ایسنا نوشت:

آیت‌الله جعفر سبحانی گفت: یکی از مسوولیت‌های بزرگ، امنیت راه‌هاست که جان انسان‌ها و مسافران را محفوظ می‌دارد.

آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار با سردار مومنی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به این‌که «قرآن به امنیت بهای بالایی داده است» گفت: ایمان، امنیت روحی و قلبی در انسان ایجاد می‌کند، اما در کنار آن امنیت ذهنی و فکری و امنیت خارجی مهم است.

وی یکی از مسوولیت‌های مهم را امنیت راه‌ها که جان انسان‌ها و مسافران را محفوظ می‌دارد، عنوان کرد و گفت: چه مسوولیتی بالاتر از حفظ و جان انسان‌ها.

آیت‌الله سبحانی تاکید کرد: قطعا اگر مردم بدانند قوانین به نفع آنهاست، مومن به قانون می‌شوند و تخلف از قوانین رانندگی که توسط شورای نگهبان تایید شده است، خلاف اسلام است.

این مرجع تقلید ادامه داد: در گذشته مردم فکر می‌کردند اگر از چراغ قرمز عبور کردند و ماموری آنها را ندید، زرنگی کرده‌اند در حالی که این امر یک عقب‌ماندگی فکری است.

وی با اشاره به این‌که «اکثر کشته‌های تصادفات رانندگی مربوط به سفرهای نوروزی است» از تبلیغات رادیو و تلویزیون برای سفرهای نوروزی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه رادیو و تلویزیون آن قدر مردم را به سفر تشویق می‌کنند که افرادی که حتی قصد سفر ندارند، ترغیب می‌شوند که با خودروهای غیرایمن خود به سفر بروند، در حالی که جاده‌های ما ظرفیت این حجم سفرها را ندارد، لذا توصیه می‌کنیم آنهایی که کار لازم ندارند، در نوروز و ایام شلوغ سال سفر نروند و یا آنکه حداقل سفرها را توزیع کنند.

سبحانی در پایان تاکید کرد: کار پلیس عبادت است.

سردار مومنی همچنین در ابتدای این دیدار در آستانه ماه مبارک رمضان درخواست کرد که وعاظ در سخنان خود در ایام ماه مبارک رمضان به مقوله فرهنگ ایمنی و تردد توجه ویژه داشته باشند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیمی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    7 14
    ایشان درست میگویند واقعا ما دچار افراط شدید در سفر شده ایم تقریبا هر هفته جاده چالوس کاملا قفل میشود و مشکلات وحشتناکی برای ساکنان ان ایجاد میگردد حال انکه تا چندسال قبل فقط ایام عید و چند روز در تابستان اینطور بود
    • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      8 7
      نرو اگه خطرناكه به بقيه چكار دارين؟
    • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      12 2
      بدنبال دلیل آن هم باشید. نبود مکان و امکانات تفریحی و هوای آلوده و جمعیت بالای تهران از دلایل
  • خشایار A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    5 0
    مگه ما مردم تفریح دیگه ای هم داریم در تهران یک سره باید در خانه باشیم دلمون پوسید اما مردمی مثل اصفهان اکثر شبها در پارکها هستند و شام را آنجا با هم می خورند و از تهراتیهها خیلی خوش تر ند
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    3 0
    درست میگه دیگه! با این عزرائیلهای بنزینی که جای اتومبیل غالب میکنید به ملت مسافرت یعنی خطر مرگ.
  • صابر IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    0 1
    دی ماه پارسال کسی از سایپا ال نود یا پارس تندر ثبت نام نکرده که تحویلش تابستون امسال باشه؟؟؟دعوتنامه اومده واستون؟؟؟با چه قیمتی؟؟؟و....
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    2 1
    کاملا با نظر ایشان موافقم.