آقای حبیب کشاورز که خود را دانشجوی دکترای زبان و ادبیات عربی دانشگاه تهران معرفی کرده، مطلب زیر را ارسال کرده است:

 وزارت علوم چندسالی است که جذب هیات علمی را از طریق سامانه اینترنتی   انجام می دهد. اما در مورداین سیستم نکاتی چند قابل تأمل است که ازشما می خواهم با رسانه ای کردن آن،بتوانیداین مسائل را حل نموده و متقاضیان جذب هیات علمی که بیشتر از نخبگان این سرزمین هستند را یاری نمایید.

1-  صرفا جهت ثبت نام در سایت هیات جذب بایددر هر مرحله مبلغی نزدیک به بیست هزارتومان واریزکنیم که در ازای پرداخت این مبلغ هیج خدمتی به متقاضیان ارائه نمی شودو معلوم نیست بابت چه مسأله ای گرفته می شود.

2- در مرحله هفتم که اکنون در حال انجام است قید شده که تنها بعد از پرداخت می توانیداولویت ها را ببینید یعنی ممکن است شخصی پرداخت را انجام دهد و بعد متوجه شود درهیچ دانشگاهی قادر به ثثبت نام کردن نیست واولویتی برای وی وجود ندارد ولی با این حال باید پول را پرداخت کند.

3-این سایت قید کرده که دانشگاه ها موظف هستند تا تاریخی معین به متقاضیان جواب دهند و دلایل پذیرش و یا  

اعلام کنند که این اتفاق عملا رخ نمی دهد.برای مثال من در فراخوان سال 90 شرکت نموده ام و به مصاحبه دعوت نشده ام اما هنوز درجلوی نام من نوشته شده: منتظر پاسخ دانشگاه.

4- دانشگاه ها برای جذب هیات علمی از طریق این سایت اقدام نمی کنند. برای مثال من با مدیرگروه یکی از دانشگاه ها تماس گرفته و گفتم که من دانشگاه شما را به عنوان اولویت خود انتخاب کرده ام. مدیر گروه مذکور محترمانه گفتند: ما خودمان هم زیادی هستیم و نیازی به جذب هیات علمی جدیدنداریم حال آنکه در سامانه جذب اعلام شده بود دانشگاه مذکور دو نفر در آن رشته نیازمند است.

5- برخی دانشگاه ها بدون هماهنگی با گروه اعلام نیاز می کنند و زمانی که به مصاحبه دعوت می شویم گروه می گوید ما نیازی به جذب نداریم فقط به دلیل پیروی مسائل اداری مجبور به دعوت شما شده ایم.

البته مسائل بسیار زیادی وجود دارد که دراینجا مجال بحث آن نیست.

لطفا این مساله را پیگیری نمایید.

 

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309574

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 66
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجوی دکترا IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    47 0
    من هم دانشجوی سال آخر دکترا هستم . دقیقا تمامی مواردی که گفته شده درست است. من چندین دوره در این فراخوان شرکت کرده ام . فقط یک بار به مصاحبه دعوت شدم که آن هم بعدا فهمیدم قبلا فرد مورد نظرشان را انتخاب کرده اند . هیچ پاسخگویی درستی نه از سوی هیات مرکزی و نه از سوی دانشکده ها دریافت نمی شود و ظاهرا مساله کلا فرمالیته است.
  • اسحاقی A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    63 2
    چهار دوره است در این فراخوان اولویت انتخاب می کنم، اما یک بار هم به مصاحبه دعوت نشده ام. دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد هستم. برایم می نویسند عدم اولویت علمی یا هیچ پاسخی نمی دهند. حتی دانشگاههای غیرانتفاعی.
  • دانشجوی دکتری IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    68 0
    حرف دل ما رو زدید آقای کشاورز. این سامانه جذب رسما سرکاریه. منم چند دوره است که شرکت میکنم اما یا اصلا دعوت به مصاحبه نمیشم و یا گفته میشه که مصاحبه صوری بوده و گروه نیاز به جذب نداشته و یا قبلا افرادی رو در نظر داشته اند و ما کلا سیاهی لشگریم
    • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      20 0
      اره خدایی مثل این دانشگاه قوچان. جالبه مصاحبه میکنند و طرف نمرش بالا شده بعد میگن امسال لازم نداریم..
    • ایرانی IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      1 11
      با سلام حرف های شما کاملا صحیح می باشد اما توجه داشته باشد که اگر فراخوان متمرکز نبود دست دانشگاه ها بازتر بود که هر شخصی را انتخاب کنند در ضمن شما قبل از ثبت نام می توانید اعلام نیاز دانشگاه ها را بررسی کنید با توجه به بالا بردن ظرفیت دانشگاه های دولتی انتخاب دانشجویان دانشگا آزاد می توان گزینه بعدی انتخاب باشد.در ضمن با کم شدن دانشجو در مقطع لیسانس مگر هر دانشگاهی چند نفر می خواد اگر هم انتخاب کرد بعددا مجبور است استنکاف بزند و حق این دکتر ضایع می شود باید روش جدید جذب دکتر در صنعت ایجاد شود نه در دانشگاه ها
  • رضا IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    19 1
    كاملا درست است. در دانشكده سينما تياتر دانشگاه هنر هم اين اتفاق رخ داده و اعلام اسامي مدرسان ترم پيش رو موجب حيرت دانشجويان و اساتيد مقبول قبلي شده است. اقدام به جذب اعضاي جديد مشكوك و عملا غير علمي است. و جالب اينكه در همان بدو امر واحدهاي تخصصي به آنها داده شده است.
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    23 0
    واقعا این شیوه ثبت نام فقط سرکاری است و راهی برای کسب درامد از متقاضیان است خیلی جالبه باید پول پرداخت کنید تا بتوانید اعلام نیازها رو ببینید در صورتیکه ممکن است اعلام نیاز برای رشته تحصیلی متقاضی وجود نداشته باشد
    • بی نام A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
      2 3
      ولی من در سایت وزارت علوم و بدون ثبت نام لیست را یافتم. به فرم فایل rar بود. به نظر من کافی است، کمی دقت کنید. البته با بقیه فرمایشان دوستمان که این سیستم مناسب نیست، موافقم. ولی باید گفت که دیدن اعلام نیازهای دانشگاه ها نیاز به ثبت نام ندارد.
  • همدرد A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    24 1
    من در فراخوان بهمن 90 به عنوان دانشجوی دکتری شرکت کردم. هیات جذب دانشگاهی که اولویت اولم بود و در اونجا درس می خونم و 4 تا ظرفیت تعیین کرده بود اعلام کرد که قرار نبوده جذب کنه و به خاطر وزارت علوم این ظرفیت اعلام شده. دانشگاه اولویت دوم که سابقه تدریس در اونجا را دارم اعلام کرد که چون ما رو اولویت دوم انتخاب کرده اید جذب نمی کنیم، به رئیس دانشگاه نامه نوشتم در جواب نامه نوشت "ملاحظه گردید" پولی که پرداخت کردیم و هیچ اتفاقی نیفتاد بماند هستند کسانی که بدون سابقه تدریس و فعالیت های پژوهشی جذب شده اند بماند اخیرا با مدرک فوق لیسانس برخی دانشگاهها یه هفته ای جذب کرده اند بماند بقیه چیزها رو که نمیشه نوشت بماند ولی جیگر فرض کردن ما به هیچ وجه نمی ماند
  • بی نام MY ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    26 0
    ﺩقیقا همینطور است ﺩانشگاه اصفهان ﺩر یک رشته اعلام نیاز ﺩاشت و من از طریق سایت جذب ثبت نام کرﺩم. ﺩقیقا حرف مﺩیر گروه این بوﺩ وقت خوﺩت را طلف نکن ما فلانی را مﺩ نظر ﺩاریم.
    • ali AT ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
      12 34
      ببخشید تلف درسته نه طلف....مطمئنین که دانشجوی دکترا هستین شما ؟ چون تلف رو ما تو کلاس دوم دبستان یاد میگیریم
  • علی حسن IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    16 1
    از دولت تدبیر و امید درخواست می شود شیوه جذب اساتید که بر تفکر مشائیسم مبتنی است تجدید نظر نموده و سبک آزمون دکتری را هم اصلاح کنند. این شیوه مبنای صحیحی ندارد، لازم است در ازمون دکتری شیوه تشریحی هم لحاظ شود. آزمون تستی صرف کافی است.
  • آواز دهل EU ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    26 1
    بخدا فقط بايد يه مدرك دكترا فناوري اطلاعات بگيري تا بدوني چجوري بايد با سامانه كار كني. يكي بياد به داد حق التدريسيها هم برسه...منكه چندتا درس داشتم هزينه رفت و امدم بيشتر ميشد بيخيالش شدم....خدايا من چه گناهي كردم توي ايران به دنيا اومدم.
  • سید مهدی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    24 0
    اگه این سایت برای ما سرکاریه برای اونا یه سایت پر درآمدیه به عنوان مثال برای یه دانشگاه در یک رشته ی کشاورزی 80 دانشجوی دکترا معرفی شدن شما اگر این تعداد رو به تمام رشته ها و دانشگاهها ربط بدین می بینید چه پول هنگفت و مفتی به دستشون می رسه تازه این عزیز اضافه نکرده که برای هر مصاحبه هم دانشگاه ها از متقاضیان پول می گیرنکه حدقلش 25 هزار تومنه بدون هزینه های متفرقه. خدا عاقبت جوانان تحصیل کرد ی ما رو ختم بخیر کنه. ولی من چشمم آب نمی خوره. وقتمونو بی خودی تو درس تلف کردیم. مقصرم خودمونیم که گول مسئولین رو خوردیم که گفتن از نخبگان حمایت می کنن.
  • دانشجو A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    4 20
    در جواب این دوست گرامی‌ باید بگم که لیست به صورت مجانی‌ و به تفکیک رشته و دانشگاه بر روی سایت وجود داره و ادعای ایشون مبتنی‌ بر نیاز به پرداخت پول برای آگاهی‌ از الویتهای مورد نیاز غلط هست (امیدوارم کار علمی‌ ایشون مانند این ادعا نباشه). دوما، همه جای دنیا شما حتا اگر برای یک موقعیت برای خواندن دکترا بخواهید درخواست ثبت کنید هزینه‌ای برای ثبت درخواست باید پرداخت کنید. سوماً این بدعت جذب متمرکز که از دستپخت‌های دولت مهرورز آقای احمدی نژاد بود یکی‌ از بدترین کارها در حوزه علمی‌ کشور بود. تو هیچ جای دنیا استاد دانشگاه از یک مرکز دیگر به گروه تحمیل نمی‌شود. استادی که وارد گروه میشود باید با گروه آشنایی داشته باشد، مسیر علمی‌ او با گروه هماهنگ باشد و کار او باید به گروه کمک کند.
    • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      12 0
      لیستی که شما میگی مربوط به فراخوان های قبلی بوده داداش!!!! درست بخون متن رو توش گفته از فراخوان هفتم که جدیدا اعلام شده اینطوری شده. ضمنا سیستم متمرکز بهتره اما به شرطی که مثل آدم اجراش کنن!! اون سیستمی که دانشگاه ها جداگانه پذیرش بگیرند لااقل توی این مملکت جهان سومی جواب نمیده!!!! الان لااقل صاحاب داره.
    • لیدی IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      2 1
      این لیست کجاست که من نمی تونم ببینم؟؟؟؟
    • زهرا A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      4 2
      میشه شما لطف کنید بگید کجا اون لیست مجانی را دیدید؟ بهتره قبل اینکه کار علمی دیگران را قضاوت کنید کمی خودتان حواستان را جمع کنید و با دقت بیشتری متن را بخوانید.
  • دکتری فارغ التحصیل IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    21 0
    باور کنید از سال 88 که دانشجوی سال دوم دکتری بودم تا آخرین فراخوان جذب که اسفند سال 91 بود شش با شرکت کردم لازم است که توضیحاتی در این زمینه داده شود؛ 1- اینجانب فارغ التحصیل دانشگاه تهران بوده و رزومه آموزشی و پژوهشی قابل قبولی هم دارم، اما هر بار که به مصاحبه دعوت شده ام به بهانه هایی همانند عدم نیاز گروه و عدم مطابقت رشته تحصیلی با رشته مورد نیاز رد شده ام 2- بسیاری از دوستان اینجانب هم همچین وضعیتی داشته اند، چون استقلال را از گروهای آموزشی گرفته اند، لذا افرادی خارج از چارچوب و ضوابط وارد می شوند 3- از وزیر جدید محترم درخواست داریم که در سامانه جذب بر اساس ضوابط علمی و آموزشی عمل نمایند و گروهها در جذب نخبگان مملکت مشارکت داشته باشند هزاران ناگفته دیگر
    • جواب A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      2 1
      سلام دوست عزیز متاسفانه شرایط به سمتی رفته که همه ی رشته ها وضع خوب کاری ندارند و نمی شه همه ی عدم جذب ها به حساب استقلال گروه های آموزشی گذاشت. الآن فقط رشته هایی مثل مهندسی کامپیوتر و برق تو رشته های فنی و حسابداری در رشته های انسانی رو بورسه و تو این رشته ها دانشگاه ها خوب دانشجو جذب می کنن به طبع تو این رشته ها جذب بورس و هیئت علمی میسر تره و خیلی وابستگی به آشنا و پارتی نداره
  • علی IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    19 0
    سلام دقیقا درست اشاره نموده اند. من دوبار ثبت نام کردم نوشته است منتظر پاسخ دانشگاه. بعد از آن هم یک دوره گذشته (که ثبت نام نکردم) هنوز در پروفایل من نوشته است منتظر پاسخ دانشگاه پس از بررسی یافتم وزارت علوم حدود 30000 نفر ثبت نام کرده از هر نفر حدود 18000 تومان هر بار می گیرد که می شود 540 میلیون تومان. به قول خودشان تا کنون 1000 نفر جذب کرده اند پولها کجا می رود الله اعلم. ضمنا این سیستم را برای جلوگیری از پارتی بازی درست کردند اما دقیقا فقط با پارتی بازی جذب می کنند. خواستید مصداق برایتان میاورم. یعنی به قول معروف در دبه فارغ التحصیلان بی پارتی را می گذارند. سیستم مصاحبه هم کلا جهت زد و بند و دادن تعهد می باشد به گروه مصاحبه کننده برای همکاری های آینده و عدم تهدید منافع آنان در آینده!
  • هیئت علمی IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    17 0
    ساز و کار جذب هیئت علمی به تصور من به صورت عامدانه ای پیچیده و مبهم شده و ما هم که در دانشگاه مشغول به کار هستیم از آن به شدت ناراضی هستیم.‏ در این سیستم نقش گروه و دانشکده بسیار ضعیف یا اصلا محو است و دوستان به خوبی اشاره کردند که اعضا گروه ها هم در جریان نیستند! سه سال است ما در خواست جذب دو هیئت علمی با گرایش های مورد نیاز گروه داده ایم ولی خیلی جدی گرفته نشده و در عوض امسال یک نفر را به گروه معرفی کردند که بدون اطلاع گروه همه مراحل جذب را گذرانده بود در حالیکه اولویتی برای ما نداشت.‏ باید مانند گذشته جذب را به دانشگاه ها محول کنند و وزارت خانه از دخالت بی مورد در آن پرهیز کند که منشا همه این سردرگمی ها و ابهامات است.
  • عرفان A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    13 20
    واقعا بايد روند جذب بازنگري بشه ، چرا فارغ التحصيلان دانشگاه آزاد نمي تونند جذب دانشگاه دولتي بشند در صورتي كه خيلي از همين فارغ التحصيلان سواد كافي براي تدريس در بهترين دانشگاهها را دارند .
    • لیدی SK ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      5 14
      بدیش اینجاست که فارغ التحصیلان دانشگاه دولتی هیچ منعی برای هیات علمی شدن در دانشگاه ازاد ندارن.فقط کافیه پارتی داشته باشن.من خودم برای دانشگاه ازاد اقدام کردم و در واحد مربوطه 3سال سابقه تدریس داشتم ولی خانمی که فارغ التحصیل دولتی بود ولی سطح سواد پایینی داشت و سطح پارتی بالایی داشت جذب شد.
    • محمد A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      21 5
      اتفاقا کار درستی میکنن. وقتی دانشگاه های دولتی کلی فارغ التحصیل بیکار دارند چرا باید از دانشگاه آزاد هیئت علمی جذب کنن ؟!!!
    • دکتری بیکار A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      17 3
      به همون دلیل که دانشگاه آزاد به بدترین شکل ممکن با فارغ التحصیلای دانشگاه سراسری برخورد می کنه! من برای پیدا کردن کار به خیلی جاها سر زدم و جواب منفی گرفتم ولی تو دانشگاه علوم تحقیقات تهران و آزاد تهران شمال تو روی من مسخره ام کردند و جوری برخورد کردند که آرزو کردم کاشکی هرگز پایم را انجا نذاشته بودم! مدیر گروه علنن به من گفت خانم 5 سال عمرت رو تلف کردی که درس خوندی! می خواستی 5 سال پیش اول ببینی این رشته ات"زلزله شناسی" تو ایران به درد می خوره بعد ادامه تحصیل می دادی! حالا هم برو دکتری لرزه بخون 4 سال دیگه بیا! شاید اونموقع بشه برات کاری کرد!
    • بی نام A1 ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      22 4
      دولتی رو استخدام کردن که حالا بخوان آزاد استخدام کنن. مطمئن باشید در بین دانشجویان دولتی قطعا فردی شایسته تر از دانشجوی آزاد هست. استثنا رو کنار بذار دوست محترم. فارغ التحصیل آزاد امروز همان متقاضی سراسری دیروز است که نتوانسته بوده است وارد دانشگاه دولتی شود. پس اگر برای جذب هیات علمی هم وارد نشه، نباید فکر کنه در حقش جفا شده. این رو چون خودم مدرس دانشگاه هستم میگم. 5 درصد دانشجویان آزاد و غیرانتفاعی ....در حد دانشجو دولتی هستن.
    • آمنه IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      2 12
      نظر شما بسیار درسته . چون دانشجویان دانشگاه ازاد از کیفیت علمی مناسبی برخوردارند ، به دلیل اساتید مجربی که برای دانشگاههای بزرگ دانشگاه ازاد در نظر می گیرند و اغلب آنها از اساتید دانشگاههای دولتی هستند ؛ تنها فرق دانشجویان مظلوم دانشگاه ازاد دادن پول هنگفت 40000000تومان و بیشتر به دانشگاه است . علاوه بر اینکه زمانمان را از دست دادیم ، زیر بار قرض و وام هم رفته ایم و متاسفانه کسی به درد ما رسیدگی نمی کند . مقطع دکتری دانشگاه ازاد از سراسری سخت تر بود ؛ زیرا تشریحی و سخت گیرانه بود .این در حالی است که دانشجویانی که کارشناسی شان را در دانشگاهی مثل دانشگاه تهران گذرانده اند بقیه مقاطع را در ادامه ان خوانده اند . این در حالی است که در مقطع ارشد و دکتری دانشجویان دانشگاه ازاد فرصت ورود به این دانش
  • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    26 0
    وا. .. ما شرکت هم کردیم. مصاحبه هم شدیم. تا اون بالاها هم رفتیم ولی نهایتا جامونو دادن به از ما بهتران!
  • من A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    19 0
    این ها بماند، آنهایی هم که به مصاحبه دعوت می شوند تا مدت ها باید معطل بمانند دوباره سه باره چهارباره مدارک بفرستند بعد یکسال یا به مصاحبه دعوت نمی شوند یا بعد دو سال علافی می گویند که بورس یا سهمیه جذب شما کنسل شده است. من خودم دو تا از دوست هایم که دکترای مکانیک شریف می خوانند همین جوری با عمر و شخصیتشان بازی شد. از بعضی ها هم شنیدم که تمام اس ام اس ها و ایمیل هایشان چک شده و تمام لینک هایی که در طول مدت تحصیل ویزیت کرده اند توسط حراست چک کرده اند. واقعا امیدوارم آقای روحانی جلوی این کارهای غیر انسانی و غیر اخلاقی و نقض حریم خصوصی افراد را بگیرد.
  • عموشاهی IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    19 0
    100 در صد موافقم تازه به اینجانب عنوان "نخبه" هم دادند ولی پس از 3 سال و 2 دوره ثبت نام هیچ خبری نیست که نیست!!!! فقط به یک دانشگاه دعوت شدم که گفت: ما قبلا انتخاب کرده ایم (یعنی مصاحبه صوری است)
  • حقیقت گو IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    22 1
    جدیدا برای اینکه از آمار متقاضیان کم بشه، بدون هیچ دلیلی، مدارک آپلود شده رو پاک می کنندو توی سیستم می زنن نقص مدارک!!!!!!!!!!!!!!!! این اتفاق دقیقا برای دوست من افتاد که چندین دوره شرکت کرده و در این زمینه یه پا "استاد" شده بود، اما در آخرین نوبت، با اینکه مشابه مراحل قبل اقدام کرده بود، مدارک آپلود شده اش را حذف کرده بودند و بهش اعلام کرده بودند که نقص مدرک داری!!!! تازه این بنده خدا می گفت که در دوره های قبل که با دانشگاه هایی که به ظاهر اعلام نیاز کرده بودند تماس می گرفته، بهش می گفتند که درسته که ما اعلام نیاز کردیم، ولی الزامی برای جذب نداریم. صرفا اعلام کردیم!!!!! (اعلام کردن که برخی مسئولین بیان توی تلویزیون پز آمارش رو بدن!!!!!)
  • احمد IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    17 0
    دو دوره شکرت کردم که هر دوره 3 انتخاب داشت. از این 6 دانشگاه سه دانشگاه به مصاحبه دعوت شدم. آخرین باری که این سامانه مسخره را چک کردم جلوی هر کدام از انتخاب ها یک کلمه یا عبارت نظیر بله، خیر، در انتظار پاسخ و ... قرار داشت اما بعد از گذشت یکی دو سال هنوز از هیچ کدام خبری نشده و عملا این جواب ها فرقی با هم نداشته اند. از آنجا که در یکی از این دانشگاه ها به صورت حق التدریس کار می کردم و تقریبا تمام دعوت شدگان به مصاحبه را می شناختم، می دانم که کسی را جذب نکرده اند. وضعیت یکی دیگر از این دانشگاه ها نیز که کم و بیش از آن اطلاعاتی داشتم نیز به همین شکل است. ظاهرا این اعلام نیازهای الکی به دلیل فشارهای وزارت علوم یا برای متقاعد کردن مسئولین جهت دریافت مجوزهای جدید است.
  • دادمنش IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    24 0
    من پارسال شرکت کردم.پس از چند ماه ، چون خبری نشد، خودم رفتم دانشگاهی که ثبت نام کرده بودم که نتیجه رو بپرسم.گفتند نیازی به هیئت علمی نداریم چون تعداد دانشجو داره کم میشه.چند روز بعدش شنیدم همون دانشگاه پس از جواب رد به من یکی رو که رزومه اش از من خیلی ضعیف بود و هیچ سابقه تدریس در دانشگاه را نداشت رو جذب کرده
  • نسل سوخته IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    18 0
    منم فراخوان بهمن شرکت کردم هیچ جا خبری نشد هیچ تماسی تا به حال گرفته نشده. سال قبل هم یکی از دانشگاه ها دعوت به مصاحبه شدم بعد از یک مرتبه مسافرت 1000 کیلومتری جهت مصاحبه عمومی در مرحله بعدی هم که برای مصاحبه تخصصی به دانشکده مورد نظر رفتم گفتند که ما الان خودمونم زیادی هستیم اگه می خوایین بیایین باید رشته جدید بیارین. واقعا سر کاریم
  • محمودی اهواز IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    38 0
    وای بر مملکتی که دکتراهایش بیکارند و دغدغه نان دارند.من یک معلم وکارشناس ارشد هستم با چه انگیزه ای بچه ها را تشویق به کسب علم کنم؟؟! کسی به من جواب خواهد داد؟؟!!
  • بی نام IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    18 0
    مثل همیشه انتظار .
  • بی نام A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    17 0
    کاملا روند مزخرفی داره. منم در فراخوان بهمن 91 شرکت کردم و هیچ جوابی از هیچکدام از اولیت ها نیامد. کاش رسیدگی می کردند!
