تسنیم نوشت:

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه القبس کویت؛ نبیل فهمی وزیر خارجه مصر از تصمیم جدید دولت انتقالی مصر برای حذف هزینه ویزا برای اتباع سوری علاقمند به سفر به مصر خبرداد.
وزیر خارجه مصر در این باره اعلام کرد: در آینده نزدیک دولت مصر تصمیم جدیدی را اجرایی خواهد کرد که براساس آن اتباع سوریه برای ورود به خاک کشور مصر دیگر نیازی به گرفتن ویزا نخواهند داشت.
وی در توضیح علت این تصمیم قاهره افزود: ما ملت سوریه را دوست و برادر خود می دانیم و برای کاستن از حجم رنج های آنان این تصمیمی ناچیز است.
وزیر خارجه مصر که احمد الجربا رئیس ائتلاف ملی مخالفان نظام سوریه در قاهره سخن می گفت افزود: دولت مصر انقلاب ملت سوریه را تایید می کند و از این رو ملت سوریه را در رسیدن به آمالش حمایت می کند.
وزیر خارجه مصر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در جریان کنفرانس خبری وی با احمد الجربا که از وی سوال کرده بود چرا هم اکنون برخی از اتباع سوریه در تظاهرات حامیان مرسی حضور دارند؟ گفت: اقدام چند تبعه سوریه موضع ما را در قبال ملت سوریه تغییر نمی دهد و با این قبیل موارد هم بدون نسبت دادن این رخداد به کل ملت سوریه تصمیم گیری خواهد شد.
احمد الجربا هم ضمن تقدیر از این تصمیم دولت مصر گفت: در پایان ماه مبارک رمضان قرار است دولت مصر تمهیدات و تسهیلات ویژه ای را برای ملت سوریه در نظر بگیرد چرا که اوضاع سوریه با اوضاع دیگر کشورها متفاوت است.
5252 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =