ایرنا نوشت:

علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با رییس مجلس سوریه در جمع خبرنگاران گفت: این سفر فرصت دیگری برای اعلام حمایت مجدد جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت و کشور دوست و برادر، سوریه است.

وی اظهار داشت: ما به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران بار دیگر مخالفت خود را با هرگونه حمله و جنگ علیه سوریه به اطلاع مسوولان سوری و جامعه جهانی می رسانیم.

بروجردی افزود: این هیات پارلمانی به نمایندگی از ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی، حمله شیمیایی علیه مردم مظلوم سوریه را محکوم می کند.

وی تصریح کرد: سال گذشته رسما به آمریکایی ها اعلام کرده بودیم که بر اساس اطلاعات ما، گروه های تروریستی سلاح شیمیایی در اختیار دارند اما متاسفانه آنها به این هشدار مهم جمهوری اسلامی ایران توجه نکردند.

او تاکید کرد: هرگونه جنگ و حمله نظامی علیه سوریه، گستره ای فراتر از مرزهای سوریه خواهد داشت.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه جواد کریمی قدوسی و فتح الله حسینی دو تن از اعضای این کمیسیون روز شنبه وارد دمشق شدند.

قرار است هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران فردا(یکشنبه) با بشار اسد رییس جمهوری سوریه، وائل الحلقی نخست وزیر و ولید المعلم وزیر امورخارجه این کشور به طور جداگانه دیدار کند.  اعضای هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود عازم لبنان می شوند و با مقامات لبنانی از جمله رییس مجلس این کشور دیدار و گفت وگو می کنند.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    41 67
    ایران چطور میتونه رسمن چیزی به آمریکا اعلام کنه؟! و اون موقع هیچ خبری هم ازش پخش نشد!!!!
  • بی نام A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    32 61
    ببیخشید ان وقتی که ایران رسما اعلام کرد روابط بین ما و آن ها در چه سطحی بود؟ اصولا چرا باید ما چنین هشداری بدهیم یعنی کس دیگه ایی به این مسئله نرسیده بود؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    4 9
    اگه وجدانا و واقعا از سلاح شيميايي بر عليه مردم استفاده كرده باشه حقشه و نبايد ازش دفاع كرد، ضمنا دليل اينهمه طرفداري ما از سوريه چيه؟ اينكه تو جنگ بر عليه ما نبود؟ اون مال 30 سال پيش بود
    • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      0 0
      دلیل این همه طرفداری تو از امریکا چیه؟ این که تو جنگ به عراق اطلاعات میداد که ما رو شیمیایی کنند؟