چند درصد مردم و با چه دلایلی بیننده شبکه‌های ماهواره‌ای هستند؟

کتاب پژوهشی «شکست انحصار» نوشته فواد صادقی تحقیقی درباره انحصار دولتی صداوسیما در ایران و توجه مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای از سوی انتشارات ایران روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، «شکست انحصار» با عنوان فرعی نقشه راه تاسیس رادیو تلویزیون خصوصی در سه فصل «آیا الگوی مطلوب وجود دارد، موافقان و مخالفان،مدل رسانه ای مطلوب» تدوین و منتشر شده است. ناشر در مقدمه کتاب آورده است که این اثر برگرفته از تحقیقی است که با راهنمایی دکتر محمدسعید تسلیمی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران انجام شده و البته بخشی از این تحقیق شامل مصاحبه با 14 تن از شخصیت ها و صاحب نظران است و در مجموعه‌ای مجزا منتشر خواهد شد.

بنابراین گزارش، «مبانی نظام متکثر رسانه‌ای در اسلام، تکثر رسانه‌ای از منظر منافع و امنیت ملی، تکثر در تحولات جهانی رسانه، تلویزیون خصوصی در ایران، سابقه تلویزیون خصوصی بعد از انقلاب، علل مخالفت با تلویزیون خصوصی، روش‌های تاسیس رادیو و تلویزیون غیر دولتی از نظر اقتصادی، ایدئولوژیک و...، زمینه‌های موفقیت رادیو و تلویزیون خصوصی، مدل تلفیقی نظام رسانه‌ای، مقایسه کارایی نظام انحصاری و نظام متکثر، نقشه راه تاسیس رادیو و تلویزیون خصوصی در کشور، پیشنهادهایی برای آینده و...» از جمله بخش‌های این کتاب است.

در ابتدای کتاب و برای شروع بحث فصل اول با درج جدولی وضعیت کشور از لحاظ مراجعه به شبکه‌های ماهواره‌ای شرح داده شده که در ادامه بخشی از آن را می‌خوانید:
«نتایج حاصل از نظرسنجی جامع مرکز تحقیقات صداوسیما که در سال 90 انجام شده در رابطه با بینندگان شبکه‌های ماهواره‌ای در 31 مرکز استان کشور که حدود 60 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده اند برای نخستین بار در این کتاب درج شده است. 52 درصد پاسخگویان در حد زیاد و خیلی زیاد و 40 درصد در حد کم و خیلی کم برنامه های تلویزیون داخلی را تماشا می‌کنند. از نظر پاسخگویان، مهمترین انگیزه کسانی که شبکه‌های ماهواره‌ای را تماشا می‌کنند به ترتیب عبارتند از تنوع، جذابیت، فیلم‌ها، شاد و سرگرم کننده بودن آنها و سرعت پوشش اخبار.

33 درصد در حد زیاد و خیلی زیاد و 32 درصد در حد کم و خیلی کم به تماشای برنامه های ماهواره ابراز علاقه کرده‌اند. 35 درصد نیز اصلا به تماشای این شبکه ها علاقه ای ندارند. 58 درصد پاسخگویان اصلا شبکه‌های ماهواره‌‌ای را تماشا نمی کنند در حالی که 42 درصد، بیننده برنامه‌های ماهواره هستند. بینندگان ماهواره در هر شبانه روز به طور متوسط حدود 3 ساعت برنامه های ماهواره را تماشا می کنند.

مهمترین قالب مورد علاقه بینندگان ماهواره به ترتیب عبارتند از: «فیلم و سریال، شوی تلویزیونی، مسابقات و سرگرمی، برنامه های ورزشی، خبر و تحلیل سیاسی، موسیقی و هنر و برنامه های علمی.» از میان بینندگان شبکه های ماهواره‌ای 40 درصد گفته‌اند در مقایسه با سال گذشته(89) ماننده قبل به تماشای ماهواره می پردازند در حالی که 28 درصد بیش از قبل و 27 درصد کمتر از قبل ماهواره تماشا می کنند. در حالی که بنابر نتایج این نظرسنجی، شبکه های ماهواره‌ای به طور متوسط دارای 42 درصد بیننده در مراکز استان‌های کشور هستند، در پایان سال 90 شبکه بی‌بی‌سی فارسی نتایج نظرسنجی مستقل خود را منتشر کرد که طبق آن بینندگان این شبکه 28 درصد بینندگان کل شبکه‌های ماهواره‌ای در کشور را تشکیل می‌دهد و مجموع بیننده در کل ایران برابر با حدود 40 درصد جمعیت است.»


جدول 1- مقایسه بیننده شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و مهمترین دلایل رجوع به آنها در نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما(سال 90)

شبکه های ماهواره ای

زیاد و خیلی زیاد

کم و خیلی کم

اصلا

مهمترین دلیل رجوع

فارسی وان

40

16

45

جذابیت، تنوع و سرگرم کنندگی

من و تو

32

14

54

تنوع، جذابیت و علنی بودن

بی بی سی فارسی

29

23

49

اخبار صحیح و تحلیل سیاسی

VOA

14

14

72

اخبار صحیح و بیان واقعیت

 mbc فارسی

13

14

72

فیلم، تنوع،جذابیت و سرگرم کنندگی

در این کتاب همچنین در خصوص وضعیت فعلی صداوسیما و ضرورت راه اندازی شبکه‌های رادیو - تلویزیونی خصوصی نیز با 14 تن از مسئولان کشور، صاحب نظران و کارشناسان حوزه رسانه گفتگو و جمع بندی سخنان ایشان ارائه شده است. همچنین در جداول و نمودارهای متعددی، اصلی ترین مشکلات پیش روی تاسیس رادیو و تلویزیون خصوصی و همچنین آسیب‌های صداوسیمای فعلی شرح داده شده است.

این کتاب پژوهشی و کاربردی در 230 صفحه و با قیمت مناسب 7 هزار تومان وارد بازار نشر شده و برای تهیه آن شماره تماس 88948093 به عنوان مرکز پخش اعلام شده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 136
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    چرا شبکه های صهیونیستی را تبلیغ غیر مستقیم می کنید؟!! خوبه کم کم نویسنده ها دارن جرئت (جرات) به خرج می دهند! نه فقط این مطلب، مطالب زیادی حساسیت ویژه ای داشتند! امیدوارم شاهد انتقادها از مسئولان باشیم!
    • محسن IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      شما خودشو ناراحت نکن این آمار کلا غلطه : فارسی وان مجموع 101 درصد !!!! بی بی سی 101 درصد و ام بی سی 99 درصد اینم جامعه آمار ما ههههههه
    • حامد IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      287 6
      تو دیگه خیلی باحالی
    • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      من که صبح تا شب شو نگاه میکنم.
    • بی نام RS ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      اینا صهیونیستی نیستن اخوی. تازه تبلیغ غیر مستقیم نمیخواد خیلی ها نگاه می کنند...
    • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      هر چی میکشیم از دست این صهیونیستهای منافقِ فتنه گرِ سلطنت طلبِ انحرافیه که با تولید این برنامه ها ذهن مردم رو مشوش میکنن.
    • خسین IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      شما غصه اینا نخور 3000 میلیارد کجا رفت
    • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      116 4
      یکی از دلایلش رای اوردن اقای سلیمی نمین در برنامه مناظره است.
    • محمد IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      موضوع كتاب انتخاب شجاعانه اي هست . ولي همين چند خط محتواش يه كم حرفه اي نبود . ديگه همه ميدونن بي بي سي اخبار اش اغراق مخالف داره . درست مثل تلويزيون كه اخباترش اغراق موافق داره . يـــــــك خـــــاطـــــــره : " سال 88 توي خيابون انقلاب كلاس داشتم . از خونه هي زنگ ميزدن ميگفتن محمد پناه بگير. خودتو درگير نكن . مونده بودم در مورد چي حرف ميزنن . بعد كه رسيدم خونه فهميدم بي بي سي جو داده در حد مورتال كمبت !!!!!"
    • بی نام EU ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      45 11
      بی نام تو تو چرا کاسه داغتر از آشی؟
    • علی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      من محبت و عشق ورزی رو یاد گرفتم. قبلاً بلد نبودم محبت کنم. فکر می کردم محبت کردن به همسرم، کار زشتی یه.
    • هادي IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      214 7
      ميدوني چرا ماهواره نگاه ميكنيم ؟ مرديم إز اين همه سانسور!
    • جلال IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      39 2
      آقا محسن آمار از لحاظ عددی غلط نیست . این که مجموعی درصد برخی کانال ها 101 یا 99 میاد دلیلش اینه که درصدهای 3 ایتم بالا گرد شده اند که باعث میشه مجموع درصد 3ایتم 99 یا 100 یا 101 بشه مثلا فرض کنید درصدهای 3 ایتم بترتیب 39.7 و 50.6 و 9.7 باشه که مجموع 100 میشه حالا اگر گرد بشن میشه 40 و 51 و 10 % که مجموعشون میشه 101
    • سعید IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      71 2
      اگر 15 سال پیش که کانال های ماهواره ای هنوز برنامه های پیش پا افتاده و سطح پاییین تولید میکردند اجازه ایجاد شبکه های تلوزیونی خصوصی در داخل ایران داده میشد همه مردم به شبکه های داخلی تمایل پیدا میکردند . همیشه تاوان آزادی نداشتن را میدهیم
    • نویسنده کامنت اصلی EU ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      3 4
      :)) ملت شما بد برداشت کردید!:) یادم باشه آخر هم کامن یدونه اسمایل بزارم که ملت بفهمن! :)
    • بهرام CH ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      27 4
      خدا وکیلی تو خونه ما دوتا ماهواره هستش باور کنید ما فقط وقتی ساعت میشه 20:30 میزنیم به ایران اونم به مدت 15 دقیقه نگاه میکنیم بعد میزنیم ماهواره تازه ما سمت آذربایجان هستیم این ور زیاد سمت کنالهای فارسی نمیرن همش ترکیه نگاه میکنیم خوب این واقعیت هستش و نمیشه کتمان کرد ...
    • بی نام A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      41 1
      محمد که می‌گی بی‌بی‌سی جو داده بود، احتمالا خانواده‌ت تکرار اخبار رو نگاه می‌کردن!
    • بی نام A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      31 1
      شما تعداد کامنتارو بشمار خودش میشه 90 درصد نمیخاد برید تو خیابون امار بگیرید
    • محمد A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      3 9
      شما كه ميگي تكرار اخبار . يعني حتي يه بار هم بي بي سي و اخبار لايو اشو نديدي و فقط ميخواي چون غربيه ازش دفاع كني. تاسف. من از صبح اش اونجا بودم داش تا شبش
  • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    من که فقط برنامه های عالی صداوسیمارو میبینم به شما هم پیشنهاد میکنم خصوصا اخبارمورد نیازتون رو از صدا وسیما گوش بدبد خصوصا گزارشگر خوبمون فلاح از لندن !!!
    • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      تو که بدیهای تلوزیون خودمونو میگی لااقل خوبی هاشا هم بگو.
    • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      خوبيهاش يكي اخبار 20:30 ، يكي ديروز امروز فردا ، يكي برنامه آقاي معتضد ، يكي هم اون يارو : " خبرنگار صدا و سيماي جمهوريه اسلامي ايران... ررررررررررررررررررررررم " !!!
    • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      خوبی نداره صدا سیما همش دروغه بعدم ماهواره اگه بیننده نداره این همه پارازیت چیه ؟برا کشتن مردم ؟
    • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      156 9
      داره مگه ؟!
    • خشایار IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      73 3
      یادتون رفت اصل کاری را نگفتید گزارشگر ع .ر..م ن. از رم ایتالیا
    • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      16 1
      عمو پورنگ :) اینم خوبیش
    • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      13 29
      شبکه های داخلی دروغ میگند باشه تحملش میکنم. شبکه های داخلی برنامه های جذاب نداره باشه تحملش میکنم . سریال درست و در مون نداره باشه تحمل میکنم همه عیب هایی که دوستان میگند را تحمل میکنم چون دوست ندارم با تماشای بعضی شبکه های ماهواره خدا را از دست بدهم .
  • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    80 درصد مردم
  • علی سان IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    جامعه اماری این تحقیق غیر قابل استناد است باید امار از بطن جامعه باشد نه اینکه دانشگاه تهران چرا دانشکده برق شریف نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • فرهاد IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      خدایاااااااااااااااااااا ما با کیا شدیم 76 میلیون؟؟؟؟ بابا جامعه آماری این تحقیق مراکز 30 استان کشور است؟ تحقیق برای دانشگاه تهران تهیه شده...اینا تو متن هستا. من علم غیب ندارم. عزیزم یه دور خبرو بخون بعد بپر اظهار فضل کن! اعصاب نداریا!
    • مژگان FR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      آقاي فرهاد شما هم اعصابتو كنترل كن تو خبر اينطور ذكر شده كه جمعيت آماري مراكز 30 استان كشور است وگرنه جمعيت آماري واقعي اندازه دانشگاه تهران كه نه دانشكده برق شريف هم نه احتمالا اندازه يكي از اتاقهاي ساختمان صدا و سيماست !
    • فرهاد IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      خانوم مژگان...شما کلا بدبینی. هرچی بهتون نشون بدن حرف خودتونو می زنین. من به علی سان گفتم که سوتی داده بود بعد شما اومدین...ای بابا...با خانوم جماعت نمیشه بحث کرد چون مدلش مدل شماس!
    • مژگان FR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      منم از لحن صحبت شما با ايشون و به خصوص جمله اولتون اصلا خوشم نيومد ، ما هموطن هستيم و صرف اينكه كسي يه برداشت اشتباهي از يه خبر كرده دليل نميشه كه شما اينجوري صحبت كني ! در ضمن بحث بدبيني نيست بحث واقع گرا بودنه تو اين چند سال اين همه نظرسنجي به اصطلاح مردمي! از سوي صدا و سيما انجام شده نه توي اين مورد و نه تو هيچ مورد ديگه اي ما جزو جامعه آماري نبوده و نيستيم . مصاحبه هاي مردمي صدا و سيما هم اين رو تاييد ميكنه يك خبري رو اعلام ميكنه و بعد پخش نظرات مردمي كه 100% ، دقت كنيد 100% و نه حتي 99% مردم موافق نظر گوينده محنرم خبرند محض رضاي خدا حتي يك نظر مخالف رو هم پخش نميكنه . اين موارد رو بچيني كنار هم شما هم به اين واقع گرايي ميرسي كه جامعه آماري صدا و سيما متشكل از مديران صدا و سيماست و بس !
    • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      65 5
      فرهاد، اگر حرفت حق هم باشه چون بددفاع می کنی، شنیده نمی شه. منطقی از حقت دفاع کن، نه احساسی و هیجانی
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    آمار این آقا مال شهرهای کوچیکه؟شهرهای بزرگ همه ماهواره دارن
    • بی نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      74 4
      ای آقا... من که توی تهران زندگی می کنم و ماهواره ندارم، خیلی ها رو هم می شناسم که ندارن. ولی چند تا از همین شهرهای به قول شما کوچیک که رفتیم، ماهواره از نون شب براشون واجب تر و مهم تر بود، بعضی ها وضعیت اقتصادی مناسبی ندارن ولی ماهواره رو دارن.
  • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    ماهواره...بی ادب
  • مژگان FR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    چرا ما هيچوقت تو اين نظرسنجي ها نيستيم ؟! پس اين مردمي كه ازشون واسه مطالعات مختلف نظرسنجي ميكنند كي ان و كجان ؟! تو اطرافيان ما كه برنامه هاي صدا و سيما كاملا تحريم شده و هيشكي نميبينه مگر برنامه هايي مثل ماه عسل يا نود كه از حق نگذريم مشابهشون تو شبكه هاي فارسي زبان ماهواره نيست و اگر صدا و سيما ميخواد مخاطب جذب كنه بايد تو اين سبك برنامه بيشتر تهيه كنه . الآن صدا و سيما فقط شده خبر و تحليل و جنگ و كشتار و درگيري و زد و خورد و فقر و بدبختي بقيه كشورهاي دنيا و سربلندي و پيشرفت ايران ! اعتماد مردم به صدا و سيما سالهاست كه از بين رفته !
    • آیدا A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      50 5
      احسنت مژگان خانوم حرف دل خیلی ها رو زدی
    • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      9 7
