از جمله اتفاقات ثابت هر سال افزایش گرانی در آستانه شب عید و ماه مبارک رمضان است که هر ساله با شدت هرچه بیشتر با آن برخورد می​شود.

یک هفته قبل از رمضان
1. مدیر کل تامین مواد غذایی و مایتحاج ملت در وزارت امور گرسنگی و برازندگی گفت: مردم نگران نباشند انبار ها تا خرخره پر شده و ما هیچ مشکلی در تامین مایحتاج مردم نداریم. حتی در تامین «ما یح نه تاج» یا همان «نایحتاج» مردم هم مشکلی نداریم! وی افزود: اینقدر در انبارها کالا ذخیره کردیم که دیگر جا برای ذخیره نداریم و سفارش وارادت انبار خالی از چین را داده​ایم.

2. رییس کل امور نظارت و برخورد با دهن کجی به دولت و بی محلی به نرخ​های مصوب گفت: امسال با کسی شوخی نداریم و به شدت برخورد می​کنیم. وی افزود: به جون مادرم اگر گران فروشی در هر جایی دیده شود، هم با صنف مورد نظر و هم با فرد خاطی طوری برخورد می​کنیم که هیچوقت فراموش نکند. وی افزود: بالغ بر 430 هزار بازرس به صورت شبانه روزی در تهران و 730هزار بازرس در کل کشور بر حسن انجام کار نظارت می​کنند تا مردم با خیال راحت فقط روزه بگیرند و نگران نان و ماست سفره سحر و افطار نباشند.

روز سوم ماه رمضان:

1. مدیر کل تامین مواد غذایی و مایتحاج ملت در وزارت امور گرسنگی و برازندگی گفت: دست​هایی در کار است تا بازار را دچار نوسان کند که البته کاری از پیش نخواهند برد. وی افزود: افزایش قیمت​ها حبابی است و به زودی با کاهش قیمت و ثبات آن روبرو خواهیم شد. مردم نگران نباشند، همه چی داریم هیچ مشکلی هم نیست. وی تاکید کرد: افزایش قیمت به هر اندازه​ای خلاف قانون است و کسی حق تغییر قیمت ندارد.

2. رییس کل امور نظارت و برخورد با دهن کجی به دولت و بی محلی به نرخ​های مصوب گفت: تا روز دوم بازرسی​ها 11هزار واحد صنفی جریمه شدند و 123 نفر هم پرونده​شان در حال ارسال به مراجع قضایی است. وی افزود: مردم با خیال راحت خرید کنند و هرجا تخلفی دیدن به ما زنگ بزنند ما طرف رو پشت و رو می​کنیم.

یک روز بعد از پایان ماه رمضان و افزایش 25 درصدی همه چیز تا پایان ماه:

- مدیر کل تامین مواد غذایی و مایتحاج ملت در وزارت امور گرسنگی و برازندگی گفت: گرانی​های اخیر به خاطر کمبود مواد غذایی و کالاهای مورد نیاز نبود بلکه ضعف سیستم​های نظارتی باعث شد مردم شکم گرسنه روزه بگیرند و با آب افطار کنند. انبارهای ما همچنان تا خرخره پر هستند و هیچ نگرانی برای شب عید وجود ندارد.

- رییس کل امور نظارت و برخورد با دهن کجی به دولت و بی محلی به نرخ​های مصوب گفت: ماه رمضان سختی بود و ما بیش از 3 میلیون برگ جریمه صادر کردیم که خب این یک رکورد تازه در امر بازرسی بود. وی افزود: مشکل بازار امسال کمبود مواد غذایی بود که مسئولان امر باید فکر این حجم خرید و کاهش میزان دارایی انبارها را می​کردند. وی تاکید کرد: به مردم فشارهایی وارد شد که باید در آینده شاهد آن نباشیم.

 

خبر ویژه:

یک عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی در واکنش به افزایش 15 درصدی قیمت شیر گفت: به هیچ وجه راضی به افزایش قیمت نیستیم. این آرزوی ماست که در هیچ زمینه‌ای افزایش قیمت نداشته باشیم. او با این حال افزایش قیمت در آستانه ماه رمضان را غیرمنطقی دانست و گفت: اینکه چرا در شروع ماه رمضان این اتفاق افتاده جای بحث دارد چون می‌توانست از قبل اتفاق بیفتد.

سوال:

اولا که ما هم راضی به این همه زحمت عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی نیستیم. به خدا راضی نیستیم که ایشان از افزایش قیمت راضی نیستند. اصلا نگران سلامتی ایشون هستیم که نکند این همه فشار باعث ایجاد بیماری و یا زبانم لال سکته قلبی - مغزی - فکری شود.

ثانیا ایشان آرزوهایشان را باید در لیلةالرغائب عنوان می​کردند و الان زمانش گذشته و آرزو اصطلاحا بر باد رفته!

ثاثلا اگر افزایش قیمت در زمانی غیر از شروع ماه رمضان اتفاق می​افتاد، منطقی بود؟ شما که راضی به افزایش قیمت نبودید حالا چی شد که می فرمایید می​توانست از قبل اتفاق بیافتد؟

رابعا حتما پیگیری کنید ببینید این چه وضعی است؟ هم شما راضی نبودید و قیمت ها را افزایش دادند و هم اینکه در شروع ماه رمضان که جای بحث دارد این اتفاق رخ داده. به نظر ما اگر از گزاره «دشمنی با شما و یا تخریب وجهه شما» فاکتور بگیریم، کار کار انگلیسه!

 

واکنش رسانه ملی: (بیست و سی)
خبر اول: شاخص بورس بازهم رکورد شکست. امروز شاخص معاملات در بازار بورس از مرز 70هزار گذشت. این بی سابقه ترین شاخص در کل دنیا و در تمام سال​های کاری بورس در کشور است.

گزارشی ببینید از وضع بورس در لندن:

صدای خبرنگار: اینجا تالار بورس لندن است! تعداد مگس​های حاضر در این تالار بیشتر از کارگزاران و بورس بازان است. وضعیت به قدری وخیم است که مدیر بورس لندن می​گوید: ما اصلا راضی نیستیم. نمی​دانیم چه کنیم! داریم بدبخت می​شویم.

یک کارگزار بورس: واقعا تاسف آوره. از صبح تا حالا فقط تونستم سه تا مگس شکار کنم. همه شاخص ها رو به آسفالته.

یک مردم عادی: بورس خیلی خاک بر سر شده. هر روز بدتر از دیروز. من واقعا شرمنده خانواده​ام هستم. کاش ملکه خودش اینجا بود و این همه مگس رو می​دید. ما واقعا داریم در منجلاب بی پولی و سقوط غرق می​شیم.

یک خریدار: ما خیلی بدبختیم. ما اصلا بورس نمی​فهمیم چیه؟ اگر می فهمیدیم که مث ایران بورس مان در بدترین شرایط اقتصادی کشور دائم رکورد می​شکست. کاش می شد به ایران بروم و در بورس آنجا سرمایه گذاری کنم. اینجا به خاک سیاه نشستم.

صدای خبرنگار: پروفسور اینستال آنتی​ویروسال اما حرفهای دیگری دارد: بورس لندن قرن هاست که مرده و مسئولان اقتصادی بریتانیا باید بپذیرند که دیگر جایی در میان اقتصاد جهانی ندارند. اگر با همین وضع پیش بریم، ما از شدت فلاکت مستعمره یکی از کشورهای آسیایی خواهیم شد.

*

(با پخش موسیقی تاثیر گذار): مصر در دره فروپاشی...مردم چرا اینطوری کردند؟ مرسی چرا ورپرید؟ آیا مصر هم بدبخت شده است؟ اصولا چرا مصری ها روز خوش نمی توانند بینند؟ مرسی چطوری یه دفعه اینطوری شد؟ کارشناسان و تحلیلگران سیاسی ایرانی و خارجی پاسخ می​دهند. گفتگوی ویژه خبری. شبکه دو سیما

 

 

 

 

محسن حدادی

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    203 0
    وزارت امور گرسنگی و برازندگی هزارتا لايک
  • omid RS ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    165 4
    گوینده خبر در ایران:ایران خوبه....همه بدن!!
  • محسن A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    99 2
    عاااالی بود :)
  • بی نام A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    117 1
    عالــــــــــــــــی بود مخصوصا ((پروفسور اینستال آنتی​ویروسال))
  • بی نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    4 64
    خیلی حرف زدی. همینجا منتظرت میمونم تا دوره روحانی بیاد. اون وقت صورتت دیدن داره طناز.
  • به نامی A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    81 1
    دمت گرم!!!
  • به نامی A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    55 1
    دمت گرم!!
  • فرهاد IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    64 1
    خبر ويژه عالي بود. خسته نشن اين عضو هيئت رئيسه...
  • کاربر IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    90 0
    يعني عين واقعيته. منتها چون نميشه بيان کرد بايد به زبان طنز عنوان کرد. يعني خبر دمت گرم که حرف دل مارو مي زني به اين مسئولان خيلي محترم. ضعف سیستم​های نظارتی باعث شد مردم شکم گرسنه روزه بگیرند و با آب افطار کنند...
  • أرين A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    73 0
    ممنون از مطلب زيبايي كه گذاشتين. اين واقعيتيه كه ما و شما و همه مردم عادي هشت ساله باهاش مواجه هستيم. دولت عدالت محور كه از بيخ منكر وجود مشكل معيشتيه و هرروز آمارهاي خيره كننده از تلويزيون از پيشرفت هاي عظيم منتشر ميشه. ماكه فقط گراني و تورمش رو احساس كرديم به همراه ديدن يكسري نوكيسه با قيافه هاي تابلو پشت ماشين هاي آنچناني. منكه. به نوبه خودم حلال شون نكردم و نخواهم كرد.
  • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    43 1
    جالب بود. ممنون.
  • من IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    86 1
    کارشناسان بررسي مي کنند...يعني من داغون اين بررسي ها هستم..هيچوقت هيچ چيز رو به موقع بررسي نمي کنن. داخل داريم از بي آبي مي ميريم دارن مشکل اسپانيا رو بررسي ميکنن. داخل مشکل اعتراض به قانون کار رو داريم، آشوب هاي فرانسه رو بررسي مي کنن...بررسي کردن شون هم تو حلقم!
    • بی نام IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
      26 0
      زدي به خال...تازه تو حلق خودشون!
  • بی نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    42 0
    اكه يه خارجي بياد ايران و براي يه مدت صداوسيما رو ببينه سريعا درخواست اقامت در ايران رو ميده!! اخه بهشت رو زمينه خب!!
  • بی نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    23 0
    راستي تاحالا فكر كردين اساسا منشا اين همه مشكل از كجاست؟ خيلي سادست فكر هم نميخواد
  • بی نام IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    31 0
    جناب صداوسيما. جناب مسوول. اين ره كه تو ميروي به ناكجااباد است. از ما كفتن بود!!
  • شاخ در اورده از تعجب A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    39 0
    سه هزار ميليارد تا لايك ( ببخشيد بحروف نوشتم تعداد صفراش خيلي زياد بود!)
  • سعید IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    2 58
    بی نمک بود. طنری که نتونه همون اول مخاطب را جذب کنه ، خوب نیست.
    • رضا A1 ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
      27 1
      اينقدر خنديدم خدا شاهده اشکمون در اومد شما همون مطلب تا آخر نخوندي اينجور نظر ميدي !
    • بی نام A1 ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
      32 1
      بی نمک خودتی
  • بی نام A1 ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    22 0
    سیا شدیم از خنده :-)
  • علی IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    24 0
    دولت هم جواب محبت های صدا و سیما را داد. اونم با بخشیدن زمین مرغوب نمایشگاه بین المللی به صدا و سیما . یعنی یک شبه میشه دشمن رو تبدیل به دوست کرد.
  • محسن A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    15 0
    (پروفسور اینستال آنتی​ویروسال) خیلی باحال بود
  • nam IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    11 0
    البته ما به خاطر پربودن انبارها قبل عید رفتیم استقبال از ماه رمضون
  • بی نام A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    9 0
    عالی بود ممنون
  • طاووس IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    8 0
    دیگه باید کلیه و همه دم و دستگاه رو بفروشی
  • گیردنده IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    2 0
    دیدم که اصن جذب نشدی... تازه تا آخرشم نخوندی... از اون بدتر نظرارم نخوندی... واین دیه آخرش بود که نظر ندادی...؟!