رئیس جمهور دهم و رئیس جمهور منتخب آخر هفته به قم سفر کردند.

محمود عزیزی: اتوبان تهران - قم صبح پنجشنبه شاهد حضور تیم همراه روحانی و بعدازظهر آن، رئیس جمهور احمدی نژاد و همراهانش بود.

مقصد روحانی بیوت مراجع و احمدی نژاد بازدید و افتتاح چند پروژه عمرانی این شهر بود. هر دو رئیس جمهور سفرشان یک نقطه مشترک داشت؛ زیارت حرم حضرت معصومه(ص).روحانی در مراسم غبارروبی مضجع حضرت معصومه(س) و احمدی نژاد هم مثل خیلی از برنامه هایش در میان مردم، به حرم رفت.

روحانی

رئیس جمهور منتخب در سفر به قم با بسیاری از مراجع دیدار کرد که در میان آنها خبری از آیت الله مصباح یزدی نبود. آیت الله مکارم شیرازی، سبحانی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی و نوری همدانی مجموعه چهره هایی بودند که با رئیس جمهور منتخب دیدار کردند. بعدازظهر همان روز هم روحانی با همکارانش در مجلس خبرگان دیدار کرد که مهمترین چهره آن آیت الله یزدی بود.

روحانی

خلاصه اظهارات مراجع در دیدار با حجت الاسلام حسن روحانی بیانگر این است که مراجع قم بنای همکاری با رئیس جمهور جدید را دارند. آیت الله سبحانی برای موفقیت دولت یازدهم دعا کرد و آیت الله نوری همدانی انتخاب روحانی را نشانه ای از علاقه مردم به روحانیت دانست.

مراجع عظام تقلید

اظهار نظر

آیت الله موسوی اردبیلی

مناسب است دکتر روحانی قبل از شروع بکار دولت یازدهم گزارشی از وضعیت کنونی کشوردر بخش‌های مختلف به مردم ارائه کند و بعد هم در فواصل زمانی مناسب عملکرد دولت یازدهم را به اطلاع مردم برساند.

آیت الله سبحانی

همه می‌دانیم مشکلات سنواتی در یک فرصت کوتاه حل و فصل نمی‌شود اما مهم این است که تنش‌ها کم می‌شود و این روند خود به حل مشکلات کشور در عرصه‌های داخلی و خارجی کمک می‌کند.

آیت الله صافی گلپایگانی

باید توجه شود کسانی که در دولت آینده مسوولیت می‌گیرند باید مدیریت‌شان عقلانی باشد تا رضایت الهی و مردم تامین شود.

آیت الله مکارم شیرازی

دولت یازدهم در سخت ترین شرایط کار اجرایی را تحویل می گیرد که در این باره باید به این دولت کمک کرد.

آیت الله نوری همدانی

امروز شخصیتی به عنوان رییس جمهوری انتخاب شده که نسبت به جریان‌های متعارف و مسائل در داخل و خارج از کشور مهارت، با مسائل طلبگی و مرزبانی از فرهنگ دین آشنایی دارد.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور دهم که مدتها است سفرهایش به قم، بیشتر کاری است تا با هدف  دیدار با مراجع این شهر، بعدازظهر و شب پنجشنبه خود را در بازدید از پروژه قطار هوایی قم، افتتاح بیمارستان امام رضا(ع) و افتتاح بلوار پیامبر اعظم(ص) گذراند.

احمدی نژاد

قطار هوایی قم که رئیس جمهور معتقد است از پیشرفته ترین نوع حمل و نقل ها است و  به گفته احمدی نژاد:« برخی از آن خوششان نمی‌آمد و به دلایلی مخالفت‌هایی با آن می‌کردند» حالا به مراحل نهایی افتتاح نزدیک می شود. همان منوریلی که احمدی نژاد نتوانست در تهران راه بیاندازد. بیمارستان 120 تختخوابی امام رضا(ع) پروژه دیگری بود که رئیس جمهور حدود ساعت 18 عصر آن را افتتاح کرد. برای ساخت این بیمارستان که در 4 کیلومتری جاده قم اراک قرار دارد، 40 میلیارد تومان هزینه شده است. افتتاح بلوار پیامبر اعظم(ص) که دو مسجد جمکران و حضرت معصومه را به هم وصل می کند دیگر آخرین پروژه ای بود که رئیس جمهور آن را افتتاح کرد.

حاشیه سیاسی این افتتاحیه حضور هواداران رئیس جمهور در آن بود. در حالی که روحانی رئیس جمهور منتخب بیشترین آرای را در این شهر آورده است، یکی از حامیان رئیس جمهور دست نوشته ای با خود همراه داشت که روی آن نوشته شده بود «به عنوان یک شهروند قمی به خاطر نمک نشناسی خودعمارپندارهای این شهر با تمام وجود از شما عذر خواهی می کنم.»

 

قم

همچون استقبال جمعی از هوارداران احمدی نژاد بعد از آخرین سفر وی در تهران، برخی پلاکاردهای مشابه نیز در این سفر به آسمان بلند شد. پلارکارهایی که روی آن نوشته شده بود: "دستت نمک نداشت"، "ما حامی احمدی‌نژاد هستیم"،‌ "رییس‌جمهور عزیزم خسته نباشید، گل کاشتی"، "هشت سال دوندگی‌ات را به یک سال گرانی فروختی"، "بعدها می‌فهمند مردمی‌نژاد که بود"، "دلمان برای سادگی‌ات تنگ می‌شود"، "مظلوم‌تر از بهشتی، خدوم‌تر از رجایی، پیش به سوی خیبر، راهت ادامه دارد".

/27212

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    مراجع از احمدي نزاد هم درخواستي داشتن يا اينكه فقط از روحاني دارن؟!!!
  • امیر DE ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    نمیدونم چرا دلم براش نمیسوزه.
    • بی نام IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      5 3
      برای کدومشون؟!
    • بی نام IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      18 2
      مگه کسی برای ما دلش میسوزه که ما هم دل بسوزونیم؟
  • علی A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    19 1
    ببخشید آقای مصباح هم مرجع شده اند؟؟!!!!....از چه زمانی؟؟...
  • حسین IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    19 0
    شب جمعه که احمدی نراد به قم آمده بود من از آنجا رد میشدم که خیابان بسیج را بسته بودند .عده قلیلی برای ملاقات رفنه بودند در صورتی که از صبح در شبکه استانی قم مدام آمدن وی زیر نویثس میشد .حدود ساعت ده شب هم که از تقاطع بلوار پیامبر اعظم وعدالت (شهر قایم) می گذشتم عده بسیار کمی حضور داشتند که برخی میخواستند نامه به ایشان بدهند
  • علی IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    3 20
    اظهاراتشون جز آیت الله مکارم شیرازی منصفانه و جای هیچ نقدی نداره.
  • بی نام A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    23 1
    من به عنوان یک قمی خود را از پلاکارد به دست ها مبرا می دانم و انها را مایه ننگ و شرم شهر قم می دانم. خدا را شکر که گفتمان اعتدال بر افراط پیروز شد.
  • سپیده A1 ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    14 6
    ای جانم تو اون عکسه روحانی چقدر شبیه خاتمی افتاده
  • بی نام IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    45 0
    واقعا الان ایران نیاز به یک مدیر ماهر و باتجربه داره تا بتونه کارهای محال رو انجام بده
  • محمدرضا IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    19 1
    خداوكيلي احمدي نژاد يواش يواش جز ياران امام زمان شدابابا ايقدر احساسي نباشين سادگي كجا بود ماجراي اختلاس سه هزار ميلياردي در دولت ايشون انجام شد
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    24 2
    شهروند قمی با بصیرت و با دید باز و با توجه به نیاز جامعه به یک فرد اصلح رای داده . حالا این عمل شد خودعمار پنداری !!؟ اصلا موافق نیستم . به شهر قم خوش آمدی دکتر روحانی عزیز
    • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      13 0
      همه باید به رای مردم احترام بگذارند چه در قم چه در هر استان دیگه
  • رز قرمز A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    26 2
    اظهار نظر آیت الله موسوی اردبیلی بسیار به جا ست همون برنامه ی منطقی یه که خیلی از سوالات و ادعاها را پاسخ می دهد.
  • بی نام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    2 2
    راهکار اجرایی بدهند