      باهمه حرفاتون موافقم بجز ماه عسل...بسیارجو زده اندهمشون
  • ایرانی A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    من خیلی ها را مشناسم که فقط ماهواره نگاه میکنند و بگفته ی خودشان - تلویزیون را تحریم کرده اند . من فکر میکنم در ایران تمامی آمارها غلط و ناصحیح میباشد و با اهداف خاصی تهیه شده اند.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    278 6
    وقتی صدا و سیما در مورد یک نظر سنجی که جمعه گذشته در برنامه مناظره به نظر بینندگانش اهمیت نمیدهد و انجه را که خودش میخواهد اعلام میکند و در واقع به شعور مردم توهین میکند ارزش دیدن ندارد
  • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    90 4
    آقایاون خانوما دعوا نکنین...تروخدا خبر ها رو دقیق بخونین این آمار اولا رسمیه برای صداوسیماست ثانیا بی بی سی هم همین آمار رو داده مهمتر از همه: این آمار برای سال 90 ارائه شده. الان که نیس...پس میشه نتیجه گرفت آمار الان بالای 65 درصده. بابت خبر و چاپ این کتاب جسوارنه و به دردبخور ممنونم. امیدوارم مسئولان هم بشنوند.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    223 5
    آخه تلویزیون چی نشون میده؟؟؟؟؟!!! خداییش خودتون چقدر نگاه می کنید ؟؟؟؟همش فیلمهای قدیمی یا کارتونهای قدیمی و.......... راست می گید برین برنامه هاتونو جذاب کنید نه اینکه بیایید ماهواره ها رو از پشت بام جمع کنید.اکثر پشته بامها و بالکن های مردم بشقابها مشخص هستند برید ببینید
    • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      «پشته بوم» ؟؟؟؟ شما ماهواره تو ببین عزیزم! اصلا خودشو ناراحت نکن.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    78 94
    به دلایل زیادی مردم میرن سراغ ماهوره ها، از جمله: 1- تک صدایی مطلق رسانه های داخلی 2- کنار گذاشتن بسیاری از شخصیت های محبوب جامعه 3- فراوانی عناصر جنسـی در رسانه های خارجی 4- تکراری و بی کیفیت بودن محتوای رسانه های داخلی 5- عدم روشنگری در مورد ماهیت وجودی و اهداف رسانه های (فارسی) خارجی .... و اثار نا مطلوب استفاده از ماهواره ها: 1- افزایش شدید غرب گرایی و غرب پرستی 2- تخریب حس وطن پرستی ایرانیان 3- ترویج بی بند و باری و گسترش انحرافات اخلاقی 4- تک صدایی اینبار از جانب رسانه های (فارسی) خارجی 5- القاء حس بیچارگی و عقب ماندگی (فراتر از واقعیت) به مخاطبین ....
    • وتو IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      17 2
      تحلیل بسیار عالی بود. یکی به نعل یکی به میخ.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    هم تو صدا سیما میشه برنامه خوب پیدا کرد هم تو ماهواره ( و به عکس ) مهم اینه که افراد اجازه داشته باشند از دید خودشان به انتخاب برنامه مورد نظر دست بزنند نه با زور پارازیت و فیلتر و ...
  • شهاب IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    یکی از بزرگترین افتخارات زندگیم این بوده که حتی یک ثانیه هم برنامه های بی ارزش ماهواره رو نگاه نکردم و از این بابت به خودم افتخار می کنم. چون اصلا دوست ندارم یک مشت آدم خارج نشین مرفه بیدرد بیان به من بگن که چی نگاه کنم.
    • یغما A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      دنیاهرکس به اندازه وسعت فکر اوست.
    • بی نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      82 4
      اگه حتی یک ثانیه هم نگاه نکری از کجا فهمیدی بی ارزشن؟ ضمنا یه مشت خارجی نشین نمیگن چی نگاه کن چی نگاه نکن بلکه یه مشت ایران نشین سعی دارن بگن چی نگاه کن چی نگاه نکن اما در نتیجه عملکردشون مردم رو تشویق می کنن به نگاه کردن برنامه های ماهواره که بعضیاش واقعا بی ارزشن اما خدایی اکثرن ارزشمندتر از صداوسیمای ماست
    • بی نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      18 2
      اگه ندیدی از کجا می دونی بی ارزش اند
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    چرا شبکه جم نبود؟؟؟؟؟؟؟؟ بيشترين مخاطب رو اين شبکه داره.............سريالهاى ترک پخش ميکنه
  • هادی A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    197 7
    والا توی فامیل, آشنایان و دوستان هر کی رو دیدم غیر از یکی دو نفر هیچکدوم برنامه های صدا و سیما رو نگاه نمیکنند.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    در مورد فراخوان حجاب در بین زنان سوئدی که در توییتر هم فعاله گزارش بزارید.
    • شهاب IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      20 95
      واقعا برای اون هایی که به این نظر منفی دادن متاسفم. همه جای دنیا دارن اسلام رو کشف میکنن و مسلمون میشن و شما دارید کافر میشید
    • بی نام A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      22 2
      ببین دیگه چه بلایی سرمون اوردن که اینجوری شدیم ما
    • nimani A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      31 2
      داداش شهاب شما داشتی میرفتی بهشت، ما بهت نمیگیم دست ما رو هم بگیر ببر تو، خیالت راحت!
  • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    172 6
    کلا صدا وسیما داره برنامه های دهه بووووووووق رو نشون میده و 100 سال از اروپا وامریکا عقبتر هستش .فقط یه مقایسه ای با همین کشور ترکیه بکنین همه چی دستتون میادش
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    43 66
    من کمتر نگران شبکه های غیر فارسی ماهواره ای هستم. مردم میبینن و میدونن که اینهایی که میبینن خارجی هستند و با فرهنگ خارجی و کمتر تحت تاثیر فرهنگشون قرار میگیرند. ولی وقتی ایرانیان خارج نشین رو که با فرهنگ غربی، لباسای غربی، رفتار غربی میبینن به شدت تاثیر میگیرن. باز این کمتر نگران کننده بود. نگرانی اینجا اینه که این شبکه های فارسی زبان که هزینه هاشون عمدتا توسط دولت های غربی تامین میشه اهداف خاصی رو دنبال میکنند و به شدت در طرز فکر بیننده تاثیر میگذارند. به طوری که وقتی با بیننده های این شبکه ها صحبت میکنی احساس میکنی با سفرای امریکا داری بحث میکنی. به شدت غرب گرا و طزفدار منافع امریکا هستند. و حتی با منافع کشور خودشون اگر در تضاد با منافع امریکا باشن مخالفت میکنند.
    • بی نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      18 41
      مثبت اشتباهی.
    • بی نام A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      14 3
      کلی منفی اشتباهی گرفتی بی نام دوم.
  • بی نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    وقتی ماهواره می بینم، حس می کنم شادم، آرامم، سرزنده ام. من به فدای شادی و آرامش و سرزندگی.
    • بی نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      51 11
      آخ گفتی
  • arman IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    60 3
    راستش استعداد تو هیچ زمینه ای کم نداریم چه نویسندگی و بازیگری یا خبرنگاری ولی بدبختی اینه که چیزایی که خودمون سانسور میکنیم یا فیلم هایی که جلوی اکران یا تولیدشون گرفته میشه همون موضوعات رو مردم دارن از شبکه های ماهواره ای مشاهده میکنن ، اگر همراه تمجید ، فرهنگ انتقاد هم در کشور رشد میکرد شاید این مشکلات را الان نداشتیم دم خبرآنلاین گرم که این موضوعات رو رسانه ای میکنه درسته چیزی حل نمیشه ولی دلمون خنک میشه
  • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    33 8
    من فقط برنامه را می بینم و بقیه را از ماهواره و راضی هستم
  • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    192 5
    نظر سنجي نميخواد يه عكس هوايي ار تهران و شهرستانها .اگر تعداد ديشها بيش از تعداد خانه ها نبود نامردم كه يه هفته پشت سر هم صدا وسيما رانبينم يعني شديد تر از اعدام.
    • بی نام A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      50 1
      گل گفتی داداش، اما من اعدام رو انتخاب میکنم؟
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    3 5
    33.3%-
  • mahyar IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    30 0
    متاسفانه تلویزیون ایران نه از لحاظ کیفیت و نه از لحاظ کمیت در سطح قابل قبولی نیست و اگرچه در چند سال گذشته تعداد شبکه ها زیادتر اما کیفیت خیلی نزول داشته ، افراد کاردان و با تجربه هم که مجالی برای کار کردن ندارند ، اگر پیشرفتب هم برای صدا و سیما متصور باشیم در این روند خیلی از رقیبان خودش عقب تر هست .
  • بی نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    56 2
    من به خوب و بد موضوع کاری ندارم ولی یادم هست که در دوران انقلاب مردم اخبار را از رادیو بی بی سی دنبال میکردند.
    • بی نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      17 0
      ان موقع خوب بود حالا بد شد
  • بی نام GB ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    90 3
    ما که ماهواره نداریم پدرمون درومد از دست گریه زاریهای صدا سیما
  • بی نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    93 1
    من که به طور مفید در هفته فقط 5 ساعت تلویزیون ایران را نگاه میکنم.اونم 3 ساعت 90 هستش و 2 ساعت فوتبال.آخه هر وقت تلویزیون ایران را نگاه میکنم متوجه میشوم که در ایران نه تورم هست نه فقر نه جهل نه افراط نه اعتیاد نه بیکاری نه کلیه فروشی نه حس عدم مسئولیت نه رشوه نه اختلاس نه فساد مالی نه مافیا نه تاریخ ایران خوار پنداشتن و تاریخ غریبه را گرامی داشتن نه سانسور نه فیلترینگ سرعت اینتر نت هم که خدا و همه مردم دنیا هم میخواهند ویزا بگیرند بیایند ایران خلاصه همه چی آرومه.
    • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      19 1
      1000 تا لايك
  • نادر IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    53 2
    ما که میریم خونه همسایمون کانال ماهواره تماشا میکنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • اقامجید گل IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    37 2
    این امار به نظر درست نمی اید چون شبکه های خبری بالاترین ببیندگان را دارند
  • حمید IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    35 1
    اصلا توایران موسسه امار گیری خصوصی دارییییییییم!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    46 2
    چطوره که مردم نباید این آزادی رو داشته باشن که چی نگاه کنند؟ مگه اجباریه کسانی که دوست ندارند نگاه نکنند.
  • ایمان A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    29 2
    ****************** دوستان نویسنده همین کامنت های بالا رو بشمرند،می فهمند که آمار کتابشون خیلییییییییی دقیق بوده
  • مرتضی IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    43 1
    تو اطرافیان ما که مهمون و اینا میریم هیشکی تلویزیون ایران رو نمیبینه همه ماهواره . به نظر من بیشترین دلیل زدگی مردم از تلویزیون ایران اخبارشونه که خیلیاشون با حقیقت مطابقت نداره
  • عباس A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    19 99
    خداوند درقرآن میفرماید: هر کس را که میخواهید بشناسید به خوراکش بنگرید- به نظرتون اونایی که خوراکشون صبح تا شب برنامه های ماهوارست آخر کارشون به کجاست؟
    • علی A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      13 3
      دوست عزیز وقتی صدا و سیمای خودمون تو اخبار ورزشی لیگ انگلیس رو پوشش نمی‌ده، من باید اخبار این لیگ رو از کجا بیارم؟ هر چی زنگ زدم صدا و سیما التماس کردم هنوز درست نشده
    • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      15 3
      خوب خوراک شما که برنامه های صداوسیماست خیلی چیزهارو دربارت نشون میده
    • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      9 4
      میشه اصل ایه قران رو بذارید؟ کدوم ایه؟ کدوم سوره؟
  • mehdi EU ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    45 3
    تیتر را که نگاه می کنیم به نوعی برداشت می شود که انگار کار خلافی صورت گرفته است ؟؟؟؟؟؟!!!!!! یک تیتر هم اضافه کنید اصلاً مردم چرا شبکه های داخلی را ببینند ؟!!!!!!!!!!!!!!!
  • گمراه A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    33 10
    تا وقتی برنامه های پرشور شبکه های ملی و اسلامی است و اکثریت از تماشای آنها لذت دنیا و اطمینان از آخرت را کسب میکنند،نیازی به محصولات صهیونیستی-غربی که فقط اقلیتی هفتاد میلیونی آنها را تماشا می کنند نیست.
  • بی نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    74 1
    اگر از من بیان بپرسن تو خیابون، ماهواره داری؟ می گم نه. چرا؟ چون نمی دونم آمار داره می گیره، یا بازجویی می خواد ازم بکنه. به همین راحتی، ملت ما راحت به سوال ها جواب نمی دن و آمارها می ریزه بهم.
  • علی A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    63 1
    یک سوال اگر از شما بپرسند (تلفنی یا حضوری) آیا ماهواره دارید؟ اگه داشته باشید راستشو می گید؟ چند درصد؟ پس یادمان باشد کلا مشکل دارد این نظر سنجی های ایران..
  • سروش EU ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    43 3
    به نظر من باید هرچه سریعتر شبکه های خصوصی را راه اندازی کنید به هنرمندان اجازه فعالیت آزادانه بدهید اخبار صحیح به مردم بدهید چون تکنولوژی به جائی میرسه که پارازیت هم دیگه کارگر نیست ارتباطات بسیار پیشرفته میشه اون وقت قضیه ممنوعیت ویدئو که یادتون هست دوباره تکرار میشه.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    6 44
    داری موج درست میکنی؟!!!!!!! امشبم که رفیقتون عادل میاد و سیاهنمایی کلی درست میکنه.
  • بی نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    40 1
    از یه نصاب پرسیدم به طور میانگین در روز چند تا بشقاب نصب می کنی؟ گفتی یه دونه در روز رو دارم. یعنی یه نصاب روزی یه دونه، هر روز داره بشقاب می بنده. حالا حساب کنید ما چند تا نصاب ماهواره داریم.
  • ایران من A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    47 0
    دلیلش جز مزخرف بودن بعضی از برنامه های صداوسیما نیست
  • sinaa A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    44 2
    صدا و سیما همش داره میگه همه جای دنیا بدبخت و فقیر و یتیم و اینهان، فقط ما خوبیم. خب چیه این رو من بشینم ببینم. ماهواره حداقل نمیگه فقط ما خوبیم !
  • بی نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    47 5
    وقتی فارسی وان و جم و من و تو، شب تا صبح فیلم و برنامه های علمی و تفریحی گذاشتن، آقایان صدا و سیما، بعد از سی سال یادشون افتاد که باید کاری کنن. این شد که با دستپاچگی شبکه شما، نمایش و تماشا و آی فیلم و پویا رو درست کردن. یادشون رفت دیگه دیر شده. مرغ از قفس پریده. مخاطبان ایرانی سلیقه شون عوض شده.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    25 2
    منطقه ما که ا صلا"نمیگیره و زمانی هم اگر بخواد بگیره شدیدا" پارازیت داریم.
  • بی نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    32 2
    ماهواره هم یک تکنولوژی هست و مثل بقیه تکنولوژی ها هم مثبته هم منفی. اما این که تو کشورما همه چی فوری میشه اسیب به خاطر اینه که ما حریم خصوصی نمی شناسیم و همیشه عدم موفقیت خودمون رو گردن ابزار می اندازیم همون تفکری که اینترنت، ماهواره ، تلفن همراه ، توریسم و وو آسیب می بینه نه فرصت
  • موسوی IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    23 99
    سریال های شبکه های ماهواره ای واقعا مسخرس و فقط آدم های احمق اونا رو نگاه میکنن.
    • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      38 6
      به مخالفت احترام بذار. ممنونم دوست گرامی
    • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      39 5
      ای شیطون از کجا می فهمی مسخرست . شاید خودتم ماهواره نگاه می کنی؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      49 9
      اره توراست میگی . لیاقت امثال تو سریال مادرانه ودودکش و خروس و کلاه پهلوی است .
    • موسوی IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      11 29
      دوست عریزبی نام.لیاقت شماهم همون فیلمای بی محتوای ماهواره است.وصداوسیمای ایران حداقل بی بندوباری را رواج نمی دهدوسالم است.
    • بی نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      17 3
      فکر کنم خود شما هم دیدی که به این نتیجه رسیدی!
    • رضا IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      11 48
      قطعا این سریالها به ماهواره شرف دارن.شما همون حقته خودتو با حریم سلطان ارضا کنی
    • موسوی IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      13 17
      مگه حتما باید دیده باشم؟ نخوردیم نون گندم/دیدیم که دست مردم!!!
    • ali IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      7 14
      سریال ماهواره مخاطب خودشو داره باهرسلیقه وتفکری.متاسفانه عملکرد رسانه عمومی کشور همان صداوسیما به دلیل ضعف هایی باعث شده مردم جذب ماهواره بشن.با این سریالها مردم بصورت مستقیم وغیرمستقیم آشنایی پیدامیکنند (تعریف اطرافیان دیدن منزل اقوام وآشنایان ویا بصورت گزارشهای رسانه ها). نکته ایی که وجود داره اینکه متاسفانه این سریالها رواج بی بندوباری اوناهست که مردم ما متاسفانه جذب شدند بنابراین در مقابل این بی بندوباری سریال بسیار ضعیف خروس با ارزش تر است.
    • موسوی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      6 13
      خیلی از مخاطبین سریال های ماهواره ای هم به بی محتوا بودن آن اعتراف کرده اند و به دلیل نبود سریال و برنامه مناسب در رسانه ملی مجبور به تماشای آن شبکه ها هستند. خدا...از اینکه مرا جزو سینه چاکان سریال های بی ارزش ماهواره قرار ندادی سپاس گذارم.
  • حسین IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    22 4
    یه جمله معروف هست که میگه : هیچ وقت نمیشه به یک رسانه اطمینان کرد
  • بی نام IN ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    21 37
    دوستان جان مادرتون بفهمید ! بحث مخالفت این کانال ها با جمهوری اسلامی نیست... بحث محتوای برنامه هاییه که داره پخش میکنه... برنامه هایی که داره 2500 سال تمدن شما رو میزیزه تو چاه و آب رو هم روش باز میکنه!!! خواهشاً بفهمید...هر چیزی که چهار تا فحش و تیکه به مسئول ها بندازه خیر و صلاحتون رو نمیخواد... جان هرکی دوست دارید چشماتون رو باز کنید و ببینید کیا پشت این شبکه های من و تو و امثالهم هستند.. نشنال جئوگرافیک و چهار تا کانال درست و حسابی میخواید ببینید ولی این کانال های چیپ و مزخرف من و تو و فارسی وان رو نگاه نکنید خواهشاً...
    • بی نام FR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      27 6
      من نميگم كه شبكه هاي خارجي خير و صلاح ما رو ميخوان ولي برام مسلم شده كه صدا و سيما هم قطعا خير و صلاح مردم رو نميخواد و اين رو تو عملكرد هشت سالش به خوبي نشون داده كه چطور با سرپوش گذاشتن بر مشكلات مردم و كارشكني هاي مسئولين و حذف چهره هاي منتقد و مردمي مملكت رو به اينجا رسونده !
    • بی نام IN ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      5 0
      مگه من گفتم صدا و سیما خوبه؟؟؟
  • بی نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    36 5
    صدا وسیما ایران کلاً چند درصد بینده داره
  • morad IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    47 3
    متاسفم که کارمندای صدا وسیما داره از بینندگان و شنوندگانش بیشتر میشه؛اینم یه جور رکورده در نوع خودش
  • لیلا A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    29 34
    من نه تلویزیون می بینم نه ماهواره. خلاص...برنامه های تلویزیون که معلوم الحاله ...ماهواره هم مگه برنامه علمی اش به درد بخور باشه اخبارش که جهت دار هست و همه اش اوضاع ایران رو به شدت منفی نشون می دن. (نقطه مقابل صدا و سیما) ...سریالهاش هم که به درد یه سری آدمهای خاصی می خوره خیلی خاله زنکی
    • بی نام A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      8 11
      شوما دیگه خیلی تند میری!
  • بی نام A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    17 8
    به شما چه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • بی نام EU ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    27 6
    احتمالا بخشی از اون 40 درصد از ترس یا به خاطر مسائلی جرات نکردن بکن نگاه میکنن و گفتن اصلا این شبکه ها رو نگاه نمیکنن
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    27 3
    این تابوی ماهواره هم مثل ویدیو بر داشته میشه یادش بخیر ویدیو هم ماجرایی داشت
  • امین IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    15 3
    وقتی رسانه های خودمون آزادی بیان ندارن و اخبارو درست منتشر نمی کنن.....وقتی واقعیت ها گفته نمیشه......وقتی برنامه های ما جذابیت کافی رو ندارن....چطور مردم به ماهواره رو نمیارن. مرسی خبر جان.
  • محمد A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    23 3
    خدایا شکرت ، الان اشک تو چشمام حلقه زده و بغض قریبی در گلوم نشسته گفتم دولت عدالت رفت و دیگه خبری از آمارای دقیق نیست در حال قصه خوردن از این فقدان بزرگ بودم که یییییهههو این مطلب و دیدم و دوباره به افق روشن جامعه های آماری دقییییییییق امیدوار شدم الان که تو افق مهو بشم!!
  • بی نام US ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    8 0
    نظر منو منتشر نکردی خبر جان !
  • شعله IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    11 4
    من كه با اين امار مشكلى ندارم لااقل بخشى از واقعيت را نشان داده! بهتر ازاين است كه اساسا منكر شود!
  • بی نام IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    17 2
    ما تو خونه مون ماهواره رو فقط بخاطر بی بی سی روشن میکنیم و شبییه ساعت خبر گوش میکنیم و برنامه های دیگه رو از صداسیما میبینیم .البته اگر سریال درست و درمونی داشته باشه . مثلا ماه رمضون مادرانه رو میدیدیم . الانم که کلا هیچی نداره
  • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    22 13
    تا دلتون خواست ماهواره ببینین دوستان. ولی خواهش میکنم هر چی که میگن باور نکنید. نگاه کنید ولی با علم نگاه کنید. بدونید چرا بیش از 100 شبکه فارسی زبان ماهواره ای ایجاد شده. کی هزینه هاشون رو میده. و چه اهدافی رو دنبال میکنند و تحت تاثیر قرار نگیرید. اگر میخواید دید جامعی نسبت به حوادث دنیا داشته باشید. هم رسانه های اون ور رو ببینید. هم رسانه های این ور رو. یادتون باشه که نصف یک حقیقت نصف یک دروغه.
    • بی نام A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      15 5
      آفرین! نگاه کنید، اما هر دو طرف رو، متاسفانه امروز اکثر قریب به اتفاق مردم یا طرفدار دو آتیشه این وری ها شدند یا اون وری ها. در حالی که خدا به ما یک مغز تحلیل گر داده که میتونیم باهاش خوب و بد رو از هم تشخیص بدیم. در غیر اینصورت خدا خودش باید بزرگترین سانسور کننده می بود. خواهش می کنم از قدرت عقل و تشخیصتون استفاده کنید و نذارید آکبند بمونه.
  • خونخوار A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    17 23
    عزیزم ماهوارتو نگاه کن. ولی یه کوچلو به اندازه یه نخود بی طرفانه قضاوت کن ببین ماهواره دنباله چیه ؟ ببین دنبال اینه دینتو بگیره ؟ سرگرمت کنه ؟ سفیرت کنه ؟ دانشتو بالا ببره؟ شستشویه مغزیت بده ؟ یا هر چیز دیگه ؟ عزیز دلم همه اینو میدونن اگه دائما در معرض حرفایی قرار بگیری که از نظام بد میگه کمه کمش اینو میگی که تا نباشد چیزکی ماهواره نگوید چیزها. حالا ببین و فکر کن. همه مشکلات میاد اینجا که فکر نمیکنیم تنها چیزی که از شبکه هایه خودمو با حال تره همون مستهجنه پس بیخودی گیر نده شبکه هامون النو بلن مگه میخوای کله عمرتو تلویزیو نگا کنی؟ شبکه هایه خودمونو یه عده بی ذوق اداره میکنن.و ماهواررو یه عده بی لیاقت
    • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      12 9
      اسمشو! خودت فهمیدی چی گفتی؟
    • خونخوار A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      8 6
      مشکل بدتر از اون چیزیه که فکر میکردم. من گفتم مشکل ما اینه فکر نمیکنیم. ولی نمیدونستم وقتی طرف چیزی نمیفهمه چه جوری باید فکر کنه ؟
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    16 13
    اولا متاسفم واسه علی اقا که محبت به همسرش رو رینجوری یاد میگیره جای بسی تاسفه ضمن اینکه به جهنم نگا کنید تا چشتون درنیومده بالاخره ضررات خاص خودش رو هم داره میگی نه نگا کن!!!
  • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    15 12
    کسانی که ماهواره نگاه میکنند پس از چند روز افکاری مانند شیطان پیدا میکنند کار هایی مانند شیطان انجام میدهند و بعد از چند روز در کل خود شیطان میشوند
  • علیرضا A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    8 2
    ما رو تلویزیون ایران فقط فوتبال می بینیم.خخخخخخ
  • محمد A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    3 2
    چرا من ماهواره نگاه میکنم؟ .چند بار در صدا وسیما گفتند که همه چیز خوب ومردم هیچ مشکلی ندارند نه گرونی نه مشکل دارو نه هزاران مورد دیگر ولی ما که می دانستیم حقیقت چیست و ماهواره در اکثر مواقع واقعیت را نشان داد.
  • بی نام US ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    2 0
    من از سایتشون یا یوتیوب می بینم پارازیت زیاده اینجا متاسفانه
  • بی نام A1 ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    2 3
    ماهواره زندگی رو مختل میکنه
  • مهشید A1 ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    4 1
    ماهواره خانمان بر انگیزه تمام سریالاش توش خیانته و کثافت کاری اخه یکی نیس بگه اینا دارن اینقد این خیانت نشون میدن به مردم ک این عمل رو طبیعی جلوه بدن و بگن همه جا همین رواله و زیاد سخت نگیرید و اینه ک الان جامعه ما اینقد کثیف شده متاهلا از مجردا بدتر شدن ب یکی قانع نیستن و تنوع طلب شدن و .... اینا همه اثرات ماهواره س خودتون بیخبر این فقط یک نمونه شه
  • بچه مثبت IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    1 2
    به نظرم خود ایران میتونه جلوی پخش این سریال هارو بگیره ........... مثلا فعالیت تیم دوبلور فیلم ها رو متوقف کنه.......چون سریال ها در ایران دوبله میشن........ نمونش:امین قاضی و ساناز غلامی و....تو سریال......نمیگم تبلیغ نباشه