۰ نفر
۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۴

ایسنا نوشت:

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از بخشش مجازات‌های مربوط به فرار از خدمت سربازان تا پایان سال 86 خبر داد و گفت: علاوه بر این بخشش، تسهیلات ویژه‌ای نیز برای این دسته از افراد در نظر گرفته شده است.

سردار موسی کمالی در این باره افزود: برابر موافقت فرمانده معظم کل قوا، آن دسته از سربازان فراری که تا پایان سال 86 از یگان خدمتی خود تا پیش از اتمام مهلت قانونی خدمت خارج شده و به عبارتی فرار کرده‌اند مورد عفو قرار گرفته‌ و تسهیلاتی نیز برایشان در نظر گرفته شده که مهلت بهره‌مندی از این تسهیلات تا پایان شهریور ماه سال 92 است.

وی با بیان اینکه این دسته از سربازان فراری تا پایان سال 86 مورد تعقیب و مجازات قرار نمی‌گیرند، گفت: این افراد چنانچه خود را تا پیش از اتمام این تاریخ برای گذراندن ادامه مهلت باقی مانده از خدمتشان معرفی کنند، مجازاتی برایشان در نظر گرفته نخواهد شد.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای این دسته از سربازان نیز خاطرنشان کرد: همچنین ممکن است بخشی از این سربازان در حال حاضر مشمول بهره‌مندی از کسر خدمت یا معافیت باشند که با توجه به اینکه مشمول عفو شده‌اند، امکان بهره‌مندی از این شرایط نیز برایشان وجود دارد.

به گفته کمالی، همچنین در صورتی که این سربازان ازدواج کرده و یا دارای مسائل و مشکلات خانوادگی باشند، با مساعدت ستاد کل می‌توانند از تسهیلات مربوط به متاهلان بهره‌مند شده و نیز در نزدیک‌ترین یگان محل سکونتشان خدمت کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره نحوه گذراندن ادامه خدمت سربازان فراری تا پایان سال 86 که حداکثر تا پایان شهریور ماه 92 خود را معرفی کرده‌اند نیز به ایسنا گفت: این افراد برابر قانون همان زمانی که خدمت خود را ترک کرده‌اند، باید سربازی خود را ادامه دهند. به عنوان مثال در آن زمان طول مدت سربازی 18 ماه بوده و آنان 12 ماه از آن را سپری کرده بودند، با معرفی خود شش ماه باقی مانده خود را سپری و کارت پایان خدمت دریافت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه این قوانین تا پایان شهریور ماه سال 92 معتبر است و پس از آن هیچ‌گونه بخشش و تسهیلاتی شامل حال سربازان نخواهد شد، گفت: این افراد پس از این تاریخ به عنوان سرباز فراری محسوب شده و تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: این افراد چنانچه پس از اتمام شهریور ماه 92 دستگیر شوند، باید به دادسرا منتقل شده و به اتهام فرارشان از سربازی رسیدگی شود که ممکن است بر حسب نظر قاضی دادگاه، احکامی نظیر جریمه نقدی، اضافه خدمت، زندان و ... برایشان صادر شود.

به گفته کمالی، در صورت صدور حکم دادگاه، این افراد باید پس از گذراندن دوران محکومیت خود به سربازی بروند.

وی همچنین درباره امکان تمدید مجدد این بخشش، به ایسنا گفت: این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و از ابتدای مهرماه امسال با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: همچنین در حال حاضر نیز برنامه‌ای برای بخشش و عفو سربازان فراری سال 87 و پس از آن وجود ندارد.

کمالی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای این دسته از افراد، خاطرنشان کرد: توصیه من به سربازان فراری تا پایان سال 86 و همچنین تمامی سربازانی که وضعیت خدمتی خود را مشخص نکرده‌اند، این است که هر چه سریعتر نسبت به تعیین و تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    وای چه خبر خوشی!! جلومو نگیرید من می خوام بیام سربازی!!! آخه اینم شد خبر خوش من 34 ساله با این همه خرج زندگی و اجاره خونه و ... پاشیم بیام سربازی چی کار به زور هم ببرن بازم مجبورم فرار کنم ما هم بدمون نمیاد که مشکل سربازیمون حلشه ولی به یه روش منطقی و اساسی
    • محسن IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      عزیزم منطقی یعنی چی؟ معاف کنند خوبه؟این ظلمه به مایی که دو سال از عمرمون رو خدمت کردیم
    • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      من که 36 سالمه چی بگم .
    • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      محسن عزیز معمولا خدمت رفته ها اصلا اخبار مربوط به خدمت نرفته ها براشون مهم نیست و اونا رو نمیخونن حالا چطوره که شما که دو سال از خدمتت گذشته داری خبرای سرباز فراری ها رو میخونی خدا میدونه ولی این جملات آقای کمالی که کلیشه وار از دهان یه عده بیرون میاد واقعا جای سوال داره ! چرا شما خودتو با اونایی که 82 معاف شدن مقایسه نمیکنی ؟ چرا با اونایی که به خاطر یک عینک ساده معاف میشن مقایسه نمیکنی چرا با اونایی که با کفالت معاف میشن مقایسه نمیکنی فقط مشکلت همین جوونای پیر و پاتال 40 ساله ان که از بد روزگار به طور کمالی خوردن؟
    • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      45 19
      دوست عزیز من هم یکی مثل شما هستم با زن و ۲ تا بچه نمی تو نم برم سربازی. اما اگر انصاف رو رعایت کنیم این خبر خوبی هست برای کسایی که مشکل خاصی برای رفتن به سربازی ندارن و فقط فرار کردنشون از خدمت باعث ترس از معرفی مجدد خودشون شده بوده و الان می تونن برن ما بقی خدمت اون هم به همون میزان که موقع فرارشون مصوب بوده تکمیل کنن. همیشه انصاف رو رعایت کنیم. برای اولین بار در این چند سال از ستاد کل برای این مصوبه اگر چه دایره شمولش محدود هست از طرف کسایی که شاملشون میشه و نه خودم تشکر می کنم. باید ستاد کل دید خودش رو وسیع تر کنه و مشکلات رو ریشه ای تر حل کنه چون هنوز جا داره تا ایده آل شدن.
    • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      88 26
      دوست عزیز خوب خود داری میگی 2سال از عمر تلف شد.حسود نباش اینقدر.خوب شما رفتی دلیل نمیشه تا ابد همه ببرن سربازی!!!
    • رضا ( موج مکزیکی ) A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      چه فکری میکنی پیش خودت ؟ خیلی هم انگاراز خود متشکر تشریف دارید !! ما که 24 ماه خدمت کردیم مثل شما که سرباز فراری هستی طلب کار نیستیم از زمین و زمان. اینم یه جور حق الناس .... نمیدونی بدون حداقل طلب کار نباش !!!
    • کارشناس اقتصاد IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      52 7
      چراتو کشورهای دیگه اکثرا خدمت سربازی زیر یکساله ولی تو کشور ما جوانها 2سال ازسالهای مفید برای کار کردن توی چرخه صنعت رو باید برن سربازی اون هم از نوع اجباری . سربازی اجباری طولانی مدت از بزرگترین مضرات برای اقتصاد پویا یه کشور در حال توسعه است.
    • من A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      9 8
      من فراری بودم اون هم 14 ماه . خدا را شکر برگشتم و خدمت هم را تمام کردم . درسته که هنوز از کارت پایان خدمت استفاده نکردم چون کار دولتی که برای افرادی مثل من نیست اما این رو هم قاطعانه می گم شاید 2 سال از عمرتون رو بگیره اما به اندازه 20 سال به تجربه های زندگی تون اضافه می کنه . البته من متاهل نبودم . خوب مسلما برای این بزرگواران باید تسهیلات بهتری هم بگذارن . با امید موفقیت برای شما .
  • ناب IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    52 44
    چرا تو کشور ما همیشه مجرمین و فراریان تشویق می شوند و برای آنها تخفیف و تسهیلات ایجاد می شود!! هر کس که برخلاف قانون عمل کرده باید تنبیه شود چه سرباز فراری باشه و چه مجرم. چرا برای کسانی که قانون را کامل رعایت میکنند حتی یک بار هم تشویقی انجام نشده است. من پیشنهاد می کنم به جای بخشش و تسهیلات برای فراریان، یک بار هم شده بین کسانی که به موقع مراجعه کرده اند قرعه کشی کنند و تسهیلاتی مثل کاهش مدت خدمت و ... قائل شوند.
    • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      71 8
      کسی که 10 12 ساله غیبت خورده یعنی اینکه کلی موقعیت هاش را از دست داده دیگه شما چی می گید ؟؟ نه می تونسته چیزی بنامش بشه نه خارج بره نه حتی بره ارث و میراثشا طلب کنه !!!!!!
    • بی نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      10 0
      من که دو سالو نیم از خدمت دررفتم چی بگم؟ بهتر بگم که یه روز خوب میاد
  • حسام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    107 3
    خدا رو شکر سربازی هست ، وگرنه سردار چطور هر هفته تیتر خبرا میشد ؟!
  • بی نام RS ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    80 7
    خواهش میکنم کاهش مدت زمان خدمت سربازی رو بررسی کنید... باور کنید اگر به یکسال کاهش بدید خیلی از مشکلات غایب ها، فراری ها و مشمولین حل میشه
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    60 3
    خدایا برس به دادمون که مردیم از خوشی
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    39 12
    سردار جان به فراری ها فرصت مجدد بده، بخشش بده، وام بده، پول بده اصلا جایزه بده. ما تحصیل کرده ها که سرمون تو لاک خودمون بود و بعد متاهل شدیم و دوباره اعزام مجدد داریم میشیم چرا با قانون قدیم خدمت نکنیم و باید 21 ماه خدمت کنیم. ای کاش ما هم فراری بودیم شاید یکم منتمون رو میکشیدن. راستی سردار از معافیت متاهل ها چه خبر؟
  • حامد A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    75 7
    ما دهه پنجاهی ها رو تا آخر دهه 60ی هارو عفو رهبری کنید بریم دنبال زندگی مون بابا نسل سوخته که نباید جزغاله شه که
    • بی نام A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      35 1
      الان به بچه من دارن میگن نسل پدر سوخته بابا بی خیال ما شید
  • دلال مرکزی A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    59 1
    من 24 ماه خدمت کردم و تمام، ولی دوسال از زندگی عقب افتادم با مدرک فوق لیسانس دوسال کار اداری کردیم که چه؟ مگر مالیات نمیدهیم تا خرج نیروهای مسلح شود ، خب نیروی استخدام کنید و به آنها حرفه ای آموزش دهید و هروقت خواستید از انان استفاده کنید ، منکه رفتم سربازی گلوله حرم کردم، غذا حروم کردم، کلی خرج کردن 3 ماه بهم تیر اندازی و جهت یابی یاد دادن و دوسال هم خرجم کردن الان هیچی یادم نیست و اگر جنگی شود بدرد هیچی نمیخورم. بابا نیرو استخدام کنید تا سرباز گیری کنید که بعدا" همه چیز یادشون میره.
  • تحصیل کرده غایبت EU ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    36 4
    تو را به خدا به حال مشمولان غایب متأهل که حداقل 10 سال ازدواج کردند و بالاي 35 سال عمر دارند فکری کنید ایکاش در همون سن 18 سالگی میرفتیم ولی حالا که 37 سالمونه دیگه حال رفتن نداریم فکری منطقی کنید که بازی برد برد باشه برای دولت و مشمولان غایب به امید اون روز
    • امير NL ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      41 3
      37 سالمه. 13 ساله ازدواج كردم. وقتي نامزد كردم، دانشجو بودم و خدمت سربازي رو مي فروختن. با خودم گفتم درسم تموم ميشه، خدمت رو مي خرم و ازدواج مي كنم.... كه بعدش ديگه نفروختن. اگه مي دونستم كه بابت مساله سربازي 13 سال زندگي تباه ميشه، غلط مي كردم نامزد كنم، غلط مي كردم ازدواج كنم.... الان بابت رفتن سربازي مشكلي ندارم، اينقدر سختي كشيدم كه خوابگاه پادگان برام عين هتل 5 ستاره باشه. ولي فقط نظام وظيفه تضمين كنه كه توي همون دو سه ماه آموزشي، اجاره خونه و قسط و خرج خونه رو تامين مي كنه. واقعاً ندارم، اندازه سه ماه خرج خونه، پس انداز ندارم... بعدش هم كه بايد 18 ماه كار نيمه وقت كنم... سردار كمالي، بزرگوار! تا حالا به وضعيت آدم هايي مثل من فكر كرديد؟
  • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    18 50
    یا همه باید بروند خدمت یا هیچکس نباید بره . این جور بخشش ها نامردی در حق کسانی که رفته اند خدمت و چند سال از عمرشون رو مجانی خرج کرده اند
    • حامد A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      12 27
      واقعا حرف دل منو زدی،البته من خودم کسری دارم ولی دوست داشتم شرایط برای همه یکسان بود.
  • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    10 65
    پاشين برين سربازي مسخره بازي هم در نيارين ...........من رفتم دو سال خدمت كردم و تمام ،متاهل هم بودم كار هم مي كردم!! هيچ اتفاقي هم نيافتاد فقط يك كم سرويس شدم همين ....تمام ميشه ديگه مثل بقيه چيز ها!!!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
      33 6
      امری دیگه ؟؟
  • رضا EU ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    18 6
    ما که اعزام مجددی هستیم و هیچ غیبتی نداشتیم طبق قانون جدید باید 21 ماه خدمت کنیم،اونی که فرار کرده طبق قانون قدیم 18 ماه!!!!!!!!!!!!!الان دارم ادامه خدمتمو میرم ،با این قانوننتون دیگه نمیرم!
  • سعید A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    21 1
    واقعا خبری خوشی می خواهند بدهند فروش سربازی برای غایبان تا 86 سال رو اعلام کنند یا معافیت شون باشه ,غیر اینه بنظرم خودشون رو بیش از این ناراحت نکنند.
  • بی نام IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    2 39
    بابا سربازي خوبه من 2 سال و 12 روز خدمت كردم (‌اعزامي 86 ) بودم تازه زمان ما خدمت 18 ماه بود تو اين مدت فقط خنديدم و حال كردم
    • بی نام IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      47 0
      سربازی بررای آدمهایی که هیچ برنامه ای در زندگی ندارند خوش میگذره
  • جواد A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    44 4
    خدا بانی و باعث این خدمت سربازی رو تو اتیش بسوزونه ؟ من یه سوال دارم مگر رضا خان این خدمت اجباری یا سربازی رو نیاورد مگر میشه یه ادم پست فطرت و کثیف بیاد یه چیز مقدس بیاره که اسمش رو گذاشتین خدمت مقدس سربازی ؟ من که نمی دونم
  • ایرانی وطن پرست IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    1 70
    امیدوارم هرچی سریع تر . این سربازان غایب و فراری را دستگیر کنند . فرار از خدمت به معنی خیانت به سرزمین مقدس ایران هست. سربازی کمترین کاری هست که یک نفر می تواند برای کشورش انجام بدهد.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    9 2
    خواهش میکنم درباره کسری مدرک تحصیلی پیگیری بفرمایید قرار بود 21 ماه بشه 18 ماه! لااقل 2تا طرح تشویقی بذارید که سرباز بلند شه بره خدمت نکه مدتشو زیاد کنید و همه ی کسری هارو حذف!
