در میان لیست 10 کتاب پرفروش نشر آموت فریبا کلهر با 4 رمان رکورددار است و بعد از آن سه اثر ترجمه نیز در کنار دو مجموعه شعر به چشم می​خورد.

به گزارش خبرآنلاین،لیست پرفروش​ترین کتاب​های نشر آموت در نیمه اول تیرماه 1392 منتشر شد تا همچنان رمان​های ایرانی و ترجمه این ناشر بیشترین مخاطب را به خود اختصاص داده است.

‌

 

نام کتاب

نویسنده/ مترجم

شرح مختصر

خدمتکار و پروفسور

یوکو اوگاوا/
کیهان بهمنی

داستان زندگی مردی که تمام لحظات زندگی‌اش با اعداد و ریاضیات پیوند خورده است؛ فردی با نام «پروفسور» که در سال 1975 دچار حادثه‌ای می‌شود و حافظه‌اش آسیب می‌بیند تا جایی که بیش از 80 دقیقه در روز توانایی استفاده از آن را ندارد. داستان این رمان در واقع به نحوه ارتباط این فرد با خدمتکار و فرزندش می‌پردازد و نویسنده زیبایی‌های معادلات ریاضی را در قالب گفتگوهای آنها به رخ مخاطبش می‌کشد. در سال 2006 فیلمی سینمایی بر اساس این رمان تحسین شده ساخته شد. (چاپ دوم)

شوهر عزیز من

فریبا کلهر

شخصیت اصلی این رمان، زنی است که در نخستین فصل رمان با ترور همسر خود که استاد اخراجی دانشگاه است، مواجه می‌شود و پس از آن داستان به شرح تغییر ایدئولوژی‌ها و نگرش این فرد در طول سال‌های پس از دهه 60 می‌پردازد. (چاپ چهارم)

پسران گل

فریبا کلهر

این رمان که فضای رخداد آن به سال‌های پایانی دفاع مقدس و بازگشت آزادگان باز می‌گردد، داستان رزمنده فوتبالیستی را روایت می‌کند که پس از بازگشت از اسارت به دلیل جانبازی و از دست دادن یک پا قادر به بازی‌ کردن نیست؛ در حالی که پسرش در رویای آمدن پدر و پذیرش مربیگری تیم فوتبال محله به سر می‌برد. پس از بازگشت پدر، پسر که از وضعیت پدرش ناخرسند است، از معرفی او به تیم محله سر باز می‌زند و در ادامه پدر به خواست تیم دیگری که رقیب تیم پسرش نیز هست، به مربیگری در آن تیم می‌پردازد و شرح رقابت این دو تیم در ادامه داستان را به جلو می‌برد.

عاشقانه

فریبا کلهر

در این رمان سه زن در زندگی مرد داستان حضور دارند و هر کدام از این زن‌ها چهره‌ای از شخصیت زن را در زندگی مرد نمایندگی می‌کنند؛ یکی چهره‌ مادر، دیگری چهره‌ همسر و یکی دیگر در نقش عشق مرد هستند...

کتاب نیست

علیرضا روشن

مجموعه اشعار متفاوتی که به چاپ ششم رسیده است... وقتی می‌گویند نیست/ کاغذ را گفته باشند یا برق را/ فرق ندارد/ من یاد تو می‌افتم

دلفین‌ها در خواب‌هایم شنا می‌کنند

ساره دستاران

یک مجموعه شعر نو با نکاهی بدیع به جهان پیرامونی... قطارها فقط مسافر جابه‌جا نمی‌کنند/ دل‌هایی را با خود می‌برند و / می‌آورند/
چشم‌هایی را به انتظار می‌گذارند و / از انتظار در می‌آورند/ گاهی هم از ریل خارج می‌شوند/ و همه چیز را با خود می‌برند 

پیش از آنکه بخوابم

اس جی واتسون/ شقایق قندهاری

«کریستین هر بار که می‌خوابد و خوابش اندکی عمیق می‌شود، حافظه‌اش را به کل از دست می دهد و این اتفاق ناگوار بخشی از تجربه روزانه اش شده است.»

نسکافه با عطر کاهگل

م . آرام

«شهریار از گذشته‌ خود چیزی نمی‌داند، اما تصاویری مبهم، گاهی او را آزار می‌دهند و احساس می‌کند جایی که در آن زندگی می‌کند، خانه و زندگی اصلی او نیست. اغلب اوقات هنگام خوردن نوشیدنی همیشگی‌اش (نسکافه) احساس می‌کند عطر کاهگل در مشامش می‌پیچد و در ادامه همیشه یک دیوار کاهگلی در ذهنش زنده می‌شود. سرانجام با مشاهده‌ یک صحنه تصادف، حافظه‌اش را به دست می‌آورد و یادش می‌افتد اسم اصلی او شهریار نیست و ... (چاپ دوم)

سی‌سا سیاوش

فریبا کلهر

«سیاوش» و دو نوزاد دیگر که برحسب اتفاق، به وسیله مامایی هندی به نام «ایندرا» در بیمارستانی در تهران به دنیا آمده‌اند، حالا در کودکی گرفتار خواب‌هایی هندی شده‌اند. دکتر هندی را که پیدا می‌کنند، او اعتراف می‌کند هر بچه‌ای که به دنیا می‌آورد، ذهنش پر از اسطوره و افسانه هندی می‌شود...

خرید قلاب ماهیگیری برای پدربزرگ

گائو زینگ‌جیان/ مهسا ملک‌مرزبان

شش داستان کوتاه و تحسین شده از نویسنده چینی برنده جایزه نوبل که به چاپ دوم رسیده است.

 

انتشارات آموت به تازگی طرح ثبت سفارش تلفنی خرید کتاب و ارسال رایگان به شهرهای مختلف کشور را نیز آغاز کرده است. شماره تلفن‌های 66496923، 88490392، 09360355401 برای ثبت سفارش و ارسال رایگان کتاب (خرید حداقل 4 عنوان) در خدمت علاقمندان کتاب‌های نشر آموت است.

6060

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجادی DE ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    9 33
    البته توجه شود که شمارگان بالا و مخاطب بیشتر، لزوما به معنی خوب بودن اثر نیست. باید به اثرهایی توجه شود که با فرهنگ اسلامی ما سازگار باشد و مفاهیم عمیق اسلامی را در جوانان نهادینه کند.
    • بی نام A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
      8 11
      احسنت......کسانی که منفی نمیدهند ....لابد برده غرب هستند
  • فرهاد IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    8 0
    شوهر عزيز من کار خوندني شده/ خدمتکار و پروفسور هم حتما عاليه چون مضمون خيلي خوبي داره/ کتاب نيست هم که عليرضا روشن توي گودر راه انداخت و ترکوند. خيلي فوق العاده اس. خدا بيامرزه گودر رو!
  • بی نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    5 25
    خانم کلهر واقعا نویسنده و مترجم توانایی هستند