همایون اسعدیان در پاسخ به صحبت‌های حسین فرح‌بخش گفت کسانی که در مقابل خانه سینما تجمع کرده بودند، شعبان بی مخ نبودند، بزرگان سینمای ایران بودند.

به گزارش خبرآنلاین، او که به عنوان مدافع خانه سینما در این برنامه حاضر شده بود، گفت: برخورد پلیس با ما در تجمعی که برگزار شد، خیلی محترمانه تر از برخوردی است که شما آقای فرحبخش با ما دارید.

او با اشاره به جام زهری که سقراط به خاطر قانون در دوران باستان نوشید، افزود: از آن موقع تاکنون واژه قانون حرمت دارد، اما ما این واژه را لوث و بی مزه کرده‌ایم.

او خطاب به کسانی که معتقدند تجمع سینماگران مقابل خانه سینما قانونی نیست، گفت: معلمان هم وقتی با مشکل صنفی مواجه می‎شوند، می‌روند مقابل مجلس و تجمع می‌کنند. تجمع کردن به شرط نداشتن سلاح بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران هیچ منعی ندارد.

این کارگردان سینمای ایران تاکید کرد: رفتارهای سیاسی و سلیقه‌ای خود را نباید با واژه قانون توجیه کنیم و مسائل قانونی را غیر قانونی جلوه دهیم.

فرحبخش هم در پاسخ گفت که منظورش همه افراد حاضر در تجمع نبوده و  روی سخنش با فرد خاصی بوده‌است. او ادامه داد: من با بسیاری از این کارگردانان کارکرده‌ام.

مجری برنامه «هفت» هم خطاب به فرحبخش گفت : آقای برزیده هم از کارگردانان محترم سینمای ایران هستند.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    درود بر همايون اسعديان اين فرح بخش چقدر بي ادبه!
  • بی نام A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    234 3
    خیلی از ما مردم عادی قانون اساسی کشور را نخوانده ایم و از حقوق شهروندیمان مطلع نیستیم .پس از ماست که بر ماست .
    • omid A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      11 1
      حالا مثلا قانون اساسی هم خونده باشیم حفظم باشم اگه عمل بشه به قانون خوبه!!! اگه کسی که تهمت و دروغ و افترا میزنه قانونی باهاش رفتار بشه درسته و اگه کسی که تهمت زشت به زنهای بازیگر داده باهاش برخورد تند میشد دیگه کسی به خودش اجازه توهین به مردمو نمیداد قانون به کسی که تهمت ناروا به زنهارو میده چه مجازاتی براش در نظر گرفته ؟! فکر کنم حد اقل شلاق هست پس دانستن قانون کافی نیست عمل کردن به قانون مهمه
    • بی نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      6 0
      ولى همين فضاى مجازى هم براى به عقب راندن برخى ظالمان بد نيست
  • علی A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    257 7
    واقعا متاسفم برای گروهی که اقای فرحبخش شده نمایندشون . هر چی میخواد میگه , تهمت توهین , افترا , گرین کارت , مسائل خانوادگی .... واقعا متاسفم . خدا رو شکر که اومد توی تلویزیون تا من و مردم ببینند که کی به کیه . درود بر ادب و متانت آقای اسعدیان .
  • مهدي A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    208 7
    با حضور آقاي فرحبخش شبي فرح بخش را سپري كرديم
  • بی نام IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    227 2
    جالبه فرحبخش چند بار خودشو یک فرهنگی معرفی کرد!! با دیدن این مناظره باید قدر هنرمندان واقعی کشور رو بدونیم که چطور زیر بار رفتار مستبدانه بعضی کمرشون خم شده اما هیچوقت حاضر به زانو زدن نشدند
  • مهدی IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    به اونی که با پا به در خانه سینما کوبید گفت شعبان بی‌مخ، نه بقیه. چقدر جهت‌دار خبر رو منتشر می‌کنید. اصل خبر رو بدون دستکاری بنویسید.
    • بی نامی A1 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      124 5
      ای بابا....چی می گی عزیزم تو همین خبرهایی که لینکش هست حرف های فرحبخش رو اوردن. ما هم که برنامه رو دیدیم و می دونیم چی به چیه
  • ali A1 ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    هر دوشون فقط به فکر منافع شخصیشونند و می خوان قدرت به دست بیارند واقعا براشون متاسفم
  • بی نام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    141 9
    کی به بزرگان سینما گفته شعبون بی مخ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خودش بی مخه.
  • علیرضا IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    161 4
    امیدواریم با آمدن دکتر روحانی، نقاب بیشتری از چهره به ظاهر اسلامی امثال فرحبخش و اذنابش برداشته شود؛ هنوز یادمان نرفته که سلحشور زنان سینمای ایران را فاحشه خواند؛ تقاص خدا همیشه در آن دنیا نیست و این دنیا هم خداوند با مکر الهی، مکاران مردم فریب امثال فرحبخش را اینچنین رسوا می کند. منتظر تدبیر دکتر روحانی برای افزایش امید به آینده سینمای معیوب ایران هستیم.
  • بی نام IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    74 1
    مافیای فاسد سینما
  • بی نام A1 ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    107 3
    اين قشرامثال فرحبخش كلا بي ادب وخودشيفته هستند وان شاالله با امدن روحاني تمام ميشوند واحسنت بر اسعديان ،نماينده سينماي انقلاب ومتين ومودب
  • بی نام IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    13 83
    قضاوت خیلی سخته!!!!
  • مهدی GB ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    20 1
    "طبق اصل 27 قانون اساسی تجمع کردن به شرط نداشتن سلاح و عدم منافات با اسلام در جمهوری اسلامی ایران هیچ منعی ندارد." حالا هی هر وقت 2 نفر شاکی بودن یه جا جمع شدن بگین منافق و برانداز و پیاده نظام فتنه.
  • کیهان A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    21 2
    حالا که سحر نزدیکه من اگر بجای جناب اسعدیان بودم صحنه دیشب رو به نفع فرهنگ و ادب ایرانیان با اصالت ترک میکردم و بهش نشون میدادم که من اینجور تربیت نشدم. دیشب مناظره ای بود درحد مناظره ی معروف . و به همون اندازه بدآموزی داشت. اینجور آدما فقط با اراده ی مردم پاک میشن با مناظره هیچ اتفاقی نمیفته.
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    22 1
    واقعا برنامه دیشب اعصاب خورد کن بود.اقایی که به یه جورایی همه کارگردانان رو شاگرد خودش می پشنداشت و مدام میگفت همه افتخار میکنن که با من کار کردن و من از دوران باستان تو سینمای این مملکت بودم و مدام منیت خودشو به زبان می اورد.چه تهمت هایی به اصناف سینمایی زد ! همه رو مخالف نظام و حکومت و... لقب داد.ایا قانون در اینطور موارد هیچ حقی برای طرف مقابل در نظر گرفته؟ منظورم اینه که میشه از این اقا شکایت کرد به دلیل اینکه جلوی چشم صدهاهزار نفر همچین تهمت سنگینی زد بحث رو کاملا سیاسی و امنیتی کرده بود فکر میکنم اگه جرات داشت همه اصناف سینمایی رو دست نشانده و جاسوس اسرائیلی خطاب میکرد
  • مهدی A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    6 34
    سلام. بنده خدا آقای فرحبخش چندین بار تکرار کرد که همه شعبان بی مخ نیستند و فقط برخی از افراد که کارهای.... انجام دادند شعبان بی مخ بازی انجام دادند.
  • محمد A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    13 47
    نكنه خبر آنلاين تو هم رانت خواري كه جهت دار مينويسي. پول بيت المال براي همه مردم هستش نه فقط براي بعضي ها
    • بی نام IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      0 0
      همه این برنامه رو مستقیم از تلویزیون دیدن احتیاج به جهت دار بودن این مطلب نیست....برو پول بیت المال رو از اون سفرهای سریالی طلب کن
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    47 2
    سپاس آقاي اسعديان از صبر و ادبتان.
  • مهرداد IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    22 1
    درود بر آقای اسعدیان عزیز که چهره واقعی یک سینماگر ایرانی را همواره نشان داده و در این مناظره هم با متانت و ادب در برابر نماینده اقتدارگرای سینما به خوبی ایستاد و در جایی گفت : من از آقای فرح بخش تشکر میکنم که با این ادبیات کار ما را راحت کرد و . . . الحق که ادب مرد به از دولت اوست ، فیلمهای سخیف و بی محتوا ساختن دلیل بر قدمت شما نیست آقای فرح بخش ، امیدوارم به زودی خانه سینما به اهل فرهنگ و هنر و سینما بازگردد و امثال فرح بخش ها و دوستانشون به ساختن فیلمهای عوام فریبانه و بی محتوای خودشون بپردازند فقط . . .
  • جلیل A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    5 19
    همراه شدن مدیران خانه سینما مثل عسگرپور و اسعدیان با حوزه هنری و عدم واکنش اونها نسبت به کارهایی که حوزه هنری در سال قبل انجام داد، نشون میده که هیچ حسن نیتی در کارهایی که تا به حال به نام سینما انجام دادن وجود نداره.
  • جلیلی A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    7 57
    چقدر ساده لوح هستند کسانی که حق را به اسعدیانی می دهند که با مظلوم نمایی و گفتن کلماتی نظیر " قانون " سعی در مجاب کردن عقاید مردم به نفع باند خود را داشت. باندی که پس از سالها حاکمیت بر سینمای ایران وضع آنرا به این حال و روز بی در و پیکر مملو از فساد مالی و اخلاقی انداخته است. با عوام فریبی نمی توان به جایی رسید.
  • جوادقضاوی EU ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    3 15
    مردم اطلاعات درستی از کارکرد خانه سینما ندارند .بهتره شفاف سازی بیشتری برای آگاهی مردم انجام شود .هر دو گروه باید مستندات قابل قبول ارایه دهند.تا مردم خود قضاوت کنند.
  • علی A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    5 22
    از چیه اسعدیان طرفداری میکنیت!!از فیلم با رانت دولت!از فیلمی که زیر تیغ دولت باشه و مد نظر اونا!!!یه نگاهی به طیف ادمایی که جلوی خانه سینما و فیلماشون بندازید!90 درصد در راستای اهداف ادمها و سلیقه های خاص!!!چرا اصغر فرهای توی این جمع بود...غیر از اینکه میخواست گیرین کارتش اوکی بشه!اصلا وجه تشابهی با بقیه اونایی که اونجا بودن داشت!!!شما ها فیلم زندگی خصوصی فرحبخش و دیدید!!! فرحبخشو میشناسید اصلا!!!چون تند برخورد کرد باید اینجوری از طر ف دیگه دعوا حمایت کرد...همین فرحبخشو تا دم تیغ بردن به خاطر فیلم زندگی خصوصی که بهش مجوز اکران هم داده نشد...جالبه توی نظرات طرف نوشته روحانی میاد اینا مرن کنار....این مرد افتخارش اینه که ریالی از دولت برای ساختیت فیلماش پول نگرفته نه این دولت که 3 دهه...
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    6 0
    همه چیز مشخصه .. با عوض شدن دولت منافع خیلیا داره به خطر میفته و به سیم آخر زدن ... همین امروز تو یه سایت دیگه خودم که چطوری افراد دارن فله ای استخدام سازما ها میشن و قرارداد میبندن ... این همه اشتغالزایی اونم تو روزای آخر دولت ... امیدوارم سینماگرای بیدار ما به ایستادگیشون ادامه بدن .. تو این ماجراها اتفاقا خیلی خودشونو رو کرد ..
  • مهدی A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    8 0
    جناب آقای فرح بخش که از سینما فقط کلمه مبتذلش را یاد گرفتید به یاد داشته باشید که به کرسی نشاندن حقانیت خود را با کوبیدن و تهمت زدن و اجنبی خواندن طرف روبرو به اثبات نرساندید..همگان می دانند که اگر به مقید بودن باشد در احترام به دین و قانون جناب اسعدیان با ساخت فیلم زیبای روز واقعه و عدم تهمت به دیگران در مناظره دیشب به همگان ثابت کردند که از این پتانسیل برخوردار هستند و لیاقت هدایت گروه عظیم هنری ایران را دارند ودر عوض شما با ساخت فیلم مبتذل و پوچ شارلاتان که توهینی کامل به بیننده بود و همچنین انواع و اقسام توهین و تهمت و افترا به طرف روبروی خودتون برای حمایت از گروهی که شما نماینده آنها بودید و برای به کرسی نشاندن اقتتدار تان چه ها که نکردید و نگفتید ..جناب فرح بخش به یاد داشته باشید که هر هنر مندی را که این دولت ار آن حمایت کرد و سر طناب را به آن هنر مند داد در آخر هم از جامعه رانده شد و هم از کیش هنر مندان....یادتان باشد سرنوشت افتخاری و هدیه تهرانی واحمد نجفی و در آخر استاد انتظامی که ایشان سریع خود را نجات دادند.........به جای حرص خوردن در گرفتن قدرت باید کمک کرد قدرت گروه صنفتان را بالا ببرید.................
    • هادی A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      3 1
      برادر جان که این قدر بلند بالا نوشتی، هنوز نمیدونی که روز واقعه رو شهرام اسدی ساخته نه همایون اسعدیان ؟؟!!!
  • بی نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    9 1
    سینما چه ربطی به عملیات مرصاد و عربستان و بحرین داشت!!!!؟؟؟تو رو خدا اگه کسی میدونه به منم بگه
    • مهدی IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      1 0
      میرکریمی در جواب خبرنگاران به عملیات مرصاد ارجاع داده بود و فرح‌بخش اشاره‌ای به اون مصاحبه داشت.
  • نادر IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    3 1
    چه گونه است که این بزرگان برای یک تجمع قانونی و صنفی شعبون بی مخ خوانده می شوند اما وقتی عده ای یک فیلم را که از خود ارشاد مجوز دارد از پرده ی سینما به زیر می کشند نامش تکلیف شرعی است ؟