  • آشنا MY ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    21 0
    یا سلام بنده از زمانی که دانشجوی دکترا بودم تا حالا ( دوره شهریور92) 7 بار است که در این فراخوان سوری شرکت می کنم . فکر کنم به دلیل کمبود جا در صفحه ی انتخاب هایم برخی را حذف کرده اند و همین الان در انتخاب هایم 11 مورد وجود دارد که حتی یک دانشگاه هم به من پاسخ نداده است. وافعاً بنده از حق خودم نمی گذرم و مسئولینی که این چنین با جوانان و نخبگان این کشور بازی می کنند را نخواهم بخشید. خدا هم از ایشان نخواهد گذشت چرا که بنا بر مسئولیتشان باید پاسخگو باشند و نیستند. نکته جالب توجه این است ، زمانی که حضوری مراجعه می کنیم ، مسئولین محترم می فرمایند تنها راه جذب سایت متمرکز وزارت علوم است . سایت جذب شده است تنها راهی باقی مانده که به بیراهه می رود . . . .
  • سیما IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    20 1
    من دو دوره شرکت کردم، چهار جا هم برا مصاحبه رفتم، اوجش یکی بود تو رشت که شخص مصاحبه کننده که استاد حق التدریس اون دانشگاه بود جذب شد. یکیش هم تو ارومیه که کل مسأله شون این بود که شما که گیلانی هستی چرا اومدی ارومیه؟ خب دعوتم نمی کردید! جای پیگیری داره به شدت. اگه خبر آنلاین بخواد رو این کار کنه خیلیا می تونن تجربه شونو با بقیه در میون بذارن.
  • رضا IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    19 1
    در تمامی دوره ها در مصاحبه جذب شرکت کردم و باور کنید چندین میلیون تومان با این بضاعت اندک مالی فقط در این رفت و آمد ها خرج کردم و پول بلیط و رفت و آمد دادم.در دانشگاهی در رشته ما 3 ظرفیت اعلام شده بود و تنها فرد ثبت نام کننده من بودم و با چندین مقاله isiجذب نشدم و دقیقا در ابتدای مصاحبه مصاحبه کننده به جای سوال علمی گفتند آب و هوای اینجا به شما نمی سازد چرا اینجا آمدید؟؟؟؟؟؟؟؟ ازسال 91 بع بعد حتی دعوت یا عدم دعوت به مصاحبه هم اعلام نمیشود.در شهر خود ما هم خانوم یکی از اساتید که غیر بومی هم هست بدون شرکت در مصاحبه در حضور افراد بسیار توانمند جذب شد و مدیر محترم همان گروه رزومه علمیش از تمامی مصاحبه شوندگان به طور محسوسی ضعیف تر بود.تقاضا دارم این قبیل استخدام ها را دولت جدید با پیگیری لغو کند
  • عباس A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    15 0
    از آقاي كشاورز و سايت خوب خبرآنلاين كمال تشكر رو دارم. من هم اين مساله رو چند وقت پيش براي سايت خبرآنلاين از طريق ايميل بيان كرده بودم. 3 دوره هست ثبت نام مي كنم حتي دانشگاه هاي سطح ج (چه برسه به دانشگاه هاي سطح الف و ب) هم من رو حتي به مصاحبه عوت نكردند. فارغ التحصيل دانشگاه صنعتي شريف و دانشجوي دكتري با يك رزومه علمي خوب و داراي سابقه طولاني تدريس دروس تخصصي هستم. حتي دانشگاه شريف تي اي يكي از دروس ارشد بودم. از مدارك زبان ديگه جي آر ايي رو هم دارم. با شماره تلفنهاي سايت جذب تماس گرفتم. ميگن برو به دانشگاه اعتراض كن! اگه قرار باشه يكه و تنها با دانشگاه درگير بشم چه احتياجي به ثبت نام تو سايت جذب دارم. مگه هدف از ايجاد اين سايت جلوگيري از اين دست تخلفات نبوده؟
  • danial IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    36 0
    لطفاً طی یک مقاله بررسی کنید که چرا متولدین دهه 60 باید تا آخر عمرشون درس بخونن و همچنان بیکار باشند، اما پدران ما بعد از انقلاب همه با بیست سال سن بشن فرمانده و وکیل و وزیر، و به نسل فرزندانشون حتی فرصت استخدام!!! توجه کنید فرصت استخدام رو ندن، حالا وزارت و اینها پیش کش! جالبه قبل از انقلاب پدر بنده دیپلمش رو بورس بود!! حالا با مدرک دکتری!!! اونوقت میگن نسل شما به درد هیچ کاری نمیخوره!!!
  • احسان A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    15 11
    والعصر ان الانسان لفی خصر با سلام و خسته نباشید، اینجانب فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه در رشته ... می باشم. لازم دیدم عرایضی را خدمت شما دوستان بنویسم. مدتی است که در دانشگاه ارومیه به طور کاملا غیرقانونی و سرخود و بدون اطلاع گروه های آموزشی اشخاصی بورس و مورد تشویق دانشگاه قرار می گیرند که جنسیت بیشتر این افراد دختر! می باشد، واقعا جای بسی تاسف است که در جامعه ای اسلامی ارزش ها این چنین زیر پا گذاشته شده و لگد مال می شوند. مصداق بارز این حرف های بنده ریاست دانشگاه ارومیه و رئیس دانشکده علوم دانشگاه ارومیه می باشند که فردی از رشته فیزیک (مونث) را بدون مصاحبه و اخذ مدرک زبان در زمان ثبت نام (در حالیکه در اطلاعیه قید شده بود الزامیست)، پذیرش کرده و درصدد بورس وی هستند.
    • بی نام A1 ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      19 3
      الان مشکلت فقط دختر بودنه...ما هم 100 جا رفتیم واسه دختر بودم استخدام نشدیم...
  • بی نام A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    18 0
    ان شاء الله دانشگاه بين المللي ايرانيان همتون رو جذب خواهد كرد.
  • م SK ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    11 1
    توی سایت نوشته از یکم شهریور میشه تعیین الویت کرد و الان دوم شهریوره و من هیچ اعلام نیازی نمی بینم!
  • خود کش A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    24 3
    بیایید با هم خودکشی کنیم!
  • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    13 0
    راه حل قانونمداری، شفافیت و تمرکززدایی است. فقط باید نظارت شود که بی قانونی در وزارت علوم چه برای جذب هیات علمی، دانشجوی دکتری و ... صورت نگیرد و برای تواناییاعضای هیات علمی در پرورش و راهنمایی دانشجویان دکتری هم فکری بشود
  • عباس A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    10 1
    ليست بخاطر مشكلات سايت جذب تو وبسايت بارگزاري نشده اما در بخش ثبت نام (محلي كه كد ملي و كلمه عبور رو وارد مي كنيد) وجود داره. در هر صورت امسال هم دانشگاه ها يا كسي رو جذب نميكن يا پارتي دارها رو جذب ميكنن.
    • محمد IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      0 1
      آقا منظورتون دقیقا کجاست؟ من هر چی گشتم نتونستم پیدا کنم!
    • عباس A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      1 0
      منظورم اين مسير بود: ورود به سامانه فراخوان (به همراه دریافت دفترچه راهنما، فرم شماره یک، پرداخت الکترونیکی و شرایط اختصاصی دانشگاه ها) ---- ورود به سامانه ی فراخوان --- نتایج اولیه فراخوان (91/11/07) ----- سامانه پرداخت الکترونیکی ----- اعلام نیازهای شهریور 92 (92/06/01) . البته از امروز همين فايل، تو سايت جذب هم بارگزاري شده.
  • هومن IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    12 0
    به نظرم شبهات این جذب اینقدر زیاد هست که نمیشه گفت. امیدواریم یه مسئول آزاد مرد پیدا بشه حقیقت ماجرا رو بگه. حداقل از این به بعد دیگه بهمون دروغ نگن
  • کامبیز A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    2 2
    سلام، مورد 2 اشتباه می باشد. لطفا خبر را تصحیح فرمایید. بدون ثبت نام هم میتوان از سایت جذب، لیست رو به صورت فایل اکسل دریافت کرد. باتشکر.......
  • میم.م IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    5 0
    لیست اعلام نیاز دانشگاه ها تو صفحه ای که میخوایید وارد سامانه بشید و باید کد ملی بزنید وجود داره. اگه پایین صفحه رو نگاه کنید یه فایل اکسل میبینید. ( همونطور که اقای کامبیز اشاره کردند) من با نظر همه دوستان موافقم و یه نکته اینکه من واسه رشته خودم چند تا اعلام نیاز دیدم که وقتی توی سایت همون دانشگاه رفتم اون رشته رو نداره. ینی واسه رشته ای اعلام نیاز کردن که اصلا اون دانشگاه نداره و احتمالا قراره با گرفتن اون عضو هیات علمی اون رشته راه اندازی بشه تو دانشگاه ...پس اوضاع خیلی خرابه. در خصوص پاک شدن آپلود مدارک برای من دقیقا اتفاق افتاد....نمیدونم امیدوارم خدا عاقبت همه مارو به خیر کنه
  • علی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    3 0
    اخیرا کسانی که در یک دانشگاه خاص در روند جذب بودند در سامانه برای آنها فاقد شرایط اعلام شده است.به صورت یک تصمیم گیری عجولانه وزارت علوم اکثر روند جذب ها را متوقف کرده است. آقای توفیقی اگر می خاهید جلوی پارتی بازی را بگیرید دوباره صلاحیت ها رو چک کنید. ما که بدون پارتی بعد از بیست بار تقاضا یه جا تایید شده بودیم زدید ناکارمون کردید.اگه عرضه داری اونایی که بدون فرایند جذب هیات علمی شدن رو بیرون کنید.نه ما که داشتیم روال معمولیشو طی می کردیم.
  • علی A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    13 0
    من هم با فرایند جذب هیات علمی ازطریق فراخوان شدیدا مخالفم چرا با وجود این همه دانشجوی دکتری که جذب هم نمی شند باز هرسال کلی دانشجوی دکتری ور می دارن / فراخوان سر کارگذاشتن تحصیل کرده های مملکته . چرا باید در یک دانشگاه مدیر گروه فوق لیسانس 60 ساله ازترس موقعیتش استاد دکتر جذب نمی کنه
  • مریم A1 ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    9 0
    دانشگاه اصفهان و مخصوصا گروه ادبیات فارسیش از بدترین دانشگاه های ایران از لحاظ علمی و اخلاقی است که پارتی بازی در جذب هیئت علمی هم در اون بیداد می کنه . این اعمال نظرهای شخصی در جذب هیئت علمی موجب ضعف علمی و بدنام شدن این گروه شده
  • نادی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    4 1
    گروه محیط زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران از نظر هیات علمی ضعیف ترین گروه در سطح کشور هست ظاهراً بر اساس نظر سنجی اینترنتی، از گروه محیطزیست دانشگاه ملایر هم پایین تر است. وقتی مدیر گروه رشته جنگل باشه، برخی اساتید نالایقش رشته مرتعداری و.. باشند همین خواهد شد. میشه گفت حداکثر یک یا دو استاد لایق اونجا وجود داره. به امید اخراج این شبه اساتید و استخدام انسانهای لایق و ارزشمند.
  • داریوش IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    12 0
    اگر به وضعیت معیشتی و اجتماعی دانشجویان فوق و دکتری توجه نشه بزودی شهاهد فاجعه تنزل ژنی ایرانیان خواهیم بود چرا که افراد نخبه و با استعداد مجبورند از کشور برند و با خود ژنهای برتر رو خارج میکنند. دانشجویان داخل هم که میتوان گفت از با استعدادهای کشورند (اونایی که ریاضیات و علوم کامپیوتر و .........رو با چه سختیهایی فرا گرفتند و پیش میرند) با مشکل معیشی و جایگاه اجتماعی روبه رو هستند که باعث عقب افتادن ازدواج اونها شده و اگر فکری نشه از طرف مسئولان قطعا در حق ایران و اسلام خیانت بزرگی کرده اند که تا سالیان دراز چوبش را خواهیم خورد
  • علیرضا IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    17 0
    با سلام بر جوانان این مرزو بوم بنده دانشجوی سال آخر دکتری رشته ریاضی از دانشگاه سراسری با معدل ۱۸ و دارای ۸ مقاله آی اس آی در مجلات داخلی و خارجی بین المللی می باشم ولی تاکنون با اینکه در فراخوان های هیات علمی که سالی دو بار برگزار می شود به جایی برای مصاحبه دعوت نشده ام و این چه چیزی را می رساند ؟ حال آنکه مجبوریم برای در آوردن خرج زندگی متحمل پول ناچیزحق التدریسی دانشگاهها که اون هم بعد از ۶ ماه دوندگی به دستتمان می رسد شویم، و حال آنکه انتظار این را از مسئولین محترم داریم که به این امر عنایت داشته باشند و راهکارهایی را برای این بیاندیشند، یک راهکار که به نظر اینجانب می تواند راهگشا باشد این است که اگر سن بازنشستگی را پایین بیارند فضای خیلی زیادی برای این قشر تحصیل کرده باز خواهد شد.
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    10 2
    همش الکی هست. دانشجوی دکتری با مقالات متعدد با 5 سال سابقه تدریس یکبارم زنگ نزدن آقا اسمت چیه.
  • من A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    10 0
    واقعا متاسفم خیلی در حق جوونای تحصیلکرده ظلم میشه
  • دوست IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    7 15
    با سلام میخواستم خدمت عزیزی که فرمودن دانشگاه آزادیا همان هایی هستند که دیروز سراسری قبول نشدن پس چرا امروز انتظار جذب دارند رو بدم که کسی که فوق لیسانس و دکتری ازاد میخونه مسلما میتونسته سراسری قبول شه. اگر ما هم میخواستیم رشته های سطح پایین رو بخونیم مسلما در بهترین دانشگاه دولتی میخوندیم و می اومدیم میگفتیم دکتری ادبیات و الهیات و اقتصاد و مدریت بحران و حشره و انگل شناسی و ... دارم اما جایی منو نمی خوان.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    6 0
    آفرین بسیارهم عالی نوشتید دوست عزیز ودوستان گرامی.من به عینه دراین مدت دیدم که فقط وفقط باید شخص بارابطه بتونه هیات علمی بشه وگرنه دراین مملکت ویرانه سرابی است که هرباز ۳۰تومن ۳۰تومن فقط جیبهای ما رو میزنند.من دکتری تخصصی دارم الان ۷ساله که هرجاشرکت میکنم باوجودمقالات وکتاب و.....هیچ نتیجه ای نگرفتم
  • پشيمان از بازگشت به ميهن A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
    3 0
    من مدرك دكتراي تخصصي از دانشگاه دويستم دنيا را دارم. براي مصاحبه دعوت شدم به يك دانشگاه غير انتفاعي كه هرگز فكر نمي كردم سمتشون برم. مصاحبه كنندگان كارشناسي ارشد بودن. يعني مربي، استاديار رو گزينش مي كرد نتيجه مصاحبه هم عدم صلاحيت علمي شد با امتياز ٢٠ از ١٨٠. همزمان از سوي بنياد ملي نخبگان بر اساس پژوهش ها و مقالات نخبه شناسايي شدم. دوستاني كه مطلع هستند بنياد ملي نخبگان ٣٠٠ امتياز براي شناسايي نخبگي نياز دارد. قضاوت با خودتان.