روز گذشته دادگاهی در فلوریدا حکم به بی‌گناهی جورج زیمرمن قاتل تروین مارتین» نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی داد و این حکم موجی از خشم را در جامعه سیاه‌پوستان آمریکا به راه انداخت.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه دادگاهی در آمریکا جرج زیمرمن متهم اصلی پرونده قتل "ترایون مارتین" را بی گناه دانست، نگرانی ها از به راه افتادن موج جدیدی از اعتراضات ضد دولتی در آمریکا بالا گرفت.

بر این اساس هیئت منصفه 6 نفره دادگاه مذکور پس از جلسه ای 16 ساعته به این نتیجه رسید که زیمرمن در قتل نوجوان غیرمسلح آمریکایی نقش نداشته است. در همین حال "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا از مردم این کشور خواست آرامش خود را حفظ کنند. وی با این ادعا که آمریکا کشوری قانونمدار است تک تک شهروندان این کشور را به آرامش فراخواند.

اوباما بار دیگر با انتقاد از افزایش خشونت در بین شهروندان، خواستار اعمال قوانین شدید برای دارندگان سلاح های گرم شد. این در حالی است که اوایل سال جاری میلادی تلاش دولت آمریکا برای محدود کردن استفاده از سلاح، با مخالفت کنگره بی نتیجه ماند.

زیمرمن که در شب بیست و ششم فوریه 2012 مارتین را به ضرب گلوله از پای درآورده است، در صورت مجرم شناخته شدن به حبس ابد محکوم می شد. با این حال وی در جریان محاکمه نیز در ازای پرداخت یک میلیون دلار وثیقه آزاد شده بود.

 

منبع: رویترز/راشاتودی

49261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    13 2
    يه كاري كنيد بشه عكس ها را ذخيره كرد. ممنون
  • lpsk IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    20 3
    برای چی پرچم کشورشون رو اتیش زدن؟ خیلی عجیبه؟
  • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    32 5
    جالب اینجاس که صدا و سیما میگه اینو پلیس آمریکا کشته و کلی ام از سیاست نژاد پرستی پلیس آمریکا حرف می زنه !!!!
  • behzad IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    21 17
    سیاه پوستای امریکا هیچ وقت انتظارشو ندارن یکی از اونا توسط یه شهروند سفید پوست کشته بشه در حالی که به خودشون اجازه کشتن و خلاف در حق یه سفید پوست رو میدن بیشتر از هشتاد درصد قتلها تخلفها دزدیها تجاوزها ....توسط جامعه سیاه پوست در امریکا صورت میگیره حالا موندم تو این چند صد سالی که از افریقا رفتن اونجا اینا چی یاد گرفتن....واقعا حیف
    • نوید IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      4 3
      جامعه سیاه پوستان همیشه سرنازگاری داشته دلیلش هم واضحه اگه شما هم وقتی تاریختو ورق می زدی می دیدی که نژادو با تحقیر و خفت و خاری به برای بردگی امریکا اوردن معلومه که حس کینه برات زنده میشه
    • مرتضی A1 ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      0 0
      تو میدونی اونجا چه خبره یا اون بدبختا که ریختن تو خیابون؟حتما یه مرگیشون هست که که اینجری دادشون در اومده
  • بی نام EU ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    3 4
    چقدر جالبه که تصمیم گرفتن که در حکم بازنگری کنند. اینها همشون رو باید به جرم فتنه می نداختن زندان و محاکمه می کردن. چه معنی داره کسی بخواد رو حرف حکم دادگاه حرف بیاره.