فارس نوشت:

در حاشیه راهپیمایی امروز تهرانی​ها در روز قدس محمدرضا عارف در مورد تشکیل حزب فراگیر توسط وی که در ماه‌های اخیر مطرح شده است، گفت: این کار تقریبا در حال انجام است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در حال حاضر مشغول بررسی تاسیس حزب فراگیر هستیم و هر زمان که به جمع‌بندی برسیم آن را نهایی خواهیم کرد.عجله‌ای برای تاسیس حزب نداریم و می‌خواهیم اگر حزبی تاسیس شد کاری ماندگار و تاثیرگذار باشد. نمی‌خواهیم با تاسیس حزب به تعداد احزابی که در کشور هستند اضافه شود.
وی در پاسخ به این سوال که اگر شما حزب فراگیر را تشکیل دهید از وزرای دولت‌های قبلی و بخصوص دولت‌های نهم و دهم استفاده خواهید کرد، گفت: اگر قاعدتا حزبی تشکیل شود، افراد در آن عضو می‌شوند و ما نمی‌توانیم بگوییم که چه کسی در آن عضو شود. از همه جریان​ها و نخبگان برای تشکیل این حزب استفاده می‌کنیم و از حضور وزرای دولت‌های قبلی نیز استقبال خواهیم کرد.
 عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در ادامه به تشکیل دانشگاه غیرانتفاعی توسط محمود احمدی‌نژاد اشاره و تاکید کرد، بنده تجربه محدودی در زمینه‌‌های علمی دارم و این تجربیات را در اختیار هر شهروند ایرانی از جمله آقای احمدی‌نژاد قرار خواهم داد.
عارف با اشاره به حضورش در کابینه دولت یازدهم گفت: بنده در مورد کابینه نقطه نظراتی داشتم و آنها را به آقای روحانی نیز اعلام کرده‌ام اما بنده در کابینه نیستم و فقط کمک می‌کنم.


محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که در جمع راهپیمایان تهرانی حضور یافته بود در پاسخ به سؤالی درباره احتمال حضور خاتمی در مراسم تحلیف روحانی سکوت کرد و به این سوال پاسخ نداد.
همچنین مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس‌جمهور هم در حاشیه مراسم روز قدس و در جمع خبرنگاران، روز قدس را پرچم آزادی دانست و اظهار داشت: روز قدس روز دفاع از کیان انسانیت و روز برداشته شدن ظلم و ستم است. روز قدس روز شروع یک اقدام بزرگ و آغاز رسیدن به یک حکومت جهانی است.
وی در خصوص برنامه خود پس از اتمام دولت نیز تصریح کرد: احتمالا به دانشگاه، صدا و سیما یا دانشگاه دیگری می‌روم اما اینکه دانشگاه احمدی‌نژاد بروم یا نه معلوم نیست.

تسنیم هم نوشت:

محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون رئیس‌جمهور هم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعد از دولت به چه کاری مشغول خواهید شد، گفت: به کارهای آموزشی و فرهنگی در دانشگاه و جاهای مختلف خواهم رفت.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا به دانشگاه آقای احمدی‌نژاد می‌روید، اظهار داشت: هر وقت دانشگاه شکل گرفت ما در کنار آقای احمدی‌نژاد خواهیم بود.
میرتاج‌الدینی در مورد هیئت موسسه این دانشگاه نیز گفت: هنوز کارهای اولیه است و هر وقت شکل گرفت باید برای تشکیل هیئت موسس انجام شود.

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • rezaperspolisy IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    26 2
    من یک اصلاح طلبم!شما چطور؟
  • علی اصغر A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    40 2
    دکتر عارف عزیز بزرگواری تو تاهمیشه در یاد و خاطر ایرانیان باقی خواهد ماند . استفاده از شما در دولت شانس بزرگی برای غلبه برمشکلات بود که متاسفانه با ندونم کاری از دست رفت .
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    41 4
    عارف باید باشه
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    23 4
    وااااااااای یعنی دکتر عارف در کابینه نیست؟!!!:(
  • زهرا IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    ما به خاطر معاون اول شدن عارف به روحانی رای دادیم.چرا عارف در کابینه نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      16 2
      اگه عارف بره پس تشكيل حزب فراگير اصلاحات براي انتخاب مجلس چي ميشه؟
    • هاشم آبادي A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      107 4
      ببينيد مگه آقاي عارف به خاطر معاون اولي كناركشيد... ايشون به خاطر سه دليل كناركشيد: 1- اعتماد جامعه به رهبراصلاحات، ونشون دادن اين اعتماد به همه اصولگرايان . 2- اينكه اصلاح طلبا به دنبال كسب قدرت براي رسيدن به شهرت،ثروت و... نيستن . 3- اعتماد جامعه به گفتمان اصلاح طلبي واينكه اصلاحات در متن جامعه قراردارد .
    • بی نام A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      1 18
      من صرفا به خاطر خود روحانی به روحانی رای دادم
    • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      3 4
      جناب هاشم ابادی این سه موردی را که گفتید خود جناب عارف به شما گفته یا از خودتون دراوردید؟
    • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      4 6
      جناب هاشم ابادی شما هر طوری که خوشحال میشی فکر کن اما جناب عارف به اجبار جناب خاتمی وبه دلیل اینکه بر اساس نظر سنجی ها بیش از 11 درصد رای نداشت کنار رفت . البته کنار رفتن ایشان موجب گشت که این 11درصد اراء به نفع روحانی ریخته شود و از دو مرحله ای شدن انتخابات جلو گیری نماید .
  • kurd boy IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    روي سخنم با شما برادران و خواهران اصلاح طلبه.من به چند دليل به دكتر روحاني راي دادم.راي اوردن هر كس غير ايشون كار رو براي ادامه ي فعاليت اصلاح طلبان سخت مي كرد..جناب اقاي خاتمي وضع امروز رو پيش بيني ميكردن كه به اقاي عارف پيشنهاد ائتلاف دادن.شما نگاه كنيد كه تندروهاي مجلس با دكتر روحاني چه كار كردن/حالا رفتارشون با دكتر عارف چطور بود؟باور كنيد كار به تشنج در جامعه و دانشگاه ها ختم ميشد.اولويت فعلي كنوني دولت در 2سال اينده رفع مشكلات اقتصادي و اعتماد سازي براي جامعه ي بين المللي در خصوص برنامه ي هسته ايه.دكتر روحاني بهترين گزينه براي اين موردند.وزراي اقتصاديم داراي كارنامه ي خوبي هستند.ما بايد بهشون اعتماد كنيم خصوصا اين كه اكثرشون ادماي باتجربه اين و عارفم بود همينا ميومدن.برين تحقيق كنين.
  • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    آقای خاتمی را دعوت کنند
  • نفس A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 21
    مگه روحانی نگفته اصلاح طلب میانه روست پس چرا همه ی اصلاح طلب های اتیشی رو دنبال خودش راه انداخته
  • نادر IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    37 1
    کی می دونه چی پیش میاد! فقط خواهشن افراط دیگه نباشه تفریط هم خوب نیست
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    65 8
    روحاني يادت باشه...............عارف بايدباشه
  • سرگشته IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    79 10
    اگر روحانی اینقدر قدرت ندارد که عارفی را که برای ریاست جمهوری کاندیدا بود و به نفع او انصراف داد در کابینه بگذارد و حتی نمی تواند خاتمی عزیز را به مراسم تحلیف ببرد چگونه امیدوار باشیم که بتواند کاری از پیش ببرد؟!! از قدیم گفتن سالی که نکوست از بهارش پیداست! آقای روحانی کلیدت از همین الان معلومه کار نمیکنه!
  • هاشم آبادي A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    56 4
    ببينيد آقاي عارف وزنه ي بزرگتر از اينا هستن كه به يك معاون اولي يا يك وزير محدودش كرد، تازه ايشون ميخواد يه حزب بزرگ اصلاح اطلبي در كشور راه بندازه كه اگه اين كارو انجام بده بزرگترين خدمت رو به جامعه واصلاح طلبا كرده... زنده باد مردي از ديار كوير...
    • بی نام A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      5 32
      عارف فقط می خواد با این کارش خود نمایی کنه! خیلی جو گیر شده
    • بی نام A1 ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
      0 7
      راس میگه.عارف خودنماست
  • آرش A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    15 0
    واقعا ناراحتم دکتر عارف وزنه ای بود برای امیدواری ما به کارآمدی دولت فرد عاقلی مثل ایشون اگه معاون اول بود میدونستیم که همیشه حداقل یک چشم تیزبین و با خرد تو جلسات دولت هست چاره چیه جز صبر، ما می خواهیم عقلانیت حاکم باشه، اگر ببینیم که هست حرفی نداریم و راضی می شیم
  • بی نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    2 20
    اصلاح طلبا به جز خیانت چه کاری واسه این مملکت کردن؟ عطاالله مهاجرانی وزیر ارشاد خاتمی الان همکارکی (بی بی سی )شده ؟ فریبا داودی مهاجر که زمان خاتمی درمرکز استراتژیک ریاست جمهوری فعالیت میکرد دیدین چطوری روسریش رو درتلویزیون آمریکا از سرش درآورد؟ دامادش افشار که مامور به هم ریختن دانشگاهها بود الان از کجا داره حقوق میگیره ؟ سروشی که روی سلمان رشدی رو هم سفید کرده و الان مشمول عنایات خاصه آمریکاییها است چی ؟ فرناز قاضی زاده که رفت بی بی سی و بهایی شد و الان مجری این شبکه است چی ؟ جمعش کنید حی اصلاح طلب اصلاح طلب راه انداختین . یکم دشمن شناسیتون رو قوی کنید و اینقدر گول عوامل ظاهر الصلاح آمریکاییها و انگلیسیها رو نخورید . خبرآنلاین اگه جرات داری این کامنت رو چاپ کن
  • بهمن IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    7 7
    عارف توی کابینه هم باشد نمیتونه کاری از پیش ببرد چون نمی گذارند .
  • آریا IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    16 4
    آقای روحانی شما 4 سال دیگر رای لازم ندارید؟
  • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    21 4
    خاتمی بزرگ است با دعوت نکردنش نزد مردم عزیز تر میشود