مهر نوشت:

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی،یکی از مراجع تقلید شیعیان، با بیان اینکه بر اساس آمار‌ها بیشترین طلاق‌ها در میان ازدواج‌های دانشجویی است، گفت: جامعه‌شناسان باید در این مسئله کالبد شکافی و بررسی کنند.
او درادامه تفسیر سوره احزاب اظهار داشت: آیات ۲۸ و ۲۹ سوره احزاب زمانی نازل شد که مسلمانان در جنگ احزاب و همچنین بر یهودیان بنی قریظه پیروز شده بودند و غنایم زیادی نصیب آن‌ها شد، از این رو همسران پیامبر (ص) نیز در فکر امتیاز خواهی افتادند.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) دادن امتیازات ویژه به همسران خود را رد کرد افزود: آیاتی در این زمینه نازل شد که خداوند به پیامبر (ص) فرمود، همسرانت بر سر دو راهی زندگی تشریفاتی و زندگی ساده در کنار پیامبر (ص) قرار دارند که باید یکی از این دو را انتخاب کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در این آیات از پیامبر (ص) خواسته شده، تا در صورتی که همسرانش زندگی تشریفاتی و زرق و برق دنیا را می‌خواهند با دادن هدیه‌ای از آن‌ها طلاق بگیرد.

وی گفت: این آیات به ما می‌فهماند که طلاق گردفتن نیز بایدتوام با انسانیت، محبت، نیکی و زیبایی باشد.

شاهد افزایش طلاق‌ها و کاهش ازدواج‌ها هستیم

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به موضوع طلاق اشاره کرد و افزود: متاسفانه امروز در جامعه ما شاهد افزایش طلاق‌ها و کاهش ازدواج‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه طلاق ضرورت اجتماعی است ابراز داشت: البته این ضرورت در جایی است که دیگر چاره‌ای نباشد.

این مرجع تقلید شیعیان گفت: برخی از مذاهب طلاق را ممنوع کرده‌اند و به همین دلیل زوجین به صورت غیر قانونی از هم طلاق می‌گیرند و ازدواج دوباره می‌کنند، اما اسلام طلاق را ممنوع نکرده است.

طلاق، زشت‌ترین و منفور‌ترین مباهات است

وی با بیان اینکه طلاق، زشت‌ترین و منفور‌ترین مباهات است بیان کرد: در روایات آمده، خداوند چیزی را مبغوض‌تر از طلاق، حلال نکرده است که می‌توان آن را به جراحی قب تشبیه کرد که تا ضرورت نداشته باشد نباید به سراغ آن رفت.

آیت الله مکارم شیرازی، ادامه داد: در روایتی دیگر آمده، چیزی بد‌تر از خراب شدن خانه‌ای با طلاق نیست و طلاق در واقع نوعی خانه خراب شدن است.

مرجع تقلید شیعیان، ادامه داد: در روایتی از امام صادق(ص) آمده، خداوند خانه‌ای که در آن طلاق باشد آن را منفور می‌داند و خانه‌ای که در آن ازدواج صورت می‌گیرد محبوب خدا است.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) شخصی را که سه بار ازدواج کرد و از همسرانش طلاق گرفت او را ملعون خواند، افزود: طلاق در جامعه باید به حداقل برسد و در جامعه ما آسان ازدواج نمی‌کنند اما به آسانی از هم جدا می‌شوند.

چرا در جامعه دانشگاهی طلاق بیش از سایر اقشار است؟

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه بر اساس آمار‌ها بیشترین طلاق‌ها در میان ازدواج‌های دانشجویی است گفت: جامعه‌شناسان باید در خصوص این مسئله کالبد شکافی و بررسی کنند، چرا در جامعه دانشگاهی طلاق بیش از سایر اقشار است در حالی که آنان از افراد باسواد و تحصیل کرده هستند چنین انتظاری از آن‌ها نمی‌رود.

عوامل مختلف طلاق

وی در ادامه به عوامل مختلف طلاق اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از عوامل ایجاد طلاق، توقعات زیاد است که زن و مرد از هم توقعات و انتظارات زیاد دارند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، ادامه داد: نبود گذشت یکی دیگر از عوامل طلاق است چرا که اگر هر یک از زوجین، روی خواسته خود اصرار داشته باشند این امر موجب ایجاد کدورت‌ها و بی‌احترامی‌ها می‌شود.

وی افزود: باید اختلافاتی که در زندکی رخ می‌دهد را حل کرد و نباید مسائل جزئی را کش داد، چرا که ادامه دادن مسائل کوچک، همانند بهمنی است که از کوه سرازیر می‌شود و با گذشت زمان انباشه و موجب خسارات می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی، بیان داشت: اگر مشکلات در‌‌ همان ابتدا با عفو و گذشت برطرف شد، امید به ادامه زندگی وجود خواهد داشت در غیر این صورت به طلاق ختم می‌شود.

مهریه سنگین، یکی از عوامل طلاق است

مفسر قرآن کریم، در ادامه مهریه سنگین را یکی دیگر از عوامل طلاق عنوان کرد و با بیان اینکه سطح مهریه‌ها باید پایین بیاید افزود: مهریه زیاد باعث می‌شود، زن به فکر طلاق بیفتد و با دریافت مهریه سنگین، به دنبال ازدواج مجدد باشد.

وی با بیان اینکه بالا رفتن سن ازدواج هم عامل دیگری برای طلاق است گفت: با افزایش سن جوانان برای ازدواج و با شکل گیری شخصیت آنان، در صورت ازدواج نمی‌توانند با یکدیگر اخت و اجین شوند، لذا ازدواج‌ها باید باید در سنین پایین‌تر صورت گیرد و همچنین گفته‌اند فرزندانی که در سنین بالا‌تر به دنیا می‌آیند استعداد لازم را ندارند.

مرجع تقلید شیعیان، با اشاره به آثار منفی طلاق گفت: اگر در طلاق میان دو زوج پای فرزندی در میان باشد مصیبت خواهد بود و در نامه‌هایی هم که به ما می‌نویسند می‌گویند با وجود داشتن فرزندانی می‌خواهیم از هم جدا شویم که سر نوشت این فرزندان اعتیاد و مشکلات زیاد خواهد بود و فرزندان طلاق، فرزندان خطرناک و انتقام جویی خواهند شد.

وی با بیان اینکه دعوا و نزاع در بین دو فامیل از دیگر اثرات منفی طلاق است اضافه کرد: زوجینی که از هم طلاق می‌گیرند، ازدواج دوم آن‌ها نیز ازدواج محکمی نخواهد بود و بر اثر سابقه طلاقشان دچار بی‌اعتمادی از سوی طرف مقابل می‌شوند.

راهکارهای اسلام برای جلوگیری از طلاق

آیت الله مکارم شیرازی، با اشاره راهکارهای اسلام برای جلوگیری از طلاق عنوان کرد: در آیه ۱۹ سوره نساء آمده با همسران خود معاشرت صحیح و شایسته داشته باشید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، گفت: در صورت بوجود آمدن اختلاف در بین زوجین، اسلام می‌گوید باید به سمت حکمیت رفت که در آیه ۳۵ سوره نساء آمده، یک نفر از طرف زن و یک نفر از سوی مرد با هم بنشینند و راه اصلاح را در پیش گرفته و سر چشمه ناراحتی‌ها را پیدا کنند و با محبت، نصیحت و خواندن آیات و روایات ارتباط آن‌ها را اصلاح کنند و از‌‌ همان اول به دادگاه نروند.

وی تصریح کرد: اسلام می‌گوید خوب زندگی کنید و زمانی هم که می‌خواهید جدا شوید طلاق زیبا داشته باشید که می‌شود با دادن هدیه در زمان جدایی، طلاق زیبایی داشت و موجب ناراحتی همدیگر و اقوام نشد.

مرجع تقلید شیعیان، با بیان اینکه یکی دیگر از راه کارهای اسلام برای جلوگیری از جدایی‌ها آن است که زن بعد از طلاق به خانه پدر نروند و در‌‌ همان خانه همسر بماند افزود: زن می‌تواند تا زمان عده، آزاد و بی‌حجاب در خانه همسرش زندگی کند تا شاید در این مدت جوش و خروش‌ها فروکش کند و بعد آشتی صورت گیرد.

آیت الله مکارم شیرازی، گفت: این دستور اسلام در هزار و ۴۰۰ سال قبل است که‌ ای کاش این دستورات اسلام اجرا و ازدواج‌ها آسان و طلاق‌ها کم می‌شد تا جامعه از بسیاری مشکلات رهایی می‌یافت.

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    5 6
    با یکدیگر اخت و عجین شوند نه اجین! تابی غلط املایی؟
  • بی نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    15 1
    ازدواجي كه دو روز بعدش ميشه طلاق اصن چرا بايد صورت بگيره؟!؟؟؟!؟؟ اينو يكي به من توضيح بده!!!
  • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    31 5
    من فرزند طلاقم. اگر مشکلی دارم فقط به خاطر توصیفات افرادی چون شما از ماست که ما رو در چشم جامعه زشت جلوه میدید در حالی که خودم جدایی پدر و مادرم رو به سود همه خانوادم میدونم
    • یک سوال A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      11 14
      فردا خودتون آیا از همسرتون به همین راحتی طلاق گرفته و بعدش می گویید جدایی ام رو به سود همه می دونم؟!
  • پسر IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    42 19
    ازدواج در سنین دانشجویی فقط به ضرر دختر و باعث موفقیت پسر هست...
    • saha IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      15 11
      میشه منظورتونو بگید؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      13 10
      من هر چه این مطلب خبرگزاری مهر رو میخونم، بیشتر متوجه میشم که اصلا به درد نمیخوره مطالبش.
    • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      25 1
      منظورم رو چند سال دیگر می فهمید. اما یعنی اینکه ازدواج در سن دانشجویی که پسر هنوز شغل درست و حسابی و سرمایه ی زندگی ندارد . ریسکی برای دختر هست اما انگیزه زیادی برای پسر برای موفقیت های بیشتر و سریع تر... به علاوه جوانی دختر و پسر به خوبی با هم سر می شود... ازدواج در سن بالا دیگر زیاد انگیزه ای برای مرد نیست... به همین دلیل مردان مجرد با بالا رفتن سن شان دیگر زیاد تمایلی به ازدواج ندارند برعکس خانم ها...
  • بی نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    12 2
    زن پس ازطلاق می‌توانددرخانه شوهر بماند :))))
  • بی نام A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    11 3
    آره حتمن اینجام تقصیر دانشجوهاست!! هر چی میشه میندازن گردن ِ تحصیلات!
  • بابک A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    7 2
    کار نا کارشناسی شده بهتر از این نمیشه
  • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    54 18
    درصد اعظم طلاق ها ناشی از مشکلات مالی است نه حجاب و نه دانشجویی.
    • بی نام DE ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      15 55
      حجاب خیلی مهمه. اگر زن، حجاب را که مصداق بارز حیا و عفت است رعایت کند، خیلی از معضلات اجتماعی خصوصا طلاق پیش نمی آید.
    • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      8 11
      مالی خیلی مهمه
  • بی نام A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    21 14
    ازدواج های دانشجویی بهتر از این نمیشه
  • بی نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    30 21
    دقیقآ به خاطر شرایط سخت ازدواجه که طلاق زیاد شده . مهریه های سنگین - چشم و هم چشمی - دخترها انتظار دارن جهیزیه سنگین بدن - میشه گفت 90% مشکلات تقصیر خانواده دختر و دختر خانمهاست . البته وقتی سنشون از 30 سال گذشت عمومآ کمی عاقل میشن .
    • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      8 4
      آخ، این چشم و هم چشمی رو خوب گفتید. معلوم نیست شخص می خواد به خاطر خودش ازدواج کنه یا به خاطر مردم و فامیل و دیگران. نمی دونم فلانی تو فلان رستوران مجلل عروسیش بوده، من هم باید اونجا عروسی بگیرم. فلانی برای یخچالش فلان مارک رو گرفته منم باید داشته باشم و الی آخر. مشکل دیگه اینه که یه سری همه چیز رو همون اول می خوان. یعنی داماد باید خونه، ماشین، کار با درآمد بالا و ... داشته باشه. خیلی از پدر و مادرها پای صحبتشون بشینی می گن که ما از صفر شروع کردیم و به اینجا رسیدیم. خیلی خب، حالا چطور انتظار دارید که داماد اول ازدواج فول امکانات باشه. داماد باید یه سری امکانات برای گردش زندگی رو داشته باشه ولی این امکانات باید منطقی و متناسب با شرایط اقتصادی امروز ما باشه.
  • بی نام US ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    24 12
    من مطمئن نیستم که اطلاعاتی که به ایشان داده اند که بیشترین طلاق‌ها در میان ازدواج‌های دانشجویی است درست باشد.
  • آرش IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    18 21
    خُب نتیجه می گیریم که دانشگاه دختر ها و پسر ها باید جدا باشه! به همین راحتی
  • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    12 3
    بعد از طلاق گیس و گیس کشیه! اونوقت شما میگید زن بیاد خونه شوهر ؟!!!!!!
  • بی نام IT ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    8 5
    این نظر هم در راستای طرح تفکیک جنسیتیه داده شده. میخوان بگن یکی از مزایای تفکیک جنسیتی کاهش ازدواج دانشجوییه و به دنبالش طلاق هم کمتر میشه. در صورتیکه من خیلی از زوجهای دانشجو رو دیدم که واقعا خوشبختند. از طرف دیگه وقتی هرجای ایران ی دانشگاه باز شده خوب بیشتر جوونها تحصیل کرده بحساب میان و طلاقشونو نمیشه ربط دادبه جامعه دانشگاهی چون همه تحصیلات دانشگاهی حداقل در سطح کاردانی رو دارن
    • mmm IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      1 10
      http://www.mensright.ir/post/223 فکیک جنسیتی طرحی کاملا درست است که در مدارس آمریکا هم در حال احیا و باز ساری است از آدرس بالا میتوانید تحقیقات انجام شده در دانشگاه علامه دا ببینید
  • بی نام A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    41 7
    ازدواج دوران دانشجویی یعنی اوج جوگیری! اوج عروسک بازی! اوج ادعای بزرگ شدن! نتیجه: طلاق!
  • بی نام EU ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    3 6
    مجید جان مباح با ح نوشته میشه و میشه مباحات
  • محمد IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    31 21
    ازدواج دانشجویی که بد ! ازدواج اینترنتی که بد ! ازدواج خیابونی که بد ! یکی بخواد یه دختر پیدا کنه باید چی کار کنه پس !؟ خوب از نظر شما فقط اینه که مادرش بره دنبال زن براش !؟
    • بی نام EU ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      10 12
      بله دقیقا هدف دوستان اینه که بگن هر دختری که توی خیابان باهات دوست شد بده هر دختری که توی دانشگاهه بده باید اقدس خانم و شمسی خانم پیشنهاد بدن که پری خانم دختر ملوک خانم رو بگیر تو هم باید بگی چشم تا جایی که من یادمه مسئول ازدواج دانشجویی می گفت فقط یه مورد طلاق در این سالها بین دانشجوها دیده البته خبر ماله 5 سال پیشه مگه اینکه الان زیاد شده باشه
  • وحید IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    40 0
    در تمام طول این مصاحبه ایشان صحبتی از مشکلات اقتصادی که منجر به طلاق میشه نکردند(افزایش اجاره خانه و...) همچنین الان خیلی هم دیر شده، بهتره یه راهکار اساسی ارائه بدهند
  • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    18 2
    بر اساس آمار‌ها بیشترین طلاق‌ها در میان ازدواج‌های دانشجویی است با افزایش سن جوانان برای ازدواج و با شکل گیری شخصیت آنان، در صورت ازدواج نمی‌توانند با یکدیگر اخت و اجین شوند گفته‌اند فرزندانی که در سنین بالا‌تر به دنیا می‌آیند استعداد لازم را ندارند فرزندان طلاق، فرزندان خطرناک و انتقام جویی خواهند شد میشه آیت ... بفرمایند این آمار و اطلاعاتشون رو از کجا میارن ما هم بریم بخونیم بلکم آگاه و مشتبه بشیم چون جای دیگه نشنیدیم و به چشم خودمون هم که خلاف اینا رو کم ندیدیم
  • محمد A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    21 5
    من عادت ندارم نظربدهم ولی فکرمیکنم بایدبیشتر درمورداین ادعا تحقیق شودازدواج های دانشجویی اتفافا موفق هستند چون طرفین نوعا با شناخت ازدواج میکنند
  • بی نام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    59 0
    اقا من خودم دانشجوم دوست دارم با دختر مورد علاقم كه هر دوم دانشجو هستيم و كليم همديگرم ميخوايم ازدواج كنم.چه كنم كه تنها منبع درامدم تدريس خصوصي اونم واسه بچه پولداراي دانشگاهه كه والله پول داشتم حاضر نبودم اين كارو بكنم چون بعضي وقتا ادم از خودش متنفر ميشه و اون يك ذره پوليم در ميارم ميريزم تو بورس و اينترنتي كه يك كوچولو تو اين مملكت سود كنه.انقد اخبار خوندم و دنبال كردم كه بورس چي ميشه شدم دكتراي اقتصاد و علوم سياسي..به فرضم ازدواج دانشجويي كنيم و ...بعدش چي؟خونواده اون دخترو چي كار كنم؟خونه چي؟به فرض كرايشم در اوردم رهنشو كجا بيارم؟مشكل اقتصاده.نونه شبه.
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    31 3
    زن بعد طلاق خونه شوهر بمونه؟؟؟؟اون وقت مادرشوهر و خواهر شوهر اگه بفهمن که چشم اون عروس طلاق گرفته رو درمیارن . مردهای ما هم قبول می کنن!!!! همین الان تا دعوا میشه میگه برو خونه بابات و یا اگه رفتی دادگاه تقاضای طلاق دادی پاتو اینجا نذار قلم می کنم . اگه مهر کم باشه تا دعوا میشه میگه مهرت رو میدم برو .اون وقت بعد از جاری شدن طلاق آب و نون به زن بیچاره میدن؟؟؟ تو ایران اگر زنی به هر دلیلی طلاق بگیره پناه نداره . خدا نکنه زنی مطلقه بشه حتی پدر و مادر هم به زور دخترشونو نگه می دارن .اینجا ایران است ! من شوهری دارم که همه جوره آزارم میده . جرئت اعتراض هم ندارم تا حرفی بزنم بی انصاف در همون شرایط که من لباس تو خونه ای تنم هست و روسری سرم نیست در آپارتمان رو وا میکنه و میگه برو... !
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    16 11
    گرونی چی که باعث طلاق شده
  • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    7 5
    چرا در جامعه دانشگاهی طلاق بیش از سایر اقشار است در حالی که آنان از افراد باسواد و تحصیل کرده هستند چنین انتظاری از آن‌ها نمی‌رود. چون ما دانشجویان روشنفکریم و طلاق رو بد نمی دانیم با طلاق گرفتن هیچ اتفاق خاصی نمی افته
  • معصومه IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    5 1
    سلام آی دخترایی که فکر میکنین ازدواج با شرایط سخت خوشبختی میاره من خواهرم 5/19مثقال طلا مهرشه مراسمشم تو خونه برگزار کردیم به داماد هیچ سخت نگرفتیم الان انقد خوشبختن که فقد باید ببینین دوست پسرشم نبود معرفی بود ولی الحمدالله خیلی باهم خوبن منم میخوام مثل خواهرم ازدواج کنم چون انقد به ویژگی های خودم ایمان دارم که اگه یه روز هم ازدواج کردم طلاق گرفتم دلم رو به مهریه خوش نکنم خدا هرکسی رو بی نیاز میکنه اگه به حرفش گوش بدی و من هم میخوام گوش بدم و آسون ترین ازدواج رو داشته باشم حرف مردم هم برام مهم نیست
  • مشاور A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    3 1
    با سلام خدمت همه خانم ها و آقايون بنده فقط گزارشي از زندگي خودم را ميدم تا درس عبرت برا ديگران بشه. بله مهريه بالا واقعا سبب تحريك دختران ميشود .خانواده همسر بنده مخصوصا خواهران و پدر ايشان دختري كه هيچ چيزي از قوانين رو اطلاع نداشت جهت گرفتن مهريه 313 سكه راهي دادگاه كردند و الان هم تقريبا 2 سال است در راهروهاي دادگاه بالا و پايين ميرويم.بنده داراي شغل مهندس و ادم كاملي شايد نباشم ولي آيا گرفتن مهريه اي كه مبلغ ان عددي وحشتناك ميباشد چيزي جز بدست اوردن مال نميباشد.من به همه خانمهاي محترم و آقايون نصيحت ميكنم جواني خود را با ازدواج بي هدف و بي منطق خراب نكنيد .خانمهاي محترم هم كه برا مهريه حاضرند دنبال حكم جلب براي همسرشان بروند بايد چند سالي از بهار جواني رو از دست بدهند و معطل بمانند
  • سامان IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    0 3
    هم حجاب مهم است هم امور مالی متاسفانه درک درستی از مسایل نداریم مرد وزنی از صبح تا شب چشم چرانی کنند تفاوتی بین رفتارشان با همسر و بقیه افراد نباشد دیگه حوصله و یا لذتی از زندگی زناشویی میبرند نگید بله که حرف کاملا دروغیه