معرفی نامزدهای جوایز اسکار تلویزیونی / سریال دیوید فینچر و کوین اسپیسی تاریخی شد

سریال آنلاین «خانه پوشالی» به کارگردانی دیوید فینچر با بازی کوین اسپیسی در 9 بخش نامزد دریافت جوایز امی است.

حسین عیدی‌زاده: اسامی نامزدهای شصت و پنجمین دوره جوایز امی روز پنجشنبه اعلام و سریال «خانه پوشالی» با 9 نامزدی به سریالی تاریخی تبدیل شد، چون تمام 13 قسمت این سریال پشت سر هم و در یک روز به صورت آنلاین پخش شد.

برای اولین بار است که جوایز امی، سریالی آنلاین را به رسمیت می‌شناسد.

اما رکورددار این دوره از جوایز امی سریال فصل دوم «داستان وحشت آمریکایی: آسایشگاه روانی» است که در 17 رشته نامزد جوایز امی است.

پس از این سریال، فصل سوم «بازی تاج و تخت» با 16 نامزدی رکورددار است. برنامه «شنبه شب‌ها بطور زنده» و فیلم تلویزیونی «پشت چلچراغ» هم هر کدام در 15 رشته نامزد شدند، فیلم «پشت چلچراغ» یک نامزدی برای مایکل داگلاس و یک نامزدی برای مت دیمن به همراه داشت.

«بازی تاج و تخت» با ثبت 16 نامزدی برای خود رکوردی ثبت کرد، این سریال خونین و پرزدوخورد در رشته‌های بهترین سریال درام و بازیگری (برای سه بازیگر) نامزد جایزه امی شده است.

کوین اسپیسی و رابین رایت، دو بازیگر اصلی سریال «خانه پوشالی» نیز نامزد شده‌اند. این سریال داستان سیاستمداری به نام آندروود است که وقتی می‌بیند، رئیس جمهور جدید به وعده‌هایش به او عمل نمی‌کند، سعی می‌کند او را به خاک سیاه بنشاند.

«خانه پوشالی» و «بازی تاج و تخت» برای گرفتن جایزه بهترین سریال درم باید با «Breaking Bad»، «دانتن ابی»، «Mad Men» و «میهن» (برنده سال پیش) رقابت کنند.

سریال «Mad Men» که سال پیش نامزد جایزه بهترین سریال درام نشده بود با نامزدی امسال خود به رکورد پنج نامزدی جایزه بهترین سریال امی دست پیدا می‌کند و بالاتر از رکوردداران قبلی (با چهار نامزدی) یعنی «هیل استریت بلوز»، «قانون لس آنجلس» و «کرانه غربی» می‌ایستد.

یکی از بازنده‌های جوایز امسال «امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب» است که نتوانست در رشته بهترین سریال درام نامزد شود.

در بخش بهترین سریال کمدی هم «نظریه انفجار بزرگ»، «لویی»، «دختران»، «خانواده مدرن»، «معاون رئیس جمهور» و «30 راک» نامزد شدند و سریال «اداره» به شکلی عجیب نامزد نشد.

در بخش بهترین کارگردان سریال درام دو کارگردان معروف سینما یعنی دیوید فینچر برای «خانه پوشالی» و دیوید ممت برای «فیل اسپکتور» با تیموتی فان پتن برای «امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب»، جرمی وب برای «دانتن ابی» و لزلی لینکا گلاتر برای «میهن» رقابت می‌کنند.

نکته جالب نامزدی‌های امسال نامزدی الیزابت ماس در دو رشته بهترین بازیگر زن سریال درام برای «Mad Men» و بهترین بازیگر زن سریال کوتاه برای «بالای دریاچه» است.

برندگان جوایز امی که از آن به عنوان معادل جوایز اسکار در تلویزیون یاد می‌شود، یکشنبه 22 سپتامبر معرفی می‌شوند.

برندگان این جوایز را آکادمی علوم و هنرهای تلویزیونی انتخاب می‌کند و مراسم اهدای جوایز از شبکه سی‌بی‌اس پخش می‌شود. جوایز امی در تمامی بخش‌های هنری و ساختاری یک سریال اهدا می‌شود.

فهرست نامزدهای جوایز اصلی امی 2013 به شرح زیر است:

بهترین سریال کمدی:                 

«نظریه انفجار بزرگ» / «دختران» / «لویی» / «خانواده مدرن» / «30 راک» / «معاون رئیس جمهور»

بهترین سریال درام:

«دانتن ابی» / «Breaking Bad» / «بازی تاج و تخت» / «میهن» / «Mad Men» / «خانه پوشالی»

بهترین سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی:

«داستان وحشت آمریکایی: آسایشگاه روانی» / «پشت چلچراغ» / «انجیل» / «فیل اسپکتور» / «جانوران سیاسی» / «بالای دریاچه»

بهترین بازیگر مرد نقش اول سریال کمدی:

الک بالدوین در «30 راک» / دون چیدل در «خانه دروغ‌ها» / جیسن بیتمن در «Arrested Development» / لوئیس سی. کی. در «لویی» / مت لوبلانک در «ایپزودها» / جیم پارسونز در «نظریه انفجار بزرگ»

بهترین بازیگر مرد نقش اول سریال درام:

هیون بن‌ویل در «دانتن ابی» / برایان کرنستن در «Breaking Bad» / جان هم در «مردان خشن» / دمین لوئیس در «میهن» / جف دانیلز در «اتاق خبر» / کوین اسپیسی در «خانه پوشالی»

بهترین بازیگر مرد سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی:

بندیکت کامبربچ در «پایان رژه» / مت دیمن در «پشت چلچراغ» / مایکل داگلاس در «پشت چلچراغ» / توبی جونز در «دختر» / آل پاچینو در «فیل اسپکتور»

بهترین بازیگر زن نقش اول سریال کمدی:

لارا درن در «روشن دل» / لنا دنهام در «دختران» / ادی فالکو در «پرستار جکی» / تینا فی در «30 راک» / جولیا لوئیس-دریفوس در «معاون رئیس جمهور» / ایمی پولر در «پارک‌ها و تفریحات»

بهترین بازیگر زن سریال درام:

کلر دینز در «میهن» / میشل داکری در «دانتن ابی» / الیزابت ماس در «Mad Men» / کانی بریتن در «نشویل» / ورا فارمیگا در «متل بیتس» / کری واشنگتن در «رسوایی»

بهترین بازیگر زن سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی:

جسیکا لنگ در «داستان وحشت آمریکایی: آسایشگاه روانی» / لارا لینی در «سی بزرگ» / هلن میرن در «فیل اسپکتور» / الیزابت ماس در «بالای دریاچه» / سیگورنی ویور در «جانوران سیاسی»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال کمدی:

تای بورل در «خانواده مدرن» / جسی تایلر فرگوسن در «خانواده مدرن» / بیل هیدر در «شنبه شب‌ها بطور زنده» / اد اونیل در «خانواده مدرن» / آدم درایور در «دختران» / تونی هیل در «معاون رئیس جمهور»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال درام:

جیم کارتر در «دانتن ابی» / پیتر دینک‌لیج در «بازی تاج و تخت» / آرون پال در «Breaking Bad» / جاناتان بنکس در «Breaking Bad» / بابی کاناویل در «امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب» / مندی پتین‌کین در «میهن»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی:

جیمز کرام‌ول در «داستان وحشت آمریکایی: آسایشگاه روانی» / زاخاری کوئینتو در «داستان وحشت آمریکایی: آسایشگاه روانی» / اسکات باکولا در «پشت چلچراغ» / جان بنجامین هیکی در «سی بزرگ» / پیتر مولان در «بالای دریاچه»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل سریال کمدی:

مایم بیالیک در «نظریه انفجار بزرگ» / جولی بوون در «خانواده مدرن» / جین کراکووسکی در «30 راک» / جین لینچ در «گلی» / سوفیا وارگارا در «خانواده مدرن» / مریت وور در «پرستار جکی» / آنا چلامسکی در «معاون رئیس جمهور»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل سریال درام:

مورنا باکاریان در «میهن» / کریستین بارانسکی در «همسر خوب» / آنا گان در «Breaking Bad» / مگی اسمیت در «دانتن ابی» / امیلیا کلارک در «بازی تاج و تخت»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل در سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی:

سارا پولسن در «داستان وحشت آمریکایی: آسایشگاه روانی» / آیملدا استانتون در «دختر» / الن برنستین در «جانوران سیاسی» / شارلوت رمپلینگ در «بی‌قرار» / آلفر وودارد در «مگنولیاهای فولادین»

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    31 6
    بازی تاج و تخت خیلی عالیه.
  • محمد A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    27 1
    ای کاش اسم سریال ها رو ترجمه نمیکردین آخه اصلا آدم نمیدونه مثلا "خانه پوشالی" به انگلیسی چی میشه!!!
    • بی نام EU ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
      24 0
      "house of cards"
  • بی نام A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    21 6
    فقط بازی تاج و تخت
  • a A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    35 0
    اطلاع رسانیتون خوبه ولی خدا وکیلی اسم سریالهارو ترجمه نکنین....... 90% نمیفهمن کدوم سریالو میگین!
  • سمسم IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    7 14
    تو کمدی فقط modern family
    • بی نام EU ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
      12 1
      خوبه، خیلی هم خوبه. اما سریال‌های دیگه هم خوبن انصافن.
  • مهران A1 ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    15 1
    سريال "ميهن" انگليسيش هُم لَنْد كه فوق العادس