تا دلت بخواهد فراوان دارد
  • بی نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    واقعا حرف حق گفته اما کو گوش شنوا
    • بی نام A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      حرف حق؟ این اجنبی فقط فکر جیب خودشه. دلش هم به حال فوتبال ما نسوخته. فقط علی داییییییی
    • ایرانی IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      63 6
      تویی که اسمتم ننوشتی این آقا چه بره چه بمونه پولشو تمامن میگیره به اندازه کافیم پروندش درخشان هست که نیازی به اینکه ایران را ببره جام جهانی نداره بعید میدونم رفتن ایران به جام جهانی مهمتر از قهرمانیه جهان و اروپا باشه!!
    • در پاسخ به بینام دوم IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      82 16
      بی نام عزیز این لفظ اجنبی که شما استفاده کردی دقیقا نشون میده از طرف چه کسی کامنت میذاری.علی دایی رو پیشمرگ قلعه نویی نکن . مثل مرد بیا بگو هوادار قلعه نویی هستی. علی دایی کسیه که بیشترین حمایت رو از کیروش کرده وتا همین الان هم مثل کوه پشت سر کیروش هست. اون امیر قلعه نوییه که میگه تیم ملی با تاکتیک ایشون رفته جام جهانی و در واقع کیروش سرمربی سابق رئال مادرید و تیم ملی پرتغال رو به ندانستن متهم میکنه. جان من خبرآنلاین اینو چاپ کن تا این دوستان فکر نکنن مردم ایران جیگر هستن
    • واویلا IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      امیرخان بیا که وقتشه فقط امیرخان قلعه نویی
  • بی نام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    فقط زمینه چینی برای ناکامی
    • بی نام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      اول در حد کیروش باش بعد دربارش قضاوت کن. برخود کیروش بسیار صادقانه و حرفه ای است.
    • بی نام A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      87 14
      شما خوبی ؟!
    • سید حسین IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      29 5
      نه اینکه ما در تمامی ادوار گذشته از فوتبال کاممان را گرفته بودیم که ایندفعه ایشان برای ناکامی احتمالی مورد نظر شما، دارد زمینه چینی میکند.
    • بی نام IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      6 20
      پس تو در حد کی روش هستی
    • سروش IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      23 3
      برادر من زمینه چینی هم باشه برای مسوولین غیر مسوول فوتبال ایران است که مدتها است تمایلی به دیدن شادی مردم در خیابانها ندارند
  • بی نام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    بابا اينو بركنارش كنيد ، ميخواد بره قدرتمند بازي كنه و با سربلندي بياد بيرون !!!!‌ به جاش ياوري يا ميثاقيان رو بيارين تا با به ضد فوتبال تمام عيار و اوت دستي بلند بلكه با كمترين گل خورده از جام جهاني بيام بيرون !!!!
    • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      22 9
      لایک به میثاقیان
  • بی نام IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    58 9
    بله مافیا داره کاری میکنه که کیروش خودش فسخ قرار داد کنه؛ خواهش میکنیم کیروش طاقت بیار ما واقعیتها رو میدونیم؛شیطان واقعیم.ق. خیلی وقته چهرش آشکار شده
  • ارسلان IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    121 7
    خوب آقاي كفاشيان و آقاي تاج بفرمائيد پاسخ دهيد
    • ایران IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      48 4
      حتما هم پاسخ می دن ! خصوصا تاج که میآد جلو دوربین تلویزیون و با غرور تو دوربین نگاه می کنه و کیروش رو مقصر می کنه . همیشه همه رو به عنوان زیر دست می بینه این آقای مغرور. و همیشه هر کاری که می کنه درسته و بقیه اشتباه می گن.!!!
  • علی A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    83 3
    کو گوش شنوا؟
  • امير IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    ترا بخدا اين تاج كه سراسر نكبت براي فوتبال ايران بوده بندازيد يرون - مثل زالو چسبيده به اين فوتبال- همينطور فتح الله زاده - درخواستمنون از دولت تدبير و اميد همينه
    • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      46 8
      فتح الله زاده و تاج و عزیزمحمدی اینها مافیای فوتبال هستند که کفاشیان هم با بیکفایتی فقط به خاطر صندلی ریاست نمیتونه جلوی اونا رو بگیره
    • سینا A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      36 7
      من مشکلی ندارم که اسمی از کسی میبری، اما همه رو بگو داداش ، سردار حتما خوبه دیگه و با شایستگی کامل اومده ؟؟؟؟ کلا نظامیها رو چه به فوتبال ؟ تمام مدیرعاملای ما نظامی هستن
  • بی نام A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    71 3
    عالي هست اما حيف كه گوش شنوائي وجود ندارد....اگر در خانه كسي هست يك حرف بس است.
