با نزدیک شدن به روزهای آغاز فعالیت دولت یازدهم، زنان منتظرند ببینند که آیا دولت تدبیر و امید به وعده‌هایش برای رفع تبعیض و ایجاد فرصت‌های برابر عمل می‌کند؟

فهیمه حسن‌میری: بعد از این که در دولت سید محمد خاتمی، یک زن به عنوان معاون رییس جمهور در راس سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت و در دولت دهم مرضیه وحید دستجردی به عنوان اولین وزیر زن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توانست مسئولیت وزارت بهداشت را به عهده بگیرد، تصور می‌شد گام‌هایی برای راهیابی زنان توانمند و تحصیلکرده به کابینه برداشته شده باشد.

در تب و تاب انتخابات ریاست جمهوری یازدهم هم یکی از محوری‌ترین حرف‌های کسانی که برای پیروزی در این رقابت تلاش می‌کردند، توجه به توانمندی‌های زنان و انجام اقداماتی برای رسیدن آنها به جایگاه واقعی‌شان بود. در این بین، کسی که حرف‌‌هایش بیشترین امیدواری را برای زنان ایجاد کرد و به نظر می‌رسید گفته‌هایش بیشترین تطابق را با خواسته‌های امروز آنها دارد، حسن روحانی بود. او بارها در سخنانش از ایجاد فرصت برابر برای زنان و مردان گفت و بر رفع تبعیض و نابرابری تاکید کرد.

در چنین شرایطی، پیش‌بینی می‌شد به توانایی‌های زنان هم برای به عهده گرفتن مسئولیت‌های اساسی کشور توجه شود اما حالا اسامی که بر سر زبان‌هاست و مرور نام افرادی که احتمال حضور آنها در وزارتخانه‌های مختلف وجود دارد نشان می‌دهد خبری از حضور زنان به عنوان وزیر در کابینه دولت یازدهم نیست.

اگرچه هنوز باید برای اعلام نهایی اسامی منتظر ماند، اما این نگرانی وجود دارد که آیا در شنیده‌ها تغییری حاصل نشده، همین افراد معرفی و انتخاب می‌شوند و به این ترتیب باز هم سیاست به عرصه‌ای صرفا مردانه تبدیل می‌شود و زنان به عنوان نیمی از افراد جامعه در تصمیم‌گذاری‌ها هیچ نقشی نخواهند داشت؟

جدول زیر مروری است بر دیدگاه بعضی از فعالان اجتماعی درباره حضور زنان در کابینه دولت یازدهم:

نام / سمت

جزییات اظهارنظر

توران ولی‌مراد، دبیر ائتلاف اسلامی زنان

اصراری نداریم که در زمینه سپردن مسئولیت وزارتخانه‌ها بین زنان و مردان برابری در تعداد وجود داشته باشد ولی طبیعی است وزارتخانه‌هایی مانند بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، علوم، فرهنگ، تعاون و از این قبیل از حوزه توانایی زنان خارج نیست. علاوه بر آن زنان در مناصبی که نیاز به رأی اعتماد مجلس ندارد مانند معاونت‌ رییس‌جمهور، ریاست سازمان‌های مختلف، ریاست سفارتخانه‌ها، استانداری‌ها و ریاست دانشگاه‌ها می‌توانند حضور داشته باشند. دولت تدبیر و امید موظف به پاسخگویی به مطالبات زنان است. وعده روحانی مبنی بر حضور زنان در کارگروه‌هایی که برای تعیین اعضای کابینه تشکیل شده عملی نشد و نتایج مطلوبی برای زنان در این کارگروه ها حاصل نشده است.

صدیقه شاکری، عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

نداشتن تجربه توجیه قابل قبولی برای استفاده نکردن از زنان در کابینه نیست و ممکن است آقایان هم وقتی برای تصدی بر وزارتخانه‌ای به مجلس معرفی می‌شوند تجربه کافی مدیریتی نداشته باشند ولی با استفاده از معاونین و اطرافین متخصص خودشان در این زمینه نظارت کنند. این مسئله در مورد زنان هم صدق می‌کند و می‌توانند با مدیریت صحیح خود نظارت قوی را به کار ببرند همانطور که در مدیریت خانم دستجردی بر وزارت بهداشت و خانم سلطانخواه بر مرکز علمی و فناوری ریاست جمهوری این مسئله را شاهد بودیم.

فاطمه راکعی، دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش

این وضعیت برای جامعه زنان نگران‌کننده است و به عنوان نیمی از کسانی که به دولت تدبیر و امید رأی داده‌ایم، از رییس‌جمهور منتخب خواستار حضور زنان در کابینه دولت یازدهم هستیم.  تابوی حضور زنان به عنوان وزیر در دولت اصلاحات وجود داشت، اما در حال حاضر این تابو شکسته شده و کسی نمی‌تواند ادعا کند که علما مخالف حضور زنان به عنوان وزیر در کابینه هستند. فقط باید دید که چرا در گمانه‌زنی‌های انتخاب وزرا حرفی از حضور زنان در میان نیست؟

زهرا بهرام‌نژاد، عضو انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران

در لیست ۳۳ نفره کابینه دولت روحانی سهم زنان صفر درصد است و زمانی که مطالباتمان را مطرح می‌کنیم می‌گویند سهم‌خواهی می‌کنید. شعارهای آقای روحانی با چینش کنونی کابینه در تضاد است و برابری دیده نمی‌شود. در چارچوب شعار اعتدال باید زنان در کنار مردان در کابینه حضور داشته باشند اما متاسفانه آنچه می‌بینیم با این قضیه مطابقت ندارد. ایشان در سخنان تبلیغاتی خود قبل از انتخابات بر حضور زنان در تصمیمات سیاسی کشور تأکید کردند و حالا جایز نیست ریسک‌پذیر حضور زنان نباشند.

مریم مجتهدزاده، رییس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری

زنان ایرانی از توانمندی و دقت زیادی برخوردار هستند و تجربه نشان داده است که آنان در مسئولیت‌های مختلف توانسته‌اند عملکرد بسیار خوبی داشته باشند. بنابراین هر رییس‌جمهوری که از زنان درکابینه استفاده کند، برنده است.

لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

در سال‌های اخیر شاهد بودیم زنان زیادی که تحصیلات و تجارب ارزنده‌ای داشتند توانستند کارهای فراوانی را در رده‌های مدیریتی مختلف کشور انجام دهند و نشان دادند که حضورشان در کابینه هم می‌تواند مفید باشد. در قانون منعی برای حضور زنان در رده‌های مدیریتی مختلف تعریف نشده و این نقدی که نسبت به بی تجربگی آنها وارد است توجیه مناسبی برای استفاده نکردن از آنها نیست چون برای آقایان هم این قضیه صادق بوده و آنها هم گاهی تجربه حضور در وزارتخانه‌ای را نداشتند ولی با انتخاب مشاوران و معاونان مناسب توانستند از پس این مسئولیت برآیند.

زهره عالی‌پور، رییس هیئت مدیره جمعیت مدیران زن کشور

ما ارتقای زنان را در همه سطوح می‌خواهیم. چطور است که در زمان انتخابات ۵۰ درصد رای جامعه برای زنان است اما بعد از انتخابات زنان فراموش می‌شوند. ما دو مطالبه کلی در این حوزه داریم، اول رفع تبعیض نگاه جنسیتی در کل کشور توسط مسئولان و مسئله دوم جایگاه زنان به عنوان بخشی از تیم اصلی تصمیم‌گیری.

الهه کولایی، استاد دانشگاه و نماینده مجلس ششم شورای اسلامی

انتخاب وزیر زن بیانگر توجه رییس‌جمهور منتخب به زنان شایسته و توانمند در ایفای نقش سازنده در کشور است. این اقدام هم نمادین است و هم سهم زنان در سازندگی و پیشرفت کشور را در بر می‌گیرد. با همه تلاش‌های صورت گرفته از سوی زنان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به نظر می‌رسد انتظار آنان در زمینه حضور در پست‌های مدیریتی بالا همچنان بی‌پاسخ مانده است. البته نبود زنان در پست وزارت به معنای راه نیافتن آنان به پست‌های معاونت وزیر و مدیریت در سطوح دیگر نیست ولی به هر حال دعوت نکردن از زنان برای تصدی پست وزارت، پیام خوبی به آنان و نیز جامعه نیازمند رشد و توسعه همه جانبه نیست.

زهره الهیان، عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی

حضور زنان در سطوح بالای سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های مهم در حال حاضر یک ضرورت و اصل جدی است. کابینه دولت بر اساس اصل شایسته سالاری و تخصص و تجربه انتخاب می‌شود و زنان توانایی‌هایشان را در طول پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده‌اند. در دولت دهم دیدیم که زن‌ها به عنوان وزیر و معاون رییس جمهور در دولت خدمت می‌کردند و از لحاظ توان اجرایی و توانمندی‌ سیاسی تجربه موفقی داشتند و می‌توان نتیجه گرفت که حضور زنان در دولت یازدهم کشور را به سمت آرمان‌های انقلاب و نظام پیش می‌برد.

شهیندخت مولاوردی، دبیر کل جمعیت دفاع از حقوق بشر زنان

ما در جای جای شعارها و برنامه‌های آقای روحانی واژگان حضور برابر، حقوق برابر، شایسته‌سالاری و .. را می‌بینیم. این واژه‌ها ما را امیدوار کرد که حتماً در این دوره زنان به آن جایگاهی که شایستگی رسیدن به آن را دارند، خواهند رسید؛ اما براساس شنیده‌هایمان تاکنون این مهم محقق نشده است.

23445

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 309
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد حمیدی IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    عدم تناسب مردوارگی و زنان- عدم تناسب زنان با پست های کلان همین چند روز پیش سریال دودکش مرخصی زایمان یک خانم رئیس بانک رو به طنز گرفت! زنان بی عدالتی خودشان را در عرصه خانواده و سیاست های فمینیستی به اثبات رساندند. اگر زنان مسئولتی به دست گیرند به شدت سیاست ها جنسیتی خواهد شد. در حالی که این همه سال مردان مسئول بودند زنان هنوز زنده هستند. اگر می خواهید بی عدالتی زنان را در حکومت و زمامداری ببینید به سوئد نگاه کنید که درقانونش مردان از پوشیدن شلوارک منع شدند اما در لباس زنانه محدودیتی نیست. این شد که مردان به پوشیدن لباسهای زنانه روی آوردند! زنان نمی توانند بر محور باشند خیلی سریع ظلم بر مردان روا می دارند. با برجای گذشاتن آمارهای بالای طلاق و فساد و دختران مجرد تثبات ناتوانی زنان درمدیریت است
    • بی نام IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      قربون آقا میلاد دمت گرم حرف حساب جواب نداره
    • میلاد حمیدی IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      آهای آهای خانم ها... سعی نکنید برای رئیس جمهور منتخب مردم مشکل بوجود بیارید. به اندازه کافی الان مشکل پیش رو هست! شما دیگه بی خیال شید جان مولا. اگر مشکل نمی تونید حل کنید مشکل رو مشکل نذاریدو قوز بالاقوز نشید لطفا! الان دیگر فرصت سعی و خطا نیست! آتو دست دشمن ندید! بحث های فمینستی جز سوزاندن انرژی و نابودی بیشتر یک کشور و نظام خانواده هیچ پیامدی ندارد. نه در دستگاه الهی و نه در سیره پیامبر و ائمه زنان مسئول و زمامدار نبودند. در حالی که زنان توانمندی هم بودند! خود خدیجه و زهرا س کدام پست سیاسی و استانداری را داشتند؟ بس کنید این تفاسیر زن مدار و فمینیستی را ! سیاست خود فمینیست های غربی بازگرداندن زنان به خانه شده! آنهاهم فهمیدنداین حرفها نابودی جامعه و خانواده را درپی دارد.چراهمیشه3دهه عقبید؟
    • امیر A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      ولی به این شوری ها هم که میگی نیستها توی قرآن در مورد ملکه سبا و عملکردش تعریف هم می کنه
    • مریم A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      اول اینکه می خواستم منفی بدم اشتباهی مثبت دادم. دوم اینکه علامت تعجب سطر دوم صحبت شما چه تناسبی با بقیه صحبت های شما داره؟ سوم این عبارت «زن ها هنوز زنده هستند» شما هزار تا علامت تعجب داره که به دلیل کمبود جا از ارائه آن معذوریم. چهارم اینکه این مثال کشور سوئد را که فرموده اید مگر قانون منع شلوارک و ... را زن ها تصویب کرده اند؟ پنجم اینکه جلمه آخر شما در مورد آمار ها اگر در مورد ایران عزیز خودمان است که ما زن ها خواسته و ناخواسته آن را به شما آقایان محترم سپرده ایم و این نتیجه اش است.
    • ارکیده IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      چگونه است جنگ جهانی اول و دوم، گورهای دسته جمعی، محرومیت 70% مردم جهان و ... تمامی آن چه می بینیم کارنامه‌ی 5000هزار ساله‌ی مدیریت مردانه است. بگذار زنان نه 5000هزار سال اما 100 سال مدیریت کنند‌ بعد از ظلم بر مردان جامه بدرید.
    • میلاد حمیدی در پاسخ به امیر IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      ملکه صبا زمانی در قرآن ازش تعریف میشه که تخت خودش را تقدیم سلسمان می کند. و تا زمانی که قدرت را در دست داشت تمجید نشد
    • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      دوباره اين ميلاد حميدي متحجر اومد داد سخن داد ! رفرنسش هم سريال دودكشه !
    • احمد A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      "میلاد حمیدی" عزیز اولا ملکه صبا نیست و ملکه‌ي قوم سَبَأ هست. ضمنا سلسمان نیست و سلیمان هست، ضمنا طبق قوانین فیزیک همه‌ي این حرفا خیالاتی بیش نیست.
    • میلاد حمیدی به مریم و ارکیده IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      در سوئد شمار زنان عالیرتبه بخصوص در حیطه خانواده و قانون گذاری بیشترین آمار است. و این قوانین را زنان تصویب کردند که نتیجه آن آمار به شدت بالای طلاق. رشد همجنسگرایی و از هم پاشیدن خانواده و فرزندان نامشروع و همباشی و گرفته شدن زنانگی زنان و مردانگی مردان و شیوع بی غیرتی است. رشد نسل در سوئد آنقدر کم شده که دانشگاه هایش به پذیرش دانشجوهای خارجی روی آوردند. مشوق های افزایش جمعیت در آنجا به هیچ وجه جواب نداده است و این از تبعات اشتغال و برابری زن و مرد است. به ارکیده هم میگم کل زنهای قدرتمند تاریخ را بشمارید و درصد بدهایشان را هم بگیرید. حالا همین کار را برای مردان انجام دهید. درصد بد های بالاتر به زنان اختصاص دارد. در بین همین تعداد کم ببینید چقدر بد؟!!
    • داور A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      تحلیل های اب دوغ خیاری فقط متخص مسئولان نیست دوستان روشن فکر نما هم تحلیل اب دوغ خیاری خوب بلدن... راستی نگفتی کورش رو هم یه زن کشت امام حسن هم همینطور بگرد بگرد ببین کس دیگه ای هم هست...من نمیدونم چقدر باید به مغز فشار بیاری تا بتونه با این نتایج محیرالعقول برسه اقای محترم همین الان المان با اون اقتصاد و صنعت قوی چندین ساله توسط یه زن داره اداره میشه برزیل که از جدیدترین اقتصادهای نو ظهور جهانه مدیرش یه زنه چند روز پیش تو همین سایت با خانمی مصاحبه شد که میلیاردر بود و از قوی ترین مدیران حمل و نقل کشور...
    • maryam A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      متوجه مطلبت نشدم .زنان بي عدالتي خودشان را ..؟ زنان نمي توانند بر محور باشند ...؟ چي ؟؟؟؟ شلوارك ولباس زنانه پوشيدن مردان ...؟؟؟؟ اينا چه ربطي به عدالت جنسيتي دارد. مردهاي ايران هم زير ابرو برمي دارند.
    • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      بیان این وضعیت درست کنند زن ، مردش فرقی نمی کنه
    • آناهیتا IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      میلاد حمیدی شما چی میخوای از جون این زنها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالت خوبه؟؟؟؟؟؟ اصلا اینایی که نوشتی چه ربطی به مدیریت داره؟؟؟؟؟؟؟ میخوای یه گیوتین بذاریم سر هر کوچه هر زنی که پاشو از خونه گذاشت بیرون درجا گردنشو بزنن شما جیگرت حال بیاد؟؟؟ بسه دیگه هر موقع این خبر آنلاین یک خبر از زنان میذاره میای یه سری حرف بی ربط مینویسی ملتو میخندونی!!!! ا
    • نسکا A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      باز این اومد به خودش مثبت الکی داد چه علاقه ای هم داره به کلمه "زن" هر تیتری کلمه زن توشه بدو بدو میاد اولین کامنت رو میذاره خوب شما که اینقدر عاشق زنان و مسایل جنسیتی هستی اگر یه روز همینا نباشن که از غصه دق میکنی که ((((((:
    • ساده A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      تا زمانی که امثال شما و اونهایی که به این نظر مثبت دادند، تو این کشور هستند، رسیدن به دموکراسی حقیقی محاله. حالا هی از دو لت ها ایراد می گیریم. در واقع از ماست که بر ماست!
    • روح اله A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      58 18
      قوانین فیزیک در رابطه با ماهیت روح چی می گن؟درباره ی خدا چی می گن؟ یه مقداری هم واسه ی دینت تحقیق کنی خوبه...
    • معصومه IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      آقا من خودم خانمم ولی قبول دارم حضور خانمها در پست های سیاسی و کلان مناسب نیست. الان فکر کن هر خانمی حتی مادر 56ساله من همن میگه یه کاری باشه منم پول دربیارم! حضور خانمها در بازار کار باعث فساد بازار شده به این معنی که به خانمها کار بیشتر محول می کنند و پول کمتری میدهند چون اصولا خانمها مسئول اداره خرج خانه نیستند و در اغلب موارد کمک خرجند. بنظرم با کاهش مشارکت زنان در بازار کار، مردان وضعیت اشتغال بهتری خواهند داشت. اصل بیرون کشاندن زن از خانه یک جریان اشتباه است. چون یک جا زن ناچار است کار کند. یک شغل هایی باید دست زنان باشد. ولی می دانید چقدر سخت است ایجاد شغل برای همه جمعیت؟ آنهم در زمانه ای که هر کاری به تولید انبوه رسیده. بازار ظرفیت دارد آخر! لطفا همه نظرم درج شود نه گزینش شده ممنون
    • ساسان IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      نیست که الان که مردان در راس حکومتن هیچ محدودیت پوششی برای زنان نذاشتن . یه کم منطقی باشید لطفا . من موافق فمینیستی نیستم ولی این هم مرد سالاری محضه که هر دوتاش مخربه
    • حکیمه IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      یه زن 20-25 ساله که قرار نیست وزیر بشه که نگران زایمانش هستیم.....یه زن 45-50 ساله دیگه بچه هاشم بزرگه شده و عروش و دامادی شدن.....منطقی فکر کنین
    • بی نام RS ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      ما دوتا منشی زن داشتیم هر چی پول زندگی داشتیم برد خورد رفت.. روحانی هیچوقت به زن ها اعتماد نکن
    • بی نام RS ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      تا کی میخواهید این افکار متحجرانه ادامه بدهید
    • بی نام RS ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      78 59
      یکبار وزیر مرد انتخاب نکن تا ببینی مملکت چطور آباد میشه
    • بی نام RS ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      روحانی یاد باشه عارف باید باشه
    • ناشناس مونث IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      92 74
      در کشورهای دمکراتیک غربی هسته های قدرت متفاوت وجود دارند و رهبریت هیچ مقام مسئولی مطلق نیست. احراب مختلف با روش های مختلف اجرایی در داخل سیستم تعریف شده اند. تمام رهبران سیاسی در کشورهای غربی در چهارچوب قوانین اساسی و حدود اختیارات قانونی فعالیت می کنند. زن و یا مرد بودن رییس جمهور یا نخست وزیر اهمیت خاصی در قانونگزاری ندارد. مجلس و هسته های قدرت نظارتی در تصویب قوانین و نظارت بر اجرای آنها نقش مهم تری دارند. خلاصه کلام که نگاه جنسیتی بر قابلیت ها و استعداد ها کهنه شده وعلمی هم رد شده است. حمایت غیر علمی و سلیقه ای از این عقاید کمکی به دینداری مسلمین نمی کند. آرزو دارم خداوند حداقل به شما 3 دختر بدهد.
    • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      کاش وضع زندگی ما هم مثل زندگی مردم سوئد بود اونموقع شلوارک که هیچ من حاضر بودم دیگه آستین کوتاه هم نپوشم! در ضمن اونجا دموکراسی حاکمه اگه مردم ناراضی باشن میتونن دولتشون رو براحتی عوض کنن.
    • احسان( يه مرد) IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      اين همه اهانت به شخصيتي كه ما را به دنيا آورده و شيره جانش در رگهايمان جاريست و شخصيتي كه نيمه ديگر ما را در اين دنيا تكميل مي كند دور از انصاف است. حضرت فاطمه ( س ) هم زن بود اما ديديد چطور حكومت را به چالش كشيد و با رشادتش حكومت ناخلفان را زير سوال برد. خداوند به پيامبر بجاي پسر شير مردي از جنس زن داد تا بشما ها بفهماند تمام مخلوقات من يكسان هستند و .... براي حكومت زن و مرد مهم نيست بلكه فكر و انديشه ملاك است مرداني چون هيتلر و صدام و .. در تاريخ بوده اند و زناني چون فاطمه(س) و زينب(س) نيز همچنين
    • سبز A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      64 15
      واقعا که شما تحصیلکردهای یا با یک بیسواد کوته فکر طرفم
    • ناصر ج IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      68 92
      احمدی نژاد صرفا برای تبلیغ از زنان استفاده میکرد ،ما مگه نمیگیم مسلمونیم؟مگه چند شب واسه مولا علی عزاداری نکردیم؟خب باید از سخنان ایشون که برترین سیاست مدار کل تاریخ بودند درس بگیریم اونجا که در نامه ای به امام حسن میگه: "زنان را به امور سیاست راه مده زن گل بهاریست نه پهلوان میدان جنگ" حالا شاید خیلی از فیمینیستا بگن این سخن امام واسه اون زمان و اون شرایط بوده ولی قبول کنیم که بعضی کارا ذاتا سخته و واسه یه خانوم مناسب نیست یکی از اون کارا وزیر شدنه که از صبح زود باید دنبال حقوق و خواسته های ملت بدویی تا 1-2 شب
    • فریبا IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      جناب آقای حمیدی شما در دوران جاهلیت قبل از ظهور اسلام به سر می برید امیدوارم یک کمی بتونید مسلمان شوید و ازپا فشاری به جهالت خودتون بتونید دست بردارید
    • صدیقه IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      6 53
      اینکه باید به مطالبات زنان جواب داده بشه درسته ولی خیلی اشتباهه که فکر کنیم زن حتما باید در کابینه باشد. این مساله با باورها و متون ما در تضاد است. بخدا همین نقش زن در خانواده کم چیزی نیست. واقعا کم چیزی نیست همسر داری. کم چیزی نیست فرزند پروری. چرا اینقدر میخواهیم از جوامع منحط و انحرافی غربی الگو برداری کنیم. ما فرهنگی غنی و چندهزار ساله داریم. ما در فرهنگ چندهزار ساله مان فهمیده ایم که بهترین نقش زن در خانواده است.
    • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      58 4
      این آقای حمیدی در مورد فمینسم و تعمیم ان به مسائل جامعه ایران دچار توهم شده اند . الان اگه از آقا میلاد بپرسی چرا تخم مرغ گرون شده می گه تقصیر این مرغ های فمینسته !!!!!
    • باربارا IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      62 4
      این بنده خدا میلاد حمیدی منبع حرفهاش سریال دودکشه! چه انتظاری دارین از این آقا؟ اگر سوئد رو مثال میزنیآ آلمان رو هم مثال بزن که با رهبری آنجلا مرکل نبض بحران اقتصادی رو پشت سر گذاشت و الان نبض اقتصاد اروپا و حتی دنیا هم دستشه! یا از کاترین اشتون اسم می بردی! یا بانوی آهنین (مارگارت تاچر) که علیرغم همه انتقاداتی که از ایشون شد و میشه، بریتانیا تا ابد به این خانم مدیونه! نمونه های زیادی هست اما چه فایده
    • قندنمک A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      55 6
      میلاد دلم کباب شد چی کشیدی تو زندگیت!!
    • نرگس IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      59 7
      آها پس وضع سوئد اینقدر خرابه بگو به خاطر اینه که زنان مدیریت می کنند و در عوض وضع ایران اینقدر گل و بلبله به خاطر مدیریت آقایونه.....
    • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      13 34
      زن فعلی بیشتر نقش تبلیغات برای ستادهای انتخاباتی را داشت وسلام. اینو از شال و مانتو های زمان انتخابات بایست دید. واقعا برای بعضی از خانم ها متاسفم که اینطور شان یه زن را پایین می آورند. حالا خودتون را قاضی کنید که چی داره به سرتون میاد بعد هورا هورا کنید. خبر اگر انصاف داری چاپ میکنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      39 2
      به نظر من فرقی نمیکنه زن یا مرد فقط شرایطو عوض کنه بعضی خانوما مثل نمایندگان مجلس فعلی بیشتر به جامعه ی مردسالار کمک و اونو تقویت میکنن!
    • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      50 14
      زنان هنوز زنده اند؟؟؟؟؟؟ دست آقايون درد نكنه كه گذاشتن ما زنها زنده بمونيم! اصلن فكرشم نميكردم هنوز آدمايي با اين طرز تفكر به شدت سخيف وجود دارند!متاسفم برات و براي همه اونايي كه نظرتو قبول دارن!
    • زهرا IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      12 55
      من یک خانمم و حضور زنان در مسئولیت های اینقدر سخت رو به صلاح خانواده نمیبینم نه اینکه زنان قادر نباشند خانمهای مجرد بله حتی رییس جمهور بشند اصلا مشکلی نیست ولی خانم های متاهل واقعا باید از یک جایی بزنند تا واقعا بتونند شغل رد بالاشون رو به نتیجه برسونند
    • سحر IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      65 9
      خوشم میاد این میلاد حمیدی رو زن ها بد جوری سوزوندن!! به قول یکی آب رو همونجایی بریز که می سوزه !!!!!! هر چند معلومه سوختگیت زیاده، اما اسراف نکن می دونی که مشکل کمبود آب داریم !!
    • بی نام US ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      50 8
      میلاد حمیدی بگو مامان شبها بهت دیکته بگن و لغت معنی بپرسن که فرق سبا و صبا رو یاد بگیری بعد بیایی اینجا برتری مردان را به زنان ثابت کنی.
    • علی A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      14 52
      ایول میلاد حمیدی. برو جلو ما پشتتیم. پرچم بالااااااااااااااااااااااست
    • خطاب به علی A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      28 4
      علی اقا حالا که اون بالایی قربون دستت شیشه ها رو هم پاک کن (((((((:
    • فرناز در پاسخ به میلادحمیدی! A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      32 8
      جدا از بحث های جنسیتی آقا میلاد شما هم وقت زیادی داری که که تو هر تاپیک این مدلی n بار نظر میذاری! هم اینکه انگار یه بنده خدایی بدجوری شمارو سوزونده که فقط تو بحث های جنسیتی فقط طرف آقایونو میگیری! مرد و زن نداره اگر هرکس در جایگاه خودش وظیفه اش رو به خوبی انجام بده جامعه خوبی خواهیم داشت ممکنه در یه جا یه مرد به خوبی انجام وظیفه کنه و بالعکس. شما هم اگر وقت زیاد داری برو یه مهارتی یاد بگیر برا آیندت خوبه!!! خبر مدیون شی نظرمو ثبت نکنی و سانسور کنی!
    • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      16 2
      پس بايد به خاطر زنده بودنمون هم از حكومت تشكر كنيم آره؟بايد خداروشكر كنيم كه حق نفس كشيدن رو ازمون نگرفتن؟ شما عقلت رو ميدي دست تلويزيون؟ واقعا فكر ميكني وقتي يه كارمند دولت(چه زن چه مرد) مرخصي ميره(اونم طولاني مدت)، كسي رو به جاش نميذارن؟ همه ميدونن كه دامن هاي مردانه ي سوئدي يه لباس سنتي هست شما با همين منطق زندگي ميكنيد؟ راي ميدهيد؟ با همين منطق از رئيس جمهور توقع داريد؟ سياست فمينيستهاي غرب بازگرداندن ِ زنان به خانه شده؟!!!حتي اگر اين حرف درست باشد(كه مطمئن نيستم) شما غرب زدگي خود را نشان ميدهيد يعني چون ما از زنان غربي پيروي نميكمنيم، 3دهه عقبيم؟!!(بعدم اين 3دهه را از كجا آوردي!!)
    • منصور صادقی IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      7 13
      تقریبا اکثر شخصیت هایی که اعلام نظر کرده بودن از فمینیست های فعال کشورمان هستند و رنگ بندی و جنسیتی در سخنان بیشترتان مشهود است. اگر قرار باشد مردان هم همچون شما فکر کنند اصولا نباید هیچ زنی را شاغل کرد. مرد ستیزی در بطن تفکرات فمینیستی است. اشتغال زنان باعث مي شود در دراز مدت آنها به مسئوليت هاي کلان را بر عهده بگيرند و بين زنان رقابت براي کسب کرسي هاي قدرت و حکومتي شکل گيرد نه تنها باعث فروپاشي خانواده و بي ميلي پسرها و دخترها به ازدواج مي شود بلکه خلاف در مجموع خلاف سيره و سنت رسول خدا و اهل بيت است.
    • رضا A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      2 7
      یعنی توی این وضع مشکلات ما باید نگران سهمیه ی خانم ها در حکومت باشیم دیگه؟؟؟
  • فردوس توسی A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    105 9
    حق دارند نگران باشند اگر دکتر روحانی به شعارهایش عمل نکند انتخابات96 جبرانش مشکله
    • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      من نمیخواستم وارد بحث شوم اما باید یادآور شوم که خوب است بانوان بدانند وظیفه اصلی و اساسی آنهاٰ بر طبق متون همان وظیفه مهم و اساسی همسرداری و فرزندپروری است. بهتر است از کابینه جدید سهم خواهی نشود. همه و همه ی مراجع مخالف این هستند که یک خانم وزیر شود. دولت قبلی یک بدعت اشتباه گذاشت که یک زن را وزیر کرد. خانم ها خیلی وظیفه مهمی دارند. آنها مردانی را تربیت می کنند که آنها زمام امور را به دست می گیرند.
    • یک مرد شیرازی EU ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      22 11
      به نظر من حقوق مساوی زن و مرد یعنی اینکه افراد بدون در نظر گرفتن جنسیتشون و فقط با توجه به توانایی ها ،تجربه ها و علمی که دارن و باعث میشه فرد مناسبی باشند انتخاب بشن.نه اینکه چون فلانی زنه بشه رییس فلان جا و فلانی چون مرده بشه رییس فلان جا و نباید با گرفتن ژست حمایت از حقوق زنان ، زنی رو بهش یک مقام و منصب بدیم و تبلیغات به راه بندازیم.درضمن یه موضوع هست که شاید خیلی ربطی به بحث نداشته باشه ولی باید بگم که حقوق مساوی این نیست که مرد از صبح تا شب جون بکنه و زن هم از صبح تا شب با ماشین خونه ی این دوست و اون دوستش بره و هیچ کاری نکنه.اگر حقوق مساوی می خوایم زن هم باید برای زندگیش زحمت بکشه و حداقل وظیفشو که تربیت فرزند هست به خوبی انجام بده
    • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      8 36
      اون 9 ماه رو ميخوان چيكار كنن. نميشه كه كل كشور را تعطيل كرد.
    • بی نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      18 6
      واقعا درست گفتی؛همه ی رای این آقا به خاطر اصلاحات و محمد خاتمی بود که ازش حمایت کرد؛اون وقت اگه نخاد آزادی رو بیشتر کنه یا حقوق زنان رو که وعدشو داده بود اجرا کنه 96 یه گوشمالی میشه!!!آقای روحانی اگر بخای از دوستانت که بهت رای دادن پشت کنی بزرگترین دلیل ریاست جمهوریتو از دست دادی چون 4 سال دیگه هوادارای جلیلی نمیاد بهت رای بدن!!!!!!
  • نگار IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    آقاي روحاني عزيز ! ما زياران چشم ياري داشتيم... انشالا وعده هاي ديگر را فراموش نكنيد .
    • میلاد حمیدی RS ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      آقای روحانی با چشم یار داشت که با هم می توانیم باشیم . زن با عدالت سازگاری ندارد ما در جامعه زندگی می کنیم که اسلامی است در کشور اتریش زنان به عنوان جنسیت نگاه میشود تا مردان کار خود را پیش یبرند
    • صدیقه IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      32 96
      نگار خانم این که انتظار داشته باشی زن حتما باید در سیاست گذاری کلان نقش داشته باشه اشتباهه. در واقع این یک تقلید کورکورانه از غربه. ما نباید ببینیم هرچی اونا انجام میدن رو کورکورانه انجام بدیم. والا ما خیلی با تمدن تر و با سابقه تر هستیم. مگه وظایف زن در خانه کم چیزیه؟
    • سنا A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      54 14
      امثال صدیقه و معصومه: شما بهتر است در خانه بنشینید و یه همان خانه داری بپردازید.مطمپن باشید که خانمهای باهوش و با استعدادی که میخواهند در جامعه و در مشاغل سیاسی اجتماعی حضور فعال داشته باشند تواناییهایشان بسیار بیشتر از شماست. شما با این نظر دادنتان عملا آب به آسیاب امثال میلاد حمیدی و تفکر متحجرانه آنها می ریزید.(خبرجان لطفا تایید کن)
    • بی نام RS ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      3 22
      دقیقا همین است زنان در جوامع غربی ابزاری هستند برای اهداف مردان . احساس حقارت زنان در امریکا بسیار است و زنان بعد از مدتی دچار رفتارهای نامتعادل و جنونی می شوند.
  • بی نام RS ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    زن و وزرات........ جک 2014
    • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      کوته فکری شاخ و دم نداره... اداره کردن وزارتخانه توانایی ، شایستگی و تجربه می خواد و ربطی به جنسیت نداره.
    • ریحانه IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      من بنظرم بهتره خانم ها این نقش سازنده ای که میخواهند در اجتماع ایفا کنند را در خانواده ایفا کنند. چه نقشی مهمتر از تربیت فرزندان صالح و پاک و دیندار برای اصلاح جامعه؟ خانواده مهمترین بخش اجتماع است. من مخالف حضور زن در کابینه هستم.
    • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      45 10
      هر وقت ما خانوم ها میخوایم از حقوق مسلم خود دفاع کنیم انگ اسباب بازی و ناز و لطافت را به ما میزنن. این خیلی بده واسه مردای ایران.!!!!!!!!!!!!! فکر کنم مردای ایران دچار کمبود عاطفه هستند و فقط زن رو توی خونه میخوان. خبر بچاپ.
    • ناشناس IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      54 8
      ریحانه خانم مطمئنی اسمت اصغر یا غلام یا ... نیست؟؟!!!!
  • بی نام RS ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    21 69
    روحانی مچکریم
  • معین A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    معلومه که دبیر سرویس سیاسی خبرآنلاین خانمه که اینطوری سنگ خانوما رو به سینه می زنه... فقط کافیه یه نگاهی به وزرات بهداشت و وضعیت دارو و درمان کشور بیندازید و بعد ببیند که مدیریت خانوما چگونه بوده است. مهم منافع مردم و کشوره ...
    • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      97 2
      می شه در مورد بقیه وزارتخونه ها مثل اقتصاد به جیبتون نگاه کنید:-)
    • بی نام RS ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      21 91
      فمینیست سوزی در کشور امریکا در حال شکل گیری است . دولتمردان امریکایی به این نتیجه رسیدن که علت تمام مشکلات جامعه بدلیل روی کار آمدن زنان و بی اهمیت قرار دادن زن ها نسبت به جامعه است . فقر و فساد و بدبختی جامعه به همین علت است
  • بهاره RS ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    بذار 4 سال دیگه رییس جمهور بشم .. یک مرد نمیزارم تو زمین زنده بمونه ، همتون میفرستم تو دشت لوت مارمولک بچرونید...... زن میخواد که منفی بزنه
    • بی نام RS ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      آخی .... رئیس جمهوری دوست داری ، میخوای ریییس جمهور بشی که چی بشه؟
    • نرگس RS ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      86 48
      مرسی بهاره جون.. حرف دلمون زدی
    • بی نام RS ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      با روحانی صحبت میکن ..بذاره شما رو سرآشپز دفتر ریاست جمهوری که به آرزوتون برسید.
    • بی نام RS ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      74 37
      مرسی بهاره ,خطرناک هستی
    • میلاد حمیدی RS ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      28 94
      بهاره خانم شما بهتر به نظر روحانی احترام بذارید
    • بی نام RS ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      25 19
      روحانی دوست داریم
    • عزت A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      55 14
      من با اینکه مبردم خیلیییییییییییییی ولی با نظرت حال کردم!!!
    • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      14 31
      بهاره خانم جمله آخر کار رو خراب کرده
    • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      20 43
      جناب "عزت" زن ذليل!
    • شهاب A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      25 64
      مردا که همین قابلیت مارمولک چروندنو دارن.شمایی که با دیدن یه سوسک هفتاد متر میپری هوا لطفا توهم ریاست جمهوری نزن
    • بی نام RS ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      21 13
      مردهای مارمولک خور
    • عزت A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      22 6
      ممنون از جناب بی نام. با نظر شما هم حال کردم و مثبت دادم. من واقعا خانومم ماهه و ماهم ذلیلشیم!!!
    • مجيد IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      21 6
      ببين چه معركه اي اينجا درست كردي "بهاره" خانم.
  • بی نام RS ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    27 46
    وزیر محیط زیست خانم ابتکار است . دروغ نگو خبری آنلاینی
    • میلاد حمیدی RS ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      42 49
      سازمان محیط زیست وزاتخانخه نیست
  • بی نام RS ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    8 سال در دوران احمدنژاد یک وزیر بود که اونم با حقارت عذرشو خواست . زن برا وزارت زیاده
    • رویا IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      110 2
      یه جوری میگی وزیر بهداشت زن بود اوضاع دارو خراب شد، انگار بقیه حوزه‌ها که مردان وزارت رو به عهده داشتن اوضاع خیلی بر وفق مراد بود!!!! بی‌کفایتی ربطی به زن و مرد نداره، دیده شده زن‌هایی که استوار بودند و کار مفید انجام دادند(این موضوع در مورد آقایون هم صدق می‌کنه) برعکسش هم دیده شده البته....
    • میلاد حمیدی RS ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      19 86
      زن ها با قضایای مدیریتی بصورت احساسی برخورد میکنند و از آن برای فشار بیشتر بر مردها استفاده میکنند در قرآن تساوی زن و مرد وجود نداره .
    • بی نام PL ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      34 9
      احمدی نژاد به علت اینکه خانم وزیر بهداشت صراحتا از اختصاص ندادن ارز یا کم کاری در این مورد شجاعانه صحبت میکرد که یه جورایی زیر سوال بردن سیاست های احمدی نژاد(که همه مشکلات را متوجه تحریم میدونست) بود او را کنار گذاشت . در ضمن تا حالا که اداره کشور دست آقایون بود داریم می بینیم وضعیت چه طوریه؟ تو کشور نروژ یکی از دلایلی که بیان میکنند که تونستند از بحران فعلی اروپا در امان باشند درصد بالای اشتغال در زنان کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایست.
  • نرگس RS ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    زن یعنی نشاط اجتماعی .. اگه وزبر کار و اقتصاد زن باشه خیلی خوبه
    • میلاد حمیدی IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      این یعنی امضا شدن بیکاری مطلق مردان! باشه ولی بذار قبلش قانون مهریه گرفتن مردان و نفقه گرفتن اونها از زنها و سربازی رفتن زنها تصویب بشه اونوقت وزیر اقتصاد و کار زن هم تشریف میارن
    • حمید IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      26 83
      برنامه خاله شادونه زیاد میبینی؟
  • زن ذلیل RS ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    21 89
    تو رو خدا بیخیال پست دادن به زن بشین . اگه میدونستم ، زن نمی گرفتم تا با خیال راحت زندگی میکردم
    • بی نام IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      9 1
      حالا هم دیر نیست. طلاق رو واسه این جورموقع ها گذاشتن.مردی برو طلاق بده
  • بی نام RS ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    84 30
    روحانی یادت باشه ،زن تو کابینه باید باشه
    • میلاد حمیدی RS ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      31 92
      مسئولیت های مدیریتی برای زنان سبب ایجاد ازهم پاشیدگی خانواده و افزایش آمار طلاق و فساد و بی توجهی آن ها برای تشکیل زندگی می شود . زن و مرد نمی توانن مساوی باشند.
    • عطا IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      5 18
      شما که معتقدید زن باید غیر از خانه شاغل باشد از خصوصیات اخلاقی و ژنی زنان اطلاع ندارید و از نظرات اسلام در باره زن هم اطلاع ندارید بروید کتاب حقوق زن در اسلام نوشته آقای مطهری را بخوانید تا بفهمید زن در جامع چه جایگاه مهمی دارد ولی متاسفانه برای اینکه بجهان نامرد بگوییم ما به زنان آزادی دادیم چه ظلمی به این جنس ظریف میکنیم و برای زن شغل فقط آموزگاری دبستانها و پرستاری و بعضی از رشته های پزشکی مناسب است بقیه مشاغل خیانت به جامه و سخت و زیان آور برای زن و خانواده است
  • امير IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    28 71
    آقاي روحاني در سفري كه به قم براي ديدار با مراجع داشتند قول دادند تا از زنان در جايگاهي مانند وزارت استفاده نكنند
  • عاطفه A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    112 9
    حق با شماست آقا الان در آلمان برزيل آرژانتين كره جنوبي و حتي كشورهايي كه زنان رده پايينتر مناصب حكومتي رو دارن مردان در بي عدالتي مطلق زندگي مي كنند. اصلا قتل عام شدند. مثلا در دوران خانم دستجردي چه ظلمي به جنس مرد شد؟ وبعد اين همه عدالت حاكم بر جامعه ما از تسلط هزاران ساله شما مردان فهيم است. خدا در اين ماه عزيز رحمي كند بر زنان زير سلطه عادلانه شما انسان فرهيخته!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • میلاد حمیدی RS ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      16 84
      در کشور برزیل زنان به شکل یک کالا دیده میشود و بیشترین آمار فساد و ناهنجاری های اجتماعی در برزیل است . فمینست تنها ابزاری است که زنان بر چهره واقعی وهدف اصلی سرپوش بذارند
  • سالار RS ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    14 75
    به نظر من پروین احمدی نژاد برای تو کابینه لازم که راه دکتر همیشه ادامه داشته باشه
  • زهره RS ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    67 10
    روحانی زن ها میتونن آرامش در کشور بوجود بیارن
    • ss IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      18 44
      به قول خانوم شیرزاد واقعااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا....
    • ss A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      21 60
      وقتی دوتا زن یک ساعت باهم نمیتونن بسازن..چطورمیتونن ارامش به جامعه بدن؟؟؟؟؟؟؟کفرنکنید زشته
  • بی نام RS ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    34 15
    کاش بجای این بحث ها به مشکلات مردم رسیدگی میکردین
  • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    82 9
    به امید روزی که مردان و البته زنان ایرانی به برابری زن و مرد باور داشته باشند.
    • میلاد حمیدی IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      وقتی وظایف زنان نصف مردان هم نیست و تقریبا زنان در قانون مسئولیتی در قبال خانواده ندارند برابری حقوق یعنی ظلم به مردان. برابری زنان و مردان یک باور فمینیستی و فراماسونری است و اسلام برابری زن و مرد را قبول ندارد.
    • ل IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      88 11
      مردا از قدرت گرفتن زنها ميترسند.واقعا جاي تاسف داره. زن مساوي مرد .
  • بی نام RS ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    86 4
    عدم اعتماد به نفس و احساس ترس سبب شده که زن ها همیشه در جامعه منزوی باشند . زن ها میتوانن باز مسئولیت ها ی سخت را به دوش بگیرند . جامعه باید به زن بهای بیشتری بده
  • نرگس RS ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    36 6
    آخه چرا؟؟
    • میلاد حمیدی RS ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      23 92
      اگر به نظر مراجع نگاه کنید پاسخ شما داده شده است . فمنیست یک فرصت سوزی است که بر جامعه تحمیل میشوذ . زنان قادر به مسئولیت اجرایی نیستن
  • بی نام RS ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    12 25
    روحانی دوست داریم
  • جمال IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    زن بايد باشه خونه بچه داري كنه و نسل سالم تحويل جامعه بده
    • رعنا IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      74 13
      ارهههه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بذار فردا زن بگيري پوستتو ميكنه زبونتم درازه اونم بريده ميشه اون موقع جامعه سالم ميشه.
    • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      73 13
      بعضیها کلا دیدشون به زن مثل ماشین جوجه کشی میمونه!!!
    • بی نام A1 ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      4 11
      پس نکنه مرد باید این کار رو انجام بده؟
  • بی نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    17 36
    حکایت همان بابایی هست که با بچش و یک الاغی که داشتن در حال سفر بودن.. یکبار دوتایی سوار شدن مردم یک چیز گفتن یکبار پدره سوار شد پسره پیاده بود مردم یک چیز گفتن و یک بار هم پسره سوار شد و پدره پیاده میامد باز مردم یک حرف و حدیثی گفتن!! پس آقای روحانی لطفا کاری که فکر میکنید درست هست را انجام دهید و به حرف مردم توجه نکنید!!!
  • بی نام RS ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    12 31
    روحانی مچکریم
  • سامان RS ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    66 29
    50% زن های جامعه را زنان تشکیل میدن باید نصف کابینه زن باشه
    • درصد IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      21 29
      ببخشید یعنی ما فقط 25 در صد زن واقعی در جامعه داریم؟ و 50 در صد بقیه ی زنان رو مردان تشکیل میدهند. سامان ناراحت نشی فقط خواستم سوتی ات رو بهت بگم.یه بار دیگه بخونش نظر خودت رو مطمئنم خودت هم خنده ت میگیره
    • یک رفیق قدیمی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      10 24
      ما ترکمنها یک مثلی داریم وقتی دم شتر به زمین رسید فلان کار م میشه من مثل جدید ساختم وقتی 50 درصد رژیم حقوقی دریای خزر به ایران رسید 50درصد کابینه هم زن میشه فعلا برو بازی کن
    • عطا IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      1 2
      این بخش را همش زنها نگاه میکنند و یادداشت مینویسند من دگه این موضوع را نگاه نمیکنم
  • سحر IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    72 8
    تا رسیدن به برابری و عدالت راه طوالانی داریم هنوز قدرت واقعی زنان ایران بهشون داده نشده و همیشه در سایه زور و تهدید بودن !
  • بی نام A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    24 61
    خانم فهیمه حسن‌میری در شرایط فعلی زنانی که بتونن مدیریت کلان بکنن نداریم متاسفانه. یه خانم از نسل قبلی (بالای 40 سال) معرفی کنید که توانایی و شایستگی وزارت داشته باشه. (فقط لطفا نگین خانم دستجردی!)
    • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      24 3
      خانم جلودارزاده، خانم كولايي، خانم راكعي، خانم ابتكار و ......
    • سوسن A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      23 2
      تا زمانیکه به زنان فرصت تجربه وزارت یا پستهای مدیریتی داده نشود مردان و زنان مخالف پیشرفت زنان از عدم تجربه کافی برای دور نگه داشتن زنان از حق طبیعی دخالت در امور جامعه سوء استفاده خواهند نمود. زن در ایران پیش از این گویی که ایرانی نبود(ظاهرا الان هم نیست) آقای میلا حمیدی درک برابری انسانها فارغ از جنسیت و شناخت ارزش انسانها و تواناییهایشان به دور از تبعیض نیاز به وجدانی آزاد و انسانی دارد.
    • بی نام A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      4 12
      همین اسامی اثبات قحط النساء! بودن در شرایط فعلی هست! چه دستاورد مدیریتی و اجرایی داشتن این ها؟؟ خانم ابتکار که گفتین در پست معاونتی که داشت موفق بود به نظر شما؟؟ چه دستاوردی داشت که به عنوان کار یک زن شاخص باشه؟ خانم راکعی هم شاعر هستن و به درد کار سیاسی و اجرایی نمیخورن. زنان باید فعلا از رده های پایین شروع کنن تا روزی انشاله بزای وزارت!
  • نگار IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    49 10
    آقاي روحاني... ما رو نا اميد نكنيد.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    9 65
    یبار اومدین توی کابینه دانشگاه علوم پزشکی ایران رو تعطیل کردین بس بود.
    • بی نام EU ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      63 1
      یعنی شما به استقلال وزرا در کابینه احمدی نژاد اعتقاد داری؟!؟!!!!
  • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    27 34
    صرف وزیر شدن یک زن که نمیشه اسمشو گذاشت حمایت از زنان ... به علت کاری ندارم ولی یادمون نره که در سطوح بالای کشور اکثر مدیران توانمند مرد هستند ... مهم اینه که در جامعه بتونیم جایگاه زنان ارتقا دهیم.
  • متعجب A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    80 7
    باز ميلاد حميدي نظر داد!!!
    • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      87 6
      این میلاد حمیدی برای گرم کردن مجلس می آید . جدی نگیرید
    • بی نام RS ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      73 5
      میلاد حمیدی مدیر مسئول نگاه کردن کانت ها تو خبرآنلاین .. بذار راحت باشه
    • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      43 1
      جالبه تا جایی اسم زن می آد این "میلاد حمیدی" هم اونجا حضور فعال داره. برید کامنت های یه خبر با موضوع دیگه رو ببینید. اصلا جاهای دیگه کامنت نمی ذاره!!!
    • بی نام US ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      28 5
      چون میلاد حمیدی یک زن است و احتمالا طرفدار فمنیست !!
  • مرتضی IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    6 48
    سر کار خانم راکعی توضیح ندادند تابوی که بابت حضور زنان به عنوان وزیر در دولت اصلاحات وجود داشت از ناحیه چه کسی و گروهی بود ؟؟؟ آیا غیر از خود اصلاح طلبان ؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    40 2
    لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی؟؟؟طرحی که در مجلس حامیش بود هم در جهت مصالح زنان بود؟؟؟؟
  • بنده خدا IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    51 6
    کابینه جای ایجاد فرصت برای کسی نیست. بلکه عرصه شایسته سالاری است اگر کسی شایستگی اش رو داره و با رییس جمهور هم هم سلیقه است میاد تو حالا از هر جنسی که باشه
  • حمید EU ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    7 20
    اجازه بدید طرف برسه بعد باهاش طرف بشید انتقاد با خصومت رو مردم می فهمند
  • بی نام EU ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    72 2
    بحث برابری حقوق اصلا مطرح نیست ...بحث پست و سمت سیاسی هم نیست... بحث جامعه مردسالار هم نیست اصل موضوع توهم جنس برتری است که در مردان این جامعه هنوز هم زندست و تا وقتی این طرز تفکر که در کامنتهای فوق در حال فوران وجود داره اینجا جهان سوم خواهد ماند ...
  • فرشید IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    83 7
    زن عقلش ناقص تره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نه یا که مسابقات مردان آهنینه که زن تواناییش رو نداره؟؟؟؟؟ کشورهایی رو نمیبینید که مدیراشون زنن و موفقن؟؟؟ برزیل و آلمان بوقن؟؟؟؟
    • میلاد حمیدی RS ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      22 87
      شما تنها قسمت خوب قضیه را میبینید . در این کشور ها آمار طلاق سر به فلک کشیده رشد منفی جمعیت و مهم نبودن کانون خانواده و احساس حقارت زنان به این دلیل است
    • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      41 14
      آقای میلاد حمیدی، نه که آمار طلاق تو کشور خودمون خیلی پایینه!!!! شما یه نگاه به آمارهای رشد جمعیت و طلاق تو ایران اداره شده توسط مردها بنداز، بعد بیا بگو آلمان را زنان اداره میکنن برای همین آمار طلاق توش زیاده!
    • میلاد حمیدی IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      10 28
      آمار بالای طلاق هم در کشور ما مثل سایر جاهای دنیا نیتجه فمینیسم و قرار گیری زن و مرد در جایگاه غیر واقعی خودشان است.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    27 17
    پس راست می گن احمدی نژاد شجاع بود .
  • عربلو IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    55 73
    ببخشید ، بنیاد و یا سایت همسریابی نیست که به تعداد مساوی زن و مرد داشته باشه ، پیک نیک هم نمیریم که جای زنان خالی باشه ، تو این اوضاع نابسامان داخلی وخارجی مردها توش موندن
    • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      60 28
      مردا كلا تو هر چيزي ميمونن و ضمنا خودشون به وجود آورنده اين اوضاع نابه سامان هستند. شايد با مديريت زنها اوضاع هم از اين وضعيت نابه سامان در بياد.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    73 21
    چرا اینقدر با فمینیست مشکل دارین؟ اصلا چه مطالعه ای دربارۀ فمینیسم کرده اید؟ اینقدر نادان هستید که زن رو غیر از آشپزخانه و ... در جای دیگری نمیتونید تصور کنید!!
    • میلاد حمیدی RS ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      19 78
      اگر شما به تاریخچه فمینست نگاه کنید میبیند که مبدا پیدایش آن در کشور امریکا توسط عده ای که خواهان آزادی جنسی بیشتر برای زنان برای نشان دادن و خودنمایی کردن است . طرز فکر فمونیست بسیار متحجرانه می باشد.
  • ایرانی A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    22 43
    البته که زنان باید در مدیریت کلان سهمی داشته باشند. ولی ابتدا باید در مدیریت های میانی به آنها ارزش و اعتبار داد تا کم کم برای گرفتن مدیریتهای کلان آماده شوند. مثلا اگر در زمان آقای خاتمی خانم ابتکار مدیر کل محیط زیست شده بودند و بعد از دو سال معاون محیط زیست اشکالی نداشت بعد از چهار سال رئیس سازمان محیط زیست شوند. ولی وقتی به یک باره ایشان را بر مسند سازمانی 100% مردانه نشاندند فقط باعث از بین رفتن محیط زیست شدند. آنچه امروز در خشک شدن دریاچه ارومیه و افزایش ریزگردها می بینید اتفاقا محصول آنوقت و مدیریت خانم ابتکار است.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      52 1
      آدم یاد این شعر مادرانه می افته. -دستم بگرفت و پا به پا برد تا شیوه راه رفتن اموخت-. آقایان توجه داشته باشند که این شعر را برای مادران گفته اند. نه پدران، حالا یه سوال پیش میاد که چطور ی می شه همین بچه نوعی اگه پسر یاشه باید مادرشو ، مثلا خانم ابتکار را با تحصیلات دکترا و دو برابر سنش ،پا به پا از کارمندی به وزارت برسونه ؟؟ آدم عقلش به جایی نمی رسه.
    • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      23 0
      آدم یاد این شعر مادرانه می افته. -دستم بگرفت و پا به پا برد تا شیوه راه رفتن اموخت-. آقایان توجه داشته باشند که این شعر را برای مادران گفته اند. نه پدران، حالا یه سوال پیش میاد که چطوری می شه همین بچه نوعی اگه پسر یاشه باید مادرشو ، مثلا خانم ابتکار را با تحصیلات دکترا و دو برابر سنش ،پا به پا از کارمندی به وزارت برسونه ؟؟ آدم عقلش به جایی نمی رسه.
  • الات A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    این میلاد حمیدی ایدی ایمن الظواهریه دوستان نگران نباشن ما مردای ایرانی اینجوری متحجر و غار نشین نیستیم
    • میلاد حمیدی IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      15 84
      باز هم طبق معمول شاهد نظر دادن خانمها با اسم آقایون هستیم و مردان بی تدبیری که خام فمینیست ها می شوند. اما روزی حامیان فمینیسم خواهند فهمید که چه دوستی خاله خرسه ای در حق خودشان و ملت و اسلام و جهان کرده اند و تنها به دسیسه های نظام سرمایه داری و برده کشی پاسخ مثبت داده اند. آن روز در غرب اتفاق افتاده و در ایران هم اتفاق می افتد و دیگر دیر می شود. مگر اینکه مردان بیدار شوند و غیرت بورزند
  • بي نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    96 7
    زنان ظلم بر مردان روا مي دارند ...!!!!!! چه مرد باشهامتي؟؟؟؟؟؟؟ و چه استدلالي!!؟؟از بس ظلم به زنان كرديد از فكر جابجا شدن قدرت وتلافي احتمالي رعشه مي گيريد.
    • میلاد حمیدی RS ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      10 89
      عامل سقوط و نابودی یک قوم این بوده که به زنان اعتماد کردند
    • سهیل A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      12 34
      آخه چه ظلمی چه کشکی؟. اگر هم بوده به مادربزرگ های ما بوده نه زنهای امروز که حق طلاق میخوان چون تو غرب برابریه و همزمان مهریه میخوان چون مملکت اسلامیه!! حق کار میخوان چون برابریه و نفقه میخوان چون مملکت اسلامیه!! سربازی نمیرن چون زن هستند و لطیفند و نمیتونن ولی وزارت میخوان چون چیزی از مردها کم ندارن. خانم های گرامی تکلیف خودتون رو مشخص کنید اگر حقوق برابر میخواهید مثل یه مرد!! پای همه چیزش وایسید. یعنی بگین ما نفقه و مهریه نمیخوایم عوضش حق طلاق و حق کار بدین. بگین به جای سربازی دوسال میریم واسه دولت مجانی کار میکنیم عوضش بدون اجازه همسر از کشور خارج میشیم. این اصرار بر گرفتن حقوق هرچه بیشتر و دشمنی بیهوده با مردان به نفع ما و شما نیست. فکر میکنین چرا مردها اینقدر از ازدواج فراری شدن؟
  • روحیه IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    30 9
    در بخش سیاست خارجی و مذاکره با خانم اشتون موافقم ، به شرطی که لباسشان مثل لباس سریال کلاه پهلوی باشد
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    85 4
    اگر قراره زنها تاثير ونقشي در عرصه سياست نداشته باشند .پس چرا در انتخابات شركت كنند .مردها كافي هستند...
    • بی نام US ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      58 28
      زن ها رای می دهند چون باور دارند که مردان باید بر آن ها حکومت کنند،. به همین سادگی !!!. کسی زنان را مجبور نکرد به اقای روحانی رای بدهد و آقای روحانی هم در تبلیعاتشان قول ندادند که به زنان پست های وزارت و کلیدی بدهند. رنان برای رسیدن به پست های کلیدی باید از خودشان شروع کنند و دست از زن ستیزی شایع در جامعه ایرانی بر دارند. زن ستیزی که، در دو طیف افراطی مرد سالاری و زن سالاری متجلی می شود. زن را باید به عنوان یک آفریده پروردگار که باید از حقوق اجتماعی برابر با مرد و صرفا برابر ، نه برتر و نه کمنر نگاه کرد . برای رسیدن به این نگاه "چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید".
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    55 20
    چه بسیار زنان دکتر و مهندس، حقوقدان و ..... هستند که همسرشان اجازه کار به آنها نمی دهد . قانون هم این حق را به مرد می دهد . زنان اگر این حق را نداشته باشند چطور انتظار دارند وزیر شوند. آیا آقای روحانی حقوقدان ،می تواند به زنی که هر لحظه همسرش می تواند او را ممنوع الخروج کند یا مانع کار کردن وی در خارج ازمنزل شود پست خطیر وزارت را بدهد؟ اگر ما واقع بینانه مسائل را نگاه کنیم توقع مان را منطقی و تلاشمان برای رسیدن به هدف به نتیجه می رسد.
    • samira A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      29 3
      فکر نمی کنید بهتر باشه به جای توجیه این مسئله با قوانین مردسالانه تبعیض آلود درصصد بهبود شرایط حاضر باشیم....چرا نمی خواهید بپذیرید که زنان هم اعضای پویای جامعه هستند و حذفشان به نفع هیچکسی نیست....چرا به مسائل انقدر جنسیتی نگاه می کنی....تا وقتی ما مردم ملاکمون صلاحیت نباشه و جنسیت اولویتمون باشه نمی تونیم به بهبود اوضاع امیدی داشته باشیم
    • مهتاب A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      30 2
      اون زنی که اینقدر توانمنده که تا این مرحله از رشد سیاسی رسیده مطمین باش که قبلا همه این مسایل را با شوهرش حل کرده. شوهر این زن هم یکی مثل خودشه. عباس آقا قصاب سر کوچه که نیست؟
    • بی نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      15 9
      من یک آقای دکتر متخصص را می شناسم که همسرش که استاد دانشگاه و از نخبگان کشور است ممنوع الخروچ کرده. برا ی آگاهی بیشتر، بد نیست سری به اداره گذرنامه بزنید و آمار موثق بگیرید. ضمنا قانون برای همه زنان یکسان است و هیچکس حتی خانم وزیر از این قانون مستثنی نیست . شایسته است بدانید شما حق ندارید به حرفه قصابی یا هر حرفه شرافتمندانه دیگری توهین کنید و این توهین شما نشانه تحجر است که شما ظا هرا با ان مخالفید.
    • بی نام A1 ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      20 7
      مهتاب خانم: فکر می کنید مردان تحصیلکرده تفاوت معنا داری با عباس آقای قصاب دارند؟ اتفاقا زنان تحصیلکرده و با هوش بیشترین اختلافات را با همسران به ظاهر امروزی ولی در باطن سنتی خود دارند.
    • خطاب به بینام دوم A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      16 1
      این گروه پزشکی رو من اصلا جزو فرهیختگان مملکت به حساب نمیارم پس مثال شما خود به خود نقض میشه ضمنا دیدم که میگم
    • بی نام IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      12 3
      خانم محترم این پزشک متخصص یک مورد بوده که همسرش را ممنوع الخروج کرده ، شما چند مورد دیده اید که همه پزشکان را محکوم به فرهیخته نبودن می کنید؟ البته در خرده فرهنگ شغلی پزشکان نکات اخلاقی منفی قابل توجهی وجود دارد ولی نه به این شوری!!!
    • بی نام JP ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      11 1
      امروز آقای جوانی را در اداره گدرنامه دیدم که برای رفع ممنوع الخروجی همسرش آمده بود و در حال بحث کردن با مسئول مربوطه که به او می گفت وقت تمام است برو فردا صبح بیا و آقای جوان می گفت خانمم پایین منتظره ،خواهش می کنم امروز انجام بدین من پزسیدم آقا چرا خانم رو ممنوع الخروم کردی می خواست بره خارج راضی نبودی گهت نه بخاطر یک اختلاف کوچک خواستم حالشو بگیرم. گفتم تحصیلاتت چیه گفت فوق لیسانس نساجی.! آیا همین اخق قانونی مردان که حتی نیاز به حکم قاضی در ان دیده نشده باعث افزایش اختلاف و طلاق نمی شود و ایا هزینه و وقت اداره گذرنامه باید صرف رفتارهای بی منطق بعضی آقایان شود.
  • مهرداد A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    14 54
    این زنا ماروتوآمپاس میذارند.
    • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      26 6
      "زنا" ديگه چيه؟! درست صحبت كن.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    89 7
    اتفاقا خانم دستجردی وزیر خوبی بود به نسبت وزرای مرد! دوره احمدی نژاد. ام جنسیت همه نیست لیاقت اصله
    • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      13 1
      خانم دستجردی فقط یک وزیر بود مدافع حقوق زنان که نبود. شما نظر خانم دستجردی راجع به حقوق زنان می دانید؟شاید ایشان زن را فقط برای مشاغل پزشکی ، پرستاری . معلمی ( بطور انحصاری در خدمت زنان) مناسب بدانند . ایشان 2 دوره نماینده مجلس بودند چه فعالیتی در زمینه حقوق زنان کردند؟ پس مهم نیست که وزیر زن با مرد باشد مهم این است که وزیر نگاه جنسیتی نداشته باشد و به زنان و مردان فرصت مساوی بدهد. خانمهای زن ستیز زا بر مسند وزارت و مدیریت نشاندن،نه تنها دردی از زنان دوا نمی کند بلکه قدرت مردان را بیشتر هم می کند.نمونه اش موافقت نمایندگان زن مجلس برای تصویب لایحه حمایت از خانواده و ازدواج مجدد بدون اجازه همسر!!!!
  • بی نام US ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    8 47
    همین که کاری رو که احمدی نژاد کرده نمیکنه خیلی خوبه!
    • بی نام US ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      20 5
      کم کم دارم فکر می کنم احمدی نژاد هم با اعلام دارایی و خانه اش در نارمک و انتصاب وزیر زن رکورد زد واقعا. دستش درد نکنه. از کار خوب باید قدردانی کرد.
  • بی نام US ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    20 55
    اگه وزیر زن چیز خوبی بود حتما احمدی نژاد پیشقدم نمیشد!
    • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      27 1
      حالا یه کار خوب احمدی نژاد کرده که اسمش تو تاریخ ثبت شده . با این نطران منفی بی منظق و احساسی هم نمی شه این نقطه عطف را از صفحات تاریخ پاک کرد.
  • اکرم IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    57 4
    بابا شلوغش نکنید.ما خواستار تخصص هستیم.جنسیت مهم نیست.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    4 77
    سلام در قران آمده است ،که زنان نمی توانند قاضی شوند ،چون قاضی کسی است که باید تصمیم بگیرد و به نوعی رای صادر کند، در کشور ما همه چیز را با هم اشتباه گرفتیم. معنای وزیر از نظر لغوی ان است که کسی که کارهای سنگین را به عهده داردو باید در تصمیم گیری بزرگ رای صادر کند و باید تصمیم بگیرد. حالا با این تفسیر واقعاً زنان می توانند تصمیم کلان بگیرند،
    • بانوی ایرانی... IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      31 2
      میشه اون آیه رو ذکر کنید؟یعنی شما از علامه جوادی آملی بهتر میفمید که توکتاب "زن در آینه ی جمال و و جلال"هیچ منعی برای قضاوت زن نمیبینن؟ این نگاه ابزاری به دین و نافهمی از اصل و کنه قرآن باعث این مشکلات شده...
  • گلشید IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    40 20
    به نظر من زن اینقدر لطیف که با لطافتش میتونه تمام کارها را با دقت و لطافت توجه به لطافتش داشته باشین ولی مردها شکاکن به همچی شک دارن میخوان یک چیزی تو دولت مصوب کنند بهش شک میکنند پشیمون میشن حالا هر کی منفی بده مرد نیست
    • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      11 40
      عروسکتو بردار از جلو چشمم دور!!! شو
  • سالار RS ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    91 7
    میلاد حمیدی شما نیاز به ریکاوری مغزی دارین ..
  • بی نام RS ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    19 4
    بابا بذارید روحانی وزیراش انتخاب کنه
  • بی نام RS ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    23 0
    فردا همه چی مشخص میشه
  • بی نام RS ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    15 17
    روحانی و خاتمی و عارف مچکریم
  • بی نام RS ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    21 26
    دست از سر روحانی وردارید . روحانی مرد مرد
  • فاطمه A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    47 4
    بی خیال بابا زن و مرد مهم نیست شایستگی مهمه
  • فرید IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    9 78
    با سلام زنها موجوداتی ظریف هستند و کارهایی که به آنها واگذار میشود هم باید در همان حول و حوش و اندازه باشد.مثلم است پستهای مدیریتی کلان به واسطه آناتومی و توان و نیز وضعیت جنسیتی آنها نباید به آنها واگذار شود .این بی حرمتی به مقام زن نیست بلکه احترام به این موجودی است که خدا آن را با زیبای و ظرافت خاصی آفریده است و آن را کانون آرامش قرار داده است.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      89 7
      کافیه یک روز به اتاق زایمان سر بزنید و ببینید همین موجوده به قول شما ظریف توان تحمل چه دردی رو داره!! یا سری به زنان روستایی بزنید که پا به پای مردان کار میکنند!! شما مردها فقط میخواهید زن رو سرکوب کنید!!
    • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      45 1
      شما احتمالا زنای دورو برتونا فقط دیدین
    • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      27 0
      خب زنانی مثل تاچر و بی نظیر بوتو و آنجلا مرکل خانم کلینتون خانم رایس و.. کاری به خوب بودن بد بودن این افراد ندارم اما تو انگلستان همین خانم تاچر 3 دوره نخست وزیر شد (12 سال) که مردهاش نتونستن. همه کارآیی. به نظتون خانم ابتکار چی از آقایی که بعدشون مسئولیت محیط زیست را برعهده داشتند! کم داره
  • یک رفیق قدیمی IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    21 82
    پیامبر فرمود کامیاب نمی شود آن قومی که رهبرش زن باشد
    • سوسن A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      37 8
      بهتر است نظرات متحجرانه خودتان را به پیغمبر اسلام نسبت ندهید !!!!.همین همفکران شما هستند که وضعیت کشورهای اسلامی را به سمت زوال و نابودی می کشند . تفکری که به زن تنها به شکل ابزاری در خدمت مرد نگاه می کند با روح نه تنها اسلام حقیقی که با روح تمام ادیان الهی ناسازگار است.
    • میلاد حمیدی IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      12 35
      سوسن خانم. دید دوگانه نسبت به دین کاملا در بیان شما مشهود است. شماها عده ای هستید که داشتن همسر بزرگتر را از پیامبر می بینید و چند همسری اش را تحجر می دانید. شما که تکریم زن را می بینید و اطاعت از شوهر و تمکینش برایتان دردناک است. هر کجا از دین را که به نظرتان خوش نیامد کنار می گذارید. بروید ببینید خداوند در قرآن امثال شما را به چه تشبیه کرده است! این حدیثی که ایشان گفتند متواتر است. منتها چون به سودتان نیست خودتان را به آن راه می زنید! مشکل شما ها این است که عده ای جاهل انجام ندادن کارهای مردانه توسط زنان را ظلم تاریخی به زنان نامیدند× هولوکاست فمینیستی× مثل اینکه انجام نشدن کارهای زنانه را ما مردان ظلم به مردان و حمالی برای زنان بدانیم× مضحک است
  • بی نام RS ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    29 44
    روحانی من وزیر زن نمی خوام .................من زن میخوام ،کار و خونه میخوام .
    • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      22 7
      برو دنبال کار و خونه
  • بی نام RS ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    5 18
    شاعر میگه: دل بردی از یادم دل بو تو دادم .. وزیر نبودی که خونه خرابم کاردی
  • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    68 7
    این میلاد حمیدی واقعا اینطوریه یا داره ادا درمیاره؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    77 27
    اقای میلاد حمیدی، شما باید روانکاوی بشی تا معلوم شه ریشه این همه بدگویی در مورد خانمها و مدیریتشون چیه؟؟؟!!!!! احتمالا در جامعه از سوی خانمها به شدت طرد شدی
    • میلاد حمیدی IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      9 53
      این شما هستید که باید روانکاوی شوید تا مشخص شود چرا انقدر از زنانگی گریزان هستید و ریشه این بحران جنسیتی و مشخص نشدن تکلیفتان با جنسیتتان چیست!
    • فاطمه A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      48 8
      اشکال از میلاد خان نیست اشکال از زنیه که بهش یاد نداد که زن و مرد مساویند. اشکال از اونیه که اینجوری متحجرانه تربیتش کرده!
    • میلاد حمیدی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      16 62
      آهای ام اس !!! به زنی که من را تربیت کرده میگن مادر! مفهومی که فمینیست ها و امثال شما برای دهن هاتون خیلی سنگینه و هرگز به درک مفهومش نمیرسید. افتخار می کنم مادرم به تمام معنا زن است و مایه افتخار است. دید مادی ندارد و مایه ننگ بشریت نیست. اینکه آخرتش را به مقام و منصب دنیا نفروخت و هیچ گاه حضورش در خانه را از فرزندان و شوهرش دریغ نکرد. با اینکه دانشجوی رشته چشم پزشکی بود در سال سوم از ادامه تحصیل به خاطر شوهر خود و من که در شکمش بودم انصراف داد. بخاطر همینه که میخوام جونمو فداش کنم و هر چی دارم به پاش بریزم. و همچنین فدای اون و همسر عزیزم بشم که با داشتن فوق لیسانس نقشه برداری برای زندگیش از شغل دست کشید. به والله اگر دروغ بگم
    • بی نام A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      41 7
      آقای حمیدی پس جدا با این شرایط ایده آلی که مطابق با نظراتت داری و اینقدر حالت بده حتما باید روانکاوی بشی... ناراحت نشو اما درد تو چیه خب؟! خانم به این خوبی تو خونه داری که مدرکش به خاطر وجود شریف تو زده به دیوار (البته کاری هم برای رشتش که شما اجازه بدی نبود تو بازار!) ...ول کن بگذار بقیه مطابق خواست خودشون تصمیم بگیرن خانم خونشون از چه جماعتی باشه و یه زن هم مختار باشه انتخاب کنه حاظر با طرز تفکری مثل تو زیر یک سقف باشه یا نه ...رها کن برادر بی خیال ... از صبح یه کله داری جواب همه رو میدی چه کاریه ؟! خب شک میکنن مردم دیگه !
    • میلاد حمیدی IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      23 37
      این چه ترسی است که از نظرات من دارید؟ چرا اینقدر توهین می کنید؟ مگر نمی گویید من متحجرم؟!!!! پس دیگر نگران چه هستید؟ مگر من با چند تا نظر می توانم جلوی کسی را به زور بگیرم که کاری انجام دهد یا انجام ندهد؟!!!! این نگرانی و درماندگی شما که به جای جواب منطقی و با سند و مدرک به من مشتی الفاظ توهین آمیز و متحجر تحویل می دهید و منفی های متعدد تقلبی خشم آگین به من می دهید مرا متعجب می کند؟!!! واقعا نگران چه هستید؟
    • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      46 9
      انچه مسلم است میلاد حمیدی هم مثل خانمش بیکار است چون این همه جواب دادن نیاز به حداقل 16 ساعت وقت دارد و 8 ساعت هم برای خواب . از صبح تا شب کامنت خوندن و جواب دادن یعنی وسواس و بیماری و در گیری بیش از حد با یک موضوع، که قوه تخیل و توهم را بالا می برد و قدرت تفکر را کاهش می دهد.
    • ناشناس مونث A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      27 11
      آقای حمیدی برخی از سفید پوست طرفداران برده داری به سیاهپوستان و و حقوق آنهادر جوامع مختلط سفید و سیاه مثل شما نگاه می کنند . همسر و مادر شما به اختیار تصمیم گرفتند از تمام استعدادها و قابلیت های خودشان در خانه برای همسرداری وبچه داری استفاده کنند. اما زنان همه شبیه هم نیستند. تنها تفاوت کرموزومی بین مرد و زن در کرموزوم های جنسی است. مردها ایکس ایگرگ و زنان ایکس ایکس. تفاوت های زن و مرد هم با پیشرفت علم شناخته شده هیچکدام توجیهی برای سلب اختیار از زنان برای پیشرفت در جامعه و کسب علم نیست. در عمل هم دیده می شود که بعضی زنان مدیران و سیاستمداران قابلی هستند و در انجام امور اجتماعی و اجرایی عملکرد خوبی داشته اند . . شما ظاهرا طرفدار قوانینی هستیدکه زنان را به اجبار خانه نیشین می کنند.
  • mms IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    84 14
    به نظر من بحث کابینه و زنان را ولش کنیم . بیایید یه فکری واسه خودمون بکنیم که سخت بیماریم . این اقای میلاد حمیدی رزومه کامل خودت را بنویس . بزار واست معنی کنم گذشته خودت را بگو تا ما بفهمیم دردت از کجاست. معلومه که سواد نداری خوب برو یه دختر بی سواد بگیر به خدا عیبی نداره . توهم داری من نمی دونم توهمت واسه چیه.وقتی زن گرفتی اونو تو خونه حبس کن اگه ما چیزی گفتیم . اگر زنان با سر کار رفتن و حرف زدن با مردها جنسیتشون به هم میخوره .خودت مواظب باش با زنها حرف نزنی چون بالعکسش هم امکان داره با نسخه شما .انقدر هم نفقه نفقه نکن که صدتا ایراد داره .در اخر باز هم از شما تشکر میکنم که میایید و حرف می زنید تاما معنی تحجر را به عینه ببینیم .و بچه جون اینقدر مطالب سایتهای متحجرین را کپی پیس نکن .
  • ناصر IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    4 27
    باسلام به همه هموطنان وآرزوی قبولی طاعات وعبادات شما؛عزیزان توجه داشته باشید وقتی دغدغه زن بشه کار،درآمد،سیاست و..از کار ویژه های اصلی اش که همان تشکیل خانواده،تربیت فرزندو در واقع اصلاح جامعه بصورت زیر بنایی غافل میشود و میشود آنجه امروز شده است؛بنیان خانواده ها سست،آمار طلاق بالا،خشونت در جامعه زیاد،رشد جمعیت منفی،بی بندوباری بی نهایت و خیلی مشکلات دیگر،زنان محترمه که به فکر اصلاحات رو بنایی جامعه هستندبهتراست درافکارشان که افکاری وارداتی است و دست پخت بربرهاوفرهنگ غریبه غربی است وسنخیتی با فرهنگ و تمدن چندین هزارساله ایران وتوجه به نجابت زن ایرانی ندارد تجدید نظر کنند و به اصل اصلاح جامعه که وظیفه ایست بسیار خطیر و ریشه ای بپردازند خداوند لعنت کندبانیان ورود این تفکر وارداتی به ایران را!
  • سهیل A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    62 16
    نمیدونم چرا تو ایران فمنیسم با مرد کشی اشتباه گرفته شده. بله درسته باید به زن ها حق کار کردن داده بشه اما نه در شرایطی که قانونا مرد مسئول خرج خونه هستش و زن میتونه حتی برای شیر دادن بچه طلب دستمزد کنه. نمیشه که در یک کشور زن ها و مردها از شرایط برابر برای ورود به دانشگاه و اشتغال برخوردار باشند اما از نظر قانونی اقتصاد خانواده بر عهده مرد باشه و مرد موظف به دادن نفقه و مهریه و .. باشه. همین سیاست یک بام و دو هوا وضع خانواده رو به اینجا رسونده و همچنین پسرها رو از ازدواج فراری کرده. اگر به دنبال شرایط برابریم باید همه چیز برابر باشد مثل غرب.نه حق طلاقی نه مهریه نه نفقه. هرکسی 50 درصد خرج زندگی رو بده. زنها دوسال واسه دولت مجانی کار کنن (به جای سربازی) وغیره. حالا کدوم زنی حاضره قبول کنه؟
    • بی نام EU ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      28 8
      شما بگو به من کدوم زنی بابت کار در خونه و شیر دادن به بچه علی رغم اجازه قانونی از شوهرش پول گرفته؟! چند درصد؟الان مگر در ورود به دانشگاه برابری جنسیتی هست؟ در استخدام و اشتغال مگر مساوات هست؟ نیست دیگه ...پس خرج خونه با مرد ... اگر مساوات در همه حقوق برقرار بشه از حق کار و طلاق و انتخاب مسکن و اشتغال و دانشگاه و حقوق و مزایا و حق حضانت فرزندان به خاطر 9 ماه دوران بارداری و زایمان ..... اونوقت من دو سال مجانی هم کار می کنم و اگر اگر اگر در چنین شرایط جامعه ایده الی به سرم زد ازدواج کنم هزینه زندگی رو هم 50-50 متقبل میشم چرا که نه! اما مطمئنا در چنین شرایطی هم خانواده خانواده نمیشه چون سالهاست دیگه هیچکس برای قلبش ازدواج نمیکنه
    • سهیل A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      10 13
      بسیار زیاد. دخترخاله همسر من کارمند دادگاه خانواده هستش. دو-سه سال پیش میگفت نفقه یک زن با مدرک ارشد از خانواده معمولی بیش از ماهی هفتصد هزار تومنه. تعداد مردهایی که به خاطر مهریه ممنوع الخروج هستن بسیار بیش از زنهایی هستش که شوهرشون اجازه خروج نمیده. یکیش دوست من که الان هیات علمیه ولی یه کنفرانس نتونست بیاد. این صحبت شما هم احتمالا در حد حرفه. هرچی که من دیدم وقتی موقع ازدواج بهشون میگی حق طلاق میدم جای مهریه، دوتا جواب میدن: یا میگن نه نمیخوایم. یا میگن من حرفی ندارم ولی بابا مامانم میگن بدون مهریه جلو در و همسایه و سکینه خانم اینا زشته!!! این تلاش برای گرفتن حقوق یک طرفه به زیان مردها و زنهاست. اینقدر پسرها رو از ازدواج فراری ندین.
    • بی نام EU ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      13 4
      به عنوان یک خانم از من به آقایون محترم توصیه (شما که ازدواج کردی) با زنی که مهریه رو برای حرف دیگران از شما طلب میکنه و برای ازدواج چرتکه می اندازه ازدواج نکنید .حرف شما اصلا مستدل نیست من راجع به میزان نفقه و تعداد مردان ممنوع الخروج نپرسیدم گفتم چند درصد از زنان جامعه برای کار خانه و شیر دادن اجرت گرفتن؟ زن برای خواستن نفقه هزار تا درد سر داره اینا دیگه واقعا خیال بافیه!! اصل حرف من اینه تا وقتی مرد تو قانون دنبال تاثیر مدرک بر میزان نفقس و زن دنبال حرف دیگران و چشم و هم چشمی بنیان خانواده هر روز سست تر خواهد شد. وقتی دو نفر برای هم و با هم میخوان زندگی کنن این حرفا وجود نداره این بحث ها مال کسایی که ازدواج میکنن که ازدواج کرده باشن چون به سن ازدواج رسیدن. منطق من این نبوده و زندگیش کردم
    • میلاد حمیدی A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      5 18
      منطق بی نام منطقی است که فقط روی خودش جواب داده است. و برای دیگران سم مهلک است
    • اسمانفر IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      10 0
      اقای سحیل گفتید نفقه یک زن با مدرک کارشناسی 700 هزار تومانه اگر در ست خوانده باشم . شما به منبع خبر زیاد اطمینان نکن . در سال 91 یک زن با دوبچه 175 هزار تومان خبری هست که من دارم .ببخشیدا
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    61 11
    خيلي جالبه در كشور ايران هميشه وزرا از بين مردان انتخاب شده است و كشور ما وضعش اينه ولي كشورهاي پيشرفته نيمي از وزراش از بين خانمها انتخاب ميشه و وضعشون اونه ديگه توضيحي لازم نيست
    • میلاد حمیدی RS ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      12 88
      گذشته این کشورها نشان میدهد که زنان در هیچیک از امور کشور مسئولیتی نداشته اند. با روی کار آمدن فمونیست به دلیل نیاز خودنمایی که اینچنین زنان احساس میکردن . سبب شد پای زنان در این امور باز شود و باعث ایجاد فساد مالی و بی بندوباری جوامع و وارد شدن در گرداب بی اخلاقی و نابودی جامعه شد . چیزی که شما در این کشورها میبینید
    • رها A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      37 24
      اینم خیلی جالبه که ما از راست به چپ مینویسیم و ضعمون اینه و اونا از چپ به راست و وضعشون اونه. آره راست میگی. دیگه چه تفاوتی داریم بزار ریشه های عقب موندگیمون رو پیدا کنیم و این راز سر به مهر رو پیشرفت غرب رو افشا کنیم.!!!
    • علی A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      47 7
      میلاد حمیدی هم مغزش گیر کرده رو کلمه فمینست ،به قول روانشناسها وسواس فمینسم گرفته. بابا بس کن دیگه خسته شدیم از بس گفتی فمنیست.
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    30 3
    متاسفم...فعلن
  • پروفسور رامین IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    28 69
    همینه ما جوان ها بیکار میشیم دیگه,خانم میاد با یک سوم آقا حقوق میگیره که فقط اسمش باشه داره کار میکنه نمیدونه شوهر,برادر و پدرش که بیکار میشن بخاطر اشتغال این خانمه!!!!!!!!!! در ضمن با ظاهری آراسته و روابط عمومی بالا :)
    • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      30 4
      خانم مجرد سی ساله که باباش نداره خرجشو بده نباید کار کنه ...
    • بی نام EU ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      28 3
      پرفسور همین جا رو هم یه زن با بدبختی گیر می آره فقطم برا اسمش نیست واسه اینه که پرفسوری مثل تو هشتش گرو نهش نمونه و گردنش جلو خانواده کج!! ظاهر آراسته و روابط عمومی بالا هم یکی دیگه از مصادیق نگاه مرد به زن در جامعه ماست پس به خودت و همفکرای پرفوسورت بخند که زن رو در حد ماشین جوجه کشی و کلفت خانه یا مدل و مشتری جذب کن محل کار می بینن ...
  • امیر IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    13 5
    همینه دیگه! میگن ملت ایران جو گیره همینه..آخه عزیزان مگه مشکل کشور ما الان داشتن یا نداشتن وزی زنه؟؟تو رو خدا یکم فکر کنید..این زنایی که اسماشنو بالا نوشته و هرکودوم یه حرفی زده و جوو داغ کرده مطمئن باشید این گرونیا به هیچکودومشون یکمیم فشار نمیاره..اینی که وزیر زن باشه یا نه دغدغه ی اوناست نه شماها. دعوا های خودشونو بین مردم میکشن اینا که با استفاده از شما خانما منفع خودشونو نه شمارو جلو ببرن..منفع ما و شما اینه که الان وضع کشور درست شه..غیر از اینه؟؟ خانم ولی مراد میخواد وزیر یا رهبر شه به ما ربطی نداره چون مگه تاب بازیه که نوبتی باشه..اگه قرار باشه وضع ثابت بمونه و عوض نشه این حرفا بیخودن..یادتونه قبل انتخابات خیلیا میگفتن رای نمیدیم؟ اتفقایی راه انداختن که مردم خو گیرو به سمت صندوقا بکشن
  • بی نام RS ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    51 8
    آخه چرا اینقد بعضی ها متحجرن
  • بی نام RS ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    18 29
    بابام ..زن و مرد فرق نداره .. مرد آنست که عرضه داشته باشه زنشو نفرسته تو خیابانو برای خریدن
  • بی نام RS ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    22 34
    زنا موجودات بی آزاری هستن .. در مورد آنها اینجوری قضاوت نکنید
    • میلاد حمیدی IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      13 42
      همانطور که اسرائیل بی آزار است.
    • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      5 19
      شوخي نكن!!!
    • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      4 19
      جدی؟ فقط یک زن چنین ادعایی خواهد کرد
  • بی نام RS ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    44 12
    یعنی وزیر زن نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خیلی بد شد
    • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      3 11
      چه فرقي به حال تو ميكنه؛ تو فقط عملكرد وزير را ميبيني.
  • علیرضا GB ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    25 4
    سلام چرا الکی جو درست میکنین اگه یه خانم توان انجام یه کار رو داشته باشه چرا که نه.
  • کامران IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    29 1
    دوستای عزیزم آقای دکتر روحانی معصوم نیست که اشتباه نکنه ولی مطمئنم ایشون بیشتر از همه میتونه به فکر حقوق برابر خانمها و آقایون باشه ولی اینکه چرا آقای دکتر روحانی یه خانم تو کابینش نذاشته به نظر من چندتا دلیل داره : 1) از اون وقتی ایشون رییس جمهور شده فضای حزب های سیاسی متشنج شده هر روز یه خبر میشنویم 2روز نگذشته ار انتخاب ایشون بعضی خبرگذاری ها کابینشو اعلام کردن ،هرکسی یه چیزی میگه مطمئن باشین اینا تاثیر گذاره 2)شاید خانمی جز وزرا پیشنهادی نباشه ولی میتونه مشاور ،معاون ،... باشه که مظمئنم هست 3)این وزرا هنوز تایید شده کامل نیستن اگه هم باشه درسته سنشون بالاست ولی شرایط کشور ایجاب میکنه آدم با تجربه باشه به نظرم ما باید جو رو آروم نگه داریم دکتر روحانی هنوز کارشو شروع نکرده هاا
  • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    21 2
    بفرما اين هم از خبر آنلاين فكر كنم همشون مرد هستند والا بهشون برنميخورد و خبرها را انتقال ميدادند چرا گفتم چون قانونگذار مرد است مرد ؟؟؟؟؟!!!!!!! بعضي از مردها از يك زن هم كمتر هستند اينو بدونيد و زنهايي كه هزاران مرد را توي جيبشان ميگذارند اگه به گفته ديگران مرد !!!هستيد اين كامنت را بگذاريد ؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    31 18
    آقا فرید شما خانوم خودت را در ناز و الطاف قرار بده. من دوس دارم خانومم وزیر باشه . و همچنین خشن !!!!!! عجب گیری کردیم تو این جامعه ها!!!!!!!!!
  • کامران IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    19 4
    چرا واسه هم کری میخونیم ؟؟یکی میگه مردا اینجورین یکی میگه زنا اینجورین ؟؟خوب هر جنسی یه ویژگی هایی داره مثلا مرد بعضی کارای خانم هارو نمیتونه انجام بده این یه مساله کاملا واضحی هست همه هم میدونن و قبول دارن بشینین با هم خیلی ریلکس ،بدون توهین به جنس هم صحبت کنین نظر من اینه قبول دارم تو کشور ما مقداری به حقوق خانم ها اجهاف شده ولی نه در این حد که مثل عصر جاهلیت باشه زن و مرد باهم برابرن ولی مسوولیت ها متفاوته و این نشونه بی لیاقتی و نداشتن عرضه طرف مقابل نیست منم با بعضی ظلم ها که در حق خانم ها میشه کاملا مخالفم ولی امید دارم با حضور دکتر روحانی و تغییر دیده ما آقایون نسبت به شان زن این ظلم از بین بره یا کم رنگ تر شه
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    32 17
    یکی نیست به این آقا میلاد بگه این همه حساسیت برای جیه؟ همه می دونن زن و مرد و جنس متفاوت هستند که همدیگر را تکمیل می کنند در هر دو گروه هم افراد ضعیف و قوی وجود دارند. این همه حساسیت آقا میلاد احتمالا به خاطر ضعفش نسبت به زن ها است و گرنه هیچ آدم نرمالی این قدر حساسیت به خرج نمیده
  • شراره IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    33 2
    اینجا خالتور میلاد حمیدیه؟ :)))))))
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    10 21
    من خودم فمنیست هستم ولی واقعا با این محدودیتی که برای فعالیت یک زن هست آیا عاقلانه است که یک وزیر زن انتخاب بشه ؟ انصافا باید اول محدودیت های فعالیتی و برابری واقعی باشه تا بعد صحبت وزیر بودن برای خانم ها باشه .از طرفی انتخاب یک زن به پست وزارت چه تغییری ایجاد می کنه ؟ مثلا دولت دهم که وزیر بهداشت زن انتخاب کرد خیلی به حال خانم ها تفاوت ایجاد کرد ؟
  • داود RS ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    29 4
    زن و مرد در کنار هم
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    3 25
    تبعیض قائل نشدن بین زن و مرد و داشتن حقوق مساوی به وزیر شدن یه خانوم ارتباطی نداره.مهم اینه که دغدغه این موضوع و داشته باشن.تجربه شخصی خودم اینه که الان زمان این نیست که به یه خانوم پست کلیدی بدن متاسفانه بنا به شرایط موجود خانوما وقتی به یه جایی میرسن تمام سعیشون اینه که فقط خودشونو نشون بدن بدون این که درک درستی از مسئولیتشون داشته باشن. مثلا اگه دقت کنید اکثر استادای خانوم با دانشجویان پسر رابطه بهتری دارن تا با دخترا.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    17 29
    این که بعضی ها میگن "متحجر" اصلا درست نیست. به تجربه ثابت شده که مرد ها در کارهای مدیریتی بهترن. آمریکا که دیگه "متحجر" نیستن اما تا حالا رئیس جمهور و معاون اول و اکثر وزرای تاریخش مرد بودن...
    • بی نام A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      17 18
      تا حالا به گوشتون اسم هیلاری کلینتون و رایس خورده همون صدا و سیما رو اگه نگاه کنی تو اخبارش زیاد میشنوی
    • بی نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      14 8
      آمریکا هم در مقایسه با کشورهای اروپایی مدیریت مرد سارانه دارد .
    • بی نام IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      24 2
      در امریکا هر گونه اعمال تبعیض برای استخدام جرم است. برای ارسال رزومه، متقاضی کار ملزم به فرستادن عکس، اعلام جنیست ، نژاد ، سن و هر اطلاعاتی که باعث تبعیض شود نیست . ضمنا هیچ منعی قانونی و عرفی برای ورود زنان به سیاست نیست. نمونه اش خانم هیلاری کلینتون و خانم رایس هستند که مهمترین پست های کلیدی را در اختیار داشتند.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    37 2
    نصف جمعیتی که به روحانی رای دادند زن بودند حالا نباید انتظار برآورده شدن شعارهای روحانی را داشته باشند؟؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    18 5
    تو رو خدا این حرفهای بی ارزش رو بیخیال بشید مگه چه فرقی میکنه مرد باشه یا زن؟! مهم اینه که افراد لایق بیان سر کار این دولت مشکلات بسیار جدی تری پیش رو داره پس خبر آنلاین تو هم با این اخبار به درد نخور جو منفی علیه دولت درست نکن بذارین به کارهای مهمترش بپردازه
    • میلاد حمیدی IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      10 49
      در بین مردان آدم های لایق بسیار زیاد است . اجازه ندهید زنان فمونیسم در عرصه وارد شوند
  • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    21 4
    بجای زن بگین مادر خیلی از مشکلات حل می شه .
    • بی نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      21 2
      مادر
    • بی نام IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      0 3
      نگرفتم. منظورت چیه؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    49 4
    این میلاد حمیدی فکر کنم از یه زن حسابی رودست خورده خیییییییییلیم اساسی ((((((:
    • میلاد حمیدی IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      6 61
      زندگی اینجانب آمیخته با شیرینی همراه با یک زن است که دارای احساس لذت از زندگی می باشد . توانایی ایجاد حس نشاط در خانواده که بار بیشتر آن بدوش زن است. کاری که زنان فمینیسم بدنبال خودنمایی و سوزاندن آن هستند
    • بی نام IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      38 0
      خب شما دوس داری زنت اینطور باشه. ولی من دوس دارم زنم مادر بچه هام مدیر باشه الگو باشه ؟؟؟ مشکلی هست.؟؟ جمع کن آقا حرفات مثل دوران جاهلیت میمونه.
    • بی نام A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      34 12
      آره تو گفتی ما هم باور کردیم.بیچاره زنت.باید از دل اون شنید.خدا شاهده اگه دروغ بگم:من کارشناس ارشد روانشناسی ام.شما نیاز شدیدی به مشاوره و رواندرمانی دارین.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    8 28
    ها! هیچ کدومشون وزیر نشدن، بجوری دارن میسوزن ههههههه
  • سین شین A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    56 3
    چقدر تفکرات زن ستیزانه رای بالا دارد. عجیب است و البته دلیل واضح اینکه چرا اینقدر تا دموکراسی فاصله داریم
    • میلاد حمیدی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      4 64
      دموکراسی زنان در جامعه یعنی آزادی آنان برای تربیت فرزندان صالح که با اصول مردم سالاری سازگاری دارد. زنان در نقش فمینسم آنهایی هستند که به دنبال ایجاد هنجار در جامعه می باشند
    • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      40 3
      این میلاد حمیدی به خودش مثبت میده خیلی باور نکن کافیه مقایسه کنی روند کلی مثبت منفیها رو ا نظرات این اقا
    • mms IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      57 11
      خانم سین شین عزیز نظرات ضد زن دیگر برای مردها هم معنی نداره شما برای اینکه با نظرات مردم اشنا شوی اول به پدر و برادرانت رجوع کن قطعا اینگونه فکر نمی کنند . در ضمن در همین خبر مردان زیادی مخصوصا خود من کامنت های زیادی گذاشتم وسعی کردم در حد توانم بگویم زنان هم حقی به انداره مردان دارند . و تفکیک جنسیتی و تحجر برای من و مردان دیگر که نظرشان را میخوانید معنا ندارد . من در چند گفتگو با همان شخص معلوم الحال جواب دادم و متوجه شدم خودش معنی حرفهایش را نمی داند . به منفی ومثبتها هم زیاد توجه نکنید . من با صداقت واز ته دلم شهادت می دهم امکانات خبر انلاین برای ثبت ارا بسیار خوب و عادلانه است اما باز راه های زیادی برای تقلب وجود دارد . مطمین باشید مردان چنین نمی اندیشند. شما همه را به یک چوب نرانید.
    • بی نام A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      39 1
      میلاد خان من عاجزانه ازتون خواهش میکنم نظرات جالب و فیلسوفانه اتون رو برای خودتون نگه دارین.حالم بد شد به خدا از دست شما!متاسفم براتون..خدا شفا بده.منفی خورتونم که ماشالله عالیه ولی فایده نداره انگار
    • میلاد حمیدی IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      7 33
      بهتره خودتون رو گول نزنید و دیگران رو هم فریب ندید. تفکر اکثریت مردان جامعه مثل ام اس نیست. زیرا مرد هستند
    • سعید A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      25 6
      منقی تقلبی؟!؟!؟! تو دیگه این حرفو نزن دستت برامون رو شده هر نظری که دادی مثبتای تقلبیت به طرز ضایعی نسبت به روند کلی مثبت منفیها بالاست ضمنا کسی از نطرات شما نمیترسه چون الحمدالله جایگاهی نداره نه بین مردها نه بین زنها موضوع اینه که بابا خفمون کردی یه بار نظر دادی فهمیدیم نظرت رو زیر همه کامنها اخه باید اسم تو رو ببینیم؟!! بسه دیگه ااااااااه
  • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    7 46
    تصور کنید بجای اقای جلیلی یک خانوم بره با اشتون مذاکره کنه اخرش با بحث اشپزی تموم میشه
    • بی نام US ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      14 27
      مگه زن های فمیبست خارجی آشپزی هم میکنن؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    43 7
    .یه خورده بها بدیم به زنان شاید یه روزی مثه مارگارت تاچر...آنجلا مرکل ...دیلما روسف...کاترین اشتون.......توو کشور داشته باشیم.....
    • میلاد حمیدی IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      18 57
      اشتون دارای اختلالات روانی می باشد که یک زن فمینسم داراست. زندگی نامتعادل این زنان مصداق اصل زن در مدیریت جامعه ناکارآمد است. و توانایی توازن در کارها را ندارد
  • بی نام EU ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    45 9
    آقای روحانی یادت نره قول وزارت امور بانوان رو داده بودی ما یادمون هست شما هم یادت بمونه !!!
    • عشق احمدی نژاد IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      7 23
      زیادی دلتون خوشه ها همه که احمدی نژاد نیستن پای حرفشون بایستن
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    48 9
    مارگارت تاچر...آنجلا مرکل ...دیلما روسف...کاترین اشتون.......شاید زنان ما هم مثه اینا یه روزی در این حد تاثیرگذار بشن....یعنی زنان ما از اینا کمتر باید باشن...
    • عربلو A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      22 7
      منظورت از يكروزي حتما ً دوره نبيره يا نديده هاست
  • مانا م IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    45 13
    نتیجه عدم حضور زنان در راس تصمیم گیریها، بوجود آمدن قوانین تبعض آمیز بر علیه زنان، رانده شدن زنان از بازار کار و در نتیجه افسردگی و هدر رفتن استعدادهایی است که میتوانست در خدمت جامعه باشد. چه بسیارند زنانی که با ضریب هوشی بسیار بالا و حتی نبوغ فرصت حضور در اجتماع را نیافته اند و در کنج خانه نشسته اند.
    • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      4 42
      زنان نقش مهمی در خانواده دارن و تربیت فرزند و مادر شدن مهمترین وظیفه آنهاست در کنار آن می توانند در مدارس و مامایی حضور پیداکنند و زن فمنیست یک هنجار است.
  • مهدی IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    14 46
    ای بابا مگر صف ناتواییه که زنونه مردونه راه انداختید؟/ شوخی که نیست وزراته که یه یـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه مـــــــــــــــرد میطلبه!
    • میلاد حمیدی IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      6 55
      موضوع اساسی این است و جوامع درگیر آن هستند. زنان چگونه میتوان باشند بدون ایجاد مسائل . زنان می توانند با توجه به توانایی خود در قسمت های سطح پایین مانند حضور در انجمن زنان مشغول به فعالیت شوند
    • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      20 44
      من از مریدان میلاد حمیدیم
  • انسان A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    45 3
    بنظرم خبرآنلاین اگر یه بحث روان شناسی/جامعه شناسی درباره زن ستیزی برگزار کنه خیلی مفیدتر از این خبر می تونه باشه.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    10 48
    زن باید تو خونه باشه
  • مصطفی IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    15 11
    قطعا مدبر ترین وزیر ها استفاده شده در کابینه و حتما زنی نبودئه که بتونه در حد اینا کشور رو اداره کنه و تجربه داشته باشه
  • لیلا A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    30 17
    من خودم یک خانم ام و به نظرم اصلا فرقی نداره که در راس امور خانم باشه یا آقا. معیار شایستگی است نه جنسیت. خیلی از آقایون هستند که بهتر از خانمها از حق و حقوق خانمها دفاع می کنند خیلی از خانمها هم هستند مثل این معصومه خانم که تو این صفحه نظر داده هنوز در عصر حجر به سر می برند و از صد تا مرد برای زنها دشمن ترند.
  • بی نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    4 11
    روحانی مچکریم
  • بيتا IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    20 3
    بعد از رفع تبعيضات قانوني عليه سياه پوستان امريكا قانون تبعيض + اجراش شد يعني سياهان به ازاي سالها ستمي كه تحمل كردند در استخدام ها در اولويت قرار ميگيرند.درحال حاضر جامعه ايران نيازمند همين تبعيض + به نفع جامعه ي زنانه.و حضور زنان در كابينه كمترين كاريه كه بايد انجام بشه. رفع تبعيضات قانوني و تلاش براي ازميان بردن تفكرات زن ستيز در جامعه و هموار كردن حضور زنان در لايه هاي بالاي مديريتي حق مسلم ما زنان است.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      6 0
      دانشگاه هاروارد که بهترین دانشگاه دنیا است برای سیاه پوستان و لاتینی تبارها ها مثل مکزیک امتیاز ویژه برای پذیرفته شدن می دهد. این به طریقی کمک به وفاق و امنیت کشورشان هم می کند.
  • علی IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    4 17
    به نظر من تصدی معاونت های ریاست جمهوری مانند معاونت ÷ارلمانی معاونت استعداد درخشان وسازمان محیط زیست وحتی وزارت مثل بهداشت برای خانمها بهتر هست چون واقعا در این حوزه ها توانائی دارند از جمله خانم ابتکار خانم دستجردی خانم جلودارزاده وزنان با کفایت دیگه ولی نشست بر مسند وزرات های دیگر مثل آموزش و÷رورش وعلوم وغیره باید خانم ها قبول کنند که توانائی ندارند به انجام وظیفه انصاف رو رعایت کنیم واز دیده عقل به موضوع نگاه کنید نه حسادت ویا چون مدرک دکترا گرفتید فکرکنید توانائیتون با مردها یکی هست..قبول کنند خانم های محترم
  • ایران A1 ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    3 34
    خوبه که خانمها فقط بچسبن به آشپزی و بچه داری چون ارزش زن به مادر بودن است وبس و مدیریت را به آقایون واگذار کنن می دونم چاپ نمی کنی خبر آنلاین
  • م. IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    25 2
    آخه صرف اومدن وزیر زن که تبعیض از بین نمی ره. وقتی بعضی زنان مسئول و یه کاره میان تو مصاحبه می گن افزایش اشتغال زنان از معضلات جامعه است و باعث سست شدن بنیان خانواده می شه دیگه چه انتظاری دارید. کسی هم نیست از این خانومای مسئول بپرسه خودتون چرا نموندید خونه به شوهر و بچه ها برسید. دیدگاه باید درست باشه اون کسی که وزیر می شه نماینده می شه سنگ نندازه جلو پای خانوما خودش بزرگترین پیشرفته.
  • همان شخص (مرد) A1 ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    18 31
    باشه من قبول کردم که زنها هم میتوانند ! حالا بفرمائید بروید وزیر یا اصلا رئیس جمهور شوید !!
  • برای خبر آنلاین A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    44 50
    دلم خوش بود بعد از مدتها یه سایت خوب و فرهیخته داخلی چیدا کردم که محل بحثهای علمی و منطقی باشه اما متاسفانه مدتیه روندی رو دنبال میکنین که ناامید کننده است متن این خبر خوبه اما کامنتهای غیرمنطقی و بعضا ناشی از تعصب، لودگی و دلقک بازی و حتی چنگ زدن به دین و مذهب و سو استفاده از اونها برای توجیه تعصبات جاهلی واقعا در شان یک سایت که قکر کنم اکثر مخاطبینش قشر تحصیل کرده باشن نیست واقعا چه دلیلی داره شما تمام مامنتهای مثلا این جناب حمیدی رو تایید کنید که سراسر ناسزا و توهین به نصف جمعیت کشور هست؟ کمی تامل کنید لطفا
    • میلاد حمیدی IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      44 40
      من به شخصی ویاجمعیتی توهین نکردم. فقط آنچه دردین و قرآن بود با سند ومدرک بیان کردم. برای هر چیزی هم سند و مدرک دارم. اصلا هم تعبیر شخصی نکردم. کاملا با عقل و منطق حرف زدم. اما به من توهین شد. همین که تا این حد مشخص شد که افکارتان نخ نما شده و سست است که به فوتی خراب می شود و این قدر اصولتان بی سر و ته و متناقض است برای من جای خوشحالی دارد. شاید اینجا اکثریت خانمها باشند و با من مخالف. اما دلیل نمی شود همیشه حرف اکثریت درست باشد. اکثریت قومهایی بودند مثل لوط و سایر اقوامی که در قرآن بخاطر راه اشتباهی که رفتند مجازات شدند. مجازات قوم ایرانی هم در صورت ادامه این مسیر اشتباه دور از انتظار نیست. اگر اندکی ایمنی دارید از دعای امام زمان است. اگر ازاسلام بیش از این فاصله گرفته شود مصیبتهابیشترمیشود
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    33 15
    چرا دویست تا نظر از میلاد حمیدی گذاشتین؟!!ولی از پنج تا نظر ن فقط یکیش رو؟!!!!
    • میــــــــلاد حمیدی IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      23 30
      به استحضار دوستان و خبرآنلاین می رسانم تعدادی از نظراتی که در این صفحه با نام من نوشته شده است شخصی غیر از بنده نوشته است و شاید نظرات واقعی بنده به جز 3 نظر اولی و سه نظر آخری که می بینید دیگر نیست. اما یک توصیه دارم به فرمایش مولایمان علی (ع) بنگرید که چه را که می گوید نه اینکه چه کسی گوینده است. مهم گفته است نه گوینده. مثبت منفی ها مهم نیست. من بیشتر در بخش خانواده نظر می دهم. هر چند هنوز نمیدانم نبودن وزیر زن چه ربطی به خانواده داشت که خانم حسن میری سیاست را به خانواده کشاند؟!!! و این مقاله چه جایی در بخش خانواده خبر آنلاین دارد؟ و چگونه است که در بخش خانواده همه چیز در زن خلاصه شده است؟ درست مثل لایحه حضانت کودک توسط دخترمجرد که عملا مرد را در خانواده در نظر نگرفته و حذف کرده است!!!!!!
    • mms IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      16 6
      جای خوشحالی داره که شما منکر این نظرات می شوید .این یک هفته گذشته چرا این مطلب را نگفتید و بهتر بود همان روز اول میگفتید اینها نظر شما نیستند . در ضمن بهتر است خبر انلاین این ادعای شما را بررسی کند . در اخر ازتون میخواهم نظر خود را در مورد این نظرات بگویید.
    • میلاد حمیدی IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
      10 15
      اینکه من این نظرات را از رف خودم انکار می کنم به مهنای رد کردن نظرات نیست. بلکه برای این است که بعضی ها فکر نکنند من بیکارم. اما نظرات میلاد حمیدی تقلبی را هم در بیشتر جاها قبول دارم
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    14 24
    قابل توجه خانمهای گرامی: اقای روحانی با معرفی کانینه شان نشان دادند که دولت اعتدال بنا را بر مدیدیت مردانه گذاشته است. تا اطلاع ثانوی و انتخابات بعدی به حرفه مقدس خانه داری و بچه داری بپردازید. بدانید و آگاه باشید که به شما فقط قول بیمه زنان خانه دار داده شده که مسئولین محترم با شدت و حدت در صدد تحقق این مهم هستند.!!!
  • بی نام US ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    40 23
    دیگه "میلاد حمیدی" شده برابر با منفی زدن رفلکسی نیازی به خوندن کامنت نیست.!!
  • بی نام US ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    43 22
    آقای میلاد حمیدی ،خدا عاقبتت را به خیر کند دست از سر خبر انلاین بردار . اگه سرگرمی می خواهی به خانم یه کم کمک کن که تو خونه حوصله ات سر نره. !!
  • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    14 33
    مگه زمان پیامبر به زنان پست میدادن!
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    23 8
    درایران ظاهرا جایی در سیاست نیست ولی در پشت صحنه زنان هستند که سیاست را میچرخانند مطمئن باشید
    • بی نام A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      31 2
      پشت صحنه يعني چي؟ مگه كار خلاف ميخوان بكنن كه نبايد نام و نشوني ازشون باشه؟ وقتي تواناييشو دارن بايد اين حق بهشون داده بشه
  • بی نام A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    10 17
    هه، اسمها اعلام شد و نام يك زن هم نبود، متشكريم دولت يازدهم!!
    • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      8 4
      هرچند این بحث دیگه زیادی کش اومده اما محض اطلاع اولین برنامه ای که در تحلیف دکتر روحانی مطرح کرد بازگرداندن حقوق زنان بود ... امروز دستش برای وزیر زن به خاطر قاطبه افکاری مثل شما در مجلس بسته بود ....متشکریم روحانی
  • مهدی IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    22 22
    استاد مطهری می فرماید: تفاوت بین زن و مرد از لحاظ استعداد ذاتی است مانند اعضای بدن که هر یک وظیفه و استعدادی دارند و هدف تامین سلا مت بدن است، عدم تشابه حقوق زن و مرد در حدودی که طبیعت زن و مرد را در وضع نا مشابهی قرار داده است هم با عدالت و حقوق فطری بهتر تطبیق می کند و هم سعادت خانوادگی را بهتر تامین می نماید و هم اجتماع را بهتر به جلو می برد. لطفا چاپ کن خبر آن لاین
  • رضا A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    3 23
    حسن میری عزیز سهمیه بندی که نیست! جناب روحانی گفتند شایسته سالاری داریم نه زن سالاری!
    • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      21 8
      یعنی در ایران یک زن شایسته برای وزارت نیست. واقعا باید سیستم آموزشی و فرهنگی باز بینی شود تا در نظام فرهنگی آموزشی حدید، زنان هم همپای مردان به شایستگی برسند.!!!!!
    • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      20 23
      اگر آقای روجانی مثل آقای میلاد حمیدی بگوید زنان بهتر است در خانه بنشینند زنان کمتر تحقیر می شوند چون ایشان به اجبار زنان را خانه نشین می دانند و این ثابت نمی کند زنان شایسته نیستند ولی وقتی گفته می شود ملاک انتصاب شایسته سالاری است و هیچ زنی انتخاب نمی شود یعنی ما فرصت مساوی دادیم ولی هیچ زن شایسته ای پیدا نکردیم . آیا این استنباط توهین به زنان و مادان و حتی مردان ایرانی نیست؟ این آقایان وزرا شایسته چگونه در دامان این مادران ناشایسته رشد کرده اند؟ شاید هم مادران ایرانی از عجایب روزگار هستند !!!!!!!
  • چرا؟ A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    10 1
    منفی‌بافی!؟
  • زنان شایسته ایرانی A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    17 9
    آقا رضا اشبتاه نکنید زنان ایرانی به عنوان یک انسان و امکان رشد و بالندگی در خانواده ،و کسب علم و دانش در ایران ،مانند مردان ایرانی، سالهاست به شایستگی برای وزارت رسیده اند ولی مشکل معیار شایسته سالاری آقای روحانی است که کروموزوم ایکس و ایگرگ یعنی مرد بدنیا امدن را محک و معیار قرار داده اند. معیار های شایستگی باید برا اساس تلاش انسانها بعد از تولد باشد و عواملی مانند نژاد و جنس نباید در نظر گرفته شود.همانطور که آمریکا با امکان انتخاب اوباما این معیار را متجلی کرد.
  • ابی IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    6 5
    نظرات زیاد بود ولی این نکته ذکر نشد که به دنبال مزدخواهی از دولت آقای روحانی نباشیم و خواسته های غیر معقول نداشته باشیم مطمئنا ایشان از من و شما صلاح مملکت را بهتر میدانند.یکی از اصول اعتدال شایسته سالاری است که آقای روحانی در تشخیص از من و شما بهتر عمل میکنندودیدید که بهترین رو برای وزارتخانه ها معرفی کردند.
  • خانوم IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    9 8
    آرزو می کنم یه روز شاهد حقوق برابر زن و مرد باشیم. مطمئنم که این آرزو رو به گور می برم. مشکل روحانی یا غیر روحانی نیست. مشکل طرز فکر مردها و زنان جامعه هست. نه تنها مردها بلکه خود زنها هم به حقوق و تواناییها و نیازهای خودشون واقف نیستند . واقعا فکر می کنید اگه روحانی بیاد یه خانومی رو مثلا تو یه وزارتی مثل صنایع یا اقتصاد یا .. بذاره چند درصد مردم چه زن و چه مرد شاخ درنمیارن؟ چند درصد اعتراض نمی کنن؟ درسته روحانی تو کنفرانس مطبوعاتی یه خورده جواب و پیچوند ولی راست می گفت. مطالبات ما هنوز خیلی مونده تا به اونجا برسه. یعنی همه ی حقوق شهروندی و انسانیه ما سر جاشه فقط مونده یه وزیر زنم داشته باشیم!!؟؟ والا !!
  • محسن IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    8 13
    برابری هرگز.عدالت آری.همه با هم دست در دست هم برای نابودی فمنیسم... مشکل خانوم های عقده ای هستند.
  • یه خانم IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    8 6
    بستگی داره که یه خانم وزیر چی باشه که هم شئونات اسلامی رعایت بشه هم در خانواده مشکلات به وجود نیاید و هم کار درست انجام بشه و مشکلی هم پیش نیاد .بنابراین وجود خانم ها در کابینه ی دولت می تواند موثر باشد . این همه هم دعوا نداره .کسانی که میگن خانم ها خوب نیستند یه ذره به مغزشون فشار بیارن و فکر کنند