  • دانش آموخته IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    4 2
    خواهشاً یه فکری هم به حال تسهیل امریه سربازی تحصیلکرده ها بکنید که بعد از چندین سال زحمت و تلاش تا کارشناسی ارشد و دکتری نخونن بعدش هم لنگ سربازی بشن یا با شروط عجیب و غریب معاف از رزم و تحت پوشش فلان نهاد بودن و غیره از زندگی بیش از این جانمونن ...
  • بی نام A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    16 1
    من متولد۱۳۶۶هستم ۸۵رفتم به سربازی ۸۶فرار کردم متأهل هستم بچه هم دارم بدجور سخت میگذره‏ بهم مارا معاف کنید مثل این کسانی که دو برادری یا سه برادری معاف شدن چرا اینقد سخت لیگیرین اشتباه کردیم لطفا حداقل بزارید بقیه ادامه خدمتمون رو با جریمه نقدی بخریم
  • بی نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    4 6
    سلام پروسور میشه جواب منوبدید؟چراباید فراریا 18ماه خدمت کنن منه بدبخت که مرخصی تحصیلی گرفتم وخدمت قبلیم باید الان 21ماه خدمت کنم؟
  • سرباز IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    9 0
    آقایون انصافا یکی به ما بگه ما که تو خدمت سربازیم 14 ماه گذروندیم داریم میریم تو 15 ما سال 91 خود رو معرفی کردیم 6 ماه اضاف داریم و 6 خردادا 91 خود را معرفی کردیم این چه بخشنامه ای هست خوب تا آخر خرداد اضاف دفترچه یا همون سنواتی را مورد بخشش قرار بدید این انصاف خداییش 21 ماه خدمت 6ماه اضاف و جالبتر اینه که هیچگونه کسری هم بهت نمیخوره بابت اضافی که داری باید چیکار کرد برا این قانون
  • خانم A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    7 5
    باعرض سلام خدمت شما همسر من سرباز فراری بوده ولی به منو خانوادم نگفته بودن والان جلوی من گرفتنش وبردنش الان زندانه اون 11ماه خدمت کرده پدرشم 60سالشه وبیماری قلبی داره خیلی سخته برا من توروخدا بگید باید چجوری بیارمش بیرون از زندان
  • بهمن علیپوریامچی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    10 2
    باسلام وخسته نباشید من بهمن علیپور یامچی مدت 12سال هست که از خدمت سربازی فرار کردم الان هم ازدواج کردم دوتافرزند دارم ازشما خواهشمن هست مرا راهنمایی ام کنین که چطور میتونم به خدمت بروم وسربازی ام را تمام کنم چون نه بهم کار میدن نه پاسپورت نه گواهینامه خیلی سخته برام
  • عبدالحمید A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    4 1
    بچه ها من نود فرار کردم شامل من هم میشه؟تو رو خدا یکی جواب بده تا دیر نشده برم تمومش کنم
  • حمید IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    6 2
    سلام. من اعزامی 90/12 هستم که مدتی فراری بودم 9 ماه قبل از اتمام مدت قانونی خدمتم خودم رو معرفی کردم آیا هیچ عفوی شامل ما نمیشود؟
    • بی نام A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
      0 0
      نه
  • احمد A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    14 0
    آخه من با همه بدبختی مشگل خانواده گی به نظرشما کجا برم اونی که پارتی داره معافیت گرفته پس اون چی
  • بی نام US ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    5 1
    سلام من سال 84 اعزام به خدمت شدم 12 ماه خدمت کردم به دلیل مشکلات عصبی تر ک خدمت کردم من باید چکار کنم لطفا راهنمایی کنید