  • بی نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    117 5
    بیچاره از شدت مشکلات دیگه منفجر شد!آقای کارلوس بهتره بدونید متاسفانه مشکلات فوتبال ما ریشه ای است و حل شدنی نیست.تا زمانیکه مردم ما فوتبال رو فقط سرخابی میبینند و تا زمانی که امثال رویانیان و کفاشیان و تاج و فتح الله زاده ها فوتبال ایران رو اداره میکنند نتیجه همین میشه که تیمهای از مالدیو ضعیفتر هم برای بازی تدارکاتی از ایران 50 هزار یورو بخواهند . در مورد بازیکنان هم بهتره کمی هم از بازیکنان همین تیمهای گمنام لیگ که تیمهای طبل توخالی ما رو براحتی به زانو درمیاورند استفاده کنید.تیمهایی مثل گسترش فولاد و استقلال خوزستان.حداقل 90 دقیقه میتونند بدوند.واقعا به حال تیم ملی یک کشور باید گریست که هزینه اش را میخواهد یک فرد خاص پرداخت کند و از تیم ملی سهم خواهی بکند.
  • امید A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    32 3
    کاش مسئولین فوتبال ماهم مثل شما در مقابل وظایفشان احساس مسئولیت میکردند . ولی اینجا ایرانه و همه سیاه باز.
  • پرهام IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    33 5
    خدا قوت مرد دوست داشتنی فوتبال ....ما کسی رو که به مملکت خودش خیانت بکنه نمی بخشیم و باید جوابگو باشد ...آقایان مدیران باشگاهها به فکر تیمهای خود باشند تا جنگ با جناب کیروش ....من خواهش می کنم از تمام کسانی که دلشان برای ایران عزیز می تپد به تیم ملی کمک کنن تا زنگ تفریح جام جهانی نباشیم کمک کنید تا غرورمان لکه دار نشود چند بازی تدارکاتی با تیمهای اروپایی به خدا کار سختی نیست ...حالا خود دانید کسی که به کشورش خدمت صادقانه بکند عزیز مردم خواهد شد ...گذشت زمان همه چیز را ثابت خواهد کرد....
  • بی نام A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    32 9
    آقای تاج و کسی که هیچ یک از ما نمی‌دانیم کیست! خواستند که این بازی‌ها به تعویق بیفتد و ما دو هفته زمان از دست دادیم...مرگ بر تاج که با مافیا هم کاسه شده
  • بدون نام IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    39 5
    اگر بدون تعصب و منفعت طلبی کورکورانه قضاوت کنیم باید بگوییم: حق کاملا با شماست آقای کیروش.
  • esm IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    123 5
    احسنت به کیروش، یعنی احساس مسئولیت در حد لالیگا
  • جواد A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    در آن شرایط 5 یا 6 بازیکن ما اصلاً به بردن بازی فکر نمی‌کنند. چون همه فکر و ذهن این بچه‌ها به لباس مسی است...خجالت بکشید.حالالی لی به لالاتون گذاشتن بی احترامی نکنید.هزارتامثل مسی وشمابایدبدوندولباس تیم ملی ایران رابگیرند
    • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      53 4
      خدايي خودت از اين نظرت خنده ات نگرفت ؟!
    • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      42 4
      اقا جواد چرا احساسي صحبت ميكني بله همه ما ميدونيم كه ايران براي ما از جونمون عزيزتره ولي انصافا درست ميگه سقف ارزوهاي ما همينه ومقصر كساني هستند كه مارو به حداقلها راضي كردند از بس به خاطر مديريت ضعيفشون شكست خورديم در همه زمينه ها وفرافكني كردن چون فوتبال طرفداراي زيادي داره وورزش حساسيه از افراد امنيتي وسردارها و .... استفاده ميشه اگرم ميپرسي كو تجربه وتحصيلات ورزشي به مديريت چندين ساله خودشون اشاره ميكنند كه جز ناكامي چيزي نداشتن وبه ناحق از اولش اون پستها رو تصاحب كردن
    • ایران IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      22 1
      حرف حقیقت تلخه وچیه خوشت نیومد؟
  • محمد IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    118 4
    فقط متاسفم... . آخه اين چه مسخره بازيه!! با پولي كه به 4 تا ارازل فوتبالي بي خاصيت ميدهند ميتوانند 10 تا اردو واسه تيم ملي برگزار كنند.شما داريد با پول بيت المال چيكار ميكنيد؟؟ وزارت ورزش، كميسيون ورزش مجلس، كفاشيان، فتح الله، رويانيان، رحيمي و ... . بدا به حال شماها. شادي روزي كه ايران رفت جام جهاني رو بياد بياريد.شما هيچكدام تونستيد مردم رو اينقدر شاد كنيد؟
    • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      29 1
      کمیسیون وزارت ورزش:))))))) من از این دیوار سیمانیه روبروم انتظار کمک دارم از اینها نه.
    • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      27 2
      بحث پول نیست می خوان کاری کنن کیروش خودش بزاره بره .آخه اگه بیرونش کنن باید خسارت بدن .
  • سین شین A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    20 1
    پس این سرپرست وزارت ورزش چه نقشی داری این وسط؟! هیچی؟
  • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    94 4
    احساس شرم و سرشکستگی میکنم از اینکه میفهمم یک مدیر خارجی بیش ازبرخی مدیران ایرانی مشکلات ما را میداند و برای حل ان تلاش میکند.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    121 5
    تاج و رفیقاش باید بدونن که مردم ایران ازشون نمی گذرن
  • آرین A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    98 8
    مافیای فوتبال ایران به هیچ چیز جز به پر کردن جیب خودش فکر نمیکنه. منافع ملی ،غرور ملی ،تیم ملی برای اونها یعنی کشک. اگه کیروش خریدنی بود مطمعنا اینقدر سختی نمیکشید و مافیا سنگ جلو پاش نمینداخت
  • بی نام A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    59 14
    شاغلام رو بذارن همون فجر سپاسی رو ببره جام جهانی خیلی هم عالی میشه. ما رو چه به حرفه ای بودن.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    61 12
    شک ندارم بازم پاي مافيا شناخته شده و تيمش در ميان است.علي ببين کيروش ي ميه!!!
    • بی نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      12 4
      کاسه کوزه ها را سر علی دایی نشگون،بحث را منحرف نکن،یکی دیگه که همه میدونند برای تیم ملی دندون تیز کرده
    • بی نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      12 2
      منظور بی نام کنفرانس معروف قلعه نوعی که به علی گفت یه خبرنگارو بیرون کنه نه علی دایی
  • آهو IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    102 6
    طفلک چی میکشه از دست ما!!!!!
  • هفت و چهار FI ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    فقط امیرخان
    • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      18 8
      پدرخوانده
    • امیر خان A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      33 10
      بچه جون همیشه اول فکر کن بعد حرف بزن. با چه استدلالی میگه فقط امیر خان؟؟؟؟؟ شاید شما همون علی معروف هستین؟؟؟؟؟؟؟؟ جیره خور امیر خان
    • بی نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      29 7
      یعنی تو حاضری تیم ملی نتیجه نگیره و زیر پای یک مربی که برای تیم ملی زحمت کشیده خالی کنند که اون وقت امیر خان شما و دوستاش بیاند تیم ملی که تو جام جهانی از هر تیم 5 ،6 تا گل بخوریم اون وقت راضی میشی،اگر همین آدم ها مربی بشن ،همین آقایون فدراسیون لیگ را 2 ماه قبل تعطیل میکنند و اون وقت همون مربی ها می گن وقت کم بود،تیم را خیلی دیر تحویل گرفتیم
  • بهنام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    107 4
    یعنی پاک ابرومون رفت اینم فهمید توکشورمون چه خبره! کلهم تاسف باره این وضعیت
    • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      2 39
      عزیزم صوات نداری ننویس! کلیوم درسته!!!!!!!!!!!
  • علی IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    83 3
    واقعا برای فدراسیون متاسفم. اینطور مدیریت کردن تیم ملی شرم آوره
  • بی نام A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    75 4
    تا وقتی امثال کفاشیان و تاج بر فوتبال ما حکومت کنند همین آش و همین کاسه س ...آقایان ریاست که مادام العمری یا پادشاهی نیست ...دست از سر این یک تفریحی هم (فوتبال)که برا مردم مونده بردارید....لطفا
  • عشوندي FI ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    5 38
    باز يه جا بوي پول به مشامش خورده
  • مصباحی IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    10 2
    به نظر من برای حل این مشکل میبایست طی جلسه ای با مسئولین بالادستی نظام، مثل وزیر ورزش و یا رئیس جمهور باید مشکل مرتفع شود. واقعا غرور و اعتبار جام جهانی برای نظام و ملت قابل قیاس با لیگ نیست
  • بی نام A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    74 4
    منم جای تو بودم میرفتم. این قصه ی بی پایان مسئولان ایرانه که وقتی خرشون از رو پل رد شد...
  • ازغندي A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    103 5
    كروش جان نگران نباش اينجا ايرانه و هركي هر كي بازيه.افراد مهمترند حتي از قانون.نوش جانت پولي كه قردادته بگير و خوش باش.غصه نخور هيچ جاي دنيا ابروت نمي ره چون اينجا ايرانه.يه هو ديدي بازيكنات همون برزيلم بردن.يه وقتم ديدي اصلا نيامدن سوار هواپيما شن.بيان جام جهاني.
  • كورش A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    27 2
    آقاي كي روش متاسفم كه هنوز بعد سي ماه اينو متوجه نشدي توي اين مملكت هيچ قلب پاكي ارزش نداره و كسي روش حساب نمي كنه . من مطمئنم از روز بعد صعود ايران نقشه كنار گذاشتنت شروع شده چون من خوب فوتبالو دنبال مي كنم و ذهنم و چشمام منو درباره ايويچ ياري ميده و حتي درباره سرمربي شدن حشمت مهاجراني در جام جهاني 1978 هم حرفهاي زيادي شنيدم. درهر صورت فكر كنم با اين وضعيت آخرين مربي كاربلدي باشي كه در ايران كار مي كني و از صبر و شكيبايي كه به خرج دادي ممنونيم. به اميد روزي كه براي تفريح و مسافرت به ايران برگردي و از بودنت در كنار ايرانيهاي خونگرم و قدرشناس بدون دردسرهاي امروزي لذت ببري.
  • هادی مولایی A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    5 49
    به سلامت اگه مردی رو حرفت وایستا و برو.این بابا فکر کرده خودش خیلی بالاست یا ما ایرانیارو خیلی پایین فرض کرده واقعا برا بعضیا متاسفم که فقط برای کنارگذاشتن رحمتی طرفدار این مربین.واقعا فوتبال الان ایران با فوتبال قبل از اومدن ایشون چه فرقی کرده به جز پسرفت باز زمان قطبی ایران مقابل کره قویتر از این کره اینهمه تحقیر شده فوتبال بازی نمی کرد بعده جام جهانی به حرفهای من میرسین اگه ایشون مربی ما باشن مطمئنم ایران بیشتر از 8تا گل عربستان مقابل المان از یه تیمه افریقایی می خوره
    • حیف IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      24 5
      تو یک دنیای دیگه ای عمو !!!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    22 2
    اگر در جام‌جهانی‌ به آرژانتین بخوریم، نصف تیم ملی به پیروزی و بازی فکر نمی‌کنند!!! این فوتبال درست بشو نیست که نیست ...
  • سهیل A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    17 2
    لطفا یکی به ایشون بگه توی این مملکت با برنامه ریزی به هیچ کجا نمیرسی. حتما باید توی مافیای فوتبال ایران باشی تا به حرفهات گوش بدن. " این خانه از پایبست ویران است" شما خودتو ناراحت نکن ما به این چیزا عادت داریم.
  • عربلو A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    18 1
    آقاي كفاشيان داري ميري رو اعصاب
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    18 2
    به نظرحرف هاش منطقی میرسه.تو 15روز نمیشه یه تیم رو برد جام جهانی.
  • mahdi A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    25 2
    من نمیدونم آخه چرا این کلید روحانی بعد از رییس جمهور شدنش از کار افتاده؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    17 7
    بازم میلیاردی بدید واسه خلعتبری اونم با ارز مبادله ای!!!!!
  • ارتش سرخ آسیا IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    18 3
    حق داره بیچاره.مشکل اینجاست که ما درک نکردیم کی سرمربی ایران شده و الان در چه شرایطی هستیم.کی روش قبل از اینجا سرمربی پرتغال بوده و تو رئال و منچستر کار کرده.اون فقط به موفقیت فکر میکنه و کارنامه خوب.فدراسیون و وزارت باید بهترین شرایط رو براش مهیا کنن تا نتایج آبرومندانه بگیره.نباید هدفمون فقط حضور تو جام جهانی باشه .اگه شرایط عوض نشه هر کی جای کی روش باشه همین الان میره چون نتایج فاجعه بار احتمالی تو جام جهانی تمام کارنامه کی روش رو زیر سوال میبره.با این وضع بلایی که سال 2002 سر عربستان اومد در انتظار ماست
  • اميد A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    16 2
    آقاي کي روش عزيز...بيخودي خودتو خسته نکن. هراتفاقي بيفته آخرش تورو خراب ميکنن.هيچ مسئولي از فدراسيون نمياد بگه من اشتباه کردم.الانم اگه برنامه شمارو قبول کنن وسط کار و در حساس ترين زمان چوب ميذارن لاي چرخت!! مسئولاي فدراسيون و سازمان ليگ و باشگاهها و مربيان و بازيکنان و کليه وابستگان... چرا نميفهمين امسال اولويت اصلي تيم مليه؟؟؟/!!!!!! حالا يه تيم توي جام حذفي يا ليگ يا توي آسيا عملکردش ضعيف بشه و درعوض تيم ملي قوي و باصلابت باشه ؛ آيا واقعا ارزش نداره؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!من ازشما ميپرسم...
  • احمد A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    10 1
    پاسخ آقاي خندان نژاد : لبخند مليح ، لبخند مليح ، لبخند مليح و ... ؟!
  • وحید A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    25 1
    سوال من اینه که دیشب نود یکساعت از وقتشو میده به شیرینی و رحیمی و ماجدی و رویانیان و ...بعد برا تیم ملی هیچ حرف و حدیثی به زبون نمیاد اقای فردوسی پور رسالتت تو و این فوتبال پس چیه؟ رسالتت اینه که همین وقت ها به داد این فوتبال برسی. و اینکه اقای صالحی امیری فکر میکنم باید یاداوری بشه که شما" سرپرست وزارت ورزش ایران" هستی چون مطمئنا فراموش کردی. کیپ ورده از ما 50000 یورو میخواد!!!!! ما چه کردیم که تو چشم مردم دنیا اینقدر خراب شدیم؟؟
  • شهاب IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    14 2
    باید یک کمیته ای برای جام جهانی تشکیل شود تا با کروش و کادر فنی تیم ملی همراهی کند... به نظر می رسد موضوعی بین سازمان لیگ و تیم ملی هست که مردم نمی دانند و باعث تنش شده است. با کمی صبر و حوصله و تحقیق و تفحص می توان این مشکل را حل کرد.حیف است که با این مربی تراز اول تیم ملی در جام جهانی بهره کافی را نبرد و زنگ تفریح تیمهای دیگر شود. این جام جهانی می تواند سکوی پرتابی برای خیلی از بازیکنان به اروپا باشد البته در صورتیکه درست و حسابی آماده باشند. کروش راست می گوید... جنگ نابرابری در مقابلش راه انداخته اند و متاسفانه اصلا فنی نیست و بار منفی زیادی هم دارد!
  • حامد IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    12 1
    اقا جهان سومی یعنی همین دیگه باشه همینه به جایی نمی رسیم
  • a IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    15 1
    سلام آخر فوتبال دنیا جام جهانی است. اگر تیم کشوری به جام جهانی برود و خوب بازی کند باعث توجه کشورهای صاحب سبک به تیم های جدید می شود و روی این کشورها حساب باز می کنند. و این خود به پیشرفت بیشتر فوتبال ما کمک می کند. حالا ما به که لج کرده ایم . با کی روش یا با پیشرفت فوتبال خودمان.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    20 2
    ما ایرانی ها عادت کردیم به مفت خوری مربی میاریم تیم پچمون رو قهرمان میکنه بعد همه بهشون فشار میاد شروع میکنن کار شکنی پول دارید 3ملیارد بدید نکونام نره تیم عرب ها ولی پول ندارید برای تیم ملی اردو بزنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    22 2
    بابا این بیچاره هم حق داره به خدا .این مسئولان بی عرضه ما هستن که چوب پای چرخش می کنن....
  • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    21 1
    کشوری نیست که به ما پول درشت بده وبعد جای ما بره جام جهانی
  • بچه گلباف کرمان و طرفدار مس کرمان IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    22 2
    آقایون و دوستان عزیز ما همگی از تاج و دوستانش سوال میکنیم اگه جای تیم ملی باشگاه سپاهان بود،باهاش میزاشتید اینجور برخورد شه؟؟؟؟اگه نمیتوانید کاری انجام دهید لطف کنید استعفا بدهید و بروید تا به مردم ایران خیانت نکنیدوخیانت که شاخ و دم نداره.
  • بي نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    18 2
    احساس مسئوليت صادقانه يعني اين
  • حمیدرضا A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    27 2
    ما هرچی میکشیم از امثال تاج میکشیم ، ولله غیرت و ایرانیت کیروش از خیلی از مسئولان ما بیشتره ، کیروش چه باشی و چه نباشی بازم در قلب مایی
  • ابی A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    15 2
    من به این دولت رای دادم اما اگه اینم میخواد همین بی خواصها رو همینجور باقی بذاره سر پستهاشون واقعا تف میندازم به همشون من ایمان داریم اگه بد هم بازی کنیم این مربی با جون و دل کار میکنه و با هیشکی مدارا نمیکنه
  • میلاد IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    18 4
    به خاطره تیم ملی و مردم ایران چقدر حرص خورد و غیرتی شد،حیف .................. لیاقت بعضیا همون افشین قطبیه که مثل کف دستش بلده چطور به کره ای ها ببازیم.
  • علیرضا IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    24 3
    کروش حق را به شما میدهیم و دوستت داریم خوشحالیم که برای دفعه اول کسی صمیمانه حرف زد وجرات ابراز واقعیات فوتبال ایران وآسیاراداشت ، بازهم می گویم همه دوستت دارند!باورکن
  • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    6 42
    یعنی لیگ برتر را تعطیل کنیم که فقط در جام جهانی خوب بازی کنیم؟ کدام کشور این کار را انجام می دهد که ما دومی باشیم؟ حرف های ایشان غیر منطقی است لیگ های معتبر دنیا 20 تیم دارند و در لیگ های قاره ای و مسابقات حذفی بازی دارند. در انگلیس و فرانسه جام اتحادیه را هم دارند یعنی ما که 16 تیمی هستیم یعنی 2 ماه زودتر لیگمان از اروپا تعطیل می شود.
    • مازیار A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      5 21
      اونایی که به این کامنت منفی دادن هیچ اطلاعی از فوتبال دنیا ندارن
  • محمد A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    21 3
    خاک بر سر این آدمایی که نشستن جایی که نباید بشینن.حیف این مربی که این قد دل میسوزونه بعد میان با دشمنی باهاش رفتار میکنن.
  • بهنام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    20 2
    (در فوتبال قاره آسیا این یک قانون است. وقتی یک اشتباه کردی، همان اشتباه حتماً باید تکرار شود! اگر دو سال اشتباه کردی، سال سوم باز همان کار را تکرار می‌کنی و البته برای سال چهارم! البته اگر شد این اشتباه را بزرگتر هم می‌کنند چون شیخ قطری که مثلاً رئیس afc است و این برنامه را ریخته، باید همه جلویش تا کمر خم شوند و برایش دست تکان دهند و کسی اصلاً جرأت ندارد که بگوید این برنامه اشتباه است! اشتباه که نه، یک برنامه افتضاح است.)
  • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    17 2
    خواهشن وزارت ورزش خودش دارد قضیه بشه و به داد فوتبال ملی برسی . توی فدراسیون که ظاهرا همه از خداشونه کروش بره... از اون طرف هم معلوم نیست تو دولت قبلی با بودجه ورزش چیکار کردند که نه فوتبال پول داره نه کشتی نه هیچ فدراسیون دیگه...ظاهرا آقایون تو این چند ماهه آخرشون هر پولی که بوده را تا ریال آخرش خرج کردن یا ...
  • امید ص. IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    24 2
    بخدا ارزش کارلوس کیروش این نیست که تو ایران با این مسئولان سر و کله بزنه.آره بعد که ایران تو جام جهانی 4ام شد میگن کیروش اخ بود بد بود.اشتباه این بود که کیروش اومد به ایران.همون بره بهتره تا بعضیها بفهمند الان وقت عوض کردن مربی نیست و باید به برنامه های سرمربی تیم احترام گذاشت و عملیشسون کرد
  • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    20 2
    کار خوبی میکنیوما کلا آدمای قابل اعتمادی نسیتیم
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    25 2
    مقصر خودت هستی که هنوز ما را نشناخته ای.
  • مجتبی IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    27 2
    بیچاره شاخ درآورده ... کجای دنیا مدیران و مسئولینش اینقد باحالن :) خوشم میاد سرود تیم ملی و اولدورم بلدرمشون تو تلیویزیون برا مردمه و بعد هرکاری دوست دارن و هر بلایی که بلدن سر تیم ملی و .. میارن و بعدم به این مربی کلاس جهانی انگ میزنن و میگن اجنبی و .. لیاقت ما و فوتبال ما همون علی دایی و مایلی کهن و قلعه نویی
  • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    37 2
    فدراسیون یادش رفته چقدر دنبال مربی می گشت و هیچ کس حاضر نبود ایران بیا .یادشان رفته چقدر التماس کی روش رو کردن که بیاد ایران.اقایان فکر دو سال بعدتان هم باشید زمانی که بخواهید مربی خارجی بیاورید .با این نحو توهین ها دیگر انتظار نداشته باشید کسی بیاد ایران و بعد هم عنوان کنید بخاطر مشکلات سیا سی کسی نمی اد .چقدر دقیق کی روش امار ایویچ رو داره مربی بعدی هم آمار کی روش رو می گیره
    • دریغ IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      17 2
      امیدوارم این حرف رو آقایون از ما بهترون ببینن و کمی شرم کنن
  • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    46 8
    مثلث تاج- فتولا- عزیزمحمدی پشت این قضیه هستند. هدف: نشاندن قندلی بر تخت تیم ملی در جام جهانی!
    • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      12 4
      احسنت... زدی به خااااااااااااااااااااال
  • صادق A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    24 3
    تورو به خدا نذاااااااارید بره.
  • بهروز IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    33 3
    بی کفایت تر از کفاشیان و تاج تا حالا در فوتبال ندیدیم صفایی فراهانی چه مدیری بود این ها چه مدیرایی هستند!؟
  • ستایش IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    23 5
    خدا کنه بمونه.مطمینم با هیچ مربی دیگه موفق نمیشیم.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    35 9
    میخوام بدونم این قلعه نویی که آماده تصاحب این پسته اگر زد و بندهاش و تبانی هاش تو لیگ برتر و دسته یک نبود به این جایگاه الانش می رسید؟ حتما تو جام جهانی هم می خواد بره بازیکن تیم مقابل رو تطمیع کنه که اگر پنالتی رو نزدی فصل بعد میارمت استقلال... البته که خلایق هرچه لایق
    • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      3 5
      بی نام جان کمیته داورها و انضباطی فیفا را جا انداختی
    • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      9 2
      دیگه جوک نگید
  • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    27 3
    آقاي كروش نگران نباشيد همه چي با خنده هاي شيرين آقاي كفاشيان حل ميشه ، اين آقاي تاج هم كه شده تاج سر فوتبال معلوم نيست تا حالا كجا بوده؟
  • امير از سمنان IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    20 4
    من طرفدار آقاي روحاني هستم ولي انتخاب صالحي بر عكس سلطاني اصلا خوب نبود.عين خيالشم نيست.بابا يك فكري به حال تيم ملي بكن ديگه.كفاشيان هم كه خودش رو زده كوچه علي چپ.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    15 12
    واقعا حیف کیروش که اومده ایران
  • علیرضا IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    17 21
    کیروش جان میدونی اینا چرا به لیگ قهرمانان اسیا اهمیت میدن اخه هر سال قهرمان این مسابقات از کشور ماست بعدشم با قهرمانی تو اسیا همه دنیا فوتبال ایرانو شناختن و کلی بازیکن ترانسفر کردن به تیم های درجه یک اروپا خب بهشون حق بده این مسابقاتو مهمتر از جام جهانی بدونن.یکی نیست بهشون بگه که شما این همه سال سنگ لیگ قهرمانان رو به سینه زدین اخه کی تونستید تو این چند سال اخیر یه بار فقط یه بار قهرمان بشید که حالا ول کن این مسابقات نیستین.
  • تاج A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    5 29
    برو خوش اومدی. ما طرفدارای استقلال به فتح الله زاده اجازه نمیدیم در حالی که قهرمانی در باشگاههای آسیا نزدیکه بازیکنامون رو بدی به تیم ملی که بازیهاش نزدیک یک سال دیگه شروع میشه. اردو بلندمدت مثه همه جای دیگه دنیا ممنوع. فقط بازیکن واسه بازی تدارکاتی تو فیفا دی میتونه در اختیار تیم ملی باشه
  • مهرداد RU ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    11 4
    جناب كيروش عزيز،فوتبال ايران مگه همين ٢٠ تا بازيكن رو داره؟بازيكن ها تو تمام دنيا در باشگاه هاشون ساخته ميشوند،بهترين راه هماهنگي با سرمربيان ليگ برتر و حتي دسته اوله.مربيان بدن ساز و پزشكان تغذيه و روانشناس با برنامه هاي تمريني فني و جسماني نزديك با برنامه هاي تيم ملي مدنظر شما در اختيار باشگاه ها قرار بگيره.اگه مثلا دوندگي حدود ١٠ كيلومتر مدنظر شماست پس بازيكناني كه اين معيار رو ندارند، دعوت نكنيد .ببينيد چه انگيزه اي ايجاد ميشه در جوون ها، تا جاي اسم ها رو دوندگي و تعصب بگيره.اينچنين برنامه اي به شما ١٠ماه زمان اضافه خواهد داد،اون وقت در كنار مربي خوبي مثل شما، شايد از گروهمون هم صعود كرديم و الا تفاوت ٢ و ٥ هفته تو آماده سازي تيم بيمار ما،مثل تفاوت پروفن و نوافن در كاهش درد سرطانه.
  • امیر A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    11 5
    عاقبت صعود شانسی به جام جهانی
  • آرمین A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    12 1
    کیروش نشون داد که یک سرمربی حرفه ای و به تمام اعیاره .. کاملا آگاهه که اول و آخر فوتبال این مملکت چی داره میگذره...فهمیده به دست چه کسانی داره اداره میشه و نمیخواد زیر بار بره ... همین برخوردشم بااعث شد خیلی زود کفاشیان و تاج قول شش هفته رو بهش بدن
  • جابر IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    5 2
    پس این سرپرست وزارت ورزش کجاست اصلا اون میدونه کارش چیه حیف اون رایی که به روحانی دادیم اونم مردم فریب داد همه شون فقط به فکر خودشون هستن به خدا الان خیلی از کارگر های کشورمان حاضرن به تیم ملی کمک مالی کنن ولی مسولان فقط دنال منافع خود هستند
  • هوادار،ح ح ز A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    5 21
    حال کردم یکی تو رو این کروش اجنبی ایستاد،دمت گرم تاج.
  • mohammad A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    8 1
    اگر بخوایین فوتبال ایران درست بشه، مردم باید جلو مافیای فوتبال ایران وایسن، غیر از این نمیشه. چون اینجا جایی که پول میلیاردی جابجا میشه. یه مشت بدبختیم دلشون خوشه که ایران میره جام جهانی،
  • همایون A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    4 33
    این آقای کیروش همون مربیه که وقتی رئیس باشگاه رئال مادرید اخراجش کرد واسه انتخاب همچین آدمی به عنوان سرمربی از هوادارای تیم عذرخواهی کرد حالا یه جور حرف میزنه انگار ما از پشت کوه اومدیم
  • محمد A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    13 3
    اگر میخوایین فوتبال مملکت درست بشه مردم باید جلو مافیای فوتبال رو بگیرن، قرار نیست اتفاق خواصی بیفته مگر اینکه بخاطر حرفهای حساب کروش این مربی بزرگ، بازی استقلال پیروزی رو تحریم کنید، هر چیم طرفدار دو اتیشه باشیم ولی منافع ملی مهمتر از هر چیزی است، مطمئن باشید نتیجه بازی هم هرچی بشه به نفع مافیای فوتبال ایران هست، یادمون نره باید توی جام جهانی با اسپانیا، برزیل، المان، آرژانتین بازی کنیم، و حداقلش اینکه دعا کنیم کمتر از 6-7 تا نخوریم.
  • آرش IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    6 9
    جالبه بارها مسئول كارهاي كثيف به استقلال و سپاهان خطاب كرد اما پرسوليس پاك و بي حاشيه نه .. پرسپوليس دوستت داريم.
  • امیرحسین IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    15 1
    با این اوضاع خبر جون ، می پرسی چرا مانند بیل گیتس در ایران متولد نمی شود؟ http://www.khabaronline.ir/detail/310273/ict/internet
  • ara AU ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    35 2
    حپف ابن مربی که باپد با چه کساپی سر و کله بزنه.
  • محمدرضا A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    53 6
    لطفا از حالا به بعد افرادی که میرن استادیوم علیه "تاج" شعار بدن. بابا پدرمون رو درآورد. عجب گیری کردیم هان. نمیخواییم به این فوتبال خدمت صادقانه کنی کیو باید ببینیم؟ برای یه بار هم که شده چاپ کن......
  • بی نام A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    طوری که من فهمیدم چهار تیمی که در لیگ آسیا هستند باید بی خیال بازیکنان ملی پوش برای بعضی بازیهای آسیائی بشن. خب بشن آسیا مهم تره یا تیم ملی وجام جهانی وحضور آبرومندانه.قهرمانی باشگاههای آسیا خب خیلی مهمه ولی نه به اندازه احساس افتخار یه ملت به تیم ملیشون. مدیران اون باشگاهها باید فداکاری بکنن چون بعدها همین ما طرفدارای اون باشگاهها شاید سرزنششون بکنیم. ولی خب باید قبول کرداز نظر فوتبال باید به این مرد اطمینان کرد دیگه توسطح اول فوتبال دنیاست ما که به اندازه ایشون نمیدونیم.
  • بی نام A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    5 0
    این جام جهانی آبروی کی روش با دستهای کفاشیان و تاج برباد است.
  • مهرداد A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    دست درد نکنه آغای کارلوس کروش که تیم پرسپولیس را می بری جام جهانی منتظر صعود از مرحله گروهی هستیم.