خبرگزاری مهر نوشت:

 

دکتر عماد افروغ  درباره راه اندازی دانشگاه  رئیس جمهور و ارایه مجوز  توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به رئیس دولت فعلی گفت: "اینجا دو تا سئوال وجود دارد، رئیس دولت فعلی براساس چه قاعده ای این امتیاز را برای خود قائل می شود که بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری خود دانشگاه راه‌اندازی کند؟ آیا این فرصت در اختیار دیگران نیز هست؟ آیا این مصداق رانت نیست؟"

وی ادامه داد: "نکته دوم اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس چه قاعده‌ای این اجازه را به شخص ریاست جمهوری می دهد و خلاف قاعده عمل می کند آیا تبصره ای دارد که خلاف قاعده عمل می کند؟"

افروغ افزود: "متاسفانه این مصداق رانت است، رانت هم فقط اقتصادی نیست رانت می تواند فرهنگی باشد البته این رانت فرهنگی درحد فرهنگی باقی نمی ماند حتی به مباحث اقتصادی هم منجر می شود، در رابطه قدرت – ثروت فقط منظور ثروت اقتصادی نیست می توانیم ثروت را سرمایه ترجمه کنیم و بگوییم سرمایه سیاسی، سرمایه اقتصادی، سرمایه فرهنگی این یعنی کسی که به قدرت دولتی می رسد یک فرصتی در اختیار وی قرار می گیرد که به یک سرمایه سیاسی بیشتر، سرمایه فرهنگی و سرمایه اقتصادی دسترسی پیدا کند."

وی تأکید کرد: "این مصداق بیماری ساختاری است که در کشور ما وجود دارد همگان هم از آن بهرمند می شوند درحالی که بسیار قبیح است."

این جامعه شناس تاکید کرد: "جالب است دولتی که در جایی مبحث انتقال کارمندان از تهران را مطرح می کند و حتی بحث انتقال برخی از دانشکده‌ها از مرکز را عنوان می کند، اصرار دارد که در تهران دانشگاه راه اندازی کند."

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    گل گفتی
    • معین A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      217 7
      ای بابا گفتن دور همیم ی دانشگاه هم بزنیم دیگه !!!
  • مهدی RS ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    287 7
    لایک!
    • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      4 16
      به جای لایک بفرمایید پسندیدم فارسی رو پاس بدار برادر
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    7 15
    مردم اینو بیاد داشته باشید آخر کار هممون 1.5 متر مربع در عمق 2 متری در خاک می باشد.(پس زیاد حرص نخورید، دوران، دوران گذار است)
  • حامد A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    4 46
    آیا اگر یک رییس جمهور با آنهمه تجربه ی اجرایی و پاکدستی اقدام به تأسیس دانشگاه نماید قدم بزرگی برای پیشرفت علمی کشور برداشته یا رانت خوری کرده است ؟ آقای افروغ شما جز ایجاد بدبینی درجامعه چه کرده ای ؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    24 2
    انشالا در جلسه ی یعدی انقلاب فرهنگی این مجوز را باطل می کنند
  • ای بابا A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    32 1
    برخی از دروس احتمالی: مکتب مشا- مدیریت جهان در ایکی ثانیه- بیولوژی بهار- مبانی داده سازی و ....
  • دانشگاهی بازنشسته A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    83 1
    شجاعت و درایت آقای افروغ در بیان این مسئله قابل تقدیر است .از مسئولین انتظار پاسخگویی و رسیدگی داریم.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    76 9
    مشاورین رییس جمهور خطاب به افروغ: این رانت نیست!!! پس میخواهید بعد از ریاست جمهوری ایشان چیکار کنند؟ برای ایران که نیست!!! برای توسعه جهان این تصمیم گرفته شده است و برای اولین بار در تاریخ این ملت و کل جهان است که یک رییس جمهور پس از ریاست جمهوریش این تصمیم را میگیرد !!!! بگو خپ !!!
  • آشنا A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    141 3
    اول اینکه بر اساس مقررات وزارت علوم تاسیس دانشگاه در تهران ممنوع است، دوم اینکه احمدی نژاد می خواهد از این دانشکاه بهره های سیاسی ببرد و نیرو برای اهداف خود تربیت کند همان گونه که آقای مصباح یزدی بعد از فوت امام این تربیت نیرو را داشته و در دوره احمدی نژاد آنها را رو کرده است. امیدوارم نظرم را بگذارید تا ببینیم دیگران در این خصوص چه می گویند
    • بی نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      1 15
      همین خبر آنلاین اسم جند نفرو گذاشت که دانشگاه دارن اونا انگشت کوچک احمدی نژادم نیستن معلومه که حسودی احمدی نژاد خیلیا رو کشته احمدی نژاد در تاریخ ماند به کوری چشم خیلیا دل محرمان برای صداقتت تنگ میشود مرد شجاع
  • بی نام A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    3 154
    اگه این تحریم های بی رحمانه روی خود آمریکا وضع شده بود اقتصادش از هم میپاشید. ولی ما جون سالم به در بردیم و داریم لنگان لنگان همچنان حرکت میکنیم. این تحریم ها مارو به فکر تولید غیر نفتی انداخت. مارو به فکر توریسم انداخت. ما رو به اختلاص و فساد مالی حساس کرد، مارو به فکر پیشرفت کشاورزی انداخت. اثر فشار تحریم ها دردناک هست ولی همین تحریم ها اقتصاد ما رو مثل یک فنر جمع کرده. همین که رها بشه اقتصاد ما با یک جهش بسیار سریع و بلند ارتقا پیدا میکنه. ارتقایی که در 50 سال و 70 سال بدون تحریم حاصل نمیشه. نتیجه مثبت تحریم ها و کارهای احمدینژاد رو بعدا همه خواهیم دید. احمدینژاد مرحله فشرده سازی فنر اقتصاد بود. روحانی مرحله رها سازی این فنر.
  • عقیل فلاح لیاولی IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    12 0
    سلام بر روزه داران و عزاداران علی (ع) کجایید ای امام که ببینید !! کجایید ای رجایی که ببینید !! کجایید ای شهدا که ببینید !! کجایید .......................... !! در حالی که کشور در محاصره اقتصادی قرار دارد و صدای خرد شدن استخوان های مردم زیر بار گرانی های و ... به گوش می رسد ... بشنوید که رئیس جمهور مجوز دانشگاه می گیرد ؟ نمایندگان مجلس درخواست حقوق ماداملعمر می کنند ؟ رئیس فدراسیون فوتبال برای خودش درخواست ورود ماشین آنچنانی می کند ؟ و ................... یک نفر عادی نمی تواند یک وام پانصد هزار تومانی بگیرد ؟ آهای مسئولین ، مواظب باشید که دنیا نمی تواند ملت ایران را شکست بدهد ، ولی بعضی ها با رانت خواری و سهم خواهی ناعادلانه و ... مردم را دلسرد می کنند . و از داخل کار دشمن را انجام میدهند .