تسنیم نوشت:

- صدها تن از طرفداران رئیس جمهور مخلوع مصر در اعتراض به درگیری‌های خونین روز گذشته این کشور با حمله به ساختمان استانداری جیزه در مرکز مصر آن را به آتش کشیدند.
-صدها تن از هواداران اخوان المسلمین ظهر امروز در شهر اسکندریه در اعتراض به اقدامات خشونت آمیز روز گذشته مصر دست به تظاهرات زدند.
-بازداشت مرسی 30 روز دیگر تمدید شد. مقامات قضایی مصر اعلام کردند که مدت زمان بازداشت محمد مرسی، رئیس‌جمهور مخلوع مصر، تا 30 روز دیگر تمدید شده است.
-آمارهای وزارت بهداشت مصر نیز تا کنون از کشته شدن نزدیک به 700 نفر در این کشور خبر داده است.
- 84 اخوانی به دادگاه نظامی مصر فراخوانده شدند. منابع قضایی مصر از ارجاع 84 نفر از اخوانی‌ها به دادگاه نظامی در پی کشته شدن شمار زیادی از طرفداران مرسی خبر دادند.
-تصاویر بیش از 250 جسد در مسجدی در قاهره منتشر شد. شبکه الجزیره تصاویر بیش از 250 کشته شده در حوادث اخیر مصر را نشان داد که در مسجدی واقع در شمال شرق قاهره نگهداری می‌شوند.
-شرکت شل دفاتر خود در مصر را تعطیل کرد. شرکت نفتی رویال داچ شل اروپا دفاتر خود در مصر را تعطیل کرده و فعالیت های خود را در این کشور بحران زده آفریقایی کاهش داده است.
ارتش مصر گذرگاه رفح را بست. مقامات دولت منتخب فلسطین در نوار غزه اعلام کردند ارتش مصر در پی درگیری‌های خونین روز گذشته این کشور گذرگاه رفح در صحرای سینا را بست.
-وزارت خارجه مکزیک روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای کشت و کشتارهای وسیع در مصر را به شدت محکوم کرد.
-برزیل اقدامات خشونت‌آمیز در مصر را به شدت محکوم کرد. دولت برزیل ضمن محکوم کردن اقدامات خشونت آمیز در مصر از طرف‌ های درگیر در این کشور خواست تا از طریق مذاکره اختلافات خود را حل کنند.
-پاپ برای قربانیان مصر دعا کرد. پاپ فرانسیس در واکنش به درگیری‌های اخیر مصر خواستار صلح، مذاکره و آشتی میان طرف‌های درگیر شد و تاکید کرد برای تمام مردم مصر دعا می‌کند.
-وزرات خارجه انگلیس هم سفیر مصر را فراخواند. وزارت خارجه انگلیس در اعتراض به برخورد خشونت آمیز ارتش مصر با معترضان که منجر به مرگ بیش از 520 نفر شد، سفیر این کشور را احضار و مراتب نگرانی لندن را به وی اعلام کرد.
-امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، کشتار مردم مصر توسط ارتش و نیروهای امنیتی این کشور را محکوم کرد. وی گفت: کشتار و سرکوب گسترده در مصر غیر قابل قبول است و دشمنان این کشور به جنگ داخلی دامن می‌زنند.
-آلمان سفیر مصر را احضار کرد. وزارت خارجه آلمان یک روز پس از حمله نیروهای امنیتی مصر به طرفدران رئیس جمهور مخلوع مصر سفیر مصر در برلین را احضار کرد.
-اولاند خواستار لغو حالت فوق العاده در مصر شد. رئیس جمهور فرانسهدر دیدار با سفیر مصر در پاریس لغو فوری حالت فوق العاده در مصر را خواستار شد.
-روسیه اتباع خود را از سفر به مصر منع کرد. وزارت خارجه روسیه از اتباع خود خواست تا به دلیل ناآرامی‌های اخیر مصر از سفر به این کشور خودداری کنند.
-دانمارک ارسال کمک به مصر را متوقف ساخت. دانمارک امروز (پنج‌شنبه) درپی حوادث خونبار در مصر و کشتار مردم این کشور به دست ارتش ارسال کمک به این کشور آفریقایی در حوزه توسعه را به حالت تعلیق درآورد.
- اردوغان خواهان تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت درباره مصر شد. نخست‌وزیر ترکیه ضمن انتقاد شدید از سکوت مجامع بین‌المللی در قبال حوادث مصر این امر را همکاری در کشتار مردم این کشور دانست.
-شیخ نشین‌های بحرین و امارات از اقدامات دیروز ارتش مصر حمایت کردند.امارات متحده عربی و پادشاهی بحرین از اقدامات دیروز ارتش مصر در مقابله با طرفدران رئیس جمهور مخلوع این کشور که منجر به کشته شدن صدها تن شد حمایت کردند.
- وزارت خارجه آمریکا:آمریکا در اعطای کمک مالی خارجی به مصر بازنگری می کند.
-اکوادور سفیر خود در مصر را فرا خواند. دولت اکوادور سفیر خود در مصر را فراخواند و از او خواست تا در خصوص درگیری‌های موجود در این کشور توضیح دهد.
-سازمان همکاری اسلامی طرف های درگیر در مصر را به خویشتنداری فراخواند.
5252

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    6 1
    خدا کنه مصر،سوریه دوم نشه :( بی فکری و قدرت طلبی چند نفر موجب چه جنایتهایی می شه،این وسط فقط مردم عادیند که قربانین
    • با نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      4 0
      به بین کار به کجا کشیده که کشورهای غربی هم شدیدا محکوم کردند اما یه عده بی فکر توی همین خبر آنلاین کامنت میذارن که پروژه ی کشته سازی اخوانی هاست!!!! من نمیدونم اخوان المسلمین از کجا تفنگ های اسنایپ خریده که میگن اون اسنایپرها خود اخوانی هاست؟؟؟؟؟ مگه مصر سوریه است که به مخالفان اسلحه برسونن؟؟؟ یه کم دیدتون رو وسیع کنید ارتش مصر خیلی بیرحمانه عمل کرد و واقعا باید به اون ها گفت جنایتکار خون خوار. دست سازمان ملل هم درد نکنه که مصزو تهدید به رسیدگی این کشتار کرد خبر آنلاین عزیز اگر صلاح دانستید کامنتم را لطفی بفرمایید و چاپ کنید با تشکر
  • حسین A1 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    2 1
    حضرت آیت الله سبحانی در جلسه تفسیر خود در گفتند: سقوط مرسی و اخوان‌المسلمین در مصر نتیجه سکوت در برابر شهادت شیخ حسن شحاته بود، چون خون شهید هدر نمی‌رود.معظم‌له در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود در مدرسه علمیه حجتیه، با اشاره به وقایع اخیر مصر اظهار داشتند: کشتن شیخ حسن شحاته، کار آسانی نیست، واکنش قدرت الهی را در شهادت این شهید مشاهده کردیم.ایشان افزودند: من طرفدار هیچ گروهی در مصر نیستم ولی سکوت کردن در برابر مظلوم موجب سقوط می‌شود ولو آن حکومت بر حق باشد.معظم له با تاکید بر این که خون شهدای راه خدا به هدر نمی‌رود، خطاب به سران اخوان‌المسلمین گفتند: در دوران شما یک مسلمان را اینگونه کشتند و شما واکنش نشان ندادید و فقط یک کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شد که البته هیچ وقت هم حقیقت را نخواهید یافت