دادگاهی در روسیه با آزادی رهبر مخالفان دولت این کشور به قید وثیقه موافقت کرد اما به وی تاکید کرد کا اجازه خروج از کشور را ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وب سایت شبکه خبری راشاتودی، ناوالنی در دادگاه به جرم دزدی مجرم شناخته شد. به گفته معترضان روس، صدور حکم پنج سال زندان برای اتهام مطرح بسیار سنگین است و ثابت می کند ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، دیکتاتور است و با سرکوب حکومت می کند. پلیس روسیه روز گذشته برای متفرق کردن معترضان وارد عمل شد و افرادی را دستگیر کرد که عکسهای ناوالنی را در دست داشتند. یکی از مسئولان پلیس روسیه اعلام کرد روز گذشته پنجاه نفر از معترضان دستگیر شدند و ساعتی بعد آزاد شدند. در دیگر شهرهای روسیه ازجمله سن پترزبورگ نیز تظاهرات دیگری برای همین منظور برپا شد. حدود یک هزار نفر در تظاهرات شهر سن پترزبورگ شرکت داشتند.

 این در حالی است که هزاران نفر از طرفداران ناوالنی دیروز (پنج‌شنبه) با حضور در خیابان‌ها معتقد بودند که دستگیری وی یک انتقام‌گیری سیاسی بوده است.

ناوالنی به دلیل مخالفت با سیاست‌های دولت روسیه چهره مشهوری در رسانه‌ها به ویژه در غرب به شمار می‌رود. وی خود یکی از منتقدین دولت پوتین به دلیل فساد گسترده در این کشور به شمار می‌رود.

به علاوه این مخالف روس یکی از عناصر کلیدی در شکل‌گیری اعتراضات روسیه به شمار می‌رود که در پی آن هزاران نفر از مخالفان دولت فعلی روسیه در اعتراض به آنچه خود تقلب در انتخابات خوانده بودند به خیابان‌ها ریخته و دست به تظاهرات زدند.

وی اخیرا برای شرکت در انتخابات شهرداری مسکو ثبت‌نام کرده بود اما پس از حکم دیروز (پنج‌شنبه) دادگاه اعلام کرد که از این رقابت‌ها کناره‌گیری خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست آزاد شدن وی به قید وثیقه تصمیم وی برای کناره‌گیری از این انتخابات را تغییر خواهد داد یا خیر. وی برجسته ترین مخالف سیاسی در روسیه از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق تاکنون است که در دادگاه محاکمه و محکوم می شود.

52261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =