۰ نفر
۱۵ تیر ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۰

ایسنا نوشت:

برای رسیدن به درک درست نسبت به این که ایرانی‌ها و البته بهتر است بگوییم تهرانی‌ها دنبال چه گوشیهایی هستند، به بازار گوشی‌ها در تهران سر زدیم.

  معمولا اکثر مردم حداکثر یک میلیون تومان برای تلفن‌همراه خرج می‌کنند ولی عده‌ای هم هستند که به دنبال مدل‌های روز می‌آیند. این را یک فروشنده می‌گوید و تاکید می‌کند: اگر پول داشتم آخرین مدل را خریداری را می‌کردم ولی با توجه به وضع مالی‌ام در حال حاضر می‌توانم نوکیا 1100 بخرم.

 هنگامی که از این فروشنده در مورد رده‌بندی برندهایی که مردم بیشتر به دنبال آن می‌آیند پرسیدم، پاسخ داد: اول سامسونگ، دوم اپل، سوم سونی و بعد هم اچ.تی.سی.

 اما یکی از افرادی که برای خرید گوشی به بازار آمده نظر متفاوتی دارد و می‌گوید: هیچ وقت سامسونگ نمی‌خرم چون یاد یخچال و یا تلویزیون می افتم و به نظرم سونی و اچ.تی.سی مدل‌های جالبتری دارند.

 عده‌ای از خریداران هم ترجیح می‌دادند یک گوشی معمولی داشته باشند و پول خود را برای خرید یک تبلت با امکانات کامل صرف کنند.

 اکثر افرادی که با آن‌ها صحبت شد، حداکثر تا قیمت یک میلیون تومان را برای خرید گوشی اختصاص می دادند و وقتی از آن‌ها در مورد بهترین برندهای گوشی سوال می‌شد، معمولا جواب می‌دادند اپل، سامسونگ، سونی یا اچ.تی.سی.

 اما یکی از خریداران گوشی معتقد بود: اگر کوشی کارایی خوبی داشته باشد به نظرم اصلا قیمتش مهم نیست. من گوشی‌ای می خواهم که وقتی آن را در دستم می گیرم، بتوانم 90 درصد فعالیت‌هایم را انجام دهم. تنها زمانی به سراغ رایانه خواهم رفت که با نرم‌افزاری تخصصی کار داشته باشم.

 در رابطه با این موضوع مرتضی افراسیابی - کارشناس گوشی‌های تلفن همراه - معتقد است که ایرانی‌ها در انتخاب برند در بازار محدود هستند؛ هنگامی که برای خرید به بازار مراجعه می‌کنند اکثرا با مدل‌های سامسونگ، سونی، اچ.تی.سی، ال.جی و یا نوکیا روبرو خواهند شد.

به گفته او در ایران رویه‌ای ایجاد شده که تجربه‌ی 10 سال پیش را به امروز انتقال می‌دهند به طوری که اگر با 10 نفر در مورد کیفیت گوشی‌هایی مثل ال.جی صحبت کنیم، شاید 9 نفر از آن‌ها تعجب کنند. این درحالی است که این برند سال‌ها است که تغییر کرده و در حال حاضر برند چهارم در دنیای موبایل محسوب می‌شود.

 وی در رابطه با بودجه‌ای که معمولا کاربران برای خرید گوشی‌ صرف می‌کنند افزود:‌ کاربران معمولا با هزینه‌ای بین 700 هزار تومان تا یک میلیون تومان به دنبال گوشی‌های خوب هستند و اگر قصد داشته باشند که در این محدوده خرید کنند معمولا باید یک یا دو نسل قدیمی از گوشی‌های روز را بخرند.

 او همچنین برند سامسونگ را برای کاربران ایرانی تکراری دانست و عنوان کرد: در حال حاضر کاربران ایرانی به دنبال تجربه جدیدتری هستند با این حال فکر می کنم سامسونگ بیشترین فروش را داشته باشد. فروش گوشی‌های سونی هم پیشرفت خوبی داشته و سونی این فروش را به اسم خود در لوازم صوتی و تصویری مدیون است.

 به تاکید این کارشناس کاربران باید در نظر داشته باشند که به دنبال چه مشخصاتی هستند، اگر یک گوشی ارزان قیمت تا سقف یک میلیون تومان می‌خواهند که حداقل یک پردازنده دو هسته‌یی داشته باشد مثلا می‌توانند به سراغ هوآوی یا ال.جی بروند و اگر از دوربین گوشی بیشتر استفاده می کنند بهتر است سونی را انتخاب کنند. در مورد کیفیت برند هم هوآوی در ارزان قیمت‌ها و اچ.تی.سی گزینه‌های مناسبی هستند.

 افراسیابی در رابطه با مشخصات سخت افزاری هم گفت: اگر خودم بخواهم گوشی بخرم و بودجه‌ای زیر یک میلیون داشته باشم به سراغ ال.جی یا هوآوی خواهم رفت و با بودجه‌ای بین یک میلیون تا یک میلیون و 500 هزار تومان، انتخاب‌هایی در سامسونگ و ال.جی خواهم داشت. اما با بودجه‌ای بین یک میلیون و 500 هزار تومان تا دو میلیون میتوان در سونی انتخاب‌های خوبی داشت و برای بالای دو میلیون تومان هم اچ.تی.سی وان را انتخاب می‌کنم.

اما شما به عنوان یک کاربر ایرانی طرفدار چه گوشی‌هایی هستید و چقدر بابت خرید تلفن همراه دلخواه‌تان پول خرج خواهید کرد؟

 در جدول زیر قیمت حدودی بعضی از تلفن‌های همراه در بازار انتخاب شده است: 

ردیف مدل گوشی قیمت (تومان)
1 Huawei G600 712000
2 LG Optimus Vu P893 1239000
3 Nokia Lumia 920 1629000
4 Sony Xperia Z 1779000
5 Samsung Galaxy S4 2050000
6 HTC One-32 2299000
7 iPhone5-32 2879000

 3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 50
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افشین رضایی A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    نمیدونم شما این آقای به اصطلاح کارشناس رو از کجا پیدا کردید! همه ایرانیها با نوکیا خاطرات زیادی دارن ولی نمیدونم چرا همه جو گیر شدن و ازش رو برگردوندن، الان فقط ویندوز فون روی گوشی های نوکیا به صدتا اکسپریا و اچ تی سی وان می ارزه.
    • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      74 28
      حرف خنده دار نزن برادر من....تو چرا سنگ نوکیا رو به سینه میزنی؟اصلا تا حالا گلاکسی اس 3و4 رو دستت گرفتی؟نوت 2 از نزدیک دیدی؟ اسم اکسپریا زد به گوشت خورده؟
    • امین IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      34 6
      این نظر شماست در اسمارت فون ها سیستم عامل هستش که حرف آخر رو می زنه؟!
    • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      26 10
      نوکیا به خاطر فروش تجهیزات شنود و جاسوسی به بعضیا از چشم مردم افتاد
    • محمد ش IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      11 3
      ببنید بحث غیر تخصصی عادت شده رفته ... برای مقایسه دو تا گوشی باید تنها یک یا حداکثر 2 آیتم متفاوت داشت ... مثلا برای مقایسه گوشه سری لومیا( که به نظر من فوق العاده است) باید با هم رده هاش مقایسه بشه ... اون کسی که گفته شما تاحالا گوشی اس 3 و 4 دستت گرفتی ... مشخصا تاحالا ویندوز فون لمس نکرده ... بنده تقریبا با تمامی برندها و پرچم داراشون کار کردم ... سامسونگ از سری های پایین گلکسی تا اس 3 و 4 ، اچ تی سی از دیزایر تا وان ، اپل از 3gs تا 5 ، سونی اکسپریاها تا زی ، نوکیا لومیا از 520 تا 920 ... اینکه به یه چیز معروف بگیم خوب خیلی عوامانه است ... حقیقتا امروزه رقابت شرکتها پرکاهی است ... و واقعیت اینه که پیش بینی آینده افقی روشن رو برای ویندوزفون و اصحابش ترسیم میکنه ...
    • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      21 7
      فقط نوکیا لومیا 820 و 920
    • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      21 4
      منم با رضایی موافقم نوکیا واقعا حرف اول را در کیفیت میزند.وبه سلامت کاربرانش اهمیت فوق العاده ای می دهد برا اثبات این ادعا یک شب را با گوشی نوکیا بالای سرتان بخوابید و شب دیگر را با گوشی ال جی مطمئنن وقتی صبحی که با ال جی خوابیده اید سرتان بشدت درد خواهد کرد و علت عقب ماندگیش رو نیاوردن به اندرویید بود .
    • بی نام IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      5 5
      گوشی های هوشمند نوکیا که امکانات آیفون را دارند خیلی بزرگ و سنگین وزن هستند. آیفون 5 گوشی هوشند 112 گرمی بهترین گوشی دنیاست.
  • homa IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    111 3
    یکی میزد زِدرد بینوایی.من الا ن 10روز باتری گوشیم خرابه وایسادم تا سر برج باتری بخرم!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    30 87
    من که آدم حسابی ندیدم از این گوشی ها داشته باشه . اصولا این گدا ژستی ها که نمی تونند ماشین و خونه و ......بخرند از این موبایل ها استفاده می کنند
    • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      18 4
      تعریفت از آدم حسابی چیه؟
    • جواد A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      23 6
      به هم احترام بذاریم رفیق. اینجا هم سرکوفت و چشم و همچشمی. بچه تهرانی دیگهههه
    • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      28 1
      گوشی خوب خریدن یه علاقه شخصی است و نباید به علایق افرا توهین کنید. منطقی باشید.
  • یک شهروند IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    36 10
    با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین الزامات زندگی استفاده از یک تلفن همراه که قابلیت های بیش از برقراری یک ارتباط تنها داشته باشد لازم و ضروری به نظر می رسد .. تلفن همراهی که بتواند علاوه بر امور ارتباطی بعنوان یک دوربین همراه رایانه جیبی همراه مکان یاب و غیره فعالیت داشته باشد و این امکان پذیر نیست جز با استفاده از اسمارت فون ها ...پس من به شخصه ترجیح می دم که پول بیشتری بدم اما یک تلفن چند منظوره در کنارم داشته باشم .... (مصرف کننده galaxy s3 )
  • am A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    88 1
    تنها نکته ای که به چشم میاد قیمت بالای این گوشیهاست.باید حقوق چند ماه رو بزاری روی هم و هیچی نخوری تا بتونی یه گوشی اینطوری بخری.داداش این گوشیها به ما نیومده...
  • بيژ بيژ A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    48 3
    يه نوكيا دارم اگه بزنيش تو ديوار آخ نمي گه .. كار كرده در حد همشون.. همشونو حريفه .. جدا عرض مي كنم خدمتتان- يه همچين پولي رو خرج تبلت مي كنم
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    19 7
    ال جی پرادا واقعاً عالی است از هر لحاظ دوربینش که خیلی خوبه وباتری اش هم راحت دو روز شارژ می ده
    • حسین IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      13 4
      من که خیلی ازش راضیم
  • بی نام DE ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    24 54
    اگه فقط یکبار با گالکسی 4 کار کنی خواهی فهمید سامسونگ یعنی چی؟؟
    • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      45 28
      گوشی پلاستیکی که ای حرفها رو نداره برادر من:))
    • مرجان IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      5 7
      دقیقا تایید می کنم که شما اگر با یک اسمارت فومن مثلا گلسکی اس 3 یا 4 اگر تا الان کار کرده باشید صد در صد نظرتون عوض می شه
  • سهیل A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    75 1
    شما یادتان نمی آید اما یک زمانی بود که امکان خرید بهترین گوشی های بازار با حدود 900 هزارتومان فراهم بود.
    • msaeid22 EU ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      28 1
      اون موقه میشه بگی قیمت مرغ چن بود ..................
  • امید IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    16 24
    اچ تی سی و سامسونگ
  • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    48 15
    ایکسپریا زد سونی عالیه .
  • الی A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    37 14
    اپل فقط، وقتی دستت می گیری معولا چیز دیگه ای چشت نمی گیریه
    • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      9 3
      فقط آيفون 5
  • ماهوتچی A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    21 32
    فقط سامسونگ s4
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    12 24
    به نظر من هوآووی p1 هم قیمت مناسب هم کارایی خوب زیبا و شکیل
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    33 7
    من كه جديدا ايفونم درو باز نميكنه كسي ميدونه مشكلش چيه؟!
    • بی نام FI ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      5 7
      اتفاقا سامسونگ منم درو باز نمیکنه!!!
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    13 22
    فقط htc one
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    3 5
    کارشناستون مدعی بود که در مورد کیفیت گوشیها مردم به 10 سال پیش رجوع میکنن. خود این آقای کارشناس اصلا به مقوله اکوسیستم که از دوسال پیش به تدریج تبدیل به یکی از مهم ترین عوامل انتخاب گوشی شده توجه ندارند.
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    18 2
    من که نوکیا کلاسیک قدیمی دارم دوربینش هم 5 و ازش راضی هستم و کارام رو انجام میده.وقتی گوشی جدید میخرم که دیگه قابل استفاده برام نباشه. خوب معلومه که هر چی پول بیشتر بدی آش بیشتری بهت میدن و البته باید از فروشنده ی معتبر خریداری بشه. برای خانواده اسمارت فون گلگسی سامسونگ خریدم و ازش راضی هستند. به نظرم یه گوشی معمولی داشته باشی و پول خودت رو روی تبلت خوب بگذاری بهتره.
  • رامین A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    11 18
    اینقدر که به این چیزها اهمیت میدیم به سرمایه گرانیهای عمرون اهمیت نمیدیم چقدر عمر افراد پای ور رفتن با این گوشی های مختلف بیهوده صرف میشه غالبا هم فقط پول هوس میدن و کارایی براشون نداره
  • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    20 15
    من که آیپد ۳ دارم ایشالله یه روزی ایفونم میخرم
  • داود A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    12 0
    به نظرم موبايل هم مثل بقيه چيز ها بايد اول نياز سنجی بشه و بعدا خريداری بشه !! يعنی اول ببينيد از گوشی چی ميخوايد بعدا بخريد ! مثلا من خودم بهمن ماه خواستم گوشی بگيرم چون ميدونستم يه گوشی 2 سيم کارت ميخوام که تو نور آفتاب ال سی ديش پيدا باشه و خيلی هم ابعادش بزرگ نباشه بازار رو گشتم و چند مدل پيدا کردم که چون ديدم نه با برنامه خيلی کار ميکنم و نه با دوربين سر و کاری دارم اونی رو خريدم که این دو مورد توش خيلی قوی و مهم نبود ! پس ارزون ترينش رو خريدم که سونی تیپو دووال بود! با 480 تومن (دلار 3800) اسم سونی هم داره واسه اونایی که دنبال اسمن
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    16 8
    تهرانیها دنبال گوشی هستند که بشنود
  • سیامک A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    6 2
    هوآوی امکانات بیشتر و کیفیت بهتری دره نسبت به قیمتش. هم g600 و هم g510 گوشیهای خوبی هستند. البته ما باید با 700 تومن آیفون می خریدیم، ولی امان از دولت خدمتگزار
  • دهیار A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    9 1
    تهرانی ها دنبال گوشی هایی هستند که راحت از جیب بیرون بیاد
  • ميلاد A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    5 0
    دلتون خوشه ها كلي زحمت كشيدم تا روز مادر واسه مامانم يه گوشي 700 تومني خريدم خيلي ناجونردانستكه يه عده با اين گرونيا پولدارتر شدن
  • مهدي IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    9 2
    روحاني مچكريم !!
    • سعید IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      1 4
      اقا مهدی مشکل داری ها این بدبخت هنوز سر کار نیومده که همه جا به تعنه میگی روحانی مچکریم
  • ماهان IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    16 4
    آقا جان ایران که فقط تهران نیست !
  • matin EU ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    9 4
    فقط ایفون 5
  • محسن IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    4 5
    گوشی فقط htc
  • بی نام A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    5 4
    جی ال ایکس ایرانی یادتون رفت.
  • صبوری A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    3 1
    من نوکیا مدل لومیا ۶۲۰ دارم ازش خیلی راضی ام، به نسبت گوشی های دیگه هم قیمتش مناسبه هم کیفیتش خوبه
  • علی اصغر A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    3 2
    ال جی مدل اپتیموس جی باقیمت حدود یک و ششصد فوق العاده است . امتحان کنید .
  • ئخاشئئشی A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 1
    فقط اپتیموس جی