«آخوند چینی» میهمان هر شب بخش ره‌یافتگان نمایشگاه قرآن

حجت‌الاسلام عسکر آقایی، روحانی مبلغ اسلام در کشور چین که به خاطر ساخت مستندی از زندگی او به نام «آخوند چینی»، به این نام معروف شده است، هر شب در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم میهمان بخش «ره‌یافتگان» است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام و المسلمین آقایی هر روز پیش از نماز مغرب در این بخش به تبیین سال‌ها فعالیت تبلیغی خود در کشور چین می‌پردازد و به سؤالات بازدیدکنندگان در مورد فعالیت‌های تبلیغی، مسلمانان چین و مسلمانان خارج از ایران پاسخ می‌گوید.

عسکر آقایی، تولیدکننده نخستین کتابخانه دیجیتال شیعه به زبان چینی است که مطالب متنوعی در مورد اسلام، شیعه، قرآن و اهل‌بیت(ع) دارد و فعالیت‌های قابل توجهی در راستای معرفی اسلام و مذهب تشیع در کشور چین انجام داده است.

بخش ره‌یافتگان از جمله بخش‌های پرمخاطب نمایشگاه قرآن است که در دومین سال حضور خود در نمایشگاه بین‌المللی قرآن توانسته مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب کند.

در این بخش داستان‌های جذاب زندگی تازه‌مسلمانان از ادواردو آنیلی گرفته تا کشیشی که آیت‌الله شد، در قالب تابلوهای نصب شده در این بخش و ارائه فلش‌کارت‌ها و پوسترهایی در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته که با استقبال زیاد بازدیدکنندگان مواجه شده است.

همچنین این بخش هر شب میزبان یکی از تازه‌مسلمانان معرفی شده است که به تبیین داستان زندگی خود و دلایل تشرفشان به مذهب تشیع سخن می‌گویند.

عرضه کتاب‌‌های به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، اسپانیولی، عربی و فرانسوی مانند «آشنایی با وظایف و حقوق زن»، «جوانان نمونه صدر اسلام»، «نظریه سیاسی اسلام»، «اسلام و انسان معاصر»، «زمینه‌های تفکر سیاسی در قلمرو تشیع و تسنن»، «شیعه و فنون اسلام» از دیگر قسمت‌های غرفه ره‌یافتگان است.

سه مستند آخوند چینی (برگزیده جشنواره عماد)، شیهد تازه مسلمان ادواردو آنیلی و فرقه‌های ضاله وهابیت و بهایت نیز در این بخش به فروش می‌رسند.

بخش‌ ره‌یافتگان در طبقه دوم شبستان مصلای امام خمینی(ره) تا پایان بیست‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هر شب از ساعت 16 تا 22 میزبان بازدیدکنندگان است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =