حضور هاشمی، روحانی، احمدی​نژاد، ناطق نوری و صادق لاریجانی در راهپیمایی روز قدس/سخنان دو رئیس​جمهور

راهپیمایی روز قدس با حضور پرشور مسئولان نظام همپای مردم در حال برگزاری است.

به گزارش خبرآنلاین، آنگونه که خبرگزاری​ها نوشته​اند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از خیابان شهید عبدالرضا منیری جاوید در خیابان انقلاب و حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور منتخب از خیابان انقلاب اول پل کالج به جمع راهپیمایان روز جهانی قدس پیوست.

آیت‌الله آملی لاریجانی هم از چهار راه ولی عصر، به خیل عظیم راهپیمایان روز قدس پیوست. وی را تنی چند از مسئولان دستگاه قضایی کشور همراهی کرده و به سمت محل برگزاری نماز جمعه حرکت کردند. علی‌اکبر ناطق نوری هم از حوالی چهار راه ولیعصر تهران به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در حاشیه راهپیمایی روز قدس و در جمع خبرنگاران، روز قدس را از جمله روزهای بزرگ اسلام عنوان کرد و گفت: روز قدس روزی مهم در متن زندگی بشریت است. روزی که جبهه شیطان انشاءالله منزوی خواهد شد و همه خوبی‌ها در عالم مستقر می‌شود.  روز قدس، یک نماد است، روز قدس، نماد زنده بودن بشریت و نماد تلاش خستگی ناپذیر بندگان صالح برای استقرار عدالت در جهان است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: خدا را سپاسگزارم که در سی و چهارمین سالگرد روز جهانی قدس که ابتکار الهی امام راحل(ره)‌است، حضور پیدا کردم. وی در پاسخ به سؤالی درباره احساس خود از حضور در جمع راهپیمایان روز قدس، اظهار داشت: من در هر کجا که باشم مخلص و خدمتگزار مردم خواهم بود.

 همچنین حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور منتخب که در حاشیه راهپیمایی روز قدس با خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: روز قدس از یادگارهای حضرت امام(ره) و روزی است که مردم وحدت جهان اسلام را در برابر هرگونه ظلم و تجاوز به نمایش می‌گذارند. در سایه اشغال سرزمین مقدس فلسطین و قدس عزیز، در منطقه زخمی در بدن دنیای اسلام نشسته است.

روحانی درخصوص پیام روز قدس 92 گفت: حضور مردم در این روز یک پشتوانه معنوی و سیاسی برای ملت فلسطین در راه رسیدن به آزادی قدس شریف است. آنچه امروز به عنوان سازش مطرح می‌شود همان خوی تجاوزگری اسرائیل به بهانه سازش است. در شرایطی که دنیای اسلام با مشکلاتی در منطقه روبروست، آنها این را فرصت مناسبی می‌دانند تا به ظاهر خوی سازش‌طلبی از خود نشان دهند اما در باطن به تجاوز‌گری‌های خود ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در حاشیه این راهپیمایی در مورد اهمیت روز قدس و حضور باشکوه مردم در راهپیمایی این روز گفت: حمایت از مردم فلسطین و شرکت در راهپیمایی روز قدس از اقدامات ضروری است و مردم ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس از سوی امام خمینی(ره) همواره در این روز در راستای حمایت از مردم فلسطین در راهپیمایی شرکت کرده‌اند.

وی به تحولات منطقه از جمله مصر و سوریه اشاره کرد و با بیان اینکه "امروز شرایط فلسطین سخت است"، اظهار کرد: وقتی مردم فلسطین این حمایت‌ها و حضور را می‌بینند انرژی می‌گیرند و مردم ما با شعور از مردم فلسطین حمایت می‌کنند و روز جهانی قدس برای حمایت از مردم فلسطین است.

به گزارش فارس همچنین آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه  در خصوص پیام حضور پرشور مردم در راهپیمایی، گفت: خوشبختانه ابتکار حضرت امام در نامگذاری روز قدس و همچنین تأکیدات مقام معظم رهبری در بزرگداشت این روز باعث شده صلابت و ایستادگی مردم برای هر چه پر شکوه‌تر برگزار شدن این روز بیشتر شود.

وی گفت: ما مطمئن هستیم که رمز وحدت جهان اسلام که همانا پاسداشت روز قدس است روزی اثر خواهد کرد و رژیم غاصب صهیونیستی سرنگون شده و همین حرکت هوشمندانه مردم تأثیر خودش را خواهد گذاشت.

آملی لاریجانی در خصوص کشورهای مدعی حقوق بشر دم از صلح می‌زنند، گفت: هیچ گاه مذاکره را با جنگ نمی‌‌توان پیش برد رژیم صهیونیستی چگونه می‌تواند از صلح صحبت کند که مردم بیگناه فلسطین را به خاک خون کشیده است و مورد فشار قرار می‌دهد. مردم فلسطین امروز تحت شدیدترین فشارها قرار دارند و حرفشان این است که می‌خواهند کشورشان را خودشان اداره کنند در حالیکه کشورهای مدعی حاضر نیستند این حق را برای مردم فلسطین به رسمیت بشمارند.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    وای بر ما اگر لحظه ای فکر کنیم با مردم اسرائیل مشکلی نداریم و فقط با حکومتش مشکل داریم. مرگ بر اسرائیل. مرگ بر اسرائیل. مرگ بر اسرائیل.
    • یک رفیق قدیمی IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      0 0
      یه روزی دیدگاهمون با آمریکا هم اینجور بود مرگ بر اسراییل
    • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      0 0
      من نه حرفتو رد ميكنم نه تاييد. فقط سوالم اينه كه دقيقا مشكل شخص شما با مردم اسراييل جيه؟!
    • سپهر A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      0 0
      جالبه ها. الان توی خود اسرائیل افرادی هستند که مخالف جنگ و تجاوز و خونریزی هستند. اونوقت شما با اونا هم مشکل دارید؟ با بچه ها و نوجوون ها و کسانی که هیچ ربطی به سیاست های اسرائیل هم ندارند و فقط گناهشون اینه که اونجا به دنیا اومدن هم مشکل دارید؟
    • بی نام NO ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      0 0
      واقعا وای بر شما !!!!
    • بی نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      0 0
      مگه اسراییل مردم هم داره.همشون متجاوزن. کسی ک اومده تو خونه مردم نشسته و از کشته شدن اون صاحبان واقعی خونه حمایت میکنه دیگه مردم عادی نیست.متجاوزه.
    • بی نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      0 0
      ما با مردم اسرائیل چیکار داریم. مگه مردم اسرائیل چی هستند.اصلا شما درباره اسرائیل چی میدونی یا فقط از صدا و سیما خبر میگیری!
    • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      0 0
      ما با مردم هیچ کشوری مشکل نداریم .
    • دلفین IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      0 0
      "اصلا شما درباره اسرائیل چی میدونی یا فقط از صدا و سیما خبر میگیری! " شما از اسراییل چی میدونی دوست عزیز؟ البته هستند کسانی که صرفا با ترس افسانه هایی مثل هولوکاست به اونجا رفتن و فکر کنم از ماهیت این رژیم هیچ چیزی نمیدونن
    • پيمان IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      0 0
      اونايي كه ميگن ما با مردم اسراييل مشكلي نداريم يه سوال دارم: اگر به شما بگن ما يه زميني را به زور از مالكانش گرفتيم و با بلدوزر خونشونو خراب كرديم و حالا شما بياييد در اين زمين خونه بسازيد و زندگي كنيد، آيا شما اين كارو ميكنيد؟
  • تینا IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    با مرگ بر آمریکا و انگلیس میخواین رابطه و تعامل جهانی داشته باشید ؟! چند چندیم با خودمون دقیقا !
    • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      0 0
      عامل بدبختی همه مردم جهان: امریکای خونخوار انگلیس مستکبر اسرائیل خائن و کانادای جنایتکار
    • روح اله A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      0 0
      منظور از مرگ بر امریکا ؛ مرگ بر سیاست خصمانه ی امریکاست وگرنه اگه امریکا سیاست خودشو اصلاح کنه همانطوری که با مردمش مشکلی نداریم با دولتش هم به طور کلی نخواهیم داشت
    • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      0 0
      شما چند چندي كه فكر مي كني آمريكا و دنيا به رابطه و تعامل مسالمت آميز با ايران فكر مي كنند؟ نترس برادر نترس به شيعه بودنت افتخار كن به اينكه لياقت اين را داشته باشي كه يك مرگ بر استكبار بگي فكر كن اينها دشمن ايران و ايراني نيستند آمريكا و اسراييل دشمنان قسم خورده امام مهدي و صلح جهاني و پايدار هستند فقط يكم يكم مهدوي بينديش. مشكل يهوديت امروز شيعه است و شما به عنوان شيعه وظيفه داري منطقي باشي.
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    132 7
    فعلا مسلملنان در سوریه .عراق .مصر.بحرین .پاکسان .ترکیه و...... بجان هم افتادند لطفا به مجلسیان واصول گرایان بفر مایند تا باهمکاری با رییس جمهور منخب برای حفظ ایران همدلی وهمکاری کنند دنبال منافع شخصی و گروهی نباشند تا بتوانیم کمکی برای مردم خودمان وجهان اسلام باشیم
    • یک رفیق قدیمی IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      0 0
      فعلا خود ما تفاهم داشته باشیم هر کدممون یک ساز نزنیم بعد بگو خب
  • همراه آخر A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    مگه مذاکرات صلح دوباره آغاز نشده ؟! من که سر در نمیارم...!
  • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    اتفاقا ما هم می خوایم کشورمون رو خودمون اداره کنیم .
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    خدايا مشكل جهان اسلام رو حل كن تا مشكل ايران ما هم خودبخود حل بشه!
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    تاحالا فكر كرديد و اصلا خبر داريد نظر مردم فلسطين در مورد ايران و مردمش جيه؟!
  • بی نام NL ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    به جای اینکه به فکر مردم دیگر کشور ها باشیم باید به فکر آبادی ایران و ارتباط با دنیا باشیم ، که هر ایرانی وقتی یک مسافرت خارجی میره همه با احترام برخورد کنن نه تحقیر
  • محمدحسین IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    ایرانی 3 حات داره:1-وطن پرست:که اگه هستی باید بفهمی که ما رو از دارو هم تحریم کردن و میکنند که نشون میده با مردم مشکل دارن و تحریم های اول انقلاب و تحریم 3روز پیش(و ظلم به ما در طول تاریخ که زیاده) که نشون میده اون ها فقط در صورت تسلیم شدن ما حاضر به برداشتن تحریم هان 2-مسلمون که میتونی حدیث پیامبر در مورد سکوت در مقابل ظلم رو در نظر داشته باشی 3- قائل به انسان دوستی که باید ببینی این 2کشور و صهوینیسم چیکار کردن با این آدم ها خدایی من مشی دسته 4 رو نمیفهمم یکی توضیح بده
    • بی نام A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      0 0
      شما گروه بندی را از دیدگاه خودت و صدا و سیما انجام دادی قدری منطقی باش تا خانه خانه نباشد و اهل خانه امنیت نداشته باشند آزاد نباشند حرفشان را بزنند از حق خود دفاع نمایند چطور انتظار داری به فکر همسایه باشند. چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام عزیزم
    • د A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      0 0
      اتفاقا اخیرا یکی از اعضای هیئت مدیره مجلس گفتن که ما اصلا تحت تحریم دارو نیستیم!مشکل دارو مربوط به مدیریت ضعیفه
    • بی نام A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
      0 0
      ايران هم مظلوميتش كمتر از فلسطين نيست. اينهمه تحريم و فشار و غيره. تاحالا اونا واسه ما ريختن تو خيابونا؟؟؟؟
  • روزبه A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    آهای من نیتم اصلاح طلبانه بودا رای دادم نیتم تکرار سال 77 بودا رای دادم
  • د A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    اینایی که میگن "مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس" مقابله با دولت های اونهاست نه مردم اونها...اگه یه روزی یه جای دنیا هرروز بگن "مرگ بر ایران" و بگن ما با مردم ایران مشکلی نداریم شما قبول میکنی؟؟!!!بدت نمیاد؟!
  • نفس A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    0 0
    خبر انلاین اگه نظرات من بهت خوش نمیاد بگو تا وقت ارزشمندمو این جا حروم نکنم تو که هیچ کدوم از نظراتمو نمی زاری حقیقت تلخه واست؟