روزنامه آرمان در گفت و گویی با عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان پس از معرفی مجدد وی به عنوان کاندیدای عضو حقوقدان این شورا به مجلس، نوشت:

* 12 سال در شورای نگهبان بودم. یعنی از سال 80 به بعد عضو این شورا محسوب می‌شدم. کار ما برای خداست و بدانید اگر کار برای خدا باشد، خستگی ندارد. 12 سال حضور در شورا زمان درازی است. اما به‌دلیل اینکه هدف رضای خدا بوده، اصلا احساس خستگی نمی‌کنم.

*آنچه ما در شورای نگهبان انجام دادیم و آنچه گفتیم در راستای انجام وظیفه بوده است. خودم را سرباز کوچک نظام اسلامی می‌دانم و قصدم از حضور در این شورا، خدمتگزاری است. بی‌تردید من و دیگر اعضای شورای نگهبان وظیفه دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی را داریم.

*فکر می‌کنم در مدت حضورم در شورا چون درجهت دفاع از نظام فعالیت کرده‌ایم همه خاطراتمان خوب بوده و خاطره تلخی به یاد ندارم.

*{در پاسخ به سوالی درمورد عدم احراز صلاحیت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم} آن انتخابات و موضوعاتی که اشاره دارید را تلخ نمی‌دانم. انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری بهترین وضعیت را داشت و می‌بینید که مایه خیر و برکت بود.

*{فکر می‌کنید مجلس به شما رای می‌دهد؟} نمی‌دانم. باید منتظر نظر آنها بود. مجلس روز یکشنبه از میان افرادی که معرفی شدند، انتخاب خواهد کرد.

*زمان قانونی حضور 3 نفر از اعضای شورای نگهبان هم به پایان رسیده که باید منتظر ماند. تغییر یا تجدید حضور آنها منوط به نظر مقام معظم رهبری است. وضعیت آنها هم به طور معمول تا بیست‌وششم مشخص خواهد شد.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    15 1
    اما ما خاطره ی تلخ زیاد داریم
  • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    17 1
    هركس ديگه هم كه بود خسته نميشد!
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    11 0
    نظرات كجا ميره؟
  • احمد DE ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    7 0
    مثل فیلمی می مونه که صد دفعه تلویزیون بگذارش و مردم خسته بشند ولی هنرپیشه اش بگه از دیدنش خسته نمی شم بلکه لذت هم می برم