اما یک پرسش: اگر ما در پشت چنین ترافیکی بودیم آیا از میان خودروها عبور نمی کردیم؟!

باجناقم این فایل تصویری که نشانگر فرهنگ رانندگی و برخورد مردم کشور آلمان با مواجهه ی یک تصادف در بزرگراه است، را برایم فرستاد.

آنچه خواهید دید از درون آمبولانسی ضبط شده که برای امداد مصدومان در حال اعزام به محل حادثه است.

  من از دیدن آن لذت بردم و حیف دانستم که بر وبلاگ خبرآنلاین نگذارم.

اما یک پرسش: اگر ما در پشت چنین ترافیکی بودیم آیا از میان خودروها عبور نمی کردیم؟!

مصطفی ترک همدانی

وکیل دادگستری

hamedani_law@yahoo.com


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 115
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    واقعا آدمهای عجیبی هستند این آلمانی های بی فرهنگ! یک کم از ما یاد بگیرند خب!
    • ایرانی A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      عجیب اینجاست که وقتی هم یک راننده قانون مند به ما تذکر میده فقط بلدیم مسخرش کنیم و یا با بوق زدن بهش ناسزا بگیم! فرهنگی داریم که " هیچ وقت " درست نمیشه. نه با آموزش و نه با جریمه. میدونید چرا؟ چون بی فرهنگی در ذات ما ایرانی هاست !
    • بی نام A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      اون راننده اولی ( خودروی مشکی رنگ ) که اولش به آمبولانس راه نمیداد، رانندش صد در صد ایرانی بوده !
    • بی نام A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      72 2
      آفرین خبر جان! خوب تیتری زدی . واقعا عجیبست. البته برای ما
    • ارشادی A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      78 0
      توی برلین بودم و یک راننده فقط سر ماشین رو از پارکینگ درآورد و دو خانم مسن که به ورودی پارکینگ نزدیک شده بودند متوقف شدند و اگرچه به اندازه دو متر عرض برای عبور خانم ها مونده بود ولی راننده مجدد داخل پارکینگ رفت و بعد از عبور آنها از پارکینگ خارج شد! برای من خیلی جالب بود چرا که در ایران در بهترین حالت راننده چند لحظه می ایستاد و مردم هم از همون فضای باقیمانده عبور می کردند.
    • محمد A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      53 2
      ارشادي جان صدات از جاي گرم بلند ميشه . يكي از خاطرات شيرين اكثر ايراني ها ، زير گرفته شدن تو پاركينگه !!!
    • محسن IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      48 1
      مشکل اصلی ما تو رانندگی اینه که هممون حق به جانب هستیم . اگه کار داشته باشیم همه جور تخلفی میکنیم و اشکالی نداره . اما اگه فرد دیگه ای تخلف کنه با بوق و چراغ و ... اعتراض میکنیم .
    • مبین A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      35 1
      کاش یه جامعه شناسی یه کارشناسی میومد و روی دلایل بی فرهنگی ایرانیان در رانندگی تحقیق میکرد...
    • بی نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      47 21
      زمان کورش کبیر ما به تمام دنیا فرهنگ یاد میدادیم. نمیدونم چی شد به این روز افتادیم؟!
    • بی نام IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      5 10
      اونجا سالي يه بار اين اتفاقات ميفته. اما تو ايران هر روز ترافيك جاده شون هم خيلي كمتر از ايرانه
    • علی IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      25 2
      آنهم در شرائطی که آلمان صنعتی ترین کشور اروپاست و همه مردم شاغل هستند و وقتشان برایشان مهم است. و همه ما ایرانی ها اگر هم شاغل باشیم سر کارمان بیکار و وقتمان هیچ ارزشی ندارد!
    • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      26 3
      خدایا قسمت میدم به بندگانی که دوسشون داری ،یا جونمو بگیر یا آلمانو برا من قسمت کن ، دیگه خسته شدم
    • بی نام A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      18 1
      من که از خودم خجالت کشیدم
    • بی نام EU ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      13 4
      مردم ایران و آلمان هر دو آریایی هستند. چه شده ما اینجور اونها اونجور؟
  • بی نام A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    218 8
    فرهنگ افتضاح رانندگی ایرانی با هیچ کشوری قابل قیاس نیست! ایرانی کسی است که فرهنگ افتضاح رانندگی خود را گردن پراید - جاده و پلیس می اندازد!
    • بی نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      23 38
      کاراون پلیسها درسته که کنار هم جاده رو بستن بعد اومدن ماشینارو هدایت کردن تا راه باز باشه نه مثل پلیسای ما که اینجورمواقع فقط بلدن بپرن وسط جاده دست تکون بدن حالا شما نتیجه کاررو میبینید خیال میکنید اینا اثارتمدنه نه باباجون از تو پدرسوخته بازی صد قدم جلوترن از ما قانونه که بیرخمانه و سخت توسط پلیس اموزش دیده اعمال میشهاینم میشه نتیجش
    • دانشجوی زبان فهم A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      8 1
      آقای بی نام دوم، شما که از پلیس راهنمایی و رانندگی فقط همین دست تکون دادن رو می دونی، معلومه دیگه! شما اگه یکی از اقوامت تو پلیس راه یا راهنمایی رانندگی یا نیروی انتظامی بود می فهمیدی که چه تعلیمات و چه سختی ها و پیچیدگی هایی داره. ما عادت داریم تا از چیزی سر در نمی آریم یا جریمه و غیره می شویم، شروع می کنیم به مسخره کردن اون شغل.
  • رضا A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    172 1
    رانندگی ایرانی یعنی «چپاندن خودرو یا موتور در اولین فضایی که خالی می‌شود»؛ یعنی «رفتن از هر مسیر ممکن نه از مسیر تعیین شده»
  • بی نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    88 0
    خیلی عالی بود/ سپاس از خبر آنلاین
  • زهرا IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    81 4
    اتفاقا شوهر خواهرم که آلمانیه الان ایرانه اولش که میگفت!!!!! driving in germany is completley different حالا بیا و ببین اینجا گشته ببین چه خلافی شده به هیچکی راه نمیده تو ترافیک !!!
    • بی نام A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      28 73
      آلمانیه و انگلیسی با شما صحبت میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ منم بچه پاریسم !
    • بی نام IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      10 2
      کمال همنشین دیگه...
    • بی نام A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      20 2
      من هم تا بحال با هرچي آلماني و هلندي و دانماركي و فرانسوي كه صحبت كردم، به زبان انگليسي بوده.دليلش هم اينه كه فقط انگليسي بلدم و اونها هم علاوه بر زبان مادريشون به انگليسي و احتمالا يكي دو زبان ديگه تسلط نسبي داشتند. آيا مشكليه؟ كجاش عجيبه؟ اگه تو ايران يه آذري زبان با يه گيلك يا كرد به زبان فارسي صحبت كنه اتفاق عجيبي رخ داده؟
  • حسام سعیدی نژاد A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    56 8
    آخه این چه تیتریه زدین؟ فرهنگ عجیب؟!!!!!!!!!!!! حتما باید مثل ما ... باشن تا عجیب نباشن؟ متاسفم ک همه فقط ریا رو بلدیم و همه جا تعارف میکنیم و کوتاه هم نمیایم ولی پشت فرمون که میشینیم شخصیت واقعی خودمون رو نشون میدیم.
    • بی نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      50 7
      چرا شاکی شدی داداش؟ خب عجیبند دیگه ! نه مثل ما که خیلی عادی می ریم تو دل ترافیک و ماشین ها رو له می کنیم
    • حسام سعیدی نژاد A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      7 0
      شاکی شدم چون در خیابون با افرادی چون شما سرکار دارم! اونا عجیب نیستن شما عجیبی! خارج از ایران 5 هزار کیلومتر رانندگی کردم حتی یک بوق کوچیک هم نزدم .! ماروزا که میریم بیرون اتفاقیه که سالم برمیگردیم خونه!!!
  • بی نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    من قصد دفاع از هیتلر را ندارم ولی او فرهنگ همبستگی و میهنپرستی را در آلمانیها گسترش داد.اگر در ایران هم چنین همبستگی پدید اید هیچکس حاضر نمیشود حقوق شهروندی هممیهنانش را زیر پا بگذارد
    • کرمانشاهی IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      35 97
      چرت میگی ها.........
    • محمد A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      20 36
      دوباره يه ناسيوناليست پيدا شد كل نظرات رو خراب كنه.
    • بی نام A1 ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      12 25
      چه ربطی داشت آخه؟ 80 سال از دوره اون آدم و افکار خطرناکش برای بشریت گذشته و همه آلمانها با هر بار شنیدن نامش ابرو در هم می کشند و ابراز برائت می کنند اما شمای نئونازی بدون قصد دقاع(!) میای میگی فرهنگ رانندگی آلمانها ناشی از ایجاد حس همبستگی توسط جناب آدولف کبیر هست! عجب استدلال شیرینی!
    • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      2 5
      آخه نه اینکه فقط تو آلمان اینجوریه بقیه دنیا مثه ایران رانندگی می کنن؟ بعدشم حقوق شهروندی هممیهن ها فقط مهم نیست حقوق همه ی آدمها مهمه !!!
  • mehdi IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    62 1
    وقتی حق خوری وجود داشته باشه و هر کسی به حق خودش نمیرسه بی تفاوتی ایجاد میشه و خودشو توی همین فرهنگ رانندگی و سایررفتارهای اجتماعی نشان میده؟؟!!
    • بی نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      29 0
      موافقم
  • علی IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    53 5
    به اقتضای شغلم موارد بیشماری از این فرهنگ شایسته رادر جاده های بین المللی به عینه شاهد بوده ام.اما در نهایت بهت وحیرت در موارد مشابه در داخل کشور به احوال خود و هموطنانم گریسته ام.
  • بی نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    81 22
    خدایی اینها نژاد برترن
    • بی نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      21 99
      واقعا برات متاسفم براهمه تون متاسفم که عادت دارین فقط یه چیز ازبیگانه ببینین وزودخودتونو ببازین اگه یه سال تو این کشورها زندگی کنین میفهمین چه موجودت پست و بی احساس و کثافتی هستن اگر میبینید اینجور رعایت میکنن بخاطر شعورشون نیست بخاطراینه که ازبس قانون سفت و سخت رعایت میشه و ذره ای به هم رحم نمیکنن از ترس اینجورن مثل کمربند بستن تو ایران که به زورتبدیل به عادت شد فرقش اینه اونها این زوررو خیلی سال پیش اعمال کردن ما هم سالها بعد به همین نقطه ی دنیای مدرن میرسیم همونموقعی که تونستیم انسانیت رو فدای زندگی مدرن وو منظم کنیم و بعدش حسرت گذشته ها ومهربانیها و محبتها رو بخوریم
    • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      27 5
      فداتشم مهربانیها و محبتها رو که حسرتشو باس بخوریم ولی بدون مدرنیته!
  • mohsen IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    59 1
    بابا اینا خیلی با فرهنگند. حیف که تاریخ و تمدن از آن ماست (بیش از دو هزار سال) و از طرف دیگه ادعا میکنیم مسلمونیم و فقط ما میریم بهشت؛ ولی باید افسوس اینا رو بخوریم. واقعاً حیف. نمیدونم چرا ما که در سالیان دور فرهنگ و علم به دنیا صادر میکردیم حالا باید فرهنگ رو از دیگران یاد بگیریم. افسوس.
    • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      31 12
      کدوم فرهنگ و کدوم علمی در چه دوره ای از تاریخ فرهنگ ما فرهنگ چماق لریه تازه این فرهنگ نخبگان مملکته
    • احسان IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      14 2
      دو هزار سال چیه داداش ، هفت هزار سال !!!
  • هادی IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    78 2
    اتفاقی یاده اون راننده پرادو افتادم که تو تهران راننده آمبولانس و با چوب زده بود چون براش زیاد چراغ داده بود
  • محمد A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    44 1
    لطفاً به فاصله بین ماشین هایی که در ترافیک ایستاده اند هم توجه کنید!
    • بی نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      13 21
      اون وسط احتمالا مسير اتوبوسهاي بي آر تي هست كه خالي گذاشتند. تو ايران هم مردم رعايت ميكنن.
  • بی نام GB ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    51 1
    ببخشید,1 سوال...... این فیلم برای کدوم سیاره بود ؟!!!
  • بی نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    12 32
    باور کن به خاطر اینکه اتوباناشون محدودیت سرعت نداره مردمش عقده ای نشدن
    • بی نام A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      37 2
      ایرانی پراید سوار میشه عقده داره! دیگه اگه محدودیت سرعت هم رو بر دارند چه شود !
  • zafar IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    32 4
    یعنی من موندم در خلقت خدا !!!!!اونوقت ما اینهمه ادعا داریم که ده هزار سال تمدن و فرهنگ رو یدک میکشیم بعد در عمل!!!!!!!البته نا گفته نماند که المانها از نژاد اریایی هستند اما به قوانین و دولتشون احترام میگذارند و مقید به اجراش هم هستند ولی ما متاسفم!!!!!!!!!!!!!!!!
  • سالار A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    40 4
    ما بی فرهنگ نیستیم مارو اینطوری باراوردن ، اینجا هرکی از جاده خاکی بره سریعتر به مقصد میرسه از راه درست و تو جاده ی صاف رفتن کسی به جایی نمیرسه
    • بی نام A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      36 17
      میشه بگید کی شما رو اینجوری بار اورده؟! بی فرهنگی در ذات ماست. از صف نانوایی بگیر تا رانندگی! بگو خب
  • بی نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    37 9
    خوب! کی بریم آلمان؟!
    • بی نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      32 4
      شما بهتره بپرسی کی بهت ویزا میده
  • بی نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    27 10
    اين همه همراه آمبولانس رفتيم آخر نفميديم كه مصدوم مرده بود يا زنده؟!
    • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
      2 0
      ماشین آتش نشانی بود. آمبولانس دیگه چیه!؟ اگه دقت کنی از تصویر آینه بغل ماشین معلومه. بعدشم صدای آژیر آمبولانس فرق میکنه.
  • بی نام A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    10 11
    عزیزم اگه تو آینه بغلش نگاه میکردی که آخر فیلم معلومه نمی گفتی آمبولانس میگفتی آتش نشانی
  • عباس IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    26 1
    من لذت بردم ممنون یکی از دوستانم رفته بود آلمان میگفت مردم تو بعضی از خیابون خلوتها وقتی علامت قرمز میشه صبر میکنن تا سبز بشه بعد از خیابون عبور می کنن !!!
  • سین IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    34 3
    نیست که یه مملکت متکی بر اخلاقیات و معنویات داریم و میریم بهشت. نیازی به خویشتنداری و ادب تو جامعه نداریم. اونا باید بفکر دنیاشون باشن چون همشون جهنمین
  • بی نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    7 46
    ببخشید شوهر خواهرتون تو آلمانه ولی با دیدن ترافیک تهران انگلیسی حرف زده ..... حتما شوکه شده.....
  • حسین IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    8 69
    چیز خاصی نبود کار پلیسی بود که اگر جریمه سنگین نبود این کارو نمیکردند. ضمنا دولتهاشون دارند تو دنیا جنایت میکنند سکوت میکنند این فرهنگ نیست جون دوستیه.
    • بی نام IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      16 0
      جون دوستیه!!!!
  • حسام A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    31 0
    این یعنی ارزش قائل شدن برای جان یک همنوع ، احترام قائل شدن برای دیگران، این یعنی همه با هم حرکت کنیم با هم بایستیم و با هم به مقصد برسیم نه این که هر کس هر جا توانست پا رو حق یکی دیگه بذاره حتما این کار را بکنه که شاید چند دقیقه ای زودتراز بقیه به مقصد برسه، این یعنی انسان بودن به معنی واقعی کلمه
  • بهرام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    16 12
    فتو شاپه جون داداش
  • مصطفی NL ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    29 1
    جل الخالق اصلا باور کردنی نیست اصلا چجوری همچین چیزی امکان داره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یعنی اینا تو همین سیاره زندگی میکنن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    11 80
    چرا اين قدر خودباخته و پرت و آدم نديده هستيد كه از فرهنگ عجيب آلماني‌ها صحبت مي‌كنيد! توجه كنيد كه كامپوني كه در انتهاي فيلم مي بينيد كه چپ شده خيلي شبيه به مخزن‌هاي حمل مواد شيميايي خطرناكه! در اتوبان‌هاي آلمان مواد بسيار خطرناك شيميايي بسياري حمل مي شود كه اگر تانكرش نشت كند ممكن است جان بسياري به خطر بيفتد. مقررات اينه كه از آنجا رد نشوند، از جان خودشان ترسيده‌اند اي جناب وكيل كم اطلاع كه از جايشان نجنبيده‌اند. مردم اين كشور با اين فرهنگ عجيب به قول شما، دو بار بي‌خود و بي‌جهت تمام عالم را به آتش كشيده‌اند و الان هم بسيار زورگو و خشن و عوضي‌اند. اين قدر مفتون و خودباخته و عشق خارجي نباشيد لطفاً!
    • ایرانی A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      37 2
      هم وطن عزیز..نظم همه جا ستودنیه ..همه جا..چرا تو ایران جماعتی عظیم میرن صحنه اعدام رو ببینن اونم با بچه های کوچیک..چرا وقت تصادف همه گوشیا در میاد که فیلم و عکس بگیرن؟چرا ما عادت کردیم به پاک کردن صورت مسئله؟زورگویی و خشونت بده..چه آلمان و چه ایران..نظم و انسان دوستی خوبه چه ایران و چه آلمان...
    • بی نام EU ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      15 1
      واقعا متاسفم برای امثال تو که پاتون رو هنوز از روستای خودتون بیرون نذاشتید اونوقت ادعای دنیا شناسی و تحلیل رفتار بقیه رو دارید!!من خودم دقیقا شاهد همچین صحنه ای در پراگ بودم..ساعت 10 صبح و در اوج ترافیک روی یک پل شلوغ که ماشینها پشت به پشت هم(البته با نظم و بین خطوط)پشت چراغ قرمز منتظر سبز شدن چراغ بودند ناگهان یک امبولانس اژیر کشان به ترافیک نزدیک شد..خدا رو شاهد میگیرم در عرض کمتر از یک دقیقه و قبل از رسیدن امبولانس این راننده ها چنان زیبا و حیرت انگیز یک لاین رو برای عبور امبولانس خالی کردند که من و همسرم از فرط تعجب خیره به هم نگاه میکردیم!!راننده های سمت راست بلافاصله سر ماشین رو دادند تو پیاده رو و راننده های سمت چپ هم فقط به اندازه یک لاین وارد باند روبرو شدند..
    • بی نام A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      7 1
      من هم اول فكر كردم به دليل خطر انفجار يا به قول شما نشت مواد شيميايي راننده‌ها اينجوري ايستاده و به خصوص در آخر فيلم چند صد متر از محل تصادف فاصله گرفته‌اند، ولي اگه دقت كنين خودروها در مسير روبرو بصورت عادي در حركتند و اگه خطر انفجار جدي و خطرناك وجود داشت، مسلما گارد ريلها نمي‌تونن مانع صدمه ديدن خودروها در اون مسير بشن و بايد حتما مسير روبرو هم بسته مي شد. قبول كنين كه حداقل در فرهنگ رانندگي كيلومترها با ما فاصله دارن.
    • بی نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      3 12
      اي گرامي! نظم همه جا ستودني نيست. اين‌هايي كه توي اين فيلم مي بيني، يعني آلماني‌ها، در سربازي و ارتش و زيردست بودن و فرمان‌بردن و ماشيني بودن به همين شدت منظم‌اند. نظم آن‌ها ميليون‌ها ميليون آدم را از بين برد. دهها سال دنيا را عقب برد. زيرا مردمي هستند بسيار مرتب و منظم. پادوهاي منظم هيتلر! كساني كه جانشان را توي كاسه مي‌گذارند و تقديم هر ديكتاتوري مي‌كنند كه حس غرورشان را برانگيزد. من رسما بي‌نظمي ايراني و هندي و ايتاليايي و هر جهنم دره ديگري را كه براي اين جور چيزها تره هم خرد نمي‌كنند را ترجيح مي دهم.
    • یه ایرانی A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
      1 2
      منم با شما موافقم
  • بی نام DE ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    39 2
    در فرهنگ رانندگی آلمانی ها بوق زدن وجود ندارد مگر در شرایط خیلی خیلی استثنایی. زمانی هم به کسی میخواند راه بدهند از نور بالا استفاده میکنند در حالیکه در ایران برعکس هست.
  • علی A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    27 0
    ایرانی ها رانندگی را با بازی تتریس اشتباه گرفته اند. بازی تتریس که یادتان هست؟ باید همه فضاهای خالی بین مکعب ها را پر کنی.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    12 32
    این ویدیو قانونو نشون میده، نه فرهنگو! در بین این راننده ها ایرانی هم هست افغانی هم هست ترک و عرب هم هست! همه هم کنار میزنند، چون اگه این کاررو نکنند جریمه سنگینیرو باید پرداخت کنند، همچنین گواهینامه شون هم یک مدت متوقف میشه، دوربین آمبولانس هم برای این کاره که رفتار ماشینهارو ضبط کنه، تمام ماشینهای پلیس و آمبولانس و امنیتی مجهز هستند به دوربین فیلم برداری. پس لطفا فرهنگرو با قانون قاطی نکنید، مثل همه چیزهای دیگه که قاطی کردینم!
    • بی نام A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      1 1
      اشتباه منفی دادم
    • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      3 0
      عزیزم خیلی ها هستن پولشو دارن جریمه سنگین هم براشون عین نقل و نبات میمونه ولی بازم مراعات میکنند، تو ایران روز به روز جریمه ها سنگین تر میشود کی آمار تخلفات پایین اومده؟؟؟؟ پس این فرهنگه که نهادینه شده نه قانون
  • بی نام A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    73 1
    قانون رانندگی در ایران: اگه تو خری من از تو خرترم!!!!! البته ببخشید ولی دیگه همینه
  • بی نام A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    8 21
    این ویدیو قانونو نشون میده، نه فرهنگو! در بین این راننده ها ایرانی هم هست افغانی هم هست ترک و عرب هم هست! همه هم کنار میزنند، چون اگه این کاررو نکنند جریمه سنگینیرو باید پرداخت کنند، همچنین گواهینامه شون هم یک مدت متوقف میشه، دوربین آمبولانس هم برای این کاره که رفتار ماشینهارو ضبط کنه، تمام ماشینهای پلیس و آمبولانس و امنیتی مجهز هستند به دوربین فیلم برداری. پس لطفا فرهنگرو با قانون قاطی نکنید، مثل همه چیزهای دیگه که قاطی کردینم!
    • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      3 2
      یکی از تعاریف فرهنگ ( که البته بیش از 1000 تعریف از فرهنگ شده است خوب است به کتاب 1000 معنی فرهنگ مراجعه کنید) آری یک از تعاریف فرهنگ رفتاری است که تکرار شود حالا به هر بهانه ایی لذا وقتی یک رفتار مرتب تکرار شود و مردم خود را ملزم به تکرار آن بدانند فرهنگ است پس این قدر تنگ نظرانه به معنی فرهنگ نگاه نکنید فرهنگ همینه تکرار یک رفتاری که به آن عادت می گویند آن جا عادت کردند قانون را رعایت کنند این جا نه. به همین سادگی
  • بی نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    1 8
    فیلم نیست که؟؟؟؟؟
  • امیر A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    19 1
    من مدتی است در کانادا هستم. اینجا هم به همین ترتیب است.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    16 4
    یک فیلم تحقیقی روانشناختی از مردم چهار قاره دیدم خیلی جالب بود موضوعش پیاده رو و اخلاق مردم در پیاده روها بود در این فیلم ضمن توجه به رفتارهای روانشناختی مردم به تحلیل رفتار مردم پرداخته بود مثلا به عمد جلوی انبوه مردمی که در پیاده رو راه می رفتند مانعی گذاشته بودند جوری که مردم مجبور به ایستادن پشت مانع شود این ایستادن تا یک صف طویل چندین متری ادامه داشت و در طی آن می خواستند رفتار مردم در مواجهه با این کار را ببینند انگلیسی ها به نظم ایستاده و منتظر بودند بدون این که چیزی بگویند یا بپرسند بعدا در تحلیل این رفتار گفته شد که این مردم اطمینان دارند که مانعی وجود دارد بنابراین دلیلی برای تلاش برای عبور نیست همین طور مطمئن هستند که بلاخره کسی که باید می آید و مانع را برطرف می کند پس باید منتظر
  • بی نام A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    14 2
    (ادامه از قبل) پس باید منتظر بمانند آمریکایی هم همان طور در صف ایستاده است و مطمئن بوده است که مانعی وجود دارد اما تلاش کرده است که از طریق تلفن یا هر وسیله ممکن مسوولین را در جریان بگذارد تا برای رفع مانع بیایند هندی ها از پیاده رو به سمت خیابان آمده و از خیابان عبور کرده اند مردم چین سعی در عقب گرد کرده و از نزدیکترین خیابان فرعی عبور کرده اند مردم ایتالیا هم همچون مردم هند به پیاده رو آمده و قصد عبور از آن جا را داشته اند مردم روسیه هم همچون مردم انگلیسی ایستاده و بدون هیچ جنب جوش و اعتراضی منتظز مانده اند با این تفاوت که آن ها اطمینان نداشتند تا چه وقت باید آن جا باشند و مطمئن نبودند کسی در حال رفع مانع است. خلاصه تحقیق خیلی خوبی بود این تنها یک وجه از تحقیق در مورد رفتار مردم در پیاده ر
  • david IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    17 13
    فوتوشاپه !!!خخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • بی نام A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    15 1
    (ادامه از قبل) آری این تنها یک وجه از اخلاق پیاده رو مردم دنیا بود تحقیق وجوه دیگری مثل میزان برخورد شانه مردم به همدیگر سرعت حرکت تنظیم فاصله رعایت خط عبور و خیلی مسایل دیگر داشت که بی نهایت جالب بود امیدوارم کسی داشته باشد و ببیند من هم اتفاقی از کسی که از خارج آورده بود گرفتم دیدم
  • محمد IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    25 4
    اینایی که همچی حق به جانب نظر میدن خودشون تو رانندگی از همه بدترند
  • محمد A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    18 3
    آخر فيلم هم كه كبري 11 شد . يه تانكر چپ كرده.
    • بی نام IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      2 1
      :دی
  • بی نام A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    22 1
    فرهنگ رانندگی ما ظهور بیرونی فرهنگ و تفکرات ماست خیلی جاها در زندگیمون با تقلب از بقیه جلو میزنیم رانندگی قابل دیدنه ولی اونها کاملا نامحسوس انجام میشه و ادمی که بخاد درست زندگی کنه بیچاره میشه
  • بی نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    4 1
    واقعا خیلی عجیب بود!
  • بی نام A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    9 1
    فوق العاده بود چند روز قبل هم اتفاق مشابهی در خیابان جی اصفهان افتاد،با اینکه خیابان بسیار شلوغ و پرترافیکی است اما انصافا تمام خودروها راه را برای آمبولانس باز کردند.
  • بی نام A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    10 0
    اگه همه به اونچه میگین اعتقاد داریم از این به بعد قانون رانندگی رو اونجوری که دیگران بخاطرش تحسین میکنید رعایت کنیم.
  • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    2 11
    این فرهنگ نیست بلکه یک قانونه الزام آوره که اگه رانندگان آلمانی آن را رعایت نکنند و این نیست که خیلی با فرهنگ باشن. دقت کنین تو فیلم هر چند متر یه ماشین پلیس هست. این یعنی زور و اجبار بالای سرشونه و اگه رعایت نشه میبایست جریمه ی سنگین آن را هم پرداخت کنند مثل کمربند بستن ما ایرانی ها !!!
    • بی نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      4 2
      بر فرض هم صحبت شما درست (که اینطور نیست) چه نتیجه گیری میخوای بکنی؟ میخوای بگی با اینکه همه چی منظم ـه و ماشین آتش نشانی به موقع به محل حادثه میرسه، این کار ارزش نداره چون به خاطر ترس از قانون بوده؟ بهت بگم اونجا نه سر ِ 4راه ها دوربین هست و نه پلیس، و همچنان کسی چراغ قرمز رو رد نمیکنه، حتی اگر هیچ ماشینی توی تقاطع نباشه. حالا ماکه زور و اجبار بالا سرمونه مگه درست رانندگی میکنیم؟
  • علیرضا DE ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    2 1
    بله
  • حسین A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    15 3
    انتظاری غیر از این از کشوری مثل المان دارید؟ اونجا مردمی دارد که بعد از ویرانه شدن کشورشان در جنگ جهانی دوم پله های ترقی و رشد را در تمامی زمین ها به سرعت طی کردند و هم اکنون قدرت اول اروپا هستند. در نظر سنجی یک موسسه که در سال 2012به عمل امده مشخص شد المان ها بیشترین محبوبیت را در بین مردم تمام دنیا دارند. کشوری که60 سال قبل جز منفورترین کشورهای جهان بوده است و ما متاسفانه همچنان در توهم به سر میبریم
  • م IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    8 1
    تمام کسایی که کامنت گذاشتن بیاین از این به بعد مثل اونا رفتارکنیم چطوره؟
  • مهدی IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    12 1
    داشتم میرفتم شمال یک ماشین اتیش گرفته بود ماشین اتش نشانی ازجاده خاکی هم نتونست خودشو برسونه وزمانی رسید که چیزی ازماشین بیچاره نمونده بود.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    2 24
    مطمئنم هیشکی این فیلم رو با صدا گوش نداده چون آژیر آمبولانسه خیلی تو مخه!!
    • بی نام A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
      13 0
      حتما چون فیلم داره از یه ماشین آتش نشانی گرفته میشه نه آمبولانس . این آژیر آتش نشانیه .
  • بی نام A1 ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    5 5
    فوتوشاپه!!!
  • رها A1 ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    10 1
    مردم ما جوری در رانندگی عجله دارن که انگار چه مردمان سخت کوشی هستن و چقدر قدر زمان رو میدونن!!!!!کاش یه کمی از مردم سختکوش و قانونمند المان یاد میگرفتیم...کاششش
  • محمود IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    6 0
    با دیدن این اتوبان یاد کبرا 11 افتادم راستی چرا از امداد هوایی کمک نگرفتن :) تو ایران موقغ رانندگی باید دو تا "ر" داشته باشی 1-رد کردن 2- راه گرفتن
  • امیر GB ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    14 0
    بودن این فرهنگ در آلمان که تعجبی نداره. من شش سال در کشور عربی عمان زندگی کرده ام. اونجا هم مثل همین فیلم کوتاه بارها شاهد این صحنه ها بودم. فرهنگ رانندگی در عمان هم بسیار بالاتر و بهتر از ایران هست. کشورهای زیادی هم مسافرت کرده ام. هیچ جا را مثل ایران ندیدم از نظر فرهنگ رانندگی. واقعا افتضاحه طرز رانندگی و احترام به قانون در نزد ما ایرنبان متاسفانه.
  • ramin A1 ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    14 0
    اگه ایران بود یه عده مینداختن پشت سر امبولالنس تا از ترافیک خلاص شن !!! البته اگه این کارو کنیم
  • پارسا IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    3 0
    در آلمان گواهینامه باطل یادتون باشه در آلمان تا زمانیکه زنده هستند گواهینامه باطل نمیشه و در اتوبان هم محدودیت سرعت نداره.
  • بی نام A1 ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    3 0
    آمبولانس نبود و ماشین آتشنشانیه آخر فیلم تو آینه بغل کاملاً مشخص است.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    7 1
    به برکت وجود افراد ضد فرهنگی که ترویج دین و فرهنگ میکنند
  • بی نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    7 14
    به عوض اینکه فرهنگ منحط غرب را مطرح کنید و "به به" بگویید فرهنگ اسلامی خودمان و عملکردمان را به جهان گسترش دهید. تا کی میخواهید بیگانه پرست باشید. اگر هم تصور میکنید فرهنگ ما خراب شده عوامل را شنایی و حذف کنید.
  • فهیمه US ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    12 1
    بااحترام به نظر همه دوستان خوبه همه هم ایرانی هستیم من ، شما ، اون خانم واون آقا اگر عیب خودمون رو می بینیم باید برای برطرف کردنش هم باز از خودمون شروع کنیم آیا جراتش رو دارید که برای تغییر دادن این اوضاع وبه قول معروف بافرهنگ شدن قدم اول رو شما بردارید؟اگر جراتش رو ندارید خوب ماهمون ایرانی هایی هستیم که دارید بی فرهنگیشون رو به قلم می کشید وخنده داره که ادای ناراضی هارو دربیاریم
  • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 1
    آقا ما هر وقت ميايم خبر انلاين زرت و زرت صحفه پيوند ها باز ميشه چرا ؟ چرا مشکل بر طرف نميکنيد
  • unknown IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    2 0
    مقصر پلیس فاسد و قانون ضعیف است. فرهنگ سازی باید از پلیس شروع بشه تا .....
  • ایدا IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    4 0
    بعد میگن ما برا چی پیشرفت نمیکنیم . همینه دیگه . تا موقعی که ما به همدیگه ارزش قائل نشیم . همین آش و همین کاسه است
  • اصغر A1 ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    2 1
    آمبولانس نبود و ماشین آتش نشانی بود.لحظه آخر فیلم تو آینه بغل مشخصه.یه نفر هم داخل ماشین - راننده یا فیلمبردار- فرانسوی صحبت کرد.
  • مهدی IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    1 1
    دوست عزیز اولا که این امبولانس نیست و ماشین اتش نشانیه دوما اون جلو یه ماشین حمل سوخت منفجر شده وکسی جرات نداره حرکت کنه سوما که بله اونجا آلمانه و اینجا ایران
  • جواد IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    3 0
    آنها اول فرهنگ ماشین را وارد کردند ما برعکس!
  • سجاد IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    2 0
    سلام دقت کردید اصلا کسی از ماشینش خارج نشده بود و فقط منتظر بودن .
  • ارش A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    3 1
    عشق است المان فقط و فقط المان