۰ نفر
۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۷

مراسم بهترین های لیگ ایران سرانجام برگزار شد و بهترین های لیگ جوایزشان را گرفتند.

البته همان طور که انتظار می رفت ، این انتخاب حرف و حدیث های بسیاری هم داشت. کاری که نفسش زیبا بود اما خیلی عجله ای انجام گرفت ، خیلی دور از ذهن هم نبود که چالش هایی به همراه داشته باشد. اینکه هیات انتخاب بهترین ها و رای دهندگان شامل 10 نفر باشند ، اینکه ابزار سنجش تنها مبتنی بر شهود باشد ، حاصلش می شود همین انتخاب ها. انتخاب هایی که حتی مجریان درون استودیوی پخش برنامه شبکه سوم سیما هم به آن خدشه وارد کنند و مدام بپرسند چطور رحمتی بهترین بازیکن سال نشده است؟ 
فارغ از اینکه یکی از اعضای صاحب رای در انتخاب بهترین ها ، نماینده همان رسانه بوده است.
جشن برترین ها ، یک تجربه شیرین بود البته با اشکال. استقلال قهرمان لیگ شده بود و پس باید بهترین تیم جشنی می شد که اسمش بود برترین های لیگ برتر! پس خیلی ساده می شد گفت قهرمان جام حذفی یا تیم دوم لیگ نمی توانند برترین تیم باشند. این مراسم اما در حقیقت 3 جایزه اصلی داشت. بهترین تیم ، بهترین مربی و بهترین بازیکن.
جایزه اول که درست مثل جایزه بهترین گلزن تکلیفش مشخص بود پس باید جوایز دیگر به نوعی منصفانه تفسیم می شدند. جوایز دیگر هم اما مدعیانی داشتند بدون هیچ سنجه ای برای انتخاب.
مثلا برای انتخاب مربی 3 گزینه وجود داشت: قلعه نویی ، فرکی و کرانچار.
یکی مربی تیم قهرمان لیگ بود که تیمش را هم به جمع 8 تیم برتر آسیا برده است. دیگری در لیگ سوم شده بود و قهرمان جام حذفی. این دو البته تفاوتی بزرگ با مربی سوم داشتند. استقلال و سپاهان تقریبا با بهترین بازیکنان ایران تا این موفقیت ها پیش آمده بودند و بهای بازیکنان شان میلیاردی بود اما فرکی تیمی با میانگین زیر 25 سال به سهمیه آسیایی رسیده بود. چالش برای انتخاب مربی ، چالشی بزرگ بود. بی شک اعضای کمیته انتخاب هم حتما در زمان رای دادن شان به این نکات توجه کرده اند و چه بسا فرکی رای بیشتری از قلعه نویی آورده بود اما وقتی قرار به انتخاب از میان 10 نفر باشد ، باید ملاحظات مختلفی رعایت شود. ملاحظاتی چون این:« مگه می شه مربی قهرمان لیگ ، مربی برتر نباشه؟ مگه می شه کسی که 4 تا قهرمانی در لیگ برتر آورده امسال هم قهرمان شده را مربی منتخب نگذارید؟ » باید دید چه بر فضای آن جلسه گذشته که در نهایت دومین جایزه مهم هم به استقلال رسیده است. جایزه ای که البته هیچ کس نمی تواند برای داده شدنش به قلعه نویی از سازمان لیگ و اعضای هیات انتخابش ایرادی بگیرد.
سومین و مهمترین جایزه مراسم اما جایزه انتخاب بهترین بازیکن بود. جایزه ای که سخت تر از همه جوایز دیگر بوده است. بی شک اعضایی که در جلسه هیات انتخاب حضور داشتند برای این تصمیم دلالی داشتند . حتما اگر از آنها که رایی داشتند پرسیده شود ، می توانند برای کارشان استدلال هم بیاورند.
3 گزینه برای بهترین بازیکن سال. محرم نویدکیا ، مهدی رحمتی و پژمان منتظری. از میان این سه نهایت محرم جایزه اصلی را برد. اینکه او بازیکنی موثر برای سپاهان است ، جای هیچ تردیدی ندارد اما آنچه اجازه اعتراض را به منتقدان می دهد این است: رحمتی 22 کلین شیت داشته و با بازی های موفق خود بیشترین نقش را در قهرمانی استقلال داشته است.
اینکه در جلسه هیات انتخاب چه گذشته را تنها رای دهندگان تنها می دانند اما قطعا معترضان هم حق گلایه را دارند. آنها می توانند مثل مزدک میرزایی به آمارهای لیگ استناد کنند و ایراد بگیرند. شاید حتی گروهی بتوانند این انتخاب را متاثر از اتفاقات تیم ملی کنند اما شاید هیات انتخاب هم عذرهای دیگری داشته باشد. معذوراتی مثل اینکه حتما نمی توانستند همه جوایز را یکجا به یک تیم بدهند یا ...

آنچه هست اگر برای اعطای چنین جوایز مهمی از ماه ها قبل برنامه ریزی شود. اگر اعضای هیات انتخاب دایره ای وسیع تر باشند. اگر ابزار سنجه آماری به کار برده شود ، بی شک خیلی بهتر می توان تشخیص داد توپ طلا مثلا حق نویدکیا بوده است یا مهدی رحمتی و دیگر بازیکنانی از لیگ که اصلا حتی اسم شان به میان نیامده است. البته باید این تجربه را با اشتباهات احتمالی اش پذیرفت و به سوی روزهای بهتر و انتخاب های دقیقتر پیش رفت.
4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 54
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامان 04 A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    بازم حق این محمد نوری رو خوردن. بهترین مدل مو
    • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      تمسخر کار درستی نیست دوستان
  • مازیار A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    هر کی هست حداقل باید تو تیم ملی کشورش بازی کنه. حالا یا کیروش چیزی حالیش نیست یا نویدکیا بهترین بازیکن ایران نیست
    • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      سید مهدی رحمتی ...... من طرفدار هیچ تیمی نسیتم ولی لیگ رو دنبال میکردم انصافا هیچ بازیکنی تو لیگ 12 به اندازه رحمتی تاثیر گذار نبود . فکر کنم دیروز فقط بخاطر اتفاقاتش با تیم ملی به عنوان بهترین بازیکن انتخاب نشد . نویدکیا بازیکن خوبیه ولی نه در حدی که بهترین بازیکن لیگ 12 باشه!
    • یحیی IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      64 37
      عزیزم کیروش دعوت کرد اما محرم بعلت آسیب دیدگیهایش (که در اکثر بازیهای سپاهان هم یک نیمه بازی میکنه) عذر خواست
    • بینام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      علت اصلی اینه که آقایان دیدند اگر هرئسه جایزه را اس اسیا ببرند زیادیشون میشه و مثلا خواستند یکجایزه ای هم به سپاهان بدهند که کلی خرج کرده تا حالا
  • محمد IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    33 95
    بابا مزدک که معلوم الحال ....... ولی شما دیگه چرا بازیکنی که 4 قهرمانی لیگ برتر داره و 4 قهرمانی حذفی و تاثیرگذاریش تو تیمش 100 درصد است لیاقت داره یا بازیکنی که برای تیم ملی خط و نشان میکشه و برای کله کردن سر مربی عزیز تیم ملی گل مفت میخوره و مصاحبه آنچنانی میکنه و در نبودش هم تیم ملی نتایج ارزنده تری گرفت؟؟؟؟
    • مجی IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      40 6
      کجایی؟ بهترین بازیکن این فصل نه ادوار گذشته بازم میگم بهترین بازیکن این فصل لیگ برتر نه تیم ملی همه چیو قاطی کردی
    • آریا تقوی IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      7 2
      کمتر حرف بزن بچه تو کل این سه بازی یه توپ اومد رو دروازه ایران که اونم رحمان احمدی پنالتی داد و شانس اودرمی نگرفتن .. منطقی باش
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    56 13
    اگه میخواستن هم بازی های ملی رو ببینن و هم باشگاهی رو حق پژمان بود.حتی بعد از داش مهدی هم بهترین بازیکن اخلاق پژمان بود.از نظر بازی هم نفر دوم رحمتی بود و نفر سوم خلعتبری.
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    50 3
    ببین اگر رحمتی هم بهترین میشد همین نویسنده و خیلی ها میگفتن همه جوایز دادن به استقلال و فدراسیون استقلالیه و ازین حرفا ما ایرانی ها عادت کردیم به فرعیات توجه کنیم در دروازه رو میشه بست...
    • شادی IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      33 9
      بله شاید اینجوری باشه که شمامیگی اما اگه رحمتی انتخاب میشد حداقل دلمون خوش بود واقعا بهترین هست!اصلا حق نویدکیا نبودکه بهترین بشه.بقول خودتون اکثرا یه نیمه واسه سپاهان بازی میکردوتیم ملی هم که دعوت نشد.اما رحمتی22تاکلین شیت داشت وهمه بازیا رو بازی کرد غیراز3بازی اخر همیشه توی تیم ملی بود و عملکردشم واقعا کم نقص بود.اگه رحمتی انتخاب میشد بازهم حرف و حدیث بود اما حداقل میدونستیم مغرضانه است اما الان واقعا حق میگن.
  • mona A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    حق سید مهدی رحمتی بود. تو سپاهان خلعتبری بهتر از نویدکیا بود. حق نوید کیا نبود
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    35 8
    تو مجموع بازیهای ملی و باشگاهی منتظری بهترین بازیکن بود.از نظر اخلاق هم بعد از داش مهدی، منتظری بهترین بود.از نظر بازی نفر دوم رحمتی و نفر سوم خلعتبری بود.
  • امیر EU ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    52 6
    مثله روز روشن که یکی از ارکان دفاعی استقلال باید این جایزه رو می گرفت.و اینجا نقش کیروش به خاطر اختلاف با رحمتی و نرنجیدن کیروش از فدراسیون فوتبال در انتخاب نویدکیا به عنوان مرد سال تابلویه.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    22 43
    حق گروهبان قندلى هم نبود
    • محمد بلوچ A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      30 8
      چشم بصیرت می خواد که شما دوست عزیز نداری
    • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
      6 18
      ايول
  • مهدی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    25 39
    بهترین بازیکن لیگ خلعتبری بود
  • امید 666666666 IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    رحمتی؟ کدوم یکی بود؟ همون که به محض خداحافظی اش تیم ملی رفت جام جهانی؟یاد گلهای زیبائی که از لبنان و ازبک خورد به خیر
    • cloner IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      78 30
      اگه اون نبود که تیم ملی همون اول حذف میشد
    • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
      37 11
      همونی بود که مقابل کره غیرت ایرانیشو نشون داد ،دروازشو بسته نگه داشت،همونیه که با 22 کلین شیت رکورد کاسیاس(بهترین دروازه بان جهان)رو شکست،همونی بود که اگه نبود الان ایران رده 100 جهان و 20 آسیا رو هم نداشت ، همونیه که به خاطر عشق به تیمش قید قرارداد(طلب) عقب موندش رو زد و بازم تمدید کرد ،همونیه که تو دربی ها نه کریمی و نه نوری و نه رضایی و نه انصاری شخص نمی تونن بهش گل بزنن، کافیه یا بازم بگم برات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • مجید IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      22 8
      دیگه سید مهدی رو مسخره نکن فهمیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حسين IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    66 57
    حق سيد محتي رحمتي بود
  • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    76 25
    فقط عقاب این روزای آسیا سید مهدی رحمتی
    • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      69 20
      فقط. داش مهدی .عشق هست هرچه ابی اس اس.سوزش داره برا لنگی
  • بی نام EU ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    47 9
    ولی مهدی رحمتی حقش بود رای بیاره
    • میلاد حداد IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      3 1
      حق مهدی رحمتی بود.
  • بی نام EU ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    45 12
    محرم نویدکیا این فصل چی کار کرده؟
  • بی نام EU ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    19 31
    فکرش رو بکن جایزه بهترین مربی رو می دادن به فرکی ، چه حالی می شد ژنرال
  • مجید A1 ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    14 28
    اولا که معمولا در هیچ جای دنیا به دروازه بان و مدافع جایزه بهترین بازیکن را نمیدهند. البته به نظر من هم اشتباه است ولی رویه اینگونه بوده است. اگر هم خلعتبری به امارات نرفته بود و مسائلی که درباره خلیج فارس پیش آمد بهترین بازیکن بدون تردید خلعتبری میشد. در موثر بودن او همین بس که تقریبا نیمی (30 گل ) از گلهای سپاهان با اثر مستقیم یا پاس گل او زده شده اند. و تازه سپاهان بهترین خط حمله را هم داشته است. اما درباره محرم باید گفت که رهبری او و فقط او است که باعث پیروزی سپاهان مقابل 100 هزار تماشاگر میشود. گلی که به استقلال زد واقعا و بدون تعصب یک کلاس آموزشی بود. باید چندین بار دیدش. محرم همواره اگر مصدوم نباشد بهترین بازیکن ایران است.
    • امین IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
      12 4
      سلام دوست عزیز من با قسمت اول نظرتون موافقم و میگم باید دروازه بان ها هم جز بهترین بازیکنان انتخاب بشن.این یه تفکر غلطه که فکر کنیم همیشه مهاجمان بهترین بازیکنان هستن و ما نباید کاری با دنیا داشته باشیم شاید آنها اشتباه کنند ما هم باید اشتباه آنها را تکرار کنیم.
  • میلاد A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    23 15
    بهترین مربی باید فرکی میشد ، با این انتخابا نشون دادن کشکه بهترینا . نویدکیا چیکار کرد ؟
  • بی نام US ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    16 43
    پژمان منتظری!!!!!!!!!!!!! از اون انتخاب های خنده داره قطعاً. کی گفته ایشون یکی از 3 بازیکن برتر لیگ ما بوده؟ یاد ایمون زاید به خیر چه جوری سوسکش کرد
  • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    31 6
    به نظر من پژمان منتظری می تونست بهترین بازیکن شه فقط چون سر و صدای کمتری داره کسی نمیبینتش
    • mehrdad IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
      37 2
      بله پژمان منتظری بهترین شده بود اما حقشو خوردند اگر دقت میکردید آخر معارفه بهترینها آقای احمدی مجری برنامه از کاغذی که بهش داده بودند دوباره اسامی خوند و در اونجا بهترین بازیکن و پژمان منتظری اعلام کرد اما حقشو مثل آب خوردن خوردند
  • مسعود A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    2 26
    گلر ها در همه جای دنیا به ندرت بهترین بازیکن لیگ انتخاب میشن حق محرم بود که بهترین باشه
  • هادی IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    23 4
    به نظر من از بین منتظری و رحمتی یکی باید انتخاب میشد و از بین این دوتا یکی رو انتخاب کردن واقعا سخته
  • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    8 17
    استقلال يه بازيكن تاثير گذاري ديگه ي هم داشت تركي!
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    7 0
    به نظر من بهتر بود مثل انتخاب بهترین بازیکن جهان چند مرحله میشد تا حق به حق دار میرسید!مثلا در مرحله اول رسانه ها و کارشناس ها و بازیکنا و مربیا کاندید ها رو مشخص میکردند.بعد در مرحله بعدش کاپیتان ها و سرمربیان باشگاهی و تیم ملی رای میدادند.در صورت نیاز هم نظر هیات ژوری اثر داده میشد.
  • هوادار A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    20 2
    بهترین مربی:ژوزه بهترین بازیکن:غلامرضا رضایی اخلاق:هادی نوروزی بهتری تیم:4پلیس،دلیل انتخاب اینکه تونست تک رقمی بشه. بهترین سرپرست:شکلاتی،شیرینی بهترین مدیر:رویانیان،به دلیل کسب دومقام دوازدهمی وهفتمی ودر حسرت سهمیه آسیا.
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    0 15
    همه چی بین تیم های بیخود استقلال پرسپولیس وسپاهان دیده میشه به نظر من ارش افشین محشر بوده پدیده های لیگ مسلمان و صادقیان همه کلیک کردن روی سه تیم بیخود
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    5 8
    جانا سخن از زبان ما می گویی متاسفانه عده ای در صد د تحمیل نظرات و افراد خود به رییس جمهور منتخب هستند متاسفانه در ورزش نیز یاسر هاشمی با لابی کردن دنبال معرفی داور زنی به عنوان وزیر ورزش است تا هاشمی طبا رییس کمیته ملی المپیک و فایزه نایب رییس شود
  • ایمان A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    6 2
    ازآخرانتخاب کردن
  • بهناز....... IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    0 4
    به نظر من محرم نوید کیا بهترین بازی کن ایران هست جوان مرد دلیر خیلی ادم باحال واسم زیبای او محرم کهمن خیلی از این اسم خوشم می اید واقها ادم خوب هست فقط محرم نوید کیا
  • یاسین 7ساله A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    4 1
    به نظر من محمد قاضی بهترین بازیکن بود
  • استار IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    3 1
    خدایش حق سید مهدی بود
  • حداد IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    2 2
    دنیا استقلال
    • استار IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
      3 2
      به نظر شما امسال استقلال قهرمانه
    • استار IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
      2 2
      من بهترین دوستمو از دست دادم برام دعا کنید دوباره بهم برگردیم من استقلالی هستم
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    4 2
    به نظر شما امسال استقلال قهرمانه
  • مجید استقلالی 444 IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    3 2
    فقط سید
  • مسی A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    خوبی
  • رونالدو IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    2 1
    بهترین بازیکن کریم انصاری فر