۰ نفر
۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴
نشانه‌های امید برای اقتصاد اروپا

نشانه‌هایی از بهبود وضعیت اقتصادی در اروپا دیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ لوموند، اقتصاد اروپا علائمی از بهبود اقتصادی از نشان داده است. شاخص مدیران خرید(PMI)(شاخص تعیین کنندۀ میزان فعالیت مالی شرکت‌ها) نشان می‌دهد که فعالیت‌های صنعتی طی ماههای اخیر افزایش یافته است. شاخص مدیران خرید اروپا در ماه ژوئیه برای اولین بار با عبور از شاخص ژوئیه 2011 رقم 50.5 را نشان داد که این مسئله بیانگر کاهش محدویت‌ها میان توسعه و رکود فعالیت‌های اقتصادی است.
با این حال یکی از اقتصادانان مرکز ناتیکسیس می‌گوید: این رقم باید برای چند ماه متوالی ثابت بماند تا بتوان در مورد این مسئله با قاطعیت اظهارنظر کرد. شاخص‌های فرانسه، ایتالیا و فرانسه نیز رشد اندکی را نشان می‌دهند اما با این حال زیر رقم 50 را نشان می‌دهد؛ فعالیت صنعتی در این کشورها همچنان در حال رکود است؛ تنها آلمان، شاگرد زرنگ اروپا توانسته رشد خوبی را به ثبت برساند.
گفتنی است نرخ بیکاری در منطقۀ یورو در ماه ژوئن رقم 12.1% را نشان می‌دهد که در مقایسه با ماه می ثابت بوده اما در مقایسه با ژوئن 2012 (11.4%)افزایش یافته است. کشورهای اروپای جنوبی، از جمله اسپانیا با رقم 26.9% رکورد بالاترین میزان بیکاری را شکستند.
اقتصاددانان می‌گویند: تا زمانی که شرکتها شغل ایجاد نکنند، نمی‌توان از احیای اقتصادی سخن گفت. با این حال بسیاری از شرکتها امروز در مقایسه با گذشته با سرعت کمتری کارمندان‌شان را تعدیل می‌کنند، اما هنوز نمی‌توان گفت که در حال رشد هستیم. شاخص اعتماد خانوارها که در ماه ژوئیه توسط کمیسیون اروپا منتشر شد نیز حاکی از رشد است.
گروه اقتصادی ناتیکسیس، برای تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه ماهۀ دوم سال جاری رشد 0.1% و برای فرانسه 0.2% را پیش بینی کرده در حالیکه اسپانیا با رشد منفی 0.1-% و ایتالیا 0.4-% همچنان در رکود خواهند بود.
3152

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =