آسیب های اجتماعی واقعیت تلخ جامعه است.آسیب هایی که نه زن می شناسد و نه مرد.نه فضای باز مثل خیابان می شناسد و نه فضای بسته.گرچه در جامعه ما حساسیت بیشتر روی زنان است ولی مردان هم نقش به سزایی در گسترش آسیب های اجتماعی دارند.حال اگر آسیب اجتماعی متوجه مسایل اخلاقی و به اصطلاح معروف «ناموسی» باشد حساسیت نسبت به زنان به مراتب بیشتر است.

کمتر روزی است که در کلان شهرها در خیابان ها برویم و صحنه هایی را نبینیم که مردان برای سوار کردن زنانی که در خیابان ها هستند، اقدامی نکنند. گرچه صحبت کردن از مردان خیابانی بدون صحبت کردن از زنان، نگاه یک بعدی است ولی در این یادداشت قصد دارم فقط به مردان خیابانی بپردازم.البته این را هم اشاره کنم که  همه مردانی که دنبال زنان برای ارتباط نامشروع هستند، لزوما خیابانی نیستند.

این مردان در کنار خیابان ها یا در حال چانه زدن روی قیمت هستند،یا روی تعداد افراد چانه می زنند، یا بوق می زنند، چراغ می دهند،یا به زور قصد سوار کردن زنان را دارند. برای بسیاری از این مردان فرقی نمی کند که بچه کنار زن هست یا نه، پیر است یا جوان،حتی چادر دارد یا ندارد و....گاهی اوقات هم ترافیکی ایجاد می کنند که نگو و نپرس.

گاهی اوقات هم در خیابان ها با خودرو کنار هم راه می روند و شماره تلفن  رد و بدل می کنندو ...البته این رفتار توسط مردان، فقط محدود از طریق خودرو  نیست. متلک پرانی ها در کنار خیابان، اماکن عمومی مثل پار ک ها،ایستگاه های حمل و نقل عمومی، سینما و...حتی این نوع رفتار ها  در محیط های کاری هم وجود دارد گرچه کمتر مشهود  است.

مردانی که  هم متاهل هستند و هم مجرد و ممکن است عده ای هم از زنان خود طلاق گرفته باشند یا همسرشان را به دلیل فوت از دست داده باشند. عده ای هم متاهل هستند ولی در شهر های بزرگ برای کار می روند و طولانی مدت از خانواده شان دور هستند.

 در میان این مردان،با سواد و بی سواد، پول دار و فقر و ... نیز هستند.

مردم هم دیگر نسبت به این مسئله بی توجه یا کم توجه شده اند و مسئولیت اجتماعی و نظارت اجتماعی هم نسبت به گذشته کمرنگ تر شده است.

این گروه از مردان اگر متاهل  باشند معمولا از روابط زناشویی خود رضایت کافی ندارند. البته ممکن است زیاده خواه هم باشند و این زیاده خواهی هم می تواند ناشی از پول زیاد باشد. عده ای هم دنبال برآورده کردن نیازهای عاطفی خود در خیابان ها هستند چون فضای خانه عاطفی نیست.

افرادی هم که مجردند به دلیل بالا رفتن سن ازدواج برای ارضای عریزه جنسی این راه را انتخاب می کنند.یا به این دلیل که ازدواج مشکلات زیادی دارد، از ازدواج سرباز می زنند و نیاز جنسی خود را با زنان خیابانی برآورده می سازند. در واقع از پذیرش مسئولیت زندگی خانوادگی امتناع می کنند، از نظرخودشان راحت تر هستند.

این شرایط منجر به کاهش اعتماد بین مردم هم می شود.شک و تردید و دودلی و سوء ظن ها و ... ناشی از مشاهده این نوع رفتارها در خیابان ها ست که حتی ارتباتط بین اعضاء خانواده ها را نیز متاسفانه تحت تاثیر قرارداده است.

بدون شک این نوع رفتار ها مغایر هنجار های اجتماعی جامعه است ولی باید بپذیریم که در جامعه بویژه در کلان شهر ها نفوذ کرده است و کنترل آن نیز دشوار  شده است.

  WWW.mousavichalak.ir

مطلب مرتبط: هیچگاه  تشنه نیاز جنسی از منزل خارج نشوید. در وبلاگ:دغدغه های یک مددکار اجتماعی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسماعیل GB ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    49 8
    حرفات متین ولی خدا وکیلی کیه زندگی بدون دقدقه رو نخواد ؟ ولی به چه قیمتی . با این تورم و مشکلات مگه کسی قادره زندگیی رو شروع کنه .
    • محمد A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      40 3
      والا اين مردان خياباني اي كه ما ديديم سن هاشون حدود 22 تا 45 سال هست و معمولاً حلقه و ماشين هاي وارداتي دارن. به نظرت يك ثانيه تورم رو تو زندگيشون حس ميكنن ؟ مشكل اينجاست امثال شما داريد زير توهم فشار رو حس ميكنيد و اين افراد راحت پول در ميارن و بي تفاوت خرج ميكنن.
    • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
      0 2
      محمد جان حق با توئه ولی بدان اکثر کسیانی که سوار اون ماشین های وارداتی میشن حتما قبلا وجدان و اخلاقیات را زیر پا گذاشته و حق کسی را خورده اند که تونسته اند سوار این ماشین بشن حالا براشون فرقی نمی کنه که به زنشون خیانت کنند ویا برای زن شوهر دار یا مادری که کنار بجش هست مزاحمت ایجاد کنند،اونا هر وقت میلشون بکشه به ناموس همه چشم دارند
  • بی نام EU ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    84 13
    مرد خیابانی از زن خیابانی هرزه تر و مقصر تر میباشد البته لفظ کلمه مرد برای این موجودات کمی سنگین است
    • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      5 6
      هرزگی زن و مردنداره ! اما با کمی تحقیق وبررسی متوجه میشیم که خداوند قدرت امتناع از گناه رو به چه جنسی بیشتر داده!
  • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    38 2
    اتفاقاً اكثرشون متأهلن ! فقط يه رابطه يك شبه و كم خطر از نظر اينكه همسرشون متوجه نشه. متاسفانه
  • سروش A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    23 7
    فقط که تو ایران که زنان و مردان خیابانی نیست هرجائی که محدود باشه همین وضعه همین آمریکا پرداخت پول در مقابل ***** ممنوعه که همین باعث به وجود آمدن زنان ومردا ن خیابانی شده حالا تو ایران قضیه به مراتب بد تره چون خیلی محدودیم این یه نیاز غریزی و لازمه ،، همه که شرایط ازدواج ندارند خب باید یه فکری بابت این قضیه کرد این در مورد اکثریته وگرنه داریم کسانی رو که بیمار جنسی هستند مثل آدم متاهلی که میره دنبال این کارها در کل باید یکم جلوی تعصبات دینی گرفت که جامعه به هرزگی نره
    • محمد A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      11 9
      چرا جوك ميگي ، تو ميگي آمريكا و ... زن و مرد خياباني ندارن و فقط تو كشور هاي ديني وجود داره !!!!!!!!!!! مثلاً الان حجاب يا روزه خواري در ملاء عام آزاد بود اينا سراغ اين كار نميرفتن ؟‌ استدلالت اينه ؟ اتفاقاً بايد جلو سخت گيري هاي خانواده ها واسه ازدواج رو گرفت رو شرايط ازدواج رو پيش اورد . دو جوون 18 و 19 ساله اي كه به هم علاقه دارن و بعد 2 سال به اين نتيجه ميرسن كه روزگار بهشون مجال زندگي مشترك نميده بعد چند سال تن به ازدواج مصلحت انگيز ميدن و عاقبت هم همسر گريز ميشن و به اين مسائل رو ميارن.
    • بی نام A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      9 2
      "داریم کسانی رو که بیمار جنسی هستند مثل آدم متاهلی که میره دنبال این کارها در کل باید یکم جلوی تعصبات دینی گرفت که جامعه به هرزگی نره " ترجمه حرفت اينه كه به اين فرد نگيم هرزه تا ديگه هرزه نداشته باشيم. داري صورت مسئله رو پاك ميكني .
  • مهدي IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    42 9
    اگرمحلي براي اينگونه افراد درنظرگرفته شود واين خانم ها تحت نظارت وزارة به داشت ومعاينات دوره اي قرارگيرند إز ضرر هنگفتي جلوگيري نموده وچنانچه خانمها درپوشيدن لباس وحجاب ازاد باشند بسيارتي إز اين خانم هاي تن فروش بيكار ميشوند ومعضل مردان خياباني حل ميشود أزادي شنا دردريا أزادي لباس پوشيدن خانمها بسيارتي إز اين مسايل را حل ميكند امتحان كنيد ويكسال به پوشش خانمها به هرشكلي كه بود كاري نداشته باشيد
    • مریم A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      10 18
      ههه هه ههه! چقد مسخره فکر میکنید جناب مهدی! وضع مردا بدتر میشه که بهتر نمیشه
    • محمد A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      9 7
      باو اونجوري كه فرق زن روسپي و مردم عادي مشخص نميشه و ناموس مردم مورد بي عفتي قرار ميگيره . چه فرقي ميكنه زن تن فروش تو مغازه ارائه شه يا گوشه خيابون . مشكل اينه كه چرا متقاضي داره و اين بايد بررسي و واسش راهكار ارائه شه. (البته اگه مسئولين راهكار بدن ميگن : ماشين تك نفره و چند نفره مجرد ممنوع . خخخخخخخخخخخخخخ)
    • بی نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      9 0
      ایول دمت گرم :)))))) اگه نامزد بشبی من خودم بهت رای میدم :))))))))))))
  • آرش A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    13 1
    آین بنده خدا که همه دلایل رو گفت، دلیل دیگه ای باقی نمیمونه !!
  • amir IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    13 10
    سلام وقتی ایمان مان روز به روز کمترشده و آخرت را فراموش می کنیم می شود این. واقعا دردآور است چرا دولت مردان فکری نمی کنند.اخلاق و انسانیت هر روز کمرنگتر می شود .
  • توفیق IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    6 27
    عزیزِ بی نام که احتمالا خانم باشید اگه چیزی عرضه نشه تقاضا معنی نمی ده و وجود نخواهد داشت حال گیرم در اینجا به جهت وجود مشکلاتی که به برخیش در متن اشاره شد تقاضا وجود داشته باشه به آن دسته از هم جنسانتان بفرمایید عرضه نکنند تا قیمت اصلش (خانواده) بالا رفته و از همبستری به همسری ارتقا پیدا کند.
    • بی نام A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      11 2
      شما الان مشکلت با چیه من نفهمیدم!! زن خیابانی؟ مرد خیابانی؟ همسری؟ کثرت عرضه کمبود تقاضا؟! زن؟!
    • وحید IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      16 1
      به نظر من هر دو جنس در مقابل اینگونه معضلات بصورت یکسان مقصر هستند
  • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    7 0
    اين گزارش بود ؟روايت بود ؟ خبر بود؟ درد دل بود؟ افتاديم تو سياهچاله اجتماعي و واي اگر از پس امروز بود فردايي!!! كه هست ...
  • بی نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    9 5
    در مورد مردان متاهل که باید سکوت کنم!!! (که فکر کنم سهم بیشتری دارند و این رفتارشون به هیچ وجه قابل توجیح نیست) ولی در مورد مجردها باید بگم که اگر شرایط ازدواج براشون فراهم بشه و مشکل بیکاریشون حل بشه به مراتب شاهد کاهش این قضایا هستیم...
  • بی نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    13 2
    با وجود همه **مشکلات** اگر همه مردان جامعه ناموس دیگری رو ناموس خودشون بدونن این معضل برطرف میشه. شاید باید اصلاح رو از **خودمون** و اطرافیامون شروع کنیم... شعار نمیدم ولی باید قبول کنیم که این چنین عمل ها رو (متلک پرانی در خیابانو...) شاید از آشنایانمون و اطرافیامون هم دیدیم و یا حتی خودمون هم انجام دادیم.
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    4 3
    من به ذات و طبع های انسانها معتقد هستم بعضی طبع گرم , بعضی طبع سرد , بعضی طبع معتدل و ... دارند . محدویتهای فرهنگی اداب و رسوم غلط , تابو بودن مسایل جنسی . باعث بوجود امدن این جور مسایل شده . این رو باور کنیم گرگ از کوشت تغذیه می کند . مرد تنوع طلب است این رو فرد مونث باید بداند . اگر درست رسیدگی نشود او بر اثر ذات و خصلتش دنبال نیاز خودش در جای دیگر خواهد بود . اصلا در دین ما به همین خاطر گفته شده جهاد زن خوب شوهرداری کردنش است . این یک طرف قزیه . و اما میماند فقر , گرانی , امراض و دیگر نابسامانیهای اجتماعی که بر اثر عدم مدیریت خانواده و مسئولین فراد جامعه به ان دچار شده و توان ازدواج را از دست می دهند . یک مکانی برای اینجور افراد در نظر گرفته شود البته با عقلانیت و نظارت . در این صورت نام
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    13 3
    1- عزيزم هر خونه اي يه توالت ميخواد. وقتي كاباره ها وشهرنوها را تعطيل كرديد وهمه ي اونارو براي خودتون مصادره كرديد!!! مردم هم درخيابانها به جان هم افتاده اند وبه هيچ كس هم رحم نميكنند. 2- ازادي بدهيد ونيز براي روسپيان وتن فروشان مكان وجاي مناسب وپوشش خاص تعريف كنيد، تا ادمهاي سالم جامعه،موردمزاحمت قرارنگيرند.اكنون تمام خيابانهاي ايران شهرنوشده اند وتمام بانوان مسافركنارخيابان به چشم مردان گرسنه وپرنياز ايراني، بچشم روسپي وتن فروش ديده ميشوند. 3- تن فروشي ،ضررش براي جامعه كمتر از دين فروشي و وطن فروشي است! چرا به دينفروشان ورانتخواران دولتي كسي كاري ندارد!انها صيغه اش را خوانده اند!!!!!!!
  • فمنیست IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    11 4
    به نظر من باید محله شهر نو را از نو آباد کرد و چندین محله مشابه را در نقاط مختلف شهر برای این امر مهم بله امر مهم اختصاص داد
  • یک زن IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    4 0
    باسلام، دوستان همیشه در مورد هرزه گی و القابی از قبیل یا همان خیابانی بودن ، این نکته ی مهم را در نظر داشته باشید که هرزه گی یکطرفه از محالترین کارهاست. پس بی زحمت برای رعایت انصاف و بیشتر از آن حقوق زنان هم که شده هر دو طرف ماجرارا در نظر بگیریم. مقاله ای که خواندیم شاید از معدود نوشته هایی باشد که به خیابانی بودن مردان پرداخته است.(دستشان درد نکند). حقیقت این است که تعداد مردان هرزه چند برابر زنان هرزه است و این حقیقت وقتی تکان دهنده تر می شود که توجه کنیم که زنان برای گذراندن زندگی و مردان برای خوش گذراندن زندگی یا همان هرزه گی به این کار روی می آورند. با آرزوی جامعه ای سالم و پویا.
  • مرتضی IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    0 2
    حرفای همتون درست ولی بیاید برگردیم به ده سال پیش... اون وقتی که نه مانتوی کوتاهی بود و نه ساپورتی ونه... اون روزا خیلی کم از اینجور مسائل در شهر دیده میشد. وقتی یه لباس جدید به بازار میاد اول عده خاصی میپوشن مثلا همین ساپورت، ولی امروز میبینیم اون دختری هم که شاید اصلا در عمرش ***** نداشته میپوشه چون مد شده . تو مثائل جنسی حس اولیه آقایون بیشتره و با این اوضاع پوشش خانمها جای گله ای برای هیچ زنی باقی نمبمونه. البته حرف اون دوستمونم اینجوری تایید میکنم که : اگر آپارتمان هم باشه سرویس بهداشتی میخواد.