آرش افشین و هادی عقیلی دو گل سپاهان را در این بازی به ثمر رساندند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛استقبالی نسبتا خوب در نخستین میزبانی استقلال در لیگ برتر سیزدهم. آن هم در دیداری که همه از آن به عنوان فینال لیگ برتر یاد می کردند.شب جمعه،بعد از افطار در وسط تابستان.همه چیز برای اینکه ورزشگاه جای سوزن انداختن نباشد فراهم بود.تازه خیلی ها هم پشت درهای بسته مانده بودند.

بازی استقلال- سپاهان در چند سال اخیر آنقدر اهمیت داشته که تعداد زیادی هوادار را به ورزشگاه بکشاند و خیلی ها را هم پای تلویزیون ها میخکوب کند.این بار البته کمی هم قضیه فرق می کرد و بر حساسیت بازی دو تیم افزوده بود.حضور محتبی جباری در سپاهان،بازیکنی که 9 سال در استقلال بازی کرده است هواداران آبی پوش را بدجور تحریک کرده بود.آنها قبل از اینکه بازی شروع شود مجتبی را هم "هو" کردند و هم تشویق تا نشان دهند که از رفتن این بازیکن تا چه اندازه دلگیر هستند.

اما وقتی بازی شروع شد آنها با سر دادن شعار"پیراهن آبی والا غیرت داره" از خجالت جباری درآمدند.با این وجود جباری پس از گرفتن عکس یادگاری دسته جمعی،به سمت نیمکت استقلالی ها رفت و برای بازی کردن مقابل تیم سابقش از قلعه نویی رخصت گرفت.علیرضا فغانی که در سوت خودش دمید بازی رسما آغاز شد.هنوز گزارشگر بازی در حال گزارش اسامی بازیکنان بود که سپاهانی ها روی اشتباه خسرو حیدری و ضربه ای که آرش افشین در دقیقه دوم بازی زد دروازه استقلال را باز کردند.

این اتفاق برای چند ثانیه سکوت هزاران هوادار آبی پوش در آزادی را به همراه داشت.در حالی که سپاهانی ها به خاطر گل زده شان خوشحالی می کردند جباری به سمت وسط زمین می دوید و هرگز در جشن طلایی پوشان شرکت نکرد.

بعد از گل تا حدودی استقلالی ها روی بازی سوار بودند.پاسکاری های دقیق آنها به اضافه فشاری که هواداران برای رسیدن به گل می آوردند باعث می شد تا آنها حملات جسته و گریخته ای را روی دروازه حریفشان تدارک ببینند.البته سپاهانی ها آنقدر بی تجربه نبودند که بلافاصله گل زده شان را از دست بدهند و دوباره همه چیز مساوی شود.آنها حتی در برخی از صحنه ها هم خطرناک بودند و با استفاده کردن از ضد حملات دروازه سید مهدی رحمتی را تهدید می کردند.

چند دقیقه از گل آرش افشین که گذشت دوباره همه چیز به حالت عادی برگشت.کنترل توپ در میانه های میدان و پیشه کردن صبر و حوصله برای رسیدن به گل.در این میان بازیکنان استقلال یکی دو توپ در وسط زمین را از دست دادند تا فریادهای هوادارانشان به آسمان بلند شود.در بعضی از صحنه ها هم وقتی فغانی به ضرر تیمشان سوت می زدند آنها دیگر قابل کنترل نبودند.در دقیقه 18 استقلالی ها روی یک شروع مجدد نزدیک بود به گل برسند اما دخالت مدافعان سپاهان یک کرنر را نصیب آنها کرد.کرنری که سرانجامی نداشت و فقط یک بار دیگر داد هواداران را بلند کرد.

در دقیقه 22 بهترین موقعیت استقلالی ها برای اینکه بازی را به تساوی بکشانند به دست آمد.در حالی که مدافعان سپاهان است سراسیمه بودند محمد قاضی پشت محوطه هجده قدم یک شوت سرکش را روانه دروازه رحمان احمدی کرد که با بدشانسی او و خوش شانسی رحمان به تیرک دروازه برخورد کرد.این اتفاق کافی بود تا هواداران تیم آبی پوش پایتخت دوباره جان بگیرند و تیمشان را تشویق کنند.

از دقیقه بیست و پنج به بعد استقلالی ها رفته رفته بر بازی سوار شدند.هماهنگی آندرانیک تیموریان با جواد نکونام،وتوپ هایی که آنها برای سیاوش و قاضی و مجیدی می فرستادند باعث به وجود آمدن چند موقعیت دیگر شد.موقعیت هایی که کمی با بی دقتی روانه چارچوب می شد و به تور دروازه سپاهانی ها نمی رسید.

آبی ها به وسیله تیموریان و نکونام چند بار هم راه شوت زنی را امتحان کردند اما دروزاه سپاهان بازشدنی نبود.دقایق مثل همیشه برای تیمی که بازنده است به تندی می گذشت.عقربه های ساعت دقیقه سی ام بازی را نشان می دادند.سپاهانی ها در حالی که تلاش می کردند با زی را در میانه های میدان کنترل کنند نیم نگاهی هم به دروازه استقلال داشتند.

می توان از واژه تعادل برای دقایق سی تا سی و پنجم نیمه نخست استفاده کرد.گاهی توپ و میدان دراختیار سپاهانی ها بود و گاهی هم این استقلالی ها بودند که همه چیز رادر اختیار می گرفتند.

در دقیقه 37 ضربه ایستگاهی آندرانیک تیموریان با واکنش زیبای رحمان احمدی مهار شد تا استقلالی ها همچنان در حسرت گل باقی بمانند.

استقلال به آب و آتش می زد و سپاهانی ها مدارا.حتی مدافعان این تیم مثل پژمان منتظری و حنیف عمران زاده هم شده بودند بازیساز.آنها یکی دو حرکت خوب هم انجام دادند و توپ را در موقعیتی ایده آل به مهاجمان خودشان رساندند که باز هم نتیجه ای نداشت.

بازی در نیمه نخست رو به پایان بود که سپاهانی ها پشت محوطه 18 قدمی صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند.جباری و امید ابراهی پشت این ضربه ایستادند که در نهایت ابراهیمی توپ را به تیرک دروازه رحمتی کوبید تا دو تیم در زدن توپ به تیر دروازه با هم مساوی شوندو البته این بار آه از نهاد هواداران سپاهان بلند شود.بازی در نیمه نخست با همان نتیجه بک بر صفر به سود اصفهانی ها به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم طبیعی بود که استقلالی ها باید حمله می کردند.اما حمله های آنها با هر ضد حمله ای از سوی سپاهانی ها پاسخ داده می شد.تقریبا ده دقیقه از بازی گذشته بود که علی حمودی روی یکی از این ضد حملات وارد محوطه 18 قدم استقلال شد و توپ را به صورت کوتاه داخل شش قدم سانتر کرد.دخالت امیر حسین صادقی و بولکو برای تصاحب توپ و دمیدن سوت فعانی به نشانه پنالتی.دقیقا مثل هفته قبل و بازی پرسپولیس و تراکتور که هواداران پرسپولیس از گرفتن پنالتی به نفع تیمشان شوکه شدند این بار نوبت طرفداران استقلال بود که از تصمیم علیرضا فعانی شوکه شوند.البته این بار به ضرر آنها بود و فعانی در حالی اعتقاد به برخورد توپ با دست امیر حسین صادقی داشت که طرفداران آبی چیز دیگری را داده بودند.البته قضاوت باید توسط کارشناسان داوری انجام شود اما صحنه ای که او برای سپاهانی ها پنالتی گرفت جای حرف و حدیث زیادی دارد.

با تمام این تفاسیر هادی عقیلی پشت ضربه پنالتی ایستاد.رحمتی جهت را تشخیص داده بود اما هر چقدر که بدنش را کش داد نتوانست به توپ برسد تا سپاهان بازی را دو بر صفر از استقلال پیش بیفتد.

استقلالی ها پس از دریافت دومین گل یک موقعیت خوب گلزنی را توسط محمد قاضی از دست دادند.حرکت زیبایی که خود او نقش زیادی در طراحی اش داشت با اختلافی میلیمتری از کنار دروازه به بیرون رفت تا مشخص شود که قرار نیست توپ های آنها تبدیل به گل شود.چند دقیقه پس از این اتفاق محمد غلامی در ضد حمله ای و با جا گذاشتن چند بازیکن استقلال در موقعیتی مناسب قرارگرفت اما پژمان نوری او را در محوطه 18 قدم سرنگون کرد و در حالی که صحنه بسیار مشکوک به پنالتی بود فغانی ترجیح داد تا دستور به ادامه بازی دهد!

دقیقه 70 بود که امیر قلعه نویی ترجیح داد تا دومین تعویض خودش را هم انجام بدهد.او که فردین عابدینی را جانشین فرهاد مجیدی کرده بود این بار یک مدافع را بیرون کشید و محمد مهدی نظری را به جای حنیف عمران زاده وارد زمین کرد.قلعه نویی دوست نداشت در این بازی بازنده باشد و به همین دلیل مهره ای تهاجمی به ترکیب تیمش اضافه کرد تا شاید بتواند نتیجه بازی را تغییر دهد.

دقیقه74 بود که یکبار دیگر ورزشگاه آزادی منفجر شد.اما این بار خبری از گل نبود.باز هم صحنه ای مشکوک به پنالتی این بار به نفع استقلالی ها.پژمان نوری توسط امین جهان عالمیان در محوطه 18 قدمی سرنگون شد تا هواداران استقلال دیگر قابل کنترل نباشند. وقتی هم که فغانی دستور به ادامه بازی داد آنها آزادی را روی سرشان گرفتند و نسبت به تصمیم او اعتراض کردند.

در دقیقه 77 بود که حرکت استقلالی ها از سمت چپ دروازه سپاهان دوباره تیرک دروازه این تیم را به لرزه درآورد.روی یک رفت و برگشت و سانتر توپ به محوطه شش قدم امیر حسین صادقی با ضربه سر بالاخره دروازه رحمان احمدی را باز کرد تا اختلاف گل را به عدد یک برساند.امید به اردوی استقلالی ها برگشت و خون تازه ای به رگ های هواداران این تیم تزریق شد.دوباره سر و صدا و دوباره شلوغی.هدف همه فقط یک چیز بود،زدن گل دوم.

در دقیقه 84 نزدیک بود رحمان احمدی کار دست سپاهانی ها بدهد.او که سعی داشت خودش را خونسرد جلوه بدهد وقتی قصد داشت نظری را دریبل بزند با هوشیاری مهاجم استقلال روبرو شد.او کمی شانس آورد که توپ در یکفعل و انفعالات دوباره نصیب خودش شد و دروزاه سپاهان بسته بماند.رحمان پس از رهایی از این اتفاق به زیر توپ زد تا زحمات نود دقیقه ای همبازی هایش را به هدر ندهد.

دیگر زمان زیادی باقی نمانده بود و فغانی مدام به ساعتش نگاه می کرد.ساعت ورزشگاه آزادی روی دقیقه 90 ثابت بود و فقط مانده بود 3 دقیقه وقت های تلف شده.سه دقیقه طلایی که آنها یک فرصت واقعا طلایی را از دست دادند.نظری بازیکن تازه وارد استقلال که از کمند مدافعان سپاهان فرار کرده بود وقتی دید که رحمان احمدی از دروازه اش بیرون آمده توپ را از روی سر او به سمت دروازه شلیک کرد که این توپ آرام آرام و با اختلافی اندک به بیرون رفت.در این لحظه قیافه هواداران استقلال دیدنی بود.آنها بر سر و صورتشان می زدند و حسرت می خوردند که چرا این توپ تبدیل به گل نشده است.آنها که پس از پایان بازی حاضر به ترک ورزشگاه نبودند با تشویق"استقلال با غیرت"از زحمات بازیکنان خود در این بازی جذاب تشکر کردند.

 

امشب و علاوه بر بازی استقلال و سپاهان 4 دیدار دیگر نیز برگزار شد که نتایج آنها به شرح زیر است:

تراکتورسازی        1 - 1     گسترش فولاد       

ملوان     0 - 0     داماش گیلان        

مس        1 - 1     استقلال خوزستان  

سایپا       0 - 3     راه آهن

 

